Ajax Netwerk
vrijdag 24 oktober 2014 - 09:45                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » Ergernissen? Klein of groot,deel ze hier!

HR

Deze topic is open en bestaat uit 77 pagina's: « 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 ... 77 »

HR
Mannen met uggs! Daarmee heb ik meteen genoeg gezegd.
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Vak: -
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Belgen die compleet in de stress raken als de examens nog ver weg zijn. ( als het dichterbij komt, is het eigenlijk nog zieliger dan het al was )
Daarnaast hetgeen in België binnenkomt wat betreft de examens.
Eigenlijk is het gewoon zielig. Een paar keer in een paar maanden zogenaamde tips om het examen beter te kunnen uitvoeren.
Grote nonsens is het. Als iemand geleerd heeft, hoeft hij of zij ipc ( wellicht uitzonderingen nagelaten, maar dan nog... ) niet 'gestresseerd' te raken.
Maar de Belgen hebben nog steeds niet door dat het nada helpt dat juist door jezelf een bepaalde stress op te leggen jezelf minder kans maakt om goede examens te maken.
Als je geleerd hebt, waarom zou je dan in Godsnaam totaal gestresst 'worden'
Worden zet ik tussen aanhalingstekens omdat de belgen het hunzelf aandoen ( zichzelf in de stress praten ) en niet omdat ze écht gestresst worden.
Doordat ze het zichzelf aanpraten en met anderen daar over hebben ( in een gecreeërd spanningsveld ) raakt de massa overtuigd.
Nu ken ik hier ook wel Belgen die dat niet hebben, gelukkig maar. Er zijn er nog die hun verstand gebruiken betreft de examens.

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 24 mei 2012 00:52:15).]
HR
HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 30 november 2003

quote:HR
Kluivert_beste_9_ooit schreef:

Belgen die compleet in de stress raken als de examens nog ver weg zijn. ( als het dichterbij komt, is het eigenlijk nog zieliger dan het al was )
Daarnaast hetgeen in België binnenkomt wat betreft de examens.
Eigenlijk is het gewoon zielig. Een paar keer in een paar maanden zogenaamde tips om het examen beter te kunnen uitvoeren.
Grote nonsens is het. Als iemand geleerd heeft, hoeft hij of zij ipc ( wellicht uitzonderingen nagelaten, maar dan nog... ) niet 'gestresseerd' te raken.
Maar de Belgen hebben nog steeds niet door dat het nada helpt dat juist door jezelf een bepaalde stress op te leggen jezelf minder kans maakt om goede examens te maken.
Als je geleerd hebt, waarom zou je dan in Godsnaam totaal gestresst 'worden'
Worden zet ik tussen aanhalingstekens omdat de belgen het hunzelf aandoen ( zichzelf in de stress praten ) en niet omdat ze écht gestresst worden.
Doordat ze het zichzelf aanpraten en met anderen daar over hebben ( in een gecreeërd spanningsveld ) raakt de massa overtuigd.
Nu ken ik hier ook wel Belgen die dat niet hebben, gelukkig maar. Er zijn er nog die hun verstand gebruiken betreft de examens.
HR
Ik erger me juist aan de schoolse-quasi-wetenschappelijke standaard dat als je een goed IQ hebt en je dus 2 avonden geleerd hebt (zo heb ik mijn examens gehaald) en je examen haalt je blijkbaar wat 'geleerd' hebt.
En dit wordt dan superbelangrijk gemaakt in de maatschappij, want als je geen papiertje hebt ben je nergens, hoewel zo'n papiertje in mijn ogen helemaal niets zegt. Dus ik snap wel dat mensen gestresst raken (ik heb geen ervaring met het belgische zoals jij omschrijft), want niet iedereen heeft de capaciteit om (in) korte tijd iets op te slaan en moeten dus weken of maanden zwoegen en kunnen alles kwijt raken in een paar uur tijd.

Het is weer die controle die we willen hebben wat in werkelijkheid schijncontrole is. Als je een 8 haalt, nou, dan weet je er wel veel vanaf. Nonsens. We moeten eens door krijgen dat het in eens kenniseconomie er om gaat dat je mensen opleidt die iets kunnen, iets beheersen. En hoe meet je dat? Dat kan door een examen, maar dat kan nog op zoveel andere manieren. Het beste is bijvoorbeeld om in kleine groepjes te werken met voor elk groepje (ik zeg 4 of 5 man) een leerkracht te hebben. Maar ja, dan moet je investeren in onderwijs en dat kost zoveel geld, dus gaan we als scholen maar fuseren, worden klassen weer groter en halen we kinderen uit het speciaal onderwijs terug naar het reguliere onderwijs met alle gevolgen van dien.
HR
HR

Vero Possumus
Talent

Vak: 430
Droomaankoop: -
Reg.: 23 oktober 2007

Studenten die de sheets tijdens het college precies gaan overpennen -terwijl die daarna gewoon verstrekt worden- en verder niets opschrijven. Totaal nutteloos en je krijgt niet de helft mee van wat de docent zegt, maar ze willen laten lijken alsof ze heel actief mee zitten te doen.
HR
HR

DAMSCO
Regelmatige invaller

Vak: 428
Reg.: 7 oktober 2008

Vero Possumus schreef:

Studenten die de sheets tijdens het college precies gaan overpennen -terwijl die daarna gewoon verstrekt worden- en verder niets opschrijven. Totaal nutteloos en je krijgt niet de helft mee van wat de docent zegt, maar ze willen laten lijken alsof ze heel actief mee zitten te doen.
HR
haha, ja mooi is dat altijd, totaal niet om aan te ergeren. Ken er wel van genieten als ik de enige in de klas ben die de sheets al heeft uitgeprint en gewoon aanvullende informatie erop schrijft en de rest alles aan het overschrijven zijn :D

Van de film schreef:

(...)

Ik erger me juist aan de schoolse-quasi-wetenschappelijke standaard dat als je een goed IQ hebt en je dus 2 avonden geleerd hebt (zo heb ik mijn examens gehaald) en je examen haalt je blijkbaar wat 'geleerd' hebt.
En dit wordt dan superbelangrijk gemaakt in de maatschappij, want als je geen papiertje hebt ben je nergens, hoewel zo'n papiertje in mijn ogen helemaal niets zegt. Dus ik snap wel dat mensen gestresst raken (ik heb geen ervaring met het belgische zoals jij omschrijft), want niet iedereen heeft de capaciteit om (in) korte tijd iets op te slaan en moeten dus weken of maanden zwoegen en kunnen alles kwijt raken in een paar uur tijd.

Het is weer die controle die we willen hebben wat in werkelijkheid schijncontrole is. Als je een 8 haalt, nou, dan weet je er wel veel vanaf. Nonsens. We moeten eens door krijgen dat het in eens kenniseconomie er om gaat dat je mensen opleidt die iets kunnen, iets beheersen. En hoe meet je dat? Dat kan door een examen, maar dat kan nog op zoveel andere manieren. Het beste is bijvoorbeeld om in kleine groepjes te werken met voor elk groepje (ik zeg 4 of 5 man) een leerkracht te hebben. Maar ja, dan moet je investeren in onderwijs en dat kost zoveel geld, dus gaan we als scholen maar fuseren, worden klassen weer groter en halen we kinderen uit het speciaal onderwijs terug naar het reguliere onderwijs met alle gevolgen van dien.
HR
Volkomen mee eens. Gelukkig heb ik een goed IQ :)

Ik was ook zon type die de hele periode voor een vak niks deed, dan ging ik 2 dagen van te voren leren en haalde een voldoende om dan vervolgens na een week weer alles vergeten te zijn.

[Dit bericht is veranderd door DAMSCO (op 24 mei 2012 16:33:38).]
HR
HR

Van de film
Legende

DAMSCO schreef:

Volkomen mee eens. Gelukkig heb ik een goed IQ :)

Ik was ook zon type die de hele periode voor een vak niks deed, dan ging ik 2 dagen van te voren leren en haalde een voldoende om dan vervolgens na een week weer alles vergeten te zijn.
HR
Met name op de havo is 80% zo'n type. Op het vwo is het percentage wellicht iets kleiner maar dat zal ook niet mis zijn. En idd, na een week ben je het weer vergeten en heb je er dus niets aan. Als ik nu mijn eindexamen zou moeten doen dan weet ik wel wat het wordt...
HR
HR

robbertb
Vedette

Uit: amsterdam
Reg.: 3 september 2007

Van de film schreef:

(...)

Met name op de havo is 80% zo'n type. Op het vwo is het percentage wellicht iets kleiner maar dat zal ook niet mis zijn. En idd, na een week ben je het weer vergeten en heb je er dus niets aan. Als ik nu mijn eindexamen zou moeten doen dan weet ik wel wat het wordt...
HR
Daar gaat het toch helemaal niet om? Volgens mij draait het op voortgezet onderwijs veel meer om denkniveau dan om specifieke kennis..
HR
HR

DAMSCO
Regelmatige invaller

Vak: 428
Reg.: 7 oktober 2008

robbertb schreef:

(...)

Daar gaat het toch helemaal niet om? Volgens mij draait het op voortgezet onderwijs veel meer om denkniveau dan om specifieke kennis..
HR
HBO is precies hetzelfde. Mensen leren paar dagen van te voren en doen voor de rest niks. Het is echt niet zo dat wat ze geleerd hebben dat ze dan even in de praktijk gaan toepassen een paar jaar later, no way.
HR
HR

lars91
International

Uit: Brunssum
Reg.: 8 mei 2007

Ik vind het heel irritant dat ik wss binnen nu en 10 minuten rood heb op Feyenoord netwerk. ;B
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 november 2010

Van de film schreef:

(...)

HR
Er is nog een grijs gebied tussen zwart en wit. Maar jij weet dat vast wel...
HR
HR

Van de film
Legende

robbertb schreef:

HR
Als het om denkniveau gaat, waarom wordt er dan op kennis getoetst?

@kluivert,
Het was geen aanval op jou maar eerder een toevoeging ;).
HR
HR

robbertb
Vedette

DAMSCO schreef:

(...)

HBO is precies hetzelfde. Mensen leren paar dagen van te voren en doen voor de rest niks. Het is echt niet zo dat wat ze geleerd hebben dat ze dan even in de praktijk gaan toepassen een paar jaar later, no way.
HR
Ik heb zelf maar een jaar HBO gedaan en dat was zo'n flutopleiding dat ik daar geen zinnig woord over kan zeggen, maar mijn Universitaire studie heeft mij naast feitelijke kennis (Ik heb daar wel wat van onthouden, al is het maar een beetje:) vooral een theoretische basis en manier van denken opgeleverd, die mij in mijn verdere carrière helpt. Ik verbaasde mij overigens wel over de feitelijke kennis die ik toch wel terug kon halen toen ik stage ging lopen; dat was niet helemaal voor niks.

Van de film schreef:

(...)

Als het om denkniveau gaat, waarom wordt er dan op kennis getoetst?HR
Kijk ik heb alleen HAVO gedaan en daarvan kan ik toch niet stellen dat er alleen op kennis wordt getoetst. De Taal-examens bijvoorbeeld, daarbij ging de toetsing volgens mij vooral over inzicht en beheersing van de taal; er werden geen woordenlijstjes gevraagd oid. Volgens mij is het een ook niet los van het ander te zien; je kunt geen denkniveau toetsen zonder feitelijke kennis. Er moet natuurlijk wel ergens over worden gedacht :B
Ik ben geen leraar en heb ook totaal geen idee waarom onderwijs is zoals het is, maar ik kan me echt niet voorstellen dat het hele doel van examineren het toetsen van feitelijke kennis is. Als dat namelijk de maat zou zijn, zou niveau in onderwijs toch niet meer nodig zijn? Dan kun je een ieder dezelfde toets afnemen en op basis van de hoeveelheid feitelijke kennis die iemand beschikt bepalen op wat voor niveau iemand zit.

[Dit bericht is veranderd door robbertb (op 25 mei 2012 10:11:29).]
HR
HR

MrBuijs
Vedette

Reg.: 18 maart 2004

In veel gevallen wordt kennis getoetst, omdat iemand zijn denkniveau toetsen veel moeilijker is. Daarnaast heb je wel kennis nodig voor een bepaald denkniveau. Toch moet je hier als maatschappij anders mee omgaan. Ik denk bijv. dat iemand die niets uitvoert en een 6 of 7 haalt veel slimmer is dan iemand met een 8 die keihard zijn best doet. Ga je uiteindelijk aan het werk dan kan je beter degene met die 6 in dienst hebben, want die heeft meer kwaliteiten.
Zelf heb ik weinig discipline als het gaat om leren. Ik studeerde geneeskunde (net klaar :) ) en was qua cijfers modaal, deed niets, haalde alles. Laatste 2,5 jaar zit ik voor mn coschappen verplicht in het ziekenhuis en kom je continu met praktische kennis in aanraking, daarin is mijn leercurve veel steiler dan van anderen en krijg ik nu ineens overal te horen dat ik veel kennis bezit en op een hoog niveau nadenk. Dat terwijl anderen misschien veel beter de standaardrijtjes kennen en of kenden dan ik, zonder te begrijpen waarom je bepaalde symptomen krijgt bij een ziekte. Bij mij is het andersom, ik begrijp het ziektebeeld en daardoor begrijp ik de symptomen. Bij de een is het erin gestampte kennis, bij mij is het eerder toegepaste kennis.
HRHR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

Wat een onzin. Op HAVO/VWO+ wordt je analytisch vermogen veel nadrukkelijker getest en gevormd. In het overige onderwijs wordt technisch geschoold. Twee verschillende takken van sport dus.
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Reg.: 8 februari 2009

Hendrix schreef:

Wat een onzin. Op HAVO/VWO+ wordt je analytisch vermogen veel nadrukkelijker getest en gevormd. In het overige onderwijs wordt technisch geschoold. Twee verschillende takken van sport dus.
HR
Precies! Ook op universiteiten is het niet per definitie een proeve van kennis, maar meer een test van het analytisch vermogen. De kennis die wordt opgedaan op de universiteit en athenea wordt niet alleen snel vergeten, maar ook weinig toegepast op de arbeidsmarkt. Met een diploma geef je alleen blijk van enig inzicht, intelligentie en een bepaalde mentaliteit.
HR
HR

Van de film
Legende

MrBuijs schreef:

In veel gevallen wordt kennis getoetst, omdat iemand zijn denkniveau toetsen veel moeilijker is. Daarnaast heb je wel kennis nodig voor een bepaald denkniveau. Toch moet je hier als maatschappij anders mee omgaan. Ik denk bijv. dat iemand die niets uitvoert en een 6 of 7 haalt veel slimmer is dan iemand met een 8 die keihard zijn best doet. Ga je uiteindelijk aan het werk dan kan je beter degene met die 6 in dienst hebben, want die heeft meer kwaliteiten.
Zelf heb ik weinig discipline als het gaat om leren. Ik studeerde geneeskunde (net klaar :) ) en was qua cijfers modaal, deed niets, haalde alles. Laatste 2,5 jaar zit ik voor mn coschappen verplicht in het ziekenhuis en kom je continu met praktische kennis in aanraking, daarin is mijn leercurve veel steiler dan van anderen en krijg ik nu ineens overal te horen dat ik veel kennis bezit en op een hoog niveau nadenk. Dat terwijl anderen misschien veel beter de standaardrijtjes kennen en of kenden dan ik, zonder te begrijpen waarom je bepaalde symptomen krijgt bij een ziekte. Bij mij is het andersom, ik begrijp het ziektebeeld en daardoor begrijp ik de symptomen. Bij de een is het erin gestampte kennis, bij mij is het eerder toegepaste kennis.
HR
Daarom moet er ook veel meer praktijk in het HBO en binnen de universiteit gestopt worden. Ga voordat je aan je opleiding begint maar eens een half jaar (gratis) meelopen in het ziekenhuis, in de klas of met een accountant. Als het je dan nog steeds bevalt kun je beginnen aan de opleiding. Dan doe je ook meteen iets aan het probleem van de duizenden studenten die na een jaar, 2 jaar of 3 jaar stoppen met de opleiding omdat ze er achter komen dat het toch eigenlijk niets voor hen is.
HR
HR

robbertb
Vedette

Van de film schreef:

(...)

Daarom moet er ook veel meer praktijk in het HBO en binnen de universiteit gestopt worden. Ga voordat je aan je opleiding begint maar eens een half jaar (gratis) meelopen in het ziekenhuis, in de klas of met een accountant. Als het je dan nog steeds bevalt kun je beginnen aan de opleiding. Dan doe je ook meteen iets aan het probleem van de duizenden studenten die na een jaar, 2 jaar of 3 jaar stoppen met de opleiding omdat ze er achter komen dat het toch eigenlijk niets voor hen is.
HR
Ik ben het niet helemaal met je eens dat er meer praktijk binnen de universiteit moet worden gestopt. Met praktica, projectgroepen en uiteindelijk een stage is er best een hoop praktische ervaring op te doen. Zeker geneeskunde biedt aardig wat praktijkmogelijkheden volgens mij. Wil je meer praktijk, moet je denk ik gewoon kiezen voor een HBO opleiding en niet voor de universiteit.
HR
HR

Van de film
Legende

robbertb schreef:

Ik ben het niet helemaal met je eens dat er meer praktijk binnen de universiteit moet worden gestopt. Met praktica, projectgroepen en uiteindelijk een stage is er best een hoop praktische ervaring op te doen. Zeker geneeskunde biedt aardig wat praktijkmogelijkheden volgens mij. Wil je meer praktijk, moet je denk ik gewoon kiezen voor een HBO opleiding en niet voor de universiteit.
HR
Maar hoe vaak hoor je wel niet dat iemand er later achter komt dat het vak toch niet iets voor diegene is? Op het HBO is er ook bijna geen praktijk-ervaring op te doen in het eerste jaar. Het lijkt me wel handig dat je een studie gaat doen waarvan je ook een beetje weet of je dat wat vindt of niet.
HR
HR

Hendrix
Idool

Van de film schreef:

(...)

Maar hoe vaak hoor je wel niet dat iemand er later achter komt dat het vak toch niet iets voor diegene is? Op het HBO is er ook bijna geen praktijk-ervaring op te doen in het eerste jaar. Het lijkt me wel handig dat je een studie gaat doen waarvan je ook een beetje weet of je dat wat vindt of niet.
HR
Het merendeel van de universitaire opleidingen is helemaal niet vakspecifiek.
HR
HR

Van de film
Legende

Hendrix schreef:

Het merendeel van de universitaire opleidingen is helemaal niet vakspecifiek.
HR
Tjah, das eigenlijk wel een beetje waar :B. Hoewel, ik dacht dat iedereen die niet wist wat die wilde geschiedenis ging doen? ;)
HR
HR

Hendrix
Idool

Van de film schreef:

(...)

Tjah, das eigenlijk wel een beetje waar :B. Hoewel, ik dacht dat iedereen die niet wist wat die wilde geschiedenis ging doen? ;)
HR
Touché. :)
HR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

*kick*

Nieuw beleid is 1,maar hopelijk snel wat meer duidelijkheid voor ik me echt begin te ergeren :I
HR
HR

Sigmund Freud
Internationale topspeler

Uit: Nijmegen
Reg.: 11 oktober 2009

Ik erger me dood aan die Raiola. Heeft die vent ooit wel eens iets gedaan wat voor Ajax positief uitpakte? Misschien al die transfers van Zlatan waar Ajax steeds een percentage van meepikt, maar verder is het alleen maar gezeik met die pizzabakker... Ongelooflijk hoe veel macht de zaakwaarnemers hebben :\(
HR
HR

Smarty08
Lid 2de elftal

Vak: 424
Reg.: 8 september 2008

Van die kleine scheetjes waarvan je amper merkt dat je ze laat maar die stinken alsof je huiskamer een gierput is.
HR
HR

Freakshow
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 10 mei 2001

Smarty08 schreef:

Van die kleine scheetjes waarvan je amper merkt dat je ze laat maar die stinken alsof je huiskamer een gierput is.
HR
Minder bier en junkfood consumeren?
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 77 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » Ergernissen? Klein of groot,deel ze hier!

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 52,1% dat PEC Zwolle wint van SC Heerenveen. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Go Ahead Eagles:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!