Ajax Netwerk
donderdag 27 juli 2017 - 00:39                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » [Centraal] De Mobiele Telefoons Topic (vervolg)

HR

Deze topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 13 »

HR

BassieAdam
Moderator

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 8 juli 2003

Het vorige topic was corrupt geraakt door een foute link (let op als je links post). Hier zijn de laatste posts van de vorige topic:

quote:HR
Van de film
quote:
SvenB schreef:

Apple heeft in nederland een marktaandeel van rond de 15%. Kan niet echt stellen dat ze voor het grote volk produkten maken met uitzondering van de chauvinistische amerikanen. Apple is vooral populair onder het soort mensen die hun spullen kunnen veroorloven.

De ipod, iphone en ipad had ieder zijn voorgangers gemaakt door anderen ( check voor de grap eens de palm treo 700 of de nokia 9000 communicator ). Ook apple heeft deze produkten niet bedacht van scratch maar gewoon al bestaande concepten doorontwikkeld en uitgebracht.

Marktaandeel van wat? Telefoons, computers, ipods, ipads of alles tezamen?
De palm en de nokia waren net zo gebruiksvriendelijk als een nasa-raket. Er waren ook heus mp3-spelers, maar ook die waren behoorlijk crappy en apple heeft een behoorlijk grote rol gespeeld in de digitalisering van de muziek. Toch echt vernieuwend.
Een tablet was in 1980 al gemaakt, daar gaat het niet om. Het gaat er om om het aan de man te brengen als functioneel produkt. En ik ben er van overtuigd dat we nog steeds geen tablets hadden op de manier waarop we ze vandaag de dag kennen zonder apple.

@thelegend,
Tussen de ipod en de iphone zat 6 jaar. Tussen de iphone en de ipad zat 3 jaar, wat vreselijk kort is. Nu zitten ze weer op 3 jaar en jij verwacht dat ze nu weer met iets nieuws komen? Waarom verwacht eigenlijk niemand van samsung een nieuw product?
Natuurlijk weet ik niet wat er voor nieuws in de pijplijn zit want als apple wat (echt) nieuws in de pijplijn heeft zitten weet niemand daar ooit wat van.

@robert,
De prijs is zeker lager, ik bedoel, kijk maar op de site van apple...
De mini-tablets van de concurrent zijn goedkoper, net zoals 99% van de telefoons. Maar als je in de lagere prijsklasse zit dan werken ze helemaal niet prima en als je in de hogere prijsklasse zit werken ze prima maar heb je weer te maken met android. Als je niet van gebruikersgemak houdt en je het ook prima vind om elke week CC-cleaner op je windows-computer te gebruiken is er dan inderdaad niets dat je tegenhoudt om voor de goedkopere variant te kiezen.

Natuurlijk is it all about the money. Maar apple heeft een manier gevonden om veel geld te verdienen door een bepaalde standaard te zetten, en dat is niet het zoveelste product met betere specs maken. Zolang ze zich daar niet al te druk om maken blijft het goed gaan. Of de aandelen nu 300, 400 of 500 dollar waard zijn.

SvenB
Gepost op 17 januari 2013 om 19:35:17.
quote:
Van de film schreef:

(...)

Marktaandeel van wat? Telefoons, computers, ipods, ipads of alles tezamen?
De palm en de nokia waren net zo gebruiksvriendelijk als een nasa-raket.

Er waren ook heus mp3-spelers, maar ook die waren behoorlijk crappy en apple heeft een behoorlijk grote rol gespeeld in de digitalisering van de muziek. Toch echt vernieuwend.

@robert,
De prijs is zeker lager, ik bedoel, kijk maar op de site van apple...
De mini-tablets van de concurrent zijn goedkoper, net zoals 99% van de telefoons. Maar als je in de lagere prijsklasse zit dan werken ze helemaal niet prima en als je in de hogere prijsklasse zit werken ze prima maar heb je weer te maken met android. Als je niet van gebruikersgemak houdt en je het ook prima vind om elke week CC-cleaner op je windows-computer te gebruiken is er dan inderdaad niets dat je tegenhoudt om voor de goedkopere variant te kiezen.

Marktaandeel van IOS in nederland. Volgens mij zijn de ipods daar buiten beschouwing gelaten maar is dat toch een markt die op een dood spoor zit met de komst van smartphones. Vooral de eerste iphone was enorm beperkt in zijn mogelijkheden dus ook niet echt vriendelijk voor ze gebruikers in die zin.

Enige wat vernieuwend was aan de ipod was de besturing. Qua geluidskwaliteit een matig apparaat en een succes te danken aan marketing. overgins is itunes ook een draak van een programma om muziek mee te syncen.

Een lagere prijs klasse houd dus in dat je met een minderwaardig produkt te maken hebt. Een hogere prijsklasse krijg je te maken met android? Vergelijk de Nexus 7 en de ipad mini eens voor de grap, de mini komt niet eens in de buurt van de Nexus. Ook in de hogere prijsklasses zijn er genoeg tablets die gelijkwaardig zijn aan een ipad 4. Gebruikersgemak was onder android 2 mischien nog een valide argument met de komst van android 4 kan je wel stoppen met het standaard gebruikersgemak riedeltje.

Je hebt zelf al aangegeven dat je een apple fanboy bent dus een simpel statement als windows en CCleaner elke week te moeten gebruiken slaan totaal nergens op.

[Dit bericht is veranderd door SvenB (op 17 januari 2013 19:36:13).]

TheLegend
quote:
Van de film schreef:

(...)

Tussen de ipod en de iphone zat 6 jaar. Tussen de iphone en de ipad zat 3 jaar, wat vreselijk kort is. Nu zitten ze weer op 3 jaar en jij verwacht dat ze nu weer met iets nieuws komen? Waarom verwacht eigenlijk niemand van samsung een nieuw product?
Natuurlijk weet ik niet wat er voor nieuws in de pijplijn zit want als apple wat (echt) nieuws in de pijplijn heeft zitten weet niemand daar ooit wat van.

Wat mij betreft vrij simpel, omdat het toch steeds Apple is die op de markt vooruit loopt en met zaken komt die het - ook al is het soms na verloop van tijd - allemaal veel simpeler doen lijken? Samsung, HTC et cetera hobbelen er allemaal achteraan en komen met hun eigen 'iPads', die in het geval van HTC ook nog eens behoorlijk mislukt is (de Flyer). Ik kan me geen enkel product voor de geest halen waarmee de Koreanen zijn gekomen dat A. vooruitstrevend was en B. volstrekt onverwachts kwam. Die Koreanen zijn best knappe koppen maar de knapste koppen lijken toch in Silicon Valley te zitten. Daar komt de simpel te bedienen iPod vandaan, daar komt de eerste echte Smartphone voor de massa vandaan (de gewone sterveling kon die Nokia 9000 niet bedienen, laat staan aanschaffen), daar kwam de eerste tablet vandaan die A. goed werkte en B. een echte kaskraker werd.

Tussen de eerste iPod en de iPhone zit 6 jaar en tussen de iPhone en de iPad 3 jaar, in totaal 9 jaar dus. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze in die 6 en 3 jaar maar met 1 ander product bezig zijn geweest. Ik kan me niet voorstellen dat ze niet al vanaf de lancering van de iPad op een nieuw reusachtig gouden ei aan het broeden zijn (of dat nou hun intentie is of niet). Het zal toch niet zo zijn dat ze pas een x aantal jaren na de uitkomst van de tablet iets nieuws, wat we wederom niet nodig hebben - dat is de echte kracht als je het mij vraagt, iets ontwikkelen waar niemand op zit te wachten - gaan ontwerpen? Dat ze nog zolang op 1 nieuw product kunnen teren?

Apple is vooruitstrevend geweest - al vanaf dag 1, Samsung niet, Microsoft al helemaal niet. Die ontwikkelen alleen de bestaande producten door.

SvenB
quote:
TheLegend schreef:

(...)
Apple is vooruitstrevend geweest - al vanaf dag 1, Samsung niet, Microsoft al helemaal niet. Die ontwikkelen alleen de bestaande producten door.

Apple doet niks anders dan bestaande concepten doorontwikkelen. Zoals in een post al eerder aangaf hadden de ipad,iphone en ipod al hun voorgangers. Je kan niet stellen dat ze totaal nieuwe producten hebben uitgebracht.

Het vooruitstrevende is er bij apple na dag 1 ook verdwenen.

TheLegend
quote:
SvenB schreef:

(...)

Apple doet niks anders dan bestaande concepten doorontwikkelen. Zoals in een post al eerder aangaf hadden de ipad,iphone en ipod al hun voorgangers. Je kan niet stellen dat ze totaal nieuwe producten hebben uitgebracht.

Het vooruitstrevende is er bij apple na dag 1 ook verdwenen.

Misschien is vooruitstrevend niet het goede woord, ze maken van die producten (zoals het voorbeeld in mijn vorige post, de Nokia 9000 - nou ja die credits zijn voor jouw - die niet toegankelijk was voor het gewone publiek laat staan dat ze die konden bedienen) wel iets waardoor het overgrote deel van de wereldbevolking er over kan beschikken en het werkt allemaal vrij simpel op zich. Hadden we straks dankzij Samsung of Microsoft een tablet gekocht? Als ze er al mee waren gekomen? Ik denk het niet. Dus in dat opzicht vind ik Apple wel degelijk 'vooruitstrevend'.

Nieuw niet, wel toegankelijk gemaakt voor de massa. Daarna volgde de rest van de technologen.

Ronnie D.
quote:
TheLegend schreef:

(...)

Misschien is vooruitstrevend niet het goede woord, ze maken van die producten (zoals het voorbeeld in mijn vorige post, de Nokia 9000 - nou ja die credits zijn voor jouw - die niet toegankelijk was voor het gewone publiek laat staan dat ze die konden bedienen) wel iets waardoor het overgrote deel van de wereldbevolking er over kan beschikken en het werkt allemaal vrij simpel op zich. Hadden we straks dankzij Samsung of Microsoft een tablet gekocht? Als ze er al mee waren gekomen? Ik denk het niet. Dus in dat opzicht vind ik Apple wel degelijk 'vooruitstrevend'.

Nieuw niet, wel toegankelijk gemaakt voor de massa. Daarna volgde de rest van de technologen.

Feitelijk zit het vooruitstrevende dus in de manier van vermarkten van het product. Technologisch was het vanaf het begin al een samenraapsel van onderdelen die ze buitenshuis betrokken. o.a. van Samsung.

Wat ze wel goed hebben gedaan is een OS neerzetten wat voor de leek simpel te bedienen is.

TheLegend
quote:
Ronnie D. schreef:

(...)

Feitelijk zit het vooruitstrevende dus in de manier van vermarkten van het product. Technologisch was het vanaf het begin al een samenraapsel van onderdelen die ze buitenshuis betrokken. o.a. van Samsung.

Wat ze wel goed hebben gedaan is een OS neerzetten wat voor de leek simpel te bedienen is.

Mooi omschreven, daar komt het op neer inderdaad maar ik kreeg het niet uit m'n bakkes Vermarkten is immers ook een kwaliteit. Reclame maken doen ze niet, ze doen niet aan sponsoring van teams of individuen et cetera et cetera. Het product moet zich als het ware vanzelf verkopen, met een beetje hulp en geheimzinnigheid van haar her-ontdekker. Niet iedereen is daar toe in staat.

Ben benieuwd of Apple nog een lawsuit gaat indienen tegen HTC:
http://925.nl/archief/2013/01/18/dit-wordt-het-nieuwe-toestel-van-htc-niet-te-verwarren-met-de-ip
HR
HRHR
HR

Van de film
Nummer 14

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 30 november 2003

Ja hallo, net een hele post getypt, is het topic ineens gesloten :P.

@robert
'Ben het niet helemaal met je eens :B.

Dat apple alleen compatible (ook niet helemaal waar) is inderdaad een groot nadeel als je ook met andere devices wilt werken. Het voordeel er van is dat wát je hebt van apple ook naadloos op elkaar aansluit. Dat is voor mij wel een voordeel omdat ik geen windows meer gebruik. Voor iemand die beide zou willen gebruiken is het inderdaad zo'n groot nadeel dat je moet kiezen.

Je 'rant' over iTunes is omdat je iTunes wilt gebruiken als een windowsprogramma. Deze discussie heb ik wel met meerdere mensen gehad, maar als je kritiek wilt hebben op een apple-programma is het wel zo fair dat je het ook gebruikt op de manier waarop het bedoeld is. Het file-systeem van windows is bedoelt om zo mee te werken zoals jij dat omschrijft. ITunes niet. ITunes is erop gebaseerd dat je je muziekcollectie op je computer hebt staan en dat je die op die manier ook naar je iPhone of iPod kopieert. Wil je een lijst met bijvoorbeeld alleen muziek voor sport? Dan heb je die zo gemaakt en gesynched met je iPhone. Je kunt het zelfs zo instellen dat het allemaal draadloos en automatisch gebeurd. Voor mij dus supersnel. Bij iTunes is het niet de bedoeling dat je loopt te copy-pasten met bestanden en files. Als je dat wel wilt doen is iTunes dus inderdaad een kutprogramma. Hou je niet van de form-factor? Dan moet je voor wat anders kiezen. Maar ga geen apple-producten/programma's afschrijven omdat ze niet op een windows-manier werken.

Voor mij is dus alles behalve omslachtig. Sterker nog, ik heb er geen omkijken naar. Alle muziek die ik download staat binnen een paar seconden en automatisch op al mijn devices.

Het punt over stekkertjes ben ik het mee eens en is waarschijnlijk de reden dat apple alles draadloos wil doen ;-) (airplay).

Jij ziet iTunes als iets negatiefs. Ik zie het als een vooruitgang ten opzichte van mijn windows tijdperk. Dat jij dat niet met mij eens bent maakt mij geen fanboy (daar zijn andere hele goede argumenten voor :B).
En als voor veel mensen (inclusief ik) de compatibiliteit geen probleem is dat niet het niet willen zien of negeren van negatieve punten.

Ik denk ook niet dat apple zo'n groot bedrijf is geworden door alleen domme amerikanen en vrouwen... Over fanboy-gedrag gesproken...'
HR
HR

Ronnie D.
Regelmatige invaller

Vak: 402
Reg.: 18 augustus 2007

Van de film schreef:

Ja hallo, net een hele post getypt, is het topic ineens gesloten :P.

@robert
'Ben het niet helemaal met je eens :B.

Dat apple alleen compatible (ook niet helemaal waar) is inderdaad een groot nadeel als je ook met andere devices wilt werken. Het voordeel er van is dat wát je hebt van apple ook naadloos op elkaar aansluit. Dat is voor mij wel een voordeel omdat ik geen windows meer gebruik. Voor iemand die beide zou willen gebruiken is het inderdaad zo'n groot nadeel dat je moet kiezen.

Je 'rant' over iTunes is omdat je iTunes wilt gebruiken als een windowsprogramma. Deze discussie heb ik wel met meerdere mensen gehad, maar als je kritiek wilt hebben op een apple-programma is het wel zo fair dat je het ook gebruikt op de manier waarop het bedoeld is. Het file-systeem van windows is bedoelt om zo mee te werken zoals jij dat omschrijft. ITunes niet. ITunes is erop gebaseerd dat je je muziekcollectie op je computer hebt staan en dat je die op die manier ook naar je iPhone of iPod kopieert. Wil je een lijst met bijvoorbeeld alleen muziek voor sport? Dan heb je die zo gemaakt en gesynched met je iPhone. Je kunt het zelfs zo instellen dat het allemaal draadloos en automatisch gebeurd. Voor mij dus supersnel. Bij iTunes is het niet de bedoeling dat je loopt te copy-pasten met bestanden en files. Als je dat wel wilt doen is iTunes dus inderdaad een kutprogramma. Hou je niet van de form-factor? Dan moet je voor wat anders kiezen. Maar ga geen apple-producten/programma's afschrijven omdat ze niet op een windows-manier werken.
HR
Apple heeft er een Windows versie voor gemaakt. Aan hun dus ook te zorgen dat het compatible is met de manier waarop Windows bestanden verwerkt.

Voor mij is dus alles behalve omslachtig. Sterker nog, ik heb er geen omkijken naar. Alle muziek die ik download staat binnen een paar seconden en automatisch op al mijn devices.
HR
Dat is een kwestie van waar je wensen liggen. Als ik een map met muziek heb, wat is het nut om door iTunes nog eens een mapje aan te laten maken met exact hetzelfde.

Ik heb op mijn PC de bestaande mappen gewoon gedeeld met mijn Android devices. Wil ik muziek dan ga ik met mijn telefoon of tablet naar die map en speel het af. Zonder touwtjes. Wil ik het in het geheugen van mijn telefoon of tablet, dan sleep ik het uit die gedeelde map naar mijn device. Ook zonder touwtjes.
Makkelijker kan het niet.

Of ik zet het hele spulletje in een cloud en speel het vandaar af.

[Dit bericht is veranderd door Ronnie D. (op 6 februari 2013 19:55:50).]
HR
HR

Dragomir
Vedette

Uit: Den Bosch
Reg.: 7 mei 2000

Jezus Christus wat een hoop gejank en gelul hier zeg. Gebruik gewoon wat je het fijnst vind, and be done with it.

Voor alle duidelijkheid Apple heeft nooit iets uitgevonden, behalve hoe ze iets goed verkoopbaar kunnen maken. Verder is het een patent-troll (rechtzaken over zaken als afgeronde hoeken en 'slide to unlock' gaan nergens over), die de alle principes van corporate social responsibility nog meer in de wind slaat dan de andere grote globale spelers.

Kwa gebruik is het erg gebruiksvriendelijk, maar is men hier zo erg in doorgeschoten dat het voor iemand als mij zijn doel voorbij schiet. Ze hebben met alle beperkingen een trend ingezet waardoor de smartphone een innovatieslag heeft gemist en feitelijk in vergelijking met Symbian en Windows Mobile mìnder kan ipv meer. Android heeft het wat meer opengegooid, maar bood nog steeds niet dezelfde functionaliteit als die oude smartphone OS'. Mijn hoop is daarom gevestigd op de het Ubuntu OS voor smartphones. Dat lijkt iets te zijn op het niveau waarop smartphones allang hadden moeten zitten.

Tegenwoordig vind ik iOS wat ouderwets aan doen. Hoewel het voor tablets wel het soepelst werkt. Ook tov Jellybean. Bij kleinere tablets maakt dat niet veel uit, omdat je daar de telefoon-ervaring nog hebt. Maar voor grotere tablets heeft Android nog wel een stap te maken. De reden dat ik toch voor een Androidtablet ben gegaan is in de eerste plaats file-management, en ten tweede de ondersteuning van lossless audio. Een iPad ondersteunt alleen maar ALAC en voor file management moet je jailbreaken en zijn je opties nog altijd beperkt. Je garantie ben je wel kwijt. Verder ben ik ook niet van krassen op mijn apparaat.

Windows 8-tablets werken ook erg soepel, maar liggen toch wat hoger in de prijs. Tenminste wanneer je gewoon Windows 8 wil hebben. Met RT heb je ook een aardig systeem dat net zo soepel en responsief is als iOS, maar eveneens geen filemanagement. Aangezien ik toch mijn PC's en mediaspelers wil kunnen managen, heb ik dat dus gewoon nodig.

Mijn volgende telefoon, wordt waarschijnlijk de Xperia Z. Ik had me ergens voorgenomen om alleen nog maar Nexus-telefoons te nemen, maar eigenlijk boeit dat niet echt voor telefoons. Als het maar prima bruiknaar is. Evt. kan ik ook nog rooten en dan middels een custom rom de nieuwste versie installeren, maar daar ben ik inmiddels wel een beetje klaar mee.

Van de film schreef:

Ja hallo, net een hele post getypt, is het topic ineens gesloten :P.HR
Dan klik je op 'terug' en doe je even copy-paste??

Van de film schreef:

Dat apple alleen compatible (ook niet helemaal waar) is inderdaad een groot nadeel als je ook met andere devices wilt werken. Het voordeel er van is dat wát je hebt van apple ook naadloos op elkaar aansluit. Dat is voor mij wel een voordeel omdat ik geen windows meer gebruik.HR
Wat heeft Windows te maken met het niet naadloos op elkaar aansluiten? Als je gewoon de standaard DLNA-protocollen gebruikt kun je alles gewoon terugvinden. Hetzelfde geldt voor SMB. Ik heb iig nooit problemen gehad met dat dingen niet goed werken doordat het OS Windows was. Hetzelfde geldt overigens voor Linux en OSX. Maar dat is dus niets bijzonders.

Je 'rant' over iTunes is omdat je iTunes wilt gebruiken als een windowsprogramma. Deze discussie heb ik wel met meerdere mensen gehad, maar als je kritiek wilt hebben op een apple-programma is het wel zo fair dat je het ook gebruikt op de manier waarop het bedoeld is.HR
Dit is onzin. Als Apple iTunes voor Windows uitbrengt, mag je dat toch gewoon vergelijken met andere Windows programma's? Daar is het immers voor bedoeld, anders kwam het niet voor Windows uit. Het is gewoon een kutprogramma. Maar goed, ik snap niet waarom mensen überhaupt iTunes zouden gebruiken op Windows. Om muziek te kopen? Ik download gratis in betere kwaliteit. Series zijn wel in goede kwaliteit op iTunes te krijgen en het duurt vaak een paar uur voordat die elders te krijgen zijn. Meestal zijn ze ook in iets betere kwaliteit dan de reguliere HD-releases. Maar dan is iTunes alleen nuttig voor het downloaden en niet als afspeel-programma.

Het file-systeem van windows is bedoelt om zo mee te werken zoals jij dat omschrijft. ITunes niet. ITunes is erop gebaseerd dat je je muziekcollectie op je computer hebt staan en dat je die op die manier ook naar je iPhone of iPod kopieert.HR
Het is erop gebaseerd dat je het opgelegde file-systeem volgt. Bij windows heb je een keus. En die keus zou er moeten zijn. Je kan overigens net zo goed syncen op basis van ID3-tags. Windows Mediaplayer heeft die fuctie al sinds Windows 2000 ingebouwd. Verschillende audio-spelers ook. Daar heeft Apple het ook van overgenomen, en vervolgens de mogelijkheid om te kiezen weggenomen.

Het punt over stekkertjes ben ik het mee eens en is waarschijnlijk de reden dat apple alles draadloos wil doen ;-) (airplay).HR
Nu ze alles klaar hebben om draadloos dicht te gooien hebben ze dat gedaan. Syncen ging in het begin met een kabeltje, waar het in Windows Mobile en Symbian al vrij normaal was om alles via bluetooth of een netwerkprotocol te doen als je dat wilde. Heck, volgens mij is het nog niet zo lang geleden dat zelfs videobellen bij Apple alleen maar over wifi kon.

Ik denk ook niet dat apple zo'n groot bedrijf is geworden door alleen domme amerikanen en vrouwen... Over fanboy-gedrag gesproken...'
HR
De voornaamste reden daarvoor is de verkoopbaarheid. Die hebben ze gewoon zeer goed neergezet. De meeste mensen interesseren zich niet voor allerlei beperkingen en privacy-overschrijdingen, aangezien ze het nooit gebruiken cq zich er niet bewust van zijn. Maar dit is als je het hebt over wat 'goed' is natuurlijk een redenatie van de onderste plank. Justin Bieber scoort ook beter dan waarschijnlijk alle kwaliteitsartiesten.

[Dit bericht is veranderd door Dragomir (op 7 februari 2013 04:24:20).]
HR
HR

Van de film
Nummer 14

Ik denk dat ik me maar aansluit bij jou eerste zin ;).

Overigens zijn ook veel apple fanboys het met je eens over iTunes. Ik hoor eigenlijk alleen maar negatieve geluiden over de nieuwe iTunes. Volgens mij ben ik de enige met goede ervaringen.

[Dit bericht is veranderd door Van de film (op 6 februari 2013 22:43:42).]
HR
HR

SvenB
Veelbelovend talent

Uit: Amsterdam
Vak: 414
Reg.: 20 december 2007

Van de film schreef:
HR
Tuurlijk niet maar de iphone heeft in Amerika een marktaandeel wat een keer of 4/5 groter is dan in Europa. Komt nog bij dat Apple een grotor percentage van de prijs als winst pakt tegenover de concurentie.
HR
HR

BillyTheKid
Internationale topspeler

Uit: Zwolle NL
Vak: -
Reg.: 5 april 2000

Dragomir schreef:

Jezus Christus wat een hoop gejank en gelul hier zeg. Gebruik gewoon wat je het fijnst vind, and be done with it.

HR
Zijn we nu op een forum om dit topic te bespreken? Als je van discussie zenuwachtig wordt, kun je ook wegblijven, deelname is vrijwillig.
Gelukkig ga je in je post vervolgens uitgebreid mee in het "gejank en gelul", waarmee je de onzin van je eerste zinnen onderstreept.
HR
HR

Dragomir
Vedette

BillyTheKid schreef:

(...)

Zijn we nu op een forum om dit topic te bespreken? Als je van discussie zenuwachtig wordt, kun je ook wegblijven, deelname is vrijwillig.
Gelukkig ga je in je post vervolgens uitgebreid mee in het "gejank en gelul", waarmee je de onzin van je eerste zinnen onderstreept.
HR
Het ging mij erom dat iets niet per definitie beter of slechter is. Ik zie hier allerlei ongfundeerde fanboy-praat voorbij komen dat helemaal niets toevoegt. Dat is wat ik gejank en gelul noemde
HR
HR

BillyTheKid
Internationale topspeler

Dragomir schreef:

(...)
Het ging mij erom dat iets niet per definitie beter of slechter is. Ik zie hier allerlei ongfundeerde fanboy-praat voorbij komen dat helemaal niets toevoegt. Dat is wat ik gejank en gelul noemde
HR
Wel een beetje een dooddoener hoor. In discussie houd je verschillende visies tegen elkaar met als doel je eigen en andermans visie te verrijken, verbeteren. Je weegt zaken tegen elkaar af en ja, daarbij probeer je te achterhalen wat nu beter, fijner, slimmer, mooier is. Dat mensen verschillende criteria hanteren in de afweging, kan leiden tot het feit dat je het niet eens wordt, maar dat hoeft ook niet.
HR
HR

Dragomir
Vedette

BillyTheKid schreef:

(...)

Wel een beetje een dooddoener hoor. In discussie houd je verschillende visies tegen elkaar met als doel je eigen en andermans visie te verrijken, verbeteren. Je weegt zaken tegen elkaar af en ja, daarbij probeer je te achterhalen wat nu beter, fijner, slimmer, mooier is. Dat mensen verschillende criteria hanteren in de afweging, kan leiden tot het feit dat je het niet eens wordt, maar dat hoeft ook niet.
HR
Ik snap wat je bedoelt, en je hebt ook wel gelijk. Maar het hele fanboygehalte komt me in deze discussie (niet alleen hier, maar op verschillende plekken op het internet) gewoon de strot uit. De waarde van argumenten tellen dan immers niet meer.
Ik heb het dan over uitspraken als:

Wat mij betreft vrij simpel, omdat het toch steeds Apple is die op de markt vooruit loopt en met zaken komt die het - ook al is het soms na verloop van tijd - allemaal veel simpeler doen lijken? Samsung, HTC et cetera hobbelen er allemaal achteraan en komen met hun eigen 'iPads', die in het geval van HTC ook nog eens behoorlijk mislukt is (de Flyer). Ik kan me geen enkel product voor de geest halen waarmee de Koreanen zijn gekomen dat A. vooruitstrevend was en B. volstrekt onverwachts kwam. Die Koreanen zijn best knappe koppen maar de knapste koppen lijken toch in Silicon Valley te zittenHR
Onzin (Galaxy Tab, Asus Transformer, Nexus 7, Nexus 10 zijn bijv. meer dan prima tablets; het noemen van de flyer is not zo legitiem als het noemen van het door Apple zelf gebouwde OS9 (uit de tijd, waarbij HTC er zelf voor koos om het niet te blijven ondersteunen en Apple er uiteindelijk voor koos om BSD te gebruiken voor OS-X), ongefundeerd en duidelijk blijk gevend van een flinke onbekendheid met de materie. Bijvoorbeeld dat idee over de mp3 speler. Dat was niet de eerste bruikbare mp3-speler, die was namelijk van Diamond, en dat was gewoon een populair apparaat.

En knapste koppen zitten in Silicon Valley??? Omdat ze een GUI kunnen ontwerpen, waarvan ze het principe hebben overgenomen van een ander (Xerox)??? Ondertussen liepen Apples Mobiele devices pas sinds de laatste generatie niet meer op basis van SoC's die door Samsung gemaakt zijn. Net als dat ze hun schermen van Samsung, LG en Sharp afnemen. En het gaat ook niet meer over telefoons. Het is dus pure Apple-fanboypraat wat ook nog eens onzin is. En dat is iets anders dan een mening.

Zijn ideeën over Symbian gaan ook nergens over. De Nokia Communicator-modellen werden onwijs goed verkocht. Symbian toestellen waren wel meer voor de techie of de zakelijke gebruiker. Maar het is onzin om te stellen dat het alleen voor mensen was die een NASA-raket konden bedienen. Heck, de Nokia N-serie verkocht ook ontzettend goed.

Wat Apple feitelijk steeds doet chocolade cake met glazuur uitvinden. We kennen alle drie. Zelfs de combinatie tussen chocolade en cake. Maar Apple weet het met een eigen sausje net wat lekkerder aan te bieden. Wil je echter geen of iets anders dan glazuur, dan heb je pech. Andere opties bestaan niet meer.

[Dit bericht is veranderd door Dragomir (op 7 februari 2013 15:22:17).]
HR
HR

Van de film
Nummer 14

Ja sorry, maar ik geloof er niks van dat er een nexus 7 of 10 was geweest zonder de iPad. Kun je fanboy-eurisme noemen, maar zo is het gewoon. Net als dat er geen fatsoenlijk touchscreen op een samsung zou zitten zonder de iPhone. Mij komt een beetje dat gezeur de strot uit dat apple helemaal niets nieuws heeft uitgevonden en dat anderen het ook kunnen. Hell, zonder apple (lees: wozniak en jobs) was er niet eens een consumer computer geweest.
HR
HR

BassieAdam
Moderator

Reg.: 8 juli 2003

Van de film schreef:

Ja sorry, maar ik geloof er niks van dat er een nexus 7 of 10 was geweest zonder de iPad. Kun je fanboy-eurisme noemen, maar zo is het gewoon. Net als dat er geen fatsoenlijk touchscreen op een samsung zou zitten zonder de iPhone. Mij komt een beetje dat gezeur de strot uit dat apple helemaal niets nieuws heeft uitgevonden en dat anderen het ook kunnen. Hell, zonder apple (lees: wozniak en jobs) was er niet eens een consumer computer geweest.
HR
Je had voor de iPhone al Windows phones met een groter touch screen, dus die screens zouden hoe dan ook wel gekomen zijn denk ik. De manier waarop Apple met apps werkt echter is echt wel vernieuwend en trendsettend geweest.
HR
HR

SvenB
Veelbelovend talent

Van de film schreef:

Ja sorry, maar ik geloof er niks van dat er een nexus 7 of 10 was geweest zonder de iPad. Kun je fanboy-eurisme noemen, maar zo is het gewoon.

Net als dat er geen fatsoenlijk touchscreen op een samsung zou zitten zonder de iPhone. Mij komt een beetje dat gezeur de strot uit dat apple helemaal niets nieuws heeft uitgevonden en dat anderen het ook kunnen. Hell, zonder apple (lees: wozniak en jobs) was er niet eens een consumer computer geweest.
HR

In 2000 Microsoft coined the term Microsoft Tablet PC for tablet PCs built to Microsoft's specification, and running a licensed specific tablet enhanced version of its Microsoft Windows OS.[24] Microsoft Tablet PCs were targeted to address business needs mainly as note-taking devices, and as rugged devices for field work. In the health care sector, tablet computers were intended for data capture – such as registering feedback on the patient experience at the bedside.HR
Dus zonder de tablets van o.a microsoft en HP had er geen apple ipad geweest.
"Het is gewoon zo" is helaas weer een dooddoener zonder enige vorm van argument.

Apple heeft helaas het touch screen niet uitgevonden en ze maken ze zelf ook niet. Alle onderdelen komen bij een andere fabrikant vandaan, het enige wat overblijft voor apple is het design van de behuizing en de software.

De consumer computers waren er voor macintosh ook al. Mac bediende toen al een niche markt (grafische branche).

[Dit bericht is veranderd door SvenB (op 7 februari 2013 19:13:11).]
HR
HR

BillyTheKid
Internationale topspeler

Feit is wel dat Apple met zijn eerste iPhone vernieuwend was in de kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid van de smartphone. De gebruikte technieken hebben ze niet zelf uitgevonden, wel hebben ze de technieken goed samengebracht in de eerste iPhone.

Dit is wat mij betreft de eerste, laatste en enige verdienste van Apple.
HR
HR

Van de film
Nummer 14

SvenB schreef:

Dus zonder de tablets van o.a microsoft en HP had er geen apple ipad geweest.
"Het is gewoon zo" is helaas weer een dooddoener zonder enige vorm van argument.

HR
Met als verschil dat apple het naar het grote publiek heeft gebracht. Net zoals met alles. Apple heeft zelf inderdaad maar bar weinig uitgevonden, maar zijn met zo ongeveer elk product vernieuwend geweest in hoe de consument het gebruikt. Dat kun je ietwat denigrerend marketing noemen, maar dat is wat mij betreft de waarheid. Argumenten daarvoor kun je niet geven want er zal altijd iemand roepen dat zonder apple andere bedrijven de producten wel zo populair had gemaakt.
HR
HR

Woot
Icoon

Uit: Tilburg
Vak: 107
Reg.: 26 februari 2003

Dragomir schreef:

HR
Jezus Christus wat een hoop gejank en gelul hier zeg. Supporter gewoon de club die je het fijnst vind, and be done with it.

Dit is een discussieforum. Als je daar niet tegen kunt, kun je beter weg blijven ;)
HR
HR

TheLegend
Idool

Uit: Huizen
Droomaankoop: Paulo Bruno Dybala
Reg.: 10 april 2011

Dragomir schreef:

HR
Apple fanboy? Ik? :D Lees eerst eens even alles goed door want heb je ook gezien waar ik op reageerde? VdF vroeg mij waarom ik eerder iets nieuws (zoals een tablet die miljoenen keren verkocht wordt et cetera) verwacht van Apple dan van o.a. Samsung. Daarnaast, over die Nokia et cetera, jij en ik kochten die dingen niet. Dan kan het nog wel zo'n superapparaat zijn, Apple zorgt er wel keer op keer voor dat er records worden gebroken, en meestal nog als eerste ook.

Je hoeft geen fanboy te zijn om die mening te hebben. Ik ben verre van een fanboy.
HR
HR

Van de film
Nummer 14

TheLegend schreef:

Je hoeft geen fanboy te zijn om die mening te hebben. Ik ben verre van een fanboy.
HR
Too late buddy, you're in :B.
HR
HR

SvenB
Veelbelovend talent

Van de film schreef:

(...)
Dat kun je ietwat denigrerend marketing noemen, maar dat is wat mij betreft de waarheid. Argumenten daarvoor kun je niet geven want er zal altijd iemand roepen dat zonder apple andere bedrijven de producten wel zo populair had gemaakt.
HR
Voor de iphone waren er al in 2004 smartphones waar 3rd party apps voor werden geschreven (o.a blackberry om de 700 serie, palm telefoons). Vooral veel overeenkomsten tussen deze apparaten, mijn inziens gewoon een evolutie een revolutie. Blijft er gewoon niet meer over dan de marketing van jobs.
HR
HR

Van de film
Nummer 14

SvenB schreef:

Voor de iphone waren er al in 2004 smartphones waar 3rd party apps voor werden geschreven (o.a blackberry om de 700 serie, palm telefoons). Vooral veel overeenkomsten tussen deze apparaten, mijn inziens gewoon een evolutie een revolutie. Blijft er gewoon niet meer over dan de marketing van jobs.
HR
Zonder dezelfde discussie nog een keer te voeren, maar die dingen werden alleen in bepaalde sectoren van het bedrijfsleven en door techgeeks gebruikt. Dat zulk soort dingen nu door 15 jarige meisjes en schoolmeesters van middelbare leeftijd worden gebruikt is een revolutie die door jobs is gestart.
HR
HR
HR
HR

SvenB
Veelbelovend talent

Van de film schreef:

(...)

Zonder dezelfde discussie nog een keer te voeren, maar die dingen werden alleen in bepaalde sectoren van het bedrijfsleven en door techgeeks gebruikt. Dat zulk soort dingen nu door 15 jarige meisjes en schoolmeesters van middelbare leeftijd worden gebruikt is een revolutie die door jobs is gestart.
HR
Net zoals de eerste mobiele telefoon die uitkwamen toen ik rond de 8 jaar was. Alleen zakelijke gebruikers en 5 jaar later had ik er zelf 1 op zak. De meeste nieuwe technologie is ook eerst voor de early adopters (geeks) en zakelijke gebruikers en vind dan vanzelf wel zijn weg naar de consumenten markt net zoals bij o.a tv's, computers, laptops.

[Dit bericht is veranderd door SvenB (op 8 februari 2013 18:02:21).]
HR
HR

BillyTheKid
Internationale topspeler

Mijn dagelijkse praktijk, Apple apparaten die met een slordig geprogrammeerd IOS problemen veroorzaken op mailservers.

http://webwereld.nl/nieuws/113358/bedrijven-blokkeren-ios-na-exchange-problemen.html
HR
HR

Dragomir
Vedette

Van de film schreef:

HR
Volgens mij geef ik aan dat Apple dit inderdaad op zijn conto mag schrijven, dat concept. Maar 'fatsoenlijke touchscreen' wat bedoel je daar mee? Er werden al meerder touchscreen-apparaten gemaakt. Aangezien dat veelal zakelijk bedoelde apparaten waren voor Windows Mobile moesten die resistief zijn omdat daar een meer exacte vorm van duiding voor nodig was. Capacitieve schermen had je echter ook al voordat de iPhone uitkwam.

Verder neemt Apple net zo goed zaken van anderen over. Het all-touch capacitief touchscreen-smartphne concept had niet bestaan. Maar had de iPhone bestaan zonder de PDA-phones? Zonder de Symbian Smartphones? Die deden functioneel alles van de iPhone kan, en meer. Had de Macbook bestaan als Toshiba de notebook niet had uitgevonden? Waar was Apple sowieso geweest als ze Samsung niet hadden die als enige een geschikte SoC hadden?

Het ging mij om jouw opmerking dat de knappe koppen in Silicon Valley zouden zitten en niet elders, terwijl er geweldige innovaties van buiten Silicon Valley komen, en hetgeen jij op doelt alleen maar zaken gericht op concept en gebruiksvriendelijkheid zijn. Dat zegt dus helemaal niets over de door jou gesuggereerde afwezigheid van briljante mensen buiten Silicon Valley (dit soort zaken worden trouwens ook net zo goed buiten Silicon Valley verzonnen).

Ook vanuit een ander opzicht is het een domme opmerking aangezien het gros van de bedrijven waar Apple tegen concurreert net zo goed daar zitten.

De eerste PC was de Altair 8800. De Apple II volgde snel daarna en die was beter. Maar IBM kwam toen ook al op stoom om de PC markt voor de jaren daarna over te nemen.

Van de film schreef:

(...)

Met als verschil dat apple het naar het grote publiek heeft gebracht. Net zoals met alles. Apple heeft zelf inderdaad maar bar weinig uitgevonden, maar zijn met zo ongeveer elk product vernieuwend geweest in hoe de consument het gebruikt. Dat kun je ietwat denigrerend marketing noemen, maar dat is wat mij betreft de waarheid. Argumenten daarvoor kun je niet geven want er zal altijd iemand roepen dat zonder apple andere bedrijven de producten wel zo populair had gemaakt.
HR
Apple bracht het niet naar het grote publiek. Apple wist het te verkopen aan een veel groter publiek. Dat is dan niet anders dan de verkoopbaarheid. Dat ze zo vernieuwend waren, ben ik niet met je eens. De gebruiksvriendelijkheid hebben ze een boost gegeven. Maar om dat dan oneindig vernieuwend te noemen... De iPad had hetzelfde OS. Is dat dan opeens opnieuw vernieuwend? Het idee an een tablet als een soort van grote iPhone was slim. Beter te verkopen. Maar kwa innovatie was het niet veel anders dan een grote iPhone.

Apple heeft geen nieuwe functionaliteit of toepassingen gebracht. Sterker nog, ze hebben de industrie zelfs beperkt in dit opzicht doordat ze de trend inzette om alles af te sluiten kwa configuratie en functionele toepassingen. Jep, dat heeft Apple dus ook uitgevonden, maar was dus beperkend en commercieel ingegeven en kan derhalve de innovatie-noemer ook niet dragen.

BillyTheKid schreef:

Feit is wel dat Apple met zijn eerste iPhone vernieuwend was in de kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid van de smartphone. De gebruikte technieken hebben ze niet zelf uitgevonden, wel hebben ze de technieken goed samengebracht in de eerste iPhone.HR
Gebruiksvriendelijkheid wel. Kwalitatief was het niet echt van een meerwaarde.

Dit is wat mij betreft de eerste, laatste en enige verdienste van Apple.
HR
Voor wat betreft te de telefoonmarkt wel.

TheLegend schreef:

(...)

Apple fanboy? Ik? :DHR
Ik had het niet specifiek over jou.

Daarnaast, over die Nokia et cetera, jij en ik kochten die dingen niet.HR
Eeh, ik wel. En ik verkocht er ook veel toen ik bij een telecomprovider werkte. Toestellen als de N73 en N95 werden flink verkocht. En ook de kleinere E-series trouwens. De E71 is tot op de dag van vandaag het toestel waar ik het meest tevreden over was.
Apple zorgt er wel keer op keer voor dat er records worden gebroken, en meestal nog als eerste ook.HR
Valt wel mee:
http://blog.mytrendyphone.nl/retro-nokia-1100-best-verkochte-telefoon-aller-tijden

Moet trouwens zeggen dat de Blackberry Z10 wel wat tegenvalt. Ik heb er een paar dagen geleden mee mogen spelen, en was toen erg enthousiast. Maar ik probeerde alleen de zaken die ik momenteel op mijn toestel gebruik, dus de productivity apps en mail. Dat zit gewoon goed in elkaar bij BB10. Echter schijnt het overige verhaal (fun-apps) wat tegen te vallen en de browser slechts gemiddeld te zijn. Daarnaast is de batterijduur onder de maat. Die funapps kunnen me gestolen worden. Die gebruik ik zelfs op mijn privétoestel maar beperkt. Maar de batterijduur is wel een flinke teleurstelling. Toch maar wachten op de Q10 dan (heeft een grotere accu en een kleiner scherm, en zou dus beter moeten presteren).

Ik dacht eerst dat ik voor mij privétoestel zou kiezen voor de Xperia Z. Maar ik heb nu de Oppo Find 5 in mijn handen gehad. De standaard skin is wat lelijk, maar dat is natuurlijk geen probleem in Android. Kwa bouwkwaliteit is het ding echt top. Het beste wat ik gezien heb ik van de moderne toestellen. IPhone 5, Lumia 920, Nexus 4, allemaal mooi gemaakt, maar niet op het niveau van de Oppo.
Het enige wat me tegenhoudt is dat ik hem moet importeren. Hij is nu al uit in China en de VS. Maar wanneer hij in Europa uit komt is onbekend. Nederland wordt in de regel nooit zo best bediend bij gedeeltelijke releases, maar importeren uit Engeland oid, vind ik ook geen probleem. In het geval van China wordt het terugsturen om bijv. garantie te claimen wat lastig....

[Dit bericht is veranderd door Dragomir (op 13 februari 2013 18:59:00).]
HR
HR

TheLegend
Idool

Uit: Huizen
Droomaankoop: Paulo Bruno Dybala
Reg.: 10 april 2011

Dragomir schreef:

Nokia N73 et cetera (ik vat dat stukje even samen ;) )

HR
Ja die dingen werden wel gekocht en verkocht maar het ging in eerste instantie over de Nokia 9000. Ik heb die dingen nooit in het openbaar gezien om eerlijk te zijn.

[Dit bericht is veranderd door TheLegend (op 14 februari 2013 16:34:36).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 13 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » [Centraal] De Mobiele Telefoons Topic (vervolg)

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 96,7% dat PSV wint van Osijek. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-OGC Nice.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!