Ajax Netwerk
zondag 21 september 2014 - 20:07                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Satellietclubs en huurlingen » Almere City FC: Satellietclub

HR

Deze topic is open en bestaat uit 30 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 30 »

HR

mv
Talent

Uit: den helder
Droomaankoop: -
Reg.: 14 maart 2002

Ik zit meer te denken aan de echt grote talenten. Bizot zal Ajax 1 nooit halen, dus waarom zal je hem verhuren?
Ik las ergens dat Ajax Ottenhof, Osei Kofi en Dekker heeft aangeboden om naar Almere te gaan, maar dan neem je Almere niet serieus. Dit waren wisselspelers bij de A1.
Je kan beter Rodney Sneijder sturen. een talent maar nog niet klaar voor Ajax 1. Keihard werken bij een middenmootploeg in de Jupilerleaque zal goed voor hem zijn.
Ook voor Castillion zal het goed zijn. Ook nog niet klaar voor Ajax 1
Misschien Burnet. Als hij de concurentiestrijd van Boilesen als linksback van Jong Ajax verliest, kan hij beter naar Almere gaan
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Vak: -
Reg.: 3 mei 2004

quote:HR
mv schreef:

Ik zit meer te denken aan de echt grote talenten. Bizot zal Ajax 1 nooit halen, dus waarom zal je hem verhuren?
Ik las ergens dat Ajax Ottenhof, Osei Kofi en Dekker heeft aangeboden om naar Almere te gaan, maar dan neem je Almere niet serieus. Dit waren wisselspelers bij de A1.
Je kan beter Rodney Sneijder sturen. een talent maar nog niet klaar voor Ajax 1. Keihard werken bij een middenmootploeg in de Jupilerleaque zal goed voor hem zijn.
Ook voor Castillion zal het goed zijn. Ook nog niet klaar voor Ajax 1
Misschien Burnet. Als hij de concurentiestrijd van Boilesen als linksback van Jong Ajax verliest, kan hij beter naar Almere gaan
HR
Ik denk dat je het 'nut' een beetje overschat. Trainen met betere spelers maakt je beter. Ook af en toe met de A-selectie trainen (als de internationals wegzijn bijvoorbeeld) maakt je beter. Wedstrijden spelen met Jong Ajax of met Almere City lijkt me niet zoveel uitmaken. Het is een 'ander spelletje', maar worden wij daar beter van? Kijk naar hoe Van der Heijden en Donald het deden bij Willem II. Voornamelijk de eerstgenoemde is gewoon een speler met Ajax 1 kwaliteiten, maar niet geschikt voor iets als Willem II. Dat is gewoon bikkelen en ik denk dat wij daar niet naar zouden moeten streven.

Je kunt Almere City wel gebruiken als 'laatste kans' ofzo. Voor spelers waar over getwijfeld wordt, of die zich nog maar moeilijk kunnen motiveren voor Jong Ajax. Of je moet echt je toptalenten naar Almere sturen en dan dus niet 1 of 2, maar direct een stuk of 7. Maar ja, dan heb je het probleem dat je ze niet voor Ajax 1 in kunt zetten als de nood aan de man komt.
HR
HR

totelos
Ballenjongen

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Alexis Sanchez
Reg.: 22 maart 2010

Trainen met goede spelers kan er inderdaad voor zorgen dat iemand zich verder ontwikkelt, maar daar horen ook wedstrijden bij. De echte grote talenten breken wel in een keer door, maar voor sommige jongens zou dit een goede stap zijn. Ik verwacht geen hoog rendement, maar iedere speler die via Almere City bij Ajax doorbreekt is er een. Ik denk dat Excelsior zijn nut toch ook bewezen heeft met als beste voorbeeld Kalou. Al moet er wel bij gezegd worden dat die ook af en toe in de Eredivisie spelen. Ik zie wel een meerwaarde in dit samenwerkingsverband. Ik hoop dan ook dat ze enkele (5 ofzo) aardige talenten zoals Castillion naar Almere City sturen. Laat het maar zien in de Jupiler League!
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

totelos schreef:

Trainen met goede spelers kan er inderdaad voor zorgen dat iemand zich verder ontwikkelt, maar daar horen ook wedstrijden bij. De echte grote talenten breken wel in een keer door, maar voor sommige jongens zou dit een goede stap zijn. Ik verwacht geen hoog rendement, maar iedere speler die via Almere City bij Ajax doorbreekt is er een. Ik denk dat Excelsior zijn nut toch ook bewezen heeft met als beste voorbeeld Kalou. Al moet er wel bij gezegd worden dat die ook af en toe in de Eredivisie spelen. Ik zie wel een meerwaarde in dit samenwerkingsverband. Ik hoop dan ook dat ze enkele (5 ofzo) aardige talenten zoals Castillion naar Almere City sturen. Laat het maar zien in de Jupiler League!
HR
Ik vind Kalou juist een slecht voorbeeld. Kalou heeft daar gespeeld, maar wat heeft het Feyenoord opgeleverd? Niets! Hij heeft daar een jaartje gerijpt (zeg maar), en toen kwam hij terug, heeft hij 1 seizoentje in Feyenoord gespeeld en weg was hij. Hij had beter eerder al bij Feyenoord gebracht kunnen worden, dan had hij veel grotere stappen gemaakt en had Feyenoord mischien 2 jaar van hem kunnen profiteren. Het leerproces bij zo'n club als Excelsior gaat veel trager denk ik. Het effect is echt heel klein.

Ik denk trouwens dat de bekerwedstrijden van de Jeugdelftallen van de verschillende clubs wel aantonen dat het verschil tussen de Jupiler League en de beloftencompetitie niet bijzonder groot is. Er is een verschil, absoluut, maar vooral qua spel. Ik weet niet of je een talent van ons moet blootstellen aan de 35-jarige schoppers van Zwolle, RBC of Telstar. Dat is namelijk gewoon niet het spel dat wij willen spelen.
HR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Winterswijk
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 20 augustus 2003

Ik denk ook dat het samenwerkingsverband eerder is bedoeld voor jongens die Ajax 1 toch niet gaan halen, maar nog wel een contract hebben. Spelers als Martina die jarenlang in Jong Ajax hebben gespeeld zonder ook maar enig uitzicht op minuten in het eerste blokkeren de ontwikkeling van jongere jongens die wél de benodigde stappen kunnen maken.

Voor spelers als Padt, Will, Claasen, v/d Meulen & Jongebloet - om maar eens een groepje te noemen - , zou Omniworld een prima oplossing zijn (geweest). Door tijdelijk afscheid te nemen van zulke gasten kunnen zij zich op hun niveau ontwikkelen en kan er bij Ajax meer aandacht besteed worden aan spelers als Boilesen, Sneijder en Castillion, die wél de potentie hebben om in Ajax1 te spelen.
HR
HR

jamesroland Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Reg.: 3 januari 2010

ik hoop ook en denk ook dat het ultimie plan van Ajax is om:

de zaterdag amateurs binnen 2/3 jaar naar de nieuwe topklasse te loodsen en dan binnen 2 jaar te laten promoveren naar de 1ste divisie.. (een beetje a la real madrid castilla, barca atlthic)

en dat het dan een andere naam krijgt bv ajax b

dat is perfect voor Ajax , de echte toptalenten ;

van de a1 -- naar ajax 1
en die doen dan wedstrijd ritme in jong-ajax

en de afvallers van de a1 (die nog niet goed genoeg zijn voor het 1ste) die stuur je naar ajax b

en dan ook de spelers die dus uiteindelijk niet hebben kunnen maken van de toptalenten in ajax1, die stuur je dan ook naar almere (als ze er na 1 jaar nog niet klaar voor zijn) zodat ze de nieuwe toptalenten niet in de weg lopen

zo krijg je bij ajax 1 (die dan samen met jong ajax traint) en de toptalenten die niet aan speeltijd komen kunnen dan op de maandag alsnog wedstrijdritme krijgen en spelen dan samen met ook de ervaren reserve bank van ajax die ook wedstrijd ritme op kunnen doen

en de spelers die er dan nog niet klaar voor zijn en de toptalenten in de weglopen stuur je naar ajax b

dan bij ajax b spelen ze in een divisie waar ook zij zich dan in de kijker kunnen spelen en ontwikkelen en dan eventueel terug naar ajax als ze goed ontwikkelen en zo niet, kan ajax ze nog teminste verkopen voor wat kleingeld want ja, ze spelen wel op tv,voor vele mensen..

Dit heeft feyenoord wel met geluk, hun hebben dit al dit model alleen is ajax b , excelsior..
maar ja,dat is ook het enige wat ze mee zit:P

dan zou echt ideaal zijn voor Ajax

en tot die tijd is almere city het (toch in de buurt van adam met vele amsterdammers die ajax ook wel een warm hart toe dragen
HR
HR

Woot
Icoon

Uit: Tilburg
Vak: 107
Reg.: 26 februari 2003

Dat ziet er inderdaad wel uit als een ideaal scenario. Bovendien heb je dan werkelijk zelf de touwtjes in handen bij je satellietclub. Klinkt ideaal. Hopelijk worden de stappen bij de zaterdag amateurs dan snel gezet, zoals je schetst.
HR
HR

Abu2
International

Uit: Utrecht
Vak: 428
Droomaankoop: Mehdi Carcela
Reg.: 3 november 2008

Ik zit meer te denken aan de echt grote talenten. Bizot zal Ajax 1 nooit halen, dus waarom zal je hem verhuren? Ik las ergens dat Ajax Ottenhof, Osei Kofi en Dekker heeft aangeboden om naar Almere te gaan, maar dan neem je Almere niet serieus. Dit waren wisselspelers bij de A1. Je kan beter Rodney Sneijder sturen. een talent maar nog niet klaar voor Ajax 1. Keihard werken bij een middenmootploeg in de Jupilerleaque zal goed voor hem zijn. Ook voor Castillion zal het goed zijn. Ook nog niet klaar voor Ajax 1
Misschien Burnet. Als hij de concurentiestrijd van Boilesen als linksback van Jong Ajax verliest, kan hij beter naar Almere gaanHR
Je kan natuurlijk op vele manieren schuiven, maar ik zou met name spelers verhuren op overbezette posities, zodat er in elk geval speeltijd is.

Persoonlijk ben ik wel benieuwd of Castillion een kans krijgt in de voorbereiding bij het eerste. Ik denk dat je voor de spitspositie of Suk of Castillion moet gaan vehuren. Ik denk dat deze jongens wel al klaar zijn voor een eredivisieclub, desnoods als invaller. Voor Jong Ajax hou je dan 1 centrale aanvaller over, en je kan incidenteel Boere erbij halen.

Verder hebben we met Zeegelaar, Ebicilio, Dekker, Josefzoon, Ozbillaz 5 zelf opgeleide buitenspelers met een contract. Minimaal 1 zou ik naar Almere sturen.

Het middenveld is structureel overbezet. Jongens als Sneijder, Overtoom, Claassen en Schouw komen in de pikorde na De Jong, De Zeeuw, Lodeiro, Eriksen in aanmerking voor de halfposities. Ik zou van de jongelingen er 2 aan Almere verhuren. Achter Enoh en Lindgren heb je Bonevacia, die ik er zeker bij zou houden.

Linksbenige verdedigers Burnet, Boileson staan direct achter 1e elftal-spelers Anita, Vertonghen en Blind. Op Atouba kan je nog niet rekenen, gezien zijn chronische blessure(s). Deze jongens lekker in Amsterdam houden dus.

Achter vd Wiel, Alderweireld en Oleguer hebben we met VRhijn, Kappelhof, Kofi Osei, Ottenhof en Van der Meulen een overvloed aan rechtsbenige verdedigers.

In mijn optiek zou je er dus naar moeten streven een aanvaller (Ozbillaz) twee middenvelders (Claassen en Sneijder/Overtoom) en twee verdedigers (Ottenhof en vd Meulen) naar Almere sturen. Dat lijkt me een mooie mix aan talentvolle spelers en overschot.
HR
HR

AJAXSTUFF
Veelbelovend talent

Uit: Amstelveen
Vak: 412
Reg.: 17 mei 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 juli 2010 om 13:49:05.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Vandaag is bekend gemaakt dat Osei Kofi de eerste is.
Jeffrey Dekker sluit waarschijnlijk op 6 juli aan bij Almere.

Dan houd je (ongeveer) deze verhouding over bij Jong Ajax:

2e/3e keeper A-selectie
Bizot

Claasen, Kappelhof, van der Meulen, Zeegelaar
Ottenhoff/Wielaert, van Rhijn, Boilesen, Burnet

Danilo, Bonevacia, Overtoom
Schouw, Sno, Sneijder

Aissati, Castillion, Ozbiliz
Jozefzoon, Manucharyan, Ebecilio
HR
HR

Abu2
International

Uit: Utrecht
Vak: 428
Droomaankoop: Mehdi Carcela
Reg.: 3 november 2008

Bizot

Claasen, Kappelhof, van der Meulen, Zeegelaar
Ottenhoff/Wielaert, van Rhijn, Boilesen, Burnet

Danilo, Bonevacia, Overtoom
Schouw, Sno, Sneijder

Aissati, Castillion, Ozbiliz
Jozefzoon, Manucharyan, Ebecilio HR
Als je deze groep zo ziet, is het jammer dat het team niet in een normale competitie kan uitkomen. Het zou wellicht ook de doorstroming van de rotte appels naar andere clubs bevorderen.
HR
HR

Luis S.
Icoon

Uit: Rotterdam
Droomaankoop: Moussa Dembele
Reg.: 12 juli 2003

Staan bij rust al met 6-0!!!!! achter tegen Sparta.

(Kon het nieuwe topic niet vinden)

Na 65 min 11-0!!!!

[Dit bericht is veranderd door Luis S. (op 20 augustus 2010 21:26:32).]
HR
HR

Cafe Meerzicht
Veelbelovend talent

Reg.: 1 juni 2010

oneloofelijk, voskamp 7 x!!!
HR
HR

Luis S.
Icoon

12-0 8x Voskamp.
HRHR
HR

Cafe Meerzicht
Veelbelovend talent

Luis S. schreef:

12-0 8x Voskamp.
HR
Gekkewerk wie is die voskamp of beter wie staat te verdedigen op die voskamp
HR
HR

Luis S.
Icoon

Voskamp is sinds gisteren gekocht door Sparta van Helmond. Dramatische voetballer. Kan je nagaan haha

12-1111111111111111111111111111111111 :B

[Dit bericht is veranderd door Luis S. (op 20 augustus 2010 21:42:43).]
HR
HR

Cafe Meerzicht
Veelbelovend talent

Luis S. schreef:

Voskamp is sinds gisteren gekocht door Sparta van Helmond. Dramatische voetballer. Kan je nagaan haha

12-1111111111111111111111111111111111 :B
HR
Eigen goal Voskamp?
HR
HR

Administrator
Administrator

Reg.: 26 juni 2002

Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de Ajax Netwerk Chatbox.

Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
HR
HR

Luis S.
Icoon

Cafe Meerzicht schreef:

(...)

Eigen goal Voskamp?
HR
Robertson. Almere City al heel de wedstrijd de betere ploeg! Het kan nog!
HR
HR

Luis S.
Icoon

Wat een verdediging zeg :D . Kofei gehuurd van Ajax kan er helemaal niks van. Ga maar eens solliciteren.
HR
HR

Tijger
Icoon

Uit: -
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 4 juni 2002

Luis S. schreef:
HR
Gewoon een goede Jupiler league spits, goede aankoop. Vorig jaar ook 22 goals gemaakt.

Echt een schande dit Omniworld zeg.
HR
HR
Telt die uitgoal nog dubbel?
HR
HR

Ome Michel
Idool

Uit: Lelystad
Reg.: 11 november 1999

Zlajan schreef:

Telt die uitgoal nog dubbel?
HR
Scherp hahaha!!!:B Ja, het is me wel wat zeg, zonde van die ene tegen treffen eerlijk gezegd haha!
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Ome Michel schreef:

(...)

Scherp hahaha!!!:B Ja, het is me wel wat zeg, zonde van die ene tegen treffen eerlijk gezegd haha!
HR
Juist niet, dan was ons record verbroken.
HR
HR

joknok
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Vind het een schandvlek voor ons Ajax. Wat een dramatische satalietclub. En vorige week wonnen ze ook nog, dat zegt ook weer alles over die flutcompetitie, geen veredelde maar een armoedige amateurcompetitie.
HR
HR

State Scarlet
Moderator

Uit: Panningen
Reg.: 15 juli 2002

Almere Vandaag

City verwacht dit jaar geen Ajacieden

* Gepubliceerd op 06 oktober 2010, 12:23
* Laatst bijgewerkt op 06 oktober 2010, 12:26

ALMERE / JEROEN OOSTERHEERT - Ook in de winterstop hoeven er geen spelers van Ajax verwacht te worden bij Almere City FC. Dat zegt Raymond Groenteman, adviseur van de Raad van Commissarissen van Almere City FC en bemiddelaar tussen Ajax en de Almeerders over het contract dat beide voetbalclubs dit jaar hebben gesloten.

In mei besloten de clubs tot een samenwerking. Door City werd hierop uitgegaan van de komst van zeker vijf Amsterdammers. Dat werd er uiteindelijk één, René Osei Kofi.

,,We hebben wel met zes spelers gesproken, maar als zij niet willen komen dan houdt het op. Dat soort zaken moeten we in de toekomst zien te voorkomen'', reageert Groenteman. ,,Net als dat ze vanuit Ajax riepen dat wij maar even een periodetitel moesten halen als er hier spelers zouden komen. Dat heeft verwachtingen opgeroepen die wij helemaal niet kunnen waarmaken. Het was veel verstandiger geweest als we de overeenkomst hadden ondertekend en daarna hadden gezegd dat het een jaar kost om daar invulling aan te geven. Er is nu veel gezegd, dat hadden we anders moeten communiceren'', zo vult de adviseur aan.

Deze maand hoopt Groenteman dat er duidelijkheid komt over de invulling wie er wat gaat doen met betrekking tot de samenwerking tussen de clubs. Volgens de adviseur wil dat niet zeggen dat er de afgelopen vijf maanden niets is gebeurd. ,,Op het gebied van de jeugdopleidingen is alles rond. Zo hebben we over drie weken een talentendag hier in Almere. Verder zijn er vooral heel veel gesprekken geweest.''

Dat er in de winterstop geen spelers naar Almere komen, komt volgens Groenteman voornamelijk doordat spelers van Ajax niet kunnen worden verplicht. ,,Ook daar moet Ajax over nadenken en anders invullen in haar contracten. Ik denk dat we de rest van het seizoen nodig hebben om alles goed neer te zetten.''

forumillustratie
René Osei Kofi

HR
Denk dat er toch veel waarheid in dit bericht zit. Dat men te groots is begonnen met de mond, terwijl ze dit eerste jaar nog veel dingen op poten moeten zetten. Volgend jaar word er hopelijk meer gedaan aan deze samenwerking, ook op het vlak van het eerste. Anders heb je er niks aan om eerlijk te zijn, niet waar Ajax het voor wilt gebruiken; een club om talenten te laten rijpen die nog niet klaar zijn voor het eerste.

[Dit bericht is veranderd door State Scarlet (op 6 oktober 2010 19:38:36).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 30 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Satellietclubs en huurlingen » Almere City FC: Satellietclub

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 19,6% dat Go Ahead Eagles wint van Feyenoord. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor JOS Watergraafsmeer-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!