Ajax Netwerk
dinsdag 25 juli 2017 - 00:29                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » [Centraal] Functioneren jeugdopleiding [deel 2]

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 123 pagina's: « 1 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... 123 »

HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

quote:HR
xavi schreef:

(...)

Nogmaals..ze hebben tijdens voetbalclinics in Noorwegen een stage gewonnen en doen dit bij ajax...net zoals die streetwise projecten waarin de winnaar een weekje met een jeugdelftal mag mee trainen en het meisje met de dames....daar moet je niet teveel achter zoeken..
Het blijft jammer dat er niet goed meegelezen word ..
HR
mensen lezen effe snel de titel en denken dan alles te weten.
HR
HR

el jovenes
International

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: -
Reg.: 5 juli 2011

champy95 schreef:

(...)

mensen lezen effe snel de titel en denken dan alles te weten.
HR
Ik las net iets meer dan de titel. Maar verkeerd interpreteren van een bericht kan altijd hoor, geen moeite om dat toe te geven. Wie wat post kan het ook een keer mis hebben.
HR
HR

Yo
International

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 18 oktober 2000

@el jovenes
Heb jij enig zicht op hoe het met de jongste jeugd gaat? Zie je al een verschil in de manier van scouten bij de nieuwe spelers?
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

el jovenes schreef:

(...)

Ik las net iets meer dan de titel. Maar verkeerd interpreteren van een bericht kan altijd hoor, geen moeite om dat toe te geven. Wie wat post kan het ook een keer mis hebben.
HR
Ik heb het ook niet op jou persoonlijk gemunt.
Het is gewoon een tendens van mensen op het internet.
HR
HR

simonmata
Ballenjongen

Uit: amsterdam
Reg.: 14 oktober 2012

Zijn er al tekenen dat de scouting van Ajax op de goede weg zit?
HR
HR

Zimmerman
Internationale topspeler

Reg.: 22 december 2010

‘Ik besefte dat de Ajax-opleiding helemaal niet meer toonaangevend was’
Zaterdag, 1 december 2012 om 07:48
Wim Jonk en Dennis Bergkamp maken bij Ajax deel uit van het technisch hart. De oud-middenvelder en -aanvaller kennen de jeugdopleiding van de recordkampioen als hun broekzak en doen hun best Ajax terug te brengen naar de top. Jonk en Bergkamp constateerden beiden dat de jeugdopleiding onderhevig was aan inflatie en dat de club niet langer toptalenten de wijde wereld instuurde. Nu wordt weer gewerkt aan verbetering daarvan.

“De jeugdopleiding was hier niet slecht, maar dit is gewoon een ander inzicht. Het kon in onze ogen beter. We wilden van een zes naar een acht of een negen”, geeft Jonk zaterdag aan in een groot interview met De Telegraaf. Volgens hem is het initiatief nu weer bij de spelers gelegd. “We zeggen niet alles meer voor, maar stimuleren ze om zelf na te denken. En doen handreikingen. Mondigheid wordt juist aangemoedigd. Daarbij maken we ze ook sociaal vaardiger”, legt Jonk het ‘anders denken’ uit.

Jonk en Bergkamp hebben intensief overleg met Johan Cruijff, de man die eerder de fluwelen revolutie begon om Ajax weer ‘op orde’ te krijgen. “Zeker twee, drie keer per week is er contact. Dat kan over heel kleine dingen zijn”, vertelt Jonk. Bergkamp valt hem daarin bij. “Zo vroeg hij zich deze week af waarom verdedigers altijd ingooien. Dan komen zij na een kaats in balbezit. Hij vindt dat de spelbepaler moet ingooien, omdat hij dan ongedekt staat en onmiddellijk met zijn gezicht naar de situatie één-tegen-één staat.”

“Vaak denk je in eerste instantie: ’Ja, Johan…’ Maar als je erover nadenkt, heeft hij bijna altijd gelijk. Johan vindt ook dat je jeugdspelers pas vanaf hun veertiende tactische zaken hoeft bij te brengen, omdat het daarvoor het ene oor in en het andere oor uit gaat”, aldus Bergkamp. Hij zag ook tijdig in dat Ajax verandering nodig had om weer terug te komen. “Na mijn carrière kwam ik terug als trainer en ging ik mee met de stroom. Maar ik besefte al snel dat de Ajax-opleiding helemaal niet meer toonaangevend was.”

“Is dit nog wel goed genoeg? was de vraag die me bezighield. Spelers die doorbraken, waren geen uitzonderlijke talenten, werden niet meer voor vijftien of twintig miljoen euro verkocht. Om weer spelers op te leiden die niet alleen in Nederland uitblonken, maar ook de Europese top zouden halen, moesten we anders durven denken”, aldus de voormalig ster van Arsenal. “Als jeugdspelers beseffen dat zij hier in de ArenA zullen gaan spelen en Ajax een fantastische opstap is naar de Europese top, dan wordt de club nóg aantrekkelijker.”HR
Mooi interview in de Telegraaf met Bergkamp en Jonk
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Vak: 422
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 8 februari 2009

Cruijff is echt gek van voetbal.
HR
HR

simonmata
Ballenjongen

Reg.: 14 oktober 2012

Cruijff heeft echt oog voor het ontwikkelen van de individuele klasse van een talent in plaats van het teambelang, kampioen worden van een jeugdteam, voorop te stellen. Voor een jeugdteam is niet erg in de middenmoot te eindigen als daartegenover staat dat goede talenten nog beter worden en uiteindelijk toppers gaan worden. Betekent wel, dat de scouting ook volgens dit concept moet gaan werken. Waaraan toetst de ajax scout op dit moment? Wie weet het antwoord.Loopt de gedachte van Cruijff wel gelijk aan hoe de scouting op zoek gaat naar talenten?
HR
HR

Voetbal845
Ballenjongen

Reg.: 2 december 2012

Als Amsterdammers is het voor jullie vanzelfsprekend dat de jeugdopleiding top is. PSV wordt vaak belachelijk gemaakt als een koopclub, maar jullie moeten begrijpen dat Amsterdam en omstreken miljoenen inwoners heeft. PSV is een club in de provincie. Ajax heeft dus simpelweg een veel groter draagvlak met meer clubs en meer contacten. PSV moet wel meer kopen dan Ajax en ik snap niet dat jullie zo neerbuigend daartegen doen, ook al is het geld van PSV geleend. Jullie nemen bepaalde dingen voor lief die geen enkele andere club in Nederland heeft of kan krijgen.
HR
HR

Van de film
Legende

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 30 november 2003

Voetbal845 schreef:

Als Amsterdammers is het voor jullie vanzelfsprekend dat de jeugdopleiding top is. PSV wordt vaak belachelijk gemaakt als een koopclub, maar jullie moeten begrijpen dat Amsterdam en omstreken miljoenen inwoners heeft. PSV is een club in de provincie. Ajax heeft dus simpelweg een veel groter draagvlak met meer clubs en meer contacten. PSV moet wel meer kopen dan Ajax en ik snap niet dat jullie zo neerbuigend daartegen doen, ook al is het geld van PSV geleend. Jullie nemen bepaalde dingen voor lief die geen enkele andere club in Nederland heeft of kan krijgen.
HR
Ik ben blij dat jullie er daar zo over denken, want dan worden jullie nooit een bedreiging.
HR
HR

el jovenes
International

Voetbal845 schreef:

HR
Vergis je niet. FCU en AZ zijn heel dichtbij en kunnen Ajax talent wegkapen voor de neus van Ajax als Ajax niet op let. In en rondom Amsterdam is er een war for talent en ook PSV struint tot in Amsterdam de velden af.
HR
HR

Emp
Vedette

Reg.: 7 juni 2009

Perez vindt dat er nog hogere eisen gesteld moeten worden aan de jeugdspelers. 'Kijk naar Borussia Dortmund. Die ploeg is net zo jong als Ajax. Mario Gotze en Marco Reus zijn ook rond de twintig jaar. Ze krijgen drie kansen tegen Ajax en het zijn drie goals. Fantastisch. Wij vergeten soms hoe belangrijk rendement is. Als ik dan naar mijn eigen team kijk, hoe wij omgaan met kansen, is dat veel te vrijblijven. Ach, er komt straks nog wel een kans. Terwijl het zo moeilijk is om een doelpunt te maken.'

Tot slot pleit hij ook nog voor een verbeterde mentale weerbaarheid. 'Dat je in de stromende regen moet knokken voor een resultaat tegen elf Russen van CSKA Moskou die allemaal groter en sterker zijn dan jij. Twee dagen later speel je tegen Willem II en moet je die knop alweer om hebben gezet.'HR
AS
HR
HR

xavi Rode kaart: waarschuwing
Internationale topspeler

Reg.: 3 september 2010

Heeft er iemand gezien hoe die 16 jarige Richairo Zivkovic gedubuteerd heeft bij Groningen..?
HRHR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

xavi schreef:

Heeft er iemand gezien hoe die 16 jarige Richairo Zivkovic gedubuteerd heeft bij Groningen..?
HR
Vrij aardig.
HR
HR

Yo
International

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 18 oktober 2000

Even wat gespeculeer van mijn kant. Op het psv netwerk wordt gezegd dat er een jeugdspeler van psv B1 met een ajax sjaal geprovoceerd heeft naar het uitvak. Naar verluidt gaat het om Martijn Berden, spits van oranje onder 16.
Nu Zivkovic niet komt, zou er aan deze spits getrokken worden? Kan iemand wat over zijn kwaliteiten vertellen, heb hem wel een paar keer zien spelen maar viel mij niet zo op.
HR
HR

Chocotof
Talent

Reg.: 29 april 2011

Geweldige voetballer!! :B
HR
HR

Morfe0
Vedette

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

Yo schreef:

Even wat gespeculeer van mijn kant. Op het psv netwerk wordt gezegd dat er een jeugdspeler van psv B1 met een ajax sjaal geprovoceerd heeft naar het uitvak. Naar verluidt gaat het om Martijn Berden, spits van oranje onder 16.
Nu Zivkovic niet komt, zou er aan deze spits getrokken worden? Kan iemand wat over zijn kwaliteiten vertellen, heb hem wel een paar keer zien spelen maar viel mij niet zo op.
HR
Berden ben ik niet zo gecharmeerd van , veel op fysiek..
HR
HR

Chocotof
Talent

Reg.: 29 april 2011

Klopt Morfeo: Is erg snel, maar voetballend houd het niet over. Verwacht ook dat zodra iedereen nog wat sterker en sneller wordt het over is. Maar ditzelfde geld voor een jongen als Wallian. Snap niet dat wij dit soort spelers in opleiding willen
HR
HR

afca-goden
Lid 2de elftal

Vak: -
Droomaankoop: Dennis Praet
Reg.: 11 november 2012

Mdelmee schreef:

(...)

Weet je zo de naam? Ik woon in Den Bosch en zal hem misschien wel kennen want ik kijk regelmatig jeugdwedstrijden daar.
HR
Jort van der Sande, als het een spits is klopt het. Kan hij er wat van?
HR
HR

Riejuh
Jeugdspeler

Reg.: 15 augustus 2009

Is the Footballnaut van Dortmund niet iets om op de toekomst te gaan gebruiken?
Het lijkt mij een erg handig systeem om de handelingssnelheid van spelers makkelijk te verbeteren?
HR
HR

el jovenes
International

Yo schreef:

@el jovenes
Heb jij enig zicht op hoe het met de jongste jeugd gaat? Zie je al een verschil in de manier van scouten bij de nieuwe spelers?
HR
Sorry, had je vraag even over het hoofd gezien. Je kunt deze vraag beter stellen aan Vanilla Ice. Hij heeft er beter zicht op. Ik vind zelf de aanstelling van Hordijk voor de jongste jeugd een hele goeie zet en van dat beetje dat ik zie in de jongste jeugd, zie ik wel progressie. Qua scouting twijfel ik nog, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik AZ en FCU regelmatig zie en Ajax wat minder. Wat ik zie is niet representatief.

http://www.psvjeugd.nl/teams/177

Kijk bijvoorbeeld naar de wedstrijden van 2 december van de PSV F jeugd. Onze Amsterdamse achtertuin qua talent wordt jaarlijks tot in Eindhoven in kaart gebracht.
HR
HR

Aias 82
Internationale topspeler

Reg.: 27 februari 2003

Riejuh schreef:

Is the Footballnaut van Dortmund niet iets om op de toekomst te gaan gebruiken?
Het lijkt mij een erg handig systeem om de handelingssnelheid van spelers makkelijk te verbeteren?

HR
Eens. Ik zou het sterker formuleren: het zou vreemd zijn als dergelijke methoden bij Ajax niet zouden worden toegepast.
HR
HR

C705853
Internationale topspeler

Uit: Veldhoven
Reg.: 30 augustus 2006

el jovenes schreef:

(...)

Sorry, had je vraag even over het hoofd gezien. Je kunt deze vraag beter stellen aan Vanilla Ice. Hij heeft er beter zicht op. Ik vind zelf de aanstelling van Hordijk voor de jongste jeugd een hele goeie zet en van dat beetje dat ik zie in de jongste jeugd, zie ik wel progressie. Qua scouting twijfel ik nog, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik AZ en FCU regelmatig zie en Ajax wat minder. Wat ik zie is niet representatief.

http://www.psvjeugd.nl/teams/177

Kijk bijvoorbeeld naar de wedstrijden van 2 december van de PSV F jeugd. Onze Amsterdamse achtertuin qua talent wordt jaarlijks tot in Eindhoven in kaart gebracht.
HR
Inderdaad , tegen de F1 van AFC en Zeeburgia afgelopen zondag .
HR
HR

Erik Lamela
Vedette

Uit: Nijmegen
Vak: -
Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 17 oktober 2005

Oei oei Papamelodias......Boerrigter niveau NAC noemen. Ben benieuwd waar hij denkt zelf te eindigen...

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Nederlands-voetbal/article/detail/3358751/2012/12/05/Jeugdspeler-Ajax-twittert-laatdunkend-over-Boerrigter.dhtml
HR
HR

Vanilla ice
Idool

Reg.: 9 september 2007

Hmm...van een club als NAC Breda kan Papamelodias in de toekomst alleen maar van dromen.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 123 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » [Centraal] Functioneren jeugdopleiding [deel 2]

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 91,7% dat PSV wint van Osijek. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor OGC Nice-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!