Ajax Netwerk
zondag 20 april 2014 - 22:53                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Satellietclubs en huurlingen » Almere City FC: Satellietclub

HR

Deze topic is open en bestaat uit 30 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 30 »

HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 29 december 2005

quote:HR
Ikkuh schreef:

jammer. anders had ik wel zijn treinreis betaald.
HR
Ik had hem desnoods kruipend gebracht, maar als jij al de treinreis wilt betalen...
HR
HR

Ikkuh
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 1 januari 2011

wel 2de klas.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

Ikkuh schreef:

wel 2de klas.
HR
Zou hij dat goed vinden of is hij dan ook op z''n teentjes getrapt. En is dat tegen het zere been van El Koning de Grote Hamdoui uwe majesteit.
HR
HR

Ikkuh
Lid 2de elftal

hij mag blij zijn dat ik hem niet in een kooi stop, en in een goederen-trein schop.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 28 november 2004

Hekkensluiter Almere City houdt ambities in stand
11/03/2011 13:29

Een eventuele degradatie van Almere City FC naar de Topklasse heeft geen invloed op de sportieve ambities van de club. Zo zal het samenwerkingsverband met Ajax gehandhaafd blijven. 'We worden bij degradatie een jaar teruggezet, maar meer ook niet', zegt algemeen directeur Raymond Groenteman in Voetbal International.

'De afspraken met Ajax zijn helder. En onze ambities ook. Bedoeling is dat we komend seizoen doorstoten naar een plek bij de eerste acht. We hebben allemaal mensen met Champions League-ervaring bij de organisatie gehaald. Niet om in de marge te voetballen, maar om de komende jaren flink door te pakken.'

Voorlopig staat de ploeg van trainer Henk Wisman echter op de laatste plaats in de Jupiler League. De achterstand op nummer voorlaatst Fortuna Sittard bedraagt twee punten. Groenteman: 'Na de winterstop hebben we ontzettend veel pech en blessures gehad. De komende weken moeten we punten gaan pakken zodat we alleen naar onszelf hoeven te kijken en niet naar anderen.'

De gesprekken tussen Wisman en Almere City over contractverlenging zijn tot nader order uitgesteld. 'Dat heeft te maken met de situatie waarin de club momenteel verkeert', aldus Groenteman. 'De club kan nu geen duidelijkheid geven. Als wij degraderen ga je over hele andere bedragen praten. Hetzelfde geldt ook voor de spelers met aflopende contracten.'

Vrijdagavond gaat Almere City FC op bezoek in Leeuwarden bij de huidige nummer zeven SC Cambuur. HR
Degradatie of niet, Almere blijft bij Ajax dus.
HR
HR

Ikkuh
Lid 2de elftal

wat een geweldig nieuws om het weekend in te gaan.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Vak: 422
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 9 september 2002

Gelukkig, mijn dag is weer goed. Nu maakt het zelfs niet meer uit of we punten verliezen tegen Willem II. Dit heerst als een roze wolk boven de Arena.

Even serieus: als Almere degradeert is het toch over met die club? Ik snap de keuze van Ajax best om met zo'n club in zee te gaan. Goede jeugdopleiding (althans 'De Zwarte Schapen' had een goede jeugdopleiding), snelstgroeiende stad, dichtbij Amsterdam, veel Amsterdammers (Ajax-fans), dus het zou wellicht ooit kunnen zijn dat het wat wordt. Maar er zit veel te weinig in bij die club op dit moment.
HR
HR

Babelachtig
Internationale topspeler

Uit: Utrecht
Vak: 428
Reg.: 26 december 2002

Mijn Mokums Paradijs schreef:

Gelukkig, mijn dag is weer goed. Nu maakt het zelfs niet meer uit of we punten verliezen tegen Willem II. Dit heerst als een roze wolk boven de Arena.

Even serieus: als Almere degradeert is het toch over met die club? Ik snap de keuze van Ajax best om met zo'n club in zee te gaan. Goede jeugdopleiding (althans 'De Zwarte Schapen' had een goede jeugdopleiding), snelstgroeiende stad, dichtbij Amsterdam, veel Amsterdammers (Ajax-fans), dus het zou wellicht ooit kunnen zijn dat het wat wordt. Maar er zit veel te weinig in bij die club op dit moment.
HR
Ik denk juist dat die laatsten redenen voor Ajax genoeg zijn om een samenwerking af te sluiten. Je moet niet vergeten dat je op deze manier veel spelers uit almere en omstreken in beeld kan houden, een regio waar zeker wel talent moet zijn in mijn ogen. Ook kan je bijvoorbeeld jeugdspelers stallen, die het niet niet dreigen te worden. Zoals bijvoorbeeld Vd Wiel ook een tijdje bij Haarlem heeft gezeten alvorens hij een knop heeft omgezet.
Op dat gebied is Onmiworld natuurlijk wel handig, maar meer vanwege de ligging en het aantal Amsterdammers in Almere.

Voor het eerste elftal lijkt me na de degradatie geen samenwerking meer nuttig. Ik bedoel de stap van jong Ajax naar de topklasse is wel groot lijkt me. Hoewel bovenin meedraaien in de topklasse voor sommige spelers misschien nog wel beter zou zijn dan onderin bungelen in de jupiler league. Maargoed ik zie dan meer in een samenwerking met Telstar of Volendam om maar wat andere ploegen in de buurt te noemen. Hoewel Telstar natuurlijk met Az al samen zit.

Wat pas echt fijn zou zijn is het Spaanse concept. Daar spelen de jeugdteams gewoon meer in de reguliere competitie, maar kunnen ze niet promoveren. Ik denk dat Jong Ajax een leuke ploeg zou zijn in de topklasse of in de jupiler league. In ieder geval dat de spelers daar meer van leren dan van een maandagavond potje tegen de overbodige reservespelers van PSV...
HR
HR

keeskoi
Idool

Uit: lelystad
Reg.: 23 november 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 maart 2011 om 15:34:19.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: keeskoi@msn.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Bron: De Telegraaf

Almere City ontslaat trainer Van onze Telesportredactie
ALMERE - Almere City heeft trainer Henk Wisman op straat gezet. De 53-jarige trainer van de Jupiler Leagueclub wist met zijn ploeg dit jaar slechts vijf keer te winnen. Almere City staat dan ook stijf onderaan in de eerste divisie
Assistent-trainer Edwin van Ankeren neemt voorlopig de taken over van Wisman. Almere City hoopt nog deze week een nieuwe hoofdtrainer te kunnen presenteren.

Wisman was 2,5 jaar trainer van de Almeerse voetbalclub. Daarvoor stond hij aan de leiding bij FC Volendam, FC Den Bosch, Fortuna Sittard en het nationale elftal van Armenië.
HR
HR

Ikkuh
Lid 2de elftal

er zal nu wel een trainer van ajax komen.
rob witschge zal wel een grote kandidaat zijn.
ze willen een schokeffect zorgen door wisman te ontslaan, volgens mij werkt er niks om een schok effect te bezorgen.
HR
HR

keeskoi
Idool

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 15 maart 2011 om 15:11:36.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: keeskoi@msn.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Bron: AD.nl

Dick de Boer trainer Almere
ALMERE - Dick de Boer is tot het einde van het seizoen trainer van Almere City FC. Dat maakte een woordvoerder van de eerstedivisieclub uit Flevoland vandaag bekend.

De Boer is de opvolger van Henk Wisman, die maandag wegens teleurstellende resultaten werd ontslagen. Almere City FC staat zeven speelronden voor het einde van de competitie op de laatste plaats en dreigt te degraderen naar de topklasse. De achterstand op nummer zeventien Fortuna Sittard is vijf punten.

De 62-jarige De Boer werkte als trainer voor het laatst in Congo. Eerder was hij onder meer werkzaam bij FC Volendam, SC Cambuur en als assistent-trainer van Aad de Mos bij Vitesse. (ANP)
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

keeskoi schreef:

Bron: AD.nl

Dick de Boer trainer Almere
ALMERE - Dick de Boer is tot het einde van het seizoen trainer van Almere City FC. Dat maakte een woordvoerder van de eerstedivisieclub uit Flevoland vandaag bekend.

.

De 62-jarige De Boer werkte als trainer voor het laatst in Congo. (ANP)
HR
Hij is gelukkig gewend om in de rimboe te werken.
HR
HR

Ikkuh
Lid 2de elftal

volgens mij hebben ze hem een pistool op zijn kop gezet, want niemand wil daar graag naar toe.
HRHR
HR

State Scarlet
Moderator

Uit: Panningen
Reg.: 15 juli 2002

Wel opvallend te noemen dat onze satelliet club nu ook de Boer als coach heeft. Ze doen het er om, net zoals de afkorting van de naam óók AFCA was.
HR
HR

Ikkuh
Lid 2de elftal

de boer naar almere, amsterdam zoekt nieuwe coach.
HR
HR

keeskoi
Idool

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 15 maart 2011 om 17:49:59.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: keeskoi@msn.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Ikkuh schreef:

de boer naar almere, amsterdam zoekt nieuwe coach.
HR
Grapjas, en clarence was een schele leeuw. :) :) :)
HR
HR

Vossie
Legende

Uit: Zaandam
Vak: 425
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 25 februari 2003

HR
HR

Woot
Icoon

Uit: Tilburg
Vak: 107
Reg.: 26 februari 2003

Lekker hoor, 3-0!
Zie het wel zitten als ze er in blijven. Organisatie lijkt daar steeds beter van de grond te komen.

Twee belangrijke beleidspunten in mijn opinie zouden moeten zijn:

1. Stimuleren van de achterban. Heel Flevoland zou als eerste fan moeten worden van Almere en als tweede van Ajax (door samenwerking). Dit lijkt me overigens (vooralsnog) een utopie, maar wel het streven! Er moet clubgevoel en trots gekweekt worden. De achterban moet groter worden.

2. Het eerste elftal moet stabieler worden. Hierbij hoort ook dat er meer jeugdspelers van Ajax gestald moeten worden bij Almere.
Padt zou niet aan GAE verhuurd moeten worden, maar aan Almere!
Zeegelaar zou niet aan Excelsior verhuurd moeten worden, maar aan Almere!
Het moet een soort van logisch gevolg worden dat als je uitgeleerd raakt in Jong Ajax/Ajax A1 een verhuur naar Almere een volgende stap in je carrière is.

Natuurlijk moet ook de selectie die bij Almere onder contract staat een bepaald niveau halen, maar hier lijkt me voorlopig nog geen financiële basis voor. Dat stapje omhoog kan dus door goed verhuurbeleid van Ajax gerealiseerd worden.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Vak: 422
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 9 september 2002

Clubgevoel en trots moeten er vanzelf in geslepen worden. Dit gebeurt door historie te schrijven, door een fanbase te creëren, door uniek te zijn. Je bent niet uniek als je telkens spelers huurt van Ajax die tekort komen voor de top. Kwalitatief zal het wel iets beter gaan, maar dat is korte-termijn denken. De huurspelers zullen na één seizoen ook weer vertrekken. En dan moeten die spelers al zin hebben in een jaartje Almere City.

Als enige club in Flevoland kun je veel bereiken door veel met eigen jeugd te werken. Je moet de sympathie wekken en fans het idee geven dat Almere City heel Flevoland representeert, wat betreft voetbal. Probleem ligt echter ook bij de historie van de provincie (en stad Almere). Die is simpelweg te kort. In Almere wonen ontzettend veel Amsterdammers. De kinderen worden nu daar geboren en moeten een trotse Flevolander worden.

Nogmaals, de jeugd is de toekomst, dus zorgen dat je goed scout in Flevoland voor je eigen jeugdopleiding. Daar ligt gelijk het nadeel dat Ajax (en Utrecht) te dichtbij zitten. Echt grote talenten gaan naar de jeugd van Ajax of Utrecht in plaats van Almere City. De jeugd van de Zwarte Schapen mocht er trouwens wel zijn, dus er is hoop.

Maar vooralsnog is alles moeilijk te realiseren. Er mist ook een rivaal. Waar Ajax (Amsterdam) altijd Feyenoord (Rotterdam) had, heeft Almere geen rivaal. Een FC Lelystad zou dus op zich geen verkeerde club zijn om tegen te 'strijden'. Dan krijg je verdeeldheid in Flevoland. Almere vs Lelystad. Mensen gaan er over praten en interesse voor tonen. Nu is Almere 'die nieuwe club die onderaan bengelt, zonder historie'. Bij een derby Almere FC - Lelystad ontwikkel je rivaliteit en groei van de fanbase.
HR
HR

ajaxkevi
Jeugdspeler

Uit: Almere
Reg.: 12 november 2008

Eriksen zat gister op de tribune :).
HR
HR

Vossie
Legende

Uit: Zaandam
Vak: 425
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 25 februari 2003

Mijn Mokums Paradijs schreef:

Clubgevoel en trots moeten er vanzelf in geslepen worden. Dit gebeurt door historie te schrijven, door een fanbase te creëren, door uniek te zijn. Je bent niet uniek als je telkens spelers huurt van Ajax die tekort komen voor de top. Kwalitatief zal het wel iets beter gaan, maar dat is korte-termijn denken. De huurspelers zullen na één seizoen ook weer vertrekken. En dan moeten die spelers al zin hebben in een jaartje Almere City.

Als enige club in Flevoland kun je veel bereiken door veel met eigen jeugd te werken. Je moet de sympathie wekken en fans het idee geven dat Almere City heel Flevoland representeert, wat betreft voetbal. Probleem ligt echter ook bij de historie van de provincie (en stad Almere). Die is simpelweg te kort. In Almere wonen ontzettend veel Amsterdammers. De kinderen worden nu daar geboren en moeten een trotse Flevolander worden.

Nogmaals, de jeugd is de toekomst, dus zorgen dat je goed scout in Flevoland voor je eigen jeugdopleiding. Daar ligt gelijk het nadeel dat Ajax (en Utrecht) te dichtbij zitten. Echt grote talenten gaan naar de jeugd van Ajax of Utrecht in plaats van Almere City. De jeugd van de Zwarte Schapen mocht er trouwens wel zijn, dus er is hoop.

Maar vooralsnog is alles moeilijk te realiseren. Er mist ook een rivaal. Waar Ajax (Amsterdam) altijd Feyenoord (Rotterdam) had, heeft Almere geen rivaal. Een FC Lelystad zou dus op zich geen verkeerde club zijn om tegen te 'strijden'. Dan krijg je verdeeldheid in Flevoland. Almere vs Lelystad. Mensen gaan er over praten en interesse voor tonen. Nu is Almere 'die nieuwe club die onderaan bengelt, zonder historie'. Bij een derby Almere FC - Lelystad ontwikkel je rivaliteit en groei van de fanbase.
HR
Satellietclub Almere City FC hè, niet de nieuwe hemelbestormer uit Flevoland.
Almere City is een route naar Ajax, zoals er eigenlijk nog een of twee zouden moeten zijn. Aan de rand van Groot-Amsterdam twee a drie clubs tegen concurrerende gebieden aan. Had graag gezien dat Haarlem het had gered en pak em beet Oss of Eindhoven (zoveel clubjes in Brabant) was heen gegaan...
HR
HR

missverstand
Ballenjongen

Reg.: 4 augustus 2010

Woot schreef:

Lekker hoor, 3-0!
Zie het wel zitten als ze er in blijven. Organisatie lijkt daar steeds beter van de grond te komen.

Twee belangrijke beleidspunten in mijn opinie zouden moeten zijn:

1. Stimuleren van de achterban. Heel Flevoland zou als eerste fan moeten worden van Almere en als tweede van Ajax (door samenwerking). Dit lijkt me overigens (vooralsnog) een utopie, maar wel het streven! Er moet clubgevoel en trots gekweekt worden. De achterban moet groter worden.

2. Het eerste elftal moet stabieler worden. Hierbij hoort ook dat er meer jeugdspelers van Ajax gestald moeten worden bij Almere.
Padt zou niet aan GAE verhuurd moeten worden, maar aan Almere!
Zeegelaar zou niet aan Excelsior verhuurd moeten worden, maar aan Almere!
Het moet een soort van logisch gevolg worden dat als je uitgeleerd raakt in Jong Ajax/Ajax A1 een verhuur naar Almere een volgende stap in je carrière is.

Natuurlijk moet ook de selectie die bij Almere onder contract staat een bepaald niveau halen, maar hier lijkt me voorlopig nog geen financiële basis voor. Dat stapje omhoog kan dus door goed verhuurbeleid van Ajax gerealiseerd worden.
HR
[Dit bericht is veranderd door missverstand (op 4 april 2011 16:05:01).]
HR
HR

Zimmerman
Internationale topspeler

Reg.: 22 december 2010

Het gaat goed onder de nieuwe trainer Dick de Boer. 4 wedstrijden gespeeld, 3 gewonnen. Afgelopen vrijdag gelijkgespeeld bij Emmen. Het gat met Fortuna bedraagt nog maar 2 punten en het ontlopen van degradatie is weer een reëel doel.

Resterend programma:

AGOVV - Almere City FC
Almere City FC - Helmond Sport
Almere City FC - Fortuna Sittard
FC Den Bosch - Almere City FC

Fortuna Sittard - RBC
Cambuur - Fortuna Sittard
Almere City FC - Fortuna Sittard
Fortuna Sittard - RKC Waalwijk

Een iets gunstiger programma dus. Ik zie Fortuna misschien nog wel punten pakken tegen RBC maar tegen Cambuur en RKC zijn ze denk ik kansloos. De onderlinge wedstrijd op 29 april zal cruciaal worden.
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 12 april 2011 om 07:06:29.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

ajaxkevi schreef:

HR
Eriksen komt uit Almere, wel grappig dat ie gaat kijken :D
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

ajaxkevi schreef:

HR
Eriksen is het sfeerteam van Almere.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 30 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Satellietclubs en huurlingen » Almere City FC: Satellietclub

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 16,1% dat PEC Zwolle wint van PSV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Heracles Almelo-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!