Ajax Netwerk
donderdag 24 april 2014 - 05:19                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Satellietclubs en huurlingen » Dario Cvitanich [deel 3]

HR

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid en bestaat uit 46 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 46 »

HR

contract of the century
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: 424
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 maart 2003

Dario Cvitanich

forumillustratie

code:HR

Seizoen Club Competitie Wedstrijden Doelpunten
2003/04 Argentinië CA Banfield Primera División Argentinië 4 0
2004/05 Argentinië CA Banfield Primera División Argentinië 12 3
2005/06 Argentinië CA Banfield Primera División Argentinië 21 5
2006/07 Argentinië CA Banfield Primera División Argentinië 25 10
2007/08 Argentinië CA Banfield Primera División Argentinië 30 19
2008/09 Nederland Ajax Eredivisie 18 9
2009/10 Nederland Ajax Eredivisie 3 4 [nog lopend]
Totaal 111 50
HR

forumillustratie

De laatste reacties uit de vorige topic:

quote:HR
OSS81 schreef:

(...) Dembele heeft dit seizoen als doelstelling om zijn persoonlijke rendement te verhogen. Bij Cvitanich is juist op het persoonlijke rendement in de vorm van assists en goals weinig aan te merken, maar hij moet belangrijker worden voor het team. Niet alleen in de eindfase (beslissende pass of afronding), maar al in een eerder stadium van de aanval.

Ik begrijp Jol volkomen dat hij behoefte heeft aan meer rust aan de bal en vastigheid in zijn voorhoede. De snelste wijze om dat te bereiken is door Cvitanich en/of Aissati te vervangen, dat is de weg van de minste weerstand. Maar ik ben blij dat hij op zijn beslissing om Cvitanich links te laten liggen is teruggekomen en met deze speler aan de slag gaat. Hetzelfde geldt voor Aissati en Sulejmani, spelers die onloochenbaar over kwaliteit beschikken.
HR

LeTiss schreef:

Maar je moet op een gegeven moment ook wel terug naar de basis, niet het kader uit het oog verliezen waarbinnen een voetbalelftal werkt. Vertrouwen geven, inzetten op een speler, ontwikkelen, tijd geven, talenten koesteren allemaal leuk en aardig. Maar de bottomline blijft dat het beste elftal speelt en dat spelers zelf moeten laten zien dat ze beter zijn dan de concurrentie om bij het beste elftal te horen. Daar komt het uiteindelijk toch op neer.

Op een gegeven moment houdt het in zekere zin op het probleem van de trainer te zijn, en is het het probleem van de speler en de luxe van de trainer. Dat werkt ook het beste voor spelers, vaak zijn ze ook niet beter dan dat ze moeten zijn. De bank is ook een goeie prikkel, die misschien best even tijd nodig kan hebben.
HR

OSS81 schreef:

(...) Voor een enkeling op dit forum is dat punt al na een handjevol wedstrijden bereikt. Ik was even bang dat Jol zich bij dit kortzichtige gezelschap zou voegen, maar hij anticipeert op de huidige tekortkomingen door het systeem enigszins aan te passen en met deze spelers aan de slag te gaan.

De sceptici staan natuurlijk vooraan te schreeuwen dat het Jol nooit gaat lukken om Aissati te boetseren tot een balvaste nummer 10 met rendement en dat Cvitanich nooit zal renderen als nummer 9. Ik wil het nog wel eens zien en zal niet raar opkijken als naarmate het seizoen vordert Jol steeds meer opschuift van 4-4-2 naar 4-3-3. Wat mij betreft is het glas bij spelers als Cvitanich, Aissati en Sulejmani nog steeds halfvol.
HR

martijndepro schreef:

(...)

En dat is dus te weinig. Ze moeten er zelf ook voor zorgen dat dat glas zich steeds meer vult, want op dit moment voegen ze bar weinig toe aan Ajax. Met Sulejmani voorop.
HR
HR
HR

OSS81
International

Vak: 413
Droomaankoop: Andy van der Meyde
Reg.: 13 november 2008

martijndepro schreef:

En dat is dus te weinig. Ze moeten er zelf ook voor zorgen dat dat glas zich steeds meer vult, want op dit moment voegen ze bar weinig toe aan Ajax. Met Sulejmani voorop.HR
Cvitanich, Aissati en Sulejmani hebben alledrie kwaliteit, maar hebben vrijwel geen enkele ervaring met 4-3-3 uitgezonderd enkele wedstrijden in het vorige seizoen onder de 'deskundige' leiding van Van Basten.

Bij hun vorige clubs behoorden deze spelers tot de weinigen die in een 4-4-2 aan de bal het verschil moesten maken. Dan kun je makkerlijker risico's in je spel leggen (sterker, dat wordt zelfs van je verwacht), er staat toch wel een verdedigend blok achter je mocht je de bal onverhoopt verliezen. Bij Ajax in 4-3-3 (maar ook in het 4-4-2 dat Jol nu hanteert) is dat anders, probeer je als collectief druk uit te oefenen op je tegenstander en deze vast te pinnen op eigen helft. Balverlies kan dodelijk zijn, omdat ook dikwijls middenvelders en verdedigers de stellingen verlaten om zich met de aanval te kunnen bemoeien.

Er worden bij Ajax dus andere zaken van deze spelers gevraagd. Meer geduld, meer balvastheid, dmv positiespel de vrije man creëren en dán pas toeslaan. Cvitanich, Aissati en Sulejmani moeten beseffen ze niet alleen belangrijk kunnen zijn door met een individuele actie het verschil te maken, maar vooral door snel en simpel te spelen. Daar is Jol nu mee gestart. De mate waarin zij progressie boeken zal grotendeels bepalen in hoeverre we dit seizoen Ajax in 4-3-3 te zien krijgen. Voor de spitspositie hebben we eventueel Pantelic nog als joker.

[Dit bericht is veranderd door OSS81 (op 3 oktober 2009 09:04:58).]
HR
HR

martijndepro
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 18 november 2008

OSS81 schreef:

(...) Cvitanich, Aissati en Sulejmani hebben alledrie kwaliteit, maar hebben vrijwel geen enkele ervaring met 4-3-3 uitgezonderd enkele wedstrijden in het vorige seizoen onder de 'deskundige' leiding van Van Basten.

Bij hun vorige clubs behoorden deze spelers tot de weinigen die in een 4-4-2 aan de bal het verschil moesten maken.
HR
Ajax start elke wedstrijd in 4-4-2. Veelal met Aissati en Cvitanich in het veld. Je begrijpt dat ik jou nu dus niet begrijp.
HR
HR

OSS81
International

martijndepro schreef:

(...) Ajax start elke wedstrijd in 4-4-2. Veelal met Aissati en Cvitanich in het veld. Je begrijpt dat ik jou nu dus niet begrijp.HR
Zo moeilijk is het niet. Jol is geen voorstander van dweilen met de kraan open, dus bouwt hij op dit moment zekerheid in.
HR
HR

amsterdamoost
Vedette

Vak: -
Reg.: 18 maart 2003

dan nog is je punt erg onduidelijk. Je schrijft feitelijk dat Cvitanich, Aisatti en Sulejmani uit het 4 4 2 systeem komen en dat ze daardoor moeten wennen aan 4 3 3 bij Ajax en dat we geduld moeten hebben. Ik weet niet of je Ajax recentelijk hebt zien spelen, maar wij spelen 4 4 2, het systeem waar deze spelers zich volgens jou thuis in voelen.
HR
HR

martijndepro
Vedette

amsterdamoost schreef:

dan nog is je punt erg onduidelijk. Je schrijft feitelijk dat Cvitanich, Aisatti en Sulejmani uit het 4 4 2 systeem komen en dat ze daardoor moeten wennen aan 4 3 3 bij Ajax en dat we geduld moeten hebben. Ik weet niet of je Ajax recentelijk hebt zien spelen, maar wij spelen 4 4 2, het systeem waar deze spelers zich volgens jou thuis in voelen.
HR
My thoughts exactly... :P
HR
HR

OSS81
International

amsterdamoost schreef:

dan nog is je punt erg onduidelijk. Je schrijft feitelijk dat Cvitanich, Aisatti en Sulejmani uit het 4 4 2 systeem komen en dat ze daardoor moeten wennen aan 4 3 3 bij Ajax en dat we geduld moeten hebben. Ik weet niet of je Ajax recentelijk hebt zien spelen, maar wij spelen 4 4 2, het systeem waar deze spelers zich volgens jou thuis in voelen.HR
Je verdraait mijn woorden. Ik heb geschreven dat 4-4-2 het systeem is waar ze vandaan komen en dat er bij Ajax (in 4-3-3 maar óók in 4-4-2) andere zaken van een speler worden gevraagd. Dat moeten ze leren.

Edit: ter verduidelijking, het gaat dus niet zozeer om 4-4-2 of 4-3-3 maar dat Ajax de intentie heeft om de bal in de ploeg te hebben en te houden. Dat is relatief nieuw voor deze spelers en vraagt om een zekere balvastheid.

Eén manier om ze dat te leren is door van meet af aan in 4-3-3 te spelen met Sulejmani op links, Aissati op 10 en Cvitanich op 9. Dat kan het leerproces bespoedigen, maar brengt ook risico's met zich mee omdat deze drie spelers NU nog tekort komen op die posities.

Jol is conservatiever, past voorlopig het systeem aan en gaat achter de schermen met dit drietal aan de slag. Wanneer zij de benodigde balvastheid laten zien, is het in zijn ogen pas verantwoord om aanvallender te gaan spelen.

Maar ook in het huidige 4-4-2 poogt Ajax al de tegenstander onder druk te zetten en te houden, en wordt er dus van Cvitanich en Aissati verlangt om balvaster te zijn dan zij bij hun vorige clubs gewend waren. Dat gaat met vallen en opstaan, maar omdat Jol voldoende zekerheid heeft ingebouwd leidt niet elk balverlies ook tot een kans voor de tegenstander.

[Dit bericht is veranderd door OSS81 (op 1 oktober 2009 14:07:42).]
HR
HR
Deze jongen heeft in Argentinie ook op rechtsbuiten positie gespeeld. Onbegrijpelijk dat hij plaats moet maken voor Kennedy en Romendahl.
HR
HR

SuperSlavia
Vedette

Reg.: 8 januari 2003

Of Pantelic. Pantelic heeft(in de wedstrijden) nog niet laten zien iets meer te brengen dan Cvitanich(de wedstrijd van Jong AJax gemist, als hij daar wel goed speelde dan zou er iig een reden zijn), dan is het zinloos om Cvitanich ineens voor hem op de bank te zetten.
Cvitanich is zijn basisplek als spits nu in ieder geval kwijt, Jol wil zijn vaste elftal hebben en als hij Pantelic blijkbaar genoeg in vorm vindt gaan we hem daar minimaal de komende 5 wedstrijden zien spelen.
Als Cvitanich rechtsbuiten kan spelen zouden we dat inderdaad een keer moeten uitproberen. Kennedy is veel te matig voor de basis.
HR
HR

ElSalvador74
Icoon

Reg.: 7 augustus 2004

SuperSlavia schreef:

Of Pantelic. Pantelic heeft(in de wedstrijden) nog niet laten zien iets meer te brengen dan Cvitanich(de wedstrijd van Jong AJax gemist, als hij daar wel goed speelde dan zou er iig een reden zijn), dan is het zinloos om Cvitanich ineens voor hem op de bank te zetten.
Cvitanich is zijn basisplek als spits nu in ieder geval kwijt, Jol wil zijn vaste elftal hebben en als hij Pantelic blijkbaar genoeg in vorm vindt gaan we hem daar minimaal de komende 5 wedstrijden zien spelen.
Als Cvitanich rechtsbuiten kan spelen zouden we dat inderdaad een keer moeten uitproberen. Kennedy is veel te matig voor de basis.
HR
tegen Den Haag viel Pantelic goed in hoor. je schrijft hem nu al af voor hij uberhaupt de kans heeft gehad en hij heeft pas net weer een beetje wedstrijdritme...
HR
HR

SuperSlavia
Vedette

Ik schrijf hem helemaal niet af, waar zie je dat staan? Ik zeg alleen dat er geen enkele reden was om Cvitanich te vervangen voor Pantelic, want Pantelic heeft niets meer laten zien dan Cvitanich.
HR
HR

ElSalvador74
Icoon

Reg.: 7 augustus 2004

Bugsy schreef:

Deze jongen heeft in Argentinie ook op rechtsbuiten positie gespeeld. Onbegrijpelijk dat hij plaats moet maken voor Kennedy en Romendahl.
HR
oh ja.. lijkt me hier toch niet zo'n goed idee. heeft geen snelheid en geen actie. is alleen als ie bijsluit in de lucht gevaarlijk(er dan Kennedy).

SuperSlavia schreef:

Ik schrijf hem helemaal niet af, waar zie je dat staan? Ik zeg alleen dat er geen enkele reden was om Cvitanich te vervangen voor Pantelic, want Pantelic heeft niets meer laten zien dan Cvitanich.
HR
achteraf niet nee... :denk

[Dit bericht is veranderd door ElSalvador74 (op 1 oktober 2009 23:44:57).]
HR
HR

AFC_Orange
Idool

Droomaankoop: Dusan Tadic
Reg.: 20 april 2006

Cvitanich werkt toch veel harder vooral in teamverband?
Pantelic heeft 1 slimme kaats per wedstrijd en dan doet hij alles fout. Zo ongeveer dan.
HRHR
HR

SuperSlavia
Vedette

ElSalvador74 schreef:

(...)achteraf niet nee... :denk
HR
Ben je echt zo dom, of doe je alsof...?
HR
HR

OSS81
International

SuperSlavia schreef:

Of Pantelic. Pantelic heeft(in de wedstrijden) nog niet laten zien iets meer te brengen dan Cvitanich(de wedstrijd van Jong AJax gemist, als hij daar wel goed speelde dan zou er iig een reden zijn), dan is het zinloos om Cvitanich ineens voor hem op de bank te zetten.HR
Zoals ik hierboven heb beschreven heeft Cvitanich zelden als centrale aanvaller in 4-3-3 of als balvaste spits in 4-4-2 gespeeld. Hij is gewend om direct de goal te zoeken en de nodige risico's in zijn spel te leggen. Pantelic is van oorsprong meer een type aanspeelpunt, is meer gewend om sober te spelen. Dat kan helpen als je de tegenstander op eigen helft wil vastzetten en dmv combinatievoetbal de opening wil vinden. Het betekent echter niet dat Pantelic ook automatisch de beste optie van de twee is.

Tegen Anderlecht kon Pantelic de gewenste balvastheid niet brengen, bovendien was hij zeer onzuiver in zijn passing. Dat zal beter moeten want itt Cvitanich heeft Pantelic verder ook weinig waarmee hij kan compenseren.
HR
HR

Luisistheking
Idool

Uit: Hilversum
Vak: 114
Reg.: 7 april 2007

OSS81 schreef:

(...) Zoals ik hierboven heb beschreven heeft Cvitanich zelden als centrale aanvaller in 4-3-3 of als balvaste spits in 4-4-2 gespeeld. Hij is gewend om direct de goal te zoeken en de nodige risico's in zijn spel te leggen. Pantelic is van oorsprong meer een type aanspeelpunt, is meer gewend om sober te spelen. Dat kan helpen als je de tegenstander op eigen helft wil vastzetten en dmv combinatievoetbal de opening wil vinden. Het betekent echter niet dat Pantelic ook automatisch de beste optie van de twee is.

Tegen Anderlecht kon Pantelic de gewenste balvastheid niet brengen, bovendien was hij zeer onzuiver in zijn passing. Dat zal beter moeten want itt Cvitanich heeft Pantelic verder ook weinig waarmee hij kan compenseren.
HR
En waarmee kan Dario dat wel compenseren volgens jou? Je denkt toch niet dat Pantelic zou spelen als Dario wekelijks aan zou tonen dat hij nr 1 spits van Ajax is?
HR
HR

Jol was de missing link
Internationale topspeler

Reg.: 14 augustus 2009

Zie liever Dario tegen Roda. Iig had ik als ik Jol was Dario gebracht toen we 1-0 voorstonden tegen die Belgen.
HR
HR

Luisistheking
Idool

Jol was de missing link schreef:

Zie liever Dario tegen Roda. Iig had ik als ik Jol was Dario gebracht toen we 1-0 voorstonden tegen die Belgen.
HR
En op basis van welke kwaliteiten dan? Snelheid nope, bal vast kunnen houden nope,kaatsen nope......deze jongen komt helaas ook nog steeds tekort voor het Ajax spel.
HR
HR

OSS81
International

Luisistheking schreef:

(...) En waarmee kan Dario dat wel compenseren volgens jou? Je denkt toch niet dat Pantelic zou spelen als Dario wekelijks aan zou tonen dat hij nr 1 spits van Ajax is?HR
Ik vind Cvitanich met name in de zestien en met het gezicht naar het doel een gevaarlijke spits. In de eindfase van de aanval dus. Hij is zeer doelgericht en legt de nodige risico's in zijn spel.

Met Suarez heeft Ajax echter al zo'n type in huis. Jol wil daarom graag een aanspeelpunt naast Suarez, een speler die zelden de bal verliest en simpel speelt. Een spits die uitblinkt buiten de zestien en met de rug naar het doel, zodat middenvelders kunnen bijsluiten.

Cvitanich heeft die rol een paar keer ingevuld (met rendement), maar het is hem niet op het lijf geschreven. Daarom krijgt Pantelic de kans om aan te tonen dat hij deze facetten beter beheerst. Vond jij hem in de rol van balvaste spits overtuigen tegen Anderlecht?

[Dit bericht is veranderd door OSS81 (op 2 oktober 2009 18:11:58).]
HR
HR

Luisistheking
Idool

OSS81 schreef:

(...) Ik vind Cvitanich met name in de zestien en met het gezicht naar het doel een gevaarlijke spits. In de eindfase van de aanval dus. Hij is zeer doelgericht en legt de nodige risico's in zijn spel.

Met Suarez heeft Ajax echter al zo'n type in huis. Jol wil daarom graag een aanspeelpunt naast Suarez, een speler die zelden de bal verliest en simpel speelt. Een spits die uitblinkt buiten de zestien en met de rug naar het doel, zodat middenvelders kunnen bijsluiten.

Cvitanich heeft die rol een paar keer ingevuld (met rendement), maar het is hem niet op het lijf geschreven. Daarom krijgt Pantelic de kans om aan te tonen dat hij deze facetten beter beheerst. Vond jij hem in de rol van balvaste spits overtuigen tegen Anderlecht?
HR
Nee ik vond Pantelic nog niet overtuigen maar dat is ook niet zo gek als je 5 a 6 maanden geen serieuze 90 minuten meer hebt gespeeld. Wat ik wel kan zien is dat deze jongen balvaster is dan Dario en dat hij alleen maar zal verbeteren. Dat de meesten hem nu simpelweg afknallen op de 90 minuten van gisteren getuigd van weinig voetbalintellect en neigt een beetje naar Johan Derksen niveau.....
Ik had liever gezien dat Dario wel door zou breken bij Ajax want ik heb best wel een zwak voor die jongen echter tot op heden schijnt het maar niet te lukken helaas.
HR
HR

OSS81
International

Luisistheking schreef:

(...) Wat ik wel kan zien is dat deze jongen balvaster is dan Dario en dat hij alleen maar zal verbeteren.HR
Dat laatste hoop ik, maar ik ben er niet zeker van. Verder zag ik wel aanknopingspunten, maar die zie ik in het spel van Cvitanich óók.

Dat de meesten hem nu simpelweg afknallen op de 90 minuten van gisteren getuigd van weinig voetbalintellect en neigt een beetje naar Johan Derksen niveau.....HR
Off-topic maar ik ben het wel met je eens. Derksen heeft in het algemeen buitengewoon snel zijn oordeel klaar, zo bestempelde hij Cvitanich enkele weken geleden ook als miskoop. Dat geblaat van Derksen moet je niet zo serieus nemen.

[Dit bericht is veranderd door OSS81 (op 2 oktober 2009 21:51:04).]
HR
HR

Steff_master
Internationale topspeler

Reg.: 26 juli 2009

Nee inderdaad, vorig jaar riep hij nog dat Van Basten het kampioenschap gekocht had en rond de winterstop waren het in een keer allemaal maar miskopen.
HR
HR

Jol was de missing link
Internationale topspeler

Reg.: 14 augustus 2009

Ik ben een fan van Dario. Sympathieke jongen, harde werker, en redelijke spits. Ben blij dat hij nog bij Ajax rondloopt, want hij is naast Luis de enige die een doelpunt kan maken. Hopelijk maakt hij weer minuten komende zondag.
HR
HR

D-Shadow
Veelbelovend talent

Reg.: 8 februari 2009

Van mij mag jij de volgende 90 minuten gewoon weer spelen!

+ Werklust
+ Positie kiezen
+ Scoren en Assists
+ Behendig

- Balaanname
- Klein
HR
HR

martijndepro
Vedette

Ik zeg het niet graag maar: nog liever Cvitanich dan Pantelic zeg...Tenmisnte een kaats en wellicht betere communicatie met Suarez.
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid en bestaat uit 46 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Satellietclubs en huurlingen » Dario Cvitanich [deel 3]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,2% dat NEC wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!