| Poster | | Topic: Daley Blind |  |
|
HCMCPUPPY Bankzitter
Uit: Houthalen (België) Vak: - Posts: 545 Reg.: 7 juni 2002 | Ik ben driftig aan het spitten in mijn geheugen, maar bij mijn weten is dit de eerste keer dat “een zoon van” een contract tekent bij Ajax. De vaders van Nigel de Jong en Marco van basten speelden ook betaald voetbal maar niet bij Ajax. En de zoons van Johan Cruyff en Jan Mulder speelden ook niet bij dezelfde club, dus ik denk dat we hier een unicum hebben.
Net op tijd dus Daley, want ik denk dat ook de zoon van Wamberto een behoorlijke kans maakt.
|
|
|
Lederen Knikker  International
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 5460 Reg.: 28 juni 2005 | Wim Andriesen plus Theo Brokman sr. en jr. hebben bij Ajax gespeeld. 
|
|
|
HCMCPUPPY Bankzitter
Uit: Houthalen (België) Vak: - Posts: 545 Reg.: 7 juni 2002 | Dat klopt, maar de vaders stonden niet onder contract bij Ajax, die speelden volgens mij als amateur.
Ik heb nog eens wat documentatie nagekeken maar ik denk dat het klopt. Piet Witschge speelde voor Blauw-Wit, Robbin Kieft had nooit een contract bij Ajax.
Danny Muller had ook geen contract bij Ajax bij mijn weten, al is dat een twijfelgeval, misschien heeft hij een jeugdcontract gehad. Dennis en Hassie van Wijk hebben wel allebei op de loonlijst gestaan bij Ajax, maar volgens mij heeft Hassie nooit betaald voetbal bij Ajax gespeeld.
|
|
|
zjap Talent
Uit: Waddinxveen Vak: 428 Posts: 167 Reg.: 21 november 2004 | En nu maar hopen dat hij net zo goed is...
|
|
|
ajaxwintcl Vedette
Vak: - Posts: 1849 Reg.: 30 augustus 2003 | Ajax contracteert Daley Blind
Amsterdam, 29 mrt 2007
Ajax heeft donderdag jeugdspeler Daley Blind gecontracteerd. De net 17-jarige Ajacied is vastgelegd tot 1 juli 2010. Het is zijn eerste contract bij de club.
Blind speelt sinds juni 1998 bij Ajax. Officieel is de zoon van Danny Blind nog een B-junior, maar de jonge verdediger is uitgegroeid tot vaste waarde in de A-jeugd.
Naast zijn carrière bij Ajax, is Blind ook jeugdinternational. Met Oranje onder 17 plaatste hij zich afgelopen weekeinde voor het EK, dat in mei in België wordt gehouden.
Martin van Geel is blij dat Blind zich voor een langere periode heeft verbonden aan de Amsterdamse club. ,,Daley is één van de grootste talenten van de club", aldus de technisch directeur van Ajax.
http://www.ajax.nl
Blind junior tekent eerste contract bij Ajax
29/3/2007 16:32
Ajax heeft volgens technisch directeur Martin van Geel een van zijn grootste talenten vastgelegd. Daley Blind tekende een contract tot de zomer van 2010.
De zeventienjarige jeugdinternational is de zoon van Danny Blind en zit al bijna negen jaar bij de Amsterdamse club. Daley Blind speelt in de A1 van Ajax.
http://www.vi.nl
Ik heb zijn naam wel eens horen vallen maar weet bijster weinig over hem, heb hem ook nog nooit zien spelen. Iemand wat meer info /
Daley Blind:
Leeftijd: 17 ?
Positie: Centrale verdediger

[Dit bericht is veranderd door ajaxwintcl (op 29 maart 2007 19:59:16).]
|
|
|
AlwaysAjax Jeugdspeler
Vak: - Posts: 83 Reg.: 10 augustus 2003 |
quote: HCMCPUPPY schreef:
Ik ben driftig aan het spitten in mijn geheugen, maar bij mijn weten is dit de eerste keer dat “een zoon van” een contract tekent bij Ajax. De vaders van Nigel de Jong en Marco van basten speelden ook betaald voetbal maar niet bij Ajax. En de zoons van Johan Cruyff en Jan Mulder speelden ook niet bij dezelfde club, dus ik denk dat we hier een unicum hebben.
Net op tijd dus Daley, want ik denk dat ook de zoon van Wamberto een behoorlijke kans maakt.
De 2 zoons van Wamberto.
Youri Mulder heeft wel bij Ajax gespeeld, in de jeugd.
Weet alleen niet voor hoelang dat was..
En btw, damn wat lijkt Daley op pappie zeg, qua gezicht.
Danny hoeft op zeker niet te vrezen dat hij niet de vader is, lol.
Hopen dat ie hem qua prijzen winnen met Ajax evenaart..dan hoeft ie van mij niet eens zo goed als pa te worden.
[Dit bericht is veranderd door AlwaysAjax (op 29 maart 2007 20:25:31).]
|
|
|
Klasbakken Idool
Uit: Heerhugowaard Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 6540 Reg.: 10 juli 2002 | Hulde! Dit schijnt een zeer grote belofte te zijn. Als 'ie zo doorgaat speelt hij volgend jaar misschien al in Jong Ajax en zal het niet lang duren voordat hij zijn entree maakt in de ArenA.
Toch blijft het cru dat uitgerekend Van Geel, de man die Blind sr. op een schoftige wijze uit de club heeft gewerkt, nu lovend is over zijn zoon.
|
|
|
fubu-afca Jeugdspeler
Vak: - Posts: 76 Reg.: 24 juni 2006 | zie hem zo vaak,
woont 10 M van mij vandaan,
vroeger altijd gezien dat Danny tig keer in de week met hem trainde op een trapveldje..
maarja deze jongen heeft wel Potentie denk ik om de achterhoede in de toekomst te versterken
|
|
|
zlataninho Regelmatige invaller
Vak: 410 Posts: 642 Reg.: 21 maart 2004 | daley lijkt sprekend op zijn vader toen hij nog jong was.
alleen het permanent ontbreekt nog.
Ik had het mooi gevonden als hij zijn debuut maakte onder zijn vader. Maar 1 ding is zeker hij heeft zeker zijn naam mee !!
|
|
|
343 Geselecteerd voor Oranje
Uit: Hulst Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1172 Reg.: 9 augustus 2001 | GVD! Shit!
Ik weet nog dat ik een prachtige foto had van Danny Blind (ontblote borst) met baby Daley in zijn armen. Kan het niet vinden ondanks mijn gestructureerd archief! 
|
|
|
Klasbakken Idool
Uit: Heerhugowaard Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 6540 Reg.: 10 juli 2002 |

Kopie van z'n vader die Daley (hoogste speler). Dat lachje...
Als hij ook de voetbalkwaliteiten van zijn vader heeft gaan we nog leuke dingen met hem beleven.
|
|
|
Bolink Talent
Uit: Raalte Vak: 413 Posts: 112 Reg.: 17 december 2002 | Ik kan me herinneren dat hij ooit eens meedeed aan het hooghouden voor een wedstrijd. Weet alleen niet meer wanneer....
[Dit bericht is veranderd door Bolink (op 2 april 2007 14:04:28).]
|
|
|
AFCA 428 International
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 4132 Reg.: 6 september 2005 | In de eind jaren 90. Er staat op Ajaxfotoside een foto.
|
|
|
|
Bolink Talent
Uit: Raalte Vak: 413 Posts: 112 Reg.: 17 december 2002 | Ohja, waar staat deze foto?
Bij een wedstrijd of ergens anders...
Zie het zo 1-2-3 niet namelijk.
Thanx
|
|
|
Pleger des Geils Lid 2de elftal
Uit: Amstelveen Vak: - Posts: 300 Reg.: 18 oktober 2002 |
quote: AlwaysAjax schreef:
(...)
De 2 zoons van Wamberto.
Youri Mulder heeft wel bij Ajax gespeeld, in de jeugd.
Weet alleen niet voor hoelang dat was..
En btw, damn wat lijkt Daley op pappie zeg, qua gezicht.
Danny hoeft op zeker niet te vrezen dat hij niet de vader is, lol.
Hopen dat ie hem qua prijzen winnen met Ajax evenaart..dan hoeft ie van mij niet eens zo goed als pa te worden.
Heb zelf nog een keer in de D-jeugd tegen Daley gespeeld. Die gaat er zeker wel komen. Zoon van Wamberto zie ik nog regelmatig. Uit bronnen binnen Ajax vernomen dat contract voor Wamberto er ook wel aankomt. Zijn echte naam is echter Danilo. De 2de Wamberto is nog een stukkie jonger.
|
|
|
remmie1 Bankzitter
Vak: 129 Posts: 565 Reg.: 8 juli 2003 | utrecht pas maar op 
|
|
|
zlataninho Regelmatige invaller
Vak: 410 Posts: 642 Reg.: 21 maart 2004 | Ik kan me nog een geniale macdonalds reclame herineren voor het ek 2000. Zag je daley en danny aan een tafeltje zitten en daley las een vraag voor uit zijn happy mael ''welke speler zat het meeste op de bank tijdens wk 1990'' andwoord was danny blind 
|
|
|
ForzaGrandeIbra Vedette
Uit: Haarlem Vak: 428 Posts: 2109 Reg.: 29 december 2003 | Ajax - RKC uit '99. De laatste van Danny:

onderschrift: Blind (met zoontje) voor de laatste keer
Ajax Foto Side.nl
[Dit bericht is veranderd door ForzaGrandeIbra (op 4 april 2007 13:56:43).]
|
|
|
freezl Internationale topspeler
Uit: valkenswaard Vak: - Posts: 2852 Reg.: 26 september 2004 | Ondanks de 6de plaats op het toernooi in Spanje is de zoon van Danny,Daley Blind uitgeroepen tot beste speler vh toernooi.
Toch mooi nieuws en goed dat ie nu een contract heeft.
Weet niet hoe hij speelt,maar anderen wellicht wel,iemand een mening over hem?
|
|
|
markieee Regelmatige invaller
Vak: 409 Posts: 655 Reg.: 27 mei 2005 |
quote: freezl schreef:
Ondanks de 6de plaats op het toernooi in Spanje is de zoon van Danny,Daley Blind uitgeroepen tot beste speler vh toernooi.
Toch mooi nieuws en goed dat ie nu een contract heeft.
Weet niet hoe hij speelt,maar anderen wellicht wel,iemand een mening over hem?
neem dus aan dat die goed speelt 
|
|
|
fluwelen linker Vedette
Uit: Antwerpen-Deurne Vak: - Posts: 3558 Reg.: 1 september 2004 |
quote: markieee schreef:
(...)
neem dus aan dat die goed speelt 
De opvolger van Stam hebben we dus al rondlopen. Ajax moet gewoon even een tussenpaus zoeken en over een jaar of 2/3 neemt Daley het heft in handen.
|
|
|
AlwaysAjax Jeugdspeler
Vak: - Posts: 83 Reg.: 10 augustus 2003 |
quote: zlataninho schreef:
Ik kan me nog een geniale macdonalds reclame herineren voor het ek 2000. Zag je daley en danny aan een tafeltje zitten en daley las een vraag voor uit zijn happy mael ''welke speler zat het meeste op de bank tijdens wk 1990'' andwoord was danny blind 
Yip, en wie was de beste penalty nemer was ook een vraag, herinner ik me ook nog wel.
|
|
|
superdiz2 International
Uit: Amersfoort Vak: 426 Posts: 1295 Reg.: 3 juli 2005 | ik heb afgelopen zaterdag nog bij de A1 gekeken, het was dramatisch, maar positieve uitzondering was Daley Blind. hij stuurde het spel en heeft veel inzicht en hij is nog maar B-junior!!
toen de aanvoerder vd Heijden gewisseld werd, toen kreeg Blind zelfs al de aanvoerdersband om, die gaat snel bij de A-selectie komen, als hij zo doorgaat.
|
|
|
Woot Vedette
Vak: 107 Posts: 1981 Reg.: 26 februari 2003 |
quote: superdiz2 schreef:
ik heb afgelopen zaterdag nog bij de A1 gekeken, het was dramatisch, maar positieve uitzondering was Daley Blind. hij stuurde het spel en heeft veel inzicht en hij is nog maar B-junior!!
toen de aanvoerder vd Heijden gewisseld werd, toen kreeg Blind zelfs al de aanvoerdersband om, die gaat snel bij de A-selectie komen, als hij zo doorgaat.
Dan is ie toch wel tweedejaars B-junior neem ik aan?
Nu is het een kwestie van doorontwikkelen naar een speler die (eerst Jong Ajax en dan) de A-selectie kan versterken.
|
|
|
Klasbakken Idool
Uit: Heerhugowaard Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 6540 Reg.: 10 juli 2002 |
quote: superdiz2 schreef:
ik heb afgelopen zaterdag nog bij de A1 gekeken, het was dramatisch, maar positieve uitzondering was Daley Blind. hij stuurde het spel en heeft veel inzicht en hij is nog maar B-junior!!
Klinkt goed! Maar rustig aan met hem. In de loop van volgend jaar eens wat wedstrijden in Jong Ajax laten spelen en dan eens kijken hoe snel hij aanhaakt bij het eerste.
Dat het een grote belofte is staat buiten kijf! TOP!
|
|
|