Ajax Netwerk
donderdag 27 november 2014 - 09:13                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Danny Hoesen

HR

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid en bestaat uit 22 pagina's: « 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 »

HR

Widink
Internationale topspeler

Uit: Didam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 11 april 2006

quote:HR
Quattroporte schreef:

(...)

Precies mijn gevoel.
HR
Ook de mijne. Vond hem lekker invallen en mag het wat mij betreft de komende weken laten zien in de spits. Lukoki op rechts en Fischer op links.
HR
HR

Deus ex Machina
Veelbelovend talent

Uit: Amsterdam
Reg.: 30 juni 2012

Widink schreef:

(...)

Ook de mijne. Vond hem lekker invallen en mag het wat mij betreft de komende weken laten zien in de spits. Lukoki op rechts en Fischer op links.
HR
Denk dat we het allemaal wel eens zijn over de voorhoede voor de komende weken: Lukoki, Hoesen, Fischer. Alleen ben ik benieuwd wat Frank er aanstaande zondag weer eens neerzet. Boerrigter, Eriksen, altijd lachen.
HR
HR

Dirk86
Talent

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 29 mei 2011

Neem aan dat hij vanaf nu vast bij de selectie zit. Aangezien Schone ook goed inviel kan ik nog wel begrijpen als FdB met Fischer - De Jong - Lukoki gaat spelen. Schone op het middenveld en Hoessen na 60 minuten inbrengen.

Als het goed is volgt hij ook nog dat speciale kracht programma, dus rustig brengen lijkt me verstandig.
HR
HR

EigenKracht
Lid 2de elftal

Uit: Uden
Droomaankoop: Bryan Ruiz
Reg.: 13 maart 2009

Ben bang dat Frank het licht nog niet gezien heeft! Fisher, Hoesen en Lukoki mogen van mij de rest van het seizoen in de basis starten.. met Eriksen en Schone er achter.

Deus ex Machina schreef:

(...)

Denk dat we het allemaal wel eens zijn over de voorhoede voor de komende weken: Lukoki, Hoesen, Fischer. Alleen ben ik benieuwd wat Frank er aanstaande zondag weer eens neerzet. Boerrigter, Eriksen, altijd lachen.
HR
HR
HR

Derk Johanssen
Icoon

Uit: Enschede
Reg.: 3 mei 2004

EigenKracht schreef:

Ben bang dat Frank het licht nog niet gezien heeft! Fisher, Hoesen en Lukoki mogen van mij de rest van het seizoen in de basis starten.. met Eriksen en Schone er achter.

(...)
HR
Lees je wel eens nieuws? Hoesen zit in een speciaal programma om hem fysiek te laten groeien en kan daarbij geen belasting van Ajax 1 gebruiken, laat staan 2x in de week. Kortom: Hoesen wordt niet zomaar basisspeler. Of hij scheurt straks iets af en dan staan we ook weer naar De Boer te wijzen.

Wel leuk spitsje trouwens. Bevalt me wel.
HR
HR

s0lidus
Jeugdspeler

Reg.: 25 juli 2008

Derk Johanssen schreef:

(...)

Lees je wel eens nieuws? Hoesen zit in een speciaal programma om hem fysiek te laten groeien en kan daarbij geen belasting van Ajax 1 gebruiken, laat staan 2x in de week. Kortom: Hoesen wordt niet zomaar basisspeler. Of hij scheurt straks iets af en dan staan we ook weer naar De Boer te wijzen.

HR
Klopt. Hij wordt klaargestoomd om na de winterstop te brengen.
HR
HR

Shogun
Vedette

Droomaankoop: Luciano Narsingh
Reg.: 7 juli 2009

Derk Johanssen schreef:

(...)

HR
Daarom moet je hem maar niet opstellen. Laat dat programma lekker zitten en laat hem voetballen. Hij moet namelijk goed voetballen en dat kan hij. Laat hem maar ballen vasthouden op techniek in plaats van op kracht.
HR
HR

AFC19
Regelmatige invaller

Vak: 407
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 29 april 2011

Shogun schreef:

(...)

Daarom moet je hem maar niet opstellen. Laat dat programma lekker zitten en laat hem voetballen. Hij moet namelijk goed voetballen en dat kan hij. Laat hem maar ballen vasthouden op techniek in plaats van op kracht.
HR
Dat is een korte termijn gedachte. Ik geloof dat het TH wel weet wat ze met deze jongen doen. Ze werken dagelijks met hem en zullen hem op zowel fysiek als techniek laten rijpen.
HR
HR

Y0rn.
International

Reg.: 15 oktober 2009

Burzlew schreef:

Bedankt Danny. Nu is m'n avond tenminste niet helemaal kut.
HR
Dit.
HR
HR

Le Berry
Vedette

Reg.: 3 januari 2009

Shogun schreef:

(...)

HR
Het een sluit het ander niet uit

En kwa 'postuur' kan hij best wat extra's gebruiken. Goed dat Ajax hier mee bezig is.

Kende Hoesen voor zijn komst nauwlijks. Maar vooral technisch valt hij me erg positief op. Prima techniek. Staat goed op zn voorvoeten en is erg snel op de eerste meters. En met zijn lengte lijkt hij erg compleet te zijn
HR
HR

champy95
Icoon

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

Le Berry schreef:

(...)

En kwa 'postuur' kan hij best wat extra's gebruiken. Goed dat Ajax hier mee bezig is.

Kende Hoesen voor zijn komst nauwlijks. Maar vooral technisch valt hij me erg positief op. Prima techniek. Staat goed op zn voorvoeten en is erg snel op de eerste meters. En met zijn lengte lijkt hij erg compleet te zijn
HR
Over postuur gesproken.

Zijn lengte op wikipedia klopt volgens mij niet, net zoals bij vele voetballers overigens.

Hij lijkt me iets kleiner dan Babel, en ongeveer even lang als Moisander.
1m83 zou meer kloppen.

Als je Lewandowski ziet. Op wiki staat dat die maar 1,83m is. Die is in beeld wel langer dan Alderweireld en dubbel zo breed :)

Maar on topic. Het belangrijkste is dat je een beetje stevige schouders hebt als spits. Daar hou een verdediger je toch vaak aan vast, en vooral sterke bovenbenen voor de balans.
HR
HR

Shogun
Vedette

Droomaankoop: Luciano Narsingh
Reg.: 7 juli 2009

Le Berry schreef:

(...)

HR
Waarom kan hij qua postuur wat extra's gebruiken? Hij moet juist lichtvoetig en wendbaar blijven. Als ze werken aan zijn explosiviteit (sprongkracht, snelheid op de eerste meters etc.) dan ben ik helemaal voor, maar anders niet. Hoe leer je een voetballer om duels te winnen? Door hem op de training 100 keer per dag het duel aan te laten gaan. Niet door hem in het krachthonk te stoppen.
HR
HR

Le Berry
Vedette

Shogun schreef:

(...)

Waarom kan hij qua postuur wat extra's gebruiken? Hij moet juist lichtvoetig en wendbaar blijven. Als ze werken aan zijn explosiviteit (sprongkracht, snelheid op de eerste meters etc.) dan ben ik helemaal voor, maar anders niet. Hoe leer je een voetballer om duels te winnen? Door hem op de training 100 keer per dag het duel aan te laten gaan. Niet door hem in het krachthonk te stoppen.
HR
Nogmaals, waarom moet 'krachttraining' hier direct een negatieve invloed op hebben?

Voor een spits is wat 'body' een voordeel. Nogmaals, het moet niet ten koste gaan van zijn zijn voetballende kwaliteiten maar wat fysieke kracht kan bijdragen aan bijv zijn 'duelkracht'.

En '100keer' een duel aangaan op de training lijkt me geen realistisch doel. Ben het met je eens dat je ook op trainingen 'krachtiger' kunt worden maar het krachthonk kan daar ook aan bijdragen. Niet gezegd hebbende dat je hierin moet doorslaan. Iemand als Vlaar is daar een voorbeeld van. Zo ver gaan dat het inderdaad je 'wendbaarheid' aantast

Overigens gaat het betreffende Hoesen ook om 'voeding', zo las ik
HRHR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Rotterdam
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 20 augustus 2003

Uiteraard gaat het om voeding. En supplementen. En de nodige rust. Vandaar dat hij nog geen basisplek zal krijgen. Om spieren te ontwikkelen zul je geduld moeten hebben. En die spieren zijn nodig voor duelkracht en explosiviteit. Heel simpel.

Snap alleen niet dat bv. een Daley Blind zo'n programma niet volgt. Een explosieve en sterke Blind is de perfecte Ajax-speler.
HR
HR

Ursus
Veelbelovend talent

Reg.: 28 januari 2011

ibramovic schreef:

Uiteraard gaat het om voeding. En supplementen. En de nodige rust. Vandaar dat hij nog geen basisplek zal krijgen. Om spieren te ontwikkelen zul je geduld moeten hebben. En die spieren zijn nodig voor duelkracht en explosiviteit. Heel simpel.

Snap alleen niet dat bv. een Daley Blind zo'n programma niet volgt. Een explosieve en sterke Blind is de perfecte Ajax-speler.
HR
Zo`n programma volgt Blind wel las ik laatst, verklaart ook voor een deel zijn betere prestaties.
HR
HR

Legendarisch
Veelbelovend talent

Uit: Het hol van de leeuw
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 16 augustus 2007

Het is toch overduidelijk dat Blind sterker is? Staat sterk op zijn voeten en wint veel lichamelijke duels. Explosiviteit zit er echter gewoon niet in denk ik. Daar is zijn lichaam niet geschikt voor.

[Dit bericht is veranderd door Legendarisch (op 23 november 2012 18:58:51).]
HR
HR

Klasbakken
Legende

Uit: Heerhugowaard
Reg.: 10 juli 2002

Dit topic kan wel worden verplaatst. Heeft inmiddels een vast plekje in de A-selectie.

Lekker in de basis in de spits zetten. Fischer-Hoesen-Lukoki.
HR
HR

knetterspetter
Veelbelovend talent

Reg.: 18 februari 2012

erikssen 2.0

mooie acties die nergens toe lijden.
HR
HR

Saviola
Lid 2de elftal

Reg.: 29 december 2004

knetterspetter schreef:

erikssen 2.0

HR
Denk dat je dit nog gaat terug nemen. Kan prima afronden. Moet alleen soms simpeler spelen als hij de bal goed aanneemt in de punt, wegdraaien lukt niet elke keer. Ligt er ook aan dat er soms te weinig aansluiting nog is.
Maar alleen al door z'n manier van spelen, doen een De Jong en Eriksen het veel beter.
HR
HR

fl1pperk4st
Talent

Uit: Santa Barbara
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 1 februari 2011

Ben echt wel gecharmeerd van deze jongen. Vind hem erg goed met zijn rug naar de goal. Overdrijft vandaag wel een beetje, maar technisch is het een verademing.
HR
HR

Le Berry
Vedette

Soms nog wat te overmoedig maar vind hem erg goed spelen de eerste helft. Vooral combinerend sterk. En speelt goed als aanspeelpunt. Bewegelijke en energiek. Wil de bal hebben en toont lef
HR
HR

Cacciatore
Vedette

Reg.: 23 augustus 2009

knetterspetter schreef:

erikssen 2.0

HR
idd, werkpaarden is wat wij willen zien!
HR
HR

Sterrenhemel
Lid 2de elftal

Vak: 403
Reg.: 11 juli 2011

Mist gewoon kwaliteit.
Maar durft als enige een actie maken.
Laat die buitenspelers hun vent eens voorbij gaan.
Dan zal Hoessen het ook makkelijker krijgen.
HR
HR

markieee
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 424
Reg.: 27 mei 2005

Overmoedig lees ik hierboven? Ik zie juist een bepaalde flair en bravoure in zijn spel als hij aan de bal is. Echt zeer goed technisch onderlegd naar mijn mening. Net ook tegen het einde van de eerste helft toen die heel snel wegdraaide bij de zestien meter, zag er zo goed uit! Alleen jammer dat die uitgleed..
HR
HR

Tres Equis
Talent

Reg.: 13 februari 2011

Hij bevalt mij wel. Zoekt de combinatie, is energiek en heeft af en toe een beweging in huis. Speel met de rug naar het doel, waardoor de Jong weer dichterbij de 16 komt. Zie dit veel liever dan een 'zwervende spits'.
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid en bestaat uit 22 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Danny Hoesen

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 81,6% dat Dinamo Moskou wint van Panathinaikos. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van ADO Den Haag-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!