Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Supporterscontact
Boeken / Literatuur-topic
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 27 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 27 »

Poster
Topic: Boeken / Literatuur-topic 
Gasselich
Vedette

Uit: Amsterdam
Reg.: 16 februari 2001
Gepost op 29 september 2003 om 19:20:10.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Peter schreef:

Misschien had je dat juist wel moeten doen, misschien had hij zelfs gevraagd waarom niet
Of misschien had hij gevraagd of hij mijn boek eens mocht inzien. Ik denk dat hij zich alleen bij het zien van de omvang (142 pagina's) een breuk zou hebben gelachen.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
jornk
Vedette

Uit: Rotterdam
Vak: -
Reg.: 18 december 2001
Gepost op 5 oktober 2003 om 14:44:28.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

WF Hermans - de doka van Damocles, een van mij all-time favorieten.
 Help mods!
Pool: 1761e, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Peter
Administrator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001
Gepost op 11 januari 2004 om 11:33:01.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik kick deze maar even omhoog.

Laatstelijk (de afgelopen 4 weken) gelezen:

1) Ben Elton: Blast from the past. Het is een verhaal over een teleurgestelde feministe die twee mannen in haar leven heeft. goede beschrijvingen van hoe mensen handelen, alleen zijn de erotische stukken een beetje klungelig. Het begint luchtig, maar ontwikkeld zich tot een beetje duister (in de goede zin van het woord) boek.

2) John Updike: De Rabbit-boeken of: Rabbit Angstrom. The four novels. In dit boek zijn alle vier de boeken van een van de bekendste personages van John Updike opgenomen: Rabbit Run, Rabbit Redux, Rabbit is Rich en Rabbit at rest. Het begint in de dagen van Eisenhower en eindigt enkele decennia later. Het is de autobiografie van een man (Rabbit Angstrom) als metafoor voor een ieder en de Amerikaanse droom. Verwachtingen, teleurstellingen, hoop, rijkdom, geestelijke armoede, verraad, verdriet, verlies, de klappen die het leven uitdeelt, alles wordt subtiel, treffend en eerlijk beschreven. Met deze boeken heb je een van de klassiekers van de twintigste eeuw in handen.

3) Norman Mailer: The Armies of the night. Rommelig egodocument over de dagen rondom 21 oktober 1967, de dag waarop duizenden demonstranten in Washington DC tegen de oorlog in Vietnam protesteerden.

4) Stephen King & Peter Strauss: De Talisman. Meestal vind ik King het sterkst als hij over gewone mensen in alledaagse omstandigheden schrijft en niet teveel naar het metaphysische hangt (sterk: The Body, Needful Things, Hearts of Atlantis, Firestarter, minder sterk: Dreamcatcher) maar in dit boek is het zo ingenieus gedaan dat het niet tegenvalt. Een twaalfjarig jongetje komt te weten dat zijn moeder aan een terminale ziekte zal komen te overlijden. Dan wordt hem de mogelijkheid geboden haar leven te redden, en met haar leven verschillende werelden.

5) Graham Greene: The Heart of the Matter. Greene is een van kijn favoriete schrijvers. Hij schrijft cynisch, duidelijk analyserend en met veel aandacht voor menselijke tekortkomingen, falen en het noodlot. Met The Comedians, Our man in Havana, The Power and the Glory en The Ministry of Fear is dit een van zijn betere verhalen.

Ik ga binnenkort The Silmarillion van Tolkien maar eens proberen. Voor de tweede keer.

[Dit bericht is veranderd door Peter (op 11 januari 2004 11:39:10).]
 Help mods!
Pool: 353e, Ajax - NEC 2-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.474,4VoVo: 94e / 389e / 40eOpstelling: 4-3-3
Fanfan
Idool

Uit: Den Bosch
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 15 oktober 1999
Gepost op 11 januari 2004 om 11:44:15.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

the silmarillion, ahhh geweldig nummer!!

Helaas heb ik de laatste paar weken weinig tijd gehad om een boek te lezen, behalve stapels studieboeken. Ik heb nog Birdy van Willian Wharton in de kast staan die ik nog niet gelezen heb, maar ik denk dat die nog wel even blijft staan. Nu ik eindelijk de drie LOTR films heb gezien kan ik de boeken ook gaan lezen.

Het laatste boek dat ik gelezen heb (ook al had ik het al een paar keer eerder gelezen) was Dirk Gently's Holistic Detective Agency van Douglas Adams. Dit blijft toch wel een van mijn favoriete boeken. Over spoken, een elektronische monnik en zijn paard, een bankstel en een kat die al sinds de jaren zeventig dood is.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
laurensisvoorajax
Lid 2de elftal

Uit: Zeist
Vak: 121
Reg.: 9 november 2002
Gepost op 11 januari 2004 om 12:34:53.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

- Harry Potter en de Steen der Wijzen
- Harry Potter en de Geheime Kamer
- Harry Potter en de Gevangene van Azkaban
- Harry Potter en .. ach je begrijpt het wel

Verder alle delen van Lord of the Rings.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
FoodForThought
Vedette

Reg.: 11 augustus 2003
Gepost op 11 januari 2004 om 13:09:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Tegenwoordig lees ik veel te weinig.

Favoriet zijn bij mij de boeken van John le Carre. Geen literatuur, maar heerlijk ontspannen. En geloofwaardig omdat meneer werkelijk zelf een spion geweest is.

Norman Mailer Het lied van de Beul. Over Gary Gilmore die ter dood veroordeeld wordt en wiens menselijke kanten nogal overdreven neergezet worden. Toch een goed boek.

Malcolm Bosse Warlord . Prachtig epos over een dolende Duitser die tijdens de Chinese revoluties aan het begin van de vorige eeuw het ene na het andere avontuur beleeft.

Lustbader las ik vroeger ook graag. Net als Allistair Maclean

De hele Adriaan en Olivier cyclus heb ik in mijn jeigd gelezen. Schateren ! Met Oerkoendoe als hoogtepunt.

Whill Berthold Mamedy, het laatste offensief Over het ardennenoffensief, vanuit een Duits perspectief. Prachtig en eigenlijk een must voor iemand die zich een objectieve mening wil vormen over dit soort aangelegenheden. Net als Dodenmars van Klaass

James Clavell Noble House, Tai Pan etc. en zijn mooiste, Wervelwind een actie-roman die zich afspeelt tijdens de Iraanse revolutie.

Verder lees ik graag, maar te weinig, over het Boedhisme in het algemeen en Zen in het bijzonder.

Ik heb niks op met rare kwasten als Reve Hermans Mulisch Giphart , semi-intellectuelen met zeer bekrompen geesten die slechts uitblinken in het om zich heen verzamelen van nog kleingeestiger aanbidders die hun 'werk' voor hen populair trachten te maken. Gezien de massaalheid van bekrompenheid waaraan de gemiddelde gewatteerde Nederlander lijdt, lukt ze dat ook nog vrij gemakkelijk.

Lezen is voor mij pure ontspanning, soms vindt ik het prettig wanneer ik er een boodschap in kan vinden. Zodra de auteur mij begint te irriteren met subtiele persoonlijke noten gaat het boek de kast in om er nooit meer uit te komen.
 Help mods!
het zwarte gat
Vedette

Reg.: 17 augustus 2002
Gepost op 11 januari 2004 om 13:24:59.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Helaas heb ik ook veel te weinig tijd om te lezen, omdat ik verzuip in de studieboeken.

De laatste maanden ben ik bezig in De Gebroeders Karamazow van Dostojewski. En ik moet zeggen dat dit de beste roman is die ik ooit gelezen heb. Dostojewski heeft een frivole, nauwkeurige schrijfstijl, waarmee hij het adellijke Rusland beschrijft. De werkelijkheid wordt een beetje te mooi voorgesteld, maar daar hou ik persoonlijk wel van. Hij zet het humanisme, atheïsme en het christendom op een aparte manier naast elkaar. Een aanrader.

Vanaf februari heb ik meer tijd en dan komen Oorlog en Vrede van Tolstoj en een relatief onbekend boek van Milan Kundera aan bod. Ik heb die boeken al gekocht, maar nog niet gelezen.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Peter
Administrator

Gepost op 11 januari 2004 om 17:55:55.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

De Gebroeders Karamazow, vroeger veel over gehoord, nooit aan begonnen. Was hem eigenlijk al vergeten, nu komt hij zeker op de lijst.
 Help mods!
Pool: 353e, Ajax - NEC 2-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.474,4VoVo: 94e / 389e / 40eOpstelling: 4-3-3
Fanfan
Idool

Gepost op 11 januari 2004 om 18:32:54.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik ben ooit wel eens in Misdaad en straf van Dostojewski begonnen maar na een pagina of 50 weggelegd. Misschien niet echt een boek voor op het strand. Maar ik zal De broeders zeker op mijn lijst zetten...
 Help mods!
Peter
Administrator

Gepost op 11 januari 2004 om 18:49:53.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Nu weet ik meteen weer waarom ik nooit aan de Broertjes K. toe ben gekomen! Ik heb Oorlog en Vrede, Anna Karenina en nog wat andere Russische boeken kunnen lezen, maar bij Misdaad en Straf ben ik afgehaakt. Ik vond het zo'n verschrikkelijk gezemel, dat ik het ook al snel dicht heb geslagen om me vervolgens nooit meer aan een Russische auteur te wagen.
 Help mods!
vdSar
International

Uit: Nieuwegein
Vak: Teletekst Supporter
Reg.: 29 april 2003
Gepost op 11 januari 2004 om 19:20:25.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ben voor school Indische Duinen an het lezen, misschien wel het saaiste boek ooit. Ik heb geen hekel aan lezen, maar dit boek...

Twee weken geleden heb ik nog Brave New World van Aldous Huxley gelezen en als je de eerste 50 pagina's doorkomt leest het wel aardig door. Het is een dystopisch verhaal over een perfecte wereld, een vooroorlogse variant van 1984 eigenlijk.
 Help mods!
Pool: 1141e, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 208e / 653e / 61eOpstelling: incompleet
Peter
Administrator

Gepost op 11 januari 2004 om 19:47:56.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

1984 ga ik als visionair boek door de tijd waarin we leven steeds meer waarderen. Ik dacht altijd dat het boek ging om de inbreuken op privacy, maar het blijkt ook te gaan over een zinloze, niet te winnen, strijd tegen een onzichtbare, steeds wisselende, vijand. Zoek het verschil anno 2003...
 Help mods!
het zwarte gat
Vedette

Gepost op 11 januari 2004 om 20:01:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Fanfan schreef:

Ik ben ooit wel eens in Misdaad en straf van Dostojewski begonnen maar na een pagina of 50 weggelegd. Misschien niet echt een boek voor op het strand. Maar ik zal De broeders zeker op mijn lijst zetten...

Ik heb De Broeders ook grotendeels op het strand gelezen. Het kan dus wel. Alleen moet je je wel een beetje concentreren op het boek en mis je daardoor heel wat moois om je heen.
Dat ik het een goed boek vind, wil niet zeggen dat iedereen ervan ondersteboven zal zijn. Het blijft een persoonlijke voorkeur. Ik weet overigens niet in hoeverre het te vergelijken is met misdaad en straf.
Tip: als je het boek gaat lezen, neem dan de vertaling van Marko Fondse, uitgeverij Veen.

[Dit bericht is veranderd door het zwarte gat (op 11 januari 2004 20:05:46).]
 Help mods!
FORZAVOGELS
Basisspeler

Uit: Bunschoten-Spakenburg
Reg.: 18 september 2003
Gepost op 11 januari 2004 om 21:14:34.         MSN: hilbertdegraaf@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Peter schreef:

- Great Expectations (Dickens)

Ik heb great expectations ook "gelezen" en ik vond het maar een kutboek. Ik snapte de eerste bladzijde al niet. heb daarna nog een gedeelte gelezen, maar het werd steeds moeilijker. Uiteindelijk ben ik maar met dat kutboek gestopt.
 Help mods!
Pool: 142e, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.435,8VoVo: 168e / 510e / 132eOpstelling: 4-3-3
Gasselich
Vedette

Uit: Amsterdam
Reg.: 16 februari 2001
Gepost op 11 januari 2004 om 22:23:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
FoodForThought schreef:

Malcolm Bosse Warlord . Prachtig epos over een dolende Duitser die tijdens de Chinese revoluties aan het begin van de vorige eeuw het ene na het andere avontuur beleeft.
De hoofdpersoon in The Warlord is geen Duitser, maar een Amerikaanse zendeling. De Duitser in het verhaal is van beroep wapenhandelaar, heeft een Russische vriendin en dagdroomt over zijn geboortestad Karlsruhe.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
FoodForThought
Vedette

Reg.: 11 augustus 2003
Gepost op 13 januari 2004 om 10:35:22.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Gasselich schreef:

(...)

De hoofdpersoon in The Warlord is geen Duitser, maar een Amerikaanse zendeling. De Duitser in het verhaal is van beroep wapenhandelaar, heeft een Russische vriendin en dagdroomt over zijn geboortestad Karlsruhe.

Tjonge jonge, hier zit ik er wel erg ver naast....Smoes is dat het wel erg lang geleden is dat ik het gelezen heb...

Excuses. je hebt natuurlijk helemaal gelijk...

Om nog een beetje geloofwaardigheid terug te winnen :

Het boek heet gewoon Warlord, ik kan geen voorvoegsel ontdekken...

De aan Yale afgestudeerde missionaris heet Philip Embree, ook wel "Kwai Loo" , Vreemde Duivel.

De Duitse wapenhandelaar heet Erich Luckner.

De Wit-Russische heet Vera Rogatsjeva.

Voor de zekerheid heb ik het boek er maar even bijgezocht deze keer

[Dit bericht is veranderd door FoodForThought (op 13 januari 2004 10:48:02).]
 Help mods!
Peter
Administrator

Gepost op 26 januari 2004 om 15:50:22.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Van het weekend twee boeken gelezen, waaronder een neo-klassieker: Bright lights, big city en The last of the Savages, beiden van Jay McInerney. Het tweede boek gaat over de vriendschap tussen twee totaal verschillende mensen, een beursstudent en een nazaat van een gegoede Zuidelijke familie. Het is een goed verhaal over een vriendschap die verschillende decennia (vanaf mid-jaren 60) omvat, met veel aandacht voor muziek en politiek. Het eerste boek is de neo-klassieker omdat het een perfect en meedogenloos beeld schetst van het yuppie-leven in de jaren tachtig (Ooit verfilmd met Michael J. Fox, Phoebe Cates en Kiefer Sutherland. Nee, ik ga hem niet zien, daar is het boek te goed voor).
 Help mods!
jordan23
Talent

Uit: Almere
Vak: 127
Reg.: 17 januari 2002
Gepost op 27 januari 2004 om 16:24:10.       MSN: jordan23brinks@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het beste boek steekt er voor mij met kop en schouders boven uit: De donkere kamer van Damocles van W.F. Hermans.
Een goede tweede: Daddy (Hoe een elf jarige jongen de Gestapo te slim af is) van Loup Durand.

Daarna volgen meerdere boeken en ook van zeer verschillende genres, zowel de boeken van Thea Beckman, Stephen King, John Grisham etc. vind ik super.

Ben momenteel begonnen aan De donkere toren van Stephen King, heb alleen wel "opstart" problemen. Als ik over twee weken afgestudeerd ben, dan zal ik toch maar eens opnieuw beginnen. Misschien dat ik dan ook meer tijd heb voor overige titels die hier worden genoemd.
 Help mods!
Pool: 1764e, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 2612e / - / 2455eOpstelling: -
het zwarte gat
Vedette

Gepost op 27 januari 2004 om 19:39:36.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jordan23 schreef:

Het beste boek steekt er voor mij met kop en schouders boven uit: De donkere kamer van Damocles van W.F. Hermans.
Een goede tweede: Daddy (Hoe een elf jarige jongen de Gestapo te slim af is) van Loup Durand.
Goede smaak. Ik was helemaal vergeten dat ik Daddy gelezen had. Maar het is inderdaad een briljant boek, ook al is het allemaal niet erg geloofwaardig. En de donkere kamer heb ik ook met plezier gelezen voor mijn boekenlijst, alleen gek genoeg kunnen andere boeken van Hermans me niet echt boeien.
 Help mods!
Drifter
Vedette

Reg.: 1 oktober 1999
Gepost op 27 januari 2004 om 20:47:51.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jordan23 schreef:

Ben momenteel begonnen aan De donkere toren van Stephen King, heb alleen wel "opstart" problemen. Als ik over twee weken afgestudeerd ben, dan zal ik toch maar eens opnieuw beginnen. Misschien dat ik dan ook meer tijd heb voor overige titels die hier worden genoemd.

The Dark Tower van King is een van mijn lievelings-fantasyreeksen. The Gunslinger is inderdaad wat lastig lezen, maar het tweede boek (Drawing of the Three) leest als een trein. The Waste Lands is dan misschien weer iets minder maar Wizard and Glass is echt geweldig. Het laatst uitgebrachte deel (Wolves of the Calla) heb ik nog niet gelezen omdat ik eerst Salem's Lot moet lezen, waarin Father Callahan wordt geïntroduceerd.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.468,3VoVo: -Opstelling: 4-3-3
jordan23
Talent

Uit: Almere
Vak: 127
Reg.: 17 januari 2002
Gepost op 27 januari 2004 om 23:41:29.       MSN: jordan23brinks@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het Zwarte Gat, hoe staat het met je boek? Als ik het begin van deze topic goed heb gelezen ben je bezig met het schrijven van een boek. Vertel, aan wat voor soort boek moeten we denken, etc.
 Help mods!
Pool: 1764e, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 2612e / - / 2455eOpstelling: -
het zwarte gat
Vedette

Gepost op 28 januari 2004 om 12:24:00.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Tja, pijnlijk onderwerp...

Ik had al eerder een boek geschreven. En dat ging best aardig, omdat het vrij snel en ongedwongen geschreven was en er best fouten in mochten zitten. Het was slechts ter oefening geschreven. Mijn zusje las het in één ruk uit, maar mijn ouders vonden het niet geweldig. Het had geen enkele literaire waarde; het was meer iets voor wegzwijmelende jongeren.

Daarna heb ik echter de handdoek opgepakt om het een keer serieus aan te pakken. Helaas is het echter op een laag pitje komen te staan, omdat de twijfel is toegeslagen. Ik heb genoeg inspiratie, dat is het probleem niet. Alleen wil ik nu alles van de eerste letter af gaan herschrijven in de verleden tijd en blijft er toch die twijfel dat het allemaal 'net niet' is. Ik ga nog wel door, maar tegelijkertijd ga ik meedoen aan een paar literatuurprijzen. Als ik daarmee wat win is dat denk ik een goede motivatie om er weer vol tegenaan te gaan.

In grote lijnen is dit het verhaal:

Een jongeman die alles voor elkaar heeft, waaronder een bloedmooie vriendin, gedraagt zich als een echte hedendaagse Nederlander (dit moet tenminste voor de lezer duidelijk worden), iemand die door zijn omgeving te veel pretenties krijgt aangepraat maar je krijgt wel sympathie voor hem. Zijn leven raakt echter in een stroomversnelling waardoor hij begint te twijfelen aan zijn eigen talenten. Bovendien worden er enkele aanslagen op zijn leven gepleegd, die hij niet kan bewijzen. Vervolgens sterft hij. Maar hoe/door wie? En dan begint de analyse van vooraf aan door de ogen van een andere persoon. Die andere persoon heeft een tegengesteld karakter aan de hoofdpersoon en is jaloers geworden op zijn vriendin.

Wie het waagt er met mijn idee vandoor te gaan, maak ik het leven zuur.
 Help mods!
Fanfan
Idool

Gepost op 28 januari 2004 om 16:03:56.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

He! Dat lijkt sprekend op waarmee ik bezig ben

Ik heb ook ideeën zat, alleen heb ik altijd de neiging om te denken: Oh dat is bijna hetzelfde als in die of die film waarna ik het idee al snel weer laat vallen. Heel erg frustrerend...

Misschien moet ik maar minder tv kijken

[Dit bericht is veranderd door Fanfan (op 28 januari 2004 16:04:38).]
 Help mods!
het zwarte gat
Vedette

Gepost op 28 januari 2004 om 16:52:52.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Haha. Ik zag ook al gelijkenissen met Dostejewski. Toch had ik dit idee eerder dan dat ik Dostejewski las. Misschien ben ik wel even goed als Dostejewski.

Leuk is ook dat je je ontzettend vast gaat lullen als je een boek schrijft. Je gaat allerlei oplossingen voor problemen bedenken die ondertussen allang achterhaald zijn. Zo had ik bedacht dat les in normen en waarden op scholen weleens zou kunnen helpen tegen geweld. Na de opmars van Balkenende heb ik de delete-knop maar gebruikt.
 Help mods!
JARI_LITMANEN
Basisspeler

Uit: Sint-Maartensdijk
Reg.: 5 april 2003
Gepost op 28 januari 2004 om 17:08:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Voor school heb ik Het grote verlangen - Marcel Moring gelezen... gaat over drie weeskinderen waarvan 1 er zich niks meer kan herinneren van vroeger, en dan voornamelijk over de dood van zijn ouders.
Erg mooi!
Na mijn examen, dan heb ik meer vrije tijd, ga ik me weer eens verdiepen in Stephen King.
x Lenneke
 Help mods!
Pool: 361e, Ajax - NEC 4-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1278e / 1129e / 1549eOpstelling: 4-5-1

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 27 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk