Ajax Netwerk
zondag 21 maart 2010 - 00:50                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Satellietclubs en huurlingen » Ajax Cape Town - the topic

HR

Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »

HR

AFCA-4-Life
Basisspeler

Uit: Gang
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 13 augustus 2005

Drie stagiairs voor Ajax

Amsterdam, 02 jul 2007
Ajax verwelkomt donderdag tijdens de eerste training drie nieuwe gezichten: Jürgen Colin, Thembinkosi Fanteni en Sameegh Doutie. Het drietal komt stage lopen bij de selectie van trainer Henk ten Cate.

Rechtsback Colin staat momenteel onder contract bij het Engelse Norwich City. De 26-jarige Utrechter speelde voordat hij twee seizoenen geleden naar Engeland verhuisde voor onder andere PSV, Racing Genk en NAC.

De Zuid-Afrikaanse aanvallers Fanteni (23) en Doutie (18) spelen bij Ajax Cape Town. Doutie was in mei nog één van de smaakmakers van de Copa Amsterdam.
HR
HR

AjaxDokkum
Basisspeler

Uit: Dokkum
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 26 maart 2007

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 2 juli 2007 om 17:07:19.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: ajaxcoolafca_h@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik ben benieuwd of het wat wordt.. :)
HR
HR

WilboAJAX
Basisspeler

Uit: Krimpen a/d IJssel
Reg.: 17 januari 2005

Ik vindt het, zoals ik al meerdere malen aangegeven heb, een goede zaak dat de (potentiele) toppers vanuit Afrika deze kant opkomen!

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 4 juli 2007 20:21:03).]
HR
HR

GeorgeO
Ballenjongen

Uit: Vinkeveen
Reg.: 11 juni 2007

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 7 juli 2007 om 11:04:13.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: r_strubbe@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Volgens ajax.nl lieten ze een goede indruk achter op de vrijdagmiddag training. Hopen dat er werkelijk wat moois uitrolt.
HR
HR

HJanneman
Talent

Uit: 050
Reg.: 28 juni 2007

Er was een tijdje geleden veel belangstelling voor de shirts van Ajax Cape Town, omdat ze gewoon heel vet zijn.
Deze belangstelling heb ik gehouden en heb er iets langer dan anderhalve maand geleden werk van gemaakt, dus ja, het duurt even, maar dan heb je ook wat.

De toverwoorden zijn: doorzettingsvermogen, stalken en geduld, dan krijg je uiteindelijk wel waar je om vraagt(maar wel stapje voor stapje en soms weer een stapje terug), maar uiteindelijk komt alles goed als je contact opneemt via de website http://www.ajaxct.com .
HR
HR

Demosthenes
Vedette

Uit: Rotterdam
Vak: 420
Reg.: 14 december 2000

Iemand die een oefenwedstrijd van Ajax heeft gezien en iets weet te melden over de twee "gasten" van Cape Town?
HR
HR

HJanneman
Talent

'onze' Terror, Thembinkosi Fanteni ( 1 v/d 2 stagiaires van afgelopen zomer) heeft een stage bij Maccabi Haïfa positief afgerond, en wordt door de Isaraëlische topclub in de winterstop overgenomen van Ajax Cape Town voor ongeveer 1 miljoen euro.
Is inmiddels ook een vaste selectiespeler van Zuid-Afrika en wederom topscorer van Ajax Cape Town, maarja het Zuid-Afrikaanse niveau is niet juf van het.
Maar leuk voor hem dat hij alsnog in een 'Europese' competitie aan de slag kan.
HR
HR

Luis S.
Idool

Uit: Rotterdam
Droomaankoop: Moussa Dembele
Reg.: 12 juli 2003

0/11/2007 - Talent Ajax CT op stage bij PSV
(Gepost door RvN)

BRON: Ajax Cape Town

Ajax Cape Town meldt dat het talent Daylon Claasen binnenkort voor een stage bij PSV zal afreizen. Hij doet dan aansluitend aan een stage bij Espanyol. Eerder was hij al voor stages bij Anderlecht en Real Madrid. De 16-jarige centrale middenvelder kwam al uit voor Zuid-Afrika onder 23 en het eerste elftal van Ajax Cape Town. Ajax Cape Town is blij met de stages omdat haar jeugdspelers zo meer internationale ervaring opdoen op het hoogste niveau. [reageer]
http://psv.netwerk.to
HR
HR

AJAX 2007/2008
Internationale topspeler

Reg.: 11 juli 2000

Ik mag toch hopen dat Ajax zo slim is geweest om een eerste optie te hebben op alle spelers van Ajax CT. Anders is het een rare investering geweest. Het zou toch mooi zijn als er vanuit zuid afrika ook grote talenten doorbreken.
HR
HR

alleszalgoedkomen
Talent

Vak: 411
Reg.: 15 augustus 2000

Is hij misschien al bij ons op stage geweest , zo neen en waarom niet . Niet goed genoeg ??.
Anders is lachen in 040.
HR
HR

AJAXRULEZ
Bankzitter

Uit: Harlingen
Vak: 411
Reg.: 3 maart 2003

Daylon Claasen op stage bij Ajax

maandag 03 december, door SP, Amsterdam, 23:39u, Ajax Showtime

Het Zuid-Afrikaanse talent Daylon Claassen is momenteel op stage bij Ajax. De jonge middenvelder traint al een week mee met Jong Ajax en zal nog enkele dagen in Amsterdam blijven.

Omdat Jong Ajax vanavond voor de beker speelde, trainde Claasen vandaag mee met het A-selectie van Adrie Koster.

Vorige week verschenen berichten dat Claasen op stage zou gaan bij PSV, maar of dit waar is, is niet bekend. In eigen land geldt Claasen, die eerder al stage liep bij Anderlecht en Real Madrid, als een groot talent.
HR
HR

AjaxDokkum
Basisspeler

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 18 december 2007 om 17:14:43.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: ajaxcoolafca_h@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Voor de belangstellingen is hier nog een overzicht van afgelopen zomer:

http://www.ajax.nl/web/show/id=346783
HR
HR

PauloNunes
Talent

Uit: Den Haag
Vak: 126
Reg.: 18 december 2007

Van mij mogen ze die hele missie in Kaapstad opdoeken. Rendement (vreselijk woord) is nul. Kom nou ook niet met Ajax Beijing of Ajax Tjap Tjoi of weet ik veel wat voor onzin. Er is maar één Ajax! Ajax blijft altijd mijn club maar er lopen bij onze club echt een paar rare snuiters tussen met hele rare ideeen. Zo, nu ga ik mn Champy-pak maar weer eens uit de kast halen. ;)
HRHR
HR

BastardJimmy
Jeugdspeler
Runner-up Ajax Netwerk Pool 2004/2005

Vak: 408
Reg.: 15 februari 2004

quote:HR
PauloNunes schreef:

Van mij mogen ze die hele missie in Kaapstad opdoeken. Rendement (vreselijk woord) is nul. Kom nou ook niet met Ajax Beijing of Ajax Tjap Tjoi of weet ik veel wat voor onzin. Er is maar één Ajax! Ajax blijft altijd mijn club maar er lopen bij onze club echt een paar rare snuiters tussen met hele rare ideeen. Zo, nu ga ik mn Champy-pak maar weer eens uit de kast halen. ;)
HR
Ajax Beijing (Peking voor leken) is vooral commercieel een voltreffer. In Peking wonen 15 miljoen chinezen en 100 miljoen chinezen zijn geinteresseerd in voetbal. Er wordt pas sinds 10 jaar profvoetbal gespeeld en de club waar Ajax de samenwerking mee aangaat is een grote club in China. Ze hebben bovendien een leuk stadion :
forumillustratie

Het kost Ajax amper wat, maar ze krijgen wel toegang tot een markt van 100 miljoen voetbalgeinteresseerden. Absoluut geen verspild geld, maar vooral een goede commerciele investering die zichzelf dik gaat uitbetalen.
HR
HR

jaap12
Vedette

Uit: Amsterdam
Reg.: 11 juni 2004

Het rendement van Ajax Cape Town is niet nul. we hebben pienaar en Mccarthy daarvan gekregen en misschien komen er wel meer talentjes, ze staan bovenaan in de competitie en die Claassen zit in jong Ajax. En ook in die missie China heb ik vertrouwen, al is het alleen maar voor het geld. Als er over 5 jaar nog geen talent van Cape Town hier zit geef ik je gelijk, maar voorlopig lijkt het me een goede investering.
HR
HR

Jimmy Amsterdam
Regelmatige invaller

Uit: Langst ingeschreven actieve poster
Vak: 413
Reg.: 17 juni 1999

jaap12 schreef:

Het rendement van Ajax Cape Town is niet nul. we hebben pienaar en Mccarthy daarvan gekregen en misschien komen er wel meer talentjes, ze staan bovenaan in de competitie en die Claassen zit in jong Ajax. En ook in die missie China heb ik vertrouwen, al is het alleen maar voor het geld. Als er over 5 jaar nog geen talent van Cape Town hier zit geef ik je gelijk, maar voorlopig lijkt het me een goede investering.
HR
Tuurlijk is het een goede investering. We hebben al 2 spelers geoogst en de shirtverkoop van Ajax shirts is in Zuid Afrika enorm!

En China wordt alleen maar beter, wonen in Beijing alleen al 15 miljoen potentiele shirt-kopers. En mocht er ooit een chineze topper naar Ajax komen, dan zitten er elke wedstrijd 50 miljoen chinezen voor de televisie naar Ajax-VVV te kijken.....
HR
HR

HJanneman
Talent

En andersom levert het Ajax Cape Town ook wat op, omdat Ajax Cape Town in erg mooie shirts speelt en ik die om die reden weer gekocht heb.
Een leuke wisselwerking dus :D !

En laten we hopen dat Claasen een toppertje is/wordt..want je mag toch aannemen dat de interesse van andere 'grote' clubs niet voor niets waren en zij een goede scouting bezitten.
HR
HR

MaGiCa
Idool

Uit: Leeuwarden
Reg.: 10 april 2005

vr 22 feb 2008
Ajax Cape Town op weg naar landstitel
door onze Telesportredactie
KAAPSTAD - In tegenstelling tot 'moederclub' Ajax Amsterdam, weet Ajax Cape Town wel wat winnen is. De door het grote Ajax geadopteerde vereniging is momenteel dé sensatie in de Zuid-Afrikaanse profcompetitie en hard op weg om voor het eerst in de historie de nationale titel te veroveren.

De afgelopen week won de ploeg van de voormalige hoofd opleidingen Craig Rosslee achtereenvolgens met 3-1 van Bloemfontein Celtic, met 2-1 uit bij Black Leopards en gisteravond werd Thanda Royal Zulu met 3-0 aan de kant gezet. Hierdoor heeft de ploeg van doelman en ex-Ajacied Hans Vonk een voorsprong van vier punten op achtervolger Supersport genomen, terwijl de rijke Zuid-Afrikaanse topclubs Orlando Pirates en Kaizer Chiefs op liefst vijf en dertien punten achterstand zijn gezet.

Hans Vonk: "Het is ongelooflijk wat er gebeurt. Sinds Ajax hier begin 2007 is geweest, heeft de club een enorme impuls gekregen. We staan niet alleen bovenaan, inmiddels zitten ook drie spelers bij de nationale selectie en staan verschillende jongens in de belangstelling van buitenlandse clubs."

Ajax Cape Town is opgezet volgens de huisregels van de moederclub uit Amsterdam. Het team hanteert het 4-3-3-systeem en moet het vooral uit zelf opgeleide spelers hebben. Van het huidige basisteam zijn liefst acht spelers tussen de 19 en 22 jaar. Vonk: "Onze organisatie wordt als het voorbeeld voor het Afrikaanse voetbal gezien. Aanvankelijk leidden we alleen voor de grote clubs op, nu zijn we in staat onze talenten langer vast te houden en meteen komen de resultaten."

Uitslagen: Amazulu-Arrows 0-1; Swallows-Santos 1-4; FS Stars-Celtic 1-0; Orlando Pirates-Sundowns 3-1; Supersport-Cosmos 1-1; Ajax Cape Town-Thanda Royal Zulu 3-0; Platinum Stars-Leopards 2-0; Wits-Kaizer Chiefs 0-2.

Stand: Ajax Cape Town 18-35; Supersport 18-31; Pirates 18-30; FS Stars 18-30; Wits 19-29; Arrows 18-27; Santos 18-25; Kaizer Chiefs 18-22; Celtic 17-22; Swallows 17-22; Sundowns 17-21; Platinum Stars 17-21; Amazulu 18-20; Thanda 18-19; Cosmos 18-15; Leopards 18-14.
HR
HR

HJanneman
Talent

Kan ik dan toch nog in een kampioensshirt lopen deze zomer.
Een shirt hebben van Ajax Cape Town is van twee walletjes eten.
Niet dat ik er een biertje extra op neem trouwens..het blijft immers toch een ver van je bed-show, die competitie daar.

Maar leuk voor de club die 't maar moeilijk heeft om genoeg supporters te trekken om het stadion enigszins te vullen, terwijl voetbal in de andere Zuid-Afrikaanse steden juist erg leeft.
Buiten de Nederlandse competitie kan ik het wel waarderen dat de underdog met weinig middelen kampioen weet te worden.
HR
HR

AjaxDokkum
Basisspeler

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 23 februari 2008 om 14:48:30.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: ajaxcoolafca_h@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Mooi man.
Hopelijk de 1ste van een hele reeks!
Wel opvallend wat Vonk zegt overigens.
HR
HR

Iceman
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Leiden
Reg.: 10 augustus 2003

jaap12 schreef:

HR
Over 5 jaar? volgens mij zitten we al rond de 10 jaar met die club ofzo.
McCarthy was geloof ik in 1998, kun je nagaan.

2 spelers in 10 jaar waarvan er 1 totaal mislukt is en we van de ander eigenlijk maar anderhalf seizoen plezier hebben gehad.
Verder altijd stagiairs die stuk voor stuk afgetest worden.

Het levert niks op, dus kap er maar mee.

En loopt er een keer een supertalent rond met de naam John Obi Mikel dan laat je hem voor een paar ton gaan naar een noorse club waarna Man United en Chelsea om hem vechten en hij na getekend te hebben bij United toch bij Chelsea in de basis beland.

Kap er maar mee.
HR
HR

Jimmy Amsterdam
Regelmatige invaller

Uit: Langst ingeschreven actieve poster
Vak: 413
Reg.: 17 juni 1999

Iceman schreef:

(...)

Het levert niks op, dus kap er maar mee.

HR
Opportunist. Door mensen als jij mislukt elk project. Een project starten en binnen 10 jaar maximaal rendement willen hebben. Dat is het hele idee toch niet van een lange termijn investering.

Ajax Capetown was een klein kansloos clubje in Zuid Afrika, inmiddels is het de aankomende kampioen, inmiddels is de opleiding van Cape Town in heel Afrika bekend, en inmiddels zijn we op het punt aangekomen dat het oogsten kan gaan beginnen.......

En types als jij willen de stekker er uittrekken??

Gewoon geduld hebben, geduld is een schone zaak, je hoeft maar 1x in de 20 jaar een topper te oogsten om uit de kosten te zijn. En als die topper er niet komt, dan heb je in ieder geval altijd nog 20 jaar een heerlijk warme winterstop gehad :B
HR
HR

Joodje
Regelmatige invaller

Reg.: 5 mei 2000

amen
HR
HR

Woot
Idool

Vak: 107
Reg.: 26 februari 2003

Ajax Cape Town maakt winst

KAAPSTAD - Het sportieve succes van Ajax Cape Town in de Zuid-Afrikaanse profcompetitie heeft de satellietclub van Ajax geen windeieren gelegd. Voor het eerst sinds Ajax zeven jaar geleden eigenaar van de club werd, maakt de huidige koploper winst. Voorzitter John Comitis: "Nadat Ajax hier in januari 2007 is geweest, is er binnen Ajax Cape Town veel ten goede veranderd. Na jaren steeds rond de 300.000 euro verlies te hebben gedraaid, haalden we vorig jaar voor het eerst ons budget van 1 miljoen euro. Dit jaar is de begroting tot 1,4 miljoen opgeschroefd. Met nog tien wedstrijden te gaan, zitten we nu al op een omzet van rond de 2 miljoen euro. Dat is een stijging van 30 procent, waar zo'n 200.000 euro nettowinst van overblijft."

Dit is vooral opvallend, omdat Ajax Cape Town dit nog altijd zonder shirtsponsor doet. Comitis: "Jarenlang is het probleem geweest, dat de Nederlandse sponsors van Ajax het niet in ons zagen zitten. Daarom waren we zelfs gedwongen om Puma als kledingsponsor te nemen. Inmiddels is het beleid in Amsterdam omgegooid en is het de bedoeling dat mogelijk Aegon en zeker Adidas op basis van de nieuwe sponsorcontracten in ons gaan investeren. Als dat inderdaad gerealiseerd is, dan zijn we nog meer Ajax dan we nu al zijn."

Op dit moment is Ajax Cape Town de sensatie van de nationale profcompetitie. De club is opgezet volgens de tradities van de moederclub uit Amsterdam: resultaat gekoppeld aan mooi voetbal, uitgevoerd door spelers uit de eigen kweek. Inmiddels bestaat het basisteam uit liefst 8 spelers jonger dan 23 jaar en zijn vier Afrikaanse Ajacieden opgenomen in de nationale selectie. Recentelijk werd de 17-jarige aanvallende middenvelder Daylon Claassen per 1 juli door Ajax vastgelegd. Hij zal in Amsterdam vooralsnog uitkomen voor Jong Ajax.

Telesport.nl
HR
HR

jaap12
Vedette

Reg.: 11 juni 2004

Ik ben benieuwd of er bij die jonge basisspelers nog talentjes zitten die wij kunnnen gebruiken. Misschien dat die Doutie zich ontwikkeld heeft, we kunnen wel een rechtsbuiten gebruiken.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Satellietclubs en huurlingen » Ajax Cape Town - the topic

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Op dit moment zitten er 6 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "Zondag 1230 uur RKC Waalwijk - AFC Ajax".

HR

Ajax Poll

Wordt Ajax nog kampioen?

Ja
Nee
Weet niet
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 19,3% dat NEC wint van Feyenoord. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van RKC Waalwijk-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!