Ajax Netwerk
zaterdag 20 december 2014 - 09:40                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Satellietclubs en huurlingen » Almere City FC: Satellietclub

HR

Deze topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 30 »

HR

Vossie
Legende

Uit: Zaandam
Vak: 425
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 25 februari 2003

"Ajax in zee met Omniworld

Anderhalve maand na het faillissement van HFC Haarlem staat Ajax al op het punt een nieuw samenwerkingsverband aan te gaan met een club uit de Jupiler League. De gesprekken van de Amsterdammers met FC Omniworld bevinden zich in de afrondende fase.

"De intentie is uitgesproken om eruit te komen", zegt technisch directeur Jeffrey Kooistra van de club uit Almere. "Ajax heeft een voorstel gestuurd en nu moet de precieze technische invulling plaatsvinden. Vanochtend wordt er verder gepraat", aldus Kooistra.
Ajax wil met meerdere clubs, zowel in binnen- als buitenland, vergelijkbare samenwerkingsvormen optuigen. De basis blijft dat het geen financiële investering van Ajax wordt, maar samenwerkingen op voetbaltechnisch gebied, waar beide clubs iets aan hebben."

Ajax in zee met Omniworld

"NIEUWE NAAM VOOR FC OMNIWORLD

Op het horecaplein tussen de businessruimte en de kantine, zal op vrijdag 19 maart vlak voor de thuiswedstrijd tegen FC OSS de nieuwe naam van FC Omniworld onthuld worden op een groot scherm!

Manager algemene zaken Dirk van der Pool: ,,Afgelopen week is de knoop doorgehakt en inmiddels zijn de voorbereidingen in volle gang voor de presentatie en alle andere zaken die een naamsverandering met zich meebrengt.''

Remco Heerkens, manager commerciële zaken, is samen met het mediabedrijf 1 op 1 producties en ArchimedICT reeds gestart met de realisatie van een gloednieuwe website waarop alle informatie over ..... te vinden zal zijn."

FC Omniworld

Een samenwerking met FC Omniworld (FC Almere?, Zwarte Schapen Almere?) lijkt me een prima zaak voor Ajax. Almere ligt om de hoek, waarschijnlijk komen er genoeg jeugdspelers uit Almere. Daarnaast een snel groter wordende stad, prima basis voor een groeiende club. Een tijdje terug las ik iets over een mogelijke samenwerking met Utrecht, maar goed dat het gewoon Ajax is geworden. Contracten zullen wel getekend gaan worden als de nieuwe naam is gepresenteerd.
Het nieuwe logo is al gepresenteerd, de naam Almere valt wel op:
forumillustratie
Heeft wel veel weg van... :denk

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 5 januari 2011 18:19:35).]
HR
HR

Reltiet
Basisspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 19 februari 2008

Als Almerenaar kan ik in ieder geval zeggen: Fijn dat ze die ruknaam Omniworld eindelijk overboord gegooid hebben - misschien dat ik er zelfs eens op de tribune ga zitten.

En zo'n samenwerkingsverband is prima. Je loopt wel het risico dat Omniworld ook over de kop gaat, omdat de bulk van de inwoners uit andere steden in de Randstad komen en dus al club-binding hebben. In ieder geval een leuke plek om wat jeugdspelers te stallen.
HR
HR

ajaxkevi
Jeugdspeler

Uit: Almere
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 12 november 2008

Ik woon zelf heel dichtbij het stadion. Het voetbal word steeds beter bij nu nog Omniworld. Ze hebben een goede reeks neergezet van ik geloof 16 punten uit de laatste 6, dus ze hebben een belangrijke stap gezet richting de middenmoot :B.

Omniworld wil ook in de aandelen gaan en hier rond de 6 miljoen mee gaan verdienen, waarvan een deel gaat naar de aflossing van de schuld.

Hasselbaink die dus van Ajax kwam, heeft het niet waar kunnen maken volgens mij. Is een lange tijd geblesseerd geweest, omdat hij met een sliding doorgleed onder een reclamebord dus misschien vandaar.

Die Gernaro Snijders is misschien wel een goede, is wel gehuurd van Vitesse.

http://vake2.mygb.nl/gb.php?id=vake2&page=1 Dit is het gastenboek waar je altijd nog voor meer informatie kan vragen ;).
HR
HR

jamesroland Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Reg.: 3 januari 2010

Lijkt me de perfecte oplossing.
-Lekker dichtbij van Amsterdam
-wonen vele Amsterdammers
-gaat in de toekomst horen bij Groot-Amsterdam
-meeste mensen zien Ajax dus ook als hun nummer 1 club
-zal zorgen dat het makkelijker is voor die-hard fans om ff een wedstrijdje mee te pikken om talentvolle jeugdspelers te zien

-ook wonen er veel jeugdspelers in Almere dus makkelijker voor hun
-gigantisch groote stad naast amsterdan
-veel potentiele talenten

Ik wacht op het moment dat het officieel word gemaakt,want een betere sattleliet club dan dit kan er niet zijn (aangezien er waarschijnlijk geen 2de BVO in Amsterdam komt) en dat dus niet opeens Utrecht o.i.d een mee weg gaat
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 28 november 2004

Vroeger ging je als amateur-jochie nog met een soort van angst en beven naar 'Zwarte Schapen'. Zelfs in Amsterdam was dat een begrip. Die naam zou al een gigantische vooruitgang voor de club zijn.
HR
HR

State Scarlet
Moderator

Uit: Panningen
Reg.: 15 juli 2002

Inderdaad dat logo... Lijkt op ons logo met een schaap erin, dat het nieuwe uitshirtje van het Nederlands elftal aan heeft.

Ben het overigens eens met James Roland, had dat ook al op onze voorpagina geschreven. Haarlem/Volendam/Almere is de directe omgeving waar Ajax het gros van moet aantrekken. Geen enkele andere club zou een alternatief moeten zijn voor goede talenten.

[Dit bericht is veranderd door State Scarlet (op 13 maart 2010 22:54:38).]
HR
HR

nightmare
Regelmatige invaller

Reg.: 1 maart 2009

Nou mijn kans om men talenten als linksback te laten zijn aangekomen :D omniworld, .... oops. .... here i come :D
HR
HR

Marco Pannekoek
Regelmatige invaller

Reg.: 8 januari 2004

Almere City it is.

Omniworld wordt Almere City
Van onze Telesportredactie
ALMERE - De jongste club uit het betaalde voetbal, FC Omniworld, zal binnenkort een naamsverandering ondergaan. De club uit de Jupiler League maakte vrijdagavond bekend dat het met ingang van seizoen 2010/2011 onder de naam Almere City voetbalt.

Met de naamsverandering schudt de club uit Almere het mislukte verleden van omnisport-vereniging FC Omniworld van zich af. Oorspronkelijk bestond de club uit de takken basketbal, volleybal en voetbal. De basket- en volleyballers lieten de voetballers echter al snel vallen, omdat de stap naar het betaalde voetbal langer dan verwacht uitbleef.

Vijf jaar geleden ging het licht voor de voetballers vanuit Zeist uiteindelijk op groen. De breuk met de andere sporttakken werd echter niet meer gelijmd. Inmiddels is zowel de basketbal- als volleybalpoot van Omniworld ter ziele en staat FC Omniworld aan de vooravond van een samenwerkingsverband met Ajax.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/6332204/__Omniworld_wordt_Almere_City__.html

[Dit bericht is veranderd door Marco Pannekoek (op 19 maart 2010 20:23:58).]
HR
HR

Locris
Vedette

Uit: Chaos.....
Reg.: 8 januari 2009

Wat een schijtnaam.Omniworld was al niks maar dit is nog veel erger.

Noem de club dan de Zwarte Schapen...
HR
HR

Zlatan-9
Icoon

Uit: -
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 4 juni 2002

quote:HR
Locris schreef:

HR
Was dat vroegah ook niet zo?
Deze naam is helemaal ruk zeg.
HR
HR

Reltiet
Basisspeler

Reg.: 19 februari 2008

Marco Pannekoek schreef:

Almere City it is.

Omniworld wordt Almere City
Van onze Telesportredactie
ALMERE - De jongste club uit het betaalde voetbal, FC Omniworld, zal binnenkort een naamsverandering ondergaan. De club uit de Jupiler League maakte vrijdagavond bekend dat het met ingang van seizoen 2010/2011 onder de naam Almere City voetbalt.

Met de naamsverandering schudt de club uit Almere het mislukte verleden van omnisport-vereniging FC Omniworld van zich af. Oorspronkelijk bestond de club uit de takken basketbal, volleybal en voetbal. De basket- en volleyballers lieten de voetballers echter al snel vallen, omdat de stap naar het betaalde voetbal langer dan verwacht uitbleef.

Vijf jaar geleden ging het licht voor de voetballers vanuit Zeist uiteindelijk op groen. De breuk met de andere sporttakken werd echter niet meer gelijmd. Inmiddels is zowel de basketbal- als volleybalpoot van Omniworld ter ziele en staat FC Omniworld aan de vooravond van een samenwerkingsverband met Ajax.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/6332204/__Omniworld_wordt_Almere_City__.html
HR
Jesus Christus, flikker toch op met Almere City. Even ruk als "Omniworld", die naam.

[Dit bericht is veranderd door Reltiet (op 19 maart 2010 22:22:38).]
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 20 maart 2010 om 00:30:33.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Almere City = Epic Fail :B`

Correctie: Het is voluit AFC Almere City :denk

[Dit bericht is veranderd door D-Tagz (op 20 maart 2010 00:33:45).]
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 422
Reg.: 9 september 2002

FC Omniworld was nou zo slecht nog niet :D
HRHR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

Locris schreef:

HR
Ja, en dan Tele2 als sponsor. :B
HR
HR

Jeroen.
Vedette

Uit: Bergen op Zoom
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 1 februari 2004

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 20 maart 2010 om 08:46:12.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: jeroen.afcajax@gmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Almere City. Zijn ze daar nou gek geworden? Heb ik iets gemist en gaat Batman er binnenkort wonen? Ongetwijfeld heeft een snelle marketingjongen deze term geïntroduceerd. Wanneer leert men dat je bij een nieuw project geen negatieve associaties kan gebruiken? Typische polderoplossing zonder historisch besef, net als "Sporting Limburg" en "DSB Stadion".
HR
HR

YAKUBU22
Basisspeler

Uit: Almere
Vak: 426
Reg.: 19 november 2001

Tenenkrommend slecht! Had gewoon weer `Zwarte Schapen` moeten worden, dit is inderdaad zo mogelijk nog erger dan FC Omniworld...
HR
HR

ThomasNR1
Lid 2de elftal

Uit: almere
Vak: 411
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 30 juli 2004

over negatieve associaties gesproken... hebben ze niet ooit de naam zwarte schapen laten gaan, toen ze naar Almere kwamen. Omdat die naam te veel geassocieerd werd met een of ander zwart geld schandaal een aantal jaren geleden..? ik weet er het fijne niet van, maar mischien is dat de reden dat ze niet voor zwarte schapen hebben gekozen...

neemt niet weg dat Almere city natuurlijk een dramatische naam is... lijkt wel of ze een rijtje engelse clubs (almere hotspur..? almere villa..? almere united..?) zijn afgegaan, en daaruit dit gekozen hebben :p
HR
HR

Ronnie D.
Bankzitter

Vak: 402
Reg.: 18 augustus 2007

ThomasNR1 schreef:
neemt niet weg dat Almere city natuurlijk een dramatische naam is... lijkt wel of ze een rijtje engelse clubs (almere hotspur..? almere villa..? almere united..?) zijn afgegaan, en daaruit dit gekozen hebben :p
HR
Ach ons nieuwe stadshart hebben ze ook al omgedoopt tot City Mall 036, dus een naam als FC Almere City lag wel in de lijn der verwachtingen.
HR
HR

Hong27
Veelbelovend talent

Droomaankoop: Edwin van der Sar
Reg.: 10 juli 2007

FC Omniworld is niet de meest aantrekkelijke naam en Almere City is een stapje vooruit, maar volgens mij kan het veel beter.
MAAR aan die logo erger ik me zo aan.
Als de logo van FC Omniworld al niet lelijk genoeg was, gaan ze een nog lelijker logo introduceren voor Almere City.

Dus kan iemand mij uitleggen waarom perse een schaap in de logo moet voorkomen, want die schaap geeft echt een gevoel dat je tegen mietjes gaat voetballen.
HR
HR

ThomasNR1
Lid 2de elftal

Uit: almere
Vak: 411
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 30 juli 2004

Ronnie D. schreef:

(...)

Ach ons nieuwe stadshart hebben ze ook al omgedoopt tot City Mall 036, dus een naam als FC Almere City lag wel in de lijn der verwachtingen.
HR
ja dat is dan ook weer zo (werk daar ook nog:p) :P alsnog blijft het verschrikkelijk :P

dat schaap heeft dan wel weer gewoon met de zwarte schapen te maken... daarom begreep ik het al niet helemaal
HR
HR

Tom Poes
Basisspeler

Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 april 2008

Noem het dan Almere Stad :denk
HR
HR

Raymondinnowicz
Regelmatige invaller

Reg.: 27 januari 2004

De meest logische naam had wellicht FC Almere geweest, ware het niet dat deze club al bestaat. (Al is dat ook pas sinds kort, voorheen heette het sv Almere)

Ik vind het echt een waardeloze naam. AFC Almere City, ik had trouwens inmiddels ook gelezen dat AFC alsnog zou afvallen.

Misschien moeten we gewoon even wennen. :P
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

Er is dus al een topic van FC Omniworld...

Ajax en FC Omniworld tekenen samenwerkingsovereenkomst

Ajax en FC Omniworld hebben overeenstemming bereikt over een samenwerkingsverband tussen beide clubs. De overeenkomst gaat in op 1 juli 2010 en heeft een looptijd van vijf jaar.

Ajax zal met FC Omniworld, de club die per 1 juli 2010 de naam Almere City FC draagt, intensief gaan samenwerken op voetbaltechnisch gebied. Daarbij gaat het ondermeer over de scouting, de doorstroming van talenten en het verhuren van spelers. De samenwerking is gericht op zowel de jeugdopleiding als het betaald voetbalgedeelte. De jeugdopleiding van de club uit Almere zal onderdeel worden van de Ajax-opleiding.

Rik van den Boog, algemeen directeur van Ajax: “We denken dat FC Omniworld een zeer geschikte club is om mee samen te werken. Almere is dichtbij, het is de snelst groeiende stad van het land en het eerste elftal speelt in de Jupiler League. Het was voor ons primair van belang dat we een club zouden vinden waarbij spelers zich verder kunnen ontwikkelen en waarmee we onze jeugdopleiding en ons scoutingnetwerk zouden kunnen uitbreiden. Er zitten jongens in Jong Ajax en in onze A1 voor wie het beter is om in het eerste elftal van FC Omniworld te spelen. Spelers die speelminuten moeten opdoen in een competitie waar hun fysieke en mentale weerbaarheid verbetert. Dat bevordert enerzijds de ontwikkeling en dus de doorstroming van talenten naar ons eerste elftal en anderzijds moet het eerste elftal van FC Omniworld er beter van worden.”

René ter Borgh, voorzitter van FC Omniworld: “De stad Almere is sportief en ambitieus, datzelfde geldt voor onze club, die straks Almere City FC heet. Het is een eer dat we met Ajax kunnen samenwerken. Ajax is een grote club met een enorme uitstraling en historie, Ajax is net als wij ambitieus en er was vanaf de eerste gesprekken een klik. Deze samenwerking biedt onze opleiding een platform om door te groeien, wat goed is voor de verdere ontwikkeling van de gehele club. Daarnaast moet de selectie van ons eerste elftal sterker worden. Dankzij deze overeenkomst met Ajax heb ik er veel vertrouwen in dat we onze ambities ook op het veld kunnen laten zien.”
www.fcomniworld.nlHR
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

Wat een negativiteit hier joh. Almere City heeft in ieder geval internationale ambitie's. :D
HR
HR

totelos
Ballenjongen

Droomaankoop: Alexis Sanchez
Reg.: 22 maart 2010

Welke spelers vinden jullie dat er komend seizoen verhuurd moeten of zouden kunnen worden aan Almere City?

Ik zat zelf te denken aan:

Marco Bizot. Ik denk namelijk dat hij komend seizoen niet veel aan keepen toe komt in Jong Ajax. Als er geen keeper vertrekt, moeten Verhoeven en Vermeer ook hun speelminuten maken in dit team.

Geoffrey Castillion. Het lijkt er op dat Jol het niet helemaal in hem ziet zitten. Er komt waarschijnlijk een nieuwe spits en hij heeft Suk nog voor zich bij Jong Ajax.

Andere spelers voor wie het goed voor hun ontwikkeling kan zijn om naar Almere City te gaan zijn Overtoom, Ozbiliz en Claasen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 30 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Satellietclubs en huurlingen » Almere City FC: Satellietclub

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 90,5% dat AZ wint van FC Utrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Excelsior-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!