Ajax Netwerk
vrijdag 21 juli 2017 - 04:41                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Davy Klaassen

HR

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid en bestaat uit 19 pagina's: « 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 »

HR

Aias 82
Regelmatige invaller

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 27 februari 2003

quote:HR
Derby Star schreef:

Klaassen moet Ajax weer rustig in de A1 zetten en daar lekker belangrijk maken, we hebben een stap overgeslagen in zijn ontwikkeling, sterker nog deze stap voorwaarts is feitelijk een stap achteruit. Klaassen heb ik veel zien spelen en heeft in mijn optiek wel degelijk iets. Is sterk in het vinden van de vrije ruimte(voorzichzelf en zijn medespeler) , kopsterk voor de goal, goed in de combinatie, en schakelt goed terug en heeft een goede basistechniek. Al dit mooie komt er niet uit, simpel omdat hij er NU nog niet klaar voor is. Fysiek en qua handelingssnelheid moet hij veel verder doorgroeien en hard aan gaan werken om bovenstaande kwaliteiten "eventueel" in het 1e van Ajax te laten zien.

Mijn advies: rustig aan met die jongen, voordat je hem helemaal afbrand, zou zonde zijn
HR
Dat is wel zo, maar het neemt niet weg dat hij gisteren weer heel zwak inviel. Er gingen constant elementaire dingen fout die niets met de tegenstander te maken hebben. Als ik eerlijk ben heb ik na zijn goede invalbeurt tegen NEC geen tekenen van een groot talent meer gezien bij Klaassen. Ik hoop van harte dat hij zich (liefst in de luwte) stevig doorontwikkelt het komende jaar. Want dat is hard nodig.
HR
HR

Derby Star
Bankzitter

Reg.: 13 juli 2010

Aias 82 schreef:

(...)

Dat is wel zo, maar het neemt niet weg dat hij gisteren weer heel zwak inviel. Er gingen constant elementaire dingen fout die niets met de tegenstander te maken hebben. Als ik eerlijk ben heb ik na zijn goede invalbeurt tegen NEC geen tekenen van een groot talent meer gezien bij Klaassen. Ik hoop van harte dat hij zich (liefst in de luwte) stevig doorontwikkelt het komende jaar. Want dat is hard nodig.
HR
Klopt, alles maar dan ook alles ging fout gisteren, ik had met hem te doen.
HR
HR

Brasil
Legende

Vak: -
Reg.: 21 december 2000

Tot nu toe niets meer dan een Siem de Jong 2.0. Aan hem om zich door te ontwikkelen anders zal hij de komende jaren flink worden afgekraakt op dit forum (zie Siem de Jong).
HR
HR

anders
Basisspeler

Reg.: 18 februari 2011

Totaal slechte invalbeurt gisteren, of hij stond stijf van de zenuwen of was slecht voorbereid. Ik heb hem vaak genoeg zien spelen om te zeggen dat zijn kwaliteiten niet tot uiting kwamen gisteren. Hij komt er wel, maar heeft wel tijd nodig.
HR
HR
Ik heb ook het idee dat het aan de voorbereiding ligt. Het leek wel of er totaal geen plan was voor hem. Ga er maar in, loop achter die bal en schop er tegen. Leek nergens op maar ik vraag me wel oprecht af waarom hij ingebracht werd. De wedstrijd vroeg helemaal niet naar Klaassen. Per wissel vond ik Ajax sowieso slechter spelen want ik zou hetzelfde over Serero kunnen zeggen.

[Dit bericht is veranderd door Gallery Play (op 24 februari 2012 11:21:32).]
HR
HR

piero schreef:

Weetje, laten we gewoon met z'n allen Davy Klaassen af gaan kraken achter onze computer. Lekker makkelijk allemaal.

Voor een voetballer als Klaassen is invallen gewoon erg moeilijk. Hij heeft namelijk geen 'inval'capaciteiten. Hij is nog erg jong, hij is niet enorm snel, hij heeft geen actie in huis waardoor een wedstrijd kan kantelen, hij is geen pinchhitter om oorlog te maken in de zestien. Het is gewoon een jonge voetballer van 19 die ongelukkig invalt. Nou en? Liever Klaassen die ongelukkig invalt dan een Aisatti (die van de zomer weggaat) of een Ooijer of een Blind die invalt.
HR
We moeten gewoon kritisch zijn, dadelijk heb je weer een type de Jong jarenlang in de basis staan. Het gaat gewoon om kwaliteit, leuk dat hij uit de jeugd komt maar als iemand tekort komt heeft hij niks in Ajax1 te zoeken. Ajax moet veel strenger zijn, en sneller een speler afschrijven op deze leeftijd. Het was niet alleen gister bagger, op zijn debuut met een goal op de competitie na heeft hij niks laten zien. Niet 1 actie waarvan je denkt ja die heeft potentie, of die heeft wel wat. En natuurlijk moet Aissati de voorkeur krijgen, een week geleden nog basisspeler met een prima pot tegen Manu en een week later 4de keus?? WTF..
HR
HR

Klasbakken
Legende

Uit: Heerhugowaard
Reg.: 10 juli 2002

Slechte invalbeurt. Heeft helaas echt niets goed gedaan. Mij benieuwen hoe het gisteren had afgelopen als je Anita de hele wedstrijd op het middenveld had laten staan en Eriksen desnoods had vervangen door Fischer.
HR
HR

Zlatanist
Internationale topspeler

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

A.INIESTA schreef:

(...)
We moeten gewoon kritisch zijn, dadelijk heb je weer een type de Jong jarenlang in de basis staan. Het gaat gewoon om kwaliteit, leuk dat hij uit de jeugd komt maar als iemand tekort komt heeft hij niks in Ajax1 te zoeken. Ajax moet veel strenger zijn, en sneller een speler afschrijven op deze leeftijd. Het was niet alleen gister bagger, op zijn debuut met een goal op de competitie na heeft hij niks laten zien. Niet 1 actie waarvan je denkt ja die heeft potentie, of die heeft wel wat. En natuurlijk moet Aissati de voorkeur krijgen, een week geleden nog basisspeler met een prima pot tegen Manu en een week later 4de keus?? WTF..
HR
Helemaal mee eens!
HR
HR

Ajax de Koninklijke
Vedette

Vak: 127
Reg.: 27 mei 2000

Bakte er echt helemaal niets van gister. Is in de A1 erg belangrijk en goed voor het team, maar mist m.i. iets specifieks om een topper te worden.

Zoals eerder gezegd een toekomstige Siem 2.0. Middelmaat dus. Sorry pik.
HR
HR

Albinho
Idool

Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Zlatanist schreef:

(...)

Helemaal mee eens!
HR
Hier ook.

Derby Star, vanwaar zeg je dat hij een goede basistechniek heeft? Daar heb ik em namelijk nog geen enkele moment op kunnen betrappen.

Met name tegen Barca viel me dat in negatieve zin op.

Daarnaast zie je aan alles dat hij als 10 is opgeleid, loopt namelijk altijd de diepte in of staat daar al. In de punt naar achteren moet je daar veel meer in doseren, uberhaupt nog niet diep staan.
HR
HR

Rafael vd Vaart
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Brabant
Vak: 118
Reg.: 23 juli 2010

Albinho schreef:

(...)

Hier ook.

Derby Star, vanwaar zeg je dat hij een goede basistechniek heeft? Daar heb ik em namelijk nog geen enkele moment op kunnen betrappen.

Met name tegen Barca viel me dat in negatieve zin op.

Daarnaast zie je aan alles dat hij als 10 is opgeleid, loopt namelijk altijd de diepte in of staat daar al. In de punt naar achteren moet je daar veel meer in doseren, uberhaupt nog niet diep staan.
HR
Hier ben ik het volledig mee eens. Klaassen doet vaak niet mee in het positiespel en staat altijd veel te diep. Begrijpelijk, mag hij in de A1 ook altijd en hij schiet er met enige regelmaat een tegen de touwen.

Zal nu toch echt de knop om moeten zetten en beseffen dat hij veel meer betrokken moet zijn bij het spelletje en niet continue zonder bal de diepte in te hollen. Ben ook benieuwd of hij mee kan als rechtshalf, als spits vind ik hem sowieso niet geschikt. Het ís simpelweg geen spits en anders krijg je net zoiets als De Jong. Die vergelijking vind ik, net als vele andere lees ik, nog steeds treffend.

Maar goed, wat niet is kan nog komen en het is een van de betere uit zijn lichting. Rustig aan met die jongen en laat hem lekker het seizoen afmaken in de A1 of bij Jong Ajax. Mocht er een club komen die hem wil huren (met zicht op een basisplaats uiteraard) dan zou ik dit altijd doen. Denk echter niet dat hij al zo ver is.
HR
HR

geDaante
Regelmatige invaller

Uit: Zevenaar
Reg.: 17 november 2005

A.INIESTA schreef:

(...)
HR
Daarbij doel je neem ik aan op een individuele actie, want hij heeft weldegelijk laten zien een goede basistechniek te hebben en met name intelligentie en overzicht. Combineert ook goed, passt goed en denkt snel diep (wat in het huidige systeem inderdaad niet altijd goed is op die positie). In de paar minuten die hij gekregen heeft, heeft hij juist wel wat laten zien. In die goal alleen al zat een meer dan prima aanname, fijne balbehandeling en een prima, koele afronding.

Maar waar het jou denk ik om gaat, is dat je geen houten Klaassen op het middenveld wil en daar liever lichtvoetige, wendbare spelers met een zeer goede handelingssnelheid wil zien. Dat wil ik ook, het liefst zie ik daar nu Anita, en twee uit het rijtje Eriksen/Aisatti/Serero spelen. Maar dat betekent niet dat Klaassen geen goede speler is/kan worden. Ik denk dat het een hele goede spits voor Ajax kan worden. De Jong heeft het op die positie al aardig gedaan (maar niet voldoende), Klaassen kan dit denk ik stukken beter. Hij is een beetje het slachtoffer geworden van de wisseling van het systeem. Ik wacht af wat men met hem van plan is en hoe hij hier invulling aan gaat geven.
HR
HR

dbosw
Ballenjongen

Reg.: 18 december 2011

Klaassen moet nu wel oppassen hoor, hij moet doorpakken en zich gaan doorontwikkelen en ook goede wedstrijden blijven spelen in de a1. Vandaag viel het helaas tegen, was vaak laconiek en veroorzaakte de tegengoal. Hij heeft een aardige techniek maar vooral inzicht en voetbalintelligentie maar snelheid en actie heeft hij niet.
HRHR
HR

Kevinuuu
Regelmatige invaller

Reg.: 1 augustus 2003

Sja dat is iets wat ik al maanden roep. Echte klasse heeft ie niet. Van Ginkel vind ik enigzins vergelijkbaar, ook qua leeftijd, maar die is echt een stuk beter bijvoorbeeld.
HR
HR

KaleGozer
Talent

Reg.: 6 oktober 2008

Speelt een heerlijke wedstrijd, fantastisch in de korte combinatie ook. Basistechniek etaleert hij eveneens, voor wie daarover twijfelde. Ik zit alleen te denken met welke voetballer ik hem moet vergelijken, het is een type speler dat je niet vaak ziet. Iemand suggesties?
HR
HR

Yohan
Talent

Reg.: 10 maart 2011

KaleGozer schreef:

Speelt een heerlijke wedstrijd, fantastisch in de korte combinatie ook. Basistechniek etaleert hij eveneens, voor wie daarover twijfelde. Ik zit alleen te denken met welke voetballer ik hem moet vergelijken, het is een type speler dat je niet vaak ziet. Iemand suggesties?
HR
Welke wedstrijd heb jij gekeken? Klaassen maakt 2 doelpunten (waaronder penalty) maar speelde echt een hele slechte eerste helft. Tweede helft werd ie wat beter maar hij had nauwelijks tegenstand tegen een onthutsend zwak Liverpool.
HR
HR

Quattroporte
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Yohan schreef:

(...)

Welke wedstrijd heb jij gekeken? Klaassen maakt 2 doelpunten (waaronder penalty) maar speelde echt een hele slechte eerste helft. Tweede helft werd ie wat beter maar hij had nauwelijks tegenstand tegen een onthutsend zwak Liverpool.
HR
Hij was in de tweede helft echt een stuk sterker dan in de eerste. Hij liet daarin wel een beetje zien wat hij kan.
HR
HR

Steff_master
Internationale topspeler

Reg.: 26 juli 2009

Heeft in tegenstelling tot siempje anders wel iets van handelingssnelheid en functionele techniek wat ik er zo van kan zien.
HR
HR

AjaxBaggio
Veelbelovend talent

Reg.: 29 juli 2006

Tweede helft was hij gewoon goed.

Positioneel erg sterk.

Siem 2 maar dan met meer potentie.

Zo moet je het maar bekijken.
HR
HR

suvur
Talent

Vak: 113
Reg.: 14 maart 2006

Speelt vaak erg diep voor een middenvelder en een speler die goed kan afronden, is dit niet inderdaad meer een spits?
HR
HR

KaleGozer
Talent

Reg.: 6 oktober 2008

suvur schreef:

Speelt vaak erg diep voor een middenvelder en een speler die goed kan afronden, is dit niet inderdaad meer een spits?
HR
Tsja, dat ik dus wat ik me afvraag ook. Ik zit naar een vergelijking te zoeken, want ik kan hem niet echt thuisbrengen qua spel en positie. Toch maar gewoon Siem doen?

[Dit bericht is veranderd door KaleGozer (op 14 maart 2012 22:42:39).]
HR
HR

Quattroporte
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

KaleGozer schreef:

(...)

Tsja, dat ik dus wat ik me afvraag ook. Ik zit naar een vergelijking te zoeken, want ik kan hem niet echt thuisbrengen qua spel en positie. Toch maar gewoon Siem doen?
HR
Hij is beter dan Siem. Althans, hij heeft meer potentie.
HR
HR

AjaxBaggio
Veelbelovend talent

Reg.: 29 juli 2006

Jullie zullen me voor gek verklaren.

Maar Klaassen doet mij soms denken aan Steven Gerrard. :B
HR
HR

liam
Icoon

Vak: 420
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 10 juli 2002

Klaassen is echt zo'n nostalgische middenvelder. Goed aan de bal, redelijk overzicht, strak schot. Toch heeft hij ook iets wat niet goed genoeg is. Ik denk zijn handelingssnelheid en de echte klasse. Maar geen slechte voetballer. Ajax zoekt echter iets 'meer'. Maar misschien vergis ik me want hij kan ook wel weer wat. Twijfelgeval.
HR
HR

ibramovic
Vedette

Uit: Shanghai
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 20 augustus 2003

Klaassen is nou typisch zo'n speler die het Ajax-spel op zich wel beheerst, maar eerst een kerel moet worden voordat hij kans maakt op een basisplaats. Zeker met de rits middenvelders voor hem, moet hij volgend jaar verhuurd worden aan een club als NEC.
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid en bestaat uit 19 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Davy Klaassen

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 85,7% dat Feyenoord wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor OGC Nice-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!