| Poster | | Topic: Volendam |  |
|
Hoogendorp Jeugdspeler
Uit: Amsterdam Vak: 422 Posts: 75 Reg.: 9 maart 2003 | Is het een idee om Volendam op te kopen en daar wat spelers te laten rijpen. Kunnen ze mooi eredivisie ervaring op doen.
|
|
|
Pal Fischer Internationale topspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1724 Reg.: 14 januari 2003 | pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff Ajax heeft enige jaren geleden geprobeerd om een samenwerkingsverband met Volendam op te zetten, Volendam weigerde waarna Haarlem in beeld kwam. En "kopen" van clubs is in Nederland sowieso niet mogelijk.
|
|
|
Wesley S. International
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1350 Reg.: 31 december 2000 | |
|
Wesley_Sniper A.F.C.A. voor lul in Euro  Legende
Uit: Noord-Holland Noord Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 9719 Reg.: 20 juli 2001 |
quote: Pal Fischer schreef:
pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff Ajax heeft enige jaren geleden geprobeerd om een samenwerkingsverband met Volendam op te zetten, Volendam weigerde waarna Haarlem in beeld kwam. En "kopen" van clubs is in Nederland sowieso niet mogelijk.
geen aanvulling nodig
|
|
|
Joodlen Jeugdspeler
Uit: amsterdam Vak: 118 Posts: 88 Reg.: 8 maart 2003 | Mij lijkt het een behoorlijk goed plan en wel om de volgende redenen.
1. Amsterdam en Volendam liggen lekker dicht bij elkaar.
2. Bij Volendam weet je wat je hebt, meerdere Ajacieden en oud-Ajacieden kwamen daar al vandaan.
3. Als er iets van een pendelbus komt, is de afstand dus geen probleem meer, kunnen ze meteen in de bus overleggen met elkaar en elkaar leren kennen (erg belangrijk).
4. De goede Volendammers kunnen doorstromen naar Ajax en eventueel naar het hoofdelftal, de minder goede Ajacieden kunnen in dienst treden bij Volendam en zorgen dat deze club in de eredivisie blijft.
6. Het merendeel van Volendam komt uit +- 1980. dus nog jong zat om bij Ajax uit te groeien tot een topper.
7. Henk Wisman en Ronald Koeman, natuurlijk geen onbekenden voor elkaar, kunnen elkaar adviseren en kennis van spelers aan elkaar overbrengen.
8. Ajax kan tijdens trainingen Volendam laten overkomen, met de genoemde pendelbus en trainen tegen Volendam in de vorm van kleine wedstrijdjes, waardoor je steeds vaste teams tegen elkaar hebt, voor beide clubs goed, en alle spelers krijgen meer wedstrijdritme op deze manier, ook degene die niet in de basis staan. Dus de bankzitters hebben ook meer ritme en kunnen derhalve beter invallen.
9. Een misschien wat minder belangrijk punt, maar wel noemenswaardig: Ajacieden en Volendammers kunnen uitgroeien tot vrienden van elkaar. Op die manier hebben de spelers meer zelfvertrouwen, kunnen in nare situaties op elkaar terugvallen. Dit alles komt natuurlijk de kwaliteit van het voetbal erg ten goede.
10. Mochten trainers en of begeleiders van Volendam uitblinken, mensen als Koeman en Van Gaal hebben dat snel genoeg door, dan kunnen ze eventueel de overstap maken naar Ajax.
11. Ajax kan Volendam kleine sponsorgelden doorschuiven, opdat Volendam met het verkregen geld nuttige dingen kan doen en zich geen zorgen meer hoeft te maken dat het financieel in gevaar komt. Ajax vervult dus een ondersteunende functie in deze.
12. Als de scouts van Volendam in Ghana of in een ander land een goede neger tegenkomen die wellicht ten dienst kan zijn voor Volendam en deze erg goed blijkt, kan Ajax deze speler overnemen en Volendam een bedankje toeschuiven.
13. Op andere gebied met scouten, in de jeugd van Volendam bijvoorbeeld kan er meer geschoven worden.
14. Volendam is van 1920, Ajax van 1900. Het ontloopt elkaar dus niet zoveel. Bij Volendam loopt genoeg ervaring rond.
15. De huidige selectie van Ajax bevat te veel spelers. Een deel, het wat mindere deel, kan overgenomen worden, dus onder contract komen van Volendam. Dit scheelt Ajax salarissen, geld dat deels naar Volendam gestuurd kan worden, maar ook vooral om het eigen perspectief te vergroten. Ajax kan daardoor weer beter scouten enzovoort.
16. Als dit verband goed werkt, de winst (helaas moet het zo genoemd worden in de voetballerij) groter en groter wordt, dan kan er rustig gekeken worden naar de ArenA. Een 3e ring lijkt mij zeker niet onmogelijk bovenop de 2e ring, hetgeen het toeschouweraantal ten goede komt, er meer seizoenkaarten verkocht kunnen worden en er ook weer mensen op de bonnefooi naar Ajax kunnen gaan. Gewoon als men op zondagmiddag even niets te doen heeft, op het laatste moment nog kunnen beslissen om naar Ajax te gaan, zonder allerlei poespas. Buitenlandse clubs zullen Ajax dan beter gaan vinden, wat ook weer genoeg met zich meebrengt. Buitenlandse scouts van goede clubs als Real Madrid, Barcelona, Ac en Inter Milaan, Juventus, Lazio Roma, Lecce, al die clubs gaan meer kijken of er wat bij Ajax te halen valt. De vraag naar Ajaxspelers stijgt dan, hetgeen de prijs ook doet stijgen van de specifieke speler. Ajax maakt hierdoor weer meer winst.
Natuurlijk zijn er nog tal van punten te noemen die de directe samenwerking, lees overname, ten goede komen. Uiteindelijk als het echt goed gaat, kan Volendam gesloten worden, kunnen er 25 spelers verkocht worden en kan Ajax als 1 verder gaan (het kan dan best een decennium later zijn) met Volendam in zich. Zo heeft ons Noord-Holland een meer solide basis voor o.a. Champions League voetbal, de beker en is de kans ook stukken groter dat Ajax vaker en vaker landskampioen wordt, puur omdat het beleid en de spelers individueel én als team (door de eerder genoemde trainingen) sterker, beter en volwassener zijn geworden.
Kortom: werk aan de winkel en dan zie ik het allemaal best voor me, gewoon met z'n alle de schouders eronder (ook de supporters kunnen best meewerken, in de vorm van zowel promoten als mee scouten voor Ajax en Volendam). Als de supportersverenigingen langzaam naar elkaar toe trekken en een groot supportershome maken met alle natjes en droogjes erbij, kan het heus een hechte groep worden.
Ajax moet dus Volendam kopen, maar de goede mensen bij Volendam nog wel de vrijheid laten om te handelen naar wat zij goed trachten voor de club.
Ik heb er zin in!
|
|
|
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1724 Reg.: 14 januari 2003 | echt alle argumenten die je aandraagt om een samenwerking met Volendam te beginnen slaan ook op Haarlem. Haarlem is ook dichtbij, Haarlem is ook ongeveer net zo oud als Ajax, Haarlem heeft ook jonge spelers etc etc etc. Alleen kennen de trainers elkaar niet, maar trainers zijn toch passanten.
|
|
|
Joodlen Jeugdspeler
Uit: amsterdam Vak: 118 Posts: 88 Reg.: 8 maart 2003 | Heus niet alle dingen, lijkt me toevallig dat alles wat zelf heb bedacht, ook al bedacht is.
|
|
|
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1724 Reg.: 14 januari 2003 | niet alle dingen nee, alleen puntje 7 niet, maar voor de rest zou je alle argumenten met alle gemak op Haarlem kunnen betrekken. Volendam heeft de kans al eens gekregen, ze hebben geweigerd en Ajax is toen met Haarlem in zee gegaan. Prima, en laat Volendam nu maar lekker de eigen boontjes doppen. Als Ajax even doorzet met Haarlem komt Haarlem er ook wel, Excelsior was ook al jaren troosteloos hekkesluiter in de eerste divisie totdat Feyenoord daar spelers ging stallen.
|
|
|
Steven Pienaar 428 Lid 2de elftal
Uit: Vlissingen Vak: 409 Posts: 374 Reg.: 2 november 2003 | wordt nu ook alleen maar zon topic geopend omdat Volendam in de eredivisie nu speelt. Als ze dit seizoen weer degraderen heb niemand het meer over ze.
|
|
|
super jood Vedette
Uit: Leiden Vak: 410 Posts: 2794 Reg.: 23 juli 2002 | Volendam, daar zit toch geen enkele aanstormende talent bij
Zelfs onze verdediging is tien keer beter als de verdediging van hen
En scoren doen ze ook al niet veel
We hebben geleerd van Haarlem dus maak nou alsjeblieft niet weer dezelfde fout
|
|
|
Hoogendorp Jeugdspeler
Uit: Amsterdam Vak: 422 Posts: 75 Reg.: 9 maart 2003 | Excelsior legt Feyenoord ook geen windeieren.
Laten we toch goed na blijven denken over dit idee. Het kan heel veel voordelen opleveren. Vanzelfsprekend moeten we Volendam en die suffe palingboeren wel als 2e rangs supporters en spelers gebruiken. Het moet ons altijd voordeel op leveren.
|
|
|
QQ Geselecteerd voor Oranje
Uit: Capelle a/d IJssel Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1070 Reg.: 3 oktober 2002 |
quote: Hoogendorp schreef:
Is het een idee om Volendam op te kopen en daar wat spelers te laten rijpen. Kunnen ze mooi eredivisie ervaring op doen.
Ja, dat is een idee. Geen discussie over mogelijk. Is het een goed idee? Nou...laat ik mij voorzichtig uitdrukken en jou uitdagen het idee wat verder te ontwikkelen, zodat het een serieuze test kan ondergaan.
Hint: planuitwerking, argumenten!
Joodlen, kwaliteit gaat boven kwantiteit. Het opsommen van feitjes zonder ook maar te proberen aan te tonen waarom dat gunstig zou zijn verdient het predikaat argumenteren niet eens. Beperk je tot 3, 4 hoofdpunten en werk die uit.
[Dit bericht is veranderd door QQ (op 22 januari 2004 22:09:19).]
|
|
|
Scattershot  Bankzitter
Vak: - Posts: 490 Reg.: 14 december 2003 | boukhari, seedorf, vdgun, knopper, ikedia, doen ook allemaal leuk een aardig mee in de erediv op zich miscchien weer in de kijker bij ajax te spelen. helaas zullen ze alle hoogstwaarschijnelijk geen toekomst meer bij ajax hebben.
|
|
|
|
rauzie Bankzitter
Uit: hoorn Vak: 421 Posts: 453 Reg.: 26 december 2003 | volendam geen goeie jeugd?
ze zijn gepromoveerd door de jeugd .
ik hoop dat ze erin blijven.
en ik hoop dat ajax er spelers stalt zonder echt volendam op te kopen.
|
|
|
super jood Vedette
Uit: Leiden Vak: 410 Posts: 2794 Reg.: 23 juli 2002 | Ja ze zijn inderdaad gepromoveerd in de jeugd maar ik denk dat ze ook degraderen door de jeugd...
De verdediging is gewoon ronduit matig
|
|
|
Koentjuh Geselecteerd voor Oranje
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1215 Uploads: 3 Reg.: 5 maart 2003 | hallow mensen wij zijn Abramowitsch niet, goed een samenwerkingsverband zou goed zijn want volendam speelt tocheredivisie en haarlem zit ergens in de kelder van de eerste
|
|
|
5 - Lucio - 5 Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1786 Reg.: 29 januari 2003 | Jah maar ik weet niet hoelang Volendam het nog kan volhouden eredivisie te gaan spelen ze zijn nou niet echt een team waarvan je zegt: die redden het wel. Dus we moeten afwachten hoe ze het dit seizoen doen maar verder... ik ben er niet hartstikke voor maar ook niet tegen.
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1215 Uploads: 3 Reg.: 5 maart 2003 | Maar daarintegen heeft Volendam wel goeie opleiding en dat kan Haarlem niet zeggen en bovendien al degradeert volendam zijn ze altijd nog beter dan Haarlem
|
|
|
affl  Idool
Uit: Amstelveen Vak: 420 Posts: 4470 Reg.: 18 december 2003 | ik denk dat ajax met alle clubs uit noord holland moet samenwerken. Niet officiel. Dat het geen term krijgt als samenwerkingsverband. Maar wat spelers uitlenen an telstar, haarlem, volendam. Misschien wat goeie jeugdspelers uit hun jeugd kapen..
|
|
|
emilio74 Lid 2de elftal
Uit: Diemen Vak: 424 Posts: 370 Reg.: 2 september 2003 | zal toch wel weer meer geld kosten dan opbrengen,,lijkt me een slecht plan,,,,, 
|
|
|
Arne International
Vak: - Posts: 1262 Reg.: 4 februari 2003 | Lijkt me niet zo verstandig gezien het financieel verloop van de samnewerkingen in het verleden. Bovendien is er geloof ik nog nooit een talent beter geworden van het uitlenen aan een andere club.
|
|
|
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1724 Reg.: 14 januari 2003 |
quote: Koentjuh schreef:
hallow mensen wij zijn Abramowitsch niet, goed een samenwerkingsverband zou goed zijn want volendam speelt tocheredivisie en haarlem zit ergens in de kelder van de eerste
Koentjuh, lees gvd eerst de topic eens door voordat je met je onzinopmerkingen komt. Er is al eerder geschreven dat Excelsior ook al jarenlang in de kelder van de eerste divisie speelde voordat Feyenoord zich ermee ging bemoeien. Hetzelfde is mogelijk voor Haarlem (dat er overigens beter voor staat dan Excelsior bij het begin van de samenwerking).
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1215 Uploads: 3 Reg.: 5 maart 2003 | ja maar Pal beste vriend laat ajax nou al geruime tijd een samenwerkingsverband met Haarlem hebben en zie jij verbetering in haarlem? neeeeeeee nou dan
[Dit bericht is veranderd door Koentjuh (op 25 januari 2004 21:26:11).]
|
|
|
Rooie-Schorpioen International
Uit: Oss Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1464 Reg.: 16 oktober 2003 | even volendam kopen....
zo goedkoop is dat ook niet en het idee van spelers stallen is misschien wel leuk maar zoveel spelers heeft ajax niet die nog niet aan spelen toekomen ofzo hoor..of ze krijgen een kans of zijn er gewoon echt nog niet klaar voor..ook niet voor volendam..
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1215 Uploads: 3 Reg.: 5 maart 2003 | nee en we moeten gewoon de spelers die niet goed genoeg zijn lekker laten vertrekken en die hoeven echt niet naar volendam te gaan
|
|
|