Ajax Netwerk
donderdag 24 april 2014 - 17:23                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Satellietclubs en huurlingen » Almere City FC: Satellietclub

HR

Deze topic is open en bestaat uit 30 pagina's: « 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 30 »

HR

Little_Idiot
Veelbelovend talent

Uit: Haarlem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 3 september 2009

quote:HR
D-Tagz schreef:

(...)

Had niet verwacht dat ze alles zouden winnen hoor. Degraderen zal iig niet gebeuren, daar is Almere niet slecht genoeg voor momenteel.
HR
Uiteraard, maar het zou toch mooi zijn als ze in de bovenste helft van het linkerrijtje kunnen blijven meedraaien. Dan zijn spelers toch eerder geneigd ja te zeggen tegen verhuur in de winterstop en volgend jaar.
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Little_Idiot schreef:

(...)

Uiteraard, maar het zou toch mooi zijn als ze in de bovenste helft van het linkerrijtje kunnen blijven meedraaien. Dan zijn spelers toch eerder geneigd ja te zeggen tegen verhuur in de winterstop en volgend jaar.
HR
Absoluut. Ik hoop dat Almere uit gaat groeien tot een stabiele middenmoter in de Eredivisie. De potentie is er. Nu nog waarmaken. Ik ben in ieder geval wel gecharmeerd van wat het Excelsior van Ajax moet worden.
HR
HR

Zimmerman
Internationale topspeler

Reg.: 22 december 2010

Gisteren 5-0 gewonnen. Ze staan na 8 wedstrijden op de 4e plek, 2 punten achter koploper Zwolle. Keurig hoor :)
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 9 september 2002

Wordt spannend!

Almere ondertussen afgezakt naar negende plaats, maar buiten degradatiegevaar. Iedere vooruitgang is goed natuurlijk.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Knappe overwinning op Willem II in Tilburg! Gisteren de samenvatting gezien en best een leuk elftal. Zijn in de groei en lijken potentie te hebben (qua stad, achterban in Flevoland, talent). Ik zou er bijna een paar wedstrijdjes naartoe willen gaan, gewoon omdat het daar over voetbal gaat.
HR
HR

Zimmerman
Internationale topspeler

Gianluca Nijholt wordt voor de rest van het seizoen gehuurd van Utrecht. Best een leuke speler met toch al de nodige Eredivisie ervaring, doen ze goede zaken mee.

[Dit bericht is veranderd door Zimmerman (op 4 januari 2012 17:24:16).]
HR
HR

Amor AJAX
Vedette

Vak: 117
Droomaankoop: Ryan Babel
Reg.: 7 augustus 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 7 januari 2012 om 14:16:23.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Rosheuvel speelde gisteren een erg goede wedstrijd tegen Ajax. Ben benieuwd of Ajax hem uberhaupt volgt.
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Hij komt toch bij ons vandaan ?
HR
HR

Woot
Icoon

Uit: Tilburg
Vak: 107
Reg.: 26 februari 2003

Ze staan op dit moment ook gewoon keurig in het linker rijtje. Perfect volgens planning dus, en hopen dat ze of dit seizoen, of volgend seizoen, de play-offs halen.
HR
HR

LMEZ
Idool

Vak: 405
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 10 juli 2003

Quattroporte schreef:

Hij komt toch bij ons vandaan ?
HR
Ja na Ajax naar AZ gegaan. Goede statistieken dit jaar: 17 wedstrijden, 4 goals en 11 assists. Heb net op Youtube even al zijn assists gekeken en het zijn bijna allemaal actie, achterlijn en voorzet assists. Leuke speler.

Sowieso denk ik dat Almere goed beleid voert door jonge spelers te nemen die het niet hebben gered bij clubs als Ajax, Feyenoord en Vitesse maar dus wel op niveau zijn opgeleid zoals Peristeridis, Burgzorg, Worms, Serrarens, Rosheuvel, Ribeiro, Felixdaal en Meulens. Hebben ook weer Nijholt gehuurd wat gewoon een groot talent is/was.
HR
HR

Zimmerman
Internationale topspeler

Rosheuvel staat op het lijstje van Heerenveen als mogelijke vervanger van Narsingh. Prima rechtsbuiten
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Zimmerman schreef:

Rosheuvel staat op het lijstje van Heerenveen als mogelijke vervanger van Narsingh. Prima rechtsbuiten
HR
Heeft Ajax de eerste optie op spelers van Almere City? Of zit dat niet bij deze satellietconstructie bijgesloten?

Ajax zelf Nasingh én Rosheuvel halen en Rosheuvel verhuren aan Heerenveen. B)
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 9 januari 2012 om 09:31:31.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Mijn Mokums Paradijs schreef:

Knappe overwinning op Willem II in Tilburg! Gisteren de samenvatting gezien en best een leuk elftal. Zijn in de groei en lijken potentie te hebben (qua stad, achterban in Flevoland, talent). Ik zou er bijna een paar wedstrijdjes naartoe willen gaan, gewoon omdat het daar over voetbal gaat.
HR
Gaan we doen :)
HRHR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Vak: -
Reg.: 3 mei 2004

Woot schreef:

Ze staan op dit moment ook gewoon keurig in het linker rijtje. Perfect volgens planning dus, en hopen dat ze of dit seizoen, of volgend seizoen, de play-offs halen.
HR
Als ze linkerrijtje halen en leuk blijven spelen, heb je ook kans dat het aantrekkelijekr wordt voor sommige Ajaxtalenten om een jaartje mentaliteit op te doen in de Eerste Divisie. Kijken of de jochies het op kunnen brengen voor halflege gure stadionnetjes tegen 30ers in hun nadagen een beetje pit te tonen. Zou misshcien goed zijn om gewoon spelers voor een half jaar daar heen te sturen. Gewoon voor de ervaring, wedstrijdminuten en de mentaliteit. Een seizoen is misschien te lang.
HR
HR

Woot
Icoon

Uit: Tilburg
Vak: 107
Reg.: 26 februari 2003

Derk Johanssen schreef:

(...)

Als ze linkerrijtje halen en leuk blijven spelen, heb je ook kans dat het aantrekkelijekr wordt voor sommige Ajaxtalenten om een jaartje mentaliteit op te doen in de Eerste Divisie. Kijken of de jochies het op kunnen brengen voor halflege gure stadionnetjes tegen 30ers in hun nadagen een beetje pit te tonen. Zou misshcien goed zijn om gewoon spelers voor een half jaar daar heen te sturen. Gewoon voor de ervaring, wedstrijdminuten en de mentaliteit. Een seizoen is misschien te lang.
HR
Dat moet absoluut het doel zijn! Maar toch is de stap nu nog te groot voor talenten. Misschien zou dit eerder kunnen gebeuren dan wanneer ze Jong Ajax al bereikt hebben. Dan is het nog wel een stapje hogerop.
HR
HR

DIMC85
Talent

Uit: Haarlem
Vak: 114
Droomaankoop: Luciano Narsingh
Reg.: 7 januari 2009

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 22 maart 2012 om 13:30:32.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: r-tax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik heb eens zitten kijken welke club er een beter alternatief zou zijn voor Ajax als satellietclub in Nederland. De betere clubs zitten toch wel ver van Amsterdam af (Dordrecht, Den Bosch, Go Ahead Eagles en MVV) In de buurt heb je eigenlijk alleen Telstar maar qua niveau is dat net beter als Almere City. Misschien is de keuze voor Almere dan nog niet zo verkeerd al zou je spelers eerder moeten verhuren aan je satellietclub. Wat is er erg aan om jongens die bij JA spelen als Mats Rits aan je satellietclub te verhuren? Je moet er wel wat mee doen als je samen werkt anders kan je beter niet samenwerken lijkt me.
HR
HR

Kruidnagel
Talent

Reg.: 18 augustus 2009

Inderdaad! Ben benieuwd hoe Ajax verder gaat in deze samenwerking. Persoonlijk zou ik graag zien dat er een soort van verplichting zou konen dat jongens daarnaartoe gestuurd kunnen worden.
HR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Winterswijk
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 20 augustus 2003

Wanneer de herstructurering bij Ajax op orde is en de jeugdopleiding & scouting compleet op de schop zijn gegaan, zou dit naar mijn mening een belangrijk project moeten worden voor Ajax. Hier valt namelijk bijzonder veel uit te halen, als de juiste mensen op Almere City worden gezet en je duidelijke doelen stelt en een plan van aanpak formuleert.

Dit postte ik eerder in het Middenvelderstopic:

Dit zou hand in hand moeten gaan met het hebben van een satellietclub op niveau. Net als Feyenoord zou Ajax ook met een club als Sparta of RKC samen moeten werken om hier spelers te laten rijpen uit eigen jeugd of aankopen uit de Jupiler League. Hopelijk is dit dan ook - wanneer Ajax er zelf weer helemaal 'bovenop' is - een van de speerpunten van de verdere ontwikkeling van deze club.

Mooiste zou zijn dat een van bovengenoemde clubs hierbij betrokken zou kunnen worden, maar gezien de huidige banden met Almere City, verwacht ik dat Ajax het met deze club aan wil proberen. Zet hier een technische staf neer die Ajax-voetbal ambieren en zorg ervoor dat het 'normaal' wordt voor de mindere jeugdspelers om een jaar naar Almere te vertrekken om te wennen aan de hardheid van volwassen voetbal. Ik noem spelers als Sneijder, Bonevacia, Castillion, de Kamps of Koppers die hier prima zouden kunnen spelen.

Als je daarnaast de toppers uit de JL weet te halen zoals eerder Mertens en Chadli en nu Antonia of Saymak en die daar stalt voor een of 2 jaar, zorg je ervoor dat je 'Lindgren' (terugkopen van eigen talent) of 'de Zeeuw' (kopen van een JL via een Eredivisieclub) vaker voorkomt. Uiteraard is Almere City nog niet de club waar Ajax-talenten of JL-toppers naartoe willen, maar daar moet het wel naartoe groeien.Een club die tussen top JL en bottom Eredivisie zit qua niveau.HR
Er zal flink wat tijd in gestoken moeten worden maar uiteindelijk zie ik alleen maar voordelen. Ook 'mindere goden' die 3e of 4e keus zijn op hun positie bij Ajax 1, kunnen zo een alternatief aangeboden worden i.p.v. dat deze maar weer gratis naar de subtop verhuizen, omdat Ajax er toch maar mee in de maag zit. Zo kun je dus eindelijk eens ophouden met het gratis versterken van clubs als Groningen (Burnet en Kappelhof bv.) en moeten deze gewoon lappen wanneer ze een speler over willen nemen.
HR
HR

Kruidnagel
Talent

Reg.: 18 augustus 2009

Inderdaad! Ben benieuwd hoe Ajax verder gaat in deze samenwerking. Persoonlijk zou ik graag zien dat er een soort van verplichting zou konen dat jongens daarnaartoe gestuurd kunnen worden.
HR
HR

thirdstarheroes
International

Reg.: 26 november 2011

Om het tot een succes te maken zul je er minstens 4 tot 6 spelers moeten stallen denk ik. Dan zal het om twijfelgevallen gaan waarvan je niet weet of ze door gaan breken bij Ajax 1. Voor volgend jaar zou je bijvoorbeeld kunnen sturen

Keeper: Bizot/van der Hart
Verdediging: Nieuwpoort, Veltman, Toivomaki
Middenveld: Rits, Kip, de Kamps, Fennich
Aanval: Arica, de Bondt, Schoop, de Sa

Vooral voor een Rits zou dit een goede oplossing zijn denk ik..
Je echte talenten zoals Fischer, Denswil stuur je uiteraard niet naar zo'n club toe.
HR
HR

BuZa
Vedette

Vak: 403
Droomaankoop: Leonardo Suárez
Reg.: 30 november 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 28 maart 2012 om 16:20:15.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: -  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

thirdstarheroes schreef:

Om het tot een succes te maken zul je er minstens 4 tot 6 spelers moeten stallen denk ik. Dan zal het om twijfelgevallen gaan waarvan je niet weet of ze door gaan breken bij Ajax 1. Voor volgend jaar zou je bijvoorbeeld kunnen sturen

Keeper: Bizot/van der Hart
Verdediging: Nieuwpoort, Veltman, Toivomaki
Middenveld: Rits, Kip, de Kamps, Fennich
Aanval: Arica, de Bondt, Schoop, de Sa

Vooral voor een Rits zou dit een goede oplossing zijn denk ik..
Je echte talenten zoals Fischer, Denswil stuur je uiteraard niet naar zo'n club toe.
HR
Van der Hart uiteraard ook niet aangezien hij nu eerstejaars A is.
HR
HR

Jimmy Amsterdam
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Langst ingeschreven actieve poster
Vak: 413
Reg.: 17 juni 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 31 maart 2012 om 12:49:11.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: marcovanbasten@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Idealiter wil je als Ajax zijnde je jeugd op zo'n hoog mogelijk niveau laten proeven voordat ze bij Ajax in de selectie komen. Weerstand maakt sterk. Wat dat betreft zou het beter zijn als Ajax een kleine club in de eredivisie had, zodat er een hele bulk (bijv. 8 tot 12 spelers) kunnen worden verhuurd. Ik denk alleen dat er niet veel clubs het aantrekkelijk vinden dat hun club een doorgangshuis van Amsterdams talent wordt.

Het voordeel van Almere City is dat de supporters vaak een binding met Amsterdam (en vaak ook Ajax) hebben.

Daarom zou Ajax er veel aan gelegen zijn dat Almere City promoveert. Ik zou zeggen, verhuur ze komend seizoen veel spelers en zorg ervoor dat ze zich versterken met 4 ervaren spelers die de jongens op sleeptouw kunnen nemen, maar die ook de promotiekansen vergroten
HR
HR

BuZa
Vedette

Vak: 403
Droomaankoop: Leonardo Suárez
Reg.: 30 november 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 3 april 2012 om 12:19:06.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: -  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Iemand die deze spelers kent?

http://www.omroepflevoland.nl/Sport/89843/junioren-van-city-fc-bij-oranje

[Dit bericht is veranderd door BuZa (op 3 april 2012 12:19:43).]
HR
HR

wert22
Tobias Sana Zonnebril
Jeugdspeler

Reg.: 7 maart 2007

Ajax gaat het samenwerkingsverband met Almere City FC intensiveren. Zo gaat jeugdtrainer Casimir Westerveld aan de slag als technisch coördinator van de opleiding (midden- en benedenbouw) in Almere.

Westerveld is tevens trainer van de D1 van Ajax, maar gaat die taken combineren. Die wisselwerking moet in de toekomst navolging gaan krijgen, dat is afgesproken tijdens overleg tussen hoofd jeugdopleiding Wim Jonk (foto) en Almere City-directeur Raymond Groenteman.

'Ons samenwerkingsverband is te lang een papieren tijger geweest', vertelt Jonk aan VI. 'We gaan dat een inhoudelijke impuls geven. Het is de bedoeling dat Ajax meer jeugdtrainers gaat aanleveren. Op termijn zal dat ook voor de functie van hoofdtrainer van Almere City gaan gelden.'

'Daarnaast gaan we ervoor zorgen dat achter iedere uitwisseling van een speler een doortimmerd ontwikkelingsplan zit', vervolgt Jonk. 'Almere City moet een aantrekkelijke club worden voor talenten van Ajax. Op deze manier hebben beide partijen baat een samenwerking.' (Simon Zwartkruis)
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Vak: -
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

wert22 schreef:

Ajax gaat het samenwerkingsverband met Almere City FC intensiveren. Zo gaat jeugdtrainer Casimir Westerveld aan de slag als technisch coördinator van de opleiding (midden- en benedenbouw) in Almere.

Westerveld is tevens trainer van de D1 van Ajax, maar gaat die taken combineren. Die wisselwerking moet in de toekomst navolging gaan krijgen, dat is afgesproken tijdens overleg tussen hoofd jeugdopleiding Wim Jonk (foto) en Almere City-directeur Raymond Groenteman.

'Ons samenwerkingsverband is te lang een papieren tijger geweest', vertelt Jonk aan VI. 'We gaan dat een inhoudelijke impuls geven. Het is de bedoeling dat Ajax meer jeugdtrainers gaat aanleveren. Op termijn zal dat ook voor de functie van hoofdtrainer van Almere City gaan gelden.'

'Daarnaast gaan we ervoor zorgen dat achter iedere uitwisseling van een speler een doortimmerd ontwikkelingsplan zit', vervolgt Jonk. 'Almere City moet een aantrekkelijke club worden voor talenten van Ajax. Op deze manier hebben beide partijen baat een samenwerking.' (Simon Zwartkruis)
HR
Klinkt goed maar of het lukt en of je het wil laten lukken weet ik niet
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 30 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Satellietclubs en huurlingen » Almere City FC: Satellietclub

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,7% dat SC Heerenveen wint van FC Utrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!