Ajax Netwerk
donderdag 17 mei 2012 - 23:20                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Satellietclubs en huurlingen » Rodney Sneijder

HR

Deze topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 22 »

HR

Woot
Icoon

Vak: 107
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 26 februari 2003

forumillustratie

forumillustratie

Rodney Sneijder is een 17-jarige jeugdspeler van Ajax. Momenteel acteert hij in de Ajax A1. Internationaal was er al interresse voor 'de broer van' onder andere van Real Madrid. Rodney koos er echter voor om bij Ajax verder te rijpen en werd deze week beloond voor zijn goede spel met een invalbeurt in het team van Jong Ajax, wat zijn debuut betekende.
Rodney is ook international geworden bij het jeugdeltal Oranje onder 17, en is voor 11 februari voor de eerste keer geselecteerd in de selectie van Oranje onder 19.

quote:HR

AMSTERDAM - Ajax heeft donderdag zes jeugdspelers vastgelegd tot de zomer van 2011. Onder de B-junioren bevindt zich ook middenvelder Rodney Sneijder, het 16-jarige broertje van international Wesley.

Naar verluidt hadden ook Real Madrid, werkgever van Wesley Sneijder, en Liverpool interesse in het vastleggen van de 16-jarige Rodney Sneijder. HR

'Real Madrid was zeer concreet voor Rodney Sneijder'

8 mei 2008
Real Madrid wilde eerder dit seizoen Ajacied Rodney Sneijder inlijven. Dat bevestigt zijn broer Wesley Sneijder in Voetbal International. Het zeventienjarige broertje van Sneijder wordt algemeen beschouwd als een toptalent. Broer Wesley heeft ervoor gezorgd dat een transfer naar Real Madrid geen doorgang vond. Rodney Sneijder "Het was behoorlijk concreet", aldus Sneijder in VI. "Niet omdat hij mijn broer is, maar alle Europese topclubs kennen het team waarin hij speelt, de B1 van Ajax. Dat is echt een heel goeie lichting. Real wilde Rodney inderdaad hebben, ja. Heel graag zelfs. Rodney zelf vond het natuurlijk prachtig, dat lijkt me logisch. Maar toen heb ik de knoop voor hem doorgehakt. Ik ben er geen voorstander van dat junioren steeds vaker naar topclubs gaan." HR

Na het vertrek van John Goossens (verkocht aan FC Twente voor 3,5 jaar), Renaldo Jongebloet (verhuurd aan Haarlem voor de rest van dit seizoen) en Stanton Lewis (teruggestuurd naar Ajax Cape Town) dunt de selectie van Jong Ajax aardig uit. Zodoende krijgen steeds meer A-junioren hun kans. Zo ook Rodney Sneijder. De broer van Wesley maakte in het duel met Jong Feyenoord zijn debuut in het tweede elftal. “Rodney hebben we een half uur laten spelen. Voor hem is dit ook allemaal nieuw en het is goed voor hem om het op een hoger plan te laten zien. We hebben veel jonge spelers mee laten doen en gezien de situatie ook spelers die in de winterstop in de belangstelling staan. Maar ook voor de jonge spelers is het goed om dit soort duels te spelen, want dan weten ze wat er van ze gevraagd wordt.”

HR
Goal Sneijder tijdens het EK onder 17:
http://nl.youtube.com/watch?gl=NL&v=v_kYijFdb9c
Over de B1 is op Youtube veel te vinden, het wordt ook internationaal als een erg goede lichting aangeschreven.

Iets concreter is de selectie in Oranje onder 19:

Rodney Sneijder bij Oranje onder-19

Rodney Sneijder is door KNVB-coach Wim van Zwam opgenomen in de selectie onder-19 voor de oefeninterland tegen Belgie. De wedstrijd vindt op 11 februari plaats op sportcomplex FC De Kempen in Tielen. De aftrap is om 15:00 uur. Rodney Sneijder bij Oranje onder-19 Naast Sneijder werd ook Daley Blind geselecteerd voor het oefenduel. Op de stand-by lijst staat Jong Ajax doelman Sergio Padt.
HR
Verder zijn er helaas niet veel statistieken te vinden over Rodney. Dus aanvullingen zijn welkom!

Met Rodney Sneijder lijken we een supertalent in de gelederen te hebben. Het zou mooi zijn als iemand hier een verslag zou willen posten met wat je tot nu toe van hem gezien hebt.

Net als bij Vurnon Anita zouden we hier weer kunnen gokken (of?? en) wanneer hij het eerste haalt?

[Dit bericht is veranderd door Woot (op 31 januari 2009 14:27:03).]
HR
HR

Demosthenes
Vedette

Uit: Rotterdam
Vak: 420
Droomaankoop: -
Reg.: 14 december 2000

Met Rodney Sneijder lijken we een supertalent in de gelederen te hebben. Het zou mooi zijn als iemand hier een verslag zou willen posten met wat je tot nu toe van hem gezien hebt.HR
Geen supertalent, hij heeft mij nog niet kunnen overtuigen (wedstrijden vorig seizoen in de B1) al lijkt hij wel iets meer te gaan scoren.

Hij speelt alle ballen met links, heeft een minder schot dan Wesley, maar zoals Daley Blind Ajax 1 haalde (wat voegt hij toe?) zal Rodney dat ook wel doen, al lijkt hij mij geen blijvertje. Hij mag natuurlijk wel (veel) beter worden!
HR
HR

een schaap - 2 jaar later
Icoon

Vak: -
Reg.: 3 november 2002

Demosthenes schreef:

(...)

Geen supertalent, hij heeft mij nog niet kunnen overtuigen (wedstrijden vorig seizoen in de B1) al lijkt hij wel iets meer te gaan scoren.

Hij speelt alle ballen met links, heeft een minder schot dan Wesley, maar zoals Daley Blind Ajax 1 haalde (wat voegt hij toe?) zal Rodney dat ook wel doen, al lijkt hij mij geen blijvertje. Hij mag natuurlijk wel (veel) beter worden!
HR
Zijn probleem zit 'm op mentaal vlak want technisch is ie zeer goed. Als alles lukt is het een genot om naar te kijken maar ik denk ook niet dat hij het redt.
HR
HR

Helikopter
Bankzitter

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 15 april 2008

een schaap - 2 jaar later schreef:

(...)

Zijn probleem zit 'm op mentaal vlak want technisch is ie zeer goed. Als alles lukt is het een genot om naar te kijken maar ik denk ook niet dat hij het redt.
HR
Klopt zo zie ik het ook, ik schat hem mentaal niert goed in.

Niet altijd die 100% wil om te winnen, wat Wesley zo typeerde.
HR
HR

voetbalscout
Jeugdspeler

Reg.: 11 september 2007

Rodney inderdaad geen super talent gewoon een goede voetballer die inderdaad wel AJAX 1 zal gaan halen. vanuit die redenering vind ik het ook verwonderlijk dat hij geselcteerd wordt voor <19, terwijl hij bij <18 hoort te spelen. Ik vind trouwens de selctie van <18 sowieso een hele komische zaak worden....... ;)
HR
HR

Woot
Icoon

Reg.: 26 februari 2003

voetbalscout schreef:

Ik vind trouwens de selectie van <18 sowieso een hele komische zaak worden....... ;)
HR
In welk opzicht? ;)

En weet iemand of Rodney nu weer met A1 meespeelt, of dat hij nog eens de kans krijgt bij Jong?
HR
HR

voetbalscout
Jeugdspeler

Reg.: 11 september 2007

Woot schreef:

(...)

In welk opzicht? ;)

En weet iemand of Rodney nu weer met A1 meespeelt, of dat hij nog eens de kans krijgt bij Jong?
HR
Zoals sommige hier weten ben ik gecharmeerd van een bepaalde speler die bij een kleine club speelt. Als ik dan de selectie zie met wederom een aantal jongens uit 010 waar ik mijn vraagtekens bij zet...En een speler als Ricardo van Rhijn op de bank begint..Het gegeven blijft dat net zoals vorig jaar de bondscoach een voorkeur heeft voor spelers uit 010, is ook niet heel vreemd als het oud hoofd jeugd opleidngen van 010 de assistent is....het resultaat gister 2-1 verliezen van Luxemburg dat zegt genoeg volgens mij. Ik vind trouwens wel dat rodney een hele goede voetballer is laat ik dat effe benadrukken om OT te blijven... gaan we nog een hoop plezier aan beleven hoop ik.

[Dit bericht is veranderd door voetbalscout (op 12 februari 2009 10:21:30).]
HR
HR

KMRC
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 9 juli 2008

Helikopter schreef:

(...)
Klopt zo zie ik het ook, ik schat hem mentaal niert goed in.

Niet altijd die 100% wil om te winnen, wat Wesley zo typeerde.
HR
mee eens, ligt aan zijn mentale gesteldheid. Hij zou best wel baat hebben met wat sessies met een personal mental coach. Er wordt te vaak tegen 'm geluld dat ie net zoals zijn broer een carriere kan maken. Kan hij moeilijk mee omgaan en gaat ten koste van zijn prestaties. Misschien moet hij maar jaartje rijpen bij Utrecht ofzo... Even spelen bij een middenklasser en daar af en toe invallen. Proeven van het niveau... Zal zichzelf dan wel mentaal daaraan optrekken. Komt er wel, als hij op tijd de kansen krijgt.
HR
HR

pas10
Talent

Uit: terborg
Vak: 120
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Reg.: 3 februari 2009

jammer dat hij geblesseerd is
HR
HR

SuperDave_
Internationale topspeler

Uit: oss
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 7 juni 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 26 mei 2009 om 15:05:31.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Ja  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Wat heeft hij!?
HR
HR

pas10
Talent

Uit: terborg
Vak: 120
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Reg.: 3 februari 2009

geloof lies of hamstring daarom speelde hij maar een wedstrijd op het terborg toernooi.
HR
HR

jvdk
Veelbelovend talent

Uit: Nootdorp
Reg.: 13 januari 2004

Ik vind Rodney Sneijder zeker een speler met potentie, maar nu nog niet de beste (smaakmaker) van zijn lichting. Hij is natuurlijk nog piepjong, dus hij heeft nog alle tijd. Ik hoop dat hij die tijd ook ruimschoots gaat krijgen. Het is niet niks om als 'de broer van' door het leven te gaan.
HR
HR

ElSalvador74
Icoon

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 7 augustus 2004

jvdk schreef:

Ik vind Rodney Sneijder zeker een speler met potentie, maar nu nog niet de beste (smaakmaker) van zijn lichting. Hij is natuurlijk nog piepjong, dus hij heeft nog alle tijd. Ik hoop dat hij die tijd ook ruimschoots gaat krijgen. Het is niet niks om als 'de broer van' door het leven te gaan.
HR
speelde hij nou op de Copa Gestion? is ie net zo klein als Wesley? ik dacht ff dat ie met nr 8 speelde. niet echt bijzonder...
HRHR
HR

ajacied1993
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 12 september 2005

http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Bekende-bij-eerste-training-Ooijer.htm

Traint deze week met Ajax mee. Lijkt me wel een speler met 'body', ben benieuwd wannneer hij zijn eerste minuten bij Ajax 1 zal maken...
HR
HR

Locris
Vedette

Uit: Chaos.....
Reg.: 8 januari 2009

Bij het afgelopen ek onder 19 speelde hij als linksback.Vond hem niet heel erg bijzonder.
HR
HR

KMRC
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 9 juli 2008

Jong Ajax en/of A1 spelers trainen wel eens mee met de eerste.

Sneijder en Bouy zullen binnekort aansluiten bij de eerste, of na de winterstop of gelijk na sluiten van de transferperiode. Indien er nog enkelen worden verhuurt, zijn deze twee al zekerheidjes.
HR
HR

Tijger
Icoon

Uit: -
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 4 juni 2002

KMRC schreef:
Jong Ajax en/of A1 spelers trainen wel eens mee met de eerste.

Sneijder en Bouy zullen binnekort aansluiten bij de eerste, of na de winterstop of gelijk na sluiten van de transferperiode. Indien er nog enkelen worden verhuurt, zijn deze twee al zekerheidjes.
HR
Dit weet je al zeker, vooral voor Bouy een mooie stap zeg, voor Sneijder natuurlijk ook wel, maar die vind ik in potentie minder. Maar ik gun hem een mooie toekomst, net als zijn broer.
HR
HR

DarkChild
Vedette

Reg.: 27 juni 2002

Tijger schreef:

(...)Dit weet je al zeker, vooral voor Bouy een mooie stap zeg, voor Sneijder natuurlijk ook wel, maar die vind ik in potentie minder. Maar ik gun hem een mooie toekomst, net als zijn broer.
HR
Dit hoop ik uiteraard ook! Ik volg de jeugd niet goed genoeg (meer) helaas, wat is de beste positie voor Rodney?
Ik las in dit topic dat hij mentaal misschien wat minder zou zijn en zeker niet tweebenig als zijn broer. Is hij een technisch type als Jan-Arie van der Heijden of wat meer dynamisch?
Heeft ie een toekomst in Ajax1 of was de interesse van Real Madrid meer om Wesley te paaien?
HR
HR

Tijger
Icoon

Uit: -
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 4 juni 2002

DarkChild schreef:
(...)
Dit hoop ik uiteraard ook! Ik volg de jeugd niet goed genoeg (meer) helaas, wat is de beste positie voor Rodney?
Ik las in dit topic dat hij mentaal misschien wat minder zou zijn en zeker niet tweebenig als zijn broer. Is hij een technisch type als Jan-Arie van der Heijden of wat meer dynamisch?
Heeft ie een toekomst in Ajax1 of was de interesse van Real Madrid meer om Wesley te paaien?
HR
Ik ben zeker geen kenner.

Sneijder hoort op het middenveld thuis, heeft een aardige passing ook. Mentaal weet ik niet precies, hij word natuurlijk gehypt inderdaad. Teert op de naam van Wesley mee. Hij heeft wel een aardige techniek, maar hij handelt wel wat sneller als Jan - Arie. Of hij toekomst heeft in Ajax 1 weet ik niet, hij gaat wel een kans krijgen denk ik, dan is het aan hem om grote stappen te maken en zich te etaleren en te ontwikkelen. Ik vind hem al met al wat overschat.
HR
HR

DarkChild
Vedette

Reg.: 27 juni 2002

Ok, ik ben benieuwd, vanwege de hype had ik een John Goossens er zeker ook liever bijgehad (en niet bijgeKOCHT)

Veel mensen hypen Rik Schouw ook, kan hij een toekomstige meerwaarde vormen?
HR
HR

Ajax de Koninklijke
Vedette

Vak: 127
Reg.: 27 mei 2000

Dit is allemaal middelmaat!

Deze jongens spelen puur nog bij Ajax, omdat er een bepaalde basis moet zijn in een elftal. Je kan immers niet uit een B- of A lichting 8 spelers aan de kant zetten en een totaal nieuw elftal neerzetten!

Er zijn veel mensen die hopen dat Sneijder een nieuwe topper is, maar dat is echt niet zo. Het zou een (slecht) teken aan de wand zijn als deze man ooit Ajax 1 haalt (tenzij hij zich nog uitstekend gaat ontwikkelen).

Schouw, Sneijder en dat soort gasten gaan het echt niet redden m.i.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Er wordt nu gesproken over verlenging van zijn contract. Volgens mij gaat hij het echter niet redden. Onverstandig dus. Wat denken jullie ?
HR
HR

spelbos
Icoon

Reg.: 1 juli 2006

Het is toch allemaal afwachten met deze spelers, de stap van de A1 naar het 2e is groot, en de stap van het 2e naar het 1e is nog groter.
Het doel van de jeugdopleiding is om per jaar 1 a 2 spelers af te leveren voor het 1e elftal, dus dat houdt in dat veel het niet zullen redden.
HR
HR

LMEZ
Vedette

Vak: 405
Reg.: 10 juli 2003

Sneijder is een technische linkshalf met een goed linkerbeen. Voor de positie van 10 mist hij scorend vermogen, creativiteit, handelingssnelheid en het vermogen om ook maar iets met rechts te doen.

Voor de positie van linkshalf mist hij het vermogen om kopduels te winnen, ballen af te pakken, doorzettingsvermogen, omschakelen bij balverlies en uithoudingsvermogen. Een typische half die een verdedigende middenvelder achter zich moet hebben om het vuile werk op te knappen. Maar hij is niet van een dergelijk niveau dat hij dat waard is.

In de A1 was zijn wisselwerking met de nummer 10 Overtoom en later Eriksen heel erg goed waardoor je in balbezit vaak met 2 aanvallende middenvelders speelde maar in de omschakeling werd het daardoor erg kwetsbaar. Op (zelfs) Eredivisieniveau wordt dat gewoon levensgevaarlijk.

Lekker laten gaan naar z'n droomclub FC Utrecht en investeren in Bouy die completer is dan Sneijder.
HR
HR

Klasbakken
Legende

Uit: Heerhugowaard
Reg.: 10 juli 2002

Zit Sneijder echt al voor het tweede jaar bij Jong Ajax? Volgens mij speelde hij vorig jaar hoofzakelijk zijn wedstrijden in de A1 en is hij pas op de helft van het vorig seizoen steeds meer betrokken bij het tweede? In dat geval is de opmerking van Van den Boog dat hij 'al' twee jaar bij het tweede zit, nogal overtrokken.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Satellietclubs en huurlingen » Rodney Sneijder

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat vind jij van het nieuwe uittenue?

Mooi
Teleurstellend
Nog geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 79,4% dat Willem II wint van FC Den Bosch. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.