Ajax Netwerk
vrijdag 21 juli 2017 - 04:41                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Scouting en aankoopbeleid » De rechtsbackpositie

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 18 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 »

HR

Ares
Moderator
Opper Chat Operator

Uit: Rosmalen
Vak: -
Reg.: 14 maart 2002

quote:HR
talmafca schreef:

Ajax wil 6 miljoen ontvangen voor Trabelsi.
Als je 4 miljoen erbij legt heb je een fatastische (bijna even goede) back voor terug, Kromkamp.
En voor linksback positie moet Ajax gewoon Jansen kopen.
Blind wil nederlanders en dat zijn toch echt de beste nederlandse back (na Gio) die er zijn.
Ajax wil graag goede nederlandse backs, dus die moeten ze gewoon kopen zodat Ajax weer meer nederlands wordt.
En dan kunnen ze wel veel kosten maar als je ze dan voor 5 jaar vastlegd kunnen ze sowieso 3 jaar mee.
Dus is zie het probleem niet.
Maar goed, Ajax kennende zullen wel weer te laat zijn voor Kromkamp net zoals bij Jansen (die bij tekende).
HR
Zet Grygera maar lekker rechtsback en Vlaar centraal. Zijn we meteen van dat gezeik van opkomende backs af en kan de centrale verdediger gewoon weer inschuiven...
HR
HR

Revo Manucharyan
Legende

Uit: Overslag/Tilburg
Vak: 413
Reg.: 20 augustus 2002

Ares schreef:

(...)

Zet Grygera maar lekker rechtsback en Vlaar centraal. Zijn we meteen van dat gezeik van opkomende backs af en kan de centrale verdediger gewoon weer inschuiven...
HR
Wat heeft iedereen toch met die Vlaar, speelt net een paar maandjes mee en wordt door velen nu al beter gevonden dan Heitinga. Ik vond die Vlaar gisteren uiterst matig spelen btw.
En over Heitinga die draaide een minder seizoen maar heeft in het verleden meer indruk gemaakt dan dat gastje van AZ dat amper kan opbouwen.
HR
HR

weasel
Regelmatige invaller

Uit: Antwerpen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 10 juni 2005

Idd Vlaar heeft allicht best wat talent, maar zo goed dat ie opeens bij Ajax in de basis moet staan is ie ook niet vind ik. Had Ajax trouwens geen nood aan ervaring ?
HR
HR

Ares
Moderator
Opper Chat Operator

Revo Manucharyan schreef:

(...)

Wat heeft iedereen toch met die Vlaar, speelt net een paar maandjes mee en wordt door velen nu al beter gevonden dan Heitinga. Ik vond die Vlaar gisteren uiterst matig spelen btw.
En over Heitinga die draaide een minder seizoen maar heeft in het verleden meer indruk gemaakt dan dat gastje van AZ dat amper kan opbouwen.
HR
Vlaar kan een man uitschakelen en dat kan Heitinga niet. Heitinga kan naast Vlaar. Die kan dan mee opkomen, zodat we tijdens de wedstrijd ook om kunnen schakelen naar 3-4-3.

Maar ik vind Heitinga geen echte mandekker en Vlaar wel, dus vandaar mijn keuze.

En ik vind Vlaar eigenlijk sinds zijn debuut al n van de betere van AZ, hij valt me sindsdien ook al op eigenlijk.
HR
HR

jdam
Ballenjongen

Uit: Amsterdam
Vak: 430
Reg.: 18 mei 2005

AZ laat Vlaar nooit gaan onder de 10 mio, als ze al zo fking veel voor Kromkamp vroegen, dan vragen ze zeker meer als dat voor Vlaar.
HR
HR

Robur
Lid 2de elftal

Uit: Goes
Reg.: 27 mei 2004

Ares schreef:

(...)

Vlaar kan een man uitschakelen en dat kan Heitinga niet. Heitinga kan naast Vlaar. Die kan dan mee opkomen, zodat we tijdens de wedstrijd ook om kunnen schakelen naar 3-4-3.

Maar ik vind Heitinga geen echte mandekker en Vlaar wel, dus vandaar mijn keuze.

En ik vind Vlaar eigenlijk sinds zijn debuut al n van de betere van AZ, hij valt me sindsdien ook al op eigenlijk.
HR
Voor Vlaar hebben we Grygera al, ook die kan een man uitschakelen. Als je een opkomende centrale verdediger zoekt, zou ik eerder Maduro noemen als Heitinga. Die vult deze taak naar mijn mening beter uit. Zet Heitinga maar rechtsback, kan hij uitstekend invullen volgens mij.
HR
HR

Ares
Moderator
Opper Chat Operator

jdam schreef:

AZ laat Vlaar nooit gaan onder de 10 mio, als ze al zo fking veel voor Kromkamp vroegen, dan vragen ze zeker meer als dat voor Vlaar.
HR
Vlaar heeft nog jeugdcontract dus hij mag voor een paar ton weg.

Robur schreef:

(...)Voor Vlaar hebben we Grygera al, ook die kan een man uitschakelen. Als je een opkomende centrale verdediger zoekt, zou ik eerder Maduro noemen als Heitinga. Die vult deze taak naar mijn mening beter uit. Zet Heitinga maar rechtsback, kan hij uitstekend invullen volgens mij.
HR
Dan moet Heitinga nog een hoop trainen, want ik vond hem eerlijk gezegd tegenvallen op rechtsback...
Maar zoals ik hierboven al heb gezegd, kost Vlaar maar een paar ton. Daar kan je toch wel een 'gokje' voor wagen?
HR
HR

jdam
Ballenjongen

Uit: Amsterdam
Reg.: 18 mei 2005

Als die uberhaupt weg wil bij ome Dirk, en tot hoelang zit hij aan dat jeugdcontract vast?
HR
HR

mauropower
Regelmatige invaller

Uit: Horst
Reg.: 14 februari 2005

Donderdag 16 juni - Trabelsi: 'Ik ben heel erg gelukkig bij Ajax'
(Verslaggever SV, Amsterdam, 11.57u GMT+01.00, Reuters)
Ajacied Hatem Trabelsi heeft tegenover persbureau Reuters vandaag laten weten dat hij zich heel gelukkig voelt bij Ajax. De speler prijst Ajax voor het feit dat hij 'er groot is geworden' als beroepsvoetballer.

Trabelsi: 'Ik speel voor een geweldige club, een van de grootste van Europa. Het feit dat Ajax zo groot is, heeft mij geholpen de afgelopen jaren te ontwikkelen tot een goede voetballer', aldus de aanvoerder van Tunesie.

Interesse PSV
Trabelsi gaat niet in op de interesse van PSV. Vanmorgen maakte De Telegraaf bekend dat de Eindhovenaren een bod hebben uitgebracht op Trabelsi. De uitspraken van de 28-jarige voetballer tegenover het Britse persbureau vandaag komen als geroepen. Bovendien zal Ajax de voetballer nooit laten gaan naar PSV.
HR
HR

Teaser
Idool

Uit: amsterdam
Reg.: 31 december 2004

Vlaar noemde ik ook al eerder als een toekomstige aanwinst , hij is gewoon zeer degelijk in zijn spel en heeft het onder het gras stoppen mentaliteit die in de komende jaren een groot pluspunt kan wezen .
Dit heeft hij dus nu zeker voor op een Heitinga , hij schikt zich onder Maduro doch hijzelf regelt de verdediging ( een begin van een hele mooie as denk ik zo als ze de kans zouden krijgen enklele jaren met elkaar te kunnen spelen ) .
Ajax zou zich eens wat vaker op dit soort talenten moeten storten maar ik denk dat ze liever wachten tot hij een leuk profcontract tekent om dan vervolgens van een Scheringa te horen te krijgen dat hij onbetaalbaar is geworden .
Uiteraard moet er nog het een en ander aangeleerd / verbeterd worden in zijn spel maar duidelijk een bovengemiddelde basis heeft hij al .
HR
HR

Steppenwolf
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 11 april 2005

Sowieso is dit onder de 20 toernooi een prima platform om eens te kijken wat er aan talent rondloopt. De bondscoaches hebben de voorselectie al voor ons gedaan, dus de beste 11 jeugdspelers van elk land staan op het gras. We moeten toch echt eens gaan speuren. Vlaar lijkt mij een prima keuze, een topper in spe. Laat hem maar bij Ajax ontwikkelen ipv AZ. Samen met Heitinga kan dat dan een klasse centraal duo worden.
HR
HR

Peter79
Geselecteerd voor Oranje

Uit: heerhugowaard
Reg.: 3 november 2002

Teaser schreef:
Ajax zou zich eens wat vaker op dit soort talenten moeten storten maar ik denk dat ze liever wachten tot hij een leuk profcontract tekent om dan vervolgens van een Scheringa te horen te krijgen dat hij onbetaalbaar is geworden .
HR
Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit nog zou zeggen maar wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan die gloeilampies. En dan bedoel ik niet het kansloos benaderen van Trabelsi enzo maar zij zijn vaak veel slagvaardiger en hebben meer succes op de binnenlandse markt.
HR
HR

ded199
Bankzitter

Reg.: 5 juli 2003

Peter79 schreef:

Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit nog zou zeggen maar wat dat betreft kunnen we een voorbeeld nemen aan die gloeilampies. En dan bedoel ik niet het kansloos benaderen van Trabelsi enzo maar zij zijn vaak veel slagvaardiger en hebben meer succes op de binnenlandse markt.
HR
Ik vind dat Ajax ook wel slagvaardiger mag zijn in Zuid - Amerika. Daar lopen veel goede/goedkopere? spelers rond maar Ajax kan of durft? niet op die spelers te bieden. Vind het jammer dat er maar weinig spelers zoals Maxwell en Trabelsi meer komen. Had veel goede verhalen rond die Jonathan hoop echt dat ze die halen voor hij zich in de kijken speelt van de grote clubs met meer geld. Ajax had toch ooit ook intresse in Del Horno? Moet je zien hoe goed die speler nu is... Ajax moet gewoon niet te lang wachten met het kopen van een talentvolle speler die worden alleen maar duurder naarmate ze beter gaan presteren.
HRHR
HR

Teaser
Idool

Het enige wat ik ervan vind is dat Ajax veel te veel is doorgeslagen in het presenteren van eigen jeugd , dit is GEEN wanklank tegen de opleiding en kwaliteit wat er in rondloopt maar het eeuwige naar voren schuiven van sommige jongens die na enige tijd verdwijnen of ergens anders geplaatst worden is een nadeel .
Niet alles en iedereen uit eigen jeugd zal een oplossing zijn , ze hebben tijd nodig om de stap te zetten en als het niet lukt dan ben je zo een seizoen verder om dan alsnog iemand binnen te halen of weer een talent naar voren te schuiven die wederom waarschijnlijk een seizoen nodig heeft .
Het is de kunst om de supertalenten door te laten stromen in een basis elftal die in balans is en niet zomaar een talent omdat je die toevallig hebt .

PSV is doorgeschoten naar de andere kant die scout en koopt alleen maar , liever nog dan een goed talent eens de voorkeur te geven .
PSV gaat alleen voor ( hun begrijpelijke ) zekerheid terwijl Ajax teveel aan talenten over laat .

De balans ligt dus ergens in het midden alleen de hele grote talenten en ervoor zorgen dat ze in een uitgebalanceerd elftal hun debuut kunnen maken , en de grote talenten onderscheiden zich ook wel in de jeugd .
HR
HR

fredmod
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Emmeloord
Reg.: 13 november 2004

Nu maar hopen dat Danny Blind niet alleen in nederland aan het kijken is maar ook in Duitsland want die rechtsback van Brazili is echt een goede speler voor Ajax, hij is een stand in voor Cafu maar ja die word ouder en Cicinho is de nieuwe man, hij speelt net als Robinho nog in Brazili dus de kans is aanwezig dat hij nog een beetje betaalbaar is omdat hij al 25 is en nog steeds in Brazli speelt ( geen spits dus niet zo snel interessant voor een europese topclub!!)
Hij is echt snel baltechnisch erg goed en kan zeer goed verdedigen, mischien moeten we daar eens gaan kijken!!
HR
HR

Peter Nis
Vedette

Reg.: 15 augustus 2003

Gewoon Reiziger.
HR
HR

Revo Manucharyan
Legende

Uit: Overslag/Tilburg
Vak: 413
Reg.: 20 augustus 2002

Vlaar kan een man uitschakelen en dat kan Heitinga niet. HR
Ik zou zeggen kijk bv.een Ajax-Milan van 2003 nog maar eens terug toen Heitinga tegenover een of andere simpele Oekraiense ziel stond. :denk

Heitinga kan naast Vlaar. HR
Wat heeft Vlaar nou eigenlijk allemaal bewezen dat hij Heitinga van z'n plaats verdrijft?

Die kan dan mee opkomen, zodat we tijdens de wedstrijd ook om kunnen schakelen naar 3-4-3.HR
Heitinga kan opzich wel rechtsback of rechterverdediger.

Maar ik vind Heitinga geen echte mandekkeHR
Tja dat jij dat vindt is leuk maar waarom?
Kijk naar de fysiek van Heitinga niet een mannetje dat je zomaar aan de kant zet, hij kan juist goed mandekken.
Niet dat ik het altijd eens ben met Van Basten maar waarom verkiest zelfs Van Basten Heitinga boven Vlaar?
Vlaar debuteerde pas in het eind van het seizoen en toevallig haperde AZ toen ook aardig defensief gezien.

r en Vlaar wel, dus vandaar mijn keuze.HR
Leuke mandekker maar wat heb je er aan als hij opbouwend gewoon zwak is, doet me erg aan Pasanen denken.

En ik vind Vlaar eigenlijk sinds zijn debuut al n van de betere van AZ, hij valt me sindsdien ook al op eigenlijk.HR
Hoeveel hele wedstrijden heb je nou eigenlijk van hem gezien?, en ga me nou niet zeggen dat hij op het jeugd Ek zo uitblonk :denk.

Teaser

Vlaar noemde ik ook al eerder als een toekomstige aanwinst HR
Een aanwinst kan het opzich wel worden.

hij is gewoon zeer degelijk in zijn spel en heeft het onder het gras stoppen mentaliteit die in de komende jaren een groot pluspunt kan wezen .
Dit heeft hij dus nu zeker voor op een Heitinga HR
Heitinga heeft een slecht seizoen achter de rug maar veel mensen zijn vergeten hoeveel goede wedstrijden hij vroeger heeft gespeeld.

, hij schikt zich onder Maduro doch hijzelf regelt de verdediging ( een begin van een hele mooie as denk ik zo als ze de kans zouden krijgen enklele jaren met elkaar te kunnen spelen ) .HR
Ik blijf het knap vinden jij weet nu al dat Vlaar over leidingscapaciteiten beschikt.

Ajax zou zich eens wat vaker op dit soort talenten moeten storten maar ik denk dat ze liever wachten tot hij een leuk profcontract tekent om dan vervolgens van een Scheringa te horen te krijgen dat hij onbetaalbaar is geworden .HR
En jij denkt dat Vlaar nu wel haalbaar is? :denk
AZ zal hem nu ook niet cadeau doen als je weet dat ze voor hun zwakste schakel Tim De Cler al 5 miljoen vragen.
Persoonlijk vind ik zulke bedragen te hoog voor iemand die pas enkele maanden op het hoogste niveau speelt.

Uiteraard moet er nog het een en ander aangeleerd / verbeterd worden in zijn spel maar duidelijk een bovengemiddelde basis heeft hij al .HR
Er mag nog heel wat bijgeschaafd worden maar hij heeft opzich potentie.

[Dit bericht is veranderd door Revo Manucharyan (op 18 juni 2005 01:48:52).]
HR
HR

Ares
Moderator
Opper Chat Operator

Ik zou zeggen kijk bv.een Ajax-Milan van 2003 nog maar eens terug toen Heitinga tegenover een of andere simpele Oekraiense ziel stond.
HR
Hoe lang geleden zeg je? Zelfs Obodai heeft nog recenter een betere wedstrijd gespeeld.

Wat heeft Vlaar nou eigenlijk allemaal bewezen dat hij Heitinga van z'n plaats verdrijft?HR
Ik zeg toch dat ze langs elkaar kunnen spelen...

Tja dat jij dat vindt is leuk maar waarom?
Kijk naar de fysiek van Heitinga niet een mannetje dat je zomaar aan de kant zet, hij kan juist goed mandekken.
Niet dat ik het altijd eens ben met Van Basten maar waarom verkiest zelfs Van Basten Heitinga boven Vlaar?
Vlaar debuteerde pas in het eind van het seizoen en toevallig haperde AZ toen ook aardig defensief gezien.HR
Heitinga komt veel beter tot zijn recht als vrije verdediger. Het maakt toch niet uit dat hij geen goede mandekker is?
Een basketballer heeft toch ook de lengte van een goede keeper, maar is dat toch ook niet automatisch? Beetje krom om over het fysiek van Heitinga te beginnen... Dus een bodybuilder is een goede mandekker, omdat je hem niet snel aan de kant zet?

Leuke mandekker maar wat heb je er aan als hij opbouwend gewoon zwak is, doet me erg aan Pasanen denken.HR
Nee, Grygera is opbouwend sterk...

Hoeveel hele wedstrijden heb je nou eigenlijk van hem gezien?, en ga me nou niet zeggen dat hij op het jeugd Ek zo uitblonk . HR
Ach.. Hij blinkt meer uit dan Heitinga, zullen we het daar maar op houden?

En jij denkt dat Vlaar nu wel haalbaar is?
AZ zal hem nu ook niet cadeau doen als je weet dat ze voor hun zwakste schakel Tim De Cler al 5 miljoen vragen.
Persoonlijk vind ik zulke bedragen te hoog voor iemand die pas enkele maanden op het hoogste niveau speelt.
HR
*Zucht*. Wat zeg ik nou eerder? Hij heeft nog een jeugdcontract, waardoor hij voor een paar euroton weg mag.
HR
HR

Teaser
Idool

Revo Manucharyan schreef ( ... )

Heitinga heeft een slecht seizoen achter de rug maar veel mensen zijn vergeten hoeveel goede wedstrijden hij vroeger speelde .
HR
Ik vergelijk hem alleen maar op 1 belangrijk punt met Heitinga en dat is de hardheid tijdens het duel in de verdediging .
Heitinga is wat "netter cq liever" in de omgang bij corners , vrije trappen en voorzetten richting de 16 .
Niet voor niets haal ik dit punt erbij want dit zijn veelal de gevaarlijke situaties geweest voor Ajax .
Regelmatig heb ik de close ups bekeken van diverse situaties die voor tegendoelpunten of gevaarlijke situaties zorgden .
Een Heitinga probeert alles schoon op te lossen niet vasthouden en sleuren , geen zetjes geven of leunen bij een luchtduel .
SQD is ook zo'n speler ( te lief voor de tegenstander ) .
Uiteraard kun je situaties aandragen waarin hij dit wel eens een keer heeft gedaan maar veelal gebeurde dit ver buiten de 16 ( onnodig fouten achteraf dus ) .

Ik vind het knap jij weet nu al dat Vlaar over leidings capaciteiten bezit .
HR
Iemand die de verdediging aanstuurt op de juiste plek weet te houden en op de juiste momenten en dit niet sporadisch durft te doen maar gedurende de gehele wedstrijd heeft leiders capaciteiten .
Iemand die dit wel sporadisch doet op verkeerde momenten en / of op een verkeerde manier ( onwennig ) heeft het dus niet .

Normaal gesproken reageer ik niet op dit soort uitspraken omdat ik vind dat iedereen dit kan zien of anders erover gediscussierd kan worden waarom niet , het zien van iemands kwaliteiten begint immers bij de basis kwaliteiten van een speler .
Daarom zeg ik ook dat hij bovengemiddeld scoort en er nog wel iets te verbeteren valt maar bovengenoemde voor heeft op een Heitinga ( waarmee ik Heitinga niet denigrerend benader in mijn uitspraken of zeg dat hij niet of geen waarde heeft voor Ajax ) .

Nogmaals het zien of herkennen van een leuke maar bovenal een goede speler is geen kunst ( ook al vinden velen dit van wel om daarna met rare uitspraken terug te komen op de genoemde speler vooral ik vind het knap valt mij vies tegen je kan vragen waarom iemand dit vind of je eigen mening geven meer niet ;) ) .

Neem bijvoorbeeld jouw naamgenoot , ik zei al meteen over Manucharyan voor zijn blessure en na zijn kortstondige optreden tegen Barca ( uiteraard in combinatie met gedane uitspraken in de internationale pers en of dit vergelijkend was met de uitvoering op het veld ) dat dit een hele goede is , omdat de uitstraling en lef om niet te falen plus technische bagage hoort bij een speler op zijn positie ( voorhoede ) , niet in zijn debuut alleen maar terug tikken of breed tikken om maar niet af te gaan maar zelfverzekerd zijn spelletje op de mat leggen .
Dit zijn de punten waar ik naar kijk laat hij het juiste zien wat er op zijn beoogde positie nodig is of moet hij er moeite voor doen en speelt hij liever verstoppertje bijv.
Vooralsnog bevestigen de reacties en wedstrijden van Manucharyan dat ik er aardig bij in de buurt zat en dit gevoel heb ik ook bij een Vlaar , de juiste mentaliteit en acties van een goede verdediger durft aan te sturen en af en toe mee op te komen als de wedstrijd dit toelaat , zekers niet bang in de lucht enz enz .
Nogmaals als er een speler bij komt zoals een Vlaar zal deze nog genoeg moeten aanleren om daarna te kunnen zeggen ja hij maakt het allemaal waar ( dit is het enige punt waar je altijd op zit te wachten komt het eruit door te groeien in hun spel of blijven ze een eeuwig talent door juist niet door te groeien ) .

Wat betreft de transfersom ? dit zal altijd in verhouding moeten staan met zijn status binnen het elftal waar hij speelt ( hij was en is een reserve speler alhoewel het moeilijk zal worden hem buiten de basis te laten ) zijn contract is geen profcontract en hoe lang duurt zijn contract nog ? dus zal geen belachelijke prijs moeten opleveren .
Scheringa kennende zal hij dit wel vragen waarschijnlijk om hem bij de club te behouden , maar nooit krijgen met genoemde punten .
Zodra hij wel een profcontract heeft getekend met leuke salariseisen eraan verbonden zal dit snel stijgen omdat hij een groot talent is , dus nu of de hoofdprijs zou ik zo zeggen .
Met de vertrekkende Trabelsi en Maxwell in het vooruitzicht en de positie wisselingen achterin zoals het er nu voor staat zou dit weleens een gouden deal kunnen worden omdat er dan ook nog eens genoeg over blijft voor eventuele extra versterkingen achterin .
Daarnaast zou ( het schijnt in de mode tegenwoordig te zijn ) een visje uitgooien richting AZ en de intresse in Vlaar wel eens positief kunnen uitpakken , net als vele vele clubs tegenwoordig doen ( ook bij Ajax spelers ) breng hun hoofd op hol met intresse en ze willen weg of moeten weg .
HR
HR

Peter79
Geselecteerd voor Oranje

Uit: heerhugowaard
Reg.: 3 november 2002

Teaser schreef:

Ik vergelijk hem alleen maar op 1 belangrijk punt met Heitinga en dat is de hardheid tijdens het duel in de verdediging .
Heitinga is wat "netter cq liever" in de omgang bij corners , vrije trappen en voorzetten richting de 16 .
Niet voor niets haal ik dit punt erbij want dit zijn veelal de gevaarlijke situaties geweest voor Ajax .
Regelmatig heb ik de close ups bekeken van diverse situaties die voor tegendoelpunten of gevaarlijke situaties zorgden .
Een Heitinga probeert alles schoon op te lossen niet vasthouden en sleuren , geen zetjes geven of leunen bij een luchtduel .
SQD is ook zo'n speler ( te lief voor de tegenstander ) .
Uiteraard kun je situaties aandragen waarin hij dit wel eens een keer heeft gedaan maar veelal gebeurde dit ver buiten de 16 ( onnodig fouten achteraf dus ) .

HR
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Heitinga maakt in mijn ogen nog teveel domme/ onnodige overtredingen rond de 16; was ook een belangrijk punt van kritiek van Marco van Basten op Heitinga.

[Dit bericht is veranderd door Peter79 (op 18 juni 2005 13:07:06).]
HR
HR

Teaser
Idool

Peter79 schreef:

(...)

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Heitinga maakt in mijn ogen nog teveel domme/ onnodige overtredingen rond de 16; was ook een belangrijk punt van kritiek van Marco van Basten op Heitinga.
HR
Oke laat ik het ver buiten de 16 veranderen in gewoon buiten de 16 , ik had voor ogen dat hij regelmatig probeerde de handrem erop te zetten halverwege de eigen helft bij dreiging van een uitbraak omdat ze toch veelvuldig ver vooruit spelen , onnodig dus maar idd net buiten de 16 doet hij soms ook rare ingrepen .
Het ging mij in de vergelijking er alleen maar om dat ik zijn werk binnen de 16 als te netjes omschrijf , ik verwacht van een verdediger net als ook bij een keeper dat ze toch iets van een over mijn lijk mentaliteit mee moeten brengen , dit scheelt meestal al de helft van onstane problemen , maar oke dus gewoon buiten de 16 .
HR
HR

Demosthenes
Vedette

Uit: Rotterdam
Vak: 420
Reg.: 14 december 2000

Wat Vlaar betreft: let niet op het commentaar, maar let op Vlaar (rijmt :B ). De commentator is lyrisch over iedere goede bal van Vlaar, maar zwijgt bij de verkeerde passes van hem.

Hetzelfde geldt min of meer vor Owusu en Maduro: wat zij goed doen wordt de hemel ingeprezen, terwijl ik Maduo niet veel meer zie doen dat de bal een paar meter verplaatsen. Owusu had een "fantastische Japanse tegenspeler", maar was tegen Australi niet meer dsan een van de elf.

Kruys werd tot MoM gekozen? Een prachtig doelpunt, maar hij schoot ook vaak over en de eerste 20 minuten speelde hij iedere bal terug!

Vanavond tegen Benin moet het wel weer lukken! Wereldkampioen worden met dit team? Ik hoop het, maar het toernooi begint pas volgende week, er vallen nu maar een paar zeer zwakke landen af.

Ontopic:

Vlaar heeft volgend seizoen misschien niet eens een basisplats bij AZ!
HR
HR

Woot
Idool

Vak: 107
Reg.: 26 februari 2003

Demosthenes schreef:
Vanavond tegen Benin moet het wel weer lukken! Wereldkampioen worden met dit team? Ik hoop het, maar het toernooi begint pas volgende week, er vallen nu maar een paar zeer zwakke landen af.
HR
Als het het gemist hebt, het Nederlands elftal heeft vanmiddag al gespeeld om 16.00 uur ;)
HR
HR

Castel di Sangro
International

Uit: Tb
Reg.: 15 maart 2003

(...)

HR
Uhm.. Vaar was gister de beste man aan Nederlandse zijde. Maar, dat betekent niet dat ik Vlaar naar Ajax wil halen :) Als je Grygera hebt, heb je Vlaar zeker niet nodig..
HR
HR

Sempre Ajacied
Vedette

Reg.: 1 februari 2003

Iedereen heeft het over Vlaar, maar waarom is iedereen Mathijsen al vergeten, die is 2 klassen beter dan Vlaar. Het lijkt me juist ideaal voor Ajax om Mathijsen NU te halen. Is tot November uitgeschakeld met een blessure en is dus niet of weinig in beeld bij andere clubs waardoor AZ niet zo'n belachelijk hoog bod zo eisen.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 18 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Scouting en aankoopbeleid » De rechtsbackpositie

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 85,7% dat Feyenoord wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor OGC Nice-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!