Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Jeugd en tweede elftal
Ajax A1 [Wedstrijden] Seizoen 2007-2008
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 12 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »

Poster
Topic: Ajax A1 [Wedstrijden] Seizoen 2007-2008 
Lederen Knikker
Internationale topspeler

Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 28 juni 2005
Gepost op 6 februari 2008 om 14:36:54.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ajax_dreamer schreef:

Dus zo slecht is de a1 niet en is het niet raar dat nog niemand een contract heeft getekend?

Blind heeft toch een contract?
 Help mods!
Pool: 4177e, PSV - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.411,2VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Demosthenes
Vedette

Uit: Rotterdam
Vak: 420
Reg.: 14 december 2000
Gepost op 6 februari 2008 om 15:14:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ajax_dreamer schreef:

iedereen zegt wel dat de a1 geen talentvolle lichting is maar dat klopt helemaal niet want:
1)in de beker komen ze verder dan de afgelopen 3 jaar en hebben az en feyenoord uitgeschakeld
2)Vurnon Anita en siem de jong kunnen nog zelfs meedoen doe daar blind alderweild supesepa schell will aslan wamberto padt olijve bij en je hebt een aardig team
3)zitten 6 internationals bij: blind padt wamberto supesepa aslan alderwereils plus 2 op de stanby lijst schell will
4)na een moeizaam begin(door de trainers) hebben ze de afgelopen 13 wedstrijden maar 1 keer gelijk en 12 gewonnen.
5)staan nu 2e net als vorig jaar en staat nu maar 1 punt achter en vorig jaar 4 op dit moment
6)de a1 heeft in 16 wedstrijden 32 punten gehaald dus 2punten per wedstrijd, en de b1 waar iedereen lyrisch over is heeft 13 gespeeld 25 punten dus 1.9 per wedstrijd

Dus zo slecht is de a1 niet en is het niet raar dat nog niemand een contract heeft getekend?

Het gaat niet om het aantal punten, hoe gek dat misschien ook mag klinken, maar om die twee à drie spelers dooe Ajax 1 halen. De kans dat enkele B1-spelers Ajax 1 halen, lijkt mij groter dan die van de A1. Zij lijken nu over meer specifieke kwaliteiten te beschikken dat de A1-spelers.

Het klopt dat Siem de Jong en Vurnon Anita ook A-spelers zijn.

De opstelling:

quote:
Padt, Will, Aslan, Blind, Supusepa, Tillema, Lazic, Olijve, Jongebloet, Danzo (Jozefzoon), Danilo.
Van deze groep hebben Will, Blind, Supusepa en Danilo een contract en schijnt Deniz Aslan een contract geweigerd te hebben (Info van andere fora, niet van ajax.nl)

Een collectief sterk team zal vaak winnen (zie team Andy v.d. Meijde), maar welke spelers dringen door tot Ajax 1? In de B-jeugd heeft feyenoord vaak het sterkste collectief, maar hoeveel spelers breken er door?
 Help mods!
Pool: -, PSV - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
KingKong
Jeugdspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 17 augustus 2007
Gepost op 7 februari 2008 om 01:10:52.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Lederen Knikker schreef:

(...)

Zowel Blind als Danilo Souza de Campos hebben een contract.
 Help mods!
Pool: 5829e, PSV - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Jootje Gele kaart: waarschuwing
Ballenjongen

Reg.: 4 september 2007
Gepost op 7 februari 2008 om 15:51:06.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Weet iemand al meer ?????

Het duurt inderdaad lang voordat er zekerheid is qua contracten bij de A-spelers. Maar je moet maar zo denken.... ze moeten eerst afwachten/kijken wat er gaat gebeuren met jong Ajax en Ajax1 qua spelers...
quote:
Lederen Knikker schreef:

(...)

[Dit bericht is veranderd door Jootje (op 16 februari 2008 09:37:20).]
 Help mods!
Pool: 5862e, PSV - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Ja-Rudy1983
Regelmatige invaller

Uit: Barneveld
Reg.: 14 juli 2002
Gepost op 7 februari 2008 om 18:29:54.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Sonny Silooy vertrekt bij Ajax

Amsterdam, 07 feb 2008
Sonny Silooy (44) heeft donderdagochtend te horen gekregen dat zijn contract met Ajax, dat aan het einde van dit seizoen afloopt, niet wordt verlengd. Dat betekent dat dit het derde en laatste seizoen is van Silooy als trainer van de A1.

Voordat hij de A1 onder zijn hoede kreeg was de voormalige verdediger al twee seizoenen werkzaam bij Ajax als trainer van respectievelijk de D3 en de D2. Ajax hoopt op korte termijn een opvolger van Silooy bekend te kunnen maken.

bron: ajax.nl
-----------------------

Weer een ECHTE Ajacied weg wat is hier de reden van? voldoet hij niet of wat?

[Dit bericht is veranderd door Ja-Rudy1983 (op 7 februari 2008 18:30:31).]
 Help mods!
Pool: -, PSV - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
ArenA
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05

Uit: Zeist
Vak: 420
Reg.: 18 april 2002
Gepost op 7 februari 2008 om 19:04:41.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ja-Rudy1983 schreef:

Weer een ECHTE Ajacied weg wat is hier de reden van? voldoet hij niet of wat?

Ik zou in eerste instantie zeggen de prestaties van de teams onder zijn leiding, iemand die weet wat zijn prestaties zijn geweest de afgelopen jaren?
 Help mods!
Pool: 76e, PSV - Ajax 1-0 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 30e / 243e / 117eOpstelling: 4-3-3
fluwelen linker
Vedette

Uit: Antwerpen-Deurne
Reg.: 1 september 2004
Gepost op 7 februari 2008 om 22:19:47.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Laat me beredeneerd gokken : plaats maken voor de kroonprins onder de toekomstig trainers, Frank De Boer.
 Help mods!
Pool: 370e, PSV - Ajax 1-2 (1-1)MotM: -Battle-rating: 1.495,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Ballenjongen

Gepost op 12 februari 2008 om 14:59:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Toch gelijk gehad...Frank gaat idd de A1 trainen.Weet iemand wat Silooy nu gaat doen? Ik vond hem toch een goeie trainer.
quote:
fluwelen linker schreef:

Laat me beredeneerd gokken : plaats maken voor de kroonprins onder de toekomstig trainers, Frank De Boer.

[Dit bericht is veranderd door Jootje (op 12 februari 2008 15:00:21).]
 Help mods!
alleszalgoedkomen
Talent

Vak: 411
Reg.: 15 augustus 2000
Gepost op 23 februari 2008 om 17:10:02.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Thuis tegen Heerenveen met 1-3 verloren ,geen kans gegrepen om over az heen te gaan en uit te lopen op Feyenoord Jammer lijkt Ajax 1 wel.
 Help mods!
Pool: -, PSV - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
AjaxInside.nl
Ballenjongen

Reg.: 9 januari 2008
Gepost op 23 februari 2008 om 19:58:19.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Fotoverslag: Ajax A1- Heerenveen A1
 Help mods!
Pool: -, PSV - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Litmanen88

Ballenjongen

Reg.: 25 februari 2008
Gepost op 25 februari 2008 om 02:19:57.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

De wedstrijd van zaterdag tegen SC Heerenveen A1 was echt een aanfluiting, weinig lichtpuntjes te bekennen.
 Help mods!
Pool: 2008e, PSV - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.495,1 (daag uit)VoVo: 2119e / - / 2235eOpstelling: 4-3-3
Vanilla ice
Ballenjongen

Reg.: 9 september 2007
Gepost op 26 februari 2008 om 16:16:26.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Litmanen88 schreef:

De wedstrijd van zaterdag tegen SC Heerenveen A1 was echt een aanfluiting, weinig lichtpuntjes te bekennen.

Mwah, ik was ook aanwezig. Ajax had niet te klagen over de kansen die het kreeg, want dat waren een behoorlijk aantal. Het schortte aan de eindpas van de vleugelspelers.
 Help mods!
Litmanen88

Ballenjongen

Gepost op 27 februari 2008 om 03:39:55.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Vanilla ice schreef:

(...)

Mwah, ik was ook aanwezig. Ajax had niet te klagen over de kansen die het kreeg, want dat waren een behoorlijk aantal. Het schortte aan de eindpas van de vleugelspelers.

Het schortte niet alleen aan de eindpass van de vleugelspelers. Ze waren op bijna alle posities op het veld de onderliggende partij en de verdedigende organisatie leek op die van Ajax 1.
 Help mods!
Pool: 2008e, PSV - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.495,1 (daag uit)VoVo: 2119e / - / 2235eOpstelling: 4-3-3
ajax_dreamer
Ballenjongen

Uit: amsterdam
Reg.: 10 maart 2007
Gepost op 27 februari 2008 om 13:38:55.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

kan iemand iets over die wedstrijd vertellen? hoe de spelers waren aan ajax kant?
 Help mods!
Pool: 5668e, PSV - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 1949e / 1823e / 2196eOpstelling: 4-3-3
Litmanen88

Ballenjongen

Gepost op 27 februari 2008 om 18:46:29.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ajax_dreamer schreef:

kan iemand iets over die wedstrijd vertellen? hoe de spelers waren aan ajax kant?

Hmm ja. Naar mijn mening:
Padt heeft in ieder geval geen punten gepakt. Alles wat tussen de palen was van Heerenveen ging er ook in.

Aslan werd met rust gewisseld maar was naar mijn mening niet de zwakste.

Alderweireld speelde een zwakke wedstrijd. Werd op alle fronten afgetroefd door Heerenveen spits Darko Bodul die voor mij de beste man van de wedstrijd was. Al brengt Alderweireld in aanvallend opzicht wel wat in de lucht.

Blind viel mij heel erg tegen. Geen schim van hoe ik hem ken.

Supusepa was zonder meer de beste Ajacied, eigenlijk de enige die zich volledig aan de malaise onttrok.

Olijve voldoende maar niets meer dan dat.

Lazic was de zwakste man van het veld. Onbegrijpelijk dat hij er niet in de rust of eerder uitging. Heeft echt geen goede voorzet gegeven / goede actie gemaakt.

Danilo da Sousa Campos speelde een redelijke wedstrijd. Was niet echt geweldig ook maar bracht voetballend nog wel wat.

Jongebloet kwam er niet aan te pas. Deed wel stinkend zijn best maar er ging weinig tot niets goed.

Schell speelde zwaar beneden maat.

Resida was ook niet sterk maar beter als Lazic aan de overkant. Maar Silooy besloot Resida en Aslan te wisselen met rust.

Zeegelaar, Lachman en van der Meulen vielen om. Maar konden ook geen van allen potten breken naar mijn mening.

[Dit bericht is veranderd door Litmanen88 (op 27 februari 2008 18:47:25).]
 Help mods!
ajax_dreamer
Ballenjongen

Uit: amsterdam
Reg.: 10 maart 2007
Gepost op 27 februari 2008 om 21:44:56.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

dus een hele slechte wedstrijd!!!!
zag je nog jongens waarvan je dacht die kunnen een contract krijgen behalve alderweild supesepa blind en campos??
 Help mods!
Pool: 5668e, PSV - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 1949e / 1823e / 2196eOpstelling: 4-3-3
Litmanen88

Ballenjongen

Gepost op 28 februari 2008 om 00:39:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ajax_dreamer schreef:

dus een hele slechte wedstrijd!!!!
zag je nog jongens waarvan je dacht die kunnen een contract krijgen behalve alderweild supesepa blind en campos??

Nou op grond van deze wedstrijd zeker niet. Ik was altijd wel gecharmeerd van Jordi Schell maar die vond ik echt dramatisch. Leed ook veel en veel te balverlies.

Maar over het algemeen viel het niveau me flink tegen. Het zou mij niet verbazen als die Bodul binnen een jaar of 2 doorbreekt bij Heerenveen overigens.
 Help mods!
Vanilla ice
Ballenjongen

Reg.: 9 september 2007
Gepost op 28 februari 2008 om 01:40:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ajax_dreamer schreef:

Spelersbeoordelingen: AFC Ajax

Sergio Padt: Gaat een grote toekomst tegemoet. Ik denk dat hij een betere doelman kan worden dan Stekelburg. Prachtige uittrappen, goede lijnkeeper, in de lucht solide. Heerlijk. Zag er bij een doelpunt niet goed uit, maar keepte over het algemeen behoorlijk.

Deniz Aslan: Was onzichtbaar. Werd ook gewisseld.

Toby Alderweireld: Mist de echte klasse om ooit iets te betekenen en/of uit te groeien tot vaderlandse top/Europese top. Puur als mandekker vind ik hem niet geweldig. Lijkt ook dat hij het spelletje wat te traag leest, en het gogme mist in de duels.

Christian Supusepa: Al in het bezit van een contract maar nog steeds spelend in de A1. Was een tijd dat ie bij Jong Ajax veelvuldig mocht spelen. Linksback, links in het centrum, kan het allebei. Zijn grootste kwaliteit is in mijn ogen het opbouw verzorgen van achteruit. Tactisch nog niet rijp voor het eerste. Wel klein voor een centrumverdediger.

Frank Olijve: Gewoon niet gezien.

Vlatko Lazic: Razendsnelle buitenspeler met een behoorlijke actie. Zijn kracht liggen in de eerste meters. Vanaf links is hij wat voorspelbaarder, omdat hij vrijwel altijd naar binnentrekt en ruimte zoekt voor het schot, of pas/voorzet.

Danilo Sousa Campos: Heb er weer vertrouwen in. Begin dit seizoen was hij wat ongelukkig in zijn acties, maar vandaag leek hij de natuurlijke swing waarmee hij verdedigers te kijk zet, weer terug te hebben.

Renaldo Jongebloet: Geen fan van. Zal nooit het eerste halen. Is bruikbaar als aanspeel- en keerpunt.

Jordi Schell: Speelde zoals Chivu 05 aangaf op het middenveld. Bleef wel vanzelfsprekend naar de zijkanten neigen, waar hij een aantal keren met zijn snelheid en voorzetten voor gevaar zorgde. Voor op het middenveld is hij niet geschikt en niks bijzonders.

Leandro Resida: Kleine aanvallende middenvelder die vooral fysiek te kort schiet. Speelde vandaag als linkshalf. Kon geen indruk op me maken. Begin dit seizoen op het Champions Youth Cup vond ik hem aardig ballen. Zit in een dip.
 Help mods!
Ballenjongen

Gepost op 28 februari 2008 om 09:06:06.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

De beoordeling van Litmanen88 is eerlijker dan die van Vanilla Ice. En dat is mijn mening !! ;)
De tekst overnemen en dan spelers weglaten is zielig, om vervolgens alleen maar positief te zijn over de keeper en niet over de andere spelers ! Geef je eigen oordeel! Iedereen doet zijn best, de ene zaterdag gaat het beter dan de andere, kan gebeuren toch ? Daar zijn we mensen voor :B

[Dit bericht is veranderd door Jootje (op 28 februari 2008 09:11:56).]
 Help mods!
DanielDeRidder
Jeugdspeler

Reg.: 27 juni 2004
Gepost op 28 februari 2008 om 10:55:03.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik ben blij met ieder verslag en ieder zijn stijl wat dat betreft zou ik zeggen.

Hoe deed Amsterdammer Luciano Narsingh het bij Heerenveen? Die zou wat mij betreft veel hoger moeten spelen dan de A1. Maar Heerenveen is wat dat betreft nog erger dan Ajax.
 Help mods!
Pool: 3248e, PSV - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Litmanen88

Ballenjongen

Gepost op 28 februari 2008 om 14:22:05.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
DanielDeRidder schreef:

Ik ben blij met ieder verslag en ieder zijn stijl wat dat betreft zou ik zeggen.

Hoe deed Amsterdammer Luciano Narsingh het bij Heerenveen? Die zou wat mij betreft veel hoger moeten spelen dan de A1. Maar Heerenveen is wat dat betreft nog erger dan Ajax.

Hij speelde een solide wedstrijd maar kan veel beter dan dat. Ik sluit me aan bij jou conclusie maar dat was niet echt te zien zaterdag vond ik. De uitblinker bij Heerenveen was voor mij Darko Bodul. Daarnaast speelde Xander Houtkoop een goede wedstrijd, die scoort makkelijk.
 Help mods!
DanielDeRidder
Jeugdspeler

Gepost op 28 februari 2008 om 15:18:46.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Bodul & Houtkoop zijn beiden van begin 89 en dan hoor je wat mij betreft zeker niet meer in de A1 te spelen, als je in de categorie 'talent' wilt vallen.

Maar ja, dat is nou net die belachelijke Heerenveen policy. En dan kunnen ze tenminste trots zijn dat ze kampioen worden. In een competitie waar andere clubs oa met 2e jaars B-spelers van 16/17 spelen.
 Help mods!
Pool: 3248e, PSV - Ajax MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Litmanen88

Ballenjongen

Gepost op 28 februari 2008 om 22:53:43.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
DanielDeRidder schreef:

Bodul & Houtkoop zijn beiden van begin 89 en dan hoor je wat mij betreft zeker niet meer in de A1 te spelen, als je in de categorie 'talent' wilt vallen.

Maar ja, dat is nou net die belachelijke Heerenveen policy. En dan kunnen ze tenminste trots zijn dat ze kampioen worden. In een competitie waar andere clubs oa met 2e jaars B-spelers van 16/17 spelen.

Hier ben ik het niet helemaal met je eens. Als de KNVB dat zo beslist dan vind ik dat Heerenveen daar gelijk in heeft. Als het binnen de perken is mag je van mij doen wat nodig is.
 Help mods!
DanielDeRidder
Jeugdspeler

Gepost op 28 februari 2008 om 23:31:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik bedoel natuurlijk niet dat ze niet opgesteld mogen worden. Tuurlijk mag dat, omdat het 89ers zijn.

Ik vind alleen dat een talent op zijn 19e hoger moet spelen als de A1. Voor hun ontwikkeling. Deze spelers behoren per definitie tot de oudste spelers in hun competitie. Terwijl juist op die leeftijd, omdat die jongens nog groeien, veel scheelt.
Tel daarbij op dat een groot deel van de spelers in de jeugdcompetitie de top niet haalt en de conclusie is dan dat een topper (qua talent) die ook nog eens een van de oudsten is gewoon te weinig weerstand is. Dat is misschien leuk voor de resultaten van die teams. Maar slecht voor de ontwikkeling van die spelers en dat is denk ik toch het belangrijkste.

Ik ben op dat vlak ook kritisch op ajax. Maar daar gaat het meer om het feit dat bepaalde spelers te lang in het 2e blijven dobberen. In de jeugd spelen de echte talenten regelmatig wel een jaar hoger.
Heerenveen heeft ook nog eens het oudste 2e elftal. Niet vreemd dus dat ze vrolijk kampioen worden. Maar dat is wat mij betreft scoren over de rug van de ontwikkeling van je talenten.

[Dit bericht is veranderd door DanielDeRidder (op 28 februari 2008 23:33:42).]
 Help mods!
Litmanen88

Ballenjongen

Gepost op 28 februari 2008 om 23:56:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ja dat is in principe wel zo. Maar soms heb je een speler met heel veel potentie die gewoon nog een jaartje extra moet rijpen. Ter zijde zal ik erbij vertellen dat ik bij mijn eigen amateurclub ook zo iemand was. Dat er wel potentie in je wordt gezien maar dat je in hun ogen net te kort komt om van de A naar Jong of om van de B naar de A over te gaan. En dan ben je toch blij als een coach besluit om jou nog een extra jaartje te laten rijpen. Ik wou dat ik die kans ook had gekregen bij mijn clubje.

En dan zal het best weer ten koste van een andere speler gaan. Maar die afweging zullen de beleidsbepaler`s heus wel gemaakt hebben. Als zo'n Bodul net te kort komt voor Jong Heerenveen vind ik het toch een goede zaak dat deze jongen nog in de A speelt.
 Help mods!

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 12 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk