Ajax Netwerk
dinsdag 2 september 2014 - 13:39                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Satellietclubs en huurlingen » Almere City FC: Satellietclub

HR

Deze topic is open en bestaat uit 30 pagina's: « 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 30 »

HR

Peter The Eater
Regelmatige invaller

Uit: Almere
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Michel Vorm
Reg.: 29 juli 2003

Gistermiddag heeft de nieuwe selectie van Almere City FC een oefenwedstrijd in Mierlo gespeeld tegen Maccabi Tel Aviv.
Het werd 4-0 voor Tel Aviv.
Zeker geen schande als je weet dat Tel Aviv voorronde Europa League speelt.
Volgens mij speelden 2 ajacieden (uit de opleiding) mee.

http://www.almerecity.nl/ac-1/maccabi-tel-aviv-wint-van-city

[Dit bericht is veranderd door Peter The Eater (op 6 juli 2011 10:26:08).]
HR
HR

erikeagles007
Jeugdspeler

Droomaankoop: -
Reg.: 8 juli 2010

Welke 2 Ajacieden bedoel je dan ?
HR
HR

BuZa
Vedette

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Leonardo Suárez
Reg.: 30 november 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 6 juli 2011 om 11:13:35.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: -  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
erikeagles007 schreef:

Welke 2 Ajacieden bedoel je dan ?
HR
Denk dat hij Serrarens en Worms bedoelt, overgekomen van NAC en daarvoor speelden ze bij Ajax in de jeugd.
HR
HR

Vossie
Legende

Uit: Zaandam
Vak: 425
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 25 februari 2003

Attila Yildirim ex-Ajax en oud-Utrecht heeft ook getekend.
Dat ook spelers uit de Eredivisie tekenen zegt mij iets over het salaris dat deze heren bij Almere kunnen verdienen. Volgens mij willen ze op korte termijn naar de top van de Eerste Divisie.
HR
HR

Kruidnagel
Talent

Reg.: 18 augustus 2009

Vind het nog erg stil wat betreft spelers van Ajax naaar Almere.
Beetje zinloze samenwerking zo voor Almere toch?
HR
HR

Kruidnagel
Talent

Peter The Eater schreef:

(...)Dit vind ik niet:
- Almere City speelt komend seizoen met Adidas, dankzij Ajax.
- Jeugd-trainers van Almere City krijgen workshops van Ajax trainers.
- Voor komend seizoen zijn er 3 spelers (dacht ik) van uit de jeugd van Almere City naar Ajax gegaan.
HR
Weet je toevallig ook welke spelers dat zijn?
Als je het zo stelt profiteert Almere inderdaad wel wat.
HR
HR

mr_latino_
Lid 2de elftal

Uit: Naaldwijk
Reg.: 25 oktober 2004

Als Castillion en Sneijder verhuurd willen worden dan zou ik ze aan Almere City verhuren.

Waarschijnlijk willen ze alleen aan een Eredivisieclub verhuurd worden, maar hebben wij wel al veel te willen?

Stuur dan gelijk Koppers mee, De Boer ziet er potentie in, dus laat hem maar eens 38 wedstrijden spelen. Misschien kan een Denswill of Dijks ook wel mee?

Met 4 van die spelers moet Almere toch wel minimaal linkerrijtje kunnen spelen.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Vak: -
Reg.: 3 mei 2004

Jimmy Amsterdam schreef:

(...)

Wellicht is het dan iets om Ajax 1, Ajax 2 en Jong Ajax te hebben. Ajax 1 eredivisie, Ajax 2 eerste divisie en Jong Ajax gewoon zoals het nu is.

Zo krijgen spelers van Jong Ajax die nog niet klaar zijn voor het 1e een mooie kans in een Ajax omgeving en kunnen geblesseerde spelers in Jong Ajax fit worden.

Blijft het toch nog een nadeel alleen dat je spelers tussen het 1e en 2e alleen in de transferperioden kunt overhevelen. Maarja, dan wordt de vraag....wat weegt zwaarder...de voordelen of de nadelen. Dat mag Johan Cruyff beslissen ;)
HR
Ajax 2 is dan toch gewoon Almere City? Maar los daarvan vind ik het niet zo'n goed idee om 3 teams te hebben met contractspelers. Dat is ten eerste onbetaalbaar, ten tweede zie ik nog niet zoveel nut van het laten spelen van net-herstelde eerste elftal spelers met een veredelde Ajax A1. Ik denk dat het slim is gewoon een goede basis van Almere City te leggen wat betreft spelers. Je moet er niet 1,2 of 3 spelers stallen, maar 7 of 8. Die 7 of 8 moeten dan op zijn minst bij de eerste 18 zitten. Als ze dat aanvullen met wat eigen spul met ervaring, dan kan dat echt een leuk team worden. Zet daarbij wat Ajax-trainers, en dan kun je van Almere City een hele handige satellietclub maken. Op dit moment verdwijnt er geld in en krijgen we er niks voor terug. Er gaan 1 of 2 A2 spelers heen die de kans krijgen een JL-contractje af te dwingen, maar die maken ALmere City niet beter. En datm oet wel de insteek zijn.

En nee, als je Rodney Sneijder vertelt dat hij de kar moet trekken bij Almere City, dan gaat ie niet. Maar als je 7 of 8 spelers bij elkaar daarheen stuurt om in de JL te spelen, dan is dat echt een ander verhaal verwacht ik.
HR
HR

Zimmerman
Internationale topspeler

Reg.: 22 december 2010

Het ziet er in ieder geval al een stuk professioneler uit in Almere. Kleding wordt geleverd door Adidas en Oger. Logo en website zien er strak uit. Nieuw hoofdgebouw en grasmat (helaas kunstgras)

De kracht van de spelersgroep is moeiljk in te schatten. Felixdaal en Meulens zijn uitstekende aankopen, over de rest kan ik niet echt oordelen. Las dat ze nu nog een spits willen met Eredivisie ervaring en dat de selectie dan rond is. Wel opvallend dat er geen enkele Ajax-huurling bij zit.
HR
HR

jamesroland Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Reg.: 3 januari 2010

Vertrokken Roda-aanvaller voor twee jaar naar kelder Jupiler League
Maandag, 11 juli 2011 om 20:30
Rihairo Meulens speelt komend seizoen in de Jupiler League. De aanvaller heeft maandagavond een tweejarig contract getekend bij Almere City FC en dinsdag speelt de geboren Apeldoorner mogelijk al mee in het oefenduel van de ploeg van Dick de Boer in Den Helder.

De Zwarte Schapen maken officieel melding van de komst van de 23-jarige aanvaller. Het jeugdproduct van Vitesse was onlangs een kleine week op proef bij De Graafschap, maar de Doetinchemse Eredivisionist besloot uiteindelijk om niet met hem in zee te gaan. Meulens speelde één helft mee in het oefenduel met amateurclub Sprinkhanen (0-5 winst).
De aanvaller vertrok deze zomer transfervrij bij Roda JC Kerkrade, nadat zijn verbintenis in Limburg afliep. Voor Roda JC kwam Meulens in totaal tot zes officiële optredens; vijf in de competitie en één in het bekertoernooi. Eerder speelde hij voor AGOVV Apeldoorn, FC Dordrecht en Vitesse.

Hoe ze het doen is mij echt een raadsel,iemand die toevallig meer feit dat ze echt zeer goed inkopen doen?

Dit is nu al de zoveelste speler die ,en jong is en zeer talentvol voor Jupilear League begrippen. Meulens en Felixdaal vond ik beiden ook een zeer goeie indruk maken als jonge eredivisie debutanten en had het zelfs normaal gevonden als ze verhuurd werden aan een RKC of desnoods een Cambuur, MVV, Volendam maar voor Almere zijn dit echte top aankopen.

Ik denk dat Almere city zomaar in de top 5 kan eindigen, dit team is zeer talentvol, jong en ook dus goed naar de lange termijn gekeken dat wanneer Almere City in de top van de Jupilear League terecht komt dat ze ook nog voor een mooie bedrag doorverkocht kunnen worden.

Daarnaast vond ik die 2 spitsen die ze vorig seizoen hadden het ook niet verkeerd doen en dit team i.c.m. de coach kan dit in de top eindigen.

Maar mijn vragen dus,

1 - Hoe komen ze aan dit geld? spelers zullen geen matige salarissen verdienen lijkt me om ze van alle clubs naar de degradant van de JL te laten gaan.

2- worden ook de trainingsfaciliteiten verbetert?

Iemand foto's van het verbouwde stadion?

Al met al, kan Almere een mooie toekomst tegemoet gaan met dit team (waarschijnlijk komen er meer versterkingen) en het nieuwe stadion dat dankzij dichtgebouwde hoeken en een nieuwe hoofdtribune wat aantrekkelijker is voor bedrijven en het meer publiek.

Met deze spelers kwa namen (jong, talentvol, en waren ook nog in staat om in de top van de JL of kelder eredivisie te spelen) + de coach en nieuwe faciliteiten zou het denk ik niet slecht zijn om spelers van Ajax er heen te sturen zoals een Dijks, ofzo.

Spelers als Klaassen, Rits, Denswil, Bouy zijn geen opties omdat ik die liever dichtbij de A-Kern heb zodat je ze af en toe kan oproepen aangezien ik wel durf te zeggen dat deze genoemde spelers aankomend seizoen zullen debuteren.
HR
HR

ajax_wijchen
Basisspeler

Uit: Wijchen
Reg.: 11 mei 2005

Je kunt zeggen wat je wil.. met het nieuwe logo en het Adidas shirt ziet het er wel wat professioneler uit allemaal!

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door ajax_wijchen (op 13 juli 2011 10:22:23).]
HR
HR

missverstand
Ballenjongen

Reg.: 4 augustus 2010

Zimmerman schreef:

Het ziet er in ieder geval al een stuk professioneler uit in Almere. Kleding wordt geleverd door Adidas en Oger. Logo en website zien er strak uit. Nieuw hoofdgebouw en grasmat (helaas kunstgras)

De kracht van de spelersgroep is moeiljk in te schatten. Felixdaal en Meulens zijn uitstekende aankopen, over de rest kan ik niet echt oordelen. Las dat ze nu nog een spits willen met Eredivisie ervaring en dat de selectie dan rond is. Wel opvallend dat er geen enkele Ajax-huurling bij zit.
HR
Dan heb jij vorige seizoen Almere niet gevolgd, zeker.... Ajax spelers worden niet gewaardeerd in Almere
HR
HR

Vossie
Legende

ajax_wijchen schreef:

Je kunt zeggen wat je wil.. met het nieuwe logo en het Adidas shirt ziet het er wel wat professioneler uit allemaal!

(plaatje)
HR
Zeker, het ziet er professioneel uit, maar ook klinisch, adidas fc?
Ik snap niet zo goed waarom het paars (is vorig jaar al gebeurd) is ingeruild voor rood-wit. In Nederland is rood-wit al aardig vertegenwoordig, met paars hadden ze iets aparts. Toentertijd heb ik ook eens op een supportersforum rondgekeken en de clubkleuren inruilen is toch iets waar ze de toch al kleine kern supporters mee hebben teleurgesteld.
Verander het rood in paars en je hebt volgens mij ook een frisse nieuwe uitstraling.
HRHR
HR

RedondoAjax
Ballenjongen

Reg.: 27 januari 2010

Vossie schreef:

(...)

Ik snap niet zo goed waarom het paars (is vorig jaar al gebeurd) is ingeruild voor rood-wit. In Nederland is rood-wit al aardig vertegenwoordig, met paars hadden ze iets aparts. Toentertijd heb ik ook eens op een supportersforum rondgekeken en de clubkleuren inruilen is toch iets waar ze de toch al kleine kern supporters mee hebben teleurgesteld.
Verander het rood in paars en je hebt volgens mij ook een frisse nieuwe uitstraling.
HR
De verandering van de kleur en het logo is één van de redenen dat het nu zo goed gaat. Volgens de directeur van Almere FC zien sponsors en spelers de club nu niet meer als het lelijke eendje van het betaalde voetbal.
Naar mijn mening heeft het de club en het imago ook wel een enorme boost gegeven. Ik vond dat paarse tenue nou niet bepaald mooi.

[Dit bericht is veranderd door RedondoAjax (op 13 juli 2011 23:43:38).]
HR
HR

ropniko
Veelbelovend talent

Uit: Amsterdam
Vak: 430
Uploads: 1
Reg.: 8 oktober 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 juli 2011 om 08:47:14.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 20671378  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Vossie schreef:

(...)

HR
Kleur keuze is cruciaal voor een club. Alle kleuren hebben onbewust allemaal een betekenis gekregen in de loop van de geschiedenis waardoor sommige kleuren niet echt geschikt zijn om mee te voetballen. Zo is het bijvoorbeeld statistisch bewezen dat clubs die spelen in het rood meer kans maken op de winst omdat Rood meer kracht uitstraalt, psychologisch gezien.

De kleine kern van Almere City is ook wel een gewaardeerde kern van supporters maar als je al 5 jaar speelt voor < 1000 man en je hebt een negatief imago, dan MOET je wel flinke veranderingen doorvoeren. Dat hebben ze nu goed gedaan. De organisatie staat, het stadion krijgt een makeover en ze trekken nu vooral op aan A-merk partners zoals Adidas (behoorlijk bijzonder dat ze daar mee mogen spelen!) en Oger. Het logo is ingezet om meer de band met Flevoland aan te halen en daarmee ook een nieuw publiek te trekken.

Al met al zijn het stappen waar vooraf over nagedacht is en waar een beleid achter zit wat er voor moet zorgen dat Almere City een club wordt met potentie en mogelijkheden. Tot 2 jaar geleden hebben ze nog teveel last gehad van de naam Omniworld (vanwege faillissement van de basketbal en volleybal afdelingen).
HR
HR

Vossie
Legende

Ik heb ook begrepen dat ze door te kiezen voor een andere kleur dan paars afstand hebben willen doen van het verleden. Met de nieuwe naam, het nieuwe logo en nieuwe tenue is de hele uitstraling veranderd. Ze willen de club van Almere EN Flevoland worden. Waar de kleur rood vandaan komt is trouwens niet zo lastig: http://www.almere.nl
Volgens mij identiek. :)
HR
HR

Kruidnagel
Talent

Peter The Eater schreef:

Almere City FC wordt voor volgend seizoen geplaatst in categorie 2 (categorieën voor clubs die onder financieel toezicht staan van de KNVB ).

http://almerecity.nl/ac-1/almere-city-niet-langer-categorie-1
HR
Goed bezig dus. Benieuwd wat ze nu nog meer gaan doen aan de selectie, of dat Ajax nog wat gaat doen. Blijf er benieuwd naar, en blijf van mening dat er spelers naartoe gestuurd moeten worden, desnoods moet je bij jeugdspelers in het het contract laten opnemen dat ze verhuurd kunnen worden aan een satelliet club.

[Dit bericht is veranderd door Kruidnagel (op 18 juli 2011 20:38:42).]
HR
HR

Woot
Icoon

Uit: Tilburg
Vak: 107
Reg.: 26 februari 2003

Laat verhuurde jeugdspelers volgend jaar maar voor het kampioenschap spelen daar in Almere. Na een positief jaar moet je toch kunnen doorpakken zou je zeggen.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Vak: 422
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 9 september 2002

Woot schreef:

Laat verhuurde jeugdspelers volgend jaar maar voor het kampioenschap spelen daar in Almere. Na een positief jaar moet je toch kunnen doorpakken zou je zeggen.
HR
Eens. Een Ajax-huurling (en met name aanvallers) moeten gewoon om het kampioenschap spelen. Een jonge Ajax spits heeft er niets aan om als counterspits te gaan fungeren in de kelder van de Eerste Divisie.

Destijds met Vertonghen bij RKC was het anders. Als verdediger kun je je beter ontwikkelen als je vaker aangevallen wordt. Maar dat was weer een niveau hoger dan de Eerste Divisie.

Tijd dus voor Almere om de stap te zetten richting de top van de Eerste Divisie. Dan komen er wellicht wat meer huurlingen van Ajax.
HR
HR

ropniko
Veelbelovend talent

Vak: 430
Uploads: 1
Reg.: 8 oktober 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 29 juli 2011 om 14:06:16.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 20671378  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Heeft iemand al foto's van de verbouwingen bij Almere City? Schijnt allemaal best mooi te worden nu maar heb nog geen foto's kunnen vinden helaas.
HR
HR

Zimmerman
Internationale topspeler

Reg.: 22 december 2010

Veel positieve ontwikkelingen de laatste tijd, nu mogen ze het op het veld laten zien. Wedstrijd uit tegen MVV staat op het punt van beginnen.

Opstelling: Friebel; Hollart, Toet, Felixdaal, Malone; De Lange, Kappenberg, Ribeiro; Roaheuvel, Meulens, Sluijter

[Dit bericht is veranderd door Zimmerman (op 5 augustus 2011 20:03:49).]
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Vak: 422
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 9 september 2002

Het kan nooit wat worden als je keeper Friebel heet :D

1-0 achter overigens.
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Vak: -
Reg.: 3 mei 2004

Gaan er uberhaupt nog spelers van de Ajaxjeugd naar Almere City?
HR
HR

Kruidnagel
Talent

Ze hebben iig een nieuwe spits. Shulmeister die bij heracles heeft gespeeld. Best een aardige spits voor hun lijkt me.
HR
HR

Kruidnagel
Talent

3 punten ...
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 30 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Satellietclubs en huurlingen » Almere City FC: Satellietclub

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 90,8% dat Galatasaray wint van Anderlecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Heracles Almelo:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!