Ajax Netwerk
maandag 24 november 2014 - 06:07                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Satellietclubs en huurlingen » Almere City FC: Satellietclub

HR

Deze topic is open en bestaat uit 30 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 30 »

HR

Ikkuh
Lid 2de elftal

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 1 januari 2011

ik denk dat spelers die bij ajax wegkwijnen als 1ste op de nominatie staan om richting almere te gaan
bv , bodul,sno,suk.
misschien dat er nog een keeper er naar toe gaat, bv bizot. en daar zal het voorlopig wel bij blijven.
HR
HR

LMEZ
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: 405
Reg.: 10 juli 2003

quote:HR
Ikkuh schreef:

ik denk dat spelers die bij ajax wegkwijnen als 1ste op de nominatie staan om richting almere te gaan
bv , bodul,sno,suk.
misschien dat er nog een keeper er naar toe gaat, bv bizot. en daar zal het voorlopig wel bij blijven.
HR
Nou denk het niet. Denk niet dat afvallers van het 1e naar Almere zullen gaan. Eerder bankzitters bij Jong Ajax zoals Van der Meulen, Ottenhof en Schouw.

Anderen zullen zich te goed vinden voor Almere City en ik geef ze geen ongelijk. De tering wat spelen die slecht zeg. Als je een soort Excelsior wilt hebben die tussen de 1e Divisie en Eredivisie hangen en altijd hetzelfde systeem hanteert waardoor spelers zich kunnen ontwikkelen moet je niet met Almere of Haarlem samenwerken. Ga dan je talenten stallen bij Sparta, Volendam, RKC, Willem II of NAC. Hebben ook geen cent te makken dus jongens als Zeegelaar zullen daar gegarandeerd minuten gaan pakken.

[Dit bericht is veranderd door LMEZ (op 16 januari 2011 22:18:16).]
HR
HR

Ikkuh
Lid 2de elftal

binnen nu en 2 weken word er wel bekend wie naar almere gaat, ik heb een vermoeden dat het er weinig zullen zijn.
ajax kan wel willen, maar de speler moet ook wel willen.en dat is een groot probleem voor almere.
HR
HR

Peter The Eater
Bankzitter

Uit: Almere
Droomaankoop: Michel Vorm
Reg.: 29 juli 2003

LMEZ schreef:

(...)

Nou denk het niet. Denk niet dat afvallers van het 1e naar Almere zullen gaan. Eerder bankzitters bij Jong Ajax zoals Van der Meulen, Ottenhof en Schouw.

Anderen zullen zich te goed vinden voor Almere City en ik geef ze geen ongelijk. De tering wat spelen die slecht zeg. Als je een soort Excelsior wilt hebben die tussen de 1e Divisie en Eredivisie hangen en altijd hetzelfde systeem hanteert waardoor spelers zich kunnen ontwikkelen moet je niet met Almere of Haarlem samenwerken. Ga dan je talenten stallen bij Sparta, Volendam, RKC, Willem II of NAC. Hebben ook geen cent te makken dus jongens als Zeegelaar zullen daar gegarandeerd minuten gaan pakken.
HR
Je snapt het niet: Ajax en Almere City FC hebben een samenwerkingsverband, daarom zullen ze proberen jongens daar te plaatsen. Naar de clubs die jij noemt zal het verhuur moeten worden. Dit ligt dus anders.

Als ik Ajax was, zou ik deze jongens verplichten naar Almere City FC te gaan en zeggen: " Bewijs daar maar of je eventueel het Ajax-niveau kan halen. Als dat zo is, is er de mogelijkheid dat je teruggehaald wordt. Als dat niet lukt, mag je hopen dat er andere clubs zijn, die je over willen nemen, om daar je carriere verder uit te bouwen. In het laatste geval moet je dus reclame maken voor jezelf. Andere spelers is het ook gelukt om redelijk hoog te komen, zie bijvoorbeeld Assaidi (Heerenveen) en Amrabat (PSV)"

[Dit bericht is veranderd door Peter The Eater (op 17 januari 2011 12:34:45).]
HR
HR

Babelachtig
Internationale topspeler

Uit: Utrecht
Vak: 428
Reg.: 26 december 2002

Ik vind het toch een beetje een kip-ei probleem bij Almere.
Omdat ze niet presteren willen spelers niet komen. Terwijl ik juist zou denken, met een aantal jongens uit de Ajax cultuur kan je misschien nog verrassen en bovenin meedraaien op termijn. Is dat erg naïef ofzo? Je zou toch denken dat de gemiddelde Jong Ajax speler beter is dat iemand uit de Jupilear League ongeveer.

Het enige wat vanuit Ajax geregeld moet worden is dat de training wel van voldoende niveau is uiteraard. Eventueel kunnen ze zelf een veldtrainer uitlenen of iets dergelijks. Als er een beetje stabiele organisatie neergezet kan worden dan moeten de spelers uiteindelijk toch wel willen komen? In de Jupiler League heb je meer weerstand dan in wedstrijden van jong Ajax. En het is helemaal handig voor spelers die niet altijd zeker zijn van hun plek bij Jong Ajax. Als je dan moet kiezen tussen een paar invalbeurten bij Jong Ajax of een seizoen alles spelen bij Almere dan zou ik het wel weten.

Hopelijk komen er een aantal jongens naar Almere en trekken ze de club weer een beetje naar een beter niveau. Als er dan een paar nieuwe komen die kunnen zorgen dat ze Ajax voetbal kunnen nastreven dan is het een goede school voor de Ajax jeugd.
HR
HR

Peter The Eater
Bankzitter

Babelachtig schreef:

Ik vind het toch een beetje een kip-ei probleem bij Almere.
Omdat ze niet presteren willen spelers niet komen. Terwijl ik juist zou denken, met een aantal jongens uit de Ajax cultuur kan je misschien nog verrassen en bovenin meedraaien op termijn. Is dat erg naïef ofzo? Je zou toch denken dat de gemiddelde Jong Ajax speler beter is dat iemand uit de Jupilear League ongeveer.

Het enige wat vanuit Ajax geregeld moet worden is dat de training wel van voldoende niveau is uiteraard. Eventueel kunnen ze zelf een veldtrainer uitlenen of iets dergelijks. Als er een beetje stabiele organisatie neergezet kan worden dan moeten de spelers uiteindelijk toch wel willen komen? In de Jupiler League heb je meer weerstand dan in wedstrijden van jong Ajax. En het is helemaal handig voor spelers die niet altijd zeker zijn van hun plek bij Jong Ajax. Als je dan moet kiezen tussen een paar invalbeurten bij Jong Ajax of een seizoen alles spelen bij Almere dan zou ik het wel weten.

Hopelijk komen er een aantal jongens naar Almere en trekken ze de club weer een beetje naar een beter niveau. Als er dan een paar nieuwe komen die kunnen zorgen dat ze Ajax voetbal kunnen nastreven dan is het een goede school voor de Ajax jeugd.
HR
Ik sta redelijk dicht bij de opleiding van Almere City FC en er wordt gesproken van een samenwerking tussen trainers van Almere City FC en die van Ajax. Ze komen regelmatig bij elkaar om van elkaar te leren. Dit is ook goed voor het trainingsniveau bij Almere City FC! Het enige wat de spelers moeten voelen is dat het geen schande is om bij Almere City FC te voetballen. Dit kan alleen als Almere City FC redelijk goed meeloopt in de Jupiler League. Helaas is dat nu niet het geval... dus laat die Ajax-spelers maar komen, zodat Almere City FC wedstrijden gaat winnen...
Echter als Almere City FC blijft verliezen, is er een ander probleem: de kans bestaat dat ze degraderen naar de TOP-klasse.... en ik weet niet of Ajax daar op zit te wachten...

[Dit bericht is veranderd door Peter The Eater (op 17 januari 2011 15:36:14).]
HR
HR

LMEZ
Idool

Vak: 405
Reg.: 10 juli 2003

Peter The Eater schreef:

(...)
Je snapt het niet: Ajax en Almere City FC hebben een samenwerkingsverband, daarom zullen ze proberen jongens daar te plaatsen. Naar de clubs die jij noemt zal het verhuur moeten worden. Dit ligt dus anders.

HR
Ik snap het heel goed. En een groot punt van een samenwerking waar Ajax wat aan wil hebben en het ook voor ons alleen interessant maakt is om spelers ervaring op te laten doen. En bij Almere City gaat niemand dat gewoon willen doen. En nogmaals (nee ik ben niet Ronald Koeman of Mario Been) ik geef die spelers geen ongelijk. Behalve Fachtali is het echt een heel triest niveau wat daar rondloopt.

Als ik Ajax was, zou ik deze jongens verplichten naar Almere City FC te gaan en zeggen: " Bewijs daar maar of je eventueel het Ajax-niveau kan halen. HR
Haha, fijn he om naief te zijn?

Ik hoop dat Almere City degradeerd en Ajax de samenwerking die ze voor ogen hebben stopt. Dit is gewoon Haarlem 2. Het enige waar AC goed voor is is voor jeugdspelers die bij Ajax worden weggestuurd en bij AC terecht komen en Ajax ze dus nog in de gate kan houden. Zoals Van der Wiel en nu Ondaan (A1) bij Haarlem terecht kwamen.

Almere City speelt geen Ajax voetbal en dus heb je er ook niks aan om je spelers daar te stallen mochten ze al willen. Tom Overtoom ging ten onder op het middenveld van Haarlem en is bij Jong Ajax de vormgever waar alles om draait. Als een goed talent 10 zoutzakken om hem heen heeft staan gaat hij zich echt niet ontwikkelen. Als een vleugelspeler bij Almere City heel de wedstrijd achter de back aan mag lopen en af en toe achter een lange bal aan mag gaan dan ontwikkelt hij zich niet.

Voor jongens als Van der Wiel, Elia en Lens kan AC een vangnet worden en de mogelijkheid op een 2e kans maar een 2e Excelsior moet je hier niet van willen maken. Gaat je gewoon teveel geld en tijd kosten. Verhuur spelers gewoon na 1 jaar Jong Ajax en geen uitzicht hebben op speeltijd in het 1e. Dan zouden jongens als Manucharyan, Danilo, Goossens, Sarpong, Anita en Boerrigter zich gewoon veel beter hebben ontwikkeld dan wanneer je ze 3 jaar in Jong Ajax houdt en ze alleen Haarlem als alternatief geeft.

Nu heeft AC hoop dat het 6 of 7 spelers van Ajax elk jaar zal krijgen en die hoop moet je ze niet geven. Laat ze lekker hun eigen scouting doen, stuur ze afvallers uit onze opleiding met het verhaal dat op deze manier de deur voor ze open blijft en geef ''einde verhaal'' jongens zoals Tayeb, Van der Meulen, Ottenhof, Martina en Dekker daar de gelegenheid om zich in de kijker te spelen voor andere clubs. Maar ik hoor die Wisman aan het begin van het seizoen en in de winterstop praten over 5 a 7 versterkingen van Ajax maar die hoop moet je ze niet geven. Afvallers van het 1e en basisspelers van het 2e gaan daar toch niet heen en als ze daar heen gaan leren ze toch niks.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 28 november 2004

Almere heeft nu 12 punten gepakt, waarvan er alweer 6 zijn ingetrokken wegens financieel wanbeleid. Ze staan kansloos onderaan met Fortuna. Ajax moet nú wel ingrijpen, anders kan je dit idee alweer in de prullenbak gooien. In de Topklasse iets opbouwen gaat moeilijker worden.
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Drie Kruizen schreef:

Almere heeft nu 12 punten gepakt, waarvan er alweer 6 zijn ingetrokken wegens financieel wanbeleid. Ze staan kansloos onderaan met Fortuna. Ajax moet nú wel ingrijpen, anders kan je dit idee alweer in de prullenbak gooien. In de Topklasse iets opbouwen gaat moeilijker worden.
HR
Hoe wil je dan dat ze ingrijpen ? Toch niet financieel hoop ik. Bovendien lijkt dat me ook niet meer nodig, nu de club is overgenomen door de Kroonenberg Groep. De puntenaftrek is een straf voor misdragingen voor die overname.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Quattroporte schreef:

(...)

Hoe wil je dan dat ze ingrijpen ? Toch niet financieel hoop ik. Bovendien lijkt dat me ook niet meer nodig, nu de club is overgenomen door de Kroonenberg Groep. De puntenaftrek is een straf voor misdragingen voor die overname.
HR
Niet financieel, nee. Maar er moet wel íets gebeuren, door middel van spelers, trainers of wat dan ook. Al zijn het maar tussenoplossingen (dan toch de Boduls en weet ik veel wat voor spelers er een half jaartje naartoe ofzo?). Maar er moet iets gedaan worden, want degradatie zou funest zijn.
HR
HR

CHE GUEVARA!
Basisspeler

Uit: Johannesburg
Vak: 428
Reg.: 6 oktober 2001

Ajax moet gewoon een traditieclub nemen wat is er mis met volendam bijvoorbeeld, leuk dorp komen goede voetballers vandaan het is alleen de muziek dat verderfelijk is uit dat dorp.

Almere city fc ja ik heb jaren in Almere gewoond en ben er een paar keer wezen kijken maar het is om te huilen. Deze club heeft net als de stad trouwens geen hart. Deze club heeft al verschillende namen gehad die nergens op sloegen verder net als almere te hard van de toren lopen blazen wij doen dat wel even en de supporters zijn nog triester kan je het voorstellen harde kern van almere.

Kijk de club leeft ook niet in Almere, als Almere in die tijd had gezegd we nemen een van de bestaande voetbalclubs zoals As 80 of SV Almere en daar gaan we een profclub van maken maar nee ze moesten zwarte schapen (een club die in amsterdam bekend stond dat bestuur bestond uit patjepeeers en ander tuig) dit heeft binnen almere veel goodwill verspeeld daarna al die miljoenen die zijn verdampt.

Vele almeerders hopen dan ook dat die club snel uit het topvoetbal zal verdwijnen.

Ajax heeft wel pech trouwens eerst Haarlem en nu dramatisch Almere kies dan gewoon voor volendam joh. Die spelen altijd aanvallend voetbal bovendien ben je er vanuit amsterdam in 20 minuten.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Een samenwerking tussen Ajax en Volendam, goh, dat ze daar zelf nooit opgekomen zijn...
HR
HR

Ikkuh
Lid 2de elftal

is er al iets bekend van spelers die naar almere willen/gaan ?
HRHR
HR

State Scarlet
Moderator

Uit: Panningen
Reg.: 15 juli 2002

Ik denk dat ik volgend jaar maar al mijn geld ga inzetten op de volgende samenwerking van Ajax, als dé te degraderen club. Haarlem, nu Om... Almere City. Als ze al eens een fatsoenlijke naam hadden gekozen. :D
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

State Scarlet schreef:

Ik denk dat ik volgend jaar maar al mijn geld ga inzetten op de volgende samenwerking van Ajax, als dé te degraderen club. Haarlem, nu Om... Almere City. Als ze al eens een fatsoenlijke naam hadden gekozen. :D
HR
Kijk je hebt volgens mij voorspellende gaven, Almere City laatste, verloren van Fortuna.

[Dit bericht is veranderd door Mijn club AFC Ajax (op 24 januari 2011 22:40:34).]
HR
HR

Albatros
Bankzitter

Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003

Almere City is een verloren zaak. Begin januari speelden ze nog een oefenwedstrijd tegen IJsselmeervogels. Kansloos met 3-1 verloren, waarbij AC ook nog eens met haar sterkte elftal speelde.

Almere City zou op dit moment niet eens meekunnen in de top van de Topklasse, laat staan wanneer ze degraderen en volgend jaar met een nog kleiner budget moeten werken.

Nee Ajax, trek de stekker eruit en richt je op Volendam. Dit is trekken aan een dood paard.
HR
HR

Peter The Eater
Bankzitter

Albatros schreef:

Almere City is een verloren zaak. Begin januari speelden ze nog een oefenwedstrijd tegen IJsselmeervogels. Kansloos met 3-1 verloren, waarbij AC ook nog eens met haar sterkte elftal speelde.

Almere City zou op dit moment niet eens meekunnen in de top van de Topklasse, laat staan wanneer ze degraderen en volgend jaar met een nog kleiner budget moeten werken.

Nee Ajax, trek de stekker eruit en richt je op Volendam. Dit is trekken aan een dood paard.
HR
Het enige hoe AC gered kan worden door Ajax, is er een paar goede spelers te plaatsen en de coach helpen/vervangen...
Anders is degradatie heel dichtbij...
En of Ajax daar op zit te wachten, betwijfel ik heel erg... (en wie niet...)

[Dit bericht is veranderd door Peter The Eater (op 25 januari 2011 15:48:09).]
HR
HR

Meerkoet
Idool

Uit: Moraalridderend Holland
Vak: 402
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 23 december 2001

Ik vermoed dat de volgende spelers van het eerste naar AC gaan.

Bodul
Suk
Donald
Sno

Verder wellicht spelers die al iets langer in jong Ajax zitten.
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Meerkoet schreef:

Bodul
Suk
Donald
Sno

HR
Hoe kom je bij dit vermoeden ?
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Meerkoet schreef:

Bodul
Suk
Donald
Sno

HR
Waarom zouden zij bij de nummer laatst van de Eerste Divisie willen voetballen?
HR
HR

Ikkuh
Lid 2de elftal

als dit soort spelers niet wil, doe dan maar de tent in almere dicht.
want bij ajax zijn ze overbodig.
HR
HR

Zimmerman
Internationale topspeler

Reg.: 22 december 2010

Ajax heeft dus 5 spelers geprobeerd naar Almere te sturen. 3 wilden niet, 2 twijfelden. Rik Schouw is wel verhuurd.

Ben benieuwd wie de andere 4 waren. Ik denk zowiezo Ottenhof en van der Meulen (maar die is al naar Dundee)

Almere heeft trouwens flink veel gehaald deze winter. Thijs Sluiter en Paul de Lange worden gehuurd van Volendam, Delano Cohen van Excelsior, Resodihadjo van ADO. Iwan Redan en Mitchell Burgzorg kwamen transfervrij
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Waar halen ze dat geld ineens vandaan? In ieder geval zijn Sluijter, De Lange, Redan en Burgzorg wel goede versterkingen voor Almere, die andere 2 ken ik niet en is Schouw die kleine? Dan vraag ik me af hoe hij het gaat doen in zo'n fysieke competitie.
HR
HR

Marco Pannekoek
Regelmatige invaller

Reg.: 8 januari 2004

Zimmerman schreef:

Ajax heeft dus 5 spelers geprobeerd naar Almere te sturen. 3 wilden niet, 2 twijfelden. Rik Schouw is wel verhuurd.

Ben benieuwd wie de andere 4 waren. Ik denk zowiezo Ottenhof en van der Meulen (maar die is al naar Dundee)

Almere heeft trouwens flink veel gehaald deze winter. Thijs Sluiter en Paul de Lange worden gehuurd van Volendam, Delano Cohen van Excelsior, Resodihadjo van ADO. Iwan Redan en Mitchell Burgzorg kwamen transfervrij
HR
Die gaan het nu wel redden hoor. Zitten voor Almere een paar aardige spelers tussen.
HR
HR

Marco Pannekoek
Regelmatige invaller

Reg.: 8 januari 2004

Na een kwartier al 2-0 voor tegen Sparta!
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 30 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Satellietclubs en huurlingen » Almere City FC: Satellietclub

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 70,4% dat Shakhtar Donetsk wint van Athletic de Bilbao. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Paris Saint-Germain FC-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!