Deze topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 22 »
Woot
Icoon
Vak: 107
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 26 februari 2003

quote:
AMSTERDAM - Ajax heeft donderdag zes jeugdspelers vastgelegd tot de zomer van 2011. Onder de B-junioren bevindt zich ook middenvelder Rodney Sneijder, het 16-jarige broertje van international Wesley.
Naar verluidt hadden ook Real Madrid, werkgever van Wesley Sneijder, en Liverpool interesse in het vastleggen van de 16-jarige Rodney Sneijder.
quote:
'Real Madrid was zeer concreet voor Rodney Sneijder'
8 mei 2008
Real Madrid wilde eerder dit seizoen Ajacied Rodney Sneijder inlijven. Dat bevestigt zijn broer Wesley Sneijder in Voetbal International. Het zeventienjarige broertje van Sneijder wordt algemeen beschouwd als een toptalent. Broer Wesley heeft ervoor gezorgd dat een transfer naar Real Madrid geen doorgang vond. Rodney Sneijder "Het was behoorlijk concreet", aldus Sneijder in VI. "Niet omdat hij mijn broer is, maar alle Europese topclubs kennen het team waarin hij speelt, de B1 van Ajax. Dat is echt een heel goeie lichting. Real wilde Rodney inderdaad hebben, ja. Heel graag zelfs. Rodney zelf vond het natuurlijk prachtig, dat lijkt me logisch. Maar toen heb ik de knoop voor hem doorgehakt. Ik ben er geen voorstander van dat junioren steeds vaker naar topclubs gaan."
quote:Goal Sneijder tijdens het EK onder 17:
Na het vertrek van John Goossens (verkocht aan FC Twente voor 3,5 jaar), Renaldo Jongebloet (verhuurd aan Haarlem voor de rest van dit seizoen) en Stanton Lewis (teruggestuurd naar Ajax Cape Town) dunt de selectie van Jong Ajax aardig uit. Zodoende krijgen steeds meer A-junioren hun kans. Zo ook Rodney Sneijder. De broer van Wesley maakte in het duel met Jong Feyenoord zijn debuut in het tweede elftal. “Rodney hebben we een half uur laten spelen. Voor hem is dit ook allemaal nieuw en het is goed voor hem om het op een hoger plan te laten zien. We hebben veel jonge spelers mee laten doen en gezien de situatie ook spelers die in de winterstop in de belangstelling staan. Maar ook voor de jonge spelers is het goed om dit soort duels te spelen, want dan weten ze wat er van ze gevraagd wordt.”
quote:Verder zijn er helaas niet veel statistieken te vinden over Rodney. Dus aanvullingen zijn welkom!
Rodney Sneijder bij Oranje onder-19
Rodney Sneijder is door KNVB-coach Wim van Zwam opgenomen in de selectie onder-19 voor de oefeninterland tegen Belgie. De wedstrijd vindt op 11 februari plaats op sportcomplex FC De Kempen in Tielen. De aftrap is om 15:00 uur. Rodney Sneijder bij Oranje onder-19 Naast Sneijder werd ook Daley Blind geselecteerd voor het oefenduel. Op de stand-by lijst staat Jong Ajax doelman Sergio Padt.
Demosthenes
Vedette
Uit: Rotterdam
Vak: 420
Droomaankoop: -
Reg.: 14 december 2000
quote:Geen supertalent, hij heeft mij nog niet kunnen overtuigen (wedstrijden vorig seizoen in de B1) al lijkt hij wel iets meer te gaan scoren.
Met Rodney Sneijder lijken we een supertalent in de gelederen te hebben. Het zou mooi zijn als iemand hier een verslag zou willen posten met wat je tot nu toe van hem gezien hebt.
een schaap - 2 jaar later
Icoon
Vak: -
Reg.: 3 november 2002
quote:Zijn probleem zit 'm op mentaal vlak want technisch is ie zeer goed. Als alles lukt is het een genot om naar te kijken maar ik denk ook niet dat hij het redt.
Demosthenes schreef:
(...)
Geen supertalent, hij heeft mij nog niet kunnen overtuigen (wedstrijden vorig seizoen in de B1) al lijkt hij wel iets meer te gaan scoren.
Hij speelt alle ballen met links, heeft een minder schot dan Wesley, maar zoals Daley Blind Ajax 1 haalde (wat voegt hij toe?) zal Rodney dat ook wel doen, al lijkt hij mij geen blijvertje. Hij mag natuurlijk wel (veel) beter worden!
Helikopter
Bankzitter
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 15 april 2008
quote:Klopt zo zie ik het ook, ik schat hem mentaal niert goed in.
een schaap - 2 jaar later schreef:
(...)
Zijn probleem zit 'm op mentaal vlak want technisch is ie zeer goed. Als alles lukt is het een genot om naar te kijken maar ik denk ook niet dat hij het redt.
voetbalscout
Jeugdspeler
Reg.: 11 september 2007
Woot
Icoon
Reg.: 26 februari 2003
quote:In welk opzicht?
voetbalscout schreef:
Ik vind trouwens de selectie van <18 sowieso een hele komische zaak worden.......
voetbalscout
Jeugdspeler
Reg.: 11 september 2007
quote:Zoals sommige hier weten ben ik gecharmeerd van een bepaalde speler die bij een kleine club speelt. Als ik dan de selectie zie met wederom een aantal jongens uit 010 waar ik mijn vraagtekens bij zet...En een speler als Ricardo van Rhijn op de bank begint..Het gegeven blijft dat net zoals vorig jaar de bondscoach een voorkeur heeft voor spelers uit 010, is ook niet heel vreemd als het oud hoofd jeugd opleidngen van 010 de assistent is....het resultaat gister 2-1 verliezen van Luxemburg dat zegt genoeg volgens mij. Ik vind trouwens wel dat rodney een hele goede voetballer is laat ik dat effe benadrukken om OT te blijven... gaan we nog een hoop plezier aan beleven hoop ik.
Woot schreef:
(...)
In welk opzicht?![]()
En weet iemand of Rodney nu weer met A1 meespeelt, of dat hij nog eens de kans krijgt bij Jong?
KMRC
Regelmatige invaller
Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 9 juli 2008
quote:mee eens, ligt aan zijn mentale gesteldheid. Hij zou best wel baat hebben met wat sessies met een personal mental coach. Er wordt te vaak tegen 'm geluld dat ie net zoals zijn broer een carriere kan maken. Kan hij moeilijk mee omgaan en gaat ten koste van zijn prestaties. Misschien moet hij maar jaartje rijpen bij Utrecht ofzo... Even spelen bij een middenklasser en daar af en toe invallen. Proeven van het niveau... Zal zichzelf dan wel mentaal daaraan optrekken. Komt er wel, als hij op tijd de kansen krijgt.
Helikopter schreef:
(...)
Klopt zo zie ik het ook, ik schat hem mentaal niert goed in.
Niet altijd die 100% wil om te winnen, wat Wesley zo typeerde.
pas10
Talent
Uit: terborg
Vak: 120
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Reg.: 3 februari 2009
SuperDave_
Internationale topspeler
Uit: oss
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 7 juni 2000
pas10
Talent
Uit: terborg
Vak: 120
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Reg.: 3 februari 2009
jvdk
Veelbelovend talent
Uit: Nootdorp
Reg.: 13 januari 2004
ElSalvador74
Icoon
Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 7 augustus 2004
quote:speelde hij nou op de Copa Gestion? is ie net zo klein als Wesley? ik dacht ff dat ie met nr 8 speelde. niet echt bijzonder...
jvdk schreef:
Ik vind Rodney Sneijder zeker een speler met potentie, maar nu nog niet de beste (smaakmaker) van zijn lichting. Hij is natuurlijk nog piepjong, dus hij heeft nog alle tijd. Ik hoop dat hij die tijd ook ruimschoots gaat krijgen. Het is niet niks om als 'de broer van' door het leven te gaan.
ajacied1993
Geselecteerd voor Oranje
Reg.: 12 september 2005
Locris
Vedette
Uit: Chaos.....
Reg.: 8 januari 2009
KMRC
Regelmatige invaller
Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 9 juli 2008
Tijger
Icoon
Uit: -
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 4 juni 2002
quote:Dit weet je al zeker, vooral voor Bouy een mooie stap zeg, voor Sneijder natuurlijk ook wel, maar die vind ik in potentie minder. Maar ik gun hem een mooie toekomst, net als zijn broer.
KMRC schreef:
Jong Ajax en/of A1 spelers trainen wel eens mee met de eerste.
Sneijder en Bouy zullen binnekort aansluiten bij de eerste, of na de winterstop of gelijk na sluiten van de transferperiode. Indien er nog enkelen worden verhuurt, zijn deze twee al zekerheidjes.
DarkChild
Vedette
Reg.: 27 juni 2002
quote:Dit hoop ik uiteraard ook! Ik volg de jeugd niet goed genoeg (meer) helaas, wat is de beste positie voor Rodney?
Tijger schreef:
(...)Dit weet je al zeker, vooral voor Bouy een mooie stap zeg, voor Sneijder natuurlijk ook wel, maar die vind ik in potentie minder. Maar ik gun hem een mooie toekomst, net als zijn broer.
Tijger
Icoon
Uit: -
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 4 juni 2002
quote:Ik ben zeker geen kenner.
DarkChild schreef:
(...)
Dit hoop ik uiteraard ook! Ik volg de jeugd niet goed genoeg (meer) helaas, wat is de beste positie voor Rodney?
Ik las in dit topic dat hij mentaal misschien wat minder zou zijn en zeker niet tweebenig als zijn broer. Is hij een technisch type als Jan-Arie van der Heijden of wat meer dynamisch?
Heeft ie een toekomst in Ajax1 of was de interesse van Real Madrid meer om Wesley te paaien?
DarkChild
Vedette
Reg.: 27 juni 2002
Ajax de Koninklijke
Vedette
Vak: 127
Reg.: 27 mei 2000
Quattroporte
Legende
Vak: 122
Reg.: 26 april 2002
spelbos
Icoon
Reg.: 1 juli 2006
LMEZ
Vedette
Vak: 405
Reg.: 10 juli 2003
Klasbakken
Legende
Uit: Heerhugowaard
Reg.: 10 juli 2002
Deze topic is open en bestaat uit 22 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 »
Ajax Forums » A - Ajax » Satellietclubs en huurlingen » Rodney Sneijder

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uittenue?
Van de Ajax-fans denkt 79,4% dat Willem II wint van FC Den Bosch. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.