Ajax Netwerk
maandag 28 juli 2014 - 12:20                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Satellietclubs en huurlingen » Almere City FC: Satellietclub

HR

Deze topic is open en bestaat uit 30 pagina's: « 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 30 »

HR

mr_latino_
Lid 2de elftal

Uit: Naaldwijk
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 25 oktober 2004

quote:HR
Fern schreef:

Ajax kan ook niet buiten de transferwindows spelers van Ajax zaterdag overhevelen naar Ajax 1 of jong Ajax vanwege deze regels.
HR
Bedoel je dit a.d.h.v. de huidige situatie of het geval dat Jong Ajax in de Jupiler League speelt?

Kan me toch herinneren dat een paar jaar geleden Akachar en Huisman (ofzoiets) toch zo vanuit de amateurs werden overgeheveld naar Jong Ajax
HR
HR

Derk Johanssen
Legende

Uit: Enschede
Vak: -
Reg.: 3 mei 2004

mr_latino_ schreef:

(...)

Bedoel je dit a.d.h.v. de huidige situatie of het geval dat Jong Ajax in de Jupiler League speelt?

Kan me toch herinneren dat een paar jaar geleden Akachar en Huisman (ofzoiets) toch zo vanuit de amateurs werden overgeheveld naar Jong Ajax
HR
Dat mag alleen als je ze ook een contract aanbiedt (als ze in de Jupiler League gaan spelen that is). Je mag niet op amateurbasis voor Jong Ajax uitkomen als je van Ajax Amateurs uitkomt. Alleen als je een contract krijgt volgens mij.
HR
HR

maxwell
Bankzitter

Uit: nijmegen
Vak: 430
Reg.: 16 juni 2001

**Almere City FC blijft toch actief in
de Jupiler League.De club degradeerde
afgelopen seizoen naar de topklasse,
maar mag nu nde plaats innemen van het
failliete RBC Roosendaal.

Almere City was al opgenomen in het
concept-programma van de KNVB.De club
opent het seizoen op 5 augustus met een
wedstrijd bij MVV.Het uit de eredivisie
gedegradeerde Willem II gaat die avond
op bezoek bij Veendam.Alle avondduels
in de Jupiler League zullen voortaan om
20.00 uur beginnen.

Omdat Almere City in de Jupiler League
blijft,komt FC Hilversum komend seizoen
alsnog uit in de topklasse.De ploeg was
eigenlijk gedegradeerd.
HR
HR

marnix92
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 430
Reg.: 18 juli 2010

Nou fijn, volgens mij wil hier geen speler heen die nog een beetje goede toekomst tegemoed gaat bij Ajax. Laat je dan uitlenen aan een goede eerste divisieclub zoals Cambuur (Bizot) of een andere redelijk club, of een 'slechte'eredivisie club misschien zoals RKC of VVV ofzo. Maar niet aan almere city, degradatievoetbal, kunstgras, slechte teamgenoten.
HR
HR

BuZa
Vedette

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Leonardo Suárez
Reg.: 30 november 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 juni 2011 om 12:00:55.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: -  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

marnix92 schreef:

Nou fijn, volgens mij wil hier geen speler heen die nog een beetje goede toekomst tegemoed gaat bij Ajax. Laat je dan uitlenen aan een goede eerste divisieclub zoals Cambuur (Bizot) of een andere redelijk club, of een 'slechte'eredivisie club misschien zoals RKC of VVV ofzo. Maar niet aan almere city, degradatievoetbal, kunstgras, slechte teamgenoten.
HR
Op die manier kan je er idd weinig mee. Als je structureel een aantal spelers aan hen uitleent, en dan niet alleen de afdankertjes, dan kan het best wat worden. In de JL kan je je iig beter en sneller ontwikkelen dan de potjes op maandagavond.
HR
HR

Dr. Football
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 106
Droomaankoop: Alen Halilovic
Reg.: 15 augustus 2000

Je zou er aan kunnen denken om jongens als Boere, Hahn, Kip, Koppers, Veltman en Sneijder die kant op te sturen. Zij moeten 'vlieguren' maken en kunnen dat naar mijn mening beter doen bij Almere City dan bij Jong Ajax. Zij hebben komend seizoen zeer waarschijnlijk geen kans op speelminuten in het eerste, maar kunnen dat dan mooi doen op het 1 na hoogste niveau.
HR
HR

Chelsea Man
Idool

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 12 maart 2003

De eerstedivisionist zet in op een selectie van zestien spelers en wellicht enkele huurlingen. "Komend seizoen willen we meedoen om een periodetitel of anders een plek bij de eerste acht. Johan Cruijff heeft de laatste tijd veel contact gehad met Tonny Bruins Slot (lid raad van commissarissen, red.) en hij was heel positief over de toekomst van de club. Als Cruijff het niet zag zitten waren we meteen gestopt met Almere City."

De eerstedivisionist zet in op een selectie van zestien spelers en wellicht enkele huurlingen. "Komend seizoen willen we meedoen om een periodetitel of anders een plek bij de eerste acht. Johan Cruijff heeft de laatste tijd veel contact gehad met Tonny Bruins Slot (lid raad van commissarissen, red.) en hij was heel positief over de toekomst van de club. Als Cruijff het niet zag zitten waren we meteen gestopt met Almere City."

Gaat JC de jeugdspelers zelf afleveren in een busje?
HR
HR

Fern
International

Droomaankoop: Johan Prins
Reg.: 14 augustus 2007

mr_latino_ schreef:

(...)

HR
Dat was tijdens de transferperiode, bovendien werkt het tussen amateurs en profs anders. Spelers zonder contract mag je ten alle tijden aantrekken.

marnix92 schreef:

HR
Excelsior was ook het lelijke eendje van de eerste divisie, stond altijd bij de onderste 5, tot Feyenoord zich er mee ging bemoeien en spelers ging uitlenen. Na een paar jaar speelden ze mee voor de titel en hebben zelfs een paar keer de eredivisie bereikt.

[Dit bericht is veranderd door Fern (op 18 juni 2011 23:58:42).]
HR
HR

State Scarlet
Moderator

Uit: Panningen
Reg.: 15 juli 2002

Ze hebben weer eens een nieuwe logo aldaar. Qua binding word het moeilijk met om de zoveel tijd een ander logo, naam en organisatieveranderingen. Vind het mooier dan het oude logo, maar wat het moet voorstellen is me niet zo duidelijk in eerste instantie en ook nog niet gevonden. Het is in elk geval minder Ajax gebaseerd (de ringen), met een oubollig schaap in het midden en een op het Nederlands elftal gebaseerde V-driekleur.

Edit: ook gevonden waar het voor staat. Zoals ik al vermoede een roofvogel. De nieuwe eigenaar heeft deze in maart al gepresenteerd voor een nieuwe start met Almere en komt voort uit het logo van Flevoland. Geen slechte stap om je met Flevoland te verbinden, ze zijn immers dé club van de provincie.

http://www.almerevandaag.nl/nieuws/almere/article8306711.ece/Eigenaar-Almere-City-wil-een-nieuw-begin

forumillustratie

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door State Scarlet (op 20 juni 2011 16:30:07).]
HR
HR

Vossie
Legende

Uit: Zaandam
Vak: 425
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 25 februari 2003

Het verdwijnen van RBC is een geschenk uit de hemel voor Almere City.
Volgens mij hebben ze daar een aardige organisatie staan nu en zitten er ook wel wat vermogende heren achter.
Zelf spreken ze van een plaats bij de eerste 8 komend seizoen. Ik zie ze daar ook wel gaan meedoen, transfervrije spelers genoeg. Het wordt dan voor jeugdspelers ook interessant om daar te gaan spelen.
Het stadion professioneler maken en meer publiek trekken en je zit al op het niveau Excelsior. :D
HR
HR

Zimmerman
Internationale topspeler

Reg.: 22 december 2010

De eerste versterking is binnen: Gino Felixdaal komt transfervrij over van Vitesse. Prima verdediger voor de Jupiler League, goede aankoop
HR
HR

Vossie
Legende

Uit: Zaandam
Vak: 425
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 25 februari 2003

Wat ik zeggen wil, die komt echt niet voor een amateursalarisje. Ik heb het idee dat er best wat mogelijk is daar in Almere.
Qua verzorgingsgebied is er ook genoeg draagvlak, meer dan het eerder genoemde Excelsior bijv.

Ideale club om de Mertensen, Chadli's en Boerrigters door te laten opvangen. Als AGOVV dat kan, dan moet Almere City dergelijke gasten ook weten te binden.

[Dit bericht is veranderd door Vossie (op 21 juni 2011 14:33:13).]
HR
HR

Zimmerman
Internationale topspeler

Reg.: 22 december 2010

Jammer van die strepen op het shirt. Past niet bij zo'n historische club :\(
HRHR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Legende

Vak: 422
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 9 september 2002

Die strepen op het shirt zijn niet zo erg, maar die strepen op de sokken des te meer :D
HR
HR

erikeagles007
Jeugdspeler

Reg.: 8 juli 2010

Nou nog spelers........ :B
HR
HR

Jimmy Amsterdam
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Langst ingeschreven actieve poster
Vak: 413
Reg.: 17 juni 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 23 juni 2011 om 19:59:21.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: marcovanbasten@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Op zich zou Almere City FC een goede satellietclub kunnen zijn voor Ajax.

- Almere ligt op rijafstand van Amsterdam.
- Er wonen bergen Amsterdammers en ajaxsupporters.
- Er heerst bij Almere City FC (en in Almere) geen negatief Ajax sentiment. (in tegenstelling tot alle andere clubs in Nederland)
- De club is nieuw in het betaalde voetbal en het mist ervaring en geld, waardoor Ajax met een injectie van beperkte financiele middelen en know-how veel invloed kan verschaffen om de boel naar eigen hand te zetten.

Echter....een belangrijke vereiste is dat Ajax er wel in GELOOFT. Als je gelooft dat Almere City FC een ideale tussenstap zou kunnen zijn tussen het 2e en het 1e elftal van Ajax, dan moet je hier ook naar handelen. In mijn ogen betekent het dat Ajax de jeugdopleiding van Almere City FC helemaal vormgeeft naar het Ajax-model. Kwalitatief goede jeugdtrainers, een aantal oudere spelers kopen die ervaring kunnen overbrengen op de jonkies die Ajax stalt en zorgen dat Almere City FC op korte termijn kan meespelen boven in de eerste divisie.

Vervolgens moet je ook niet 1 of 2 spelers stallen, maar in principe alle spelers die na 1 jaar in het 2e niet klaar zijn voor het 1e elftal van Ajax, maar die het binnen 1 of 2 jaar mogelijk wel kunnen zijn. Op die manier blokkeer je ook niet een A junior die eventueel al vervroegd de stap naar het 2e kan maken.

En in alle subjectiviteit.....ik denk dat een elftal met daarin minimaal 6 spelers van Ajax 2 voor weinig eerste divisie clubs onderdoet.... Maar goed, dat is mijn mening, wellicht dat ik het niveau van de eerste divisie onderschat :B
HR
HR

Little_Idiot
Veelbelovend talent

Uit: Haarlem
Reg.: 3 september 2009

Jimmy Amsterdam schreef:

Op zich zou Almere City FC een goede satellietclub kunnen zijn voor Ajax.

- Almere ligt op rijafstand van Amsterdam.
- Er wonen bergen Amsterdammers en ajaxsupporters.
- Er heerst bij Almere City FC (en in Almere) geen negatief Ajax sentiment. (in tegenstelling tot alle andere clubs in Nederland)
- De club is nieuw in het betaalde voetbal en het mist ervaring en geld, waardoor Ajax met een injectie van beperkte financiele middelen en know-how veel invloed kan verschaffen om de boel naar eigen hand te zetten.

Echter....een belangrijke vereiste is dat Ajax er wel in GELOOFT. Als je gelooft dat Almere City FC een ideale tussenstap zou kunnen zijn tussen het 2e en het 1e elftal van Ajax, dan moet je hier ook naar handelen. In mijn ogen betekent het dat Ajax de jeugdopleiding van Almere City FC helemaal vormgeeft naar het Ajax-model. Kwalitatief goede jeugdtrainers, een aantal oudere spelers kopen die ervaring kunnen overbrengen op de jonkies die Ajax stalt en zorgen dat Almere City FC op korte termijn kan meespelen boven in de eerste divisie.

Vervolgens moet je ook niet 1 of 2 spelers stallen, maar in principe alle spelers die na 1 jaar in het 2e niet klaar zijn voor het 1e elftal van Ajax, maar die het binnen 1 of 2 jaar mogelijk wel kunnen zijn. Op die manier blokkeer je ook niet een A junior die eventueel al vervroegd de stap naar het 2e kan maken.

En in alle subjectiviteit.....ik denk dat een elftal met daarin minimaal 6 spelers van Ajax 2 voor weinig eerste divisie clubs onderdoet.... Maar goed, dat is mijn mening, wellicht dat ik het niveau van de eerste divisie onderschat :B
HR
Was er niet een maximum aantal spelers dat een club van 1 andere club mag huren? Ik meen dat dit een issue was vorig jaar met Chelsea spelers bij Vitesse..?
HR
HR

Rafael 10
Talent

Reg.: 25 oktober 2010

Little_Idiot schreef:

(...)

Was er niet een maximum aantal spelers dat een club van 1 andere club mag huren? Ik meen dat dit een issue was vorig jaar met Chelsea spelers bij Vitesse..?
HR
Dat geldt enkel voor buitenlandse clubs naar mijn weten.
HR
HR

Jimmy Amsterdam
Geselecteerd voor Oranje

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 25 juni 2011 om 21:45:25.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: marcovanbasten@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Little_Idiot schreef:

(...)

HR
Misschien is dit zo, ik ken die regel alleen niet. Wellicht zou het omzeild kunnen worden door de spelers aan Almere City FC te 'verkopen'.
HR
HR

mr_latino_
Lid 2de elftal

Little_Idiot schreef:

(...)

HR
Die club uit de Havenstad verhuurt toch ook minimaal 3 spelers per seizoen aan hun filiaal?
HR
HR

Jimmy Amsterdam
Geselecteerd voor Oranje

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 26 juni 2011 om 20:47:15.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: marcovanbasten@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

mr_latino_ schreef:

(...)

Die club uit de Havenstad verhuurt toch ook minimaal 3 spelers per seizoen aan hun filiaal?
HR
Eigenlijk zou de KNVB moeten meedenken met de clubs. Gooi gewoon de competities open. Hiermee bedoel ik....biedt de voetbalclubs de mogelijkheid hun 2e elftal ook op het hoogste niveau te laten voetballen. Dus Ajax2 in de eerste divisie :-)
HR
HR

sanderhag123
Vedette

Reg.: 20 januari 2011

Jimmy Amsterdam schreef:

(...)

Misschien is dit zo, ik ken die regel alleen niet. Wellicht zou het omzeild kunnen worden door de spelers aan Almere City FC te 'verkopen'.
HR
Precies, contractuele terugkoopclausule van één symbolische euro en het probleem is opgelost
HR
HR

Fern
International

Droomaankoop: Johan Prins
Reg.: 14 augustus 2007

Little_Idiot schreef:

(...)

HR
Die regel is er, maar er wordt pas opgetreden als er klachten komen van andere clubs. Zolang andere clubs geen bezwaar maken grijpt de KNVB niet in.

Jimmy Amsterdam schreef:

(...)

Eigenlijk zou de KNVB moeten meedenken met de clubs. Gooi gewoon de competities open. Hiermee bedoel ik....biedt de voetbalclubs de mogelijkheid hun 2e elftal ook op het hoogste niveau te laten voetballen. Dus Ajax2 in de eerste divisie :-)
HR
Maar dat is voor Ajax helemaal niet gunstig, dat is al meerdere keren uitgelegd in deze topic. Je kan dan niet zomaar spelers overhevelen buiten de transferperiodes om, dus bij blessuregolven zit je met een probleem en geblesseerde spelers kunnen geen wedstrijdritme opdoen in jong Ajax.

[Dit bericht is veranderd door Fern (op 28 juni 2011 07:05:42).]
HR
HR

mr_latino_
Lid 2de elftal

Wellicht kan het een optie zijn om spelers waarbij de twijfel negatief is, deze symbolisch te verkopen aan Almere City.

Spelers als Overtoom, Aslan als voorbeeld misschien.

Die belanden nu ook in de Jupiler League en kunnen Almere een wat hoger niveau geven. Alleen is de vraag of Almere ze genoeg kan bieden tov de top Jupiler League zoals Go Ahead en Cambuur.
HR
HR

Jimmy Amsterdam
Geselecteerd voor Oranje

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 30 juni 2011 om 09:07:51.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: marcovanbasten@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Fern schreef:

(...)

Maar dat is voor Ajax helemaal niet gunstig, dat is al meerdere keren uitgelegd in deze topic. Je kan dan niet zomaar spelers overhevelen buiten de transferperiodes om, dus bij blessuregolven zit je met een probleem en geblesseerde spelers kunnen geen wedstrijdritme opdoen in jong Ajax.
HR
Wellicht is het dan iets om Ajax 1, Ajax 2 en Jong Ajax te hebben. Ajax 1 eredivisie, Ajax 2 eerste divisie en Jong Ajax gewoon zoals het nu is.

Zo krijgen spelers van Jong Ajax die nog niet klaar zijn voor het 1e een mooie kans in een Ajax omgeving en kunnen geblesseerde spelers in Jong Ajax fit worden.

Blijft het toch nog een nadeel alleen dat je spelers tussen het 1e en 2e alleen in de transferperioden kunt overhevelen. Maarja, dan wordt de vraag....wat weegt zwaarder...de voordelen of de nadelen. Dat mag Johan Cruyff beslissen ;)
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 30 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Satellietclubs en huurlingen » Almere City FC: Satellietclub

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 17,8% dat Heracles Almelo wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!