Ajax Netwerk
vrijdag 21 juli 2017 - 06:47                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » Vakantie 2015: Waar naar toe en tips

HR

Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 14 »

HR

AJAXHengelo
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hengelo Ov.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 3 juni 2002

We zijn dit jaar weer eens van plan een vakantie te boeken: ik, mijn vriendin en een kleine van 5 jaar oud.

Nu zitten we te bedenken waar we toch eens naar toe zouden moeten. We willen er zo'n 2000 euro aan besteden voor een all-inclusive vakantie. Daar boven op zullen natuurlijk ook nog wel kosten zijn.

Enkele pre's:

Zon
Strand
Leuk voor kinderen

Waar zou ik het beste zo'n vakantie kunnen boeken? Online of bij een reisbureau?
Waar zou ik het beste naar toe kunnen gaan? Echt een voorkeur heb ik niet maar aan de prijzen te zien lijkt Turkije het eerst in aanmerking te komen.

Verder zijn natuurlijk alle tips welkom. De data wanneer we willen gaan is trouwens begin juli, aan het begin van de schoolvakantie.
HRHR
HR

PDL
Vedette

Vak: 402
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 19 december 2013

Sowieso altijd online en nooit bij een reisbureau. Goed zoeken, voorbereiding en op tijd boeken scheelt vermogens.
HR
HR

DAMSCO
Regelmatige invaller

Vak: 428
Droomaankoop: -
Reg.: 7 oktober 2008

4 weken rondreizen in USA in de zomer. Heeft iemand tips mbt het goedkoop regelen van vliegticket, auto of camper huur/koop, verblijf. De grootste kostenpost zal het huren van een auto zijn. Hier wil dan naturlijk zo goedmogelijk uit komen.

[Dit bericht is veranderd door DAMSCO (op 25 november 2014 11:45:52).]
HR
HR

Mr M
Moderator

Uit: Amsterdam
Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 12 mei 2001

quote:HR
DAMSCO schreef:

4 weken rondreizen in USA in de zomer. Heeft iemand tips mbt het goedkoop regelen van vliegticket, auto of camper huur/koop, verblijf. De grootste kostenpost zal het huren van een auto zijn. Hier wil dan naturlijk zo goedmogelijk uit komen.
HR
Het huren van een auto is helemaal niet zo duur in de VS. Dat moet je echt wel lukken vanaf 600 euro voor vier weken. Een camper huren zou ik alleen doen als je buiten de grote steden blijft en niet te vaak gaat rijden.
HR
HR

El Ernesto
Bankzitter

Vak: -
Reg.: 5 oktober 2006

DAMSCO schreef:

HR
Kijk hier eens rond en je vindt waarschijnlijk antwoorden op alle vragen die je hebt:
http://www.wereldwijzer.nl/index.php

PS Prijzen autohuur hangen mede af van de ophaalplaats en als je de wagen op een andere plaats wilt inleveren zijn meestal drop-off kosten verschuldigd.

[Dit bericht is veranderd door El Ernesto (op 25 november 2014 13:29:45).]
HR
HR

DAMSCO
Regelmatige invaller

Mr M schreef:

(...)

Het huren van een auto is helemaal niet zo duur in de VS. Dat moet je echt wel lukken vanaf 600 euro voor vier weken. Een camper huren zou ik alleen doen als je buiten de grote steden blijft en niet te vaak gaat rijden.
HR
Ik kwam veel hoger uit, maar ben de site kwijt. Ik wil wel in New York ophalen en Las Vegas droppen, wat ook extra kosten heeft. Daarna heb ik nog veel extra kosten omdat we onder de 25 zijn. Ik kwam geloof ik op 2400 euro voor een comfort auto.

El Ernesto schreef:

(...)

Kijk hier eens rond en je vindt waarschijnlijk antwoorden op alle vragen die je hebt:
http://www.wereldwijzer.nl/index.php

PS Prijzen autohuur hangen mede af van de ophaalplaats en als je de wagen op een andere plaats wilt inleveren zijn meestal drop-off kosten verschuldigd.
HR
Thnx, ik zal is kjiken binnenkort.
HR
HR

El Ernesto
Bankzitter

Reg.: 5 oktober 2006

@DAMSCO New York is nou net de allerduurste locatie om een auto te huren; dan kun je beter per trein of bus doorreizen naar b.v. Washington en daar de auto ophalen. Florida is qua autohuur het goedkoopste trouwens.

En als je puur naar de prijzen van autohuur kijkt dan is dit één van de goedkoopste: http://www.rentalcars.com/nl/

[Dit bericht is veranderd door El Ernesto (op 25 november 2014 15:14:08).]
HR
HR

AJAXHengelo
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hengelo Ov.
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 3 juni 2002

Nou, het is Kos geworden.

Iemand nog tips met dingen die je zeker gedaan of gezien moet hebben? Dagje Bodrum staat al in de planning.
HR
HR

DAMSCO
Regelmatige invaller

El Ernesto schreef:

@DAMSCO New York is nou net de allerduurste locatie om een auto te huren; dan kun je beter per trein of bus doorreizen naar b.v. Washington en daar de auto ophalen. Florida is qua autohuur het goedkoopste trouwens.

En als je puur naar de prijzen van autohuur kijkt dan is dit één van de goedkoopste: http://www.rentalcars.com/nl/
HR
Bedankt man! scheelt 400 euro van new york/washington naar las vegas. Zal nog even kijken of het nog goedkoper is in een andere plek vlakbij vegas. 1100 eu met een kia rio, das wel te doen
HR
HR

JB85
Internationale topspeler

Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 30 april 2006

Na jaren van avontuurlijk backpacken door de wereld mag ik me vanaf 2015 wegens gezinsuitbreiding richten op een nieuw type vakantie.

Dus voor de zomer zoek ik een vakantiebestemming in europa waar ik op 1 of max 2 plekken kan blijven, maar waar er wel genoeg te doen is (cultureel, culinair, spotief). Want stilzitten op vakantie kan ik echt niet.

Wie o wie heeft er ideen/tips?
HR
HR

PDL
Vedette

JB85 schreef:

Na jaren van avontuurlijk backpacken door de wereld mag ik me vanaf 2015 wegens gezinsuitbreiding richten op een nieuw type vakantie.

Dus voor de zomer zoek ik een vakantiebestemming in europa waar ik op 1 of max 2 plekken kan blijven, maar waar er wel genoeg te doen is (cultureel, culinair, spotief). Want stilzitten op vakantie kan ik echt niet.

HR
Sicilië! Afgelopen zomer geweest met m'n vriendin. Erg mooi eiland, met 2 stops kun je het grootste gedeelte van het eiland zien (evt met dagtrips) en het barst van de cultuur. Daarnaast lekker eten en goed weer. Horeca is over het algemeen ook nog goedkoper dan NL wat toch weer scheelt. Sportief is er ook genoeg te doen: in het water of op de Etna.
HR
HR

BuZa
Idool

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Mayron George
Reg.: 30 november 2005

PDL schreef:

(...)

Sicilië! Afgelopen zomer geweest met m'n vriendin. Erg mooi eiland, met 2 stops kun je het grootste gedeelte van het eiland zien (evt met dagtrips) en het barst van de cultuur. Daarnaast lekker eten en goed weer. Horeca is over het algemeen ook nog goedkoper dan NL wat toch weer scheelt. Sportief is er ook genoeg te doen: in het water of op de Etna.
HR
Wat hierboven staat of Malta/Cyprus. Ook allebei een ideale combi qua cultuur/ontspanning/klimaat.
HR
HR

JB85
Internationale topspeler

PDL schreef:

(...)

HR
Thanks, die komt heel hoog op het lijstje!
HR
HR

Iker
Legende

Vak: 127
Reg.: 1 oktober 2002

JB85 schreef:

Thanks, die komt heel hoog op het lijstje!
HR
Sicilie is heel erg leuk en mooi. Voor het culinaire kun je heel goed terecht bij die kleine boerderijen/wijngaarden waar je ook kan overnachten. Ze maken er heerlijke gerechten met producten van de eigen gewassen. Vaak maken ze zelf ook wijn.
HR
HR

PDL
Vedette

Als het 'm wordt heb ik ook nog wel wat adresjes. Inderdaad bij zo'n wijngaard of aggriturismo getukt waar je 4-5 gangen mee kon eten incl. wijn en water voor €35 met z'n tweeën :B
HR
HR

stoeptegel
Icoon

Reg.: 15 februari 2012

Als ik ooit het geld nog eens heb ga ik direct naar Antartica.
HR
HR

AFCA3STERREN
Idool

Vak: 126
Reg.: 17 september 2005

Heb binnenkort paar dagen Dublin op de planning staan, iemand tips? Behalve uiteraard Guinnes en de Temple Bar :).....
HR
HR
Ik wil een cursus Spaans volgen in Buenos Aires deze zomer. Iemand ervaringen met Buenos Aires en spaanse cursussen? Is het een aanrader?
HR
HR

FdB
International

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Reg.: 20 september 2005

Afgelopen zomer in Colombia geweest een tijdje, voor de backpackers onder ons een absolute aanrader. Nog niet het meest bekend (al wel upcoming) maar wat een geweldig land. Ontzettend gevarieerd, geweldige bevolking, mooiste vrouwen ter wereld en heel makkelijk te bereizen zowel door de lucht als met de bus. :)
HR
HR

PDL
Vedette

AFCA3STERREN schreef:

Heb binnenkort paar dagen Dublin op de planning staan, iemand tips? Behalve uiteraard Guinnes en de Temple Bar :).....
HR
Hondenraces! Was mijn hoogtepunt 6 jaar geleden. Heerlijk Engels sfeertje met dubieuze mannen in lange regenjassen langs het hek die het ene 50je na het andere incasseren van gokkers. Zelf kun je bij loket of automaat paar piek inzetten om de beleving nog wat heftiger te maken. Ideaal activiteitje voor dat je 's avonds de pub in duikt.
HR
HR

El?Magicooo
Bankzitter

Uit: A'dam
Vak: 424
Reg.: 28 augustus 2011

Maduroman schreef:

Ik wil een cursus Spaans volgen in Buenos Aires deze zomer. Iemand ervaringen met Buenos Aires en spaanse cursussen? Is het een aanrader?
HR
Doen!! Niet teveel naar ervaringen luisteren, gewoon doen en je zal het uitvinden hoe of wat. Daarnaast, Buenos Aires.... wedstrijdjes meepakken denk :D

Ben zelf ieder jaar minimaal 1x per jaar een maand in Thailand om te trainen. Voor mij het perfecte land. Ticket voor + - 500 en het leven kost geen moer. Wedden op kippengevechten, eten op elke hoek van de straat, beste muay thai scholen om te trainen, de vrouwen, het klimaat & op z'n tijd niet te vergeten de whiskey. Voor laten we zeggen 1000 euro kan je al een maand prima leven.
HR
HR

JB85
Internationale topspeler

FdB schreef:

Afgelopen zomer in Colombia geweest een tijdje, voor de backpackers onder ons een absolute aanrader. Nog niet het meest bekend (al wel upcoming) maar wat een geweldig land. Ontzettend gevarieerd, geweldige bevolking, mooiste vrouwen ter wereld en heel makkelijk te bereizen zowel door de lucht als met de bus. :)
HR
Colombia is top ja, ben er zelf 7 jaar geleden geweest. Lekker een week door de jungle dwalen en slapen in hangmatten tussen indianen of het leger. Geweldig uitgaansleven. Makkelijk bereisbaar. (Hoewel ik wel ben beroofd en een keer een avond onschuldig in de cel belande, maar dat kan nou eenmaal gebeuren.
HR
HR

Miro
Veelbelovend talent

Reg.: 16 juni 2001

JB85 schreef:

Dus voor de zomer zoek ik een vakantiebestemming in europa waar ik op 1 of max 2 plekken kan blijven, maar waar er wel genoeg te doen is (cultureel, culinair, sportief). Want stilzitten op vakantie kan ik echt niet.

HR
Dit jaar in Italie geweest (ik heb 2 kleine kinderen) aan de Amalfi kust, vlakbij Napels. We zaten in een soort agriturismo, echt heerlijk eten voor een zacht prijsje. Uit ervaring wel een paar tips:
Voor kinderen maakt het niet zoveel uit waar je heen gaat, maar zon (niet te warm), strand en water is wel ideaal. Zorg er in ieder geval ook voor dat je een 2 kamer appartement hebt, dan hoef je niet steeds bang te zijn dat je de kleine wakker maakt. De Amalfi kust is wel erg stijl, dus veel bochten:) Voor kinderen is dit niet ideaal. Ik vind zelf Cinque Terre ook erg mooi in Italie, zit je vlakbij Toscane en mooie steden en de kust is niet zo stijl.
HR
HR

Sultan
Icoon

Uit: Geldrop
Uploads: 16
Reg.: 16 maart 2001

Mijn vriendin en ik willen ieder jaar een ander continent bezoeken. Zo zijn we begonnen bij Portugal, daarna Cuba, Sri Lanka, Kenia en Tanzania en afgelopen jaar voor de 2e maal naar Costa Rica. Wij willen graag een land waar je zelf zoveel mogelijk kunt doen en zelf kunt rijden en niet teveel vast hangt aan een route. We houden van natuur en wilde dieren en een stad zo nu en dan bezoeken.

Voor komend jaar zouden we volgens onze planning naar Oceanië, Noord-Amerika of Zuid-Amerika moeten gaan. Het eerste zal afvallen, omdat ik daar heen wil als ik ook echt langere tijd weg kan blijven en dat zit er voorlopig nog niet in. Amerika zelf trekt me eigenlijk nauwelijks, dus ik richt mijn pijlen nu op Bolivia. Een perfecte combi tussen natuur, stad, wildlife en cultuur. Waar ik echter een beetje bang voor ben zijn de hoogtes daar waar je enorm ziek van kan worden. Maar ik heb wel al een aardig wensenlijstje voor Bolivia waaronder de zoutpannen en de gevaarlijkste weg ter wereld en misschien nog een uitstapje naar Peru om Machu Picchu te bezoeken.

Mocht Bolivia toch te lastig worden heb ik Namibie of Alaska op mijn lijstje staan. Eerst maar eens goed rondkijken wat precies de mogelijkheden zijn. Tijd genoeg, want ben pas 3 weken terug van Costa Rica en 4 dagen Berlijn :)
HR
HR

Nouri_in_Ajax1
Veelbelovend talent

Reg.: 25 juli 2005

Sultan schreef:

Mijn vriendin en ik willen ieder jaar een ander continent bezoeken. Zo zijn we begonnen bij Portugal, daarna Cuba, Sri Lanka, Kenia en Tanzania en afgelopen jaar voor de 2e maal naar Costa Rica. Wij willen graag een land waar je zelf zoveel mogelijk kunt doen en zelf kunt rijden en niet teveel vast hangt aan een route. We houden van natuur en wilde dieren en een stad zo nu en dan bezoeken.

Voor komend jaar zouden we volgens onze planning naar Oceanië, Noord-Amerika of Zuid-Amerika moeten gaan. Het eerste zal afvallen, omdat ik daar heen wil als ik ook echt langere tijd weg kan blijven en dat zit er voorlopig nog niet in. Amerika zelf trekt me eigenlijk nauwelijks, dus ik richt mijn pijlen nu op Bolivia. Een perfecte combi tussen natuur, stad, wildlife en cultuur. Waar ik echter een beetje bang voor ben zijn de hoogtes daar waar je enorm ziek van kan worden. Maar ik heb wel al een aardig wensenlijstje voor Bolivia waaronder de zoutpannen en de gevaarlijkste weg ter wereld en misschien nog een uitstapje naar Peru om Machu Picchu te bezoeken.

Mocht Bolivia toch te lastig worden heb ik Namibie of Alaska op mijn lijstje staan. Eerst maar eens goed rondkijken wat precies de mogelijkheden zijn. Tijd genoeg, want ben pas 3 weken terug van Costa Rica en 4 dagen Berlijn :)
HR
Je zult er zeker in meer of mindere mate last van krijgen, maar een reis naar Bolivia en/of Peru is ondanks deze 'ontbering' echt wel aan te raden. Juist door de bijzondere omstandigheden is het een superervaring waar je nooit spijt van zal krijgen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » Vakantie 2015: Waar naar toe en tips

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 85,7% dat Feyenoord wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van OGC Nice-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!