Ajax Netwerk
donderdag 2 oktober 2014 - 04:22                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Satellietclubs en huurlingen » Almere City FC: Satellietclub

HR

Deze topic is open en bestaat uit 30 pagina's: « 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 30 »

HR

doctor van Gaal
Bankzitter

Uit: Schiedam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 14 december 2010

quote:HR
Loki schreef:

(...)

Ja dat neem ik dus die spelers kwalijk. Verdienen hier tonnen, voegen totaal niets toe en wensen niet in het belang van Ajax zich in te zetten waar nodig. En deze club is nu eenmaal 1 van de belangen van Ajax. Nu is dat belang weggevaagd, wat kun je nu nog met die club in het fucking amateurcircuit?
HR
Je kan het die jongens toch niet kwalijk nemen. Het niveau van Jong Ajax ligt veel hoger dan van Almere. Vandaar ook dat het zo'n goed plan is om de kampioen van de beloftencompetitie te laten promoveren naar de Jupiler league. Blijven die jongens bij Ajax en kunnen ze zich toch middels de Ajax stijl ontwikkelen in de Jupiler league
HR
HR

Jeroen.
Vedette

Uit: Bergen op Zoom
Vak: -
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 1 februari 2004

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 6 mei 2011 om 23:09:12.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: jeroen.afcajax@gmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik zie ook meer in het initiatief om tweede elftallen uit te laten komen in de Jupiler League. Het Barca B in de Segunda Division idee ongeveer. Ajax weet de samenwerkingsverbanden wel uit te kiezen trouwens. Eerst wordt na een heuse persconferentie de samenwerking met Haarlem geïntensiveerd, waarna laatstgenoemde club failliet gaat. En nu Almere City, een zielloze vereniging met een kunstmatige uitstraling. Als satellietclub was mijn keuze dan eerder gevallen op Volendam.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: -
Reg.: 28 november 2004

Jeroen. schreef:

Als satellietclub was mijn keuze dan eerder gevallen op Volendam.
HR
Nog een keertje: Volendam wil dat niet.
HR
HR

Jeroen.
Vedette

Uit: Bergen op Zoom
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 1 februari 2004

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 6 mei 2011 om 23:25:19.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: jeroen.afcajax@gmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
O, die verklaring heb ik dan gemist. Telstar is al een samenwerkingsverband aangegaan met AZ, dan blijven er weinig 'smaken' over. Doet me denken aan het oude systeem van vroeger dat je gaat poten om spelers en je noodgedwongen moet kiezen uit de categorie Almere City.
HR
HR

Eyong Enoh
Vedette

Reg.: 23 augustus 2002

Vossie schreef:

Opnieuw beginnen en promoveren. :denk
HR
Ik denk dat Almere het nog lastig gaat krijgen in de Topklasse. Kunnen ze kiezen welke Topklasse ze gaan spelen? Dan kunnen ze het beste voor de zondagtopklasse kiezen. Die van zaterdag is heel sterk namelijk. Spakenburg, IJsselmeervogels en Katwijk zijn sterke teams. Wel zouden ze het geluk kunnen hebben dat die teams niet willen promoveren en daardoor Almere alsnog kans krijgt om vanaf een 3e plaats te promoveren.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Eyong Enoh schreef:

(...)

Ik denk dat Almere het nog lastig gaat krijgen in de Topklasse. Kunnen ze kiezen welke Topklasse ze gaan spelen? Dan kunnen ze het beste voor de zondagtopklasse kiezen. Die van zaterdag is heel sterk namelijk. Spakenburg, IJsselmeervogels en Katwijk zijn sterke teams. Wel zouden ze het geluk kunnen hebben dat die teams niet willen promoveren en daardoor Almere alsnog kans krijgt om vanaf een 3e plaats te promoveren.
HR
Ik neem aan dat Almere bij de zaterdag komt, omdat nomraalgesproken Oss zal promoveren. De clubs uit de zondag die willen promoveren, kunnen namelijk (nog) niet aan de eisen voldoen voor de JL.

Wil je promoveren vanuit de topklasse kan dat alleen als je de play-offs haalt. Dus als er uitgemaakt wordt wie er kampioen wordt van de topklasse. En dat kan alleen als je van de zondag of zaterdag kampioen wordt. Normaalgesproken promoveert de kampioen van de topklasse, maar alleen als de kempioen niet wil promoveren of niet aan de regels kan voldoen kan de nummer 2 promoveren. Dus de verliezer van de kampioensduels. Als die beide niet kunnen/willen promoveren blijft de nummer laatst van de JL in de JL.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Nou, daar zijn we dan mooi klaar mee. :I
HR
HR

Diegooo
Icoon

Reg.: 29 december 2003

Drie Kruizen schreef:

(...)

Nog een keertje: Volendam wil dat niet.
HR
Hoe onverstandig. Zonder de tent nu gelijk te willen overnemen à la Feyenoord bij Excelsior maar op eigen kracht volwaardig structureel een niveau hoger spelen gaat ze nooit lukken.

Als je dan toch op Eredivisie-niveau zou willen gaan verhuren lijkt Sparta ideaal. Hebben die potentie wel maar kunnen geen kant op om op korte termijn de stap te maken. Ook de Rotterdammers van West zullen er uiteindelijk wel te trots voor zijn.
HR
HR

SuperSlavia
Vedette

Reg.: 8 januari 2003

Dat meen je toch niet serieus hoop ik?! Een club uit Rotterdam als sattelietclub voor Ajax...?

Dit is door Ajax heel slecht aangepakt. Spelers die geen zin hebben kun je weinig aan doen maar vanuit Ajax kant is er erg weinig gedaan om iets van Almere te maken.
HR
HR
Heeft naderhand helemaal niks uitgehaald.
HR
HR

Diegooo
Icoon

SuperSlavia schreef:

Dat meen je toch niet serieus hoop ik?! Een club uit Rotterdam als sattelietclub voor Ajax...?HR
Dé. Dé club uit Rotterdam.
HR
HR

doctor van Gaal
Bankzitter

Uit: Schiedam
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 14 december 2010

Dat meen je toch niet serieus hoop ik?! Een club uit Rotterdam als sattelietclub voor Ajax...?
HR En toch heeft hij een groot punt hier. Sparta heeft net als Ajax een goede jeugdopleiding. Relatief stromen er ook veel jeugdspelers door naar het eerste van Sparta. Ze hebben een positieve speelstijl in het 4-3-3 systeem. En qua kwaliteit is het een van de betere teams in de Jupiler league. Dus onze jeugdigen kunnen daar best wat opsteken. Bovendien denk ik dat Sparta met de inbreng van Ajax in no time weer in de Eredivisie speelt. En hebben we dus een satelietclub op het hoogte niveau. Als je nog niet overtuigd ben, heb ik nog wel een pluspunt voor je. Ze hebben net als Ajax een ontzettende hekel aan Feijenoord. Ik als Rotterdammer kan dat weten. Er is helaas een groot nadeel. Sparta gaat hier waarschijnlijk zelf nooit aan meewerken.

[Dit bericht is veranderd door doctor van Gaal (op 7 mei 2011 19:28:38).]
HR
HR

Diegooo
Icoon

Ajax en Sparta hebben legio overeenkomsten. En je hoeft er zoals gezegd de tent niet te komen overnemen: met het verhuren van een handjevol potentiële eerste elftal spelers ben je al geholpen. Dus geen Slijngard's of uitgerangeerde a-gemotiveerde Bodul's. Jongens die je nu bij NAC kwijt kunt of bij Willem II kwijt kon en waar je dan een gegarandeerd onderkomen voor hebt.
HRHR
HR

Babelachtig
Internationale topspeler

Uit: Utrecht
Vak: 428
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 26 december 2002

Diegooo schreef:

Ajax en Sparta hebben legio overeenkomsten. En je hoeft er zoals gezegd de tent niet te komen overnemen: met het verhuren van een handjevol potentiële eerste elftal spelers ben je al geholpen. Dus geen Slijngard's of uitgerangeerde a-gemotiveerde Bodul's. Jongens die je nu bij NAC kwijt kunt of bij Willem II kwijt kon en waar je dan een gegarandeerd onderkomen voor hebt.
HR
Ik zou het een goed idee vinden om de banden met Sparta wat aan te halen. Het is toch mooi om daar in de regio een beetje tegenwicht te kunnen bieden aan Feyenoord. Met name op het gebied van jeugd heeft Sparta echt veel talent altijd, dus daar valt misschien nog wel wat leuks op te halen. En Sparta kan profiteren van enkele jeugdspelers die het geheel misschien weer naar een hoger niveau kunnen trekken. Het lijkt mij dat spelers van Ajax veel liever bij een ploeg spelen die bovenin meedraait zoals Sparta of Volendam dan een beetje tegen degradatie gaan bikkelen bij Almere.

Overigens ben ik van mening dat Ajax ook de banden met Almere gewoon aan moet houden. De samenwerking concentreert zich toch eigenlijk voornamelijk op het gebied van de jeugd, op dat gebied is de status nog niet veranderd...
HR
HR

mr_latino_
Lid 2de elftal

Uit: Naaldwijk
Reg.: 25 oktober 2004

De kans dat Almere niet degradeert is sinds vandaag weer wat groter geworden.

FC Oss wist niet te winnen van Argon en moet volgende week zondag uit tegen nr 2 Achilles.
Als Achilles wint zijn zij de kampioen en spelen ze de finale tegen Ijsselmeervogels.

Die hebben beiden aangegeven niet te willen promoveren, dus dan blijft Almere erin.

Maja of we nou nog überhaupt blij moeten zijn met Almere als satellietclub.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

mr_latino_ schreef:

De kans dat Almere niet degradeert is sinds vandaag weer wat groter geworden.

FC Oss wist niet te winnen van Argon en moet volgende week zondag uit tegen nr 2 Achilles.
Als Achilles wint zijn zij de kampioen en spelen ze de finale tegen Ijsselmeervogels.

Die hebben beiden aangegeven niet te willen promoveren, dus dan blijft Almere erin.

Maja of we nou nog überhaupt blij moeten zijn met Almere als satellietclub.
HR
Als Achilles wint, is er een beslissingswedstrijd.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

Misschien dat we een samenwerkingsverband kunnen starten met FC Twente? Elke club met wie wij zoiets aangaan lijkt ten dode opgeschreven...
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Derk Johanssen schreef:

Misschien dat we een samenwerkingsverband kunnen starten met FC Twente? Elke club met wie wij zoiets aangaan lijkt ten dode opgeschreven...
HR
Waarom niet Twente en PSV, nog beter.
HR
HR

Klasbakken
Legende

Uit: Heerhugowaard
Reg.: 10 juli 2002

Tsja, dik fiasco geworden uiteindeijk de samenwerking met Almere. Goed, in de jeugd heeft Ajax nog wel geprofiteerd van de samenwerking, maar de doorstroom van net-niet voetballers naar het eerste van Almere slaat natuurlijk nergens op.

Waarom niet samenwerken met RKC? Was ten tijde van de verhuur van Vertonghen ook een prima oplossing. Spelen altijd 4-3-3. Spelers leren vechten, aangezien RKC vaak tegen degradatie strijdt. RKC doet altijd veel met jeugdspelers. Ze kunnen ook niet anders vanwege de kleine begroting.

Daarnaast kun je voorzichtig samenwerken in de jeugdopleiding en de beste jeugdspelers uit de regio naar Amsterdam halen (RKC en Willem 2 werken samen in de opleiding). Sla je hier ook nog eens een mooie slag en zou je zelfs PSV de loef kunnen afsteken.
HR
HR

Fern
International

Droomaankoop: Johan Prins
Reg.: 14 augustus 2007

Derk Johanssen schreef:

HR
gaan we nu mijn oude grappen herkauwen Derk?
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

Fern schreef:

(...)

gaan we nu mijn oude grappen herkauwen Derk?
HR
Haha.. ik weet niet waar je het over hebt, maar als jij hem al eerder gepost hebt, hulde daarvoor ;)
HR
HR

Fern
International

Droomaankoop: Johan Prins
Reg.: 14 augustus 2007

AZ heeft de samenwerking met Telstar opgezegd, wellicht iets voor Ajax?
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

Fern schreef:

AZ heeft de samenwerking met Telstar opgezegd, wellicht iets voor Ajax?
HR
AZ?
HR
HR

EnLasBuenasYEnLasMalas Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Vak: 424
Reg.: 1 april 2007

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 19 mei 2011 om 20:24:03.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: -  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Goed voorbeeld doet volgen. :B
HR
HR

Jimmy Amsterdam
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Langst ingeschreven actieve poster
Vak: 413
Reg.: 17 juni 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 19 mei 2011 om 21:21:25.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: marcovanbasten@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Zou ideaal zijn als het tweede van Ajax in de eerste divisie zou spelen. Goed voor de fysieke weerstand. Eeuwig zonde dat dit door de knvb niet is toegestaan, aangezien de knvb er ook belang bij heeft dat nederlandse voetballers een zo goed mogelijke opleiding genieten
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 30 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Satellietclubs en huurlingen » Almere City FC: Satellietclub

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 89,2% dat Ajax wint van PEC Zwolle. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-PEC Zwolle:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!