Ajax Netwerk
vrijdag 22 augustus 2014 - 21:38                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Ilan Boccara

HR

Deze topic is verplaatst naar Satellietclubs en huurlingen en bestaat uit 39 pagina's: « 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 39 »

HR

State Scarlet
Moderator

Uit: Panningen
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 15 juli 2002

Het gaat hier over BOCCARA, Frank de Boer en het bestuur kunnen elders besproken worden!
HR
HR

geDaante
Internationale topspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 17 november 2005

Jeugdkenners, waar jullie ook uithangen, hoe zit het met de ontwikkeling van Boccara? Zou hij zoals ik verwacht gewoon een versterking voor Ajax 1 zijn op dit moment? Zoals Fischer en Hoesen ook al een versterking blijken, ondanks geneuzel dat ook zij rustig gebracht zouden moeten worden en er nog niet klaar voor zouden zijn?

Hoe is hij aan de bal? Goede handelingssnelheid? Technisch? Strakke pass over de grond?

Off-topic: Hoewel ik De Boer graag nog wat tijd gun, kan ik Adeb en AFCAnieuwmarkt heel goed begrijpen. Ze uiten geregeld de frustraties die ik ook voel, en onderbouwen deze ook prima. Het zijn dus geen stelletje spammers zoals ze hier door sommigen worden afgedaan. Het forum mag ook best een beetje dienen als uitlaatklep.

Mocht De Boer volharden met zijn verschrikkelijke resultaatvoetbal, en uit blijven gaan van angst en het inbouwen van 'zekerheidjes', ook nog aan het einde van dit seizoen, dan zou het beter zijn hem te laten gaan. Je kan er niet op gokken dat hij het het seizoen erna ineens anders gaat aanpakken door dan wél des Ajax te gaan spelen, en maar te blijven schuiven en aanpassen aan de tegenstander. Zo bouw je nergens aan. En dat past niet in het beleid.

De Boer is vooral bezig met de vraag hoe niet te verliezen, terwijl Cruijff ooit meer des Ajax sprak door te zeggen dat je wint als je meer scoort dan de tegenstander. Dat staat een beetje haaks op elkaar.

[Dit bericht is veranderd door geDaante (op 23 november 2012 21:04:46).]
HR
HR

MaGiCa
Moderator

Uit: Leeuwarden
Droomaankoop: Diego Buonanotte
Reg.: 10 april 2005

Zoals eerder aangegeven topic gaat over Ilan Boccara hou het daar ook bij A.U.B!!

[Dit bericht is veranderd door MaGiCa (op 23 november 2012 21:19:12).]
HR
HR

Quattroporte
Baselitz Zonnebril
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Volgens Het Parool is hij even uit de gratie geweest door een (kennelijk niet toegestaan) uitstapje naar Parijs van "religieuze aard" .
HR
HR

transfer
Regelmatige invaller

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 30 mei 2005

waar kan ik aan denken bij "religieuze aard". Kan hier totaal geen beeld bij schetsen.

Hij is op dit moment toch ook geblesseerd aan de rug? Quattro/Champy? voor welke tijdsduur?
HR
HR

Quattroporte
Baselitz Zonnebril
Legende

quote:HR
transfer schreef:

waar kan ik aan denken bij "religieuze aard". Kan hier totaal geen beeld bij schetsen.

Hij is op dit moment toch ook geblesseerd aan de rug? Quattro/Champy? voor welke tijdsduur?
HR
Naar Lourdes in verband met zijn blessure? Ik ken de ernst van de blessure niet.
HR
HR

raptor1979
Internationale topspeler

Uit: den haag
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 2 augustus 2010

aanbidden van Zlatan.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Quattroporte schreef:
Naar Lourdes in verband met zijn blessure? Ik ken de ernst van de blessure niet.HR
Lourdes ligt in de Pyreneeën, op zo'n 6 uur reizen van Parijs. Als hij naar Parijs, waar z'n familie woont, is gegaan voor een religieus iets lijkt het me waarschijnlijker dat hij met Allerheiligen is gegaan. Dat valt op 1 november en is in Frankrijk een nationale feestdag.

Wapenstilstandsdag is ook een nationale feestdag in Frankrijk. Dat is echter om de doden van (in eerste instantie) de Eerste Wereldoorlog en later alle oorlogsdoden te herdenken. Dat is dus niet van religieuze aard. Het lijkt me dus eerder dat het te maken heeft met Allerheiligen.

Maar is die jongen al de hele maand november buiten beeld dan?
HR
HR

anders
Internationale topspeler

Reg.: 18 februari 2011

Ares schreef:

(...)
Lourdes ligt in de Pyreneeën, op zo'n 6 uur reizen van Parijs. Als hij naar Parijs, waar z'n familie woont, is gegaan voor een religieus iets lijkt het me waarschijnlijker dat hij met Allerheiligen is gegaan. Dat valt op 1 november en is in Frankrijk een nationale feestdag.

Wapenstilstandsdag is ook een nationale feestdag in Frankrijk. Dat is echter om de doden van (in eerste instantie) de Eerste Wereldoorlog en later alle oorlogsdoden te herdenken. Dat is dus niet van religieuze aard. Het lijkt me dus eerder dat het te maken heeft met Allerheiligen.

Maar is die jongen al de hele maand november buiten beeld dan?
HR
Lijkt me ook. Allerheiligen is in heel veel landen een heel erg belangrijke dag. Ik kan mij niet voorstellen dat Boccara iemand is die moedwillig zomaar gaat, hij zal vast hebben gedacht dat wij dat hier ook vieren, zoals in Belgie, zuid Duitsland en dus ook Frankrijk.
Aan de andere kant kan ik mij niet oorstellen dat Ajax er zo' n probleem van maakt, zoals gezegd dit is voor veel mensen een erg belangrijke dag, en ik ken zelfs mensen van buiten Nederland die er speciaal voor naar hun thuisland gaan om overleden ouders, grootouders of andere relaties te eren.
HR
HR

Suavimani
Idool

Uit: Nijmegen
Vak: 408
Reg.: 24 november 2003

1 november - Allerheiligen
2 november - Allerzielen
HR
HR

Schip ahoy
Idool

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

geDaante schreef:

Jeugdkenners, waar jullie ook uithangen, hoe zit het met de ontwikkeling van Boccara? Zou hij zoals ik verwacht gewoon een versterking voor Ajax 1 zijn op dit moment? Zoals Fischer en Hoesen ook al een versterking blijken, ondanks geneuzel dat ook zij rustig gebracht zouden moeten worden en er nog niet klaar voor zouden zijn?

Hoe is hij aan de bal? Goede handelingssnelheid? Technisch? Strakke pass over de grond?

Off-topic: Hoewel ik De Boer graag nog wat tijd gun, kan ik Adeb en AFCAnieuwmarkt heel goed begrijpen. Ze uiten geregeld de frustraties die ik ook voel, en onderbouwen deze ook prima. Het zijn dus geen stelletje spammers zoals ze hier door sommigen worden afgedaan. Het forum mag ook best een beetje dienen als uitlaatklep.

Mocht De Boer volharden met zijn verschrikkelijke resultaatvoetbal, en uit blijven gaan van angst en het inbouwen van 'zekerheidjes', ook nog aan het einde van dit seizoen, dan zou het beter zijn hem te laten gaan. Je kan er niet op gokken dat hij het het seizoen erna ineens anders gaat aanpakken door dan wél des Ajax te gaan spelen, en maar te blijven schuiven en aanpassen aan de tegenstander. Zo bouw je nergens aan. En dat past niet in het beleid.

De Boer is vooral bezig met de vraag hoe niet te verliezen, terwijl Cruijff ooit meer des Ajax sprak door te zeggen dat je wint als je meer scoort dan de tegenstander. Dat staat een beetje haaks op elkaar.
HR
Noem dan Darkchild, Albinho etc. Die hebben ook al langer kritiek, maar doen dat wel redelijk genuanceerd. Een beetje om je heen slaan uit frustratie kunnen we allemaal. Overigens denk ik niet dat andere trainers het zoveel beter zouden doen, integendeel. Dit jaar is het zonder Vertonghen en Anita wel zwaar onder de maat, maar om nu te zeggen dat er überhaupt niet gebouwd wordt vind ik paniekvoetbal. Dat is al helemaal geen basis om beleid op te maken.
HR
HR

xavi Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Uit: amsterdam
Reg.: 3 september 2010

Bocarra heeft vandaag gewoon met jong getraind, dus rug blessure..????

Verder heb ik al eerder aangegeven dat ik erg gecharmeerd ben van Bocarra , een echte ajax speler , kan kort en fel op de tegenstander spelen , heeft een goede traptechniek waarmee hij geregeld opent en is aardig wendbaar waardoor hij spel makkelijk kan verleggen...
HR
HR

Woot
Icoon

Uit: Tilburg
Vak: 107
Reg.: 26 februari 2003

xavi schreef:

Verder heb ik al eerder aangegeven dat ik erg gecharmeerd ben van Bocarra , een echte ajax speler , kan kort en fel op de tegenstander spelen , heeft een goede traptechniek waarmee hij geregeld opent en is aardig wendbaar waardoor hij spel makkelijk kan verleggen...
HR
Klinkt als een Anita, I like!
HRHR
HR

j0rdiii
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 14 januari 2012

'Boccara buiten beeld wegens uitstapje'

Ilan Boccara is sinds zijn debuut bij Ajax tegen Heerenveen even 'gestraft' omdat hij een uitstapje zou hebben gehad naar Parijs. Dat schrijft Henk Spaan zaterdag in zijn column in Het Parool.

'De aangewezen vervanger van Poulsen is Ilan Boccara, invaller tegen Heerenveen, maar daarna tijdelijk in ongenade gevallen wegens een uitstapje op religieuze gronden naar Parijs. Als hij is hersteld van zijn rugblessure, ligt een terugkeer naar de A-selectie voor de hand', aldus Spaan, die niet te spreken was over Poulsen.

Ajax was volgens Spaan te verdedigend ingesteld op het middenveld. 'Jol koost twee jaar geleden tegen Real Madrid voor een aanvallender ingesteld middenveld (Enoh, De Zeeuw en De Jong) dan Frank de Boer tegen Dortmund.'

Tot slot pest de columnist nog eens Marc Overmars vanwege zijn zuinigheid. 'Als Boccara hersteld is van zijn rugblessure, ligt een terugkeer naar de A-selectie voor de hand. In uiterste nood kan Overmars afreizen naar New York, waar Tainio al 35 wedstrijden in het eerste van Red Bull op zijn naam heeft. Koopje.'HR
Dit beest gaat dit seizoen gewoon doorbreken, dat kan haast niet anders.
HR
HR

AFCAveen
Jeugdspeler

Uit: Amstelveen
Reg.: 5 maart 2008

Woot schreef:
Klinkt als een Anita, I like!
HR
Mag hopen dat hij die positie snel kan vervullen.
Poulsen is jammer genoeg niet goed genoeg om Anita te vervangen. Hopelijk kan Boccara dit beter, ter zijner tijd
HR
HR

Rafael vd Vaart
Vedette

Vak: 118
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 23 juli 2010

xavi schreef:

Bocarra heeft vandaag gewoon met jong getraind, dus rug blessure..????

HR
Die rugblessure is misschien opgegeven om uit de media te houden dat hij een standje heeft gehad. Of de media heeft zelf om een of andere reden gedacht dat zijn afwezigheid te maken had met een rugblessure.

Ik zou die jongen graag nog wat vaker willen zien bij Ajax. Met name in wedstrijden waarin Ajax domineert, Poulsen/Enoh zijn toch mensen die liever spelen in wedstrijden waarin Ajax veel in de duels komt.
HR
HR

j0rdiii
Geselecteerd voor Oranje

Rafael vd Vaart schreef:

(...)

Die rugblessure is misschien opgegeven om uit de media te houden dat hij een standje heeft gehad. Of de media heeft zelf om een of andere reden gedacht dat zijn afwezigheid te maken had met een rugblessure.

Ik zou die jongen graag nog wat vaker willen zien bij Ajax. Met name in wedstrijden waarin Ajax domineert, Poulsen/Enoh zijn toch mensen die liever spelen in wedstrijden waarin Ajax veel in de duels komt.
HR
Rugblessure was er gewoon, al is het dus blijkbaar gelukkig niet ernstig.

Hij deed niet mee bij Jong Ajax omdat hij afhaakte in de warming up, afgelopen week bij een training haakte hij weer af. Blijkbaar is het nu weer goed dus.

Gelukkig maar. :)
HR
HR

nogzonidioot
International

Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 7 mei 2009

Ik heb ergens gelezen dat hij een Joodse speler was, nou ben ik niet heel erg thuis in de Joodse feesten, maar ik geloof dat in het najaar je altijd het Loofhutten feest hebt, misschien dat dat of een ander Joods feest de reden is geweest.
HR
HR

Huis
Vedette

Uit: Dronten
Vak: 415
Reg.: 6 maart 2003

Kan Henk Spaan niet gewoon eens een tijdje zn bek houden. Daar wordt je echt moe van. Dit is geen normale objectieve manier van journalistiek meer, maar puur een persoonlijke kwestie. Blijkbaar kan hij alles schrijven van Het Parool. Natuurlijk doet De Telegraaf min of meer hetzelfde maar dat is De Telegraaf. Die hebben nog nooit een fatsoenelijke krant gemaakt.
HR
HR

raptor1979
Internationale topspeler

Uit: den haag
Reg.: 2 augustus 2010

Huis schreef:

Kan Henk Spaan niet gewoon eens een tijdje zn bek houden. Daar wordt je echt moe van. Dit is geen normale objectieve manier van journalistiek meer, maar puur een persoonlijke kwestie. Blijkbaar kan hij alles schrijven van Het Parool. Natuurlijk doet De Telegraaf min of meer hetzelfde maar dat is De Telegraaf. Die hebben nog nooit een fatsoenelijke krant gemaakt.
HR
Ja dat doet jarenlang een programma met Harry Vermeegen maken met je.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Huis schreef:
Kan Henk Spaan niet gewoon eens een tijdje zn bek houden. Daar wordt je echt moe van. Dit is geen normale objectieve manier van journalistiek meer, maar puur een persoonlijke kwestie. Blijkbaar kan hij alles schrijven van Het Parool. Natuurlijk doet De Telegraaf min of meer hetzelfde maar dat is De Telegraaf. Die hebben nog nooit een fatsoenelijke krant gemaakt.HR
Waar doel je precies op?

Ik lees niet veel kritiek van Spaan die ik hier op het forum niet lees. De algemene tendens op het forum is dat het middenveld van Ajax tegen Dortmund Ajax-onwaardig was. Ook wordt er voor aankopen als Maher gepleit en is men het niet eens met de zuinige houding van Ajax in de transferperiode. Waarom mag Spaan dit niet in zijn column schrijven?
HR
HR

robdegekste
Bankzitter

Reg.: 5 november 2007

Die Spaan verzint wel meer. Dat Sana bijvoorbeeld niet is gescout terwijl het wel zo is.
HR
HR

j0rdiii
Geselecteerd voor Oranje

robdegekste schreef:

Die Spaan verzint wel meer. Dat Sana bijvoorbeeld niet is gescout terwijl het wel zo is.
HR
Misschien bedoel je het anders maar hij zegt gewoon dat Sana gescout is hoor. Alleen was niet iedereen positief over zijn komst. Negatieve rapporten dus.
HR
HR

Quattroporte
Baselitz Zonnebril
Legende

Ares schreef:

(...)
Lourdes ligt in de Pyreneeën, op zo'n 6 uur reizen van Parijs.
HR
Dat weet ik ook wel. Ga er ook nog een lekker serieus op in zeg.
HR
HR

Maxwell Cabelino Andrade
Vedette

Uit: Haarlem
Vak: 412
Reg.: 18 juli 2010

flinke jongen die Spaan eerst v/d Boomen vervolgens Sana en nu Boccara

de bronnen van Spaan drogen op maar hij spartelt nog wat na
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Satellietclubs en huurlingen en bestaat uit 39 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Ilan Boccara

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Eto'o halen als die kans er is?

Ja, natuurlijk
Ja, alleen als hij binnen salarisplafond blijft
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 6,0% dat NAC wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!