| Poster | | Topic: Boeken / Literatuur-topic |  |
|
|
Botigol Regelmatige invaller
Uit: het Brabantse land Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 629 Reg.: 24 februari 2007 | Ben nu bezig met het boek 'La Nostra Unica Fede' (S.M.O.O.K.). Schitterend boek waarin een Nederlandse journalist in Napels de Napoli-supporters Genni, Guido en Cavallo ontmoet. Samen met hen bezoekt hij de wedstrijden van het inmiddels in de Serie C uitkomende Napoli. Over de weg terug naar de Serie A van wat eens de beste club van Italie was. Moet zeggen dat het me tot dusver goed bevalt, al is het jammer dat slechts de belangrijkste/opmerkelijkste wedstrijden beschreven worden.
|
|
|
Timm. Lid 2de elftal
Uit: Amstelveen Vak: 424 Posts: 446 Reg.: 22 oktober 2006 | vandaag ook even bij de slegte geweest, er stonden een aantal mooie Ajax gerelateerde boeken. Zo heb ik vandaag de biografie van Van der Vaart, de boertjes en chivu gekocht. En ook nog het boek '' Eeuwig Ajax''.
En dat alles voor 15 euro'tjes.. 
[Dit bericht is veranderd door Timm. (op 14 oktober 2007 19:55:20).]
|
|
|
Peter Administrator
Uit: Jedi Academy Dordrecht Vak: 119 Posts: 21966 Reg.: 5 juni 2001 | De Slegte is een goudmijn voor dat soort boeken inderdaad
Augusten Burroughs: Running With Scissors: A Memoir
Hilarisch boek over een disfunctionele familie waarvan de moeder plotesling een aanval van enorme grootheidswaanzin krijgt waar haar puberende zoon enorm oner gaat lijden waardoor hij naar een psychiater moet die hem..
Lezen, keihard lachen, hoodschudden en genieten, dit boek. 
|
|
|
GandalfWizard Lid 2de elftal
Uit: Leiden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 401 Reg.: 18 april 2006 |
quote: contract of the century schreef:
Voor dit vak moet ik ook nog de volgende werken lezen:
Charles Baudelaire, De bloemen van het kwaad
Ralph Ellison, Invisible Man
Danilo Kis, A Tomb for Boris Davidovich
Thomas Mann, De dood in Venetie
Orhan Pamuk, My Name is Red
Juan Ruiz de Alarcon, The Liar (The Truth Can Not Be Trusted)/Sp: La verdad sospechosa
Heeft iemand hier nog verhelderende kritiek op?
Ik heb er maar twee van gelezen, "De bloemen van het kwaad" en "My Name is Red".
"De bloemen van het kwaad": is ondoordringbaarder dan bijvoorbeeld "The Waste Land", maar mist de kwaliteit daarvan. Bizarre beelden in de poëzie maken dit tot de minst toegankelijke dichtbundel die ik ken. Zie voor een analyse o.a. "De haan op de mesthoop" (een boek over Franse cultuurgeschiedenis) van Jelle Noorman.
My Name is Red: Eigenlijk vond ik dit maar een saai boek. Het gaat over een man die de zijn vrouw en haar vermoedelijke minnaar probeert te volgen, waarbij hij min of meer het leven van de minnaar overneemt. Een soort Talented Mr. Ripley dus, maar alle mogelijke spanning wordt door ellenlange columns (de vermoedelijke minnaar was columnist) en lange, beschrijvende stukken die eerder uit een negentiende-eeuwse roman lijken te komen. Een stuk minder orgineel of leesbaar dan "Ik heet karmozijn".
Houd je daarvan, dan is het wat voor jou, zoniet, hou je er dan zoveel mogelijk buiten.
[Dit bericht is veranderd door GandalfWizard (op 19 oktober 2007 16:27:56).]
|
|
|
kling Jeugdspeler
Vak: 401 Posts: 97 Reg.: 31 maart 2003 | Vandaag stond in het AD een stuk over 'Drama in het Lenin-stadion' van Iwan Tol.
Lijkt me best een interessant boek. Iemand al gelezen of ligt hij pas sinds vandaag in de winkels?
|
|
|
Klasbakken Icoon
Uit: Heerhugowaard Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7206 Reg.: 10 juli 2002 | Enige dagen geleden 'Duizend schitterende zonnen' van Khaled Hosseini uitgelezen. 'De Vliegeraar' was al een topper, maar valt in het niet bij dit juweeltje. Wat een schitterend boek! Kippenvel. Dit boek pakt je bij je strot en laat je pas enkele dagen na het dichtslaan weer los.
Een absolute aanrader!
|
|
|
Jopiler Moderator
Uit: Hulst Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 8835 Reg.: 19 maart 2001 | Net drie boeken besteld:
Nooit meer zaterdag - Michel Boerebach
Het Barcelona gevoel - Edwin Winkels
Het grote, gezellige voetbalquizboek voor het hele gezin - Hugo Borst & Nicolaï
Iemand ervaring met deze boeken?
|
|
|
Timm. Lid 2de elftal
Uit: Amstelveen Vak: 424 Posts: 446 Reg.: 22 oktober 2006 | Nooit meer zaterdag heb ik gelezen, zeer mooi, ontroerend boek.
|
|
|
Leonie Basisspeler
Uit: Haarlem Vak: 428 Posts: 821 Reg.: 27 juli 2003 |
quote: Timm. schreef:
Nooit meer zaterdag heb ik gelezen, zeer mooi, ontroerend boek.
Ja, dat vond ik ook een erg mooi, emotioneel boek. Maar kan ook niet anders met zo'n verhaal.
Dat quizboek heb ik ook laatst geleend in de bieb, is opzich ook wel grappig. Staan nog best moeilijke vragen in.
|
|
|
Kip Basisspeler Korsakov Jr
Uit: Alblasserdam Vak: 409 Posts: 851 Reg.: 10 juni 2002 | Biggest Brother:
http://www.bzztoh.nl/Boek.aspx?boek=834
Het beste boek dat ik de laatste jaren heb gelezen. Wel moet je eerst de 12-delige filmserie 'band of brothers' gezien hebben en/of het gelijknamige boek gelezen hebben.
[Dit bericht is veranderd door Kip (op 28 november 2007 18:13:24).]
|
|
|
Luis Alberto Suarez Geselecteerd voor Oranje
Uit: Duckstad Vak: 428 Posts: 1153 Reg.: 17 november 2005 | ben gister begonnen met Het Ajax boek ben benieuwd hoe lang ik over doe 500 bladzijdes
|
|
|
GangstaRiB  Legende
Uit: Purmerend Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7577 Reg.: 8 maart 2001 | Ben nu als tussendoortje Max in alles staten aan het lezen. Oud RTL correspondent Max Westerman schrijft over z'n jaren in Amerika. Erg vermakelijk boek moet ik zeggen.
|
|
|
Timm. Lid 2de elftal
Uit: Amstelveen Vak: 424 Posts: 446 Reg.: 22 oktober 2006 | Heb net de vliegeraar uit, bijna aan 1 stuk doorgelezen.. Wat een boek..
|
|
|
Peter Administrator
Uit: Jedi Academy Dordrecht Vak: 119 Posts: 21966 Reg.: 5 juni 2001 |
quote: Staanplaats
Op maandag 28 april ligt het boek 'Staanplaats' in de winkel: het boek is een selectie uit bijna 2000 columns die in de Amsterdamse krant Het Parool hebben gestaan, de laatste 10 jaar geschreven door in totaal zes journalisten.
Oud-hoofdredacteur Matthijs van Nieuwkerk bedacht tien jaar geleden de dagelijkse Ajax-rubriek Staanplaats in Het Parool. Barbara Barend begaf zich, toen nog onder het kopje Hekwerk, als eerste op het trainingsveld van Ajax, om daar kleine en grote verhalen op te tekenen uit de monden van spelers, supporters en trainers. In de jaren daarna gunden verslaggevers Rim Voorhaar, Jop van Kempen, Jorrit Smink, Mike van Damme en Thomas Rijsman de Ajax-volger een dagelijkse blik op het menselijke gezicht van een sinds de Champions League-winst in 1995 steeds verder professionaliserend voetbalbedrijf. In Staanplaats zien we vanaf het trainingsveld hoe de onzekere Jan Wouters wordt opgevolgd door Co Adriaanse, die op zijn beurt plaats moet maken voor Ronald Koeman. Het zijn de jaren van Machlas, Mido en Ibrahimovic, het doorbreken van Van der Vaart, Sneijder en Huntelaar, de komst van Suárez en Henk ten Cates tumultueuze vertrek naar Chelsea.
Deze door Arthur van den Boogaard samengestelde bloemlezing is daarmee niet alleen een verzameling smeuïge voetbalverhalen, maar vormt tegelijkertijd een alternatieve geschiedenis van een roerige periode in het bestaan van de bekendste en succesvolste club van Nederland.
Ik lees Staanplaats Ajax altijd met veel plezier in Het Parool. De boeken van Barend en Smink heb ik ook. Deze komt er zeker bij 
|
|
|
Sven Moderator
Uit: ...Spijkenisse... Vak: 424 Posts: 9297 Reg.: 6 december 2000 |
quote: Peter schreef:
(...)
Ik lees Staanplaats Ajax altijd met veel plezier in Het Parool. De boeken van Barend en Smink heb ik ook. Deze komt er zeker bij 
Smink heb ik ook. Erg vermakelijk en zeer herleesbaar. Deze komt er ook bij mij zeker bij, heerlijk leesvoer voor op vakantie. 
|
|
|
Francesc Fabregas Soler Vedette
Vak: 413 Posts: 4344 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 | Thomas Rijsman, is dat die knaap van FC Godenzonen?
|
|
|
Jack Army Administrator
Uit: Ouderkerk Vak: - Posts: 2479 Reg.: 14 augustus 2003 | Zeker.
Hij zit daar dus omdat hij Staanplaats Ajax doet.
[Dit bericht is veranderd door Jack Army (op 22 april 2008 22:16:38).]
|
|
|
AFCA Rood International
Uit: Westland Vak: 429 Posts: 1288 Reg.: 11 mei 2004 | Ben nu bezig met 'Schieten op Volkert van der G.' van Hugo Borst. Al kan ik echt niet naar hem kijken op tv, vind ik z'n schrijven zeer goed. Staan prachtige verhalen in.
|
|
|
Stefano Ruiz Vedette
Uit: Eemnes Vak: - Posts: 2482 Reg.: 28 oktober 2003 | Kan iemand mij misschien vertellen wanneer het boek "Wij hielden van Oranje" van Auke Kok over het EK '88 precies uitkomt. Ik kan het nergens vinden, ja alleen dat het in mei uitkomt, maar wanneer precies dus niet. Wil dit boek heel graag hebben namelijk, "Wij waren de besten" over WK '74 was ook erg vermakelijk moet ik zeggen .
Alvast bedankt..
|
|
|
ThijsN Lid 2de elftal
Uit: Utrecht Vak: 428 Posts: 410 Reg.: 27 november 2002 |
quote: Peter schreef:
(...)
Grappig is dat er op pagina 133 enkele leden van Ajax Netwerk worden gequote, na een kutwedstrijd tegen Fortuna Sittard. (2-0 verloren).
Gronkjaerfan, Jinne, Beekske en Joodhan worden even geciteerd. Hun teksten zijn dus vereeuwigd. 
|
|
|
kling Jeugdspeler
Vak: 401 Posts: 97 Reg.: 31 maart 2003 | Ik heb net Confetti, Bier en Staanplaatsen uit. Is van een fan van Groningen die groundhopper is. Zijn voorkeur voor Groningen komt niet echt tot uiting in het boek en het leest lekker weg. Er staan erg leuke anekdotes in het boek wat het leuk maakt om te lezen, een aanrader.
Nu ben ik bezig in The Bad Guys Won. Dat gaat over het team van de New York Mets van 1986 die alles deden wat niet mocht, maar wel kampioen werden. Als ik het uit heb, laat ik weten wat ik ervan vind.
|
|
|
Cosmo II Jeugdspeler
Uit: feyandelijk gebied Vak: 429 Posts: 91 Reg.: 14 augustus 2006 |
quote: ThijsN schreef:
(...)
Grappig is dat er op pagina 133 enkele leden van Ajax Netwerk worden gequote, na een kutwedstrijd tegen Fortuna Sittard. (2-0 verloren).
Gronkjaerfan, Jinne, Beekske en Joodhan worden even geciteerd. Hun teksten zijn dus vereeuwigd. 
Da's geinig zeg, 'Joodhan' was mijn oude nick.
Hoop dat ik wat zinnigs te vertellen had..... Zal wel niet. 
|
|
|
jellie Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2070 Reg.: 13 september 2002 | Vandaag de Celestijnse belofte uitgelezen. Best een interessant boek en opmerkelijke ideeeen. Leuk gevonden en een aardig boek voor in het zonnetje.
|
|
|
Peter Administrator
Uit: Jedi Academy Dordrecht Vak: 119 Posts: 21966 Reg.: 5 juni 2001 |
quote: Biografie van Rijkaard in de winkel
Vanmiddag is de biografie van Frank Rijkaard uitgegeven door Leo Verheul. Journalist en televisiemaker Leo Verheul ontwikkelde een zekere vriendschap met de speler Frank Rijkaard en volgde hem als trainer op de voet. In deze biografie probeert hij de muur rondom het fenomeen te slechten. Wie is Frank Rijkaard? Langzaam komen de contouren van het antwoord op die vraag in zicht...
In een authentieke locatie in Utrecht werd het eerste exemplaar uitgereikt aan columnist Hogo Borst.
Wordt vandaag besproken in Het Parool. Het boek 'Frank Rijkaard de biografie' kost rond de 15 euro.
|
|
|
AFCA 428 Vedette
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 5706 Reg.: 6 september 2005 | Ik heb vorige week het boek 'Staanplaats' gekocht. Een bundeling van verhalen van Columnisten in het Parool. Zij schreven en schrijven nog steeds elke dag een kort verhaal over een gebeurtenis op die dag bij Ajax.
Hartstikke leuk om enkele anekdotes uit bijvoorbeeld 1998 weer eens te lezen. Een aanrader dit boek. 
|
|
|