Ajax Netwerk
maandag 22 december 2014 - 10:08                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Ajax A1 2012/2013

HR

Deze topic is open en bestaat uit 42 pagina's: « 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... 42 »

HR

kooleracer
Regelmatige invaller

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Joel Pohjanpalo
Reg.: 20 juni 2011

quote:HR
Hschop schreef:

Het middenveld dus van de Boomen, Keskin en anderson speelde voor de rust goed. Vooral het 1e half uur was genieten...v d Boomen verlegde het spel uitstekend, Keskin en Anderson hadden veel beweging en verdedigde prima vooruit op de bal, in bb goed positiespel. Ook aan de zijkanten van de vleugelspelers, met name aan de rechterkant was het bij vlagen genieten, 1-2x raken.

Het flegmantieke waar over word gesproken sloop er wel in, maar niet bij de mvelders, is overigens niet echt vreemd want de tegenstander was niet best. Maar wat de trainer opmerkte was wel terecht, het moet 90 minuten lang, zeker tegen de zwakkere tegenstanders. Alhoewel de agressiviteit, het vooruit verdedigen, en de intenties om in bb goed positiespel te willen spelen, tegen elke tegenstander voorwaarden moeten zijn...
HR
Goed, om te horen. Hoe Branco speelt op de 6, zo'n speler hebben we ook nodig op de 6 bij het eerste. Geen bijtertje, maar een speler die het spel verdeeld en heerst op het middenveld. Ik zag in Bouy ook zo'n speler, hopelijk haalt Branco het eerste. Ik kan namelijk echt genieten van zijn spel, speelt een beetje net als Paul Scholes en dat zijn middenvelders naar mij hart. Dacht dat van der Heijden ook zo'n speler zou worden, dan zie je toch dat jeugd-niveau en volwassen voetbal een aardige sprong is.

[Dit bericht is veranderd door kooleracer (op 24 november 2012 21:15:17).]
HR
HR

Hschop
Jeugdspeler

Vak: 402
Droomaankoop: -
Reg.: 2 juni 2011

kooleracer schreef:

(...)

Goed, om te horen. Hoe Branco speelt op de 6, zo'n speler hebben we ook nodig op de 6 bij het eerste. Geen bijtertje, maar een speler die het spel verdeeld en heerst op het middenveld. Ik zag in Bouy ook zo'n speler, hopelijk haalt Branco het eerste. Ik kan namelijk echt genieten van zijn spel, speelt een beetje net als Paul Scholes en dat zijn middenvelders naar mij hart. Dacht dat van der Heijden ook zo'n speler zou worden, dan zie je toch dat jeugd-niveau en volwassen voetbal een aardige sprong is.
HR
Klopt wat Banco betreft echter zijn omschakeling van bb naar balverlies moet wel sneller, daar heeft ie nog veel in te winnen ondanks de vooruitgang die hij de afgelopen weken heeft geboekt. Het mooie was dat zowel Keskin vanaf de 10 en Branco na rust vanaf de 10 scoorde. Ook Bakker kwam vanaf de 8 regelmatig in de 16 en in scoringspositie, helaas ontbrak de scherpte maar ze waren er wel. Vanaf de 6 blijft het beperkt tot het verdelen van het spel in bb, ruimte creeeren voor de 8 en 10 om aangespeeld te kunnen worden in de opbouw van achteruit, en verdedigen...niettemin een dankbare en nuttig aandeel in het geheel.
HR
HR

xavi Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Uit: amsterdam
Reg.: 3 september 2010

Vanilla ice schreef:

Mino Raiola is de zaakwaarnemer van El Hasnaoui.

Ik vond het wel frappant dat hij Kishna apart nam.
HR
Ook Kishna zit sinds kort bij Riaola , dus het apart nemen is niet zo vreemd..
HR
HR

de man van glas
Bankzitter

Reg.: 4 februari 2012

Ik begrijp niet dat V/d Boomen niet wordt omgeturnd tot cv. Hij kan wel aardig voetballen, maar mist de kwaliteiten om het als middenvelder te redden. Blijkbaar zien ze dat anders bij ons aller.

[Dit bericht is veranderd door de man van glas (op 24 november 2012 22:05:23).]
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

de man van glas schreef:

Ik begrijp niet dat V/d Boomen niet wordt omgeturnd tot cv. Hij kan wel aardig voetballen, maar mist de kwaliteiten om het als middenvelder te redden. Blijkbaar zien ze dat anders bij ons aller.
HR
Zijn grootste probleem is zijn wendbaarheid. Ik weet niet of ze op die leeftijd daar nog iets aan doen.
Als ze dat niet kunnen verhelpen, zie ik niet bepaald een toekomst bij Ajax 1.

Die jongen beschikt wel over de nodige inzicht, en traptechniek.
HR
HR

kooleracer
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Joel Pohjanpalo
Reg.: 20 juni 2011

champy95 schreef:

(...)

Zijn grootste probleem is zijn wendbaarheid. Ik weet niet of ze op die leeftijd daar nog iets aan doen.

HR
Hij is toch pas 17, hoop dat Ajax met hem aan het werk zijn. Zou het zonde vinden van zijn kwaliteit om hem om te turnen tot CV. Zie weinig spelers met zijn traptechniek en inzicht. De meeste centrale / verdedigende middenvelder zijn ballen schuivers en hebben een povere traptechniek( anita), dus dan kan je nooit het spel verlegen met zonder een schakel op het middenveld over te slaan. Dat ontbreekt nu nog steeds in onze selectie iemand die de ballen kan neerleggen waar hij dat wilt. Die nummer 6 profiel is nog steeds een type Davids. Ik wil juist een type Scholes of Xabi Alonso op die nummer 6. Daarom hoop ik dat Branco ooit het eerste haalt.
HR
HR

Hschop
Jeugdspeler

champy95 schreef:

(...)

HR
Eerlijk gezegd lijkt mij dat het probleem steeds minder word. Als je ziet hoe makkelijk hij wegdraait van zijn directe tegenstander. let eens op de details, niet dat je dat niet zou doen hoor, maar bij zijn aanname weet hij al welke kant hij op wil. Daarnaast weet hij ook met bal zeer snel te kappen of draaien, de laatste groeistuipen speelde een rol in de afgelopen periode.
Door de intensieve loopscholing is er veel progressie geboelt. Als mvelder corrigerend zijn wat hij ook kan gaat vaak gepaard met lichte overtredingen, als CV ben je zeer kwetsbaar.

Daarnaast als CV kan je alleen door de lucht een vleugelspelspits bereiken, die na aanname en controle dmv een actie zichzelf in stelling moet brengen om de eindpass te kunnen geven
Als mv kan dat dus ook over de grond, en branco heeft een fantastische trap in zn linkerbeen, die dat dus regelmatig met een lage strakke trap ook een vleugelspeler makkelijk vrij speelt.
Als hij dat met een lange trap door de lucht moet doen, zal zijn kwaliteit minder effectief zijn.

Daarnaast heeft hij niets anders gedaan dan vanaf het mv spelen, dat turn je niet zomaar om, ook niet tussen de oren lijkt mij.

Theo Jansen moet je ook niet op de 4 zetten, precies om bovenstaande redenen...
HR
HR

champy95
Legende

Hschop schreef:

(...)

Eerlijk gezegd lijkt mij dat het probleem steeds minder word. Als je ziet hoe makkelijk hij wegdraait van zijn directe tegenstander. let eens op de details, niet dat je dat niet zou doen hoor, maar bij zijn aanname weet hij al welke kant hij op wil. Daarnaast weet hij ook met bal zeer snel te kappen of draaien, de laatste groeistuipen speelde een rol in de afgelopen periode.
Door de intensieve loopscholing is er veel progressie geboelt. Als mvelder corrigerend zijn wat hij ook kan gaat vaak gepaard met lichte overtredingen, als CV ben je zeer kwetsbaar.

Daarnaast als CV kan je alleen door de lucht een vleugelspelspits bereiken, die na aanname en controle dmv een actie zichzelf in stelling moet brengen om de eindpass te kunnen geven
Als mv kan dat dus ook over de grond, en branco heeft een fantastische trap in zn linkerbeen, die dat dus regelmatig met een lage strakke trap ook een vleugelspeler makkelijk vrij speelt.
Als hij dat met een lange trap door de lucht moet doen, zal zijn kwaliteit minder effectief zijn.

Daarnaast heeft hij niets anders gedaan dan vanaf het mv spelen, dat turn je niet zomaar om, ook niet tussen de oren lijkt mij.

Theo Jansen moet je ook niet op de 4 zetten, precies om bovenstaande redenen...
HR
Ik hoop dat hij mij kan verrassen. Ik vond hem vorig seizoen erg sterk spelen tem de Aegon Future Cup. Daarna werd het steeds moeilijker.
Misschien lang seizoen, groeistuipen. Op een of andere manier, vond ik zijn spel omlaag gaan.
Als je verbetering ziet in zijn wendbaarheid, ga ik er nu eens extra op letten.
HR
HR

Hschop
Jeugdspeler

kooleracer schreef:

(...)

Hij is toch pas 17, hoop dat Ajax met hem aan het werk zijn. Zou het zonde vinden van zijn kwaliteit om hem om te turnen tot CV. Zie weinig spelers met zijn traptechniek en inzicht. De meeste centrale / verdedigende middenvelder zijn ballen schuivers en hebben een povere traptechniek( anita), dus dan kan je nooit het spel verlegen met zonder een schakel op het middenveld over te slaan. Dat ontbreekt nu nog steeds in onze selectie iemand die de ballen kan neerleggen waar hij dat wilt. Die nummer 6 profiel is nog steeds een type Davids. Ik wil juist een type Scholes of Xabi Alonso op die nummer 6. Daarom hoop ik dat Branco ooit het eerste haalt.
HR
Helemaal waar, temeer omdat het hedendaagse voetbal sneller gespeeld word, fysieker is. Vandaag tegen een graafschap bewees Branco wederom wat al bekend is, hij beschikt de kwaliteiten. Zaak alleen is dat hij het zich gaat aanleren om het in een hoger tempo te kunnen, hij is pas 17...

De les is voor deze lichting dat het frivole en flegmantieke er uit moet, zakelijker, dus simpel, direkt. professioneler, agressiever en meedogenloos. Maar simpel en dus zakelijker spelen is juist het moeilijkste wat er is...
HR
HR

Yo
Basisspeler

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 18 oktober 2000

Hschop schreef:

(...)

Helemaal waar, temeer omdat het hedendaagse voetbal sneller gespeeld word, fysieker is. Vandaag tegen een graafschap bewees Branco wederom wat al bekend is, hij beschikt de kwaliteiten. Zaak alleen is dat hij het zich gaat aanleren om het in een hoger tempo te kunnen, hij is pas 17...

De les is voor deze lichting dat het frivole en flegmantieke er uit moet, zakelijker, dus simpel, direkt. professioneler, agressiever en meedogenloos. Maar simpel en dus zakelijker spelen is juist het moeilijkste wat er is...
HR
Wat is er aan de hand met Joey? Een tijd geleden deed hij het het goed tegen Twente, tegenwoordig kan hij zich nauwelijks onderscheiden in de A2. Lijkt erop dat hij mentaal niet sterk genoeg is voor ajax. Iemand als Bas Kuipers moet niet al te moeilijk zijn om uit de basis te spelen.
HR
HR

SjaakZwart
Jeugdspeler

Uit: Paramaribo
Reg.: 30 maart 2012

Joey is rechtsbenig en Bas linksbenig dus die vergelijking gaat niet helemaal op, buiten het feit dat Bas gewoon goed staat te ballen. Hij zal zich dan op Gravenberch moeten concentreren
Yo schreef:

(...)

Wat is er aan de hand met Joey? Een tijd geleden deed hij het het goed tegen Twente, tegenwoordig kan hij zich nauwelijks onderscheiden in de A2. Lijkt erop dat hij mentaal niet sterk genoeg is voor ajax. Iemand als Bas Kuipers moet niet al te moeilijk zijn om uit de basis te spelen.
HR
[Dit bericht is veranderd door SjaakZwart (op 25 november 2012 09:06:19).]
HR
HR

Hschop
Jeugdspeler

SjaakZwart schreef:

Joey is rechtsbenig en Bas linksbenig dus die vergelijking gaat niet helemaal op, buiten het feit dat Bas gewoon goed staat te ballen. Hij zal zich dan op Gravenberch moeten concentreren(...)
HR
Het is wat Sjaak zegt, de 1e jrs Bakker en Papamelodias onderscheiden zich juist wel in de A2. De spelers hebben net als de andere spelers zonder kontrakt, kontraktspelers voor zich. Joey is wel 2 benig maar rechts georienteerd. Hij traint met de A1 maar moet zijn minuten maken bij de A2, om de bovenstaande redenen.
HR
HR

AsteefA
Ballenjongen

Vak: 409
Reg.: 21 februari 2008

Wedstrijd tegen Chelsea vanavond gaat niet door toch?
HRHR
HR

renemar
Bankzitter

Uit: Landgraaf
Vak: 428
Reg.: 26 augustus 2004

AsteefA schreef:

Wedstrijd tegen Chelsea vanavond gaat niet door toch?
HR
Volgens mij wordt die wedstrijd op 12 december a.s. gespeeld.
HR
HR

trodat4030
Lid 2de elftal

Vak: -
Reg.: 3 september 2012

renemar schreef:

(...)

Volgens mij wordt die wedstrijd op 12 december a.s. gespeeld.
HR
Dat is de uitwedstrijd, thuis zou vandaag gespeeld worden, echter schijnt Ajax verzocht te hebben deze wedstrijd te verplaatsen naar een nader te bepalen datum (mogelijk pas in Jan '13)

Gisteren de 2e helft van PSV A1-Celtic A1 zitten kijken, ze zijn door na een doelpunt en de 82e minuut.
Terecht als je naar de 2e helft kijkt.
Werd trouwens uitgezonden door Eredivisie Live, dacht dat Eurosport de rechten had, al kiezen zij volgens mij maar voor 1 wedstrijd in de week (die dan de hele week herhaald wordt)
Hoop dat Chelsea A1 - Ajax A1 dan ook door EL kan worden uitgezonden..
HR
HR

Yo
Basisspeler

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 18 oktober 2000

trodat4030 schreef:

(...)

Gisteren de 2e helft van PSV A1-Celtic A1 zitten kijken, ze zijn door na een doelpunt en de 82e minuut.
Terecht als je naar de 2e helft kijkt.
Werd trouwens uitgezonden door Eredivisie Live, dacht dat Eurosport de rechten had, al kiezen zij volgens mij maar voor 1 wedstrijd in de week (die dan de hele week herhaald wordt)
Hoop dat Chelsea A1 - Ajax A1 dan ook door EL kan worden uitgezonden..
HR
Ja, heb speciaal op hun "super" talent Bakkali gelet, maar dat was een van de minste spelers op het veld.
HR
HR

Erik Lamela
Vedette

Uit: Nijmegen
Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 17 oktober 2005

xavi schreef:

(...)

Ook Kishna zit sinds kort bij Riaola , dus het apart nemen is niet zo vreemd..
HR
Godver...die is dus nog 3 jaar max hier...
HR
HR

Albinho
Legende

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Hschop schreef:

(...)

HR
Ahhh het 'Moderne Voetbal', de leugen leeft voort

:B
HR
HR

Markus_Rosenberg
Talent

Uit: Waddinxveen
Vak: 0-vak
Reg.: 22 augustus 2005

Kan iemand mij vertellen welke spelers van de A1 naar Jong-Ajax gaan na dit seizoen?

Alle 2e jaars A1 spelers?

Kan iemand mij vertellen welke spelers door schuiven naar de A1?

Nouri,Dekker, van Bruggen en Riedewald?

Graag hoor ik van jullie
HR
HR

champy95
Legende

Markus_Rosenberg schreef:

Kan iemand mij vertellen welke spelers van de A1 naar Jong-Ajax gaan na dit seizoen?

Alle 2e jaars A1 spelers?

Kan iemand mij vertellen welke spelers door schuiven naar de A1?

Nouri,Dekker, van Bruggen en Riedewald?

Graag hoor ik van jullie
HR
Daar is nog niks zinnigs over te vertellen, maar het is wel logisch dat de 2de jaars A junioren doorschuiven naar jong Ajax, tenzij ze weg moeten.
HR
HR

Internationale topspeler

Yo schreef:

(...)

Ja, heb speciaal op hun "super" talent Bakkali gelet, maar dat was een van de minste spelers op het veld.
HR
Niet als je mee neemt dat hij de jongste van het stel was met 16 jaar...dus 2 jaar verschil en even goed dit laten zien..prima

Erik Lamela schreef:

(...)

Godver...die is dus nog 3 jaar max hier...
HR
Het gaat van mond op mond ,niemand die hier iets aan kan doen..
Raiola heeft een paar talentvolle spelers bij ajax....jammer genoeg..

[Dit bericht is veranderd door xavi (op 29 november 2012 17:59:39).]
HR
HR

Zimmerman
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 22 december 2010

Voor Markus_Rosenberg: Een lijstje van tweede jaars A-junioren. Dikgedrukte spelers schuiven sowieso door (leeftijdsgebonden en een doorlopend contract). Over de rest moet nog besloten worden, al verwacht ik dat geen enkele van de A2 -spelers ergens op moet rekenen.

A1

Norbert Alblas
Peter Leeuwenburgh (2015)

Danzell Gravenberch
Bas Kuipers
Stefan Marinkovic

Abdel el Hasnaoui (2014)
Sinan Keskin (2015)

Darren Rosheuvel

Nick de Bondt (2014)
Jordi Bitter (2014)
Boban Lazic (2015)

A2

Nelinho Cleonise
Hidde Prijs
Jordi van Duijn

Emran Barakzai

Derwin Martina

[Dit bericht is veranderd door Zimmerman (op 29 november 2012 18:32:55).]
HR
HR

Morfe0
Internationale topspeler

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

xavi schreef:

(...)

Het gaat van mond op mond ,niemand die hier iets aan kan doen..
Raiola heeft een paar talentvolle spelers bij ajax....jammer genoeg..
HR
Welke talenten zitten dan bij Raiola?
HR
HR

geDaante
International

Reg.: 17 november 2005

kooleracer schreef:

(...)

HR
Waarom wens je een ander type speler dan spelers die bij Ajax hebben aangetoond het spelletje goed te spelen? Vooral, of misschien zelfs alleen met Anita speelde Ajax de laatste jaren redelijk tot goed positiespel. Davids stond er in de tijd van '95. Sinds wanneer is Ajax zo'n opportunistisch ingestelde ploeg, waarin lange ballen zo belangrijk zijn? Veel van de eigenschappen die jij en anderen hier Van den Boomen toedichten, komen overeen met die van Theo Janssen. Die heeft het ook niet kunnen maken bij Ajax, en logisch ook. Zeker als Ajax straks betere spelers heeft die wel goed, compact positiespel kunnen spelen (dus op de helft van de tegenstander), dan moet je juist vlot combinerende spelers hebben die het over de grond zoeken. Bij een omschakeling naar balbezit, kan een lange pass van pas komen, maar ik mag toch hopen dat het niet zo vaak zal blijven voorkomen zoals onder De Boer nu.
HR
HR

Internationale topspeler

Morfe0 schreef:

(...)

Welke talenten zitten dan bij Raiola?
HR
Sporkslede, El Hasnoui , Kishna
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 42 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Ajax A1 2012/2013

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 94,1% dat Ajax wint van FC Groningen. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.