Ajax Netwerk
woensdag 24 mei 2017 - 21:34                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Satellietclubs en huurlingen » Richairo Zivkovic

HR

Deze topic is open en bestaat uit 118 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 118 »

HR

Ohne Berater
Basisspeler

Uit: Wijchen
Vak: 425
Droomaankoop: -
Reg.: 11 mei 2005

Ajax volgt talentvolle Groninger Zivkovic op de voet

Richairo Zivkovic (17) staat in de nadrukkelijke belangstelling van Ajax. De talentvolle aanvaller van FC Groningen geldt bij de landskampioen als mogelijke versterking voor volgend seizoen.

'Zivkovic is een interessante speler die we inderdaad volgen', reageert voetbaldirecteur Marc Overmars tegenover Voetbal International. 'Nederlandse spelers hebben onze voorkeur als we rondkijken naar mogelijke versterkingen. In de Eredivisie kom je dan uit bij een handjevol spelers en daar zit Zivkovic bij.'

Ajax is niet de enige club die de jeugdinternational op de radar heeft. Vorige week informeerde Newcastle United nog bij Zivkovic naar zijn toekomstplannen. Ook Manchester City volgt hem.

De spits, wiens contract bij FC Groningen doorloopt tot medio 2016, wil voorlopig echter in Nederland blijven. Bij een vertrek uit Groningen heeft Ajax zijn voorkeur. Dit seizoen speelde de talentvolle aanvaller twintig competitieduels, waarin hij vijf keer trefzeker was.

forumillustratie

Geboortedatum: 05.09.1996
Leeftijd: 17
Geboorteplaats: Assen
Lengte: 186 cm
Nationaliteit: Netherlandse - Servische
Positie: Spits
Been: Rechtsbenig
Martkwaarde: +/- € 2.500.000
Contrac tot: 30.06.2016

[Dit bericht is veranderd door Ohne Berater (op 18 februari 2014 09:08:38).]
HRHR
HR

AFCA3STERREN
Idool

Vak: 126
Reg.: 17 september 2005

Ik zou een Zivkovic graag zien komen, jonge speler met een hoop potentie. Desnoods een jaar verhuren nog aan Groningen. Afhankelijk van hoe hij het oppakt. 1 van de weinige echte spelers die echt wat toevoegen bij ons. Ziyech is net zo een speler, alleen is die al een stap verder. Verder zie ik in Nederland weinig interessants voor Ajax, misschien Tadic, maar die zal te duur zijn denk ik....
HR
HR

Dijkstra Ajacied Forever
Winnaar Gouden Bal

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 29 mei 2001

Echt een toptalent, ik vind dat die jongen echt klasse uitstraalt. Komende zomer nemen we afscheid van De Jong en Sigthorsson. Hoesen lijkt door De Boer te zijn afgeschreven. Bojan vertrekt mogelijk ook weer naar Barcelona. Ajax lijkt in te zetten op Kishna als spits, maar die jongen is opgeleid als buitenspeler. Ik zou vol inzetten op Zivkovic.

Ik hoop eigenlijk dat ze al kort met Groningen over hem gesproken hebben, toen ze onderhandelden over het schrappen van de terugkoopoptie op Bizot.
HR
HR

anders
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 18 februari 2011

Ik heb mijn twijfels. Hij lijkt redelijk compleet maar mist de echte klasse heb ik het gevoel. Waarin blinkt hij echt uit?
Echte toppers hebben eigenlijk altijd een uniek iets, heb ik bij hem nog niet zo.
HR
HR

RicardoKishna
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Nigel de Jong
Reg.: 13 juli 2013

Is deze jongen in de jeugd al in beeld geweest?
HR
HR

Aias 82
Vedette

Reg.: 27 februari 2003

quote:HR
anders schreef:

Ik heb mijn twijfels. Hij lijkt redelijk compleet maar mist de echte klasse heb ik het gevoel. Waarin blinkt hij echt uit?
Echte toppers hebben eigenlijk altijd een uniek iets, heb ik bij hem nog niet zo.
HR
Dat gevoel heb ik ook een beetje. Hij doet me wat dat betreft denken aan Castaignos. Die debuteerde ook als jonge spits, scoorde af en toe, maar de echte klasse zag ik ook niet echt.
HR
HR

Massimo
Legende

Reg.: 20 januari 2010

Ik vind hem redelijk snel en heeft wel loopacties die bij een spits horen. Staat daardoor ook vaak op de goede plek.

Talentvolle spits die over een aantal jaar misschien goed genoeg zou kunnen zijn voor het niveau Ajax. Voor volgend jaar vind ik hem te licht en kan hij eventueel de rol innemen zoals Hoessen dat het laatste half jaar gedaan heeft.
HR
HR

Burzlew
Nummer 14

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

RicardoKishna schreef:

Is deze jongen in de jeugd al in beeld geweest?
HR
Ja, maar hij koos voor Groningen omdat Maaskant hem in ruil daarvoor bij het eerste elftal zou halen.
HR
HR

RobinAFCA
Regelmatige invaller

Vak: 429
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Reg.: 14 augustus 2009

Hij oogt me wel heel erg als een spits die het goed doet wanneer hij ruimte heeft....das bij Ajax toch echt anders.

Maar misschien zit ik er naast en kan hij dat wel, zijn er kenners die wat meer over hem kunnen vertellen? ik heb hem misschien 2 of 3 keer een wedstrijd zien spelen. En dan vooral op de counter, daar is hij wel echt sterk trouwens hoor.

Ik moet wel denken aan Stef Nijland hoor: na wat goede invalbeurten en af en toe een basisplaats dacht iedereen de nieuwe Arjen Robben gezien te hebben. En waar is hij nu? Die was totaal nog niet klaar voor een transfer.
Kopen en nog een jaar verhuren aan Groningen is misschien inderdaad wel een prima optie ja.
HR
HR

anders
Idool

Aias 82 schreef:

(...)

Dat gevoel heb ik ook een beetje. Hij doet me wat dat betreft denken aan Castaignos. Die debuteerde ook als jonge spits, scoorde af en toe, maar de echte klasse zag ik ook niet echt.
HR
Hij deed mij ook denken aan Castaignos inderdaad. Maar wil ook niet te snel zijn met een label op hem te plakken. Maar ik zie niet waarin hij bijvoorbeeld nu al beter is dan Hoesen. Volgens mij zit je dan een niveau te laag te scouten.
HR
HR

RicardoKishna
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Nigel de Jong
Reg.: 13 juli 2013

Burzlew schreef:

(...)

Ja, maar hij koos voor Groningen omdat Maaskant hem in ruil daarvoor bij het eerste elftal zou halen.
HR
Oke, thanks. Zivkovic is ook nog maar 17 jaar. Kan komend seizoen dus nooit de eerste spits worden bij ons. Kopen en direct verhuren aan Groningen lijkt mij dan ideaal.
HR
HR

Burzlew
Nummer 14

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

RicardoKishna schreef:

(...)

Oke, thanks. Zivkovic is ook nog maar 17 jaar. Kan komend seizoen dus nooit de eerste spits worden bij ons. Kopen en direct verhuren aan Groningen lijkt mij dan ideaal.
HR
Waarom? Gewoon lekker bij ons in ons spelsysteem laten groeien. Laat hem maar leren van Bergkamp en Ronald de Boer. Daar leer je meer van dan het countervoetbal van die knollenboeren in Groningen.
HR
HR

ansjo
Veelbelovend talent

Reg.: 28 november 2011

Ik vind dat die Zivkovic een betere kop heeft dan dat babyface gezicht van Castaignos wat altijd op ghetto moet staan anders krijgt hij geen street cred genoeg van zn homies yo.
HR
HR
Heb ook mijn twijfels. In de jeugd was deze jongen lange tijd twee koppen groter dan de rest. Door dat voordeel is zijn techniek achtergebleven. Kan best een goeie spits worden, maar nooit een type-Kluivert.
HR
HR

haassie
Winnaar Gouden Bal

Reg.: 9 juni 2009

En straks weer roepen waarom hebben ze hem niet eerder gehaald,als hij het goed doet en niet meer tebetalen is zo als bij Tadic en Chadli.
HR
HR

Lederen Knikker
Nummer 14

Reg.: 28 juni 2005

haassie schreef:

En straks weer roepen waarom hebben ze hem niet eerder gehaald,als hij het goed doet en niet meer tebetalen is zo als bij Tadic en Chadli.
HR
Mja Ajax heeft in het recente verleden Boerrigter (beste speler van de totodivisie in dat seizoen) en Sana (lovende scoutingrapport van J.S. Olsen) gehaald maar die zijn niet bepaald geslaagd en Sana is zelfs geflopt.

Maw er zijn geen zekerheidjes voor Nederlandse clubs. Zo zou Maher een zekerheidje zijn voor PSV maar niets is minder waar. En dat geintje kostte pakweg 8 miljoen in totaal, plus potentiele inmenging van de Doyen groep.

Zivkovic is net als Ziyech allerminst a sure thing voor Ajax. Wel heb ik mijn twijfels over Zivkovic want volgens mij start hij niet eens wekelijks in de basis bij grunn.

Toch is hij van de weinigen in Nederland waarvan ik zou zeggen, nou die kan naar Ajax op basis van zijn talent. Maar een garantie zou ik niet durven geven.
HR
HR

anders
Idool

haassie schreef:

HR
Bij Tadic, zag je dat hij uitblonk, qua techniek en trap. Bij Chadli had ik dat ook niet, maar dat vind ik uberhaupt geen topper, die gaat het op Europees niveau nooit redden.

Ze mogen best een gokje wagen met Zivkovic wat mij betreft, hij loopt niemand in de weg, maar ik heb er twijfels bij of dat het toptalent is op de spits positie. Hij was groot in de jeugd, maar nu is hij zelfs fysiek niet opvallend. Hij heeft snelheid, maar is niet de snelste op het veld als ik de beelden na kijk. Hij heeft geen fabelachtige techniek, en zijn killer instinct moet zich nog bewijzen. Ik heb er zelfs twijfels bij hoe hij in de combinatie is, bij Groningen viel hij op elke keer als eindstation, niet doordat hij de actie maakt, ruimte maakt of anderen beter laat voetballen.
Dus ik denk dat het terecht is dat er twijfels zijn, maar hij is wel erg jong, en als de nodige jongens vertrekken is hij een optie.

Ik denk zeker dat je nog een spits zal moeten halen als, de jong, Sigh en Hoessen vertrekken, misschien zelfs 2.
HR
HR

moltisanti66
Veelbelovend talent

Vak: 122
Reg.: 22 februari 2010

Alle 4 bedoel je... kan zomaar hoor.

Bojan wil volgend jaar misschien niet meer, Barcelona wil hem definitief verkopen of Ajax vind hem simpelweg te weinig brengen zeker gezien zijn salaris.

de Jong wil naar het buitenland.

Sigthorsson krijgt niet 100% vertrouwen en lijkt niet in aanmerking te komen voor basisplaats.

PAOK schijnt een optie tot koop kunnen lichten voor 2,5 miljoen.

dus... Kishna over.

Dan moet je zeker 1 of 2 spitsen halen. Ik zie het liefst Kishna, Hoesen + aankoop.
HR
HR

Robehr
Icoon

Uit: Breda
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 18 september 2004

Lees hier dat zijn techniek is achter gebleven? Heeft een geweldige aanname en een mooi technisch schot. Daarnaast ook een goed inzicht. Zit heel veel rek in!
HR
HR

dijkstra14
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 120
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 7 maart 2006

Jongen met onwijs veel talent. Bij Ajax kan hij echt stappen maken. Ik vind dat ze hem zo snel mogelijk moeten vastleggen, voordat hij zijn talent gaat vergooien bij die boeren uit Eindhoven.
HR
HR

kooleracer
International

Droomaankoop: Ibrahima Baldé
Reg.: 20 juni 2011

dijkstra14 schreef:

Jongen met onwijs veel talent. Bij Ajax kan hij echt stappen maken. Ik vind dat ze hem zo snel mogelijk moeten vastleggen, voordat hij zijn talent gaat vergooien bij die boeren uit Eindhoven.
HR
Ik zou hem halen, maar de vraag is wordt hij eerste spits zo niet neemt hij daar genoegen mee? Vanuit gaande dat De Jong, Kolbeinn, Hoesen en Bojan allemaal vertrekken. Kishna wordt nu klaar gestoomd, maar die kan ook op de vleugels. Maar ik denk dat Ajax Hoesen wilt houden, maar als PAOK die clausule gebruikt is hij weg. Kishna en Zivkovic voor de toekomst zou echt top zijn.
HR
HR

BeeDeeVee
Icoon

Uit: Thuis
Reg.: 23 november 2004

En we hebben weer een nieuw snoepje van de week. :denk

Zivkovic is me zeker nog niet opgevallen vanwege zijn fluwelen aannames of mooie kaatsen, maar laat vooral goede looplijnen in de ruimte zien. In dat opzicht doet hij, zoals hierboven al genoemd, meer aan Castaignos denken dan aan een speler met de kwaliteiten die een Ajax spits nodig heeft.

Naar mijn mening valt hij meer op vanwege zijn leeftijd dan vanwege zijn kwaliteiten. Ik ben dan ook wel benieuwd of de mensen die hem vol cliché's (maar zonder voetbaltechnische onderbouwing) benoemen als een "jongen met onwijs veel talent" dat ook zouden zeggen als hij geen 17 maar 23 was.
HR
HR

sanderhag123
Idool

Reg.: 20 januari 2011

Hij word natuurlijk al enige tijd gevolgd, de kenners zullen wel gezien hebben in hoeverre hij zich heeft doorontwikkeld de afgelopen paar jaar. Het feit dat hij met 23 niet interessant is en met 17 wel is natuurlijk niet zo vreemd, een speler van Groningen koop je altijd in de hoop dat hij zich doorontwikkeld. Spelers die dat niet doen floppen sowieso, ongeacht het instap niveau!
HR
HR

Starring
Vedette

Uit: Amstelveen
Reg.: 11 november 2001

BeeDeeVee schreef:

En we hebben weer een nieuw snoepje van de week. :denk

Zivkovic is me zeker nog niet opgevallen vanwege zijn fluwelen aannames of mooie kaatsen, maar laat vooral goede looplijnen in de ruimte zien. In dat opzicht doet hij, zoals hierboven al genoemd, meer aan Castaignos denken dan aan een speler met de kwaliteiten die een Ajax spits nodig heeft.

Naar mijn mening valt hij meer op vanwege zijn leeftijd dan vanwege zijn kwaliteiten. Ik ben dan ook wel benieuwd of de mensen die hem vol cliché's (maar zonder voetbaltechnische onderbouwing) benoemen als een "jongen met onwijs veel talent" dat ook zouden zeggen als hij geen 17 maar 23 was.
HR
Helemaal mee eens.

Mensen (waaronder waarschijnlijk Marc Overmars) geilen te veel op zijn jonge leeftijd en betitelen hem daarom snel als toptalent. De keren dat ik Zivkovic bovendien aan het werk zag leek hij mij meer een type spits met de neus naar het doel.
HR
HR

BeeDeeVee
Icoon

Uit: Thuis
Reg.: 23 november 2004

sanderhag123 schreef:
Hij word natuurlijk al enige tijd gevolgd, de kenners zullen wel gezien hebben in hoeverre hij zich heeft doorontwikkeld de afgelopen paar jaar. Het feit dat hij met 23 niet interessant is en met 17 wel is natuurlijk niet zo vreemd, een speler van Groningen koop je altijd in de hoop dat hij zich doorontwikkeld. Spelers die dat niet doen floppen sowieso, ongeacht het instap niveau!
HR
De basiskwaliteiten voor het Ajax-spel zouden al aanwezig moeten zijn, ook op zijn 17e. Die kan je niet alsnog ontwikkelen. Ik heb sterk het gevoel dat veel mensen daar aan voorbij gaan vanwege zijn leeftijd. Net zoals al direct bij Romelu Lukaku duidelijk was dat hij geen echte topper zou worden, ondanks dat hij op zijn 16e (!) al een opvallende speler was bij Anderlecht. Ook bij Lukaku zeiden veel mensen juist vanwege zijn leeftijd dat hij een absolute topper zou worden en niet vanwege zijn daadwerkelijke kwaliteiten.

[Dit bericht is veranderd door BeeDeeVee (op 18 februari 2014 19:01:48).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 118 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Satellietclubs en huurlingen » Richairo Zivkovic

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Verslaat Ajax Man. United in de Europa League finale?

Ja
Nee
Weet niet

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,9% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.