Ajax Netwerk
woensdag 17 september 2014 - 05:30                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Satellietclubs en huurlingen » Almere City FC: Satellietclub

HR

Deze topic is open en bestaat uit 30 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 30 »

HR

Babelachtig
Internationale topspeler

Uit: Utrecht
Vak: 428
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 26 december 2002

quote:HR
AjaxAmsterdaM schreef:

Ook weer een staaltje wanbeleid.

Sinds 1 juli 2010 is Almere city FC (de komende 5 jaar) een satalietclub van Ajax. Sinds deze tijd is er slechts 1(!) speler die de stap van Ajax heeft gemaakt naar Almere namelijk René Osei Kofi (Juist ja die nu al ontslagen is).

Er is enkele tijd geleden (oktober) gesproken met 6 spelers van Ajax om de overstap te maken naar Almere City, deze spelers hebben geweigerd om daar te gaan voetballen. Misschien ook niet zo gek gezien Almere City 17e (van de 18) staat in de Jupiler League met een doelsaldo van 17 voor en 47 tegen.

Momenteel heeft Almere City weer bij Ajax aangeklopt om spelers, gezien ze slechts 15 contractspelers hebben waar 16 verplicht is. Er worden deze winterstop weer gesprekken gevoerd met enkele spelers uit de a1 of jong Ajax, maar de spelers mogen zelf beslissen of ze aan Almere City verhuurd worden.

Al met al zitten we de komende 5 jaar dus vast aan een satalietclub die misschien wel voetbalt in de topklasse, jeugdspelers die weigeren voor deze satalietclub te spelen en totaal ander voetbal spelen als de Ajax jeugd gewend is.
HR
Dit vond ik ook opmerkelijk. Ga je een samenwerkingsverband aan, maar stuur je vervolgens geen spelers er heen. Nu blijkt dat Almere zelfs een tekort aan spelers heeft. Ik weet zeker dat er spelers die niet tot de eerste selectie van Ajax behoren die een versterking kunnen zijn voor Almere.

Met name de iets oudere spelers die niet in de basis staan bij Jong Ajax zou ik verhuren. Bonevacia hoeft niet per see, die zit nog tegen het eerste aan. Ik dacht meer aan namen zoals Donald, Bodul, Sno of Zeegelaar om het om te turnen tot linksback. Voor hun misschien ook een goed platform om zich in de kijker te spelen van nieuwe clubs. En mochten ze het erg goed doen kan er eventueel verlengd worden...
HR
HR

thomas83
International

Uit: Dordrecht
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 25 april 2004

Het probleem is dat Ajax geen talenten kan verplichten daarheen te gaan. Misschien kunnen ze dat in de toekomst doen door in jeugdcontracten bepaalde verplichtingen op te nemen. Verder reikt deze samenwerking natuurlijk wel wat verder dan alleen talenten uitlenen. Het is nu daar vrezen voor degraderen, wat extra wrang is omdat zo'n ploeg in elk geval op papier een flinke kwaliteitsimpuls zou krijgen als je wat leuke talenten van Ajax verhuurt aan ze.

Dat juist Almere wordt uitgekozen zal zijn omdat het niet te ver van Amsterdam is en er nog weinig staat daar. Zie ze nooit spelen, maar het zou me niet verbazen als ze op de Ajax-manier zouden moeten gaan spelen. Ze hebben zich ook al nogal gebonden aan Ajax als je dat nieuwe logo ziet.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 28 november 2004

Babelachtig schreef:

Met name de iets oudere spelers die niet in de basis staan bij Jong Ajax zou ik verhuren. Bonevacia hoeft niet per see, die zit nog tegen het eerste aan. Ik dacht meer aan namen zoals Donald, Bodul, Sno of Zeegelaar om het om te turnen tot linksback. Voor hun misschien ook een goed platform om zich in de kijker te spelen van nieuwe clubs. En mochten ze het erg goed doen kan er eventueel verlengd worden...
HR
Was het maar zo simpel. Maar Donald, Bodul, Sno een Zeegelaar laten zich natuurlijk niet naar Almere sturen. Dat zou ook onzin zijn, want wat hebben we daar aan? Almere moet vanaf 0 opgebouwd worden, des Ajax gaan spelen en dan kunnen we er spelers heen sturen. Jonge spelers met potentie, die nog niet klaar zijn voor het eerste.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Vak: 422
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 9 september 2002

Dan heeft Almere City dus alleen nut als we daar Ajax-poppetjes gaan neerzetten, een trainer die in de Ajax-filosofie gelooft en een stuk of 20 spelers van Jong Ajax/A1/A2/B1 daar naar toe sturen. En dan op de Ajax-manier voetballen zoals wij dat willen. Maar dan moet dat contractueel afgesproken worden als ze hun eerste contract tekenen bij Ajax. Dat ze dus niet mogen weigeren als ze naar Almere moeten. Of geef ze een premie bij het verhuren.

Een goede jeugdopleiding hebben ze daar niet en zullen ze nooit echt krijgen, daarvoor zit Ajax te dichtbij. De beste talenten uit die regio gaan naar Ajax en Utrecht. Al met al dus weinig toekomst in die club, behalve als Ajax zich er écht mee gaat bemoeien.

Overigens zat ik al een tijdje te denken aan Sparta als satellietclub. Ze presteren niet zoals verwacht in de JL en ik zie ze voorlopig ook niet promoveren, maar ze zullen tot ze weer een keer promoveren altijd bovenin meespelen en hebben een grote achterban en een prima jeugdopleiding. Of zeg ik nu iets heel geks?
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Mijn Mokums Paradijs schreef:
Overigens zat ik al een tijdje te denken aan Sparta als satellietclub. Ze presteren niet zoals verwacht in de JL en ik zie ze voorlopig ook niet promoveren, maar ze zullen tot ze weer een keer promoveren altijd bovenin meespelen en hebben een grote achterban en een prima jeugdopleiding. Of zeg ik nu iets heel geks?
HR
Laat we het voorlopig houden op opmerkelijk. ;)
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

Babelachtig schreef:

(...)

Dit vond ik ook opmerkelijk. Ga je een samenwerkingsverband aan, maar stuur je vervolgens geen spelers er heen. Nu blijkt dat Almere zelfs een tekort aan spelers heeft. Ik weet zeker dat er spelers die niet tot de eerste selectie van Ajax behoren die een versterking kunnen zijn voor Almere.

HR
De namen die je noemt gaan niet in de kelder van de Jupiler League spelen natuurlijk. Die kunnen stuk voor stuk aan de slag bij Willem II, Graafschap, NEC etc. Je moet eerder zorgen dat Almere beter gaat presteren en het daardoor aantrekkelijk maakt voor jonge Ajacieden om daar beter te worden. Dat issn kip-ei verhaal natuurlijk, maar het risico dat een 21 jarige (of nog jonger) daar in zijn eentje de kar gaat trekken is 0. Dan kom je bij Ajax terug als de speler die zelfs bij Almere City niks gepresteerd heeft. Doei Carriere!

Of je moet je halve jeugdselectie daarheen sturen, of je moet ermee stoppen. Dit heeft geen enkele zin.
HR
HR

Peter The Eater
Bankzitter

Uit: Almere
Droomaankoop: Michel Vorm
Reg.: 29 juli 2003

Derk Johanssen schreef:

(...)

De namen die je noemt gaan niet in de kelder van de Jupiler League spelen natuurlijk. Die kunnen stuk voor stuk aan de slag bij Willem II, Graafschap, NEC etc. Je moet eerder zorgen dat Almere beter gaat presteren en het daardoor aantrekkelijk maakt voor jonge Ajacieden om daar beter te worden. Dat issn kip-ei verhaal natuurlijk, maar het risico dat een 21 jarige (of nog jonger) daar in zijn eentje de kar gaat trekken is 0. Dan kom je bij Ajax terug als de speler die zelfs bij Almere City niks gepresteerd heeft. Doei Carriere!

Of je moet je halve jeugdselectie daarheen sturen, of je moet ermee stoppen. Dit heeft geen enkele zin.
HR
Klopt, komt bij dat Almere genoeg "jonge" spelers heeft.
Ze missen duidelijk een ervaren middenvelder en/of verdediger die het 1e aanvoert.
Helaas is Sander Duits weg, die deed dat meestal...
Dit is ook de reden dat Almere de ene week goed speelt tegen een top5 ploeg in de Jupiler league en een week later slecht speelt tegen een lage Jupiler league club...
HR
HR

Agoris
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 13 oktober 2009

Kunnen spelers als Atouba, Sno en Tainio hier niet naartoe gaan? :P Hebben allemaal een aflopend contract en gaan dit seizoen toch geen minuten meer maken bij Ajax. Kunnen ze daar mooi hun conditie op peil houden en wedstrijdritme behouden, terwijl Almere City meteen wat ervaren spelers erbij heeft.

[Dit bericht is veranderd door Agoris (op 10 januari 2011 15:44:09).]
HR
HR

Ikkuh
Lid 2de elftal

Reg.: 1 januari 2011

wat heeft ajax aan almere city ?
dit kost geld geld geld , en levert geen drol op.
spelers moet ajax niet verhuren aan amateurs maar aan eredivisie, en het liefst aan clubs die meedoen in het linkerrijtje.
blind is niet voor niks gegroeit in grunn, dat zou in almere niet gebeurt zijn.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

Ikkuh schreef:

wat heeft ajax aan almere city ?
dit kost geld geld geld , en levert geen drol op.
spelers moet ajax niet verhuren aan amateurs maar aan eredivisie, en het liefst aan clubs die meedoen in het linkerrijtje.
blind is niet voor niks gegroeit in grunn, dat zou in almere niet gebeurt zijn.
HR
Het concept is gelijk aan dat van Feyenoord - Excelsior. Je laat de jeugdspelers die voorlopig niet aan de bak komen bij Ajax daar spelen zodat ze ervaring op doen. Probleem is echter dat het geen effect heeft als er steeds 1 of 2 huurlingen spelen. Je moet je halve jeugdselectie daarheen sturen. Een soort Ajax Eerste Divisie elftal. Die kunnen makkelijk meedoen voor de prijzen, net als Excelsior. Maar dan moet je het wel goed doen. Dit is een beetje een club laten zwemmen. Het is allemaal net niet. Toch jammer.
HR
HR

keeskoi
Idool

Uit: lelystad
Reg.: 23 november 2005

thomas83 schreef:

Het probleem is dat Ajax geen talenten kan verplichten daarheen te gaan. Misschien kunnen ze dat in de toekomst doen door in jeugdcontracten bepaalde verplichtingen op te nemen. Verder reikt deze samenwerking natuurlijk wel wat verder dan alleen talenten uitlenen. Het is nu daar vrezen voor degraderen, wat extra wrang is omdat zo'n ploeg in elk geval op papier een flinke kwaliteitsimpuls zou krijgen als je wat leuke talenten van Ajax verhuurt aan ze.

Dat juist Almere wordt uitgekozen zal zijn omdat het niet te ver van Amsterdam is en er nog weinig staat daar. Zie ze nooit spelen, maar het zou me niet verbazen als ze op de Ajax-manier zouden moeten gaan spelen. Ze hebben zich ook al nogal gebonden aan Ajax als je dat nieuwe logo ziet.
HR
Het is een aantal jaren geleden ook al geprobeerd met het toenmalige samenwerkingsverband met Haarlem. Menzo heeft daar toen wel een tijdje gekeept. Andere spelers weigerden toen botweg. Toen al is er gezegd dat met toekomstige contracten rekening gehouden zou worden met het opnemen van een uitleenclausule. Dit zou min of meer verplicht opgenomen worden. Maar ja , net als met andere beloftes en toezeggingen is het dus blijkbaar niks geworden.
Menzo snapte het toen wel en kwam beter en iets meer gerijpt terug.
Zou Ajax(lees het bestuur) het ooit leren??
HR
HR

Ikkuh
Lid 2de elftal

dit is/was/wordt niks.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Reg.: 14 augustus 2001

Ikkuh schreef:

dit is/was/wordt niks.
HR
En nou ga je ons ook nog vertellen waarom het niks is/was/wordt....?
HRHR
HR

Ikkuh
Lid 2de elftal

als het wat was , dan speelde almere geen amateurvoetbal die zeer slecht voetbal speelt.
als het wat is, dan gingen er wel spelers in de winterstop naar almere, er is nog steeds niemand die er naar toe gaat.
als het wat word , dan had almere in de top van de eerstedivisie moeten spelen om spelers van ajax beter te maken.

ik vind almere een bodemloze put.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Ikkuh schreef:

als het wat was , dan speelde almere geen amateurvoetbal die zeer slecht voetbal speelt.HR
Het is toch een profclub geworden?

als het wat is, dan gingen er wel spelers in de winterstop naar almere, er is nog steeds niemand die er naar toe gaat.HR
Dat weet je niet. We hebben nog 3 weken. Maar dan nog is het niet nodig, de samenwerking met Almere is een lange termijn-project waar Ajax net mee begonnen is. Er is een aantal (oud-)bestuurders heen gestuurd nog niet zo lang geleden om de hele club te reorganiseren en op te bouwen. Dat heeft nou eenmaal tijd nodig.

als het wat word , dan had almere in de top van de eerstedivisie moeten spelen om spelers van ajax beter te maken.HR
Wie zegt dat ze in de toekomst niet in de top van de Eerste Divisie kunnen gaan spelen? Jij weet nu al dat ze over 5 jaar nog steeds onderaan bungelen?
HR
HR

ropniko
Veelbelovend talent

Vak: 430
Uploads: 1
Reg.: 8 oktober 2002

Vergeet niet dat City via de Kroonenberg Groep een belangrijke link heeft met Ajax. Sportief en technisch moet het beleid van City wel eerst worden aangepast voordat Ajax er spelers wil stallen. Maar met Arie van Eijden en Tonnie Bruins Slot als adviseurs moet dat uiteindelijk ook wel goed gaan komen. Er kan echt wel iets moois ontstaan in Almere, mits ze de juiste weg bewandelen en de sportieve resultaten ook mee gaan werken.
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

ropniko schreef:

Vergeet niet dat City via de Kroonenberg Groep een belangrijke link heeft met Ajax. Sportief en technisch moet het beleid van City wel eerst worden aangepast voordat Ajax er spelers wil stallen. Maar met Arie van Eijden en Tonnie Bruins Slot als adviseurs moet dat uiteindelijk ook wel goed gaan komen. Er kan echt wel iets moois ontstaan in Almere, mits ze de juiste weg bewandelen en de sportieve resultaten ook mee gaan werken.
HR
Wat is de link dan via Kroonenberg naar Ajax ? Wat heeft Ajax met Kroonenberg ?
HR
HR

Sandro -020-
Veelbelovend talent

Vak: 412
Reg.: 30 juli 2010

Ik vind het een nutteloze samenwerking. Ik zie jeugdspelers die nog niet aan spelen in het eerste toekomen veel liever verhuurd worden aan clubs in de Eredivisie, daarnaast zitten veel spelers volgens mij helemaal niet te wachten om te gaan spelen in de 'geweldige' Jupiler-league.
HR
HR

Ikkuh
Lid 2de elftal

spelen in de jupeler geeft niks, maar dan wel bij een club die weet winnen is, kijk maar naar padt.
mijn voorkeur is ook idd de eredivisie.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Ikkuh schreef:

spelen in de jupeler geeft niks, maar dan wel bij een club die weet winnen is, kijk maar naar padt.
mijn voorkeur is ook idd de eredivisie.
HR
Nogmaals dan maar: waarom zou Almere niet kunnen uitgroeien tot zo'n club binnen een paar jaar?
HR
HR

Ikkuh
Lid 2de elftal

dan moet er toch flinke stappen en geld gezet moeten worden willen ze de top aangaan met zwolle en gae ed., en dat zie ik helaas niet gebeuren.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Ikkuh schreef:

dan moet er toch flinke stappen en geld gezet moeten worden willen ze de top aangaan met zwolle en gae ed., en dat zie ik helaas niet gebeuren.
HR
Die flinke stappen zijn Ajax en Almere toch aan het nemen? Zoals gezegd wordt de club gereorganiseerd door Ajax-mensen en is de jeugdopleiding ook aan het groeien (gezien het aantal aanmeldingen voor talentendagen etc.). En nogmaals (ik begin op Koeman te lijken), het is een lange termijn project, vraag nou eens niet meteen om resultaten.
HR
HR

Sandro -020-
Veelbelovend talent

Vak: 412
Reg.: 30 juli 2010

Drie Kruizen schreef:

(...)

Die flinke stappen zijn Ajax en Almere toch aan het nemen? Zoals gezegd wordt de club gereorganiseerd door Ajax-mensen en is de jeugdopleiding ook aan het groeien (gezien het aantal aanmeldingen voor talentendagen etc.). En nogmaals (ik begin op Koeman te lijken), het is een lange termijn project, vraag nou eens niet meteen om resultaten.
HR
Wat ik hoorde was dat er maar weinig animo was onder de Ajax jeugd om die kant op te verkassen. Daarnaast was er gemor onder het Almere publiek dat ze het niet zo zagen zitten om een soort Ajax dependance te worden dus ik betwijfel ten zeerste of dit een vruchtbare samenwerking gaat worden. Het zou natuurlijk wel lekker zijn als grote talenten uit de omgeving van Almere eerder worden opgepikt en eventueel de overstap kunnen maken naar de Ajax jeugd.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Almere City FC kan markt op na goedkeuring KNVB
13/01/2011 18:39

Vanuit Zeist kwam het verlossende woord; het plan van aanpak is goedgekeurd. Almere City FC kan daarmee ook op zoek gaan naar versterking.

Een plan van aanpak is noodzakelijk voor clubs als Almere City FC die zijn ingedeeld in categorie I. Met de positieve reactie van de KNVB kan de Eerstedivisionist ook werk maken van het versterken van de selectie.

'We hebben zelf een lijstje met namen en zullen begin volgende week een lijstje van Ajax krijgen', zei directeur Raymond Groenteman tegen Almere vandaag. 'Ik verwacht dat daar tussen de twee en de vijf spelers op komen te staan en dan zullen we ze moeten proberen over te halen.'

Almere City FC kan door het samenwerkingsverband spelers van Ajax verwachten. 'Maar we willen zeker geen Ajax 2 worden en zullen dus ook echt zelf op zoek gaan', aldus Groenteman. 'De situatie ten opzichte van de zomer is ook wel veranderd, dus ik denk dat spelers misschien wel eerder ja zullen zeggen. Zo is er bij Ajax het nodige gebeurd, maar ook bij ons.'HR
www.vi.nl

Goede hoop dus dat er toch al deze winter wat spelers richting Almere gaan. Ik ben benieuwd welke spelers er op dat lijstje van Ajax staan.
HR
HR

BeeDeeVee
Icoon

Uit: Thuis
Reg.: 23 november 2004

Drie Kruizen schreef:
(...)
www.vi.nl
Goede hoop dus dat er toch al deze winter wat spelers richting Almere gaan. Ik ben benieuwd welke spelers er op dat lijstje van Ajax staan.
HR
Wat dan weer typisch is, is dat Almere dus nog geen spelers kon huren, maar dat sommigen wel weer gelijk stonden te roeptoeteren wat voor een wanbeleid het wel weer niet was. :denk
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 30 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Satellietclubs en huurlingen » Almere City FC: Satellietclub

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 90,8% dat Standard Luik wint van Rijeka HNK. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Paris Saint-Germain FC:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!