Ajax Netwerk
dinsdag 23 mei 2017 - 03:02                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Ajax Vrouwenelftal

HR

Deze topic is open en bestaat uit 29 pagina's: « 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 29 »

HR

Suavimani
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Luis Suarez
Reg.: 24 november 2003

quote:HR
ADO Vrouwen zetten Ajax op afstand

In een zonnig, maar winderig Den Haag heeft het vrouwenteam van ADO Den Haag Ajax een flinke dreun uitgedeeld. Het werd 2-1 en daarmee hebben de Haagse vrouwen de aansluiting met koploper FC Twente behouden. Goed nieuws, zo vlak voor wederom een loodzware voetbalweek.
Echt veel tijd om bij te komen van de geflatteerde 1-4 nederlaag tegen Champions League-tegenstander FC Rossiyanka van afgelopen donderdag was er niet. De focus moest zondag alweer op Ajax, één van de nieuwkomers in de vrouwenafdeling. En de focus zat er direct op bij ADO Den Haag. Bij Ajax wat minder. Keepster Laura Du Ry maakte een onzekere indruk, zeker in de eerste tien minuten. Lineth Beerensteyn en Libby Guess reageerden helaas net niet alert genoeg toen de 20-jarige keepster van Ajax de bal te kort voor zich uitspeelde. Kort daarvoor stapte ze ook al ongelukkig over de bal heen.

Guess sprintte zichzelf vervolgens voorbij in een één-op-één-situatie met Du Ry na een sluw balletje vanuit het middenrif. Ze kwam net een teenlengte tekort om de bezoekers van het Kyocera stadion in extase te brengen. In de twintigste minuut was het wel raak. Een vrije trap van Renate Jansen belandde voor de voeten van Kitty Susan, die al liggend de 1-0 in het hoekje wist te prikken. Een terecht verkregen voorsprong, want ADO Den Haag was tot aan dat moment heer en meester. Het combinatievoetbal van de ooievaars was bij vlagen van grote schoonheid. Opmerkelijk snel, aangezien de equipe van trainer/coach Sarina Wiegman behoorlijk wat mutaties heeft ondergaan tussen het huidige en het voorbije seizoen in. Knap werk van de technische staf van de Hagenaars.

In de 33e minuut liet Du Ry zich wederom van haar meest ongelukkige kant zien. Ze hinderde Beerensteyn in haar weg naar het doel van Ajax: penalty. Du Ry kwam nog goed weg met slechts een gele kaart, want Beerensteyn had de bal anders in het lege doel kunnen lopen. Jansen nam plaats achter de elfmeterstip, een buitenkansje op de marge te verdubbelen. Echter revancheerde Du Ry zich voor haar ongelukkig wedstrijdstart door de strafschop met haar vuisten uit het Ajax-doel te houden. Maar de teleurstelling aan Haagse zijde was slechts van korte duur, want nog geen twee minuten later belandde een voorzet van Yvette van der Veen bij Teresa Noyola, die de bal door middel van een kruislingse kopbal schitterend langs de touwen liet razen: 2-0. Het schitterende doelpunt werd met luid gejuich ontvangen bij de Haagse aanhang. De schoonheid droop er van af.

Naarmate de tijdelijke onderbreking dichterbij kwam, slopen de slordigheidjes erin bij ADO Den Haag. Barbara Lorsheijd moest enkele malen handelend optreden. Het tiental veldspeelsters van de club uit de Residentie kon echter leunen op de 21-jarige keepster. Ze hield haar doel keurig schoon. Ook vlak na rust, toen ze met een zweefduik reageerde op een afstandsschot van Mandy Versteegt.

In het eerste kwartier na rust hing de 2-1 meer in de lucht dan de 3-0. Ajax maakte optimaal gebruik van de ruimte tussen de linies van ADO Den Haag. Toch bleven de kansen schaars aan Amsterdamse zijde. Alleen Daphne Koster leek gevaarlijk te worden met een schot dat op het kantje af voorlangs ging. Naarmate de wedstrijd vorderde, kreeg ADO Den Haag ook weer wat kansen. Zo kon Guess de bal van afstand in een leeg doel werken toen ze de uitgekomen Du Ry had gepasseerd. De inzet van de Amerikaanse miste echter de kracht en de juiste richting om de genadeklap uit te delen. Invaller Bouchra Moudou leverde in de slotfase nog een uitgekiende voorzet, maar Jansen kon er net niet bij. Zo werd het derde ADO-doelpunt maar niet gemaakt en dat werd de thuisploeg nog bijna fataal. Eén minuut voor tijd schoot Linda Bakker de bal diagonaal in de bovenhoek na een steekbal vanuit het middenveld. Het werd zelfs nog bijna 2-2 toen de bal vanuit een hoekschop van Ajax voor het doel van ADO Den Haag belandde. Gelukkig overleefde ADO Den Haag het slotoffensief. Het bleef 2-1. Noyola werd uiteindelijk verkozen tot Women of the Match. Terecht, want ze speelde erg goed.

ADO Den Haag is lijstaanvoerder FC Twente tot op een punt genaderd. De groengelen hebben twaalf punten behaald uit de eerste vijf speelrondes. Ajax completeert de top-3 met negen punten. Daaronder bevinden zich PSV/FC Eindhoven (acht punten), PEC Zwolle (zes punten), SC Telstar (vier punten), SC Heerenveen (twee punten) en FC Utrecht (twee punten). ADO Den Haag wacht nu een loodzware week met de Champions League-return tegen FC Rossiyanka, die komende donderdag in Moskou wordt afgewerkt, en de BeNeLeague-topper tegen de grootste concurrent, FC Twente.

Karakteristiek
ADO Den Haag - Ajax 2 - 1 (2 - 0)
Scoreverloop: 20. Kitty Susan 1-0, 35. Teresa Noyola 2-0, 89. Linda Bakker 2-1

Scheidsrechter: A.P. Westenbroek
Aantal toeschouwers: 1236
Gele kaarten: Laura du Ry (33e minuut), Anouk Hoogendijk (90e minuut) (Ajax)

ADO Den Haag: Barbara Lorsheijd, Sylvia Nooij, Paola van der Veen, Lucienne Reichardt, Sheila van den Bulk, Renate Jansen, Teresa Noyola, Yvette van der Veen (90. Marissa Compier), Lineth Beerensteyn (64. Bouchra Moudou), Kitty Susan, Libby Guess

Ajax: Laura du Ry, Daphne Koster, Leonne Stentler, Petra Hogewoning (61. Vesna Veltrop), Anouk Hoogendijk, Linda Bakker, Tessel Middag, Mandy Versteegt (80. Sabine Becx), Desiree van Lunteren, Babiche Roof, Liza van der Most

Door: Mitchel Pronk
Fotografie: VI-ImagesHR
HRHR
HR

de man van glas
Bankzitter

Droomaankoop: -
Reg.: 4 februari 2012

Ajax Vrouwen-trainer Ed Engelkes sprak duidelijke taal na de verloren wedstrijd tegen ADO (2-1) ,,Ik vond het een matige wedstrijd. We hadden teveel ongelukkige momenten, we struikelden over de bal en het positiespel was gewoon slordig. We gaan het er nog goed over hebben en aanstaande vrijdag moeten we er weer staan, want dan wacht de topper tegen PSV.’’

:D

[Dit bericht is veranderd door de man van glas (op 30 september 2012 17:26:45).]
HR
HR

Nicolas Lodeiro
Internationale topspeler

Uit: Mijdrecht
Vak: 430
Reg.: 14 februari 2005

Vanavond spelen onze vrouwen thuis, op De Toekomst, tegen de vrouwen van PSV/FC Eindhoven. Het zonnetje schijnt inmiddels, mooie gelegenheid om eens even te gaan kijken of ze al vooruit zijn gegaan ten opzichte van de openingswedstrijd.
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Nummer 14

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Nicolas Lodeiro schreef:

Vanavond spelen onze vrouwen thuis, op De Toekomst, tegen de vrouwen van PSV/FC Eindhoven. Het zonnetje schijnt inmiddels, mooie gelegenheid om eens even te gaan kijken of ze al vooruit zijn gegaan ten opzichte van de openingswedstrijd.
HR
Had je beter gisteren naar de A1 kunnen gaan. Toch net iets leuker denk ik.
HR
HR

RodyTur10
Vedette

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 29 januari 2011

Dat denk ik ook. Vrouwen zijn kut.
HR
HR

trodat4030
Internationale topspeler

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 3 september 2012

Nicolas Lodeiro schreef:

HR
Hoop dat de meiden het goed doen!
Maar ik kom niet vanavond, 4x p/w naar de toekomst gaat me te ver :)
HR
HR

Nicolas Lodeiro
Internationale topspeler

Uit: Mijdrecht
Vak: 430
Reg.: 14 februari 2005

1-0 Ajax, '8 min van Lunteren uit een terechte penalty. 1-1 in de 13e minuut, voorzet die er per ongeluk in waait.

[Dit bericht is veranderd door Nicolas Lodeiro (op 5 oktober 2012 19:44:47).]
HR
HR

Tobias Sana
Jeugdspeler

Reg.: 7 maart 2007

Fantastische aanval, heerlijk doelpunt. Tessel Middag! 2-2
HR
HR

Tobias Sana
Jeugdspeler

De Ajax Vrouwen spelen vrijdagavond op de Toekomst tegen Telstar in de BeNe League. De wedstrijd wordt live via de website uitgezonden. Abonnees van Ajax Exclusive TV kunnen vanaf 19:30 uur de de wedstrijd rechtstreeks volgen.
De wedstrijd tussen de Ajax Vrouwen en Telstar Vrouwen wordt op de Toekomst gespeeld. De toegang is gratis.
HR
HR

lemonhead
Lid 2de elftal

Uit: de pijp
Vak: 121
Reg.: 13 februari 2007

Ben benieuwd hoe druk het vanavond wordt op de Toekomst; slecht weer en Oranje om 20.30 uur op TV. Een test hoe populair het Ajax vrouwenteam echt is.
HR
HR

Denman
Vedette

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 16 september 2004

lemonhead schreef:

Ben benieuwd hoe druk het vanavond wordt op de Toekomst; slecht weer en Oranje om 20.30 uur op TV. Een test hoe populair het Ajax vrouwenteam echt is.
HR
Ik ga wel kijken, weer is redelijk en Oranje interesseert me totaal niet en het is natuurlijk lekker in de buurt

[Dit bericht is veranderd door Denman (op 12 oktober 2012 16:27:32).]
HR
HR

lemonhead
Lid 2de elftal

Uit: de pijp
Vak: 121
Reg.: 13 februari 2007

Denman schreef:

(...)

Ik ga wel kijken, weer is redelijk en Oranje interesseert me totaal niet en het is natuurlijk lekker in de buurt
HR
Veel plezier vanavond!
(vergeet je paraplu niet)
HR
HR

Denman
Vedette

Ik vind het nog goed druk.. Tribune zit vrijwel helemaal vol en langs de kant staat aan de lange zijden ook wel een rijtje!
HR
HR

Tobias Sana
Jeugdspeler

Ajax vrouwen - Telstar VVNH 1-0. Babiche Roof
HR
HR

Denman
Vedette

Er zijn trouwens wel veel meisjes van voetbalteams.. Goede zaak!
HR
HR

Tobias Sana
Jeugdspeler

Ajax – Telstar 2-1 (Babiche Roof 1-0, 26e) Lavinia Poku 1-1, 66e) Mandy Versteegt 2-1, 75e)
HR
HR

AFCANieuwmarkt
Icoon

Reg.: 5 november 2006

Heb 1 minuut zitten kijken met Ajax Exclusive.. Niks voor mij dat vrouwenvoetbal.
HR
HR

Sigmund Freud
Internationale topspeler

Uit: Perth (UK)
Reg.: 11 oktober 2009

In de slotfase nog met 2-3 verloren, zonde...
HR
HR

Weirdo
Lid 2de elftal

Reg.: 31 augustus 2002

Waarom spelen ze de volgende wedstrijd pas op 2 November, weet iemand dat? :)
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Apeldoorn
Droomaankoop: Luis Suarez
Reg.: 13 april 2006

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/nationaal/13106041/__Miedema_scoort_14_keer__.html

Iets voor Ajax? :B

Weirdo schreef:

Waarom spelen ze de volgende wedstrijd pas op 2 November, weet iemand dat? :)
HR
Interlands

[Dit bericht is veranderd door D-Tagz (op 23 oktober 2012 11:11:18).]
HR
HR

pluto
Ballenjongen

Reg.: 19 augustus 2000

gaan er nog supporters kijken morgenav want is toch voor het ajax vrouwenteam een erg belangrijke wedstrijd en kunnen wel wat steun gebruiken lijkt me en dat tegen de club uit 040
HR
HR

trodat4030
Internationale topspeler

pluto schreef:

gaan er nog supporters kijken morgenav want is toch voor het ajax vrouwenteam een erg belangrijke wedstrijd en kunnen wel wat steun gebruiken lijkt me en dat tegen de club uit 040
HR
80% zeker dat ik er ook ben..
(20% zeker dat ik geen zin heb :B )
HR
HR

Tarvos
Moderator

Uit: ver weg
Reg.: 24 juli 2011

RodyTur10 schreef:

Dat denk ik ook. Vrouwen zijn kut.
HR
Goh, wat een wijsheid ;)
HR
HR

Little idiot
Lid 2de elftal

Uit: Haarlem
Reg.: 3 september 2009

Tarvos schreef:

(...)

Goh, wat een wijsheid ;)
HR
Alleen heeft ie nog wat moeite met z'n werkwoorden. Nu zie je wel vaker dat bijvoorbeeld 'vergeten hebben' en 'vergeten zijn' verkeerd om gebruikt worden, maar het is voor het eerst dat ik dit zie gebeuren bij 'kut hebben' en 'kut zijn' ;)

[Dit bericht is veranderd door Little idiot (op 1 november 2012 16:07:05).]
HR
HR

trodat4030
Internationale topspeler

trodat4030 schreef:

(...)

80% zeker dat ik er ook ben..
(20% zeker dat ik geen zin heb :B )
HR
Dit typte ik in de veronderstelling dat we een thuiswedstrijd speelden..

0-1 voor Ajax door Desire van Lunteren , uit de rebound van een schot van Versteegt..
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 29 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » A - Ajax » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Ajax Vrouwenelftal

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Verslaat Ajax Man. United in de Europa League finale?

Ja
Nee
Weet niet

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 88,2% dat FC Utrecht wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Manchester United FC.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!