Ajax Netwerk
donderdag 24 april 2014 - 01:18                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Danny Hoesen

HR

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid en bestaat uit 22 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 22 »

HR

Jordi Alba
Bankzitter

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 17 februari 2012

quote:HR
Sjoerdd schreef:

(...)

Ja, omdat ik vertrouwen heb in het TH.
Daarnaast is dit een speler als Mertens, Chadli, Boerrigter enz. leuke tijden gehad in de JL en daarna een kans gekregen op een hoger niveau en de kans daar ook gepakt.
Dat is dan toch een ideale aankoop? Net als die andere 10 talenten die je dan zou halen, en als er dan 2 of 3 doorbreken is het toch uitstekend?
HR
Je hebt dus blind vertrouwen in het TH. Het verleden wijst uit dat dat niet slim is. Het TH heeft miljoenen uitgegeven aan Janssen, Boerrigter en Sigthorsson, alle drie komen ze tekort. Verder had FdB bijna Dost aangetrokken.

Dit is een ideale aankoop als hij een versterking voor Ajax blijkt, anders niet.
HR
HR

piero
Veelbelovend talent

Uit: Goes
Reg.: 26 augustus 2009

Jordi Alba schreef:

(...)

Je hebt dus blind vertrouwen in het TH. Het verleden wijst uit dat dat niet slim is. Het TH heeft miljoenen uitgegeven aan Janssen, Boerrigter en Sigthorsson, alle drie komen ze tekort. Verder had FdB bijna Dost aangetrokken.

HR
Dat is wel erg kort door de bocht. Boerrigter en Sigthorsson zijn een half jaar geblesseerd geweeest, dan kan je het TH niet echt verwijten (alhoewel Verheijen dit wel vindt). Ik vond de eerste maanden van beide veelbelovend. Ook Janssen heeft zijn rol gehad, zeker toen hij op zijn oude positie stond.
HR
HR

Jordi Alba schreef:

(...)

Dit is een ideale aankoop als hij een versterking voor Ajax blijkt, anders niet.
HR
Janssen is voor vrijwel iedere ploeg een prima speler en heeft hier ook echt wel zijn waarde gehad met goals en assists. Zonder zijn inbreng waren we vorig seizoen denk ik geen kampioen geworden. Het is weliswaar niet helemaal gegaan zoals iedereen gehoopt had, maar om nou te zeggen dat je op basis van zijn aankoop geen vertrouwen kunt hebben in het TH vind ik veel te kort door de bocht. Sigthorsson en Boerrigter hebben eigenlijk allebei tot nu toe een verhaal dat vrij synchroon loopt. Blessureleed, technisch misschien niet zoals je van een Ajacied mag verwachten, maar wel degelijk een groot rendement in de speeltijd die ze hebben gehad. Ik weet ook zeker dat we hen in de toekomst voor veel geld kunnen verkopen als we erin kunnen slagen hen fitter te krijgen. Ook gaan ze dan nog zeker nog erg waardevol zijn voor ons.

Hoesen is eigenlijk een vraagteken, maar dat geldt in principe voor elke speler die je uit de Jupiler League haalt. Hij is redelijk snel, loert vaak op de ruimte achter de laatste lijn bij de tegenstander en heeft wat onvoorspelbaars in zijn spel. Dat laatste is iets waar ik van hou. Zo kan hij met een pass of actie direct voor gevaar zorgen. Ook heeft hij wel een individuele actie in huis, al vind ik eigenlijk dat dat nog beter kan. Dit alles is natuurlijk wel gebaseerd op wat ik van hem gezien heb in de Jupiler League, dus dat biedt geen enkele garantie op succes in Ajax 1. Je kunt niet zomaar aannemen dat hij dezelfde dingen zal laten zien op een hoger niveau. Nogmaals, een vraagteken dus. Maar dat is Sana ook en die rendeert tot nu toe prima.

[Dit bericht is veranderd door Zlajan (op 27 augustus 2012 13:34:15).]
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Vak: -
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

piero schreef:

(...)

Dat is wel erg kort door de bocht. Boerrigter en Sigthorsson zijn een half jaar geblesseerd geweeest, dan kan je het TH niet echt verwijten
HR
Eh... het TH stuurt iemand met een gebroken rugwervel door naar de kraker. Dat vind ik niet bepaald medisch verantwoord. Hoesen is gewoon een prima voetballer. Beter dan Ebicilio bijv. Niet alles wat niet opgeleid wordt door Ajax is slecht, hoor.
HR
HR

piero
Veelbelovend talent

marx schreef:

(...)

Eh... het TH stuurt iemand met een gebroken rugwervel door naar de kraker. Dat vind ik niet bepaald medisch verantwoord. Hoesen is gewoon een prima voetballer. Beter dan Ebicilio bijv. Niet alles wat niet opgeleid wordt door Ajax is slecht, hoor.
HR
Als jij zegt dat het een prima voetballer is, dan zal hij er waarschijnlijk geen reet van kunnen. Net als 95% van je andere reacties die totaal geen hout snijden. Het gaat erom dat Boerrigter en Sigthorsson door omstandigheden nog niet hebben kunnen laten zien wat ze waard zijn.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

piero schreef:

(...)

Als jij zegt dat het een prima voetballer is, dan zal hij er waarschijnlijk geen reet van kunnen. Net als 95% van je andere reacties die totaal geen hout snijden. Het gaat erom dat Boerrigter en Sigthorsson door omstandigheden nog niet hebben kunnen laten zien wat ze waard zijn.
HR
1 ding klopt wel. Hij is beter als Ebecilio, maar dat vind ik dan ook een speler die het volgens mij niet eens zou redden onderin de eerste divisie.
HR
HR

piero
Veelbelovend talent

Mijn club AFC Ajax schreef:

(...)

1 ding klopt wel. Hij is beter als Ebecilio, maar dat vind ik dan ook een speler die het volgens mij niet eens zou redden onderin de eerste divisie.
HR
Als dat de maatstaf gaat zijn, dan komen er heel veel spelers in aanmerking voor Ajax ;)
HR
HR

Jordi Alba
Bankzitter

piero schreef:

(...)

Dat is wel erg kort door de bocht. Boerrigter en Sigthorsson zijn een half jaar geblesseerd geweeest, dan kan je het TH niet echt verwijten (alhoewel Verheijen dit wel vindt). Ik vond de eerste maanden van beide veelbelovend. Ook Janssen heeft zijn rol gehad, zeker toen hij op zijn oude positie stond.
HR
Het gaat om de kwaliteit van de spelers. Boerrigter is snel, sterk en kan hard op doel schieten, verder kan hij niet zo veel. Sigthorsson kan totaal niet meevoetballen. Janssen heeft een goede traptechniek, verder kan hij ook niet zoveel. Alle drie komen dus naar mijn mening tekort.

Zlajan schreef:

(...)

Zonder zijn inbreng waren we vorig seizoen denk ik geen kampioen geworden.
HR
Ik denk dat we zonder Janssen meer punten hadden gehaald. Anita had dan gewoon vanaf het begin van het seizoen VM kunnen spelen en we hebben ook een aantal linkshalfen die beter zijn dan Janssen.

Het is weliswaar niet helemaal gegaan zoals iedereen gehoopt had, maar om nou te zeggen dat je op basis van zijn aankoop geen vertrouwen kunt hebben in het TH vind ik veel te kort door de bocht.HR
Je leest niet goed. Nergens zeg ik dat ik geen vertrouwen in het TH heb.

[Dit bericht is veranderd door Jordi Alba (op 27 augustus 2012 14:02:16).]
HR
HR

piero
Veelbelovend talent

Jordi Alba schreef:

(...)

Het gaat om de kwaliteit van de spelers. Boerrigter is snel, sterk en kan hard op doel schieten, verder kan hij niet zo veel. Sigthorsson kan totaal niet meevoetballen. Janssen heeft een goede traptechniek, verder kan hij ook niet zoveel. Alle drie komen dus naar mijn mening tekort.
HR
Wat betreft Boerrigter, klopt, maar op zich vind ik dat niet zo'n probleem. Op die manier heeft hij zeker zijn meerwaarde, alhoewel het geen typische Ajax-voetballer is.
Sightorsson heeft inderdaad moeite met mee voetballen, maar hij is nog jong en kan, mits hij fit blijft, een stuk verbeteren. Hij is sterk, goed schot zowel links als rechts, en kan goed koppen. Voordelen voor een Ajax-spits.
Janssen heeft een goede traptechniek maar weinig loopvermogen. Maar heeft ook zijn waarde gehad.
HR
HR

JanTa
Idool

Uit: Almere
Vak: 116
Reg.: 2 februari 2008

Volgen VI radio is Ajax nog bezig met een spits die meteen achter Stig. inzetbaar is. Als dat waar is dan heb ik toch gelijk dat Hoesen meer voor de langere termijn is aangetrokken. Ben alleen benieuwd wie dat zal worden.
HR
HR

Vanilla ice
Vedette

Uit: Amsterdam
Reg.: 9 september 2007

JanTa schreef:

Volgen VI radio is Ajax nog bezig met een spits die meteen achter Stig. inzetbaar is. Als dat waar is dan heb ik toch gelijk dat Hoesen meer voor de langere termijn is aangetrokken. Ben alleen benieuwd wie dat zal worden.
HR
Dat wordt dan waarschijnlijk een aanvaller in de dertig, a la Bulykin. Overlapping voor Hoesen.
HR
HR

JanTa
Idool

Uit: Almere
Vak: 116
Reg.: 2 februari 2008

Vanilla ice schreef:

(...)

Dat wordt dan waarschijnlijk een aanvaller in de dertig, a la Bulykin. Overlapping voor Hoesen.
HR
Of toch die Helenius? :denk
HR
HR

piero
Veelbelovend talent

Vanilla ice schreef:

(...)

HR
Heeft onze andere Ijslandse spits al een nieuwe club? Oftewel: Eidur Gudjohnsen
HRHR
HR

Schip ahoy
Vedette

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Vanilla ice schreef:

(...)

HR
Volgens mij wilde ze juist geen oudere spits meer. Maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee waar ik dat gehoord heb.
HR
HR

Jordi Alba
Bankzitter

piero schreef:

(...)

Wat betreft Boerrigter, klopt, maar op zich vind ik dat niet zo'n probleem. Op die manier heeft hij zeker zijn meerwaarde, alhoewel het geen typische Ajax-voetballer is.
HR
Maar wat is die meerwaarde dan? De paar goals die hij vorig seizoen gescoord heeft?

Sightorsson heeft inderdaad moeite met mee voetballen, maar hij is nog jong en kan, mits hij fit blijft, een stuk verbeteren. Hij is sterk, goed schot zowel links als rechts, en kan goed koppen. Voordelen voor een Ajax-spits.HR
Je ziet zelden dat een speler op zijn leeftijd zich technisch en tactisch nog enorm ontwikkeld.

Janssen heeft een goede traptechniek maar weinig loopvermogen. Maar heeft ook zijn waarde gehad.HR
Wat was die waarde dan?
HR
HR

Vanilla ice
Vedette

Reg.: 9 september 2007

JanTa schreef:

HR
Ik heb het fragment beluisterd en Zwartkruis zegt niet dat Ajax specifiek bezig is met nog een spits. Hij begint al met "ik denk/verwacht" dat Ajax op zoek is naar een aanvaller die zowel in de spits als op de vleugel uit de voeten kan. Ik denk dat Hoesen de tweede spits wordt en dat Ajax op zoek is naar een vleugelspeler omdat ze niet een heel seizoen op Sana willen rekenen.
HR
HR

Schip ahoy
Vedette

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

JanTa schreef:

HR
Hoeft niet per se lange termijn te zijn, maar ik denk dat ze in hem toch een soort buitenkansje zien die ze nu willen verzilveren, voordat een subtopper hem wegkaapt. Als hij zich snel aanpast, zie ik hem vrij snel op de bank komen. De opties op de vleugels zijn immers mager en hij heeft genoeg fysieke duels meegemaakt in de JL.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Icoon

Vak: 422
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 9 september 2002

Wel knap dat we VVV, Roda JC en RKC hebben afgetroeft met deze transfer... :I
HR
HR

piero
Veelbelovend talent

Jordi Alba schreef:

(...)

Wat was die waarde dan?
HR
Ik denk dat iemand die sterk, snel en doelgericht is, zeker zijn meerwaarde heeft. Technisch inderdaad wat beperkt, maar gelet op het bedrag waarvoor hij gekocht is, vind ik hem zeker een meerwaarde hebben.

En in Sigthorsson zie ik het gewoon zitten, alleen laat hij het dit seizoen nog niet zien omdat hij gewoon niet fit is. Ik vond hem vorig jaar in het begin van het seizoen wel erg sterk spelen.
HR
HR

mzo
Icoon

Uit: Den Haag
Vak: -
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

Jordi Alba schreef:

(...)

Wat was die waarde dan?
HR
Hij lapte altijd als eerste 5 euro in de kleedkamer
HR
HR

piero
Veelbelovend talent

mzo schreef:

(...)

Hij lapte altijd als eerste 5 euro in de kleedkamer
HR
En was altijd de eerste die een kratje bier ging halen, ook voor in de kleedkamer. Hij vond het eerste biertje en sigaretje na de wedstrijd zo lekker.
HR
HR

kooleracer
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Joel Pohjanpalo
Reg.: 20 juni 2011

Mijn Mokums Paradijs schreef:

Wel knap dat we VVV, Roda JC en RKC hebben afgetroeft met deze transfer... :I
HR
En als hij daar had getekend, en die nieuwe chadli of Mertens wordt ga jij weer zeiken dat de scouts van Ajax niet functioneren. Ja kritiek leveren is altijd makkelijk, als je zelf de beslissing niet hoeft maken. Hij heeft een paar ton gekost, als het niet goed uitpakt verkoop je hem voor een paar ton aan NAC of PEC Zwolle ofzo. Dit zijn aankopen waar weinig risico in zitten, maar waar je in de toekomst miljoenen aan kunt verdienen. Mertens kostte Utrecht 600.000 uiteindelijk kreeg Untecht er 8.5M euro voor. Strootman koste 700.000 en werd voor 4.5M euro verkocht tel uit je winst. Hij heeft in 33 wedstrijden 13 doelpunten gemaakt en 11 assists gegeven. Niet slecht voor spits die alleen ervaring had met Finse competitie en de beloften competitie van Engeland. Ik zie het erg in hem zitten.

[Dit bericht is veranderd door kooleracer (op 27 augustus 2012 14:32:38).]
HR
HR

Jordi Alba
Bankzitter

piero schreef:

(...)

Ik denk dat iemand die sterk, snel en doelgericht is, zeker zijn meerwaarde heeft. Technisch inderdaad wat beperkt, maar gelet op het bedrag waarvoor hij gekocht is, vind ik hem zeker een meerwaarde hebben.
HR
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Een aanvaller van Ajax mag gewoon niet technisch beperkt zijn, een aanvaller van Ajax moet technisch goed zijn, is hij dat niet, dan is het een miskoop.
HR
HR

marmaris236
Ballenjongen

Reg.: 27 augustus 2012

Van Tobias Sana had ook niemand een hoge pet op en/of veel verwacht, en moet je nu zien ..... :B
HR
HR

piero
Veelbelovend talent

Jordi Alba schreef:

(...)

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Een aanvaller van Ajax mag gewoon niet technisch beperkt zijn, een aanvaller van Ajax moet technisch goed zijn, is hij dat niet, dan is het een miskoop.
HR
Dat vind ik echt onzin. Hij is technisch beperkt, maar compenseert dat met kracht, snelheid en doelgerichtheid. Dat zijn in het hedendaagse voetbal belangrijke pluspunten. Maar dat vind ik, en jij vindt dat alleen technische voetballers bij Ajax mogen spelen. Daarover verschillen wij van mening, maar dat is ook niet erg.
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid en bestaat uit 22 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Danny Hoesen

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 45,6% dat Benfica SL wint van Juventus. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!