Ajax Netwerk
zaterdag 20 september 2014 - 03:54                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Afvallers 2013 - Nieuwkomers 2013/14

HR

Deze topic is open en bestaat uit 55 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 55 »

HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

forumillustratie

Het seizoen is nog in volle gang, maar her en der verschijnen berichten over nieuwe jeugdspelers voor het komende seizoen.
Vandaar dat het handig is een lijstje hiervan bij te houden zoals we vorig jaar ook al deden.

De afvallers zullen we wel bespreken wanneer de evaluatiegesprekken zijn geweest. Lijkt me zo wel beter voor die jonge gastjes.

Het lijkt me ook handig namen te noemen van spelertjes die voor Ajax wel interessant zijn.

Het lijstje tot nu toe is:

Nieuwe jeugdspelers

A-Junioren 13/14
- 1995: Anwar El-Ghazi (Sparta), Moses Daddy-Ajala Simon (Aminchi Football Academy)
- 1996: Riechedly Bazoer (PSV)

B-Junioren 13/14
- 1997: Vaclav Cerny (FK Pribram), Nathan Leyder (Zulte Waregem)
- 1998: Jorg Ooievaar (Hollandia), Azor Matusiwa (Almere City), Reda Boultam (Almere City), Joe van der Sar (VV Noordwijk)

C-Junioren 13/14
- 1999: Tijs te Duits (Alphense Boys), Anderson Lopez (Vitesse), Noah van Geenen (AFC), Ari Halou (Alphense Boys)
- 2000: Giovanni de la Vega (SV Rap), Jurgen Ekkelenkamp (Almere City)

D-Spelers 13/14
- 2001:
- 2002: Max de Waal (Hollandia), Ibrahim el Khadiri (WV-HEDW), Sontje Hansen (Always Forward)

Vertrekkende jeugdspelers

A-Junioren 12/13
- 1994:
- 1995: Joey Papamelodias (FC Utrecht), Stan Bijl (NEC Nijmegen)

B-Junioren 12/13
- 1996: Greg L'Ami (ADO Den Haag)
- 1997: Guido Janssen (FC Utrecht), Rubya Rugamana (n.n.b.), Shivaro Hok Ahin (n.n.b.)

C-Junioren 12/13
- 1998: Stef Kennepohl (n.n.b.), Nick Lim (n.n.b.)
- 1999: Kick de Goede (AZ Alkmaar), Bob van Uden (n.n.b.), Lloyd van Wees (n.n.b.), Niklas Blesgraaf (n.n.b.)

D-Spelers 12/13
- 2000:
- 2001:

Geruchten of nog niet zeker:

- 1997: Ottar Magnus Karlsson (Vikingur Reykjavik), Dimitri Silvestridis (Panathinaikos), Filip Sachpekidis (Kalmar FF), Markus Bay (Brøndby IF)

Vul het lijstje maar verder aan, wanneer er nieuwe berichten zijn!

[Dit bericht is veranderd door Jack Army (op 13 mei 2013 17:12:39).]
HR
HR

champy95
Legende

quote:HR
Vanilla ice schreef:

- Giovanni de la Vega (SV Rap D1) ---------> Ajax C2 2013/2014

HR
Net toegevoegd, Vanilla. Thnx

[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 3 maart 2013 16:31:36).]
HR
HR

j0rdiii
International

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 14 januari 2012

HR
HR

Yo
International

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 18 oktober 2000

Van de website van Alphense Boys:

Max de Haas kiest voor Sparta Rotterdam

Max de Haas, die als 1e jaars D-pupil al bij Alphense Boys D1 speelt (1e divisie) gaat volgend seizoen bij Sparta Rotterdam spelen. Na lang wikken en wegen heeft hij Ajax afgezegd omdat hij bij Sparta Rotterdam het beste gevoel heeft.
HR
HR

JohnDylan
Idool

Uit: Leiden
Reg.: 13 mei 2007

Nu Silvestridis en Cerny erbij komen wat denken jullie dat dit betekend voor Dekker en Nabi? Zullen ze twee van de vier vervroegd doorschuiven naar de A'tjes of zullen ze misschien Dekker als linkshalf laten spelen en er maar één doorschuiven?

Met Matusiwa en Ooievaar die voor de 1998 lichting zijn gehaald lijkt het me waarschijnlijk dat Koks en Peeters volgend seizoen doorgeschoven worden naar de B1. Dat vergroot waarschijnlijk de kans dat Dekker naar de A'tjes wordt doorgeschoven aangezien hij als linkshalf anders Peeters waarschijnlijk buiten de basis zou houden.

Het lijkt mij verstandig om de grootste talenten in hetzelfde team te houden aangezien ik ervan overtuigd ben dat toptalenten zich veel beter ontwikkelen als hun ploeggenoten ze daar in stimuleren. Daarom zou ik Nouri, Walian en twee van de drie buitenspelers dan ook naar de A'tjes doorschuiven. Aangezien Nabi dit seizoen zich nauwelijks kan doorontwikkelen door een blessure lijkt het me dat hij volgend seizoen nog niet doorgeschoven zal worden.

Al met al lijkt het me zeer verstandig als er het volgende seizoen meer jeugdspelers vanaf het begin doorgeschoven worden. Zo zou bijvoorbeeld ook Nunnely definitief met een oudere lichting mee moeten trainen en spelen. Toptalenten horen bij Ajax met en tegen oudere spelers te spelen zodat ze zich elke training en wedstrijd zich 100% moeten geven. Het is een feit dat je meer leert van het spelen met en tegen betere spelers. Het is daarom een schande dat Ajax op toernooien als de NextGen Series soms tegen ploegen speelt die gemiddeld een jaar jonger zijn. Ajax hoort nou juist met spelers te spelen die jonger zijn en alsnog goede resultaten te boeken aangezien dat betekend dat onze spelers ondanks hun jongere leeftijd toch net zo goed zijn doordat de jeugdopleiding ze goed opleid. Natuurlijk zal je daardoor af en toe wedstrijden op de fysieke aspecten van het spel verliezen maar als de jeugdopleiding echt goed functioneert zal je zelfs met een jonger team de meeste wedstrijden op voetballende kwaliteiten kunnen winnen.
HR
HR

Suriprof
Talent

Reg.: 1 januari 2010

Yo schreef:

Van de website van Alphense Boys:

Max de Haas kiest voor Sparta Rotterdam

Max de Haas, die als 1e jaars D-pupil al bij Alphense Boys D1 speelt (1e divisie) gaat volgend seizoen bij Sparta Rotterdam spelen. Na lang wikken en wegen heeft hij Ajax afgezegd omdat hij bij Sparta Rotterdam het beste gevoel heeft.

HR
Link naar artikel website Alphens Boys
HR
HR

champy95
Legende

Derby Star schreef:

(...)

Is dat wel 100%
HR
Kan je iets over deze spelers vertellen?
HR
HR

Derby Star
Regelmatige invaller

Reg.: 13 juli 2010

champy95 schreef:

(...)

Kan je iets over deze spelers vertellen?
HR
Te weinig zien spelen om een goed oordeel over te geven. Zijn technisch goed, maar barsten niet vd explosiviteit
HR
HR

Suriprof
Talent

Manuel Pherai van AFC D2 schijnt in de belangstelling te staan.
HR
HR

champy95
Legende

JohnDylan schreef:

HR
Ik denk dat de volledige B1 (inclusief de jongens van 1997 en uitgezonderd de afvallers) naar de A2 zal doorschuiven. Efmorfides en Vissers zullen de plaatsen van Keskin en El Hasnaoui gaan innemen.
Dekker kan dan terug op het middenveld spelen, samen met Nouri en Bruijn.
Ik verwacht dat er nog nieuwe vleugels voor de A2 worden aangetrokken.

Derby Star schreef:

(...)

Te weinig zien spelen om een goed oordeel over te geven. Zijn technisch goed, maar barsten niet vd explosiviteit
HR
Ik vind inderdaad dat Ajax ook eens moet scouten naar de combinatie van techniek en een fysiek attribuut. Snelheid en wendbaarheid worden alsmaar belangrijker.

[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 25 februari 2013 15:13:23).]
HR
HR

Suriprof
Talent

champy95 schreef:

(...)

Ik denk dat de volledige B1 (inclusief de jongens van 1997) naar de A2 zal doorschuiven. Efmorfides en Vissers zullen de plaatsen van Keskin en El Hasnaoui gaan innemen.
Dekker kan dan terug op het middenveld spelen, samen met Nouri en Bruijn.
Ik verwacht dat er nog nieuwe vleugels voor de A2 worden aangetrokken.
HR
En what about de huidige B2 dan? Allemaal door naar de B1? Lijkt mij niet.
HR
HR

champy95
Legende

Suriprof schreef:

Manuel Pherai van AFC D2 schijnt in de belangstelling te staan.
HR
Check het zoontje van Kluivert.

Die ziet er precies ouder uit dan Justin, terwijl die Ruben 2 jaar jonger is.

Suriprof schreef:

(...)

En what about de huidige B2 dan? Allemaal door naar de B1? Lijkt mij niet.
HR
Nee, daar zullen 5-6 jongens afvallen, vrees ik.

[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 25 februari 2013 15:10:56).]
HR
HR

Suriprof
Talent

Mogelijke speler(tje)s die interessant zouden kunnen zijn voor Ajax?
Niet te moeilijk doen, ik zou zeggen kijk eens bij de andere bvo's, en in het bijzonder FC Utrecht, AZ, FC Volendam, Sparta en ADO.
HRHR
HR

Suriprof
Talent

champy95 schreef:

(...)

Nee, daar zullen 5-6 jongens afvallen, vrees ik.
HR
Vrees voor: Zweden, Rugamana, Janssen, Furkan en Shivaro.
HR
HR

Derby Star
Regelmatige invaller

Reg.: 13 juli 2010

Suriprof schreef:

(...)

HR
Ik hoop dat ze nu stoppen met het automatisch doorschuiven naar alemere city. Maak van die club iets moois, bijvoorbeeld jochies met veel potentie, maar door bijv kracht net iets tekort komen (omzeilen van het geboortemaandeffect)
HR
HR

champy95
Legende

Derby Star schreef:

(...)

Ik hoop dat ze nu stoppen met het automatisch doorschuiven naar alemere city. Maak van die club iets moois, bijvoorbeeld jochies met veel potentie, maar door bijv kracht net iets tekort komen (omzeilen van het geboortemaandeffect)
HR
Je moet ook rekening houden met het feit dat de samenwerking nog maar 2 seizoenen duurt. Eer ze er iets moois van hebben gemaakt, is het weer afgelopen.

Ze kunnen het natuurlijk nog altijd verlengen, maar we weten niet hoe het eruit ziet over 2 seizoenen.

[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 25 februari 2013 15:38:51).]
HR
HR

JohnDylan
Idool

Suriprof schreef:

(...)

HR
Van Zweeden zit toch regelmatig bij de Nederlandse jeugdelftallen? Niet dat ik hiermee wil zeggen dat hij genoeg talent heeft voor Ajax (ik heb hem geloof ik nooit zien spelen) maar het zegt wel iets over hoe de jeugdelftallen van Oranje spelers selecteren.
Het lijkt me trouwens niet dat Janssen al zal vertrekken aangezien hij pas sinds dit seizoen bij Ajax zit. Die zal nog wel een extra seizoen de kans krijgen om zich te kunnen bewijzen.
HR
HR

Suriprof
Talent

JohnDylan schreef:

(...)
Van Zweeden zit toch regelmatig bij de Nederlandse jeugdelftallen? Niet dat ik hiermee wil zeggen dat hij genoeg talent heeft voor Ajax (ik heb hem geloof ik nooit zien spelen) maar het zegt wel iets over hoe de jeugdelftallen van Oranje spelers selecteren.
Het lijkt me trouwens niet dat Janssen al zal vertrekken aangezien hij pas sinds dit seizoen bij Ajax zit. Die zal nog wel een extra seizoen de kans krijgen om zich te kunnen bewijzen.
HR
Van Zweeden speelt inmiddels niet meer als cv, maar als rb of lb.
Wat de selectie voor de diverse jeugdelftallen van Oranje betreft; blijft nu toch ook engiszins een raadsel waarom er in verhouding zo veel spelers van bepaalde bvo's (m.n. Ajax en Feyenoord) bij zitten. Lijkt wel of hier bepaalde afspraken over gemaakt zijn.
Tja, wat is wijsheid, een speler die je gehaald hebt en die zwaar tegenvalt toch maar nog een jaar de kans geven (tegen beter weten in...).
HR
HR

JohnDylan
Idool

Tja, wat is wijsheid, een speler die je gehaald hebt en die zwaar tegenvalt toch maar nog een jaar de kans geven (tegen beter weten in...).HR
Ik heb zelf geen mening over of ze Janssen nog een kans moeten geven aangezien ik hem dit seizoen niet heb zien spelen. Dit is alleen wat ik denk dat Ajax gaat doen aangezien ze een net gehaald speler waarschijnlijk niet zo snel willen afschrijven. Het is trouwens jammer dat Ajax jongens als Van Koesveld en Janssen heeft gehaald want er lopen in Nederland genoeg spelers rond die wel genoeg talent hebben voor Ajax en waarschijnlijk graag naar Amsterdam zouden komen.

Het is in ieder geval wel duidelijk dat er nog flink doorgeselecteerd moet worden op de Toekomst. Hopelijk lukt het Ajax deze zomer om het grootste gedeelte van de middelmaat te vervangen met spelers die wel in onze jeugdopleiding horen te spelen. Ik denk alleen dat zelfs als de jeugdscouting nu wel goed presteert het nog wel een paar jaar gaat duren voordat de jeugdelftallen weer vol met talent zitten.

[Dit bericht is veranderd door JohnDylan (op 25 februari 2013 17:56:03).]
HR
HR

LoviSil
Ballenjongen

Reg.: 27 februari 2013

Eerstdagens zullen de eindgesprekken wel weer beginnen, of sla ik de plank volledig mis?
HR
HR

Dr. Football
Vedette

Vak: 106
Droomaankoop: Alen Halilovic
Reg.: 15 augustus 2000

April toch pas?
HR
HR

champy95
Legende

Als Ajax echt werk wil maken van succes in 3-4 jaar (lees: Europese ambities en totale dominantie in Nederland), dan moet Ajax nog agressiever dan vorig jaar A en B-junioren gaan scouten.

Dan halen we ze maar weg bij PSV, AZ, Sparta en Utrecht. Dat zal toch nog altijd goedkoper zijn dan geld wat ze niet willen uitgeven voor bepaalde profspelers.
HR
HR

Suriprof
Talent

Dr. Football schreef:

April toch pas?
HR
April de gesprekken. Maar veel van de afvallers zullen nu (bijna maart) al wel zo'n beetje bekend zijn bij de staf.
HR
HR

JohnDylan
Idool

champy95 schreef:

Als Ajax echt werk wil maken van succes in 3-4 jaar (lees: Europese ambities en totale dominantie in Nederland), dan moet Ajax nog agressiever dan vorig jaar A en B-junioren gaan scouten.

Dan halen we ze maar weg bij PSV, AZ, Sparta en Utrecht. Dat zal toch nog altijd goedkoper zijn dan geld wat ze niet willen uitgeven voor bepaalde profspelers.
HR
Het probleem is dat de meeste talentvolle A-junioren al vastliggen bij de clubs die jij noemt. Ajax moet dus vooral kijken naar de 1997 en 1998 lichtingen aangezien die spelers (vaak) nog geen contract hebben. Het lijkt mij een heel goed idee als Duarte en Neral van Sparta en Paal van PSV probeert te halen. Met die drie erbij zou de 1997 ongelofelijk sterk worden met o.a. ook Nouri, Dekker, Nabi, Walian en Cerny. Met spelers als Denswil uit de 1993 lichting, een keeper van 1994 (Leeuwenburgh of Vd Hart), Tete en Kishna uit die van 1995 en Bazoer en Riedewald uit de lichting van 1996 erbij zou Ajax een zeer talentvol team kunnen opstellen over een jaar of vier. Ajax moet zorgen dat er in elk jeugdelftal zo'n vijf of zes toptalenten zitten. Alleen dan kunnen ze misschien nog Europees ooit weer van betekenis zijn.
HR
HR

Suriprof
Talent

JohnDylan schreef:

(...)Het probleem is dat de meeste talentvolle A-junioren al vastliggen bij de clubs die jij noemt. Ajax moet dus vooral kijken naar de 1997 en 1998 lichtingen aangezien die spelers (vaak) nog geen contract hebben. Het lijkt mij een heel goed idee als Duarte en Neral van Sparta en Paal van PSV probeert te halen. Met die drie erbij zou de 1997 ongelofelijk sterk worden met o.a. ook Nouri, Dekker, Nabi, Walian en Cerny. Met spelers als Denswil uit de 1993 lichting, een keeper van 1994 (Leeuwenburgh of Vd Hart), Tete en Kishna uit die van 1995 en Bazoer en Riedewald uit de lichting van 1996 erbij zou Ajax een zeer talentvol team kunnen opstellen over een jaar of vier. Ajax moet zorgen dat er in elk jeugdelftal zo'n vijf of zes toptalenten zitten. Alleen dan kunnen ze misschien nog Europees ooit weer van betekenis zijn.
HR
Denk dat Duarte, Neral op zich nog wel haalbaar zullen zijn (hebben volgens mij ook nog geen contract). Maar let op PSV.
Paal gaat lastiger worden, zal binnenkort wel een contract aangeboden krijgen van PSV (wordt in juni 16).
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 55 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Afvallers 2013 - Nieuwkomers 2013/14

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 85,0% dat VVV Venlo wint van FC Eindhoven. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Feyenoord-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!