Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Jeugd en tweede elftal
Daley Blind
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 5 pagina's: « 1 2 3 4 5 »

Poster
Topic: Daley Blind 
Tijn
Ballenjongen

Uit: Andijk
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 14 mei 2005
Gepost op 31 mei 2007 om 17:02:06.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Weet iemand toevallig waar hij is geboren en wat zijn club was voordat hij naar Ajax vertrok.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.462,9VoVo: -Opstelling: incompleet
Ben_for_Pienaar
Internationale topspeler

Uit: Amsterdam
Vak: 121
Reg.: 8 juli 2002
Gepost op 31 mei 2007 om 19:07:29.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

AFC!
Heb nog samen met hem gevoetbald, hij ging al vrij vroeg naar Ajax. Dacht in de E`tjes of F`jes.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.471,4VoVo: -Opstelling: incompleet
Sven
Moderator

Uit: ...Spijkenisse...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000
Gepost op 8 juni 2007 om 09:01:01.     MSN: Wie niet? [PM indien gewenst]      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
John Gijsbert Heitinga schreef:
quote:
DALEY BLIND WEERSTAAT VERLEIDING VAN GROTE GELD IN ENGELAND

Arsenal is een lichtend voorbeeld van een topclub die niet puur koopt om het kopen. Op instigatie van manager Arsène Wenger is het internationale scoutingapparaat geperfectioneerd. Buitenlandse talenten worden al op jeugdige leeftijd naar Londen gehaald en vaak komt de hele familie mee. Andere clubs volgen nu het spoor van Arsenal. Nederland ligt binnen het jachtgebied.

Jordy Brouwer (19) tekende een contract voor vier jaar bij Liverpool. Hij was bij Ajax de spits van de A1 en stond niet eens te boek als supertalent. Daley Blind (17) werd begeerd door Arsenal. Hij nam een kijkje in de keuken, samen met zijn gelouterde vader, maar besloot uiteindelijk bij Ajax te blijven en signeerde een driejarige verbintenis.

Welke afwegingen maakt een tiener op dat moment? Kan hij de verleiding van het grote geld dan al weerstaan? Wat is de rol van zijn ouders en zaakwaarnemer?

De nieuwe winkelmethode in de Premier League heeft veel te maken met de wetgeving aldaar. Clubs kunnen alleen jeugdige spelers uit de regio voor een grijpstuiver aantrekken. Daarbuiten dient een normale transfersom betaald te worden en die loopt vaak hoog op. Zes of zeven miljoen voor een voetballer van zestien is geen uitzondering. „Vandaar dat de aandacht wordt verlegd naar het vasteland. En wie de beste jeugdopleidingen zoekt, komt al snel terecht in Frankrijk en Nederland”, zegt Danny Blind.

In de verschillende functies die hij bij Ajax bekleedde – speler, trainer, directeur spelersbeleid, hoofd opleidingen – deed Blind veel kennis op. Dikwijls sprak hij met ouders over de twijfels en de verlokkingen. „De hamvraag is: hoe gaan de betrokkenen met die situatie om? En, dat vooral, wat is het sportieve perspectief?”

Zoonlief kan in Engeland ruim een ton per seizoen verdienen. Een jaar later al presenteert zijn werkgever hem als ’zelf opgeleide’ speler. Een handigheidje, zeker wanneer ooit wordt bepaald dat tenminste zes spelers van een elftal uit de eigen kweekschool afkomstig moeten zijn.

Bekneld geraakt door de EUwetgeving kunnen Nederlandse clubs niet meer doen dan zorgen voor goede voorlichting, denkt Blind. „Ik veroordeel niemand. Clubs betalen liever drie ton voor een talent met doorgroeimogelijkheden dan in een later stadium zes miljoen voor diezelfde speler. En ook als een gezin zwicht voor het geld, vind ik dat begrijpelijk. Er zijn natuurlijk genoeg goede voorbeelden: Fabregas, Messi, Leonardo. Dat is weloverwogen gebeurd. Maar de essentie is dat een keuze nooit gebaseerd moet zijn op geld. Nogmaals: ouders zouden zich moeten afvragen waar hun kind op dat moment staat. Passen zijn karakter en kwaliteiten bij deze club? Het is een complex verhaal.”

Voor een jeugdspeler hoeven de grote clubs slechts de opleidingskosten te vergoeden. In Nederland is dat elfduizend euro per seizoen, ’peanuts’ vergeleken bij de stijgende waarde van een speler die zich nadien goed ontwikkelt. Blind: „De budgetten in Engeland rijzen de pan uit. Ze kunnen zich meer permitteren. Als een op de tien talenten doorbreekt, is het de investering al meer dan waard geweest.” Momenteel is het belofteteam van Arsenal een collectie van acht nationaliteiten. „Ik kijk niet naar paspoorten, ik kijk naar talent”, zegt ’moneymaker’ Wenger steevast.

Lionel Messi was dertien toen hij met zijn familie naar Barcelona verhuisde. Voor zijn vader werd werk gezocht. De FIFA-regel, dat spelers onder de achttien niet gecontracteerd mogen worden, omzeilde Barcelona daarmee slim, want er lagen opeens ’economische’ redenen aan de verhuizing ten grondslag.

Als vader bezocht Blind dit jaar enkele jeugdtoernooien waaraan zoon Daley deelnam. Talloze keren werd hij aangesproken door geïnteresseerde clubs. Het zijn ’beleefde’ ronselpraktijken. In deze fase is de rol van zaakwaarnemers volgens Blind ook nog niet doorslaggevend.

„Omdat het niet direct om grote transfersommen gaat. Daarom ligt de verantwoordelijkheid vooral bij de ouders. De uitzonderingen daargelaten, kan een jong Nederlands talent normaal gesproken sneller de eredivisie halen dan de Premier League. Maar niet iedereen kan de juiste afweging maken, verblind door de allure van de club en het jeugdcontract. Als mensen niet uit het voetbal komen, doet die aandacht iets met je. Stel dat ouders vinden dat hun kind een nieuwe prikkel nodig heeft, dan is het een gefundeerde keuze. Maar ik ben bang dat sommige factoren die beoordeling soms niet helemaal zuiver houden. En dan heb je een probleem.”

--------------------------------------------------------------------------------
(...)

Mooi stuk, al moeten ze wel gauw iets aan die regels voor zelf opgeleide spelers doen, want dit gaat echt de spuigaten uitlopen en kwalijk nemen kan je het die clubs eigenlijk niet eens.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.425,5VoVo: -Opstelling: 4-5-1
The Fisherman
Bankzitter

Uit: Heerhugowaard
Reg.: 5 mei 2007
Gepost op 8 juni 2007 om 09:17:02.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ben blij dat hij nog minimaal 3 jaar in Amsterdam blijft, dat moet genoeg zijn om door te breken en zo nieuwe contracten te verdienen bij Ajax, ik verwacht erg veel van deze kleine blind, ik heb zelden iemand gezien met zoveel overzicht en rust aan de bal
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.479,3VoVo: -Opstelling: 4-3-3
ajaxwintcl
Vedette

Vak: -
Reg.: 30 augustus 2003
Gepost op 8 juni 2007 om 09:43:45.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
The Fisherman schreef:

Ben blij dat hij nog minimaal 3 jaar in Amsterdam blijft, dat moet genoeg zijn om door te breken en zo nieuwe contracten te verdienen bij Ajax, ik verwacht erg veel van deze kleine blind, ik heb zelden iemand gezien met zoveel overzicht en rust aan de bal

Uhm.. Danny Blind ?
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.354,7VoVo: -Opstelling: incompleet
FrankRijkaard
Het nieuwe Ajax
Internationale topspeler

Uit: Rotterdam
Reg.: 28 januari 2005
Gepost op 8 juni 2007 om 10:24:07.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Volgens mij kunnen we blij zijn dat deze jongen een Ajax-vader heeft. Anders was hij natuurlijk gewoon vertrokken.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.488,7VoVo: -Opstelling: 4-3-3
The Fisherman
Bankzitter

Uit: Heerhugowaard
Reg.: 5 mei 2007
Gepost op 8 juni 2007 om 14:18:40.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ajaxwintcl schreef:

(...)

Uhm.. Danny Blind ?

Inderdaad hij heeft het niet van een vreemde
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.479,3VoVo: -Opstelling: 4-3-3
AFCA-4-Life
Basisspeler

Uit: Gang
Reg.: 13 augustus 2005
Gepost op 8 juni 2007 om 14:55:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sven schreef:

(...)

Mooi stuk, al moeten ze wel gauw iets aan die regels voor zelf opgeleide spelers doen, want dit gaat echt de spuigaten uitlopen en kwalijk nemen kan je het die clubs eigenlijk niet eens.

De regels zijn inderdaad weer zo krom als het maar kan. In Engeland vragen ze rustig 8 miljoen voor jeugdspelers, terwijl wij Sneijder voor misschien 12 verkopen.

Vooral de regels in Engeland dat je na 1 jaar al eigen jeugd speler bent geworden is te vaag voor woorden, Ajax leidt een ventje tot zijn 18e op, jaartje Arsenal en hij is daar eigen jeugd.
Zijn er eigenlijk planne bij de Uefa/Fifa om dit aan te pakken?
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.459,8VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Micheltje
International

Uit: Lelystad
Vak: 428
Reg.: 11 november 1999
Gepost op 8 juni 2007 om 15:10:50.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Vrees van niet, maar er moet wel iets aan gedaan worden.
 Help mods!
Pool: 753e, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.426,7VoVo: -Opstelling: incompleet
Woot
Vedette

Vak: 107
Reg.: 26 februari 2003
Gepost op 12 augustus 2007 om 00:01:45.     MSN: ja      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dacht dat ie er wegens een blessure lang uit was, maar dat is gelukkig weer voorbij Zag hem op het A1 toernooi in Maleisie alweer mee spelen.

Lijkt me heerlijk om over een paar jaar met Vermaelen (als ie er dan nog is) op de linksback en met Van der Wiel en Blind in het centrum te spelen Hopelijk haalt hij het en ontwikkeld ie goed door.

[Dit bericht is veranderd door Woot (op 12 augustus 2007 00:02:30).]
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.450,5VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Fides
Talent

Reg.: 5 augustus 2007
Gepost op 12 augustus 2007 om 12:54:59.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Hoe lang is hij eigenlijk? Dit kan nog wel een rol gaan spelen als centrale verdediger (hoewel paps ook niet zo lang was maar toch een kei was).
 Help mods!
Pool: 1025e, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 1117e / 1095e / 1118eOpstelling: 4-3-3
Jerry
Vedette

Uit: Amsterdam
Reg.: 13 november 2002
Gepost op 12 augustus 2007 om 14:55:33.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het ziet er na uit dat de volgende generatie vooral verdedigers zijn die doorbreken met verthongen, Van der wiel, Blind
 Help mods!
Pool: 593e, Ajax - FC Groningen 3-2 (1-2)MotM: -Battle-rating: 1.484,5VoVo: 666e / 868e / 661eOpstelling: 4-3-3
Widink
Regelmatige invaller

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006
Gepost op 12 augustus 2007 om 16:32:38.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Heb Blind kort aan het werk gezien op dat toernooi in Maleisie. Hij speelde in de wedstrijd tegen AC Milan als een echt nr 4, dus inschuivend en vaak voor de verdediging. Van mij mag die over 2 jaar samen met v/d Wiel of Vermealen in het centrum.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Frenkoez
Talent

Uit: Amstelveen
Reg.: 11 augustus 2003
Gepost op 12 augustus 2007 om 16:54:32.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Fides schreef:

Hoe lang is hij eigenlijk? Dit kan nog wel een rol gaan spelen als centrale verdediger (hoewel paps ook niet zo lang was maar toch een kei was).

Ik denk iets van 1.80. Maar hij mag nog wel even wat krachttraining gaan doen, want nu is hij erg dun.
 Help mods!
Pool: 1369e, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Woot
Vedette

Vak: 107
Reg.: 26 februari 2003
Gepost op 29 december 2007 om 14:36:07.     MSN: ja      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Hoe staat het met de ontwikkeling van Blind junior? Iemand recent nog optredens van hem gezien? Speelt ie nog in de A1?
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.450,5VoVo: -Opstelling: 4-3-3
RO1007
Vedette

Uit: Almere
Reg.: 6 februari 2004
Gepost op 29 december 2007 om 14:51:36.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Woot schreef:

Hoe staat het met de ontwikkeling van Blind junior? Iemand recent nog optredens van hem gezien? Speelt ie nog in de A1?

Is hij niet al een hele tijd geblesseerd?

[Dit bericht is veranderd door RO1007 (op 29 december 2007 14:51:48).]
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.473,6VoVo: -Opstelling: incompleet
Micheltje
International

Gepost op 29 december 2007 om 15:03:07.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ja zoiets had ik ook vernomen, maar ik dacht dat ie alweer hersteld was? Iemand die het weet?
 Help mods!
Pool: 753e, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.426,7VoVo: -Opstelling: incompleet
Francesc Fabregas Soler
Vedette

Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 24 juli 2005
Gepost op 29 december 2007 om 15:03:53.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
RO1007 schreef:

(...)

Is hij niet al een hele tijd geblesseerd?

Nee. Al een hele tijd niet volgens mij. Hij speelde in ieder geval nog de laatste wedstrijd van de eerste seizoenshelft en daarvoor stond hij ook een aantal wedstrijd gewoon in de basis.

edit: heb ff op Ajax.nl gekeken en de verslagen gaan tot 10-11-2007, al die wedstrijden tot aan stond hij in de basis. Die blessure liep hij aan het begin van de zomer op volgens mij.

[Dit bericht is veranderd door Francesc Fabregas Soler (op 29 december 2007 15:06:23).]
 Help mods!
Pool: 684e, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
DanielDeRidder
Talent

Reg.: 27 juni 2004
Gepost op 29 december 2007 om 15:49:18.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Bedoelen jullie de blessure die hij opliep tijdens het EK in mei?
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Micheltje
International

Gepost op 30 december 2007 om 16:12:00.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ja, daar is hij dus inmiddels van hersteld? Kga me echt afvragen of we nog iets gaan horen van Ajax?:S Zeker na vanmiddag. De jeugd heeft de toekomst, maar je red het daar niet meer mee...
 Help mods!
Mark
Moderator
Winnaar Ajax Netwerk VoVo Beker 2006/2007

Reg.: 7 maart 2000
Gepost op 7 mei 2008 om 19:54:54.       MSN: mark_v_noorloos@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik zag in de samenvatting van Jong Heerenveen - Jong Ajax dat Blind inviel in die wedstrijd. Was dit de eerste keer of speelt hij vaker mee met de beloften?
 Help mods!
Pool: 163e, Ajax - FC Groningen 3-2 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.493,1VoVo: 181e / 460e / 190eOpstelling: 4-3-3
Leonie
Basisspeler

Uit: Haarlem
Reg.: 27 juli 2003
Gepost op 7 mei 2008 om 20:44:15.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Volgens mij was dat inderdaad de eerste keer of misschien de tweede. Maar normaal speelt hij niet mee met jong ajax.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.423,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3
dennis4ever
Ballenjongen

Vak: 114
Reg.: 7 mei 2007
Gepost op 12 mei 2008 om 02:19:29.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

@Jaap 12: Chivu was ook pas 19 toen hij de Ajax-verdediging als een kei leidde! Ik mis hem nog altijd - zie het hoge aantal tegendoelpunten van de laatste seizoenen...
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Klaas de Jager
Veelbelovend talent

Vak: 126
Reg.: 11 februari 2008
Gepost op 12 mei 2008 om 15:04:42.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Heb Daley Blind een paar keer zien spelen.

Totaal ongeschikt voor topvoetbal. Gewoon helemaal niks die jongen. Enige reden dat zo iemand kansen krijgt in het voetbalwereldje is zijn naam.

Zo vaak meegemaakt dit soort dingen. Heb regelmatig selectie-wedstrijden van Ajax-jeugd en ook knvb regio-selectie-wedstrijden bijgewoond. Daar krijg je een helder beeld van hoe het toegaat in de voetballerij waar het gaat over talenten die al of niet kansen gegund worden.

Natuurlijk komen de echte kanjers er toch wel. Maar er gaat heel veel talent verloren omdat hun plek van heel jongs af aan ingenomen wordt door zwaar gehypete ventjes zoals Daley Blind.

[Dit bericht is veranderd door Klaas de Jager (op 12 mei 2008 15:23:47).]
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
cheyennebonobo4
Bankzitter

Uit: landgraaf
Vak: 123
Reg.: 27 oktober 2005
Gepost op 12 mei 2008 om 15:58:23.       MSN: ja      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Klaas de Jager schreef:

Heb Daley Blind een paar keer zien spelen.

Totaal ongeschikt voor topvoetbal. Gewoon helemaal niks die jongen. Enige reden dat zo iemand kansen krijgt in het voetbalwereldje is zijn naam.

Zo vaak meegemaakt dit soort dingen. Heb regelmatig selectie-wedstrijden van Ajax-jeugd en ook knvb regio-selectie-wedstrijden bijgewoond. Daar krijg je een helder beeld van hoe het toegaat in de voetballerij waar het gaat over talenten die al of niet kansen gegund worden.

Natuurlijk komen de echte kanjers er toch wel. Maar er gaat heel veel talent verloren omdat hun plek van heel jongs af aan ingenomen wordt door zwaar gehypete ventjes zoals Daley Blind.

Eerlijk is eerlijk geef ik Daley Blind ook maar een kleine kans van slagen, maar zo dramatisch als dat jij het stelt is het nou ook weer niet. Hij is toch wel samen met Schell de beste van zijn lichting. Hij komt alleen snelheid, kracht te kort en is verdedigend ook nog niet al te sterk. Toch zijn kracht en positioneel verdedigen nog goed te leren, maar zal die snelheid altijd een mankement zijn. Daarom denk ik dat als hij het gaat redden bij ajax is het als verdedigende middenvelder. Maargoed op die positie heeft hij Lindgren en Jan Arie van der Heijden(die wel een super groot talent is) voor zich en deze lijken niet snel te verdwijnen uit de arena. Als verdedigers staan Wormgoor en vooral Van der Wiel natuurlijk veel hoger aangeschreven.

Maargoed Daley Blind is wel nog een talentje. De positieve geluiden die ik hoor over Rodney Sneijder zijn op lucht gebaseerd, want het enige wat die jongen mee heeft is zijn naam(ahoewel het ook tegen je kan werken). Hij is vrij technisch, niet dynamisch, doet alles met links, draait vaak de drukte in en is verdedigend en dan vooral fysiek niet de aller sterkste. Maargoed Rodney heeft natuurlijk nog alle tijd om zich te ontwikkelen, maar zal wel meer met zijn rechterbeen moeten gaan doen.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - FC Groningen MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 5 pagina's: « 1 2 3 4 5 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk