| Poster | | Topic: Orlando Engelaar |  |
|
Koller Vedette
Uit: Errug dicht bij 010 Vak: 129 Posts: 2736 Reg.: 14 juni 2001 |
quote: pascal_ajaxxx schreef:
DAT IS TOCH NIET HET NIVEAU DAT WE NASTREVEN???
Ik vind het een moeilijk verhaal hoor. Engelaar is echt 1 van de beste middenvelders van de Ned. velden op dit moment en zal met z'n techniek, inzicht en body (zeker niet onbelangrijk bij het winnen van duels op het middenveld) echt wel van waarde kunnen zijn voor Ajax. Daarbij heeft Ajax net 3 miljoen gevangen voor Maduro en dus bespaar je dat geld weer in de evt. transfersom van Engelaar. Engelaar is in ieder geval minimaal 2 klasses beter dat Maduro op dit moment en als je dan uiteindelijk (min die 3 miljoen) uitkomt op 4 miljoen voor Engelaar is dat best een aardige aankoop.
Laat is het zo zeggen, Engelaar zou ECHT niet misstaan bij Ajax, maar ik snap niet dat ze niet meer moeite doen voor een paar verdedigers, want die zijn ECHT 10 keer harder nodig op dit moment. Maar goed, als je deze week Silva voor 2,5 miljoen haalt en Engelaar voor 7 (min die 3 van Maduro) hoor je mij niet klagen hoor...
|
|
|
Jorninho International
Uit: Spijkenisse Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1290 Reg.: 8 april 2003 |
quote: Koller schreef:
(...)
Ik vind het een moeilijk verhaal hoor. Engelaar is echt 1 van de beste middenvelders van de Ned. velden op dit moment en zal met z'n techniek, inzicht en body (zeker niet onbelangrijk bij het winnen van duels op het middenveld) echt wel van waarde kunnen zijn voor Ajax. Daarbij heeft Ajax net 3 miljoen gevangen voor Maduro en dus bespaar je dat geld weer in de evt. transfersom van Engelaar. Engelaar is in ieder geval minimaal 2 klasses beter dat Maduro op dit moment en als je dan uiteindelijk (min die 3 miljoen) uitkomt op 4 miljoen voor Engelaar is dat best een aardige aankoop.
Laat is het zo zeggen, Engelaar zou ECHT niet misstaan bij Ajax, maar ik snap niet dat ze niet meer moeite doen voor een paar verdedigers, want die zijn ECHT 10 keer harder nodig op dit moment. Maar goed, als je deze week Silva voor 2,5 miljoen haalt en Engelaar voor 7 (min die 3 van Maduro) hoor je mij niet klagen hoor...
Lekker, een bankzitter voor 7 Miljoen
Investeer dat beter in een groot talent die davids kan opvolgen. Want straks als Davids stopt, en we staan na de competitie 3e, komen we er achter dat Engelaar een leuke speler is maar te kort komt voor de top.
|
|
|
Koller Vedette
quote: Jorninho schreef:
Investeer dat beter in een groot talent die davids kan opvolgen. Want straks als Davids stopt, en we staan na de competitie 3e, komen we er achter dat Engelaar een leuke speler is maar te kort komt voor de top.
Als Engelaar zo speelt als dat hij al 1,5 bij Twente speelt word het geen bankzitter hoor. Daarbij vind ik het ook leuk om ene talent aan te trekken, maar staat die er meteen?
PS: El Ahmadi is OOK van harte welkom...
|
|
|
Jorninho International
Uit: Spijkenisse Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1290 Reg.: 8 april 2003 |
quote: Koller schreef:
(...)
Als Engelaar zo speelt als dat hij al 1,5 bij Twente speelt word het geen bankzitter hoor. Daarbij vind ik het ook leuk om ene talent aan te trekken, maar staat die er meteen?
PS: El Ahmadi is OOK van harte welkom...
Iedereen weet dat Davids ouder wordt. Er had dus al iemand moeten zijn zodat hij het over kan nemen. Een talent hoeft er dus nog niet te staan.
Over Engelaar zelf denk ik dat hij niet beter is dan Gabri, Davids en Perez.
Ook El Ahmadi is meer een sier voetballer en geen opvolger van Davids. Ik hoor vaak de naam Bradley, maar of hij het aankan betwijfel ik. Ookal is hij nog jong.
Maar ergens op de wereld moet er toch een tweede pitbull zijn? AJAX scouts laat je horen!
|
|
|
pascal_ajaxxx Basisspeler
Uit: etten-leur Vak: 120 Posts: 836 Reg.: 16 augustus 2006 |
quote: Jorninho schreef:
(...)
HIER kan ik me heel goed in vinden!
Engelaar is miss een van de betere middenvelders op de NL velden, maar dat zegt voor mij meer over onze competitie dan over Engelaar.
Als opvolger van DAVIDS mag een speler als Engelaar NOOIT gehaald worden!
Ik lees ook dat Engelaar als vervanger van Maduro zou worden gehaald.. dan ga je er in ieder geval WEL op vooruit! Dat zou een goede vooruitgang zijn, maaaaaarrrr.... Het is toch wel heel triest dat je geen opvolger voor Maduro in je eigen jeugdopleiding hebt lopen?? ZO goed was Maduro nou ook weer niet.
Het zou dus zo moeten zijn dat het geld van Maduro in een OPVOLGER voor Davids gestoken zou moeten worden.. en de opvolger van Maduro zou uit de eigen jeugd moeten komen.. DAT is BELEID! (van Geel, lees je mee?)
|
|
|
Maxwell_13 Bankzitter
Vak: - Posts: 524 Reg.: 5 juli 2003 | Geen enkele spelers uit de subtop zal er meteen staan. Engelaar niet en Silva ook niet. Belachelijk 7/8 miljoen voor een middelmatige speler. Dadelijk gewoon meer als 10 miljoen uitgegeven aan 2 middelmatige spelers.
|
|
|
Perry Patana Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 1234 Reg.: 11 augustus 2003 | El Ahmadi en Engelaar moet je gewoon allebei halen in de zomer.. dan heb je het beste duo van Nederland te pakken voor op het middenveld. Davids zal het dan met invalbeurten moeten doen en vooral zijn invloed hebben op de training/kleedkamer.
|
|
|
Koller Vedette
quote: pascal_ajaxxx schreef:
Als opvolger van DAVIDS mag een speler als Engelaar NOOIT gehaald worden!
En waarom dan niet? Een 2de HAALBARE Davids vind je echt niet zo snel hoor. Engelaar is misschien een ander type speler als Davids, maar Engelaar heeft zoals ik eerder noemde ook z'n kwaliteiten. Veel mensen zien geloof ik niet hoe goed die Engelaar de laatste 1,5 seizoen al bezig is...
|
|
|
tomti Lid 2de elftal
Uit: twisk Vak: - Posts: 431 Reg.: 22 mei 2004 | Inderdaad, los van of Engelaar op dit moment wel of niet iets toevoegt aan Ajax, je maakt mij niet wijs dat er nergens een vergelijkbare voetballer rondloopt die voor minder te halen is en die nog doorverkoopwaarde heeft. Zelfde geld voor Silva, Luque, Rommedahl, Colin, Delorge, Melchiot, Ooijer, Castelen, Slory en ga zo maar door. Welke speler heeft Ajax de afgelopen jaren nou gehaald, of interesse in gehad, waarvan wij niet op de hoogte waren van de kwaliteiten? Huntelaar of Suarez halen voor 9 miljoen is natuurlijk niet echt een prestatie van formaat.
De schaduwlijstjes van van Geel komen me sowieso de strot uit.
Schaduwlijstje voor rechtsback:
Silva en Melchiot
Schaduwlijstje voor Centrale verdedigers:
Ooijer en Melchiot
Schaduwlijstje voor verdedigende middenvelder:
Engelaar en Landzaat
Schaduwlijstje voor aanvallende middenvelder:
Affelay, Aissati, Perez, Affelay, Van der Vaart, Modric
Schaduwlijstje voor rechtsbuiten (deze zomer):
Rommedahl, Castelen, Slory, Xabi Prieto
Schaduwlijstje linkbuiten/middenvelder (deze zomer):
Riera en Luque
Het is toch triest dat op deze lijstjes geen enkele naam staat die bij het grote publiek onbekend is en dat het gros van de namen of te oud, of niet goed genoeg, of onhaalbaar is?
[Dit bericht is veranderd door tomti (op 21 januari 2008 17:00:04).]
|
|
|
Keje Molenaar Vedette
Vak: 124 Posts: 2456 Reg.: 26 februari 2004 | Ik snap de belangstelling voor Orlando Engelaar niet zo. Die man is eigenlijk al te oud om een substantieel bedrag voor op tafel te leggen. Hij heeft nou niet dermate veel specifieke kwaliteit dat je zegt: hiervoor maken we een uitzondering.
Ik zou interesse in Theo Janssen veel meer begrijpen. Die laat Vitesse de laatste weken weer uitstekend voetballen en lijkt eindelijk te beseffen wat je moet doen en laten om in de top te spelen. Daarnaast zal zijn transfersom niet zo hoog liggen en heeft hij al vaker aangegeven desnoods op zijn knieën naar Amsterdam, Rotterdam of Eindhoven te willen lopen om maar die kans te krijgen...
|
|
|
Criticus Talent
Uit: Amsterdam Vak: 121 Posts: 154 Reg.: 22 oktober 2007 | Als van Geel het in zijn botte kop haalt om meer dan 4 miljoen voor Engelaar neer te leggen, kan hij wat mij betreft in de gevangenis gegooid worden.
Ga dan maar lekker nadenken over je daden en fouten, Martin.
`Ik zal ongetwijfeld fouten hebben gemaakt, maar ik kan ze niet zo 1,2,3 opnoemen`.
|
|
|
Zeus Ballenjongen
Vak: 129 Posts: 41 Reg.: 6 september 2006 | Ik denk dat Ajax er heel goed aan doet als ze Engelaar halen vind de speler echt fantastisch en volgensmij is Davids niet meer de jongste en pakt die ook nog wel eens een schorsing mee! Hij kan dus nog wel eens heel goed van pas komen. Hij kan ook nog op de positie van Heitinga waardoor Heitinga weer als cv kan spelen. Leeftijd vind ik ook geen probleem kan nog jaren mee en kan dan over een jaar of 5/6 bij ons stoppen. Ik zeg halen !!!!
|
|
|
AFCA3STERREN Internationale topspeler
Vak: 411 Posts: 2389 Reg.: 17 september 2005 |
quote: Keje Molenaar schreef:
Ik snap de belangstelling voor Orlando Engelaar niet zo. Die man is eigenlijk al te oud om een substantieel bedrag voor op tafel te leggen. Hij heeft nou niet dermate veel specifieke kwaliteit dat je zegt: hiervoor maken we een uitzondering.
Ik zou interesse in Theo Janssen veel meer begrijpen. Die laat Vitesse de laatste weken weer uitstekend voetballen en lijkt eindelijk te beseffen wat je moet doen en laten om in de top te spelen. Daarnaast zal zijn transfersom niet zo hoog liggen en heeft hij al vaker aangegeven desnoods op zijn knieën naar Amsterdam, Rotterdam of Eindhoven te willen lopen om maar die kans te krijgen...
Nou ik vind het juist wel verstandig om een speler van de leeftijd van Engelaar te halen. Die jongens kunnen nog makkelijk een aantal jaar mee, en daarnaast heb je niet meer het risico of iig veel kleiner dat ze na een goed jaar of na 2 goede jaren vertrekken na het buitenland. Zoals dat 9 van de 10 keer wel gebeurd met onze jonge spelers....
|
|
|
wkleefstra Jeugdspeler
Uit: Groningen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 64 Reg.: 13 augustus 2007 | Ik zou Engelaar ook geen slechte aankoop vinden. Je kunt hem negatief bekijken en hem een " 1 tempo voetballer" noemen, maar als je wedstrijden van hem hebt bekeken is dat grote onzin. Hij is een speler met heel veel rust, een zeer goede techniek, kan het spel goed verdelen en staat altijd goed.
Maar als ik de meningen zo peil op dit forum is het inderdaad niet verstandig om Engelaar aan te trekken. Hij zal binnen 2 wedstrijden 5 doelpunten moeten maken en 8 assisten moeten geven om de negatief ingestelde supporters te overtuigen. Anders zal hij net zo snel afgeserveerd worden als Kennedy, Delorge, enz!!!
Nee, als ik het hier zo lees willen wij (het AJAX publiek) graag een speler die nog niemand kent. Iemand uit Brazilie van 17jaar. Die Martin van een afgetrapt veldje heeft gehaald. Iemand die er MISSCHIEN over 4 jaar staat en dan 2 jaar bij ons speelt om dan naar de top te vertrekken.
Engelaar is niet jong en zal daarom veel langer bij ons spelen dan een "toptalent". We zullen een keer niet voor geld moeten kiezen, maar voor contuniteit!!!!!!!!!
|
|
|
Starring Vedette
Uit: Amstelveen Vak: - Posts: 2059 Reg.: 11 november 2001 | Weet je wat wij doen, wkleefstra? We besteden de scouting uit aan clubs als FC Twente, FC Groningen en SC Heerenveen tegen een torrenhoge prijs. Gevolg? Ajax wordt zwakker en zwakker en die clubs (die wel een goede inkoop- en scoutingsbeleid kennen) worden sterker en sterker. Kijk maar naar de ranglijst!
|
|
|
wkleefstra Jeugdspeler
Uit: Groningen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 64 Reg.: 13 augustus 2007 | Het gaat er toch om dat we NU sterker worden??? We willen toch kampioen worden!!! We hebben nu kwaliteit nodig en wanneer er een team staat (hopelijk in de zomer?. Dan moeten we weer jonge talentvolle spelers aantrekken. Nu verzuipen ze toch in het slechte voetbal!!
|
|
|
big dipper Jeugdspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 61 Reg.: 2 augustus 2007 | Als we toch geen geld willen uitgeven dan kunnen we beter Poep-on proberen terug te halen van Willem II. Volgens mij kan die ook op het middenveld uit de voeten.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Maxwell_13 Bankzitter
Vak: - Posts: 524 Reg.: 5 juli 2003 |
quote: wkleefstra schreef:
Het gaat er toch om dat we NU sterker worden??? We willen toch kampioen worden!!! We hebben nu kwaliteit nodig en wanneer er een team staat (hopelijk in de zomer?. Dan moeten we weer jonge talentvolle spelers aantrekken. Nu verzuipen ze toch in het slechte voetbal!!
Nu 10 miljoen uitgeven aan middelmaat is niet versterken. Dat is gewoon spelers kopen zonder restwaarde waar je dus ook geen geld meer aan kan verdienen. Beste middenvelder van de Nederlandse eredivisie beste rechtsback van de eredivisie.... De eredivisie stelt in europa helemaal niks voor en dan wil Ajax zich versterken met die spelers? Ik zie Ajax liever een goede europese selectie op de been brengen (met talentvolle jongens) Dan 'ervaren' 'fysieke' gasten die alleen nationaal iets hebben gepresteerd. Wat ik NU wil is dat Ajax eens gaat bouwen aan een europese selectie en een basis waarop men een aantal jaar kan doorgroeien.
|
|
|
Teaser Vedette
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7618 Reg.: 31 december 2004 |
quote: Maxwell_13 schreef:
Nu 10 miljoen uitgeven aan middelmaat is niet versterken. Dat is gewoon spelers kopen zonder restwaarde waar je dus ook geen geld meer aan kan verdienen. Beste middenvelder van de Nederlandse eredivisie beste rechtsback van de eredivisie.... De eredivisie stelt in europa helemaal niks voor en dan wil Ajax zich versterken met die spelers? Ik zie Ajax liever een goede europese selectie op de been brengen (met talentvolle jongens) Dan 'ervaren' 'fysieke' gasten die alleen nationaal iets hebben gepresteerd. Wat ik NU wil is dat Ajax eens gaat bouwen aan een europese selectie en een basis waarop men een aantal jaar kan doorgroeien.
Wanneer Ajax zich automatisch plaats voor de CL (kampioenschap) is de eerste 9a10 milj. binnen. Daarnaast heb je da meer aantrekkingskracht voor de betere spelers omdat je CL speelt en met een beetje geluk verdien je dan ook weer een deel van dat uitgegeven geld terug. Niet voor niets gaan de aloude top 3 voor die automatische plaatsing want het kost geld als je je niet plaatst en het is te risicovol om het via de play-offs te halen en vr CL. Je bent dan weer laat en keuzes van spelers zijn dan wellicht al gemaakt. Je kan niet zonder titel en ook daar schuilt wantrouwen, wat als je het weer niet haalt? dan ben je gewoon zwaar de klos ondanks investeringen (PSV sprak al van een rampscenario)...
|
|
|
DamzkoO Regelmatige invaller
Uit: Amsterdam Oost Vak: - Posts: 650 Uploads: 5 Reg.: 24 mei 2006 | Denk dat dit weer een paniekaankoop zal worden en Martin dus ook werkelijk die 8 miljoen op tafel zal gaan leggen. Zo'n type is hij wel: Lang niets kopen, dan opeens voor een middelmaat een flink bedrag ophoesten.
Meer dan 5/6 miljoen zou ik er niet voor uitgeven. Leuke speler, natuurlijk wordt Davids ouder en trekt ook geen 90 min. meer, dus een stand-in zou wel handig zijn. Engelaar heeft wel wat kwaliteiten, heeft zijn lengte mee en kan ook nog leuke voorzetten geven (gelet op de laatste 1,5 jaar).
Echter is het 't werk van de scouts om talentjes op te sporen waar amper een paar miljoen voor uitgegeven hoeft te worden en welke we zelf verder opleiden. Maar goed, wanneer is dit als laatst voorgekomen?
Zou zonde zijn als Engelaar net-niet uitpakt als Kennedy, hebben we weer 8 miljoen 'weggegooid' terwijl je daarmee (in het buitenland, waar Martin niet naar kijkt) 2/3 verdedigers mee kan halen.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.476,6 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Teaser Vedette
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7618 Reg.: 31 december 2004 |
quote:
Volgens Voetbal International zou Ajax een bod van 3 miljoen euro hebben uitgebracht op FC Twente-middenvelder Orlando Engelaar. De Amsterdammers proberen de 28-jarige Engelaar al een tijdje los te weken bij de Tukkers, maar die wensen niet te praten over een transfer.
FC Twente-voorzitter Joop Munsterman zou Ajax-technisch directeur Martin van Geel enkele dagen geleden een duidelijk 'nee' hebben verkocht toen Van Geel informeerde naar de middenvelder. Men verwacht dat Ajax nu met een tweede bod zal komen. Volgens de Ajax-watcher van Voetbal International zullen beide partijen akkoord gaan met een transfersom van acht miljoen euro. Echter, gezien de recente houding van FC Twente lijkt deze uitspraak wat voorbarig.
VI Filmpje van de Ajaxwatcher...
[Dit bericht is veranderd door Teaser (op 21 januari 2008 20:44:37).]
|
|
|
wkleefstra Jeugdspeler
Uit: Groningen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 64 Reg.: 13 augustus 2007 |
quote: Maxwell_13 schreef:
(...)
Dat is toch al jaren een illusie voor ons. Wij kunnen een team nooit langer dan 2, 3jaar bij elkaar houden. Elke keer zal de beste worden verkocht. We zullen 1st (Wat TEASER ook al zei) kampioen moeten worden en dan de volgende stap moeten zetten. Maar ik vind ik ook dat wij absoluut geen 10 miljoen moeten betalen, maar ik vind het wel een goede aankoop voor ons.
|
|
|
paulajax Ballenjongen
Vak: 428 Posts: 28 Reg.: 11 april 2005 | Zal wel niemand met me eens zijn, maar waarom davids niet links back? Slechter als nu kan het niet achterin en met davids links en silva rechts heb je toch een andere verdediging als nu.
Dan Engelaar natuurlijk op het middenveld met perez en gabri.
|
|
|
jari-litmanen Lid 2de elftal
Uit: Purmerend Vak: 117 Posts: 396 Reg.: 19 oktober 2003 | Niet met je eens ? Ga er nog eens goed over nadenken, maar dit zou natuurlijk in een aantal wedstrijden een goede oplossing kunnen zijn, hoewel ik toch liever een goede en stabiele linksback heb met Edgar op het middenveld.
Ik heb nog niet echt een gevoel van meerwaarde bij Oralndo Engelaar, dus nu zeg ik nog even nee...
|
|
|
paulajax Ballenjongen
Vak: 428 Posts: 28 Reg.: 11 april 2005 |
quote: jari-litmanen schreef:
Niet met je eens ? Ga er nog eens goed over nadenken, maar dit zou natuurlijk in een aantal wedstrijden een goede oplossing kunnen zijn, hoewel ik toch liever een goede en stabiele linksback heb met Edgar op het middenveld.
Ik heb nog niet echt een gevoel van meerwaarde bij Oralndo Engelaar, dus nu zeg ik nog even nee...
Je hebt gelijk dat het over de lange termijn niet kan, maar ik kies toch liever even voor de korte termijn, want ik denk dat ajax zo stabieler word en dus meer punten gaat halen.
Want we moeten eerst maar weer eens een keer kampioen worden gvd!!
|
|
|
|