Ajax Netwerk
vrijdag 26 mei 2017 - 11:18                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » [Centraal] Functioneren jeugdopleiding [deel 3]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 132 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 132 »

HR

Ome Michel
Idool

Uit: Lelystad
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 11 november 1999

Hier een nieuw topic.

Het vervolg van deel 2

Laatste post:

quote:HR
fietspomp schreef:

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum7/1173-5.php#post57572

Vanaf hier kan je wat er over lezen.
HR
HRHR
HR

Singel Amsterdam
Icoon

Vak: -
Reg.: 20 juli 2003

Bergwijn wilde al voor de revolutie weg en probeerde Nunnely naar pav te halen. T was algemeen bekend dat zn vader lange tijd hem weg bij Ajax wilde hebben. Bergwijn was toen erg klein, zn vader vond dat Ajax hier slecht mee om gaat. Volg zijn carriere nu trouwens niet.
HR
HR

Burzlew
Nummer 14

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Singel Amsterdam schreef:

Bergwijn wilde al voor de revolutie weg en probeerde Nunnely naar pav te halen. T was algemeen bekend dat zn vader lange tijd hem weg bij Ajax wilde hebben. Bergwijn was toen erg klein, zn vader vond dat Ajax hier slecht mee om gaat. Volg zijn carriere nu trouwens niet.
HR
Contract aangeboden gekregen. Één van de weinigen bij PSV die iets kan met een bal.
HR
HR

whistleblower Rode kaart: waarschuwing
Jeugdspeler

Reg.: 27 april 2014

Hoi allemaal, dit is mijn eerste berichtje op een forum.
Ik ben al heel lang een Ajacied in hart en nieren en hoop op dit forum een nuttige bijdrage te kunnen leveren.
HR
HR

trodat4030
Internationale topspeler

Uit: Amsterdam
Reg.: 3 september 2012

whistleblower schreef:

(...)

Wat een nare reactie.
HR
Niks van aantrekken. Je reactie was niet in het juiste topic, maar was gewoon goed bedoeld.. Welkom op AN :)
HR
HR
Romano van Beek, is dat wat? Gaat (volgens FN) naar Rotterdam.
HR
HR

Suavimani
Legende

Droomaankoop: Luis Suarez
Reg.: 24 november 2003

129 schreef:

Romano van Beek, is dat wat? Gaat (volgens FN) naar Rotterdam.
HR
Wordt in het nieuwkomers/afvallers topic al besproken. Dit is een topic over het functioneren over de opleiding als geheel. Een jongen als Mastour kan dan prima voor eventjes besproken worden, omdat zijn mogelijke komst een enorme boost voor de aantrekkingskracht van de jeugdopleiding kan betekenen. Een jongen als Romano van Beek kan ook prima in dat andere topic besproken worden. Anders wordt dit een spelerstopic en dat lijkt me niet de bedoeling :)
HR
HR

JPA94
Ballenjongen

Uit: Eindhoven
Reg.: 30 november 2013

De Boer en Perez dreigen met vertrek

De kans is groot dat Ronald de Boer en Kenneth Perez stoppen aan het eind van het seizoen als individueel trainer in de opleiding van Ajax. De voormalige Nederlandse en Deense international geven de voorkeur aan hun televisiewerk bij onder andere FOX en andere televisiezenders.

Het technisch hart vindt in principe de combinatie van trainer en analist niet langer verenigbaar.
De Boer en Perez, beiden zeer gerespecteerd in de opleiding, lieten zich regelmatig kritisch uit op televisie over Ajacieden en daar kwamen scheve gezichten van. Omdat de individuele trainingen voor het duo op het tweede plan stonden, ook qua inkomsten, denken zij er sterk aan de voorkeur aan hun televisiewerk te geven.

Bron: de Telegraaf
HR
HR

JC_wiekenthemniet
Jeugdspeler

Vak: 115
Reg.: 2 maart 2013

Dat zou ik erg jammer vinden. Volgens mij beiden een uitstekende kijk op wat men in het stadion voor type speler wil zien.
HR
HR

Lexxxis
Jeugdspeler

Uit: Purmerend
Reg.: 11 februari 2014

Hoop dat ze dan alsnog kunnen bijdragen in een eventuele adviserende rol, gezien het feit dat ze er toch wel een goede kijk op hebben.
HR
HR

Quido
Idool

Reg.: 10 juli 2003

(Zelf)kritiek blijkt dus (wederom) een groot probleem binnen de eigen organisatie. Alleen maar ja-knikkers, daar worden we beter van.

(laat ik er voor de zekerheid maar even bijzetten dat dit natuurlijk alleen zo is als De Telegraaf het bij het rechte eind heeft, voor we weer in een nutteloze discussie verzanden dat we dit soort dingen niet kunnen weten omdat we zelf niet op De Toekomst rondlopen)
HR
HR

C705853
Vedette

Uit: Veldhoven
Reg.: 30 augustus 2006

JPA94 schreef:

De Boer en Perez dreigen met vertrek

De kans is groot dat Ronald de Boer en Kenneth Perez stoppen aan het eind van het seizoen als individueel trainer in de opleiding van Ajax. De voormalige Nederlandse en Deense international geven de voorkeur aan hun televisiewerk bij onder andere FOX en andere televisiezenders.

Het technisch hart vindt in principe de combinatie van trainer en analist niet langer verenigbaar.
De Boer en Perez, beiden zeer gerespecteerd in de opleiding, lieten zich regelmatig kritisch uit op televisie over Ajacieden en daar kwamen scheve gezichten van. Omdat de individuele trainingen voor het duo op het tweede plan stonden, ook qua inkomsten, denken zij er sterk aan de voorkeur aan hun televisiewerk te geven.

Bron: de Telegraaf
HR
Vind het vreemd als RdB en KP voor het geld kiezen i.p.v. voor waar hun hart ligt, maar misschien ligt hun hart toch wel bij de TV, waar hun ijdelheid meer gestreeld wordt en hun beurs beter gevuld.
Kritiek zullen ze toch wel intern leveren, dat is niet het punt, zij nemen geen blad voor de mond en anders ligt dan aan RdB en KP.
Dat Ronald zo dicht bij Frank staat en uit de school klapt vind ik geen pre'voor de Ajax organisatie, wel smakelijk voor ons en voor de concurrentie.
Het gaat erom dat zij in het openbaar in hun dubbelrol als trainer/TV analist kritiek uiten op spelers die ze zelf trainen, dat is niet echt handig.
Ik zou zeggen ga dan met die spelers aan de slag en laat zien dat je de minpunten die je op tv aanhaalt van die spelers kunt verbeteren.
Of discussieer met de trainer van wiens elftal waarop je kritiek hebt, over tactiek of onkunde bij spelers of over hun mentaliteit, of welk ander punt waarop je aanmerkingen hebt.

Mensen met twee conflicterende petten op zijn in veel organisaties niet echt een voordeel.
Aan hun de keuze, het zou jammer zijn, want ze lijken me toch wel betrokken bij Ajax, maar als hun keuze voor het geld is, ook goed te begrijpen hoor.
Er zijn meerdere capabele individuele trainers hoor.
Vroeger hadden we Simon Tahamata, orienteren op zulke kwaliteitsmensen dus.
De scouting blijft het belangrijkste, daarna komen de trainers.
Scout de beste scouts en scout de beste jeugdtrainers per categorie, ook dit is een altijd doorgaand proces.
HR
HR

Suavimani schreef:

(...)

Wordt in het nieuwkomers/afvallers topic al besproken. Dit is een topic over het functioneren over de opleiding als geheel. Een jongen als Mastour kan dan prima voor eventjes besproken worden, omdat zijn mogelijke komst een enorme boost voor de aantrekkingskracht van de jeugdopleiding kan betekenen. Een jongen als Romano van Beek kan ook prima in dat andere topic besproken worden. Anders wordt dit een spelerstopic en dat lijkt me niet de bedoeling :)
HR
Leuk dat sommige mensen zich zo belangrijk voelen. Aai over je bolletje knul.

Ontopic; slechte zaak dat Romano van Beek overstapt naar Feyenoord. Waar is het fout gegaan? Heeft de jeugdopleiding gefaald?
HR
HR

Suavimani
Legende

129 schreef:

(...)

Leuk dat sommige mensen zich zo belangrijk voelen. Aai over je bolletje knul.

Ontopic; slechte zaak dat Romano van Beek overstapt naar Feyenoord. Waar is het fout gegaan? Heeft de jeugdopleiding gefaald?
HR
Jammer van dan denigrerende. De vraag die je nu stelt is in ieder geval een stuk meer on topic. Maar het hoeft niet perse zo te zijn dat er sprake is van falen van Ajax kant wanneer een jeugdspeler naar een concurrent overstapt. Noa Lang kwam van Feyenoord naar ons, heeft Feyenoord daar ook gefaald? Of speelde er andere zaken mee?

Ik denk niet dat het altijd zo zwart-wit is, dat er ook andere zaken een rol kunnen spelen. Ouders met afwijkende wensen of meningen, betere bereikbaarheid van het trainingscomplex bij een andere BVO als een jeugdspeler van ver komt. Zelfs als een jeugdspeler een voorliefde voor een andere BVO heeft kan die gaan meespelen op een gegeven moment. Allemaal factoren waar Ajax weinig tot niets tegen kan beginnen. Het is niet altijd het verkeerd inschatten van de kwaliteiten van een speler van Ajax kant dat zorgt voor een vertrek.
HR
HR

Jeugdspeler

129 schreef:

HR
Dit zijn interessante vragen, ik heb er nog 2.
wie is de trainer van de F1 en hoe doet hij het?
Welk persoon/functie houd hier toezicht op?

[Dit bericht is veranderd door whistleblower (op 29 april 2014 08:24:01).]
HR
HR

Merk
Ballenjongen

Reg.: 10 februari 2014

De laatste jaren zijn er alleen maar 1 benige spelers als buitenspelers doorgekomen. Ebecillio ging altijd naar binnen voor het schot. Wanneer dit niet loopt heb je dus niets aan zo nspeler en loopt zijn vertrouwen ook terug omdat hij niet kan terugvallen op buitenom en een keer een voorzet geven. Zelf ben ik begonnen met duizenden keren tegen een muurtje trappen met mijn verkeerde been (eerst met de buitenkant) het lijkt mij dat dit voor iedereen trainbaar is. Zo kan je modern naar binnen voor het schot en klassiek buitenom voor de voorzet. Snelheid en 2 kanten op kunnen. Hoef de gigantische voordepen hiervan niet uit te leggen denk ik. Overmars is er zelf nota bene het goede voorbeeld van. Ajax is groot geworden met buitenspelers. Waarom wordt er in de jeugd door de trainers dan niet standaard ellenlang op het verkeerde been geoefend door de buitenspelers?

[Dit bericht is veranderd door Merk (op 29 april 2014 17:41:57).]
HR
HR

Suavimani
Legende

Ben benieuwd wat er van het huidige beleid over blijft als Frank naar Tottenham gaat en Spijkerman meeneemt, Stam naar Milan vertrekt en Bergkamp op de lokroep van Arsenal in gaat. Ben je in een klap je hele TH en technische staf m.u.v. Jonk kwijt.
HR
HR

Amor AJAX
Vedette

Vak: 117
Reg.: 7 augustus 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 29 april 2014 om 18:59:17.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Suavimani schreef:

Ben benieuwd wat er van het huidige beleid over blijft als Frank naar Tottenham gaat en Spijkerman meeneemt, Stam naar Milan vertrekt en Bergkamp op de lokroep van Arsenal in gaat. Ben je in een klap je hele TH en technische staf m.u.v. Jonk kwijt.
HR
Zou heel zuur zijn. Denk wel dat het belangrijk is als Jonk blijft. Die man leeft en slaapt op de toekomst en is net zo gedreven als FdB.
HR
HR

Lew Ashby
Idool

Vak: 428
Reg.: 5 maart 2006

Suavimani schreef:

HR
Welnee man. De Boer heeft echt niet zoveel invloed wat er op De Toekomst gebeurd. Hij is dan ook niet voor niets uit het TH gegaan. Mensen als Jonk, Jongkind, Hordijk, Ladru, Overmars en Bergkamp zijn de belangrijkste mannen.
HR
HR

Ozymandias
Icoon

Uit: London
Reg.: 13 mei 2007

Lew Ashby schreef:

(...)

Welnee man. De Boer heeft echt niet zoveel invloed wat er op De Toekomst gebeurd. Hij is dan ook niet voor niets uit het TH gegaan. Mensen als Jonk, Jongkind, Hordijk, Ladru, Overmars en Bergkamp zijn de belangrijkste mannen.
HR
Inderdaad, de belangrijkste mensen voor de jeugdopleiding blijven. Ik denk sowieso dat het voor het beleid weinig uitmaakt of De Boer en Spijkerman vertrekken. Met Overmars als technisch directeur en Jonk als hoofd jeugdopleiding blijft het technische hart voor een groot deel intact.
HR
HR

Massimo
Legende

Reg.: 20 januari 2010

Ozymandias schreef:

(...)
Inderdaad, de belangrijkste mensen voor de jeugdopleiding blijven. Ik denk sowieso dat het voor het beleid weinig uitmaakt of De Boer en Spijkerman vertrekken. Met Overmars als technisch directeur en Jonk als hoofd jeugdopleiding blijft het technische hart voor een groot deel intact.
HR
Dat is toch ook de hele insteek dat iedereen vervangbaar is en al helemaal wat betreft de staf van het eerste elftal?
HR
HR

el jovenes
Vedette

Reg.: 5 juli 2011

whistleblower schreef:

(...)

Dit zijn interessante vragen, ik heb er nog 2.
wie is de trainer van de F1 en hoe doet hij het?
Welk persoon/functie houd hier toezicht op?
HR
Dennis de Haan en Michel Hordijk. Ik begrijp je punt niet zo met deze vragen. Als Romano, of zijn ouders, naar Feyenoord willen dan moeten zij dat toch zelf weten? Ik wens ze veel plezier met de reistijden.
HR
HR

Suavimani
Legende

el jovenes schreef:

(...)

Dennis de Haan en Michel Hordijk. Ik begrijp je punt niet zo met deze vragen. Als Romano, of zijn ouders, naar Feyenoord willen dan moeten zij dat toch zelf weten? Ik wens ze veel plezier met de reistijden.
HR
Was sarcastisch/cynisch bedoelt naar 129 toe gok ik, maar ik kan er naast zitten. Soms lastig interpreteren.
HR
HR

Jeugdspeler

Suavimani schreef:

(...)

Was sarcastisch/cynisch bedoelt naar 129 toe gok ik, maar ik kan er naast zitten. Soms lastig interpreteren.
HR
In alle oprechtheid vroeg ik mij af of er niet meer achter zit dan het zogenaamde Feyenoord gevoel wat in zijn omgeving heerst.
HR
HR

theboss90
Basisspeler

Vak: 405
Droomaankoop: Ridgeciano Haps
Reg.: 23 april 2013

Vincent Vermij heeft alweer gescoord. Hebben we de enige scorende spits die we hadden dan nog laten gaan ook :D
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 132 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » [Centraal] Functioneren jeugdopleiding [deel 3]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Hoe beoordeel jij dit seizoen?

Goed
Meer dan voldoende
Voldoende
Anders

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 77,1% dat NEC wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.