Ajax Netwerk
dinsdag 25 juli 2017 - 00:28                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Davy Klaassen

HR

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid en bestaat uit 19 pagina's: « 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »

HR

Miralem S
Regelmatige invaller

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 1 augustus 2003

Laten we het er maar op houden dat het een typisch TIPS-product is dan ;)
HR
HR

Quattroporte
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

quote:HR
Miralem S schreef:

Laten we het er maar op houden dat het een typisch TIPS-product is dan ;)
HR
Müller ?
HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

Vak: -
Reg.: 3 november 2002

Is Klaassen een soort DeJong of heeft ie meer in huis dan De Jong? Heb niet het gevoel dat dit een supertalent is, maar heb ook niet het gevoel dat ie niet goed genoeg is voor Ajax. Ik denk dat de rechtshalf plaats ideaal zou zijn. In een controlerende rol.
HR
HR

Miralem S
Regelmatige invaller

Reg.: 1 augustus 2003

Quattroporte schreef:

(...)

Müller ?
HR
Klaassen had ik het over haha

Schaap ik zou zeggen lees ff terug!
HR
HR

Shogun
Internationale topspeler

Droomaankoop: Luciano Narsingh
Reg.: 7 juli 2009

het allerlaatste schaap schreef:

Is Klaassen een soort DeJong of heeft ie meer in huis dan De Jong? Heb niet het gevoel dat dit een supertalent is, maar heb ook niet het gevoel dat ie niet goed genoeg is voor Ajax. Ik denk dat de rechtshalf plaats ideaal zou zijn. In een controlerende rol.
HR
Klaassen is juist een speler die met zijn diepgang aanvallend voor gevaar moet zorgen. Ik vind hem niet geschikt voor een controlerende rol.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

het allerlaatste schaap schreef:

HR
Nee, hij is (voorlopig nog) veel te aanvallend ingesteld om controlerend te spelen. Misschien dat hij in de toekomst omgeschoold kan worden zoals Schweinsteiger dat deed, maar voorlopig is het echt een nummer 10. Hij speelt ook eigenlijk te diep voor rechtshalf. Eriksen heeft dat ook. Ze moeten durven om dichter bij de verdediging te spelen in plaats van zover van de verdedigers af.

[Dit bericht is veranderd door Burzlew (op 15 december 2011 11:01:39).]
HR
HR

Chelsea Man
Vedette

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 12 maart 2003

Burzlew schreef:

(...)

Nee, hij is (voorlopig nog) veel te aanvallend ingesteld om controlerend te spelen. Misschien dat hij in de toekomst omgeschoold kan worden zoals Schweinsteiger dat deed, maar voorlopig is het echt een nummer 10. Hij speelt ook eigenlijk te diep voor rechtshalf. Eriksen heeft dat ook. Ze moeten durven om dichter bij de verdediging te spelen in plaats van zover van de verdedigers af.
HR
Dichter bij de verdediging spelen...is heel lastig te leren.. je moet dynamisch zijn en tactisch sterk zijn..veels te jong daarvoor!
HR
HR

Derby Star
Bankzitter

Reg.: 13 juli 2010

Chelsea Man schreef:

(...)

Dichter bij de verdediging spelen...is heel lastig te leren.. je moet dynamisch zijn en tactisch sterk zijn..veels te jong daarvoor!
HR
Looplijnen is voor een groot deel aangeboren. Sommigen leren het nooit en andere zie je al in de D pupillen "tactisch lopen" of als het een voleerd prof is. In de jeugdopleiding bij Ajax speelt een jongetje Jizz Hornkamp in de voorhoede, of die het uitgevonden heeft, een bezienswardigheid wat dat betreft. Ruud Geels en Romario hadden het o.a in de spits, Van hanegem op het middenveld, en Beckenbauer en ook Ruud Krol in de verdediging om er maar een paar te noemen.

Het is een groot goed als je weet hoe je tactisch moet lopen

[Dit bericht is veranderd door Derby Star (op 15 december 2011 12:07:49).]
HR
HR

anders
Basisspeler

Reg.: 18 februari 2011

Nu weet ik het, Klaassen heeft wel iets van Joe Cole in zijn begin periode...
HR
HR
Zal wel een toptalent zijn? Krijgt de voorkeur boven Lodeiro, Aissati en Serero.
HR
HR

Agoris
Regelmatige invaller

Reg.: 13 oktober 2009

A.INIESTA schreef:

Zal wel een toptalent zijn? Krijgt de voorkeur boven Lodeiro, Aissati en Serero.
HR
Lodeiro is voor deze wedstrijd geen concurrent omdat De Boer overduidelijk niet met Bulykin wil beginnen en dus Lodeiro wel in de spits moet. In het geval Serero vind ik het niet gek dat Klaassen de voorkeur krijgt, aangezien ik vond dat Serero in zijn afgelopen invalbeurten een veel mindere indruk maakte en vooral ook een minder gemotiveerde indruk. (waar is dat speelse voetballertje van de voorbereiding gebleven?) Enige keuze die valt te betwisten is dus Klaassen boven Aissati verkiezen, maar goed, dat vind ik ook bij het kiezen van Janssen boven Aissati. Persoonlijke keuze van De Boer waar ik het ook niet mee eens ben overigens. Hoop wel dat 'ie wat leuks laat zien vanavond!
HR
HR

Vanilla ice
Vedette

Reg.: 9 september 2007

Brengt tenminste iets van diepgang, kopkracht en gevaar in de zestien d.m.v. positie kiezen. Lodeiro heeft geen diepgang. Serero heeft het fysiek van een B-junior en tactisch is hij matig. Aissati is meneertje bal-onder-de-voet halen. Die gaat ook nooit diep. Oftewel, terechte keuze.
HR
HR

xavi
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 3 september 2010

Vanilla ice schreef:

Brengt tenminste iets van diepgang, kopkracht en gevaar in de zestien d.m.v. positie kiezen. Lodeiro heeft geen diepgang. Serero heeft het fysiek van een B-junior en tactisch is hij matig. Aissati is meneertje bal-onder-de-voet halen. Die gaat ook nooit diep. Oftewel, terechte keuze.
HR
Eens , een lopende speler is altijd handig op een statisch middenveld.
ben benieuwd naar de 2 linkspoten op het midden ..
HRHR
HR
Ja diepgang kan ik inkomen met Lodeiro als spits, ik zie dan zelf liever een spits in de spits en Lodeiro als middenvelder en vervanger van Eriksen. Nu ben ik bang voor een nonvoetballend middenveld. Maargoed hopen dat hij wat leuks laat zien ja.

[Dit bericht is veranderd door A.INIESTA (op 21 december 2011 13:29:27).]
HR
HR

Ursus
Talent

Reg.: 28 januari 2011

Totdat de wedstrijd gisteren werd onderbroken - daarover inmiddels genoeg - vond ik Klaassen een van de beteren aan Ajax kant.
Hij heeft oog voor de ruimte en probeert vaak het spel in een keer te spelen, waardoor er meer snelheid in de aanval komt.
Fysiek nog niet sterk genoeg, maar dat komt vanzelf.
HR
HR

Agoris
Regelmatige invaller

Reg.: 13 oktober 2009

Mijn eerst indruk klopte redelijk. Type De Jong. Speelt namelijk echt heel diep als valse spits die afwisselde met Lodeiro. Is in principe niet slecht, want volgens mij heeft Klaassen meer techniek dan De Jong, maar in dit soort wedstrijden mistte je daardoor van achteruit afspeelmogelijkheden, waardoor Ajax moeite had om onder de druk van AZ uit te spelen.
HR
HR

Le Berry
Vedette

Reg.: 3 januari 2009

Het opperen van het feit dat hij 'op de Jong lijkt' haal je direct onderuit door vast te stellen dat hij sneller,dynamischer en technischer is

Vond hem gisteren een aantal keer zeer goed wegdraaien en diepgang zoeken.Technisch gewoon goed en lijkt ook sterk in de passing.Blijft ook continu in beweging.Goed om te zien.
Vond hem alleen wel weer(!) te diep staan waardoor hij vaak niet bereikbaar is voor de middenvelders/verdedigers.Ik denk echter dat dit een opdracht is geweest van de Boer die waarschijnlijk gokte op een inzakkende Lodeiro en Klaassen die daar dan 'overheen' moest .Dat kwam er alleen niet helemaal uit
HR
HR

xavi
Geselecteerd voor Oranje

Le Berry schreef:

Het opperen van het feit dat hij 'op de Jong lijkt' haal je direct onderuit door vast te stellen dat hij sneller,dynamischer en technischer is

Vond hem gisteren een aantal keer zeer goed wegdraaien en diepgang zoeken.Technisch gewoon goed en lijkt ook sterk in de passing.Blijft ook continu in beweging.Goed om te zien.
Vond hem alleen wel weer(!) te diep staan waardoor hij vaak niet bereikbaar is voor de middenvelders/verdedigers.Ik denk echter dat dit een opdracht is geweest van de Boer die waarschijnlijk gokte op een inzakkende Lodeiro en Klaassen die daar dan 'overheen' moest .Dat kwam er alleen niet helemaal uit
HR
In principe stond Klaasen ook goed , ruimte maken voor 1 van de CV om door te schuiven alleen in het eerste word dit niet gedaan..
Deze speler heeft dit zo geleerd in de opleiding alleen d Boer maakt daar geen gebruik van.
HR
HR

Burzlew
Legende

xavi schreef:

(...)

In principe stond Klaasen ook goed , ruimte maken voor 1 van de CV om door te schuiven alleen in het eerste word dit niet gedaan..
Deze speler heeft dit zo geleerd in de opleiding alleen d Boer maakt daar geen gebruik van.
HR
Ik snap wat je bedoelt maar dat is wanneer een CV is vrijgespeeld van de druk van de tegenstander, en Klaassen stond, net als Janssen echt te diep. Als Klaassen meer gezakt was, was Van Rhijn ook niet zo vaak in de problemen gekomen bij het uitverdedigen. Als je het veld dan klein houdt, dan heb je alsnog gewoon de mogelijkheid om er overheen te gaan wanneer Lodeiro uitzakt ( wat uiteindelijk geen enkele keer is gebeurt). Eriksen is daarin al enigszins een slag aan het maken.

Aan de bal was het opzich okee. Niet denderend maar ook niet slecht. Kwam sowieso maar weinig aan de bal. Voornamelijk dus doordat hij te diep stond en niet aanspeelbaar was.
HR
HR

xavi
Geselecteerd voor Oranje

Burzlew schreef:

(...)

Ik snap wat je bedoelt maar dat is wanneer een CV is vrijgespeeld van de druk van de tegenstander, en Klaassen stond, net als Janssen echt te diep. Als Klaassen meer gezakt was, was Van Rhijn ook niet zo vaak in de problemen gekomen bij het uitverdedigen. Als je het veld dan klein houdt, dan heb je alsnog gewoon de mogelijkheid om er overheen te gaan wanneer Lodeiro uitzakt ( wat uiteindelijk geen enkele keer is gebeurt). Eriksen is daarin al enigszins een slag aan het maken.

Aan de bal was het opzich okee. Niet denderend maar ook niet slecht. Kwam sowieso maar weinig aan de bal. Voornamelijk dus doordat hij te diep stond en niet aanspeelbaar was.
HR
Ik begrijp ook wat jij bedoelt maar als je de bal in de voeten wil hebben zul je eerst weg moeten blijven om ruimte te maken voor jezelf om dan in de bal te komen anders sta je er al en word je niet ingespeeld met een man in je rug.
Je kan ook op het midden staan , loop actie maken om diep te gaan waardoor je je tegestander mee neemt om dan in de bal te komen...
Het probleem wat steds terug komt is het vrij lopen van spelers, het loopvermogen hebben om vrij te kunnen lopen anders word het zo statisch..
Daarom ben ik zo gecharmeerd van Eriksen en of Maher , die zijn constant in beweging..

Loop acties blijven universeel , om de bal in je voeten te willen hebben zul je eerst diep moeten gaan en andersom , eerst komen en dan diep...

[Dit bericht is veranderd door xavi (op 22 december 2011 15:21:28).]
HR
HR

Flurry
Talent

Reg.: 25 oktober 2007

Waar Koppers nog wel eens de bal kwijt kon aan Janssen hadden van Rhijn en van der Wiel absoluut geen afspeelmogelijkheden naar voren. Af en toe was Sulejmani aan te spelen maar die moet niet daar de bal moeten ophalen. Dan heb je niets aan hem.

Zoals Klaassen nu speelt is er geen positie geschikt voor hem in het eerste. Hij moet de komende jaren leren als halfspeler te spelen in plaats van schaduwspits.

Even off-topic omdat in de Ajax-Az thread niet echt te posten is over de wedstrijd. Het leek wel of we 5-0-5 aan het spelen waren. Tactisch en qua positiespel gaat het werkelijk helemaal nergens over bij Ajax op dit moment. Het is bijna beschamend...
HR
HR

Burzlew
Legende

xavi schreef:

(...)

Ik begrijp ook wat jij bedoelt maar als je de bal in de voeten wil hebben zul je eerst weg moeten blijven om ruimte te maken voor jezelf om dan in de bal te komen anders sta je er al en word je niet ingespeeld met een man in je rug.
Je kan ook op het midden staan , loop actie maken om diep te gaan waardoor je je tegestander mee neemt om dan in de bal te komen...
Het probleem wat steds terug komt is het vrij lopen van spelers, het loopvermogen hebben om vrij te kunnen lopen anders word het zo statisch..
Daarom ben ik zo gecharmeerd van Eriksen en of Maher , die zijn constant in beweging..

Loop acties blijven universeel , om de bal in je voeten te willen hebben zul je eerst diep moeten gaan en andersom , eerst diep dan komen...
HR
Dat klopt, maar Klaassen kwam juist niet. ;)
HR
HR

xavi
Geselecteerd voor Oranje

Burzlew schreef:

(...)
Dat klopt, maar Klaassen kwam juist niet. ;)
HR
Dit klopt ook , maar je kunt het hem niet kwalijk nemen heeft altijd op de 10 gestaan ...dan moet je weg blijven en op de juiste moment aansluiten of de diepte zoeken... :)
Dit kun je op de tactische conto schrijven van de Boer...waar ik geen hoge pet meer van heb , heeft mij teleurgesteld... :\(
HR
HR

Scio
Vedette

Uit: Nijmegen
Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 17 oktober 2005

Deed hij mee?
HR
HR

Rijkaard
International

Vak: 413
Reg.: 13 juni 2001

Zeikerds lopen weer te zeuren dat klaassen niet in de bal kwam. Hij hoeft dat toch ook niet perse te doen als Lodeiro elke keer inzakt. Vind het juist wel mooi lodeiro zakt in naar de 10 en dan duikt klaassen de ruimte in.
HRHR

Deze topic is verplaatst naar Spelers, opstellingen en verkoopbeleid en bestaat uit 19 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » A - Ajax » Jeugd, tweede elftal en vrouwenteam » Davy Klaassen

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 91,7% dat PSV wint van Osijek. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor OGC Nice-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!