Ajax Netwerk
dinsdag 30 september 2014 - 15:51                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Viktor Fischer

HR

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid en bestaat uit 77 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 77 »

HR

Iceman
Vedette

Uit: Leiden
Vak: 410
Droomaankoop: Jari Litmanen
Reg.: 10 augustus 2003

forumillustratie

quote:HR
Ajax troeft Chelsea en ManCity af in strijd om Deen (16)

Ajax heeft de strijd om Viktor Fischer gewonnen. Het 16-jarige toptalent uit Denemarken speelt in het nieuwe seizoen voor de Amsterdamse profclub en zal een meerjarig contract tekenen. Daarmee troeft Ajax gerenommeerde Europese clubs af, waaronder Chelsea en Manchester City.
Ajax betaalt naar verluidt zo'n 1,3 miljoen euro voor Fischer die afkomstig is van FC Midtjylland en in het nationale team onder zeventien jaar faam verwierf door aan de lopende band te scoren.

Ajax was al even in onderhandeling met de talentvolle jeugdinternational die het spoor heeft gekozen van landgenoten Christian Eriksen en Nicolai Boilesen, beiden negentien jaar. (Dennis Jansen)
15/04/11 08u40HR
Poeh, 1 komma zoveel miljoen voor een ventje van 16. Erg veel geld.

Afgaand op de recente vondsten van Steen Olsen (Eriksen, Boilesen) zal dat bedrag wel gerechtvaardigd zijn.

Iemand hem wel eens zien spelen?

Wat is hij? Centrale spits? rugnummer 9 zegt mij van wel.
Er is overigens geen Wikipedia oid van hem, dus ik kan verder niks vinden

[Dit bericht is veranderd door Iceman (op 15 april 2011 08:59:27).]
HR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Rotterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 20 augustus 2003

Regardless of deze jongen het gaat maken: Heel goed teken dat Ajax deze weg dus duidelijk is ingeslagen. (Aangekochte) Jeugd moet het gewoon gaan doen voor ons cluppie, dus is kopen van de grotere Scandinavische, Belgische of Oostblok talenten van rond de 15, 16 jaar een goed teken.
HR
HR

Iceman
Vedette

HR
HR

ajax_wijchen
Regelmatige invaller

Uit: Wijchen
Vak: 425
Droomaankoop: -
Reg.: 11 mei 2005

Viktor Fischer is geen klassieke nummer 9 zoals bv Kluivert. Hij is meer een type als Jon-Dahl Tomasson. Net achter de diepste spits dus, meer een '10'. Maar hij is wel meer een spits dan Eriksen wat echt een '10' is. Hij wordt in Denemarken beschouwd als een toptalent net zoals Eriksen dat was. 1.3 milj is veel geld maar hij is het waard. Vergeet niet dat bv Boilesen ook 750.000 euro kostte.

Ajax heeft hem nu vastgelegd omdat over 2 weken het EK onder-17 begint in Servië. Hij is daar 1 van de blikvangers. En Ajax wil geen risico lopen hem daar te laten wegkapen door de Engelse top. Overigens als jullie geïnteresseerd zijn, de wedstrijden van Denemarken (met Fischer in de basis) op het EK U17 zijn op:

3 Mei 15.00 tegen Servië
6 Mei 15.00 tegen Engeland
9 Mei 17.15 tegen Frankrijk

Volgens mij komen deze wedstrijden op Eurosport.
HR
HR

Bijgoochem
Jeugdspeler

Vak: -
Reg.: 5 september 2007

Hij is normaal een 10 geen 9. Type schaduwspits.

http://dbu.23video.com/video/1131097/se-hvordan-det-gik-andreas

Hij is hier ook de nummer 10 (die een hattrick scoort.)
HR
HR

Iceman
Vedette

ajax_wijchen schreef:

Viktor Fischer is geen klassieke nummer 9 zoals bv Kluivert. Hij is meer een type als Jon-Dahl Tomasson. Net achter de diepste spits dus, meer een '10'. Maar hij is wel meer een spits dan Eriksen wat echt een '10' is. Hij wordt in Denemarken beschouwd als een toptalent net zoals Eriksen dat was. 1.3 milj is veel geld maar hij is het waard. Vergeet niet dat bv Boilesen ook 750.000 euro kostte.

Ajax heeft hem nu vastgelegd omdat over 2 weken het EK onder-17 begint in Servië. Hij is daar 1 van de blikvangers. En Ajax wil geen risico lopen hem daar te laten wegkapen door de Engelse top. Overigens als jullie geïnteresseerd zijn, de wedstrijden van Denemarken (met Fischer in de basis) op het EK U17 zijn op:

3 Mei 15.00 tegen Servië
6 Mei 15.00 tegen Engeland
9 Mei 17.15 tegen Frankrijk

Volgens mij komen deze wedstrijden op Eurosport.
HR
Toch vraag ik mij af wie er in deze bestuurloze periode de beslissingen neemt, om, bijvoorbeeld, een jongetje van 16 voor 1,3 miljoen euro te kopen.

Van Den Loog zou geen beslissingen meer nemen zei ie, omdat hij niet over zijn graf heen regeert, en het lijkt me dat als de Boer zo'n aankoop wil doen hij dat echt niet zomaar helemaal alleen mag beslissen. Er zijn wel meerdere handtekeningen nodig dan alleen die van de hoofdtrainer.
HR
HR

ajax_wijchen
Regelmatige invaller

Even nog wat meer info via mijn bron:

Fischer was in Denemarken ook het middelpunt van een schandaal. In Denemarken mag je vanaf 15 van club wisselen, maar hebben ze daar een Gentlement's Agreement. 3 dagen nadat hij 15 werd is hij van AGF naar FC Midtjylland gegaan. AGF heeft hier kosten mee mis gelopen (en nu dus ook 1.3 milj). Dit zorgde voor veel ophef in het Deense voetbal. Je kunt dus stellen dat Fischer zijn opleiding bij AGF heeft gehad. Hij speelt immers pas 1.5 jaar bij FCM. FCM staat bekend als talenten kaper.

Op de vraag wat er moet gebeuren als hij samen met Eriksen in het Deense elftal zouden spelen: "Dan schuif ik gewoon naar links op, daar ben ik ook te corrigeren". Erg interessante opmerking, hij zou dus ook op de flank kunnen spelen en hij suggereerd dat hij moeilijk te coachen is. Ik ben benieuwd..

Als er meer nieuws is hoor je het.

[Dit bericht is veranderd door ajax_wijchen (op 15 april 2011 09:30:13).]
HR
HR

ajax_wijchen
Regelmatige invaller

Viktor Gorridsen Fischer

Geboren op 09-06-1994 (net als ik :)

U17 stats: 22 wedstrijden, 17 goals.

U16 stats: 10 wedstrijden, 4 goals

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door ajax_wijchen (op 15 april 2011 09:43:21).]
HR
HR

Arie en Bastiaan
Veelbelovend talent

Uit: Amsterdam
Reg.: 23 januari 2011

Prima dat dit beleid wordt doorgepakt. Echter moeten wij niet zeuren als onze talenten dus voor Chelsea of ManU kiezen! Al moet ik zeggen dat wij er keurig voor betalen.
Ben benieuwd naar dit ventje.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

16 jaar... Het is en blijft kinderhandel. Ik ben blij dat hij komt hoor, maar 16 jaar...
HR
HR

Iceman
Vedette

Burzlew schreef:

16 jaar... Het is en blijft kinderhandel. Ik ben blij dat hij komt hoor, maar 16 jaar...
HR
... En hij doet er zelf maar al te graag aan mee ;)
HR
HR

sebastiaan1973
Vedette

Reg.: 29 mei 2009

Als man united of Chelsea 1.5 miljoen betalen voor een jeugdspeler is het een faire prijs. Maar dit soort clubs haalt bij bijv. Feyenoord spelers vrijwel gratis op. Verschil met de Engelse clubs vind ik dat de kans op doorstroom bij ons veel groter is naar het eerste.

Vergeet ook niet dat vrijwel alleen jeugdspelers van PSV en Feyenoord naar de UK gaan.
HR
HR

Mijn club AFC Ajax
Moderator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

sebastiaan1973 schreef:

Als man united of Chelsea 1.5 miljoen betalen voor een jeugdspeler is het een faire prijs. Maar dit soort clubs haalt bij bijv. Feyenoord spelers vrijwel gratis op. Verschil met de Engelse clubs vind ik dat de kans op doorstroom bij ons veel groter is naar het eerste.

Vergeet ook niet dat vrijwel alleen jeugdspelers van PSV en Feyenoord naar de UK gaan.
HR
Bij PSV is dat helemaal logisch, die krijgen toch nagenoeg geen kans. Bij Feyenoord is dat ook logisch als je naar de staat van het eerste elftal kijkt Ik zou het in zo'n situatie wel weten...
HRHR
HR

Vanilla ice
Vedette

Reg.: 9 september 2007

Ik heb meer vertrouwen in de deskundigheid van John Steen Olsen (Boilesen en Eriksen) dan Tom Pronk (Marinkovic). Ik verwacht dus dat deze Fischer genaadloos in het rijtje Eriksen - Boilesen aansluit.
HR
HR

wd
Vedette

Uit: -
Vak: 426
Reg.: 4 december 2001

Iceman schreef:

(...)

Toch vraag ik mij af wie er in deze bestuurloze periode de beslissingen neemt, om, bijvoorbeeld, een jongetje van 16 voor 1,3 miljoen euro te kopen.

Van Den Loog zou geen beslissingen meer nemen zei ie, omdat hij niet over zijn graf heen regeert, en het lijkt me dat als de Boer zo'n aankoop wil doen hij dat echt niet zomaar helemaal alleen mag beslissen. Er zijn wel meerdere handtekeningen nodig dan alleen die van de hoofdtrainer.
HR
Ajax is al langere tijd bezig dit talent voor zich te winnen en dat lijkt gelukt. Dan ga je niet op het laatste moment afhaken als Ajax 'bestuurloos' is, wat - natuurlijk - niet zo is. Ze zijn nog steeds in functie en hebben ook de bevoegdheden te tekenen.

[Dit bericht is veranderd door wd (op 15 april 2011 10:28:41).]
HR
HR

Shogun
Vedette

Droomaankoop: Luciano Narsingh
Reg.: 7 juli 2009

Ik kan echt bijna niets over hem vinden via internet. Ik hoop dat de jeugdscouting weer goed werk heeft geleverd. Overigens moeten we wel oppassen dat straks niet de halve A1 en B1 uit Scandinavische spelers bestaat, Ajax moet wel Ajax blijven. Als je kijkt dat bijvoorbeeld het jeugdteam van Inter voornamelijk uit jonge buitenlandse spelers bestaat vind ik dat toch geen goede zaak. Als het echt supertalenten zijn in de categorie Eriksen moet je ze natuurlijk halen, maar de focus moet toch op het opleiden van Nederlandse jeugd blijven liggen.
HR
HR

sebastiaan1973
Vedette

Reg.: 29 mei 2009

@ Shogun

Ik denk niet dat het gevaar is. Nl. alleen al om financiele redenen, Ajax betaalt behoorlijk bedragen voor deze spelers & gaat om absolute toptalenten (dus verdringing lijkt me niet spelen). Daarnaast denk ik dat ze goed kijken of het spelers zijn dit zich snel aanpassen. Van Denemarken -> Nederland is niet zo'n grote stap qua taal en cultuur.

[Dit bericht is veranderd door sebastiaan1973 (op 15 april 2011 11:15:26).]
HR
HR

Aias 82
Basisspeler

Reg.: 27 februari 2003

Ik ben daar ook niet zo bang voor, Shogun. Het gaat slechts om een enkeling, om de echt grote talenten. De jeugdelftallen van Ajax bestaan nog altijd voor de overgrote meerderheid uit Nederlandse spelers. Ajax moet geen 7'tjes en 8'en van 16 halen uit het buitenland, maar als er ergens een 9 of een 10 opduikt, moet je het niet laten. Ik denk trouwens dat ook sprake is van een zichzelf versterkend effect. Die Deense talenten zien aan bijvoorbeeld Eriksen, maar ook Nederlandse talenten als Sneijder en Van der Vaart dat de kans bij Ajax om te slagen en vervolgens de top te halen heel groot is. Dat ligt anders bij clubs als City, Chelsea, Liverpool en Inter.

[Dit bericht is veranderd door Aias 82 (op 15 april 2011 11:22:28).]
HR
HR

Quattroporte
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Vanilla ice schreef:

Ik heb meer vertrouwen in de deskundigheid van John Steen Olsen (Boilesen en Eriksen) dan Tom Pronk (Marinkovic). Ik verwacht dus dat deze Fischer genaadloos in het rijtje Eriksen - Boilesen aansluit.
HR
Als hij in dat rijtje aansluit dan hebben we het wel fantatstisch gedaan. Dan kan hij volgend jaar in de basis :) .

Overigens kwam Marinkovic via Heinz Schilcher volgens mij.
HR
HR

Shogun
Vedette

Droomaankoop: Luciano Narsingh
Reg.: 7 juli 2009

Aias 82 schreef:

Ik ben daar ook niet zo bang voor, Shogun. Het gaat slechts om een enkeling, om de echt grote talenten. De jeugdelftallen van Ajax bestaan nog altijd voor de overgrote meerderheid uit Nederlandse spelers. Ajax moet geen 7'tjes en 8'en van 16 halen uit het buitenland, maar als er ergens een 9 of een 10 opduikt, moet je het niet laten. Ik denk trouwens dat ook sprake is van een zichzelf versterkend effect. Die Deense talenten zien aan bijvoorbeeld Eriksen, maar ook Nederlandse talenten als Sneijder en Van der Vaart dat de kans bij Ajax om te slagen en vervolgens de top te halen heel groot is. Dat ligt anders bij clubs als City, Chelsea, Liverpool en Inter.
HR
Jawel, maar nu met Eriksen, Boilesen, Toivomaki, Marinkovic en Fischer heb je er toch al een aantal. Als ik de berichten over Toivomaki lees vraag ik me af of hij ooit het eerste gaat halen, mede omdat we Ligeon ook hebben.

Jeugdscouting is goed, zeker als je de extreme talenten binnen kunt halen voor relatief weinig geld, maar de focus moet toch blijven liggen op het opleiden van Nederlands toptalent. Ik zat net te kijken naar de statistieken van van der Vaart en Sneijder, en het is gewoon al 9 en 11 jaar geleden dat die jongens gedebuteerd hebben. Sindsdien is er niemand meer uit echte eigen jeugd doorgekomen van dat niveau, en dat baart me echt zorgen, vooral omdat JOR en van den Boog telkens maar weer aangeven dat de jeugdopleiding prima is.

Ajax is altijd de opleider van het Nederlandse voetbal geweest. Het succes van Oranje is voor een groot deel aan Ajax te danken. Als ik de Nederlandse talenten bekijk die er nu aankomen zie ik de toekomst eerlijk gezegd somber in. Spelers als Klaassen en Kishna geven natuurlijk hoop, maar Ajax moet dat soort spelers vaker voortbrengen dan eens in de 12 jaar. Het liefst zelfs om de 3-4 jaar, dat zou de perfecte situatie zijn.

Als je met veel eigen jeugd al 7 jaar geen kampioen wordt, kan je toch wel concluderen dat de huidige eigen jeugd niet goed genoeg is. Als je al niet goed genoeg bent om de eredivisie te winnen, hoe kan je internationaal dan ooit iets voorstellen?
HR
HR

Aias 82
Basisspeler

Reg.: 27 februari 2003

Het punt is dat de spelers uit de eigen jeugd nooit meteen de dragende spelers horen te zijn. Dat is te vaak wel het geval omdat iedere speler van enig niveau meteen wordt verkocht. Daarom is het nu ook zo van belang dat lui als Vertonghen en Van der Wiel niet worden verkocht, ook al wordt er 8 of 10 miljoen geboden. Met een elftal met te veel onrijpe spelers en daarnaast hooguit middelmatige spelers uit de leeftijdsklasse 25+ is de eredivisie gewoon vrij moeilijk te winnen. Dat blijkt ieder jaar weer. Ik ben ervan overtuigd dat als doorgebroken jeugdspelers één of twee jaar langer de tijd krijgen om het stokje van dragende speler over te nemen, de kans op het kampioenschap een stuk groter wordt.

Dit alles neemt overigens niet weg dat ik je zorgen over de jeugdopleiding deel. Spelers als Ebecilio kan je jaren de tijd geven, maar een grote speler zal het nooit worden. Het zou kunnen dat ik die woorden over vijf jaar moet terugnemen, maar die kans lijkt me nihil. Ozbiliz geef ik iets meer kans.
HR
HR
Altijd mooi om dit soort berichten te lezen. Ik wens hem veel succes en hoop dat hij hier gaat doorbreken. Het enige wat ik een beetje eng vind, is dat Lerby hier schijnbaar weer achter zit met zijn bedrijf Essel Sports Management.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Waarom is dat eng? Ik denk dat dat mee speelde in z'n keuze voor Ajax, eigenlijk.
HR
HR

Vanilla ice
Vedette

Reg.: 9 september 2007

Ik denk het ook. Lerby kan z'n ontwikkeling nu van heel dichtbij volgen.
HR
HR

champy95
Icoon

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

Het enige verschil tussen Ajax en een Chelsea, Liverpool of Arsenal, is dat de aangekochte (en ook dure) jeugdspelers wel degelijk kans hebben tot doorbreken.
Ik denk dat ze bij die Deense ploegen ook erg boos zullen zijn dat een Ajax hun jeugdspelers wegkapen.
Zet je toch wel effe aan het denken.

Bij Arsenal is alleen een Fabregas doorgebroken als aangekochte jeugdspeler, maar volgens mij heeft die zelfs nooit een volledige seizoen in een jeugdelftal gespeeld. Zo goed was hij.

Bij L'Pool kan ik mij ook niet zomaar iemand voor de geest halen.

Bij Chelsea ook niet echt. Bruma en Van Aanholt kan je moeilijk doorbreken noemen.

Bij Manchester United hebben ze een beter oog voor talent en hebben ze een betere jeugdopleiding/strucuur. Jongens als Piqué, Rossi en Macheda werden gehaald. Maar 2 daarvan zijn elders doorgestoten tot de absolute top. Macheda is momenteel ook verhuurd.
Jonge spelers krijgen daar ook eerder een kans. Vandaar dat je nog echte clubspelers hebt bij Manchester en in mindere mate ook wel bij L'Pool (enkel een gerrard en carragher). Bij de andere topclubs in Engeland zitten ze daar puur voor hunzelf.
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid en bestaat uit 77 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Viktor Fischer

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 13,1% dat APOEL FC wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van APOEL FC-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!