Deze topic is open en bestaat uit 70 pagina's: « 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 70 »
Sjoerd Juh.
Regelmatige invaller
Uit: Amsterdam
Vak: 403
Droomaankoop: -
Reg.: 22 augustus 2000
quote:Tokkies die perse een eigen mening willen hebben, maar niet de moeite doen zich in de materie te verdiepen.
ISR Loyals schreef:
Aan alle mensen die nu ajax kampioen is er bij willen horen.
Aan lange wachtijden om een huur huis te krijgen maar als je uit Afrika komt zo een sociale woning te pakken hebt.
Oversubsideren van kunst en uitkeringen voor mensen die echt niet willen werken
Drie Kruizen
Legende
Vak: -
Reg.: 28 november 2004
BillyTheKid
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Zwolle NL
Reg.: 5 april 2000
quote:De wereld zonder was beter? Gewoon Hart van Nederland, de Toppers en gaan?
Drie Kruizen schreef:
Sowieso erger ik me aan "kunst".
Drie Kruizen
Legende
quote:?
BillyTheKid schreef:
(...)
De wereld zonder was beter? Gewoon Hart van Nederland, de Toppers en gaan?
BillyTheKid
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Zwolle NL
Reg.: 5 april 2000
quote:Het heeft er wel mee te maken dat je het niet ziet. En dat geeft niks, je moet alleen accepteren dat er ook kunst gemaakt wordt die jij niet "ziet". Precies daarom wordt er ook kunst gemaakt die jij enorm ziet. En ik niet.
Drie Kruizen schreef:
(...)
?
Kunst kan mooi zijn, ik heb alleen schijthekel aan "schilderijen" waar gewoon wat verf overheen gegooid is, een paar strepen overheen zijn gezet en waar dan tonnen voor betaald worden. Of andere dingen die nergens op lijken waar je zogenaamd iets in moet zien. En nee, het heeft er niet mee te maken dat ik het niet zie, ik vind het gewoon nergens op slaan.
Sjoerd Juh.
Regelmatige invaller
quote:Jij hoeft er toch geen tonnen voor te betalen? Of wel soms? Of erger je soms ook aan auto's die, omdat ze rood zijn en er sportief uit zien, voor 4 ton over de bank vliegen?
Drie Kruizen schreef:
(...)
?
Kunst kan mooi zijn, ik heb alleen schijthekel aan "schilderijen" waar gewoon wat verf overheen gegooid is, een paar strepen overheen zijn gezet en waar dan tonnen voor betaald worden. Of andere dingen die nergens op lijken waar je zogenaamd iets in moet zien. En nee, het heeft er niet mee te maken dat ik het niet zie, ik vind het gewoon nergens op slaan.
dutcher
Basisspeler
Uit: Amsterdam / Huissen
Vak: 125
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 31 december 2008
Vero Possumus
Talent
Vak: 430
Reg.: 23 oktober 2007
quote:Maar het kan wel met overheidstonnen gesubsidieerd worden. Ik ben geen cultuurbarbaar en kan zeker genieten van een mooie voorstelling of tentoonstelling, maar ik vind het goed dat er flink gesneden wordt in de kunstsubsidies. Kunst- en cultuurinstellingen hebben veel lang, veel te gortig aan het subsidieruif gezeten. Goede kunst komt altijd wel boven, dood hout moet gewoon weggesneden worden. Er zijn de laatste jaren heel veel producties geweest waar geen hond op af kwam, maar daar zit wel voor een heel hoop subsidie aan vast. Daarnaast moet erkent worden dat over het algemeen de bovenlaag van de samenleving een groot deel van het kunstaanbod tot zich neemt. Als zij dat van belang acht, dan mag men dat ook best financieren zoals dat in de VS gebeurd. Als je minder hebt, moet je ook creatiever denken en het lijkt me dat er nogal wat creatieve mensen rondlopen in de kunstwereld.
Sjoerd Juh. schreef:
(...)
Jij hoeft er toch geen tonnen voor te betalen? Of wel soms? Of erger je soms ook aan auto's die, omdat ze rood zijn en er sportief uit zien, voor 4 ton over de bank vliegen?
Sicko
Geselecteerd voor Oranje
Reg.: 6 juli 2008
Aquilani
Basisspeler
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 2 september 2006
Tikkie Terug
Niet geregistreerd
quote:Mensen die agenten de schuld geven van het falen de overheid die hen aanstuurt.
Sicko schreef:
Mensen die de functie agent of parkeerbeheerder uitoefenen.
Drie Kruizen
Legende
quote:Nee, daar heeft het niet mee te maken. Ongetwijfeld zal er ook vaak kunst zijn waarin ik het niet zie, maar zelfs als ik het wel zie, vind ik het nergens op slaan.
BillyTheKid schreef:
(...)
Het heeft er wel mee te maken dat je het niet ziet. En dat geeft niks, je moet alleen accepteren dat er ook kunst gemaakt wordt die jij niet "ziet". Precies daarom wordt er ook kunst gemaakt die jij enorm ziet. En ik niet.
Isabel
Basisspeler
Runner-up Ajax Netwerk VoVo 2009/2010
Reg.: 22 juni 2007
quote:Helemaal mee eens,
Drie Kruizen schreef:
(...)
Nee, daar heeft het niet mee te maken. Ongetwijfeld zal er ook vaak kunst zijn waarin ik het niet zie, maar zelfs als ik het wel zie, vind ik het nergens op slaan.
Nou moet ik wel zeggen dat ik het verkeerd neerzette, ik erger me niet zozeer aan kunst, wat iemand mooi vind moet ie zelf weten. Ik erger me alleen aan kunst als ik ernaar móét kijken en een kunstenaar me, met een stem alsof ie manisch depressief is of net wakker, uitlegt wat het idee erachter is. Dan vraag ik me echt af of dat soort gasten het echt zo zien, of dat ze gewoon lui zijn. Wat overigens ook mag, maar dan ook geen subsidie. Kom op, zeg.
Aquilani
Basisspeler
Reg.: 2 september 2006
quote:Zoals dit ding, waar iedereen in Nieuw Sloten zich al 18 jaar van af vraagt wat het voor moet stellen.
Isabel schreef:
(...)
Helemaal mee eens,
Ik erger me vooral aan 'kunst' op rotondes. Gewoon een stelletje stalen buizen, waar ik dan iets in moet zien.
Siempre Real
Moderator
Uit: Vlissingen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 14 augustus 2001
quote:Allez! Iedereen ziet dat dit een draadloze microfoon op zijn kop in het gras met flaporen is....
Aquilani schreef:
(...)
Zoals dit ding, waar iedereen in Nieuw Sloten zich al 18 jaar van af vraagt wat het voor moet stellen.
(plaatje)
fredmod
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Emmeloord
Reg.: 13 november 2004
Sjoerd Juh.
Regelmatige invaller
quote:Dat is wat iedereen roept, maar helaas liggen de feiten anders. Zie bv: http://www.robbertvanheuven.nl/?p=345
Vero Possumus schreef:
(...)
Maar het kan wel met overheidstonnen gesubsidieerd worden. Ik ben geen cultuurbarbaar en kan zeker genieten van een mooie voorstelling of tentoonstelling, maar ik vind het goed dat er flink gesneden wordt in de kunstsubsidies. Kunst- en cultuurinstellingen hebben veel lang, veel te gortig aan het subsidieruif gezeten. Goede kunst komt altijd wel boven, dood hout moet gewoon weggesneden worden. Er zijn de laatste jaren heel veel producties geweest waar geen hond op af kwam, maar daar zit wel voor een heel hoop subsidie aan vast. Daarnaast moet erkent worden dat over het algemeen de bovenlaag van de samenleving een groot deel van het kunstaanbod tot zich neemt. Als zij dat van belang acht, dan mag men dat ook best financieren zoals dat in de VS gebeurd. Als je minder hebt, moet je ook creatiever denken en het lijkt me dat er nogal wat creatieve mensen rondlopen in de kunstwereld.
ArenA
Moderator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2009/2010; meer prijzen
Uit: Nijkerk Gld
Vak: 420
Reg.: 18 april 2002
quote:Natuurlijk heb je helemaal gelijk, daarom willen ze het volgende;
Vero Possumus schreef:
(...)
Maar het kan wel met overheidstonnen gesubsidieerd worden. Ik ben geen cultuurbarbaar en kan zeker genieten van een mooie voorstelling of tentoonstelling, maar ik vind het goed dat er flink gesneden wordt in de kunstsubsidies. Kunst- en cultuurinstellingen hebben veel lang, veel te gortig aan het subsidieruif gezeten. Goede kunst komt altijd wel boven, dood hout moet gewoon weggesneden worden. Er zijn de laatste jaren heel veel producties geweest waar geen hond op af kwam, maar daar zit wel voor een heel hoop subsidie aan vast. Daarnaast moet erkent worden dat over het algemeen de bovenlaag van de samenleving een groot deel van het kunstaanbod tot zich neemt. Als zij dat van belang acht, dan mag men dat ook best financieren zoals dat in de VS gebeurd. Als je minder hebt, moet je ook creatiever denken en het lijkt me dat er nogal wat creatieve mensen rondlopen in de kunstwereld.
quote:En zelfs dat percentage is natuurlijk veel en veels te laag, maar het is een begin.
Culturele instellingen die in de toekomst voor subsidie in aanmerking willen komen, moeten voortaan zeker 17,5 procent eigen inkomsten hebben. Voor podiumkunsten geldt een minimum van 21,5 procent
quote:En dit is het geworden!
Als toetje stond op 12 april een motie van Trots op Nederland op de agenda van de raad. Daarin werd gesteld dat de inwoners van Vathorst niet serieus genomen worden bij de keuze voor een kunstwerk bij de afrit van de A28 naar de wijk Vathorst. De bewoners kunnen kiezen uit drie kunstwerken, maar Trots wilde er een vierde mogelijkheid aan toevoegen, namelijk 'geen kunstwerk'. Het geld zou terug moeten vloeien naar 'de wijk zelf, in de ruimste zin van het woord'. Als toelichting volgde dat de bestemming dan zelfs uiteindelijk ook nog wel eens kunst zou kunnen worden. GroenLinks stemde verdeeld en Hiske Land legt uit waarom.
Twee principes komen hier tegenover elkaar te staan: inspraak van mensen in hun eigen woonomgeving versus de functie van kunst in de openbare ruimte. Hiske Land, fractievoorzitter van GroenLinks en woordvoerder cultuur, heeft in dat kader aangegeven dat zelfs 'lelijke' kunst een toegevoegde waarde heeft als markeer- en oriëntatiepunt: "Daar, bij dat lelijke beeld, moet u linksaf".
Uiteindelijk stemde de fractie van GroenLinks verdeeld. De ene helft ging voor de maximale inspraak van de bewoners van Vathorst. De andere helft koos voor het handhaven van de financiën met de bestemming 'kunst in de openbare ruimte'. Principieel, gezien het belang van kunst in de dagelijkse leefomgeving. Ook vanwege het feit dat het geld - afkomstig uit de eenprocentsregeling bij nieuwbouwprojecten – deze bestemming heeft. En zeker in tijden dat de kunst- en cultuursector zo onder druk staat.
De motie van Trots werd aangenomen met 22 stemmen voor en 14 tegen. Voor waren Trots, VVD, CDA, CU, BPA, Groep Van Vliet, BPA, één PvdA-fractielid en twee GroenLinks-fractieleden. Tegen waren vijf PvdA-fractieleden, twee GroenLinks-fractieleden, D66 en SP

Isabel
Basisspeler
Runner-up Ajax Netwerk VoVo 2009/2010
Reg.: 22 juni 2007
Sjoerd Juh.
Regelmatige invaller
quote:Even los van dat de werken in kwestie inderdaad foeilelijk zijn... Maar de parcentage is helemaal geen 'begin.' Dat percentage is al jaren zo, wat dat betreft veranderd er dus niet.
ArenA schreef:
En zelfs dat percentage is natuurlijk veel en veels te laag, maar het is een begin.
T-Bag
Moderator
Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004
Willy Wonka
Internationale topspeler
Vak: 406
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 26 januari 2004
quote:Dit zou een molen voor moeten stellen.
Aquilani schreef:
(...)
Zoals dit ding, waar iedereen in Nieuw Sloten zich al 18 jaar van af vraagt wat het voor moet stellen.
(plaatje)
yoranovich
Lid 2de elftal
Uit: Hilversum
Vak: 420
Droomaankoop: Alexandre Pato
Reg.: 11 juni 2009
Drie Kruizen
Legende
quote:Kan opluchten, hoor. Even eruit, om daarna weer vrolijk verder te gaan met je dag.
yoranovich schreef:
Mensen die een heel forum wijten aan zeiken.
RvE
Veelbelovend talent
Vak: 425
Reg.: 16 juni 2009
quote:Eens!!! Of mensen die meer met hun blackberry bezig zijn terwijl ze een aparaat bezet houden.
Aquilani schreef:
Mensen die bij het fitnesscentrum een uur lang kapot zitten te gaan op zon fiets en hem dan niet schoonmaken, terwijl die letterlijk onder het zweet zit.
Deze topic is open en bestaat uit 70 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 »
Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » Ergernissen? Klein of groot,deel ze hier!

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 52,8% dat FC Volendam wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.