Ajax Netwerk
vrijdag 18 augustus 2017 - 08:38                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Satellietclubs en huurlingen » Queensy Menig

HR

Deze topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »

HR

Sigmund Freud
Internationale topspeler

Uit: Perth (UK)
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 11 oktober 2009

Naam: Queensy Menig
Geboortedatum: 19 augustus 1995
Positie: Aanvaller
Contract tot: juni 2015

forumillustratie

Heeft vandaag zijn officiele debuut gemaakt in Ajax 1 tijdens de bekerwedstrijd tegens JOS Watergraafsmeer, en wist hierin geheel volgens traditie te scoren:

"In de rust werd Klaassen naar de kant gehaald voor Queensy Menig, die hiermee zijn debuut maakte in Ajax 1. JOS ging verwoed op jacht naar de eretreffer, maar zag een reuzenkans vlak na rust niet worden beloond. Na een kwartier in de tweede helft schakelde Ajax weer een tandje bij. Milik schoot met een bekeken schot de bal in de benedenhoek en zorgde daarmee voor zijn derde treffer van de avond. Een minuutje later gaf hij zelf de bal voor op Kishna, die de 0-5 liet aantekenen. Weer enkele minuten later was het Menig die zijn goede invalbeurt beloonde met een doelpunt, hij scoorde uit een voorzet van Viergever." (bron: ajax.nl)

Hoog tijd voor een eigen topic dus.

[Dit bericht is veranderd door Sigmund Freud (op 24 september 2014 22:09:48).]
HRHR
HR

Quiff
Talent

Uit: Nijmegen
Droomaankoop: Sam Larsson
Reg.: 9 december 2013

Speelde heel frivool en had een paar leuke acties! Ik weet alleen nog niet wat zijn beste positie nou is. Heb hem nu in de spits, buitenspeler en als aanvallende middenvelder zien spelen, doet het daar overal 'prima'. Heerlijk wedstrijdje om je officieuze debuut te maken trouwens.
HR
HR

aimar020
Bankzitter

Reg.: 19 december 2007

Vond hem het leuk doen. Oogt erg wendbaar en onvoorspelbaar in zijn acties.
HR
HR

Burzlew
Nummer 14

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

quote:HR
aimar020 schreef:

Vond hem het leuk doen. Oogt erg wendbaar en onvoorspelbaar in zijn acties.
HR
Is met ruimte en wanneer hij goed wordt aangespeeld best een leuke speler. Snelheid, wendbaarheid en doelgerichtheid. Alleen technisch komt hij eigenlijk tekort.
HR
HR
Technisch echt tekort? Vond hem af en toe toch best balvaardig.
HR
HR

Champy95
Nummer 14

Uit: de Klassieke Oudheid
Droomaankoop: Luis Suarez
Reg.: 26 oktober 2002

A.INIESTA schreef:

HR
Yep, het is niet veel soeps.
HR
HR
Dus toch niet de nieuwe Kluivert? :)
HR
HR

bolle2
Icoon
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Reg.: 15 mei 2002

A.INIESTA schreef:

HR
Tegen amateurs wel.
In Jong Ajax vind ik hem niet veel soeps.
HR
HR

P.Paulsen
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Amsterdam
Reg.: 30 mei 2010

Leuk! Debuteren met een goal. Zo doe je dat.
Menig is altijd 9 geweest, maar speelt de laatste 2 jaar vaak aan de buitenkant. Vind ik jammer, maar het zal altijd een speler met een neusje voor de goal blijven.
Heel hoopgevend is dat hij fysiek altijd wat 'later' is geweest dan zijn leeftijdsgenoten, maar toch uitblonk.
Zit dus rek in en hopelijk komt dat er uit. Mooie speler en kind van de club.
HR
HR

Burzlew
Nummer 14

A.INIESTA schreef:

HR
Hij heeft een leuke lichaamsschijnbeweging die met zijn acceleratie en behendigheid goed werkt, maar de eerste aanname en algehele balcontrole is echt te min om centraal te spelen. Daarom is hij van de spits ook naar linksbuiten gegaan, al zag je dat opzich redelijk vroeg wel aankomen.

Maargoed, vroeger stonden wel meer technisch zwakke jongens gewoon centraal voorin. Gravenbergh, Schoop, Menig. Het zijn nog steeds geen technische wereldwonderen die er nu staan, maar ik vind de standaard wel omhoog gegaan. Zeker over de gehele breedte vind ik de jeugd technisch beter geworden.
HR
HR

Lew Ashby
Vedette

Vak: 428
Reg.: 5 maart 2006

Burzlew schreef:

(...)

Hij heeft een leuke lichaamsschijnbeweging die met zijn acceleratie en behendigheid goed werkt, maar de eerste aanname en algehele balcontrole is echt te min om centraal te spelen. Daarom is hij van de spits ook naar linksbuiten gegaan, al zag je dat opzich redelijk vroeg wel aankomen.

Maargoed, vroeger stonden wel meer technisch zwakke jongens gewoon centraal voorin. Gravenbergh, Schoop, Menig. Het zijn nog steeds geen technische wereldwonderen die er nu staan, maar ik vind de standaard wel omhoog gegaan. Zeker over de gehele breedte vind ik de jeugd technisch beter geworden.
HR
Dat is niet de reden dat ie naar de zijkant is verhuisd. Hij is vaak op de zijkant gezet vanwege z'n -gebrek aan- fysiek. Z'n eerste aanname is gewoon prima. Mist alleen vaak de rust en het overzicht.

Hij past ook echt niet in het rijtje Gravenbergh en Schoop, dan doe je hem echt tekort. Menig en Becker kunnen beiden een leuke toevoeging van het eerste worden, zonder het niveau drastisch te verlagen, wat Lukoki en De Sa bijvoorbeeld wel deden.
HR
HR

Yohan
Bankzitter

Reg.: 10 maart 2011

Ik gun hem het beste en hij heeft wat mij betreft echt wat specifieke kwaliteiten. Ik vind hem een speler die een halve kans kan opwaarderen tot een goal. Technisch vind ik hem dan wel vrij matig en ik vind ook dat hij vaak verkeerde keuzes maakt in het veld. Ik zie in hem een leuke speler voor de Eredivisie maar ik denk dat hij het niveau Ajax nooit zal halen.
HR
HR

Burzlew
Nummer 14

Lew Ashby schreef:

(...)

Dat is niet de reden dat ie naar de zijkant is verhuisd. Hij is vaak op de zijkant gezet vanwege z'n -gebrek aan- fysiek. Z'n eerste aanname is gewoon prima. Mist alleen vaak de rust en het overzicht.

Hij past ook echt niet in het rijtje Gravenbergh en Schoop, dan doe je hem echt tekort. Menig en Becker kunnen beiden een leuke toevoeging van het eerste worden, zonder het niveau drastisch te verlagen, wat Lukoki en De Sa bijvoorbeeld wel deden.
HR
Nee, ben ik het echt niet mee eens. Voor een centrumspits vind ik z'n aanname echt niet goed genoeg.

Ben het wel eens met je over hem en Becker.
HR
HR

Champy95
Nummer 14

Wat was de bedoeling bij zijn doelpunt? Wou hij de bal nog aannemen (hele slechte aanname dan) of wou ie 'em in een keer binnentikken (wel slecht binnengeschoten dan).

Zegt toch genoeg over zijn balaanname.
HR
HR

geDaante
Vedette

Reg.: 17 november 2005

Lew Ashby schreef:

(...)

HR
Daarbij heb ik liever een behendige, onvoorspelbare, snelle en explosieve speler op de flank, dan een wat tragere, dikkige, zoals El Ghazi, die denk ik beter in de spits kan.
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Vak: -
Reg.: 14 april 2005

geDaante schreef:

(...)
dikkige, zoals El Ghazi,
HR
Serieus? Mido, die was dikkig en vadsig.
HR
HR

geDaante
Vedette

Middenweg 401 schreef:

(...)

Serieus? Mido, die was dikkig en vadsig.
HR
Dikkig is misschien niet het juiste woord, maar ik vind hem net wat te log en te traag in de eerste meters om makkelijk een mannetje voorbij te kunnen. Dat kan door sommige buitenspelers goedgemaakt worden door geniale acties, en El Ghazi heeft ook wel leuke acties soms, maar naar mij gevoel veelal aangeleerd, en lijkt minder intuïtief te spelen. Bij Kishna heb ik meer het idee dat hij weet wat hij doet, dat er meer een idee achter zit.
HR
HR

Champy95
Nummer 14

Met de toekomstige concurrentie op de vleugels, zie ik El Ghazi wel vroeg of laat in de spits komen (zal dus met Zivkovic moeten concurreren).

Hij heeft eigenlijk alles voor een centrumspits.

- Balvast
- Technisch en balvaardig
- kopsterk
- neusje voor de goal
- redelijk snel

Voor rechtsbuiten mist hij een fatsoenlijke voorzet en hij mist hij dat kittige/snelheid in de diepte waar een back zoveel schrik voor heeft.
HR
HR

geDaante
Vedette

Champy95 schreef:

Met de toekomstige concurrentie op de vleugels, zie ik El Ghazi wel vroeg of laat in de spits komen (zal dus met Zivkovic moeten concurreren).

Hij heeft eigenlijk alles voor een centrumspits.

- Balvast
- Technisch en balvaardig
- kopsterk
- neusje voor de goal
- redelijk snel

Voor rechtsbuiten mist hij een fatsoenlijke voorzet en hij mist hij dat kittige/snelheid in de diepte waar een back zoveel schrik voor heeft.
HR
Helemaal mee eens. Wat ik van Muric en Cerny heb gezien, lijken me dat al veel geschiktere types voor op de flanken; lichtvoetig, technisch, versnelling, handig, vlot, goede dribbel, wendbaar.

[Dit bericht is veranderd door geDaante (op 26 september 2014 16:38:17).]
HR
HR

Morendo
Idool

Uit: Nijmegen
Reg.: 10 januari 2008

Queensy Menig. Zou Cruijff het een goede voetbalnaam vinden?
HR
HR

trodat4030
Internationale topspeler

Vak: -
Reg.: 3 september 2012

Morendo schreef:

Queensy Menig. Zou Cruijff het een goede voetbalnaam vinden?
HR
Al heet hij kutjepikandijvie, gaat om zijn voetbalkwaliteiten, niet om z'n naam..
HR
HR

theboss90
Regelmatige invaller

Vak: 405
Reg.: 23 april 2013

trodat4030 schreef:

(...)

Al heet hij kutjepikandijvie, gaat om zijn voetbalkwaliteiten, niet om z'n naam..
HR
Dat is juist een hele mooie voetbalnaam, sterke nog het is de vrije vertaling van Karim El Ahmadi.
HR
HR

LeonGarciaGonzalez
Idool

Reg.: 8 januari 2011

theboss90 schreef:

(...)

Dat is juist een hele mooie voetbalnaam, sterke nog het is de vrije vertaling van Karim El Ahmadi.
HR
Diezelfde El Ahmadi die Klaassen compleet overklaste een dikke week terug?
HR
HR

theboss90
Regelmatige invaller

Vak: 405
Reg.: 23 april 2013

LeonGarciaGonzalez schreef:

(...)

Diezelfde El Ahmadi die Klaassen compleet overklaste een dikke week terug?
HR
Zou best kunnen man, maar wat is het waard als je 15e staat?
HR
HR

BuZa
Idool

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Mayron George
Reg.: 30 november 2005

Waarom is het vertrouwen zo groot in deze jongen? Een contract tot 2019 vind ik wel erg ambitieus, of mis ik wat?
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Satellietclubs en huurlingen » Queensy Menig

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 11,9% dat NAC wint van PSV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Groningen:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!