| Poster | | Topic: Boeken / Literatuur-topic |  |
|
Klasbakken Idool
Uit: Heerhugowaard Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 6540 Reg.: 10 juli 2002 | Iemand een idee waar 'F-side is niet makkelijk' nog te verkrijgen is? Bol.com kan hem in ieder geval niet leveren en ook bij uitgever Spectrum kom ik er niets van tegen.
|
|
|
Peter Administrator
Uit: Jedi Academy Dordrecht Vak: 119 Posts: 18860 Reg.: 5 juni 2001 | Dat weet ik niet, maar ik heb wel een tip voor je: kijk regelmatig eens bij de sportafdeling van de tweedehandsafdeling bij De Slegte in verschillende steden. Daar ligt altijd veel leuks en deze heb ik er ook eens zien liggen.
|
|
|
Charisteasgodenzoon Geselecteerd voor Oranje
Uit: In de Achterhoek Vak: 112 Posts: 3490 Reg.: 13 januari 2006 |
quote: Klasbakken schreef:
Iemand een idee waar 'F-side is niet makkelijk' nog te verkrijgen is? Bol.com kan hem in ieder geval niet leveren en ook bij uitgever Spectrum kom ik er niets van tegen.
Op http://www.marktplaats.nl kijken, typ dan bij zoeken: F-side in, en dan zie je dat er 1 advertentie tussen staat, met het boek wat je zoekt.
|
|
|
Stanley Menzo Idool
Uit: Hoofddorp Vak: 127 Posts: 11727 Reg.: 1 oktober 2002 |
quote: Klasbakken schreef:
Iemand een idee waar 'F-side is niet makkelijk' nog te verkrijgen is? Bol.com kan hem in ieder geval niet leveren en ook bij uitgever Spectrum kom ik er niets van tegen.
Via Bruna en een paar andere sites is hij niet meer leverbaar. Ook marktplaats heeft gene exemplaar beschikbaar. Dus inderdaad zoals Peter al aangeeft maar eens langs de Slegte.
|
|
|
Charisteasgodenzoon Geselecteerd voor Oranje
Uit: In de Achterhoek Vak: 112 Posts: 3490 Reg.: 13 januari 2006 |
quote: Stanley Menzo schreef:
(...)
Via Bruna en een paar andere sites is hij niet meer leverbaar. Ook marktplaats heeft gene exemplaar beschikbaar. Dus inderdaad zoals Peter al aangeeft maar eens langs de Slegte.
Op marktplaats is er wel iemand wie dat boek heeft.
Marktplaats->zoeken: f-side->2e of 3e advertentie
|
|
|
Peter Administrator
Uit: Jedi Academy Dordrecht Vak: 119 Posts: 18860 Reg.: 5 juni 2001 |
maar eens langs de Slegte.
En dan met name regelmatig gaan! 
|
|
|
Klasbakken Idool
Uit: Heerhugowaard Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 6540 Reg.: 10 juli 2002 |
quote: Peter schreef:
Dat weet ik niet, maar ik heb wel een tip voor je: kijk regelmatig eens bij de sportafdeling van de tweedehandsafdeling bij De Slegte in verschillende steden. Daar ligt altijd veel leuks en deze heb ik er ook eens zien liggen.
Oke, ik ga mijn ogen open houden! Bedankt voor de tip.
On-topic: hoe zijn de boeken van Karin Slaughter? Ben wel benieuwd naar 'Triptiek' dat in augustus verschijnt:
Wanneer politierechercheur Michael Ormewood wordt opgepiept om naar de plaats delict bij het beruchte Grady Homes te gaan, wordt hij geconfronteerd met een van de bruutste moorden in zijn gehele carrière: Aleesha Monroe wordt badend in het bloed in het trappenhuis gevonden. Haar lichaam is verschrikkelijk toegetakeld. De moord is des te schokkender wanneer blijkt dat het gaat om een nieuw geval uit een serie vergelijkbare misdaden.
Het Georgia Onderzoeksbureau wordt ingeschakeld en Ormewood is gedwongen samen te werken met special agent Will Trent van het Arrestatieteam - een man die hij bij voorbaat al niet mag. Maar dan, vierentwintig uur later, komt het geweld angstaanjagend dichtbij in zijn eigen achtertuin. Alles wijst erop dat het raadsel van Monroe's dood verstrengeld is met een verleden dat niet met rust gelaten wil worden.
[Dit bericht is veranderd door Klasbakken (op 22 juli 2006 23:33:08).]
|
|
|
Record Bankzitter
Uit: Amstelveen Vak: - Posts: 581 Reg.: 27 november 2005 | Vandaag gekocht:
Ik ben El Diego
Pijn is Genot-Jan Siebelink
Ajax Seizoensgids 94-95, prachtig boek voor iemand als mij, die deze tijd niet bewust heeft gemaakt.
|
|
|
Peter Administrator
Uit: Jedi Academy Dordrecht Vak: 119 Posts: 18860 Reg.: 5 juni 2001 | Ik ga drie weken weg, dus dat worden drie boeken:
1) The Brethren. Inside the Supreme Court (Woodward en Armstrong). Boek over het reilen en zeilen van de hoogste rechterlijke instantie in de VS.
2) The One Percent Doctrine (Ron Suskind), een boek oorlog tegen het terrorisme. Na 'Plan of Attack' van Woodward weer een boek over besluitvorming in de regering-Bush, maar het is zo verbijsterend dat het niet zal vervelen.
3) Fleshmarkets close (Ian Rankin)
quote: In het prima vertaalde De Rechtelozen (mooie titel ook - de oorspronkelijke luidt Fleshmarket Close) belandt Rebus in de sinistere wereld van vluchtelingen op Britse bodem. Rechtelozen inderdaad: zij zijn de speelbal van huisjesmelkers, makelaars in identiteitspapieren, mensensmokkelaars en gewetenloze zetbazen. Het is niks meer of minder dan moderne slavernij, en dat zijn praktijken waar Rebus via de moord op een asielzoeker op stuit. Een gesloten wereld ook, waarin zowel de handelaars als de vluchtelingen de kaken stijf op elkaar houden.
Hier kom ik de tijd in Planes, trains and automobiles wel mee door 
|
|
|
Kowalczyk Veelbelovend talent
Uit: Amsterdam Vak: 127 Posts: 283 Reg.: 4 januari 2000 |
quote: Record schreef: Ajax Seizoensgids 94-95, prachtig boek voor iemand als mij, die deze tijd niet bewust heeft gemaakt.
Ik neem aan dat je het jaarboek bedoelt, toch?
Als je een beetje rondneust op Marktplaats, Qoop.nl en eBay.nl, dan heb je zo de hele reeks bij elkaar. Er zijn jaarboeken vanaf 1992-1993 en ze duiken regelmatig op die sites op voor een eurootje of zeven, soms zelfs minder.
Which reminds me: vanmiddag even de nieuwe kopen.
Naast de jaarboeken verzamel ik ook de presentatiegidsen (elk jaar nr. 1 van Ajax Magazine). Die heb ik vanaf midden jaren tachtig (al mis ik er nog enkele).
|
|
|
Peter Administrator
Uit: Jedi Academy Dordrecht Vak: 119 Posts: 18860 Reg.: 5 juni 2001 | Sinds '92 - '93 in plaats van '93 - '94? Goed, dan mis ik er dus nog één, die van vorig seizoen niet meegerekend. Dat wordt dus weer zoeken.
|
|
|
quote: Peter schreef:
Sinds '92 - '93 in plaats van '93 - '94? Goed, dan mis ik er dus nog één, die van vorig seizoen niet meegerekend. Dat wordt dus weer zoeken.
Op http://www.boekbeeld.nl/ hebben ze er eentje, momenteel...
Het is wel geinig. Vanaf het seizoen 1992-1993 had ik een seizoenkaart (daarvoor ging ik zo vaak mogelijk op losse kaartjes), dus mij hele 'carrière' als seizoenkaarthouder is keurig geboekstaafd door de heren Endt en Vermeer. Waarvoor dank. 
|
|
|
Peter Administrator
Uit: Jedi Academy Dordrecht Vak: 119 Posts: 18860 Reg.: 5 juni 2001 | De seizoensdvd's kan ik missen, de jaarboeken niet. Mijn traditie sinds 2001 is dat ik ieder jaar mijn jaarboek laat signeren door de spelers die dat jaar nieuw/doorgebroken zijn. En spelers van 1994-1995 zijn natuurlijk ook altijd welkom bij Ajax. Ik kocht dat jaarboek voor 60 euro (zeg maar niks..) en de handtekeningen van Van der Lem, Litmanen, Blind en Van der Sar staan erin. Binnenkort Frank de Boer ook
Boekbeeld verkoopt zelf toch niets? Maar goed, serieus zoeken kan ik toch pas over 3 weken, als ik terug ben. Ik ga eerst vanaf vanavond door Egypte toeren.
[Dit bericht is veranderd door Peter (op 24 juli 2006 13:48:12).]
|
|
|
|
quote: Peter schreef: Boekbeeld verkoopt zelf toch niets?
Je hebt gelijk... Zie het nu pas.
Ik zou zeggen: na je vakantie gewoon eBay en Marktplaats in de gaten houden. Daar komt élk Ajax-jaarboek eens in de zoveel tijd wel voorbij. En op Sportboek.nl duikt er ook wel eens eentje op.
|
|
|
drievierdrie Basisspeler
Vak: 430 Posts: 977 Reg.: 24 mei 2006 | zijn er meer mensennet als ik fan van tom clancy? dat wil zeggen de 'jack ryan serie' die netforce en zo vind ik helemaal niets
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: 127 Posts: 283 Reg.: 4 januari 2000 | Wie op zich mijn boek Vak 127 wel zou willen hebben, maar geen zin heeft om ervoor te betalen, kan twee dingen doen:
1. een exemplaar stelen bij de boekhandel
2. zich aanmelden op de website van het Radio 3FM-programma Met Michiel, want daar zijn namelijk exemplaren te winnen!
Met Michiel besteedt aandacht aan de schrijvers die in het kader van de 'Lowlands Bookstore' op Lowlands voorlezen, en daar hoor ik ook bij. Ik ben gevraagd om een Lowlands-column voor hun website te schrijven. Die vind je hier. Onder de column kun je je aanmelden voor een gratis exemplaar. Winnaars worden in de week van 7 augustus in Met Michiel bekendgemaakt (Radio 3 FM, maandag t/m donderdag, 20.00-22.00 uur).
't Is maar dat je het weet!
|
|
|
h6 Basisspeler
Vak: 410 Posts: 810 Reg.: 11 augustus 2005 |
quote: Die vind je hier.
hehehe , geweldige column !
Vooral het boodschappenlijstje is goud
'1 Edwin van der sar' hehehe..
Ik heb trouwens net ff een boek aangeschaft , vond hem er wel leuk uitzien..
naam : europese voetbalstadions..
Auteur:Michael Heatley.
Dus de belangrijkste europese voetbalstadions en dan met wat info erbij..
Paagman gekocht , 20 eu.
Zal wel 1 dezer dagen even doorbladeren en dan evt. een kleine toelichting geven bij dit boek , nog andere die dit boek ook hebben?
[Dit bericht is veranderd door h6 (op 26 juli 2006 16:05:43).]
|
|
|
AFCA Rood Geselecteerd voor Oranje
Uit: Westland Vak: 429 Posts: 1027 Reg.: 11 mei 2004 |
quote: Kowalczyk schreef:
Wie op zich mijn boek Vak 127 wel zou willen hebben, maar geen zin heeft om ervoor te betalen, kan twee dingen doen:
1. een exemplaar stelen bij de boekhandel
2. zich aanmelden op de website van het Radio 3FM-programma Met Michiel, want daar zijn namelijk exemplaren te winnen!
Met Michiel besteedt aandacht aan de schrijvers die in het kader van de 'Lowlands Bookstore' op Lowlands voorlezen, en daar hoor ik ook bij. Ik ben gevraagd om een Lowlands-column voor hun website te schrijven. Die vind je hier. Onder de column kun je je aanmelden voor een gratis exemplaar. Winnaars worden in de week van 7 augustus in Met Michiel bekendgemaakt (Radio 3 FM, maandag t/m donderdag, 20.00-22.00 uur).
't Is maar dat je het weet!
Dat word dus geen Ajax - RKC voor jou Missen we mooi een hoofdstuk in je nieuwe boek over komend seizoen (nee, flauw, ik weet dat er voorlopig geen 'Ajax' boek meer komt van je, helaas.)
|
|
|
Voetbalgoden Veelbelovend talent
Uit: Alphen aan den Rijn Vak: 409 Posts: 216 Reg.: 21 juli 2006 | Ik heb laat het boek 'Een seizoen met Hellas Verona' van Tim Parks gekocht.
Het boek gaat over een journalist die al lange tijd van Hellas Verona is zijn club in elke wedstrijd gaat volgen. Hierdoor beschrijft hij duidelijk de voetbalcultuur in Italie en hoe men in Italie tegen elkaar aankijkt.
Ik zelf vind het tot nu toe een goed boek waar heel goed de beleving van voetbal in Italie wordt geschreven.
|
|
|
Patrick V Moderator
Uit: Alblasserdam Vak: 428 Posts: 1849 Reg.: 16 juni 2001 |
quote: Voetbalgoden schreef:
Ik heb laat het boek 'Een seizoen met Hellas Verona' van Tim Parks gekocht.
Het boek gaat over een journalist die al lange tijd van Hellas Verona is zijn club in elke wedstrijd gaat volgen. Hierdoor beschrijft hij duidelijk de voetbalcultuur in Italie en hoe men in Italie tegen elkaar aankijkt.
Ik zelf vind het tot nu toe een goed boek waar heel goed de beleving van voetbal in Italie wordt geschreven.
Komt er nog een engelse vertaling van Vak 127? Ik kan me zo voorstellen dat er misschien wel interesse is van buitenlandse supporters.
|
|
|
Voetbalgoden Veelbelovend talent
Uit: Alphen aan den Rijn Vak: 409 Posts: 216 Reg.: 21 juli 2006 | Volgens mij is Belgie het enige buitlandse land waar het boek ook is verschenen. Op de site van de uitgever staan ook geen aanwijzingen te vinden dat het boek ook in het Engels zal uitkomen.
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: 127 Posts: 283 Reg.: 4 januari 2000 | We zijn wel met een aantal Engelse uitgeverijen in contact. Er is wat vage interesse, maar het is moeilijk.
Wat wél een heel serieuze optie is, is dat mijn uitgeverij (de Foreign Media Group) het zélf vertaalt en uitbrengt in Engeland. Ze zijn actief op de Engelse markt (zij het vooral met cd's en dvd's, maar ze willen meer boeken gaan doen).
Ik houd jullie wel op de hoogte van de ontwikkelingen...
|
|
|
Babelindespits Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 1227 Reg.: 4 februari 2003 | Kent iemand een zeer goed (hand)boek over webwinkels?
|
|
|
lucianoHeitinga12 Vedette
Uit: Delft Vak: 410 Posts: 1852 Reg.: 19 juli 2002 | Ik heb ook het boek VAK 127 gelezen en het is een erg leuk boek en het leest lekker door.
Het is vooral leuk om stukken over wedstrijden te lezen waar je ook bepaalde herinneringen bij hebt. Heerenveen thuis.... , en de onderlinge band van je vrienden met wie je ook naar Ajax gaat.
Is een erg leuk boek voor een goede prijs !!
[Dit bericht is veranderd door lucianoHeitinga12 (op 1 augustus 2006 00:29:49).]
|
|
|
Artem Milevski Lid 2de elftal
Vak: 411 Posts: 359 Reg.: 27 mei 2003 | Ook ik heb VAK 127 in huis. Nadat ik het met veel plezier heb gelezen heb ik mijn vader het boek laten lezen. Was wel leuk om met de huidige generatie (mijn neven en ik) en de oude generatie (mijn oom en mijn pa) de belevingen en ervaringen weer te delen daar hun alleen thuis aanwezig zijn en wij met regelmaat ook uit. Het Salou verhaal hebben wij in mindere maten en ook met iets mindere afloop meegemaakt in Lloret,... maar het beste van het boek vind ik toch de ontwikkelingen tussen Daan en J.J. daar wij ons nu in dezelfde fases bevinden. Een aanrader voor elke supporter van Ajax maar met een beetje inlevingsvermogen voor de supporter van de meeste betaald voetbalclubs..
|
|
|