Ajax Netwerk
zaterdag 20 maart 2010 - 18:18                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Satellietclubs en huurlingen » Ajax Cape Town - the topic

HR

Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 14 »

HR

TmZ
Ballenjongen

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 23 juli 2005

quote:HR
litmanen20 schreef:

(...)

Toch zou ik graag weten waar je um vandaan heb... :)
HR
Ja ik ook vind het een onwijs mooi shirt.
Ze zijn in principe gewoon te koop via de site van ajax ct voor een eurotje of 20 omgerekend.
Alleen zijn de verzendkosten nogal veel neem ik aan, maar mochten er veel geinteresseerden zijn moet het goed te doen zijn als je het samen doet.
HR
HR

DANIPINC
Jeugdspeler

Reg.: 23 maart 2004

Ik zou ook graag weten waar je dat shirt vandaan hebt
HR
HR

Hunter_9
Basisspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Uploads: 1
Reg.: 25 augustus 2005

Ik zou het ook graag willen weten.
Heb vorig jaar ooit contact proberen te zoeken met de club zelf, verschillende keren gemaild, maar nooit iets teruggehad.
HR
HR

Wesley S.
International

Reg.: 31 december 2000

Ik heb ook een ACT shirt, gewoon besteld via de site.
HR
HR

vak429
Internationale topspeler

Uit: Purmerend
Vak: 429
Reg.: 16 november 2003

Heb er al wel een. Duurde eeuwen en na wat corrupte gasten ontslagen te hebben stuurde ze me een total spelers trainingspak voor nop. Toch netjes. Heb nog de adidas maar dan zonder sponsor met 29 pienaar.

Zou nu de puma wel willen, heb al gemaild en van alles geprobeeerd maar krijg het maar niet voor elkaar :\(
HR
HR

Beeki
Vedette

Uit: Hulst / Breda
Uploads: 2
Reg.: 30 juli 2003

Wesley S. schreef:

Ik heb ook een ACT shirt, gewoon besteld via de site.
HR
Waar precies op die site staat het dan? Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, wat mij uiteraard spijt ;), maar ik kan het echt niet vinden...

Alvast bedankt.
HR
HR

Hunter_9
Basisspeler

Uploads: 1
Reg.: 25 augustus 2005

Beeki schreef:

(...)Waar precies op die site staat het dan? Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, wat mij uiteraard spijt ;), maar ik kan het echt niet vinden...

Alvast bedankt.
HR
Ik kon het inderdaad ook niet vinden, maar volgens mij is het er momenteel af.
Je kunt namelijk wel telefonisch nog het shirt van '05-'06 bestellen.
Maar misschien heb ik zelf ook niet goed genoeg gezocht ;)
HR
HR

Gekke Gerrit
Ballenjongen

Reg.: 24 juli 2006

Kunne we dat Superspot waar feyenoord mee genokt is niet overnemen als sattelietclub? dan hebben we straks alle talenten van Zuid Afrika! B)

EDIT:
Het is niet REVOlutionair om zoveel smilies te gebruiken....doe maar niet dus..

[Dit bericht is veranderd door Daniëlla (op 24 juli 2006 16:45:07).]
HR
HR

TAS
Lid 2de elftal

Reg.: 26 juni 2004

Kunne we dat Supersport waar feyenoord mee genokt is niet overnemen als sattelietclub? dan hebben we straks alle talenten van Zuid Afrika!HR
Hoe kom je er bij dat Feyenoord daarmee is gestopt? kan het nl. nergens vinden.
Heb de C1 van Supersport een toptoernooi zien winnen, zaten grote talenten tussen (ze wonnen van Ajax in de finale, o.a. Barcelona, Real Madrid, Chelsea en Man United deden ook aan dat toernooi mee)
HR
HR

superdiz2
Internationale topspeler

Uit: Amersfoort
Vak: 426
Reg.: 3 juli 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 28 juli 2006 om 19:45:44.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: superdiz@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

TAS schreef:

(...)
Hoe kom je er bij dat Feyenoord daarmee is gestopt? kan het nl. nergens vinden.
Heb de C1 van Supersport een toptoernooi zien winnen, zaten grote talenten tussen (ze wonnen van Ajax in de finale, o.a. Barcelona, Real Madrid, Chelsea en Man United deden ook aan dat toernooi mee)
HR
wij hebben geen satellietclub nodig, wij hebben amsterdam en omstreken
daar komen meer dan genoeg talenten vandaan lijkt mij!!
HR
HR

punter
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 november 2004

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 30 juli 2006 om 22:28:48.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: dewez_lucien@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Nou weet ik dat dat voor ons niet van belang is, maar Ajax Cape Town gaat naast top-doelman Hans Vonk, waarschijnlijk nog een grote naam vastleggen, naja... het is een Grieks international.

-----------------------

Ajax to sign Greek international?

26/07/06

As if the signing of top South African goalkeeper Hans Vonk from Ajax Amsterdam was not enough, Ajax Cape Town are on the verge of signing a Greek international.

The player, by the name of Christos Kostis, has been training with the team for some time now and news is that he might sign for the 'Urban Warriors'.

Ajax PRO Shooz Mekuto confirmed to the official Ajax website that Kostis had been training with Ajax, but he added that no deal had been made as yet.

"The Ajax technical and medical teams are still assessing him and we will know soon whether he will stay with us or not," said Mekuto.

Kostis last played for ALKI Larnakas in Cyprus and before that he used to play for Greek giants, AEK Anthens. He also had a spell with Belgian giants Anderlecht.

The 34-year-old midfielder has also represented his country 21 times.

http://www.ajaxct.com

[Dit bericht is veranderd door punter (op 30 juli 2006 22:29:10).]
HR
HR

w86
Basisspeler

Reg.: 29 juni 2006

superdiz2 schreef:

(...)

wij hebben geen satellietclub nodig, wij hebben amsterdam en omstreken
daar komen meer dan genoeg talenten vandaan lijkt mij!!
HR
Je moet je niet blindstaren op talenten uit Amsterdam en omstreken. Wereldwijd lopen veel meer talenten. 1 satellietclub vind ik prima, als die voldoende talenten opleverd voor Ajax.
HR
HR

Jesse V.
Talent

Uit: Utrecht
Vak: 426
Reg.: 12 juli 2006

Wat ik overigens wel grappig vind is dat je op de site van Ajax CT van alles kan lezen over de spelers. Dingen als favoriete restaurant, muziek, eten en nog zo wat. Zou leuk zijn als ze dat ook op de Nederlandse site zouden doen.
HRHR
HR

Deli
International

Uit: Gent (B), Woerden (NL), Alexandroupolis (GR)
Vak: 116
Reg.: 10 september 2000

Ajax sign Greek international

02/08/06

Ajax Cape Town have announced the signing of top Greek midfielder Christos Kostis on a one-year deal with an option to renew.

The 34-year-old had been training with the 'Urban Warriors' for several weeks and is now, officially, an Ajax player.

Speaking at a press conference in Cape Town on Wednesday, Ajax CEO John Comitis said Kostis would add value to the team.

"Prior to his injury that kept him for a year, Kostis was scoring amazing goals for AEK Anthens.

"He is an experienced player with amazing talent and he also makes his present felt in the field of play. Obviously this will be good for our youngsters," added Comitis.

Ajax coach Muhsin Ertugral was delighted to have a player of Kostis' caliber at his disposal.

"We need experienced players like Kostis to help our young team. With Hans Vonk in goals, Tsholola Tshinyama in defence and Kostis in the midfield, you have a perfectly balanced team," said Ertugral.

"We just need to work on his match fitness (because he has not played for a while), then we will see the best of him soon."

Meanwhile, Ertugral revealed that he was happy with his team's progress so far ahead of the 2006/07 season.

"The players are responding well to my training methods. They are showing hunger and commitment, and this augurs well for the team," he said.

CURRICULUM VITAE OF CHRISTOS KOSTIS:

Surname: Kostis
Name: Christos
Date of Birth: 15 January 1972
Place of Birth: Thessaloniki - Greece
Position: Midfielder
Nationality: Greek
Marital Status: Single
Former clubs: Iraklis - Greece first division
AEK - Greece first division
Anderlecht - Belgium first division
ALKI - 2nd division
National caps: 15 Caps - Greece
Honours: 1996 Cup of Greece with AEK (first division)
1997 Cup of Greece with AEK (first division)
2001 Cup of Greece with AEK (first division)

Kostis was één van de beste Griekse spelers van de afgelopen 10 jaar. Zijn blessure heeft veel roet in het eten gegooid. Hopelijk voor hem en voor Ajax CT wordt dit zijn nieuwe kans....ook al is hij 34.
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

Ajax en Cruyff brengen het voetbal naar de Zuid-Afrikaanse townships

Missie in Kaapstad

AMSTERDAM, zaterdag

Als Ajax begin volgend jaar naar Zuid-Afrika vertrekt, is dat niet alleen maar ter voorbereiding op de tweede seizoenshelft. De club heeft een missie in gang gezet waarbij met onder meer Telesport de krachten worden gebundeld. Naast de aanleg van een Cruyff Court en de plannen voor een Cruyff Academy zal het fundament onder een nieuwe thuishaven van Ajax Cape Town worden gelegd. Het bijzondere van dat project is de locatie. De satellietclub gaat verhuizen naar een township, iets buiten Kaapstad, en moet een brug slaan tussen de kleine witte elite en de grote zwarte massa. Want de erfenis van het verleden is nog steeds niet eerlijk verdeeld.

Johan Cruyff maakt van 8 tot en met 16 januari zelf ook deel uit van het reisgezelschap, evenals het bestuur en directie van Ajax. Het geeft de importantie van het bezoek aan. Ajax stootte vrijwel alle buitenlandse projecten af, maar wil Cape Town een nieuw, volks gezicht geven. „Herpositioneren”, noemt algemeen directeur Maarten Fontein het. Na een werkbezoek in januari constateerde de driekoppige directie dat er nog voldoende mogelijkheden liggen. Daarbij benadrukt Fontein dat de initiatieven niet in het bekende hokje geschoven mogen worden. „In het verleden werden clubs vaak afgeschilderd als kolonialen die even wat kwamen halen. Daar is geen sprake van. We willen het voetbal naar de townships brengen. Als springplank naar een beter leven.”

Fontein zag ter plaatse de beperkingen van Ajax Cape Town. De club wijkt voor thuiswedstrijden uit naar het Newlands Stadium, waar de huur hoog is en de commerciele mogelijkheden te kleinschalig. Ook is de plek moeilijk bereikbaar voor de achterban, zodat de specifieke voetbalsfeer achterwege blijft.

Ten behoeve van het WK over vier jaar moet in het rijke westelijke deel van Kaapstad een immens stadion verrijzen. Kosten: tussen de 400 en 500 miljoen euro. Ajax heeft nu het plan opgevat om in het arme zwarte deel, en in samenwerking met de lokale autoriteiten, een stadion te laten bouwen voor circa vijf miljoen euro. Een stadion met een capaciteit van 7000 toeschouwers voor Ajax Cape Town, een stuk dichter bij de wortels en met blote handen gemaakt door de inwoners van de townships uit de wijk Philippi. Voetbal in een volksbuurt. „Zo is Ajax zelf in 1900 ook begonnen”, aldus Fontein.

Tevens is het de bedoeling om de grond onder het trainingscomplex, Ikamva (De Toekomst), te verkopen, de boel op te pakken en nabij het Philippi Stadium te verplaatsen, inclusief medische voorzieningen. Maar dat is fase twee. Fontein: ,,De township moet de basis worden.”

De algemeen directeur is een bevlogen mens. Na de tsunami hielp hij in Sri Lanka met een groep van 200 managers een volledig verwoest dorp weer op te bouwen. Na een aarzelende kennismaking trokken ze de lokale bevolking mee in hun stuwende enthousiasme. Sindsdien weet Fontein dat het hart, de geest en de ziel een magische drie-eenheid kunnen vormen.

„Aan het eind van de week stonden er vijf nieuwe winkels en was het hún werk geworden. Het gevoel van eigenwaarde bij die mensen steeg enorm. En dat is wat we ook in Kaapstad willen bereiken. Wij willen onze maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen; dat is een van de vijf clubwaarden in ons beleidsplan. Ajax gaat verder dan Nederland en Ajax is meer dan voetbal.”

De ex-topman van Unilever ontkent stellig dat de club vast wil inspelen op het naderende WK, dat overigens in gevaar is gekomen vanwege de organisatorische problemen. „We zijn al zes jaar bezig in Kaapstad en hebben dus een ruime voorsprong. Ook als het WK aan een ander land zou worden toegewezen, gaan wij door.”

Voetbal is voor de kansarme Zuid-Afrikaanse jeugd een enorme inspiratiebron. Daarom staat Missie Kaapstad vooral in het teken om via de sport nieuwe impulsen aan de townships te geven. Hans Vonk (inzet links), nu reeds in dienst van Ajax Cape Town, wordt één van de sleutelfiguren tijdens Ajax’ herstart in Zuid-Afrika. Johan Cruyff gaat zijn club vooral via ’zijn’ Foundation en Academy adviseren.

Het moet ook los worden gezien van andere ideeën die ondertussen worden aangemaakt op de afdeling marketing, meent Fontein. Zo vertrekt hij maandag met technisch directeur Van Geel naar China, waar Ajax zijn voelhoorns heeft uitgestoken. „China moet je puur zien als commercieel concept. In Kaapstad komt er veel meer bij kijken. Educatieve ontwikkeling, zelfwerkzaamheid, karaktervorming. Ik heb bedrijven opgezet in China en Turkije. Daar moet je dan ook Turken en Chinezen neerzetten. Op een gegeven moment was ik nog maar de enige buitenlander. Dan heb je de ideale situatie gecreëerd.”

De kloof dichten tussen de witte elite en de zwarte massa; het is een idealistische doelstelling waar vele wereldverbeteraars al over gestruikeld zijn.

Fontein stelt een wedervraag: „Maar moet je het dan laten?”

„Wij willen graag vernieuwend zijn, een voortrekkersrol vervullen. Niemand durfde zijn handen te branden aan de township. Daar ligt een enorme uitdaging. Niet door snel geld te verdienen, maar door de mensen zelf iets te laten opbouwen en structuur aan te brengen. Ik ben blij dat ook Telesport daarin op een bijzondere wijze gaat participeren.”

Dan tot slot: „De lach op het gezicht als Ajax wint is toch anders dan de lach van mensen die straks samen iets hebben gerealiseerd. We hebben enkele deelnemingen gehad in andere landen, met voetbalscholen. Die waren niet allemaal even succesvol. Waarom? Omdat de ziel ontbrak.” HR
HR
HR

Skoft_69
Lid 2de elftal

Uit: Amsterdam
Reg.: 27 oktober 2003

Ik hoor net bij de samenvatting van Werder-Chelsea dat John Obi Mikel bij Ajax Cape Town heeft gespeeld....hoe is ie dan in hemelsnaam bij Lynn in Noorwegen terecht gekomen en waarom heeft ManU 20 miljoen voor hem gekregen, zonder dat hij daar ooit heeft gespeeld en hebben wij niks! Wie heeft er zitten slapen in Cape Town!?

Hier schrok ik toch wel ff van!
HR
HR

AFCA 428
Idool

Uit: Amstelveen
Vak: 428
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

Mikel John Obi (born April 22, 1987) is a Nigerian footballer. He is a central midfielder who currently plays for Chelsea.

He was born John Michael Nchekube Obi, the son of a former civil servant. Mikel was playing top-flight football for Plateau United aged 15 and, by 2003, was gaining headlines for his country at the FIFA Under-17 World Championships held in Finland. After a brief spell in South Africa with Ajax Cape Town, Mikel gained global recognition in 2005 by starring at the FIFA World Youth Championship where Nigeria were beaten 2-1 in the final by Argentina.[1]

During the 2003 FIFA Under-17 World Championships, commentators continually misspelled his middle name of "Michael" as "Mikel". He decided to keep the new name, saying that it had a special ring to it.
HR
Wie heeft er zitten slapen :I
HR
HR

Almdudler
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Westland
Vak: 424
Reg.: 12 juni 2003

Weet iemand hier meer van? Was hij toen gewoon nog niet zo goed of kon Cape Town hem niet houden? Of hebben ze echt zitten slapen?
HR
HR

Clarence Seedorf -10
Vedette

Uit: Amstelveen
Vak: 428
Reg.: 25 september 2005

12/1/2007 - Ajax Cape Town moet een speler per jaar gaan afleveren aan Ajax
(Gepost door RvN)

Ajax technisch directeur Martin van Geel liet tegenover De Telegraaf weten dat de leiding van Ajax met de directie van Ajax Cape Town om de tafel heeft gezeten en dat daarbij is afgesproken dat de samenwerking tot 2010 door zal lopen. Belangrijkste doelstelling daarin is dat de Zuid-Afrikaanse dochterclub een speler per jaar moet kunnen afleveren aan Ajax, die klaar is voor het niveau van Ajax. Dit jaar trok Ajax in dat verband Stanton Lewis aan voor vijf seizoenen. De afgelopen jaren was het resultaat van de samenwerking teleurstellend, ook omdat Ajax zelf naar eigen zeggen te weinig bijdroeg. Daarom zal de samenwerking geintensiveerd worden. In 2010 zal dan moeten blijken of de samenwerking de gewenste doelstelling bereikt heeft en het zinvol is om door te gaan. [reageer]
HR
HR

Klasbakken
Legende

Uit: Heerhugowaard
Reg.: 10 juli 2002

Het enige dat Ajax volgens mij de afgelopen jaren heeft gedaan is ontzettend veel geld pompen in deze club. Er lopen toch wel wat Pienaartjes rond daar? Als ik dan zie dat ze zo'n Mikel John Obi laten lopen, tja. Dan heeft Ajax dus echt lopen slapen. Maar ja, dat doen ze al tien jaar...

Hopen dat Ajax Capetown in de toekomst zijn waarde gaat tonen.
HR
HR

DidiAjax
Lid 2de elftal

Uit: Spanje
Reg.: 27 augustus 2006

Volgende speler zal bijna zeker dan wel Scott worden denk ik.
Al eerder op stage geweest dus al een indruk achtergelaten in Amsterdam.
HR
HR

Revo
Legende

Uit: Overslag/Tilburg
Vak: 413
Reg.: 20 augustus 2002

3-1 Capetown, nou we kunnen aan de slag om daar eens te scouten. :B
HR
HR

Jobo
Internationale topspeler

Reg.: 16 juli 2003

Scott heeft 2 keer gescoord tegen Ajax en is al eens op stage geweest bij Ajax. Ik weet niet meer wat Ajax van deze speler vond.
HR
HR

Jaap Stam
Bankzitter

Uit: mercato saraceno
Reg.: 21 april 2003

Kopen die Scott, dan :D
HR
HR

DidiAjax
Lid 2de elftal

Uit: Spanje
Reg.: 27 augustus 2006

Ik zei het al van die Scott.
Zeer goede speler.
Als ze elk jaar een speler moeten leveren kunnen ze zich waarschijnlijk wel uitleven voor het 2e team.
Vele van die spelers zullen uiteindelijk niet doorbreken dan zoals ook Lewis zal gaan overkomen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Satellietclubs en huurlingen » Ajax Cape Town - the topic

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Op dit moment zitten er 10 bezoekers in de chatbox. Het onderwerp is "Zondag 1230 uur RKC Waalwijk - AFC Ajax".

HR

Ajax Poll

Wordt Ajax nog kampioen?

Ja
Nee
Weet niet
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 60,9% dat PSV wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van RKC Waalwijk-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!