Ajax Netwerk
zaterdag 19 april 2014 - 13:54                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Satellietclubs en huurlingen » AS Trencin

HR

Deze topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3 »

HR

Woot
Icoon

Uit: Tilburg
Vak: 107
Droomaankoop: -
Reg.: 26 februari 2003

AS Trencin speelt gisteren een oefenduel tegen een selectie van Ajax. Dit bleek onderdeel te zijn van een uitwisseling, want naast de wedstrijd werd er ook gesproken tussen de afvaardiging van AS Trencin en o.a. Johan Cruijff.

quote:HR
'AS Trencin ideale partner voor Ajax om niet-EU-spelers te stallen'
10 oktober 2012

Volgens De Telegraaf is de gedachte achter de mogelijke samenwerking met het AS Trencin van Ling dat de club een ideale tussenfase zou kunnen bieden voor niet-EU-spelers uit Oost-Europa, Afrika en Zuid-Amerika voor ze eventueel de stap naar Amsterdam mogen maken. De club is naar het model van Ajax ingericht.

Ling in De Telegraaf: „Om op een adequate manier duidelijk te maken waar we met Trencin staan, was het beste om gewoon een keer tegen elkaar te spelen. Zo konden de mensen bij Ajax zelf een oordeel over het technische plaatje vellen, in plaats van alleen een of twee spelers te testen. Net als Ajax misten wij drie internationals die zijn opgeroepen voor het A-elftal en Jong Slowakije, dat tegen Jong Oranje speelt. Maar het ging nu niet om talenten te bekijken, maar om met eigen ogen te zien dat de speelstijl en de type spelers van Trencin een interessante partner voor Ajax maken.”HR
Er zou in de toekomst mogelijk een samenwerkingsverband uit kunnen voortvloeien, waarbij non-EU spelers zouden kunnen worden gestald bij Trencin.

Wat korte info over Trencin (Wikipedia):

AS Trenčín is een Slowaakse voetbalclub uit Trenčín.

In het eerste seizoen mocht de club starten in de derde klasse van het toenmalige Tsjechoslowakije waar de club in de middenmoot eindigde, één plaatsje onder TTS Trenčín, waar de club later mee fuseerde.

De club speelde in 1997/98 voor het eerst in de hoogste klasse van Slowakije en eindigde meteen op een vierde plaats. In de volgende seizoenen werd nog drie keer de vijfde plaats behaald tot 2002/03 toen de club net aan degradatie ontsnapte. In 2006/07 werd de club laatste in de competitie maar degradatie werd via een eindronde beslist met ook tweedeklassers. Trenčín werd vierde op acht clubs en kon zich net redden, ten nadele van Inter Bratislava. De Nederlandse oud-voetballer en international Tscheu La Ling is sinds 2007 eigenaar van deze club. Oud-voetballer Rob McDonald was enige tijd trainer van AS Trenčín.

In het seizoen 2007/08 heeft de club een samenwerkingsverband met de Nederlandse hoofdklasser TONEGIDO. Drie spelers van die club (Van der Ree, Chanti en Addai) maken de overstap naar AS Trenčín. AS Trenčín degradeerde aan het einde van dit seizoen en het samenwerkingsverband werd opgezegd. In 2011 werd de club kampioen in de 1. slovenská futbalová liga en promoveerde weer naar het hoogste niveau.HR
In het verleden is overleg geweest met Tscheu La Ling over een rol als directeur bij Ajax. Nu wordt hij dus weer benaderd om met Ajax samen te werken, maar nu als eigenaar van Trencin.

Is dit een goede ontwikkeling voor Ajax?
HR
HR

Albinho
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Ik zie niet de toegevoegde waarde. Welke spelers zijn voor Ajax interessant én zouden bij deze laagvlieger tijdelijk willen spelen?

Tevens als je grote non-EU talenten aantrekt, wil je ze goed mogelijk begeleiden en laten aanpassen aan Ajax. Dat kan het beste, hoe verrassend, bij Ajax en niet bij Trencin.
HR
HR

Woot
Icoon

HR
HR

Pancake
Idool

Reg.: 3 juni 2001

Ik vind het wel vreemd dat La Ling eerst niet welkom is, maar er nu wel een samenwerkingsverband aangegaan wordt met Trencin. Wat is nu de motivatie achter deze opzet? Tscheu binnenboord houden? Tegenstanders van Tscheu pesten?

Dit lijkt er toch op dat er bij Ajax niet sprake is van een eenduidige visie en eenduidig beleid?

De samenwerking op zichzelf lijkt me niet erg relevant voor Ajax. Om de redenen die Albinho ook al aangeeft.

Al met al een vreemde en wellicht ongezonde situatie. Gaat ons dit meer kosten dan dat het oplevert?
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

La Ling was niet welkom door de vorige RvC. Cruijff en co. hebben geen problemen met La Ling, voor zover ik weet.
HR
HR

Woot
Icoon

Drie Kruizen schreef:

La Ling was niet welkom door de vorige RvC. Cruijff en co. hebben geen problemen met La Ling, voor zover ik weet.
HR
Sterker nog, Cruijff wilde hem als algemeen directeur hebben.

Het was inderdaad de oude RvC (Ten Have, Olfers, Davids, Romer) die tegen de aanstelling van La Ling was. Dat was een van de breekpunten tussen Cruijff en de rest.
HR
HR

Martijn Reuser
Jeugdspeler

Vak: 126
Droomaankoop: Dico Koppers
Reg.: 8 oktober 2012

Wat ik zo heerlijk zou vinden aan een samenwerkingsverband is dat ik dan ein-de-lijk een reden heb om de Slowaakse competitie eens flink te gaan volgen. Wellicht begin ik een topicreeks met analyses van wedstrijden. Hele epistels zal ik weiden aan MFK Košice contra TJ Spartak Myjava. Het linkerbeen van de rechtsbuiten van het tweede van FC ViOn Zlaté Moravce zal ik uitvoerig bespreken.

Edit: er schiet me net te binnen dat ik zelfs youtubefilmpjes kan samenstellen! Hou slowaaksvoetbalwatcher.wordpress.com in de gaten, dit wordt groot!
HR
HR

BigBoy
International

Vak: 122
Reg.: 2 september 2003

Snap deze eventuele samenwerking eigenlijk niet zo goed... Kan iemand me uitleggen (behalve dan dat Ling nu een vriendje van JC is) waarom AS Trencin ons aller Ajax verder gaat helpen? :denk
HR
HR

Robehr
Idool

Uit: Breda
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 18 september 2004

BigBoy schreef:

Snap deze eventuele samenwerking eigenlijk niet zo goed... Kan iemand me uitleggen (behalve dan dat Ling nu een vriendje van JC is) waarom AS Trencin ons aller Ajax verder gaat helpen? :denk
HR
Oost Europese talenten stallen. Hoef je ze geen buiten-EU salaris te betalen.
HR
HR

BuZa
Vedette

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Leonardo Suárez
Reg.: 30 november 2005

Robehr schreef:

(...)

Oost Europese talenten stallen. Hoef je ze geen buiten-EU salaris te betalen.
HR
Daarom, Trencin ligt tegen Tsjechie aan, Polen en Oostenrijk zijn ook om de hoek. Het kan voor voor talenten zeker een springplank zijn, zeker als ze weten dat ze een samenwerkingsverband met Ajax hebben en hier ook vorm aan gaan geven.
HR
HR

fan-1 millioen
Ballenjongen

Uit: Capelle a/d IJssel
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 10 juni 2011

Bij Trencin kunnen jongere spelers geplaatst worden, waarmee je nog geen meerjarig contract kunt afsluiten. Met Andersen werd pas een contract afgesloten toen hij achttien werd. Met Medig ook iets dergelijks.
HR
HR

Morgenzon
International

Reg.: 19 februari 2008

Overmars: 'Vruchten over drie jaar'

HET IDEE ACHTER TRENCIN - Ajax is onlangs een samenwerking met het AC Trencin van Tscheu la Ling aan gegaan. De bedoeling is dat talentvolle voetballers uit het oosten eerst gaan rijpen in Slowakije voordat ze naar Amsterdam gaan.

'We zijn op alle fronten bezig om de grootste talenten aan ons te binden', zegt Overmars in Voetbal International. 'Achter de internationale toptalenten van zeventien, achttien jaar zit de hele wereld aan. Dus zoeken wij het vooral bij de iets jongere spelers. Het gevolg is dat de vruchten van het nieuwe beleid pas over een jaar of drie kunnen worden geplukt. Maar we weten precies waar we mee bezig zijn.'

Over de samenwerking met Trencin. 'We zijn nog volop in gesprek, maar het wordt geen traditionele samenwerking in de zin dat de ene partij zo goedkoop mogelijk talenten krijgt van de andere partij. Het wordt veel breder, met de intentie een toegevoegde waarde voor elkaar te kunnen zijn.'

'Trencin ligt gunstig ten opzichte van verschillende landen in die regio. Vanuit dat hele gebied willen we de toptalenten van vijftien, zestien jaar bij Trencin onderbrengen. Daar worden ze volgens de Ajax-filosofie opgeleid. We hebben momenteel al twee grote talenten op het oog voor deze constructie. De spelers die zich het best ontwikkelen halen we naar Amsterdam.'

Niet-EU-spelers van achttien a negentien jaar moeten een gegarandeerd jaarloon van 229.000 euro verdienen. Degene die ouder zijn dan twintig zelfs het dubbele. Die kosten bespaart Ajax nu. Ling wil benadrukken dat de samenwerking niet alleen door Cruijff komt. 'Ik ben hier al jaren mee bezig. Het is niet zo dat Cruijff dit heeft gezegd. Er zijn heel veel nieuwe mensen bij Ajax; in de rvc, Overmars als directeur, noem maar op. Johan heeft een bepaalde voetbalvisie en de technische mensen vullen dat in.'HR
Het klinkt allemaal veelbelovend. Ben vooral benieuwd naar die 2 spelers waar Overmars het over heeft.
HR
HR

Albinho
Legende

Als het hier al lastig is om spelers zelf op te leiden, vraag ik me af in hoeverre het lukt om spelers daar in onze filosofie op te leiden.

En dat salaris geldt pas als ze 18/19 zijn, maar tot hoe lang wil je ze dan in Slowakije houden? Het blijven non-EU spelers, dus relatief duur. Ze zullen altijd enkel de stap moeten maken als het echt grote talenten zijn en als het echt grote talenten zijn kan je ze beter zo vroeg mogelijk in onze jeugd integreren zodat ze hier de beste begeleiding krijgen, de taal leren en wennen aan het land.
HRHR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Winterswijk
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 20 augustus 2003

Albinho schreef:

Als het hier al lastig is om spelers zelf op te leiden, vraag ik me af in hoeverre het lukt om spelers daar in onze filosofie op te leiden.

En dat salaris geldt pas als ze 18/19 zijn, maar tot hoe lang wil je ze dan in Slowakije houden? Het blijven non-EU spelers, dus relatief duur. Ze zullen altijd enkel de stap moeten maken als het echt grote talenten zijn en als het echt grote talenten zijn kan je ze beter zo vroeg mogelijk in onze jeugd integreren zodat ze hier de beste begeleiding krijgen, de taal leren en wennen aan het land.
HR
Denk dat het ook met een zekere kwantiteit te maken heeft. De spelers die hier komen moeten er écht bovenuit steken, zoals je ook zag dat Andersen veelvuldig gescout moest worden.

Met Trencin heb je nu een partner die jaarlijks een stuk of 6 tot 10 Oost-Europese spelers in haar jeugd op kan nemen, in de 'Ajax-filosofie' kan trainen en gemakkelijker af kan laten vloeien. Je verbreedt je mogelijkheden eigenlijk door 'extra' C, B en A junioren te hebben.

Verder kan het natuurlijk ook positief zijn voor een jongen van 15 om eerst een stap van Servië of Hongarije naar Slowakije te maken, daar de Ajax-manier van voetballen aan te leren en vervolgens wanneer hij wat volwassener is en aan heeft getoond de kwaliteiten te hebben om bij Ajax een kans te krijgen, de grote stap te maken richting Nederland.
HR
HR

Albinho
Legende

Waarom zouden die spelers vanuit clubs die minimaal net zo hoog aangeschreven staan naar Trencin gaan? Een totaal niet aansprekende club.

Je vergeet dat wij buitenlandse talenten kunnen halen omdat Ajax een stap hoger is en dat ze dat als positief ervaren voor hun carrieremogelijkheden. Dat heeft Trencin totaal niet. Grote talenten zullen nimmer naar Trencin gaan.
HR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Winterswijk
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 20 augustus 2003

Albinho schreef:

Waarom zouden die spelers vanuit clubs die minimaal net zo hoog aangeschreven staan naar Trencin gaan? Een totaal niet aansprekende club.

Je vergeet dat wij buitenlandse talenten kunnen halen omdat Ajax een stap hoger is en dat ze dat als positief ervaren voor hun carrieremogelijkheden. Dat heeft Trencin totaal niet. Grote talenten zullen nimmer naar Trencin gaan.
HR
Grote talenten moet je ook direct halen natuurlijk. Maar neem een geval zoals Sana. Een jongen die intrinsiek bepaalde kwaliteiten heeft om bij Ajax te slagen, maar waarvan het absolute talent dat ons Deense trio heeft, niet afstraalt. Voor zulke Oost-Europese gevallen is Trencin al een stap dichterbij een club als Ajax en ik neem aan dat ze die dan ook graag zouden aannemen.

Het gaat hierbij ook om een bepaalde beeldvormingsontwikkeling. Evenals dat bij Almere City het geval is. Trencin moet na verloop van tijd als springplank richting Ajax gezien worden, zoals Ajax dat wordt beschouwd naar de Europese top. Gaat tijd overheen, maar wanneer de juiste structuur en filosofie geïmplementeerd worden, denk ik dat Ajax er wel z'n voordeel uit kan halen.
HR
HR

Morgenzon
International

Reg.: 19 februari 2008

Albinho schreef:

HR
Das toch best makkelijk uit te leggen, als Ajax een toptalent scout in een van deze landen, dan kunnen ze toch best aan dit talent uitleggen dat hij eerst 1-2 jaar (1 als hij het bv bovenverwachting goed doet) bij een club as Trencin onder de ajax filosofie en toch ook nog in de buurt van zijn roots, want de spelers uit de Balkan bv hebben echt vaak een tijdje nodig om te wennen. En dan kunnen ze bij een club als Trencin rustig wennen (cultuur verschil is dan ook iets kleiner) en tevens vast wennen aan de Ajax filosofie. En dan moet Ajax die spelers gewoon goed begeleiden en monitoren en als ze er klaar voor zijn door sturen naar Ajax A1 of Ajax A2.

Dit is dan eigenlijk de tussenstap die nu veel spelers uit die landen maken bij clubs als Heerenveen of Groningen. Ik denk dat je dat zeker wel heel goed kunt verkopen aan de echte grote talenten.

Het enige punt van kritiek is dat je dan wel moet zorgen voor goede trainers bij de C1, B2 en B1 elftallen van Trencin en niet een of andere koekenbakker die er bv al heel zijn leven zit. Dan moeten ze daar wel een trainer met een ajax filosofie en het liefst ajax verleden neerzetten, alleen aan het uitstralen van de ajax filosofie als club heb je niet zoveel, de trainers moeten dat uitstralen en kunnen overbrengen. Als je dit kunt bewerkstelligen dan heb je een heel mooi samenwerkingsverband in mijn ogen.
HR
HR

anders
Vedette

Reg.: 18 februari 2011

Morgenzon schreef:

(...)
Das toch best makkelijk uit te leggen, als Ajax een toptalent scout in een van deze landen, dan kunnen ze toch best aan dit talent uitleggen dat hij eerst 1-2 jaar (1 als hij het bv bovenverwachting goed doet) bij een club as Trencin onder de ajax filosofie en toch ook nog in de buurt van zijn roots, want de spelers uit de Balkan bv hebben echt vaak een tijdje nodig om te wennen. En dan kunnen ze bij een club als Trencin rustig wennen (cultuur verschil is dan ook iets kleiner) en tevens vast wennen aan de Ajax filosofie. En dan moet Ajax die spelers gewoon goed begeleiden en monitoren en als ze er klaar voor zijn door sturen naar Ajax A1 of Ajax A2.

Dit is dan eigenlijk de tussenstap die nu veel spelers uit die landen maken bij clubs als Heerenveen of Groningen. Ik denk dat je dat zeker wel heel goed kunt verkopen aan de echte grote talenten.

Het enige punt van kritiek is dat je dan wel moet zorgen voor goede trainers bij de C1, B2 en B1 elftallen van Trencin en niet een of andere koekenbakker die er bv al heel zijn leven zit. Dan moeten ze daar wel een trainer met een ajax filosofie en het liefst ajax verleden neerzetten, alleen aan het uitstralen van de ajax filosofie als club heb je niet zoveel, de trainers moeten dat uitstralen en kunnen overbrengen. Als je dit kunt bewerkstelligen dan heb je een heel mooi samenwerkingsverband in mijn ogen.
HR
Ik zie het niet gebeuren, om Polen te nemen, dat ken ik toevallig een beetje. Er gaat geen Pools toptalent (top 3 van een geboortejaar) op zijn 15e of 16e naar Trencin om te voetballen in de hoop ooit in het eerste van Ajax te komen. Echt dat is een waan idee. Poolse talenten voetballen dan nog liever tot hun 18e bij Polonia Warszawa of een andeer kleine regionale club om dan de stap naar een top 3 club in Polen te maken. Zie Lewandowski. Daarnaast komen de meeste grote talenten al uit de jeugdopleiding van de top 3 in Polen, die gaan zeker niet naar Trencin.
En om je nou op spelers te gaan richten die niet tot de beste 3 van hun jaar behoren, lijkt me niet handig en zeker niet de moeite waard om daar zo'n samenwerking voor op te zetten.
Er word ook aangegeven dat het interessant is voor spelers buiten de EU, dan zou Rusland wel een optie zijn. Dat is een grote vijver, met talent, en jongens die uit minder florisante omstandigheden zouden kunnen komen en een vooruitzicht in Slowakije een stap vooruit is.
HR
HR

Woot
Icoon

Ik denk dat dit de bedoeling gaat zijn:

forumillustratie

forumillustratie

Uploaded with ImageShack.us

Waarbij vooral Roemenie en Servie de belangrijkste landen worden. ook Tjechie (matige nationale competitie) kan eventueel talenten overhevelen.

Scandinavische talenten kunnen dan direct naar Ajax (passen snel aan, zijn al EU-spelers, etc.)

Zo decentraliseer je de boel, en zorg je dat Ajax dichter bij Oost-Europese talenten komt. Tevens hoef je in dat gebied minder te scouten, omdat, wanneer je de organisatie goed inricht, As Trencin dat gedeelte voor zijn rekening neemt.

[Dit bericht is veranderd door Woot (op 24 oktober 2012 14:21:26).]
HR
HR

j0rdiii
International

Reg.: 14 januari 2012

Definitief: Ajax tekent 3-jarig samenwerkingsverband met AS Trencin

Ajax heeft vandaag een samenwerkinsverband met het Slowaakse AS Trencin getekend. Marc Overmars was daarvoor in Slowakije om het contract met de club van La Ling te bezegelen. "Dit is een historisch moment voor de club," aldus de technisch directeur van Trencin. Ruim twee maanden werd er gesproken over de details van het samenwerkingsverband.

Beide clubs gaan op divers vlak samenwerken. Onder andere op het gebied van scouting in het oostblok zal Trencin een rol gaan spelen voor Ajax. Ook kunnen er spelers geplaatst gaan worden die vanwege reglementen nog niet naar Ajax mogen of die nog een tussenstap nodig hebben.

Iván Díaz, Petra Kleščíka, Denisa Janča en Martina Šulek komen in aanmerking voor een stageweek bij Ajax in een poging een contract af te dwingen bij Ajax. Maar ook wordt er gesproken over de mogelijkheid dat een of twee spelers die op de rand zitten van het eerste elftal tijdelijk de overstap zouden kunnen maken naar Slowakije.HR

We signed a cooperation agreement with Ajax!

Ajax technical director Marc Overmars and general manager of AS Trencin Robert Pond on Thursday signed the Amsterdam Treaty on mutual cooperation. "This is a historic moment for our club," said the address sounded contract for one year plus two Rybníček.

Treaty of Mutual Cooperation between the mentioned clubs are prepared and fine-tuned for more than two months. Includes links to clubs based on mutual support, education and training of young players and their growth over the sports page. Also, the exchange of knowledge between the coaches and managers of both clubs. Co-operation opens up other possibilities. "Partnering with such a club is very interesting for us. In the future, opening up new horizons for the players who will play for AS Trencin, "said the general manager of the club, and said:" Can we open the door and in terms of other projects. Both clubs will also work in scouting and know-how. "

Chance to show his qualities were under contract signing four players AS. Some time ago we announced a week's stay will Iván Díaz, Petra Kleščíka a young couple hopes Denisa Janča and Martina Šulek. Players may go in the opposite direction. "Provisional we talked about the fact that one or two footballers at the interface of the first team and junior might come in Trencin," said Pond.

"In these times, it is extremely important to find a partner to work to help develop the club website for sports, marketing, financial, and educational perspective of the development of new trends. We are extremely happy that our club just managed to conclude a formal written cooperation with a strong partner. Ajax has a strong name in world football market. Particularly with regard to training talents. This is a matter of fact way for AS Trencin, to whom we gave five years ago. "

Working with such a strong commitment to the club is great and is aware that the chief executive of the club. "It's a motivation to subsequent years. It is a great advantage, but on the other hand, I believe that our work can be very beneficial for Ajax. I can promise you that we will do everything within our capabilities, "said Pond, and concluded:" I believe it will be another prerequisite to our progress, but also of Slovak football."HR
HR
HR

JohnDylan
Idool

Uit: Leiden
Reg.: 13 mei 2007

Dit zou een zeer strategische zet van Ajax kunnen worden als ze het goed uitvoeren. Ajax moet dan wel echt nauw gaan samenwerking met Trencin.

1) Hun jeugdopleiding is al de beste van Slowakije maar met de hulp van Ajax kan die nog veel beter worden. Zeker als elk seizoen een paar spelers uit zowel dan A- als B-jeugd van Trencin een lange stage de kans krijgen om bij Ajax een contact te veroveren zal Trencin door de samenwerking met Ajax de grootste Slowaakse talenten naar de club kan trekken.

2) Talenten uit Oost-Europa en de Balkan waar Ajax nog niet geheel van overtuigd is kunnen door Ajax bij Trencin worden gestald. Ze kunnen dan al beginnen aan hun opleiding onder de Ajax philosophie. Als ze bij Trencin indruk maken en Ajax ze naar Amsterdam haalt zullen ze al gewend zijn aan de Ajax speelstijl.

3) Talenten uit landen die niet bij de European Economic Area horen kunnen bij Trencin gestald worden. Daar kunnen ze zich aanpassen aan de speelstijl van Ajax waarna naar Amsterdam gehaald kunnen worden wanneer ze klaar zijn voor een rol bij het eerste. Zo bespaart Ajax geld doordat die spelers bij Trencin geen non-EU salaris hoeven te betalen. Trencin kan als stap tussen Cape Town naar Amsterdam dienen.

4) De scouts van Ajax en Trencin kunnen nauw samenwerken en zo meer spelers en spelers vaker kunnen scouten. Ze kunnen samen een netwerk opbouwen wat alle grote talenten uit de regio Oost-Europa/Balkan vroeg op het spoor komt. Misschien kan Ajax een paar oud-spelers uit de regio (Galásek en Grygera bijvoorbeeld) daar als scouts aanstellen. Hopelijk krijgen Ajax en Trencin samen een goed inzicht op markt van Slowakije, Polen, Tsjechië, Oostenrijk, Bulgarije, Roemenië, Hongarije en de Balkan.

Als er grote talenten uit Cape Town, de Scandinavische landen, België, Oost-Europa en de Balkan naar Amsterdam komen en de Ajax jeugdopleiding zelf ook drie spelers elke twee seizoenen door laat stromen zal onze toekomst er zonnig uitzien.

Hopelijk doet Trencin elk jaar mee met de Copa Amsterdam en de Future Cup zodat we af en toe hun grootste talenten aan het werk kunnen zien.

[Dit bericht is veranderd door JohnDylan (op 8 december 2012 00:08:31).]
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Het bericht dat Ajax een voetbalschool in Azerbeidzjan wil beginnen is wat mij betreft goed te rijmen met dit bericht. Ajax heeft Eddie van Schaick (LinkedIn) naar Azerbeidzjan gestuurd om te onderhandelen. Dat is een man die eerder in Griekenland heeft onderhandeld en als Academy Consultant de hele wereld over reist om overal coaches te trainen (voorbeeldje uit Ierland). Dat is de man die in de zomer nog aan gaf dat New York een interessante mogelijkheid vindt om Ajax te verspreiden. Over dat mogelijke project in New York zegt Van Schaik:

"My interest is to conduct a coach education program [in New York] on a more permanent basis, where we would come visit two or three times a year and have that as a starting moment," van Schaick added. "To me, it fits like a glove."

For all those not near New York, don't bother with envy just yet. The partnerships spawned by Reyna's initial Ajax experience aren't going to stop there.

In fact, van Schaick said the club will send legends like Arnold Muhren to the NCAA Coaches’ Convention in Indianapolis for practical sessions and meetings, all with the goal of stressing the club’s focus on a mix of academics and athletics.

As for what Ajax get out of these arrangements, it's not about expanding their revenue or scouting rolodex. Yes, there could be merchandising opportunities or a better scouting network, but that’s not the ultimate goal.

Ajax, after all, are one of the world’s best at fostering talent in the Amsterdam area, and they’ve proven to be a prime example of how to win with local talent.

“That's also the message that I need to bring; that you need to build your own environment with the ingredients you have,” van Schaick said.

That also means there isn't another Ajax-operated club on the drawing board.

"What we are doing is building up the clubs from the bottom, educating players, trainers and parents — especially in the age range of 8-13, when we set the foundations of soccer," stated van Schaik. "It's going to be different than the other places where we have a presence. We want to focus on coach education, linked to staff members.

"We don't want to invent the wheel for the US,” he added. “We know there's great characteristics for sports you need to retain. But we also have some elements here that can be useful."HR
Hoewel hij zegt dat het project in New York anders moet worden dan op andere plekken, denk ik dat dikgedrukte toch de kern is. In New York lijken ze op de jongste jeugd te mikken. Ik vermoed dat ze dat bij dit project ook willen doen, om de spelertjes vervolgens naar Trencin te brengen om ze daar verder op te leiden. Volgens het plaatje dat Woot ook al geplaatst heeft. Wellicht dat ze Sochi er ook in gaan betrekken. Griekenland lijkt me lastig, maar als ze dat soort opleidingsclubs er allemaal in gaan betrekken kan dit een enorm mooi droomproject worden. Ajax als een spin in een net met allerlei jeugdopleidingen waar ze in kunnen vissen, met verschillende stapjes die naar centrale hubs gebracht kunnen worden. Om daar verder opgeleid te worden.

Ik juich deze ontwikkeling enorm toe. Het is zaak dat Trencin haar opleiding naar een hoger niveau stuwt, zodat zij de spelers die van clubs als in Azerbeidzjan en Sochi, maar eventueel ook uit bijvoorbeeld Roemenië (hoewel zij minder geneigd zijn, in ieder geval op de korte en middellange termijn, wat is er immers te winnen? lijkt een stap omlaag). Ik zie enorm veel mogelijkheden. Het is echter zaak dat er bekwame trainers aangesteld worden. Afgaande op de woorden van Van Schaik, ziet Ajax niet veel activiteiten voor zichzelf weggelegd. Hij heeft het over twee à drie keer per jaar langs gaan. Zal dit genoeg zijn?
HR
HR

Zimmerman
Internationale topspeler

Reg.: 22 december 2010

Ik dacht dat Ajax alleen de bedoeling had om Oost-Europese talenten te stallen in Trencin, maar in een interview met Ajax Life gaf Bonevacia aan dat hij ook aan Trencin kon worden verhuurd voor een half jaar. Zullen we in de toekomst toch spelers verhuurd zien worden naar Slowakije?
HR
HR

Zimmerman
Internationale topspeler

Reg.: 22 december 2010

Van Kessel dus richting Slowakije en Lobotka naar Amsterdam. Als ik de verhalen van de jeugdwatchers mag geloven is deze samenwerking dankzij de transfer van Lobotka al geslaagd ;)
HR
HR

mr_latino_
Lid 2de elftal

Uit: Naaldwijk
Reg.: 25 oktober 2004

Misschien dus ook Moses Daddy daar naar toe.

Vandaag hebben ze Góteborg uitgeschakeld met 2-1, best netjes.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Satellietclubs en huurlingen » AS Trencin

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 88,0% dat Bayern München wint van Real Madrid CF. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!