Ajax Netwerk
vrijdag 3 september 2010 - 10:52                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Jeugd en tweede elftal » Vito Wormgoor

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »

HR

Revo Manucharyan
Legende

Uit: Overslag/Tilburg
Vak: 413
Reg.: 20 augustus 2002

forumillustratie

quote:HR
Amateur DOVO traint mee met Jong Ajax
Dagblad De Gelderlander meldt dat Vito Wormgoor, het 17 - jarige talent van de Veenendaalse hoofdklasser DOVO, maandag heeft meegetraind met Jong Ajax. Hij speelde gisteravond mee in een oefenwedstrijd. Wormgoor brak onlangs door in het eerste elftal van DOVOHR
.

Interview
Vito, kan je je aller eerst even in het kort voorstellen?

Ok�, ik ben Vito Wormgoor. Ik ben 17 jaar en woon in Leersum ik heb vroeger, voor DOVO, bij HDS gevoetbald. Toen ik nog bij HDS voetbalde werd ik allereerst gevraagd door GVVV, doordat GVVV mij vroeg, zijn we gaan kijken welke clubs er nog meer geschikt waren. Na een gesprek met Jan Westerhof (toen jeugd co�rdinator) en mede doordat mijn ouders (Dicky Breeschoten en Benno Wormgoor) een leuke tijd bij DOVO hebben gehad, heb ik voor DOVO gekozen. Ik ben bij vv DOVO gaan voetballen sinds mijn ong. 12de jaar ik ging toen naar 2de jaars D. We werden dat jaar kampioen en ik had het dus al snel naar mijn zin bij DOVO. Sinds de D heb ik de hele jeugd van DOVO doorlopen en in elke selectie gespeeld (dus steeds D1, C1, B1, A1 en nu de grote selectie)

De trainer van vorig seizoen (red. Henny Lee) heeft jou toen een stageplaats aangeboden bij de A-selectie van 6 weken. Wat waren jouw verwachtingen toen?

Mijn eerste reactie was natuurlijk heel erg positief omdat ik dat echt niet had verwacht. Mijn verwachtingen waren niet echt heel hoog, ik zat al in mijn hoofd een beetje zo van aankomend jaar minimaal 1x mee trainen met de selectie en eigenlijk niet meer. Maar ik heb die 6 weken lekker doorlopen en hoor er dus nu gewoon bij.

In de voorbereiding heb je regelmatig de kans gekregen? Heb je moeite gehad met de aanpassingen?

Ik vind aanpassen aan een niveau-verschil dat hoger ligt minder moeilijk dan dat lager ligt. Het is natuurlijk heel hard werken maar dat vind ik juist leuk, ik wil me verbeteren en laten zien dat ik het kan. Ik moet nog veel verbeteren vind ik zelf (bijv, nog fysieker worden en nog sneller handelen) maar dat leer ik van het mee doen met de selectie, dus het hogere niveau!! Ik leer veel van mannen zoals Marco Holster en Karsten Wierenga, mannen met veel ervaring. En een goede trainer!!

Ook in de competitie heb je al verschillende keren in de basis mogen starten, neem de wedstrijd tegen Deltasport waar je ook nog na 7 minuten de score al opende. Ook de wedstrijd tegen Spakenburg waar je in de basis startte, had je in die wedstrijden niet extra last van zenuwen?

Ik heb altijd last van zenuwen, zelfs voor een training, maar als ik eenmaal bezig ben focus ik me alleen op het voetbal, dus op de wedstrijd.

Er valt nou vaak te lezen dat je volop in de belangstelling staat van BVO�s, zo speculeren de clubs als Vitesse, NEC, FC Utrecht, RKC en de traditionele top drie! Heb voor voor bepaalde clubs een lichte voorkeur? Iemand die een zwak voor Ajax heeft zal daar het liefst willen spelen, heb jij dat ook bij een Nederlandse club?

Ik ben inderdaad ook voor Ajax en zou daar natuurlijk het liefst tegen een bal willen trappen. Ik heb er ook contacten mee maar ik probeer me er zo min mogelijk op te focussen en lekker te gaan voetballen. Ik zit in Arnhem op school dus dan zou Vitesse weer heel goed uitkomen maar we lopen nog niet te hard van stapel en laten het allemaal op ons af komen en dan in goed overleg een beslissing maken.

Het lijkt me dat zo�n talent als jou allang in de jeugd gescout zou moeten zijn door een BVO, hoe kan het dat je nog steeds bij DOVO zit en niet alleen bij een BVO? Ben je nog nooit gescout of heb je telkens nee gezegd?

Uit bronnen ben ik al een paar keer gescout geweest bij FC Utrecht maar dat is waarschijnlijk niet over gekomen op een of andere manier want ik heb in de jeugd niets van hun vernomen. Verder heb ik wel gehoord dat er een paar clubs interesse hadden maar ze hebben niet serieus gereageerd.

Het bericht kwam dat Vitesse al een akkoord met jou zou hebben. Dat je na de winterstop met Jong-Vitesse mee zou gaan trainen, maar wel het seizoen bij DOVO af zou maken. Zit hier een kern van waarheid in?

We hebben wel hele goede contacten met vitesse maar er is nog niets zeker, we hebben nog niets toegezegd dus het kan ook nog gewoon bij een andere club, maar het is wel zo dat ik na de winterstop bij iemand mee wil gaan trainen (in overleg natuurlijk) en dan dus het liefst bij een jong (beloften, 2de) team, kijken of ik dat niveau aan kan!!

DOVO draait tot nu toe aardig boven de verwachting, een keurig 3e plaats achter IJsselmeervogels en SHO. Vooraf was dit eigenlijk als je re�el bent niet te verwachten, hoe kijk jij hier tegen aan en waar denk je dat DOVO gaat eindigen?

Voor de competitie begon had iedereen zoiets van we worden een mooie middenmoter dus laat ik het daar ook maar op houden, als we tegen IJsselmeervogels goede zaken doen en we blijven winnen dan kunnen we nog mee doen bovenin. Dus we gaan er gewoon alles aan doen om op een mooie positie te eindigen.

Zaterdag 3 december is na een jaar van afwezigheid d� derby van Veenendaal namelijk DOVO � GVVV. Hoe beschouw jij deze wedstrijd? Is dit voor iemand uit Leersum ook een beetje een speciale wedstrijd of zie jij deze wedstrijd als alle andere wedstrijden?

Ja, zeker voor mij is het ook een derby, in de jeugd was het ook altijd Blauwen tegen de Rooien en het voelde dan ook echt als aards rivalen. Dus het lijkt me echt schitterend om dat eens mee te maken op dit hoge niveau!!

DOVO heeft sinds 2 jaar ook een fanatieke supportersgroep de D-Side, deze jongens zijn elke wedstrijd zowel uit als thuis, vriendschappelijk als competitie aanwezig en zorgen wanneer dat kan en nodig is ook voor een beetje sfeer. Hoe ervaar jij dit?

Ik vind het echt prachtig dat jullie zo achter ons staan, hoop dat meer mensen dat gaan doen en dat ze bij jullie aansluiten. Is voor jullie ook leuker. De sfeer die jullie maken is geweldig en ik krijg altijd kippenvel als jullie met z�n allen gaan zingen, klinkt natuurlijk nog mooier als het een enorme groep zou worden. De vaste supporters die altijd bij de training komen kijken vind ik het geweldigst, en laten daardoor zien dat ze ook echt achter ons staan. Dit zijn de mensen die van voetbal houden

Eerdere geruchten

Vanaf dat moment gingen er ook bij betaald voetbalclubs bellen rinkelen.."Tot dusver is de belangstelling van Vitesse het meest concreet. Ik heb twee gesprekken gehad. Sjaak van den Helder komt regelmatig namens Vitesse kijken. Hij sms't vaak op zaterdagochtend met de vraag of ik in de basis sta. Als dat het geval is, komt hij kijken." DOVO-trainer Henne Oostermeijer ruimt overigens niet iedere zaterdag een plaatsje in de basis voor hem in. "Vito moet concurreren met de andere middenvelders. Hij heeft de pech dat juist de middenvelders tot de top van de A-selectie behoren. Daarnaast wil hem ook voorzichtig brengen." Wormgoor begrijpt dat wel. "Ik zal moeten knokken om me terug te vechten in de ploeg. Ik kan op de training alleen maar mijn best doen."

Oostermeijer ziet voor Wormgoor een mooie toekomst in het betaalde voetbal weggelegd. De oefenmeester van de Veenendaalse zaterdag-hoofdklasser is erg gecharmeerd van het talent uit Amerongen. "Vito is een complete speler. Hij heeft een goed schot, kan een lange pass geven, heeft inzicht, is technisch onderlegd en hij blijft altijd rustig, ook onder druk." Volgens Oostermeijer staat Wormgoor met beide benen op de grond. "Er zit zoals wij dat in het voetbal noemen een goede kop op. Hij wil offers brengen." Het verbaast hem wel dat de profclubs Wormgoor niet eerder hebben ontdekt. "Maar misschien was hij er nog niet rijp voor. Bovendien is Vito geen jongen die snel op de voorgrond zal treden. Hij profileert zich niet en dat zal hij toch moeten leren."

FC Utrecht, PSV, Ajax, NEC, FC Twente, RKC; ze toonden stuk voor stuk interesse in Wormgoor. Vitesse sprak al twee keer met de middenvelder. Andere verenigingen verwijst de familie Wormgoor naar de VVCS, waar Edwin de Kruyf als een zeef fungeert."Ik merk aan Vito dat het hem bezighoudt", ziet zijn vader Benno Wormgoor, de voormalige rechterspits van DOVO. "Een paar weken geleden speelde DOVO een oefenwedstrijd tegen Vitesse. Er zat een scout van PSV op de tribune en Vito speelde een mindere wedstrijd. Hij was te gespannen." Vader Wormgoor heeft de namen van de clubs gehoord en gelezen, maar vindt het 'wildwest-verhalen'. "Alleen Vitesse is concreet. We hebben twee keer om de tafel gezeten, de laatste keer met Jan Streuer, hoofdscout van Vitesse. Het valt me van FC Utrecht een beetje tegen. Ze zeggen het te weten, ook al omdat DOVO een samenwerkingsovereenkomst met FC Utrecht heeft. Maar verder hebben we niets gehoord."

Ik ken de speler verder niet, wel is opvallend dat Ajax steeds meer kijkt naar de amateurs om die op latere leeftijd kansen te geven

-Akachar
-Van der Kolk
-...

Ben benieuwd wat deze speler in z'n mars heeft, je moet wel wat kunnen om meteen als 17 jarige met het 2de mee te trainen. Oproep om aan de mannen die het amateurvoetbal volgen ons verder te onformeren.

[Dit bericht is veranderd door Mark (op 23 juli 2008 13:03:35).]
HR
HR

NickAjaxFan4Life
Idool

Uit: Oud-Beijerland
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 12 juli 2001

Speler met potentie denk ik, door zijn leeftijd natuurlijk geen versterking die er binnen 2 jaar zal staan, maar wie weet.

Een tijdje meetrainen met Jong Ajax zal hem in ieder geval even laten wennen aan het 'echte werk'.

Heb hem zelf 1x zien spelen,maar toen speelde hij niet echt goed.
HR
HR

A.F.C.A. Supporter
International

Vak: -
Reg.: 20 juli 2003

Rooney was ook ooit amateur.. Dus misschien loopt er ook wel hier wat rond en het feit dat je 17 bent en met het 2de mee mag doen, zegt wel wat idd.

Meestal is het zo dat ze met de A1 of A2 mee mogen doen, zou wel geweldig zijn gratis topper binnenhalen, maar ik wacht het wel af.

@ Nick, waaruit blijkt dat hij potentie heeft, of wat vind je van hem want je zegt ook dat hij niet echt goed speelde toen je hem een keer zag.. wat zijn zijn kwaliteiten?

[Dit bericht is veranderd door A.F.C.A. Supporter (op 24 november 2005 01:08:45).]
HR
HR

AJAXVEENENDAAL
Lid 2de elftal

Uit: Veenendaal
Vak: 125
Reg.: 24 augustus 2003

Vito heeft dinsdag meegedaan tegen de a1 van Omniworld, daarin speelde hij bij Ajax op de '10'. Ajax won de wedstrijd met 4-1 en Vito gaf 2 assisten.

Tot aan eind vorig seizoen kende niemand eigenlijk Vito, hij speelde altijd erg goed, de reeds ontslagen trainer (Henny Lee) bood hem dus een stageplaats aan en de nieuwe trainer heeft hem er bij gehouden (slimme zet). In het 1e viel hij iedereen ontzettend op toen hij in een oefenwedstrijd uit bij Schijndel/SBA Euro in moest vallen en toen een super pot speelde en Dennis van der Pennen (o.a. ex-RKC) in z'n zak had. Vanaf dat moment speelde hij steeds vaker met als hoogte punten zijn doelpunt na 5 minuten in de 2-1 verloren wedstrijd tegen Deltasport. Zijn basisplaatsten tegen Bennekom, Spakenburg, VVOG en Deltasport. Kortom Vito is dit seizoen alweer enorm gegroeit en zal naar mijn mening ook alleen maar blijven groeien.

Het is in ieder geval een jonge die niet hoog van de toren blaast nu maar gewoon zichzelf blijft en het beste eruit wilt halen !! :)
HR
HR

GangstaRiB
Legende

Uit: Purmerend
Reg.: 8 maart 2001

Specs? Daar bedoel ik mee: is het niet weer een kereltje van 1,70 en 69 kilo?
HR
HR

Kwiet
Talent

Vak: 427
Reg.: 5 juni 2003

HR
HR

Wesley S.
International

Reg.: 31 december 2000

NickAjaxFan4Life schreef:

Een tijdje meetrainen met Jong Ajax zal hem in ieder geval even laten wennen aan het 'echte werk'.

HR
Ik denk dat de top van de zaterdaghoofdklasse meer is als Jong Ajax.. Gewoon contracteren en laten rijpen bij DOVO? Of stallen bij een 1e divisieclub.
HR
HR

AJAXVEENENDAAL
Lid 2de elftal

HR
HR

Statan
Talent

Uit: Amsterdam
Reg.: 19 juni 2002

Hij kan in ieder geval niet slechter worden dan Charisteas als hij 26 (of hoe oud Chari ook is)! :D Gewoon een jeugd contract aanbieden, en dan beslissing nemen aan het einde van dit seizoen..

[Dit bericht is veranderd door Statan (op 26 november 2005 16:22:52).]
HR
HR

NickAjaxFan4Life
Idool

Wesley S. schreef:

(...)

Ik denk dat de top van de zaterdaghoofdklasse meer is als Jong Ajax.. Gewoon contracteren en laten rijpen bij DOVO? Of stallen bij een 1e divisieclub.
HR
Laten rijpen bij DOVO lijkt me niet slim,dan blijft-ie toch beperkt tot het amateurniveau.
Verhuur hem dan idd aan een leuke eerste divisieclub.
HR
HR

de dodelijke
Jeugdspeler

Uit: leersum
Reg.: 7 februari 2005

het is me beste maatje.
heb jaren lang met hem gevoetbald in de D pupillen schoot hij ze er al van alle afstanden in.
en hij steeg ver boven de anderen uit.
daarna is hij naar DOVO gegaan.
en hij doet het erg goed bij DOVO.
de trainer is erg tevreden over hem en z'n vader zegt ook dat hij beter is dan hij zelf eerder was en z'n vader was ook een goede voetballer!

john van den brom was overigens erg tevreden over hem!
dus hoop voor hem dat het goed blijft gaan.
HR
HR

blokkie
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoorn
Vak: 429
Reg.: 2 september 2005

kan geen kwaad, weer wat nieuw bloed erbij. sccs jongen.
HR
HR

superdiz2
Internationale topspeler

Uit: Amersfoort
Vak: 426
Reg.: 3 juli 2005

zeker succes gewenst, hopen dat je het niveau aankan
wat is eigenlijk de stand van zaken met van der kolk, die ook van de amateurs over kwam?
deze zie ik in weinig opstellingen terug komen bij jong ajax
HRHR
HR

Golden A.F.C.A.
Legende

Uit: Noord-Holland Noord
Reg.: 20 juli 2001

Ach het zal afwachten zijn. Maar als je als 17jarige al basis sta bij amateurhoofdklasser is het niet slecht. Ik zat op de 17e ook een keer op de bank bij hoofdklasser, maar het gaat erom dat je keihard blijf knokken dan. Dan moet het wel goedkomen :B
HR
HR

NickAjaxFan4Life
Idool

Ach ja, dat-ie bij DOVO in de basis staat is volgens mij ook een beetje uit nood geboren omdat DOVO financiele problemen had aan het begin van dit seizoen.

Maar het is knap idd!
HR
HR

AJAXVEENENDAAL
Lid 2de elftal

Nick, als je dit leest dan zie je dat hij er helemaal niet bij zit ivm financiële problemen.

De trainer van vorig seizoen (red. Henny Lee) heeft jou toen een stageplaats aangeboden bij de A-selectie van 6 weken. Wat waren jouw verwachtingen toen?

Mijn eerste reactie was natuurlijk heel erg positief omdat ik dat echt niet had verwacht. Mijn verwachtingen waren niet echt heel hoog, ik zat al in mijn hoofd een beetje zo van aankomend jaar minimaal 1x mee trainen met de selectie en eigenlijk niet meer. Maar ik heb die 6 weken lekker doorlopen en hoor er dus nu gewoon bij.

Hier zie je dus dat ze hem er toen al probeerde erbij te krijgen. Hij is gewoon een erg complete voetballer, jij kan er tot nu toe nog niet over zijn voetballende kwaliteiten oordelen omdat je hem domweg nog nooit in actie hebt gezien!

En als je uit bij Spakenburg in de basis staat doe je het volgens mij niet slecht op 16 jarige leeftijd en je speelt daar toch een topamateur als Bas Dreef de eerste helft volledig zoek! Kortom Vito is gewoon een topper, die het naar mijn inziens nog heel ver gaat schoppen !!
HR
HR

Steve_401
Veelbelovend talent

Uit: Soest
Vak: 401
Reg.: 6 november 2002

Bas Dreef heeft nog bij RKC gebald en is zeker ook een goede voetballer.. Zegt veel als een 16-jarig menneke je zoek speelt..

Ik ben erg benieuwd naar 'Vito'! Vette naam ook! :B

Traint de beste knul nog mee, en speelt die ook wat? Heb iemand hem al zien ballen?

[Dit bericht is veranderd door Steve_401 (op 29 november 2005 14:07:26).]
HR
HR

NickAjaxFan4Life
Idool

AJAXVEENENDAAL schreef:

Nick, als je dit leest dan zie je dat hij er helemaal niet bij zit ivm financiële problemen.

Hier zie je dus dat ze hem er toen al probeerde erbij te krijgen. Hij is gewoon een erg complete voetballer, jij kan er tot nu toe nog niet over zijn voetballende kwaliteiten oordelen omdat je hem domweg nog nooit in actie hebt gezien!

En als je uit bij Spakenburg in de basis staat doe je het volgens mij niet slecht op 16 jarige leeftijd en je speelt daar toch een topamateur als Bas Dreef de eerste helft volledig zoek! Kortom Vito is gewoon een topper, die het naar mijn inziens nog heel ver gaat schoppen !!
HR
Dat was me dan even ontgaan, mijn excuses :)
HR
HR

AJAXVEENENDAAL
Lid 2de elftal

Val je niet aan ofzo hoor ... Maar denk dat tegenstanders die hem misschien één keer in actie hebben gezien nog niet echt kunnen oordelen, tegen SHO-uit deed hij trouwens ook niet eens mee (liesblessure). Maargoed, afwachten hoe hij zich blijft ontwikkelen ... zaterdag wellicht basisplaats voor hem in dé Derby DOVO - GVVV !! :)
HR
HR

arte et labore
Internationale topspeler

Uit: Nijmegen
Reg.: 9 juli 2003

20 januari 2006

Wormgoor opnieuw op stage bij Ajax

VEENENDAAL - Vito Wormgoor staat nog altijd in de belangstelling van Ajax. De voetballer van het Veenendaalse DOVO is opnieuw uitgenodigd voor een stage.

Wormgoor liep vorig jaar ook al een tijdje mee bij de club uit Amsterdam. Het zeventienjarige talent liet toen een goede indruk achter.

http://www.rtvutrecht.nl/rss/sport/103548

Hij moet toch enige indruk gemaakt hebben, gezien het feit dat ze hem nog steeds volgen en hij weer op stage mag komen.
HR
HR

emiel
Ballenjongen

Reg.: 31 mei 2004

ja, ik ben benieuwd, hoe is die van der kolk trouwens? E n akachar werd dus ook al later gehaald maar was geen succes
HR
HR

arte et labore
Internationale topspeler

Uit: Nijmegen
Reg.: 9 juli 2003

emiel schreef:

ja, ik ben benieuwd, hoe is die van der kolk trouwens? E n akachar werd dus ook al later gehaald maar was geen succes
HR
Van der Kolk schijnt moeite te hebben om aan te haken. Volgens Vd Brom moet hij dit komende half jaar echt progressie maken, anders is het einde verhaal.
HR
HR

AJAXVEENENDAAL
Lid 2de elftal

Vito Wormgoor opnieuw op stage bij Ajax

Vito Wormgoor staat nog altijd volop in de belangstelling. Dat Ajax serieuze intresse in hem heeft blijkt dat hij afgelopen week opnieuw uitgenodigd werd voor een stage in Amsterdam.

Dinsdag trainde hij mee met spelers van Ajax A1 en Ajax 2. In de afsluitende partijvorm speelde Vito mee met de A1 junioren dat Ajax 2 met 4-2 versloeg. Vito wist tweemaal te scoren.

Donderdag speelde Vito mee met Ajax 2 in een wedstrijd tegen RKHVV. Ajax wist dit duel met 4-3 te winnen. Vito speelde op de '6' en scoorde eenmaal.

bron: http://www.d-sidedovo.nl
HR
HR

Steve_401
Veelbelovend talent

Uit: Soest
Vak: 401
Reg.: 6 november 2002

het klinkt allemaal veelbelovend! Wie weet hebben we een groeibriljantje bij de amateurs weggeplukt ;)
HR
HR

Maarten Fortuyn
Vedette

Uit: Amstelveen
Vak: 428
Reg.: 6 september 2005

Steve_410 schreef:

het klinkt allemaal veelbelovend! Wie weet hebben we een groeibriljantje bij de amateurs weggeplukt HR
Naar verluidt zal Ajax 5 miljoen euro betalen voor Wormgoor

;B
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Jeugd en tweede elftal » Vito Wormgoor

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat zijn de kansen voor Ajax in de CL poule?

Eerste
Tweede
Derde
Vierde

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 11,9% dat Moldavie wint van Finland. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Willem II.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!