| Poster | | Topic: Ajax A1 [Wedstrijden] Seizoen 2007-2008 |  |
|
Mark Moderator Winnaar Ajax Netwerk VoVo Beker 2006/2007
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3636 Reg.: 7 maart 2000 | Bespreek in deze topic de wedstrijden van Ajax A1, seizoen 2007-2008. Algemene zaken rondom de ploeg bespreek je in deze topic: http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum7/1014.php#post26154
quote: erikunited schreef:
Dinsdag 31 juli om 19.30 speelt Ajax A1 in en tegen Ria-Westdorpe.
Woensdag 1 augustus om 19.30 speelt Ajax A1 in en tegen Cadzand (waarschijnlijk aangevult met spelers uit West-Zeeuws-Vlaanderen).
[Dit bericht is veranderd door Mark (op 20 juli 2007 13:17:57).]
|
|
|
Castel di Sangro Geselecteerd voor Oranje
Uit: UvT Vak: - Posts: 1126 Reg.: 15 maart 2003 | twee topics openen is een beetje veel niet 
|
|
|
Hoppa Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 31 Reg.: 16 september 2006 | Friendly Reminder.....
18 augustus 2007
Ajax A1 - PSV A1

|
|
|
gewoon pietje Talent
Uit: joode stad Vak: 115 Posts: 143 Reg.: 28 augustus 2003 |
quote: Hoppa schreef:
Friendly Reminder.....
18 augustus 2007
Ajax A1 - PSV A1

Het laatst nieuws hier over is dat deze niet doorgaat en is verplaatst is ook al van txt af maar staat nog wel op de side. Dit ivm een toernooi in Maleisië.
[Dit bericht is veranderd door gewoon pietje (op 16 augustus 2007 12:28:41).]
|
|
|
Chivu 05 Bankzitter
Vak: - Posts: 558 Reg.: 24 augustus 2001 | Deze wedstrijd is al voordat de clubs naar Maleisie gingen verplaatst naar 28 augustus, 18.30 uur.
|
|
|
Hoppa Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 31 Reg.: 16 september 2006 | had ik kunnen en moeten weten...maar wel bedankt. 
|
|
|
Miquell Lid 2de elftal
Uit: Apeldoorn Vak: 427 Posts: 313 Reg.: 30 september 2004 |
quote: Hoppa schreef:
had ik kunnen en moeten weten...maar wel bedankt. 
Wie heeft er eigenlijk een betere a jeugd, als je neutraal kijkt. Ajax of PSV?????
|
|
|
Dr. Football Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: 413 Posts: 1531 Reg.: 15 augustus 2000 | Dat verschilt per jaar...
|
|
|
Lederen Knikker  International
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 5460 Reg.: 28 juni 2005 |
quote: Dr. Football schreef:
Dat verschilt per jaar...
Het ene jaar is de Feyenoord A1 beter, het ander jaar Ajax A1. 
Snap trouwens nog steeds niet waarom PSV een jeugd heeft. Ze krijgen heel erg weinig kans. De troetelmarokkaantjes waren de laatsten alweer. En die Zeefuik of zo, maar dat snap ik niet zo goed want zo geweldig is ie niet. Marcellis wordt al jaren rondgezongen als de grootste talent ooit maar ik heb hem nog niet gezien.
|
|
|
Woot Vedette
Vak: 107 Posts: 1981 Reg.: 26 februari 2003 |
quote: Lederen Knikker schreef:
(...)
Snap trouwens nog steeds niet waarom PSV een jeugd heeft. Ze krijgen heel erg weinig kans. De troetelmarokkaantjes waren de laatsten alweer. En die Zeefuik of zo, maar dat snap ik niet zo goed want zo geweldig is ie niet. Marcellis wordt al jaren rondgezongen als de grootste talent ooit maar ik heb hem nog niet gezien.
Die rode kaart in de CL vergeten? 
|
|
|
Hoppa Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 31 Reg.: 16 september 2006 |
quote: Miquell schreef:
(...)
Wie heeft er eigenlijk een betere a jeugd, als je neutraal kijkt. Ajax of PSV?????
Volgens mij heeft Ajax per definitie een betere jeugd los van de onlangs geprezen en nieuw leven ingeblazen jeugdopleiding van PSV. Ik geloof ook dat er bij Ajax wel eens uitschieters naar boven en naar beneden kunnen zijn, dit jaar verwacht ik een uitschieter naar beneden en dat baseer ik op de A1 van vorig jaar en van dit jaar.
Dan is er ook nog de momentopname van 28 augustus, daarna kan ik meer zinnigs zeggen.
Neutraal gezien moet ik zeggen dat het afhankelijk is van de criteria die je hanteert als je een jeugdopleiding beoordeelt....is dat de doorgebroken jeugd?, de maatschappelijke en/of sociale ondersteuning en begeleiding? of de focus verleggen en beperken......
Dus voordat je objectief kunt oordelen, zul je jezelf vragen moeten stellen.
Prsoonlijk vind ik het bewonderenswaardig dat je een jeugdopleiding, die op sterven na dood is, nieuw leven kunt inblazen en een profesionele organisatie kunt neerzetten met een lange termijn doelstelling.
Ik denk ook dat ze mede om die reden de Rinus Michels award hebben gekregen, niet vanwege de doorgebroken spelers of scala aan jeugd elftallen.
|
|
|
A.F.C.A. Supporter Geselecteerd voor Oranje
Uit: vlakbij Amsterdam Vak: - Posts: 1172 Reg.: 20 juli 2003 |
quote: Lederen Knikker schreef:
(...)
Beleid van PSV he, Groot talent in huis, Rajkovic b.v halen 
|
|
|
Timmm Talent
Uit: Veenendaal Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 145 Reg.: 25 januari 2007 | 3-3 dus, heeft iemand de wedstrijd live gezien en kan die misschien een verslagje maken?
En kan iemand mij vertellen wie de grootste talenten zijn uit de a1 en een grote kans hebben om door te stromen naar het 1e?
|
|
|
Demosthenes Vedette
Uit: Rotterdam Vak: 420 Posts: 2839 Reg.: 14 december 2000 | Ado A1 – Ajax A1 2-2
De uitslag is niet goed, het spel was dat ook niet. Te veel spelers zullen moeite hebben een contract te verdienen als deze wedstrijd daarvoor maatgevend is. Het was mijn eerste wedstrijd van A1 dit seizoen. Ik heb geen verslag gelezen op ajax.nl (als het er al staat), m.a.w. Alleen maar mijn mening.
De wedstrijd:
Door oponthoud op de A4 kwam Ajax te laat en begon de wedstrijd pas ± 15.00 uur. Het was een rommelige eerste helft, een Ajax dat niet bij machte was om het spel te maken, een zeer fanatiek Ado dat alle ballen naar spits John ramde en dan maar hopen op een fout van Ajax. Ado kan niet beter en in zo'n wedstrijd moet Ajax laten zien het het door of goed combinatiespel of door een individuele actie het verschil kan maken. Helaas lukte dat niet.
Ajax kwam met 1-0 voor, niet door een vloeiende aanval, maar twee Hagenaars liepen elkaar in de weg en Joël Tillema kan doorlopen en scoren. Tot de 1-0 had Ado twee grote kansen, twee keer alleen voor de keeper, de eerste keer werd de bal erg slap ingeschoten de tweede keer was er sprake van een knappe redding. De naam van de keeper ben ik kwijt (ben na de wedstrijd naar mijn amateurvereniging gegaan en er stond veel bier klaar!), Sergio Padt stond reserve.
Het werd 1-1 door een strafschop. Ik weet niet of die terecht was, de bal werd gespeeld en er viel iemand, ik stond er te ver vanaf om een juist oordeel te geven. De strafschop werd benut. Ajax had ook een strafschop gekregen, maar die werd gestopt door de (overigens erg zwakke) keeper. Danilo Sousa (de zoon van) miste. Bekend bij Ajax: zelf de strafschop missen, de tegenstander laten benutten.
De tweede helft was een farce.
Ik heb geen idee wat er in de thee van de scheidsrechter zat (en welke pillen de ado-spelers hadden gekregen, ze waren 45 minuten lang “scheids” aan het brullen) en jullie zullen weg denken, “Hij is Ajacied”, maar Ajax kreeg echt alles tegen. Op een gegeven ogenblik werd er langs de lijn zelfs gelachen door supporters van Ado.
Ado krijgt op de rand van het strafschopgebied een vrije trap, omdat Johan Kapellen tegen de hand van een Ado-speler zou hebben getrapt. Dat die hand de bal wilde spelen was de scheidsrechter ontgaan. De vrije trap ging erin (door “De kleine Beckam” zeiden Ado-suppoorters, nummer 11). Een minuut later maakt Yildirim de 2-2 na een blunder van de keeper, die weinig ballen vast kon houden, maar steeds werd gered door de scheidsrechter, op deze keer na.
Een door mij onthouden selectie van de laatste ± 20 minuten (het was al 2-2) Er waren ook nog ± 10 vrije trappen in die periode, allemaal tegen Ajax.
Danilo Sousa wordt met twee benen van achteren besprongen door een randdebiel met nummer 2. Voetballen kan hij niet, schoppen wel. Wel een vrije trap, geen diep rode kaart.
Ismo Vorstermans wordt in het starfschopgebied (vrije trap) neergetrokken, om te voorkomen dat hij vrij kan inkoppen. Geen strafschop.
Een Hagenaar slaat met de hand een vrije trap weg (Hij stond in het strafschopgebied) Iedereen zag het, ook Ado-spelers, maar geen strafschop. Op dat moment werd er langs de kant al gelachen.
Jordi Schell breekt door, passeert met bal de keeper, maar wordt neergehaald. De bal rolt verder, Jordi niet. Geen strafschop.
Ismo Vorstermans loopt (in het strafschopgebied) alleen op de keeper af, de scheidsrechter fluit voor .......... een vrije trap voor Ajax, op de rand van het strafschopgebied. Waarom? Niemand was geblesseerd, niemand weet waarom. Er waren nu meer mensen aan het lachen.
Conclusie: Ajax voetbalde slecht, de verdediging liep niet, de combinatie alleen af en toe in de tweede helft en Ajax benutte niet het technisch surplus. De coach van ado voor het leven schorsen of voor iedere vloek/commentaar een jaar schorsen (= hetzelfde).
De keepr:
Deed het goed, voorkwam twee keer een doelpunt en zag het spelletje goed.
Rechtsback: Deniz Aslan scoorde een zesje. Geen fouten, maar opkomen deed hij niet. Hij deed niet meer dan de bal tegenhouden. Om aan te geven dat Ajax niet goed stond: na ± 10 minuten werd Deniz linksback, weer een kwartier later weer rechtsback.
Ismo Vorstermans: speelde een slechte wedstrijd, gaf geen leiding aan zijn verdediging en won te weinig duels van de hard werkende randdebiel met nummer 9.
Johan Kappellen speelde goed, bood zich goed aan en weet op techniek en snelheid vorm te geven aan zijn spel.
Darryl Larchman (ik heb geen lijst met namen en ben te lui om die van vorig jaar erbij te pakken)o.i.d. Speelde linksback en dat kan hij niet. Hij was een zwakke schakel, verloor ondanks zijn lengte alle kopduels, kan links niet zo goed uit de voeten. Ook in de A1 dus een probleem op links.
Joel Tillema speelde onopvallend ondanks zijn doelpunt.
Frank Olijve is een speler die de duels niet aangaat, zijn benen wel erg hoog optrekt en dus weinig inbreng heeft. Hij kreeg een paar kansen, maar net voor de 1-1 was hij niet fanatiek genoeg anders had hij op drie meter van het doel kunnen schieten, nu was het een rolletje en in de tweede helft mislukten twee kansrijke acties. Hij moet of de beuk erin gooien of gaan zaalvoetballen.
Danilo Campos Sousa speelde redelijk goed. Aan de bal goed, maar soms zie je hem minuten lang niet.
Jodi Schell had niets in te brengen tegen de beste speler van Ado. De linksback was de uitblinker in de eerste helft. Verdedigend sterk, keihard (niet gemeen) en veel opkomend. Ik heb geen naam (wel twee keer gevraagd, maar geen naam gekregen)
Attila Yildirim. Zo'n voornaam doet een beul verwachten. Hj heeft het vandaag niet laten zien. Niet goed aanspeelbaar, niet snel genoeg, het is “net niet”. Ik geef hem voorlopig het voordeel van de twijfel, want als ik het goed heb begrepen komt hij uit de B1 van Haarlem en dan is de stap wel erg groot.
Leandro Resida speelde linksbuiten, deed het niet slecht, maar wordt als lichtgewicht erg gemakkelijk de lucht in geschopt. Vrije trappen leverde dat in de tweede helft niet meer op. Op het middenveld deed hij het niet onaardig, zijn balbehandeling/techniek is prima.
Invaller Danso deed het beter dan Yildirim, maar is ook niet de toekomstige spits van Ajax en Vlatko Lazic zag zijn acties mislukken (ik denk alle acties).
Het irriteert mij mateloos dat ik de naam van de keeper niet meer weet (drank maakt meer kapot dan je lief is), wie helpt of misschien kom ik er zelf nog wel op. Hij verdient wel een eervolle vermelding.
|
|
|
Leonie Regelmatige invaller
Uit: Haarlem Vak: 428 Posts: 725 Reg.: 27 juli 2003 | ajax.nl helpt 
Opstelling Ajax A1:
Ouwerkerk; Aslan, Kappelhof, Vorstermans, Lachman; Tillema (56. Lazic), Olijve, Sousa Campos; Schell, Yildirim (56. Danso) en Resida.
tnx voor je uitgebreide verslag. 
[Dit bericht is veranderd door Leonie (op 1 september 2007 20:08:21).]
|
|
|
mv Jeugdspeler
Uit: den helder Posts: 76 Reg.: 14 maart 2002 | Gister naar Ajax de Graafschap gegaan, 1-1
Was een hele slechte wedstrijd. Ajax kwam 1-0 achter door een kopbal, waarvan de keeper d8 dat ie naast zou en de bl liet lopen, maar ging er toch in. Enige foutje van de keeper, Ouwekerk, speelde verder heel aardig
Nog voor rust maakte Vostermans gelijk door uit een corner raak te koppen
Dan de opstelling
Rechtsachter was Lachmann, die jongen is echt zo slecht dat het een verrassing was dat ie pas in de rust gewiiseld werd. Heeft helemaal niks goed gedaan. Zal wel een contract krijgen binnenkort
In het centrum stond Kappelhof, speelde best aardig, blijft altijd rustig
Daanaast stond Vostermans, nou ja, ernaast, speelde ver voor de verdediging, was niet goed, wel mooie goal
Linksachter stond Huisman, veels te licht, werd 1 minuut voor tijd vervangen door Aslan. Waarom?
Rechtsmidden stond Will, werd later rechtsback en in de laatste minuut linksback. Speelde degelijk, maar niet bijzonder
Mid mid stond Olijve, niet gezien
Linkshalf was Blind, speelde zeker niet goed, maar was dik de beste man van het veld (samen met de laatste man en aanvoerder van de graafschap, jochem Janssen)
Rechtsbuiten was Schell, werd in de 1e helft beetje overgeslagen omdat Lazic zijn directe tegenstander de hele tijd de baas was. 2e helft niet gezien, ging op het eind nog op 10 spelen, is niet zij plaats
Spits was Uiterloo, speelde zeker niet slecht, hield de bal goed bij zich, werd jammer genoeg in de rust vervangen voor Yildirim die heel slecht speelde
Links stond Lazic, die een zeer sterke 1e helft speelde. Halverwege de 2e helft ging hij naar rechts, daar was ie minder
Op links kwam toen Zeegelaar die een prima wedstrijd met de A2 beloond zag worden met een plaats op de bank bij de A1. Kon die goede wedstrijd helaas geen goed vervolg geven
Resida kwam er nog in als rechtshalf (voor Lachmann, waardoor Will back werd), maar is veels te licht
Gezien het feit dat alleen supusepa en Danilio er niet waren (en Mac Intosh) en er in A2 ook niks loopt, kunnen we vaststellen dat dit een hele slechte lichting is
Met smart w8 ik op volgend jaar, als er 8 jeugdinternationals van Oranje onder de 17 (en 2 op de standbylijst) overkomen naar de A"s
|
|
|
ajax_dreamer Ballenjongen
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 23 Reg.: 10 maart 2007 | Waar waren ERickon Danso en Deniz Aslan(waren vorig jaar af en toe basisspelers bij a1)?
|
|
|
kappi Talent
Uit: almere Vak: - Posts: 108 Reg.: 11 juni 2001 | in de eerste helft waren er genoeg kansen..door de wissels werd het een stuk slechter..
|
|
|
mv Jeugdspeler
Uit: den helder Posts: 76 Reg.: 14 maart 2002 | Danso wat te bewonderen in de A2 en Aslan zat op de bank
|
|
|
Galactico Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3 Reg.: 9 september 2007 |
quote: mv schreef:
Danso wat te bewonderen in de A2 en Aslan zat op de bank
quote: Klopt Danso speelde een goede wedstrijd met de A2 en het is onbegrijpelijk dat Aslan (De beste verdediger van de A1) op de bank zit.. Ik wil niet veel zeggen, maar we kunnen wel de hele tijd de spelers de schuld geven van het slechte voetbal, maar misschien kunnen we ook eens naar de trainer kijken. Ik heb het idee dat de A1 niet vrij voetbalt, teveel opdrachten krijgt en hele tijd een schreeuwende trainer langs de kant hebben. Hij (Silooy) zit maar de hele tijd in dat hoekje van de bank en voert helemaal niks uit, geeft geen aanwijzingen hoe het beter kan gaan is zelden te vinden buiten de dug-out (behalve voor en na de wedstrijd, in de rust en om op de scheids- of grensrechter te krijsen. Geen tactisch inzicht heeft die trainer en zeurt de meeste keren van de wedstrijd op zijn verdedigers die moeten aansluiten.. Misschien een trainerswissel Gerry Vink die ik een uitermate goede coach vind misschien de A1 trainen ?
|
|
|
Demosthenes Vedette
Uit: Rotterdam Vak: 420 Posts: 2839 Reg.: 14 december 2000 | Dank voor het verslag, tegen ADO A1 stelde het team ook niet veel voor.
Calvin MacIntosh is geblesseerd?
De A1 is de laatste jaren een probleem, je ziet spelers niet beter worden. De oorzaak?????????
|
|
|
mv Jeugdspeler
Uit: den helder Posts: 76 Reg.: 14 maart 2002 | ja mac intosh is geblesseerd, 1e training geloof ik
Denk niet dat t aan Silooy ligt, hij heeft gewoon heel slecht materiaal
Zo'n Resida is een prachtige voetballer, maar elke tegenstander is 3 koppen groter, daar kan Silooy niet tegen op trainen of coachen
|
|
|
Galactico Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3 Reg.: 9 september 2007 |
quote: mv schreef:
ja mac intosh is geblesseerd, 1e training geloof ik
Denk niet dat t aan Silooy ligt, hij heeft gewoon heel slecht materiaal
Zo'n Resida is een prachtige voetballer, maar elke tegenstander is 3 koppen groter, daar kan Silooy niet tegen op trainen of coachen
quote: Nou of het aan het materiaal ligt betwijfel ik zwaar, want vorig jaar in de competitie om het kampioenschap Ajax A1-Fc Twente A1. Er stonden 9 contractspelers in de basis Verhoef(C) Will(C) Vorstermans Alderweireld(C) Supusepa(C) Anita(C) De Jong(C) Sarpong(C) Donald(C) Goossens(C) Danilo Campos(C) hebben nu allemaal een contract behalve vorstermans maar die is aanvoerder van de A1, dus die zal ook krijgen dit seizoen. Die wedstrijd hebben ze met 1-3 verloren. Geen tactiek zat er in die opstelling, de beste spelers. Niet gewonnen kan aan de spelers liggen ik denk dat het aan de trainer ligt. En dit seizoen hebben ze helemaal geen slecht materiaal. Ook al hadden ze dat een trainer moet het beste uit de spelers kunnen halen en dat gebeurt niet.. quote:
|
|
|
alleszalgoedkomen Talent
Vak: 411 Posts: 131 Reg.: 15 augustus 2000 | Wat is er aan de hand met ons aller Ajax en zeker met A1 en Jong Ajax ( ik vergeet liever maar Ajax 1 liever).
Vanmiddag met 6-1 verloren van Heerenveen de eerste 4 wedstrijden gelijk gespeeld. Weet iemand een oorzaak ??
|
|
|
cheyennebonobo4 Veelbelovend talent
Uit: landgraaf Vak: 123 Posts: 222 Reg.: 27 oktober 2005 | Nou uhm... Nou uhm foute mensen op de foute posities. Spelers om fouten redenen laten vertrekken, geen specifieke trainingen meer, zowel technisch als tactisch als fysiek. Mensen zoals Blind aan hoofd opleidingen laten staan . Blijkbaar niet gericht genoeg scouten op hele jongen leeftijd. Overigens Jong Ajax heeft een hele slechte seizoensstart en dit komt mede doordat ze een spits missen. Voor de rest spelen ze vrij aardig en vooral de voorbereiding liep vrij aardig, met zelfs persoonlijke prijzen. Jong ajax moet alleen wennen aan het meer aanvallende spel onder de nieuwe trainer. Overigens de a1 wordt dit jaar idd ook niet echt genoemd als dat er veel talent bij zit wat ajax 1 gaat halen. Daley Blind is een van de weinige. Maarja ik vind het ook zorgwekkend dat Heerenveen de jeugdopleiding wel beter kan laten worden en twente heracles ook, maar dat bij ajax het juist achteruit gaat. Zodra wij onze jeugdopleiding kwijt zijn, zijn we helemaal afhankelijk van onze technische staf, zeg maar aankoopbeleid en hier zal ook flink wat moeten veranderen.
|
|
|