Ajax Netwerk
zondag 25 juni 2017 - 17:37                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Future Cup 2017

HR

Deze topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4 »

HR

JJanus
International

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 20 december 2014

15 April gaat de Future Cup weer beginnen. De Future Cup word gehouden tijdens het paasweekend van 15 tot 17 april op sportpark de Toekomst.
Kaarten zijn HIER alvast te bestellen. Een dagkaart kost 2,50 euro en een pass partout kost 5 euro.

Dit jaar is er een sterk deelnemersveld aanwezig

forumillustratie

Zo doet Anderlecht voor de 7e keer mee, Bayern Munchen voor de 5e keer, Benfica doet voor de 4e keer mee en Arsenal en Juventus voor de 2e keer. PSG en de U17 selectie van J.League (Japan) maken beide hun debuut op de Future Cup. Al met al een sterke bezetting.

Welke selectie verwachten jullie?

[Dit bericht is veranderd door JJanus (op 14 februari 2017 17:14:38).]
HRHR
HR

JejeAjax
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 418
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Reg.: 5 oktober 2013

Geen idee hoe hard het zal gaan met de kaartverkoop, nu er geen Copa Amsterdam/Nextgen toernooi is voor de A1 enige echt grote toernooi dus verwacht wel redelijk wat belangstelling. Voor de zekerheid maar alvast 2 kaartjes gekocht.

Helaas een mindere lichting van Ajax kant, maar deelnemersveld ziet er goed uit, dus genoeg te zien denk ik zo :)
HR
HR

Ligeon2
Talent

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 juli 2014

Redan, Maduro 2x, v. Gelderen, Gravenberch, Brobbey, de la Vega, Zamani, Meuwese (K), Botman, Dest, Ekkelenkamp

Welke selectie verwachten jullie?
HR
HR

JejeAjax
Geselecteerd voor Oranje

Al een speelschema bekend oid?
HR
HR

Markus
Jeugdspeler

Uit: De Polder
Reg.: 31 oktober 2007

HR
HR

JHagenstein
Talent

Uit: Almere
Reg.: 20 november 2015

Hopelijk mag Enric Llansana Beuse mee. Is té goed voor de o16 in mijn ogen. Technische nummer 6 die fysiek sterk is een een goede crosspass heeft. Laatste jaren vaak (vice)aanvoerder geweest van teams.
HR
HR
HR
HR

JeroenE
Icoon

Reg.: 17 september 2007

Dit is de selectie van Ajax voor de Future Cup:

Reiziger
Gorski

J. Maduro
Dest
Aberkane
Van Gelderen
Botman
Bakker
Farcas
Musampa

Ekkelenkamp
Q. Maduro
De La Vega
Trogancic
R. Gravenberch

Szabolcs
Brobby
Maddy
Sint
Margaret

Ik ga proberen om te kijken.
HR
HR

JejeAjax
Geselecteerd voor Oranje

quote:HR
JeroenE schreef:

Dit is de selectie van Ajax voor de Future Cup:

Reiziger
Gorski

J. Maduro
Dest
Aberkane
Van Gelderen
Botman
Bakker
Farcas
Musampa

Ekkelenkamp
Q. Maduro
De La Vega
Trogancic
R. Gravenberch

Szabolcs
Brobby
Maddy
Sint
Margaret

Ik ga proberen om te kijken.
HR
Ben vooral benieuwd naar Gorski, Van Gelderen, Trograncic en Szabolcs. Denk dat Van Gelderen nog wel stappen kan maken en van die 3 nieuwelingen maakte Trograncic al echt een hele goede indruk. Andere 2 nu voor het eerst in actie zien.
HR
HR

BuZa
Icoon

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Mayron George
Reg.: 30 november 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 april 2017 om 12:32:16.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: -  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ga er morgen heen en misschien maandag nog, altijd een leuk toernooi met een goede sfeer en veel leuke teams en spelers aanwezig. Vooral benieuwd naar de buitenlandse jongens bij Ajax, maar dat zal voor iedereen gelden.
HR
HR

JejeAjax
Geselecteerd voor Oranje

Heeft iemand toevallig dat printje van opstellingen + rugnummers van Bayern Munchen vs Anderlecht? Zou iemand die even kunnen inscannen en hier neer gooien of via PM kunnen sturen. Alvast bedankt!
HR
HR

ElSalvador74
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 7 augustus 2004

Wat een pannekoek is die Gery Vink. Stond maar onzinnige dingen langs de lijn te blèren. In de rust was het (nota bene) Winston Bogarde die die jonge jongens rustig en inhoudelijk coachte. Is die Vink altijd zo'n schaamteloze schreeuwlelijk geweest?
#9 Margaret viel flink door de mand.
ook zijn opvolger in de 2e helft #19 Bobbi nog wat was een tegenvaller.
de middenvelders #2 en #8 vond ik sterk spelen.
HR
HR

Demosthenes
Idool

Uit: Rotterdam
Vak: 420
Reg.: 14 december 2000

Vandaag zal scannen niet lukken, zal proberen er morgen aan te denken.

In het kort wat ik gezien heb.

De eerste wedstrijd was een 'bloedeloze 0-0', waarbij de Japanners wel een keer scoorden, maar helaas voor hen was de bal over de achterlijn geweest voor het doelpunt en werd het een corner i.p.v. een doelpunt.

Ajax miste in de eerste helft een spits, want Sint en Vega wisselden elkaar af in de spits, maar lieten zien geen spits te zijn. In de tweede helft kwam Brobbey in het veld, maar ondanks zijn fysiek kon hij geen indruk maken.

Ik was nieuwsgierig naar de buitenlanders, maar alleen Schon deed mee, als linksbuiten. Ik was niet onder de indruk van hem, nogal klein van stuk, maar dribbelend met zijn hoofd naar beneden, niet echt snel, maar ik zag hem pas voor het eerst. Ik heb hem inde tweede wedstrijd wel een paar leuke acties zien maken, maar zonder rendement (en toen verspeelde hij de bal, vlak voor tijd bij een 1-0 stand).

Ik vond in beide wedstrijden Jurriën Maduro goed spelen, fysiek erg sterk, maar ook technisch goed, beter dan zijn broer die hem in de eerste wedstrijd in de tweede helft verving. Gravenbergh had wel een paar mooie acties in huis, Dest deed het goed en de man die toch zou moeten "uitblinken", omdat hij al Youth League heeft gespeeld: Mitchell Bakker, viel tegen. Hij kwam wel regelmatig goed op, maar zijn voorzet was dat steeds slecht, hetzelfde overkwam hem in de tweede wedstrijd.

Wat de andere spelers betreft: Van Gelderen deed als centrale verdediger zijn werk, Botman deed dat ook, maar Botman en Bakker zijn niet de snelsten. Reiziger pakte een keer goed een bal, maar kreeg verder weinig te doen, Hij mag voor mij nog wel een paar jaar groeien. Ekkelenkamp had een prachtig schot, net naast, maar viel verder niet op. Sint deed soms iets leuks, maar de laatste pass was niet goed.

Daarna een helft Bayern tegen PSG, Bayern is fysiek sterk, heeft een goede nummer 8 (Marin Pudic volgens de informatie), maar ook daar buitenspelers met het hoofd naar beneden aan het dribbelen. PSG had geen onaardige voetballers (nummer 8 met een staartje, was het een jongen? Ja, dat is hij, maar hij kwam nauwelijks aan de bal!)

De tweede helft van Anderlecht tegen Arsenal gezien (Was dat vorig jaar niet de finale?), een duidelijk beter Anderlecht, leuke nummer 10 (Yari, met een Y, Verschaeren), een paar handige kleine spelers, waar Arsenal met een nummer 5 kwan die al moeite had met rennen, laat staan voetballen. Wel een goede nummer 10 bij Arsenal (Emile Smith Rowe), Let wel: alles op basis van één helft van 30 minuten, hecht er niet te veel waarde aan.

De tweede wedstrijd speelde Ajax tegen Benfica (had Juventus met 3-1 verslagen), nu nog steeds zonder Poolse doelman, zonder ex-speler van Bayern, zonder onze Roemeen (die wel inviel en opviel door een keiharde, wel nuttige overtreding die geel opleverde) en startend zonder onze Hongaar.

Van Gelderen speelde op het middenveld, maar kwam nauwelijks in het spel voor, wist niet precies hoe hij diep moest gaan, wist niet, toen hij alleen op de keeper afging zijn lichaam tussen de bal en de tegenstander te plaatsen, waardoor de tegenstander eenvoudig kon ingrijpen enz. Jurriën Maduro speelde weer een goede wedstrijd, Dest was weer redelijk goed, Margaret in de spits was een verbetering, maar hij kiest niet goed positie als spits. Het viel mij toch op dat spitsen maar richting doel blijven lopen, waar even inhouden er juist voor zorgt dat je loskomt van je tegenstander.

Sint had weer niet de juiste voortzetting, Vega scoorde wel, maar maakte verder geen indruk. De wedstrijd was iets beter dan de eerste wedstrijd, maar was weinig verheffend. Aberkane had wel wat slordigheden en dat kan als verdediger funest zijn. Schon viel niet onaardig in, Brobbey kwam te kort.

Van Bayern tegen Anderlecht heb ik alleen de eerste helft gezien, aardige wedstrijd, maar het was koud en ik moest nog terug naar Rotterdam. In de rust had ik het wel gezien.

Leuk was wel dat (de echte) Jari Litmanen (even) in de kantine aanwezig was.
HR
HR

JejeAjax
Geselecteerd voor Oranje

Bayern Munchen het elftal met verreweg de meeste individuele kwaliteit. Anderlecht valt echt behoorlijk tegen qua spel.

Ajax zoals verwacht, degelijke defensie waar er echt wel 1 van die rechtsback in het 1e zal komen, matige aanval al vond ik Margaret wel redelijk goed meevoetballen. Alleen jammer dat hij die kansen niet afmaakt.
HR
HR

Demosthenes
Idool

Wat de namen betreft: iemand noemt de nummers 2 en 8. Nummer 2 was Jurriën Maduro en nummer 8 is Ryan Gravenbergh. De ook genoemde rechtsback is Sergino Dest.
HR
HR

Amp
Talent

Reg.: 11 december 2016

iemand een beetje zicht op de ontwikkeling van die Botman van de B1/O-17? Is dat er eentje die op termijn richting "De Ligt" gaat groeien of echt een stuk minder? heeft in ieder geval zijn fysiek al mee zo te zien.
HR
HR

kaito
Regelmatige invaller

Reg.: 5 januari 2014

De Japanners spelen gewoon zaalvoetbal op de Toekomst. Zijn bijna allemaal 2 koppen kleiner dan onze jongens, maar wel 10x zoveel techniek dan rest bij elkaar.

[Dit bericht is veranderd door kaito (op 17 april 2017 00:23:51).]
HR
HR

Barf
Ballenjongen

Reg.: 21 december 2016

Die Gravenberch is wel heel speciaal, hoor. Als C junior basis staan in.de onder 17 en gewoon heel goed mee kunnen op dat niveau. Ik ken niemand die dat ooit voor elkaar kreeg, ook Sneijder en Van der Vaart niet. Misschien dat Kishna af en toe mee deed in de B1 als C junior, maar zeker niet als vaste basisspeler.
Als hij dit seizoen nog een wedstrijd mee speelt met de onder 19, heeft hij in 1 seizoen gespeeld in de onder 15, 16, 17 en 19. Dat moet een record zijn
HR
HR

zjaakzwart
Lid 2de elftal

Reg.: 4 april 2015

Barf schreef:

Die Gravenberch is wel heel speciaal, hoor. Als C junior basis staan in.de onder 17 en gewoon heel goed mee kunnen op dat niveau. Ik ken niemand die dat ooit voor elkaar kreeg, ook Sneijder en Van der Vaart niet. Misschien dat Kishna af en toe mee deed in de B1 als C junior, maar zeker niet als vaste basisspeler.
Als hij dit seizoen nog een wedstrijd mee speelt met de onder 19, heeft hij in 1 seizoen gespeeld in de onder 15, 16, 17 en 19. Dat moet een record zijn
HR
Doet heel veel goed , maar ook heel veel fout ! Maar gezien zijn leeftijd heeft hij daar nog alle recht op bijzondere speler.
HR
HR

Demosthenes
Idool

Misschien dat Kishna af en toe mee deed in de B1 als C junior, maar zeker niet als vaste basisspeler. HR
Volgens speelden Appie, Cerny en Van de Beek ook al als C-junior in de B1, Appie meestal in de basis.
HR
HR

Barf
Ballenjongen

Reg.: 21 december 2016

van der Beek zeker niet, die is zich pas in de B gaan ontwikkelen. Cerny was hier als C junior nog niet eens, deed alleen als C speler mee aan de Future Cup. Appie ook niet, speelde wel als 1e jaars B basis bij de A1 (na de winterstop), net als Donny trouwens
HR
HR

Demosthenes
Idool

Barf schreef:

van der Beek zeker niet, die is zich pas in de B gaan ontwikkelen. Cerny was hier als C junior nog niet eens, deed alleen als C speler mee aan de Future Cup. Appie ook niet, speelde wel als 1e jaars B basis bij de A1 (na de winterstop), net als Donny trouwens
HR
Op http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum7/1188-50.php#post78148 (even scrollen) zie je mijn berichten over Appie en dan blijkt dat ik hem als vijftienjarige zag voetballen in de B1 (maart 2013) en ik weet zeker dat hij begin dat seizoen, volgens mij de eerste wedstrijd van het seizoen, uit tegen ADO in de basis stond, als rechtsbuiten. Hij miste toen nog een penalty. Als vijftienjarige ben je volgens mij nog C-speler.

Van der Beek viel maart 2013 (vijftien jaar) in, maar het klopt dat hij geen basisspeler was. Cerny speelde inderdaad alleen toernooien mee, herinner me nog een toernooi in Singapore dat op Eurosport(?) werd uitgezonden.

[Dit bericht is veranderd door Demosthenes (op 17 april 2017 11:31:11).]
HR
HR

CosaNostra020
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Mario Balotelli
Reg.: 4 april 2015

Die nummer 4 kan er niet zoveel van volgens mij. Telkens naar anderen schreeuwen en wijzen terwijl hij de schuldige is.
HR
HR

aimar020
Regelmatige invaller

Reg.: 19 december 2007

Dramatisch team. Veel houterige spelers en totaal geen middenveld. Sven Botman kan bijna niet lopen en is opbouwend een ramp. Aberkane kan er ook niets van. Gravenberch lijkt wel te kunnen voetballen, alleen vind ik zijn motoriek heel vreemd. Bal blijft ook vaak achter hem liggen in de dribbel. Spelers zoals die 10 van Anderlecht wil ik bij ons zien. Enige die ik echt sterk vind is rechtsback Dest.
HR
HR

Amp
Talent

Reg.: 11 december 2016

Altijd goed om af en toe in de jeugd kennis te laten maken met een plan b als strijdplan, echter wel sporadisch. Zie bij dit team echter nauwelijks een plan a, dus goed positiespel over de grond en bewegingen zonder bal aan de voet.

Wel benieuwd hoe die Schon zich gaat ontwikkelen
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Future Cup 2017

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet de nieuwe aanvoerder worden na het vertrek van Klaassen?

Schöne
Ziyech
Viergever
Huntelaar
Veltman
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 9,1% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.