Ajax Netwerk
vrijdag 29 augustus 2014 - 01:13                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » Ergernissen? Klein of groot,deel ze hier!

HR

Deze topic is open en bestaat uit 77 pagina's: « 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 77 »

HR

Sjoerd Juh.
Regelmatige invaller

Uit: Amsterdam
Vak: 403
Droomaankoop: -
Reg.: 22 augustus 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 9 juni 2011 om 23:08:13.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
ISR Loyals schreef:

Aan alle mensen die nu ajax kampioen is er bij willen horen.

Aan lange wachtijden om een huur huis te krijgen maar als je uit Afrika komt zo een sociale woning te pakken hebt.

Oversubsideren van kunst en uitkeringen voor mensen die echt niet willen werken
HR
Tokkies die perse een eigen mening willen hebben, maar niet de moeite doen zich in de materie te verdiepen.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Vak: -
Reg.: 28 november 2004

Sowieso erger ik me aan "kunst".
HR
HR

BillyTheKid
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Zwolle NL
Reg.: 5 april 2000

Drie Kruizen schreef:

Sowieso erger ik me aan "kunst".
HR
De wereld zonder was beter? Gewoon Hart van Nederland, de Toppers en gaan?
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

BillyTheKid schreef:

(...)

De wereld zonder was beter? Gewoon Hart van Nederland, de Toppers en gaan?
HR
?

Kunst kan mooi zijn, ik heb alleen schijthekel aan "schilderijen" waar gewoon wat verf overheen gegooid is, een paar strepen overheen zijn gezet en waar dan tonnen voor betaald worden. Of andere dingen die nergens op lijken waar je zogenaamd iets in moet zien. En nee, het heeft er niet mee te maken dat ik het niet zie, ik vind het gewoon nergens op slaan.
HR
HR

BillyTheKid
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Zwolle NL
Reg.: 5 april 2000

Drie Kruizen schreef:

(...)

?

Kunst kan mooi zijn, ik heb alleen schijthekel aan "schilderijen" waar gewoon wat verf overheen gegooid is, een paar strepen overheen zijn gezet en waar dan tonnen voor betaald worden. Of andere dingen die nergens op lijken waar je zogenaamd iets in moet zien. En nee, het heeft er niet mee te maken dat ik het niet zie, ik vind het gewoon nergens op slaan.
HR
Het heeft er wel mee te maken dat je het niet ziet. En dat geeft niks, je moet alleen accepteren dat er ook kunst gemaakt wordt die jij niet "ziet". Precies daarom wordt er ook kunst gemaakt die jij enorm ziet. En ik niet.

[Dit bericht is veranderd door BillyTheKid (op 10 juni 2011 01:00:11).]
HR
HR

Sjoerd Juh.
Regelmatige invaller

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 10 juni 2011 om 01:17:35.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Drie Kruizen schreef:

(...)

?

HR
Jij hoeft er toch geen tonnen voor te betalen? Of wel soms? Of erger je soms ook aan auto's die, omdat ze rood zijn en er sportief uit zien, voor 4 ton over de bank vliegen?
HR
HR

dutcher
Basisspeler

Uit: Amsterdam / Huissen
Vak: 410
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 31 december 2008

de reclame van nakend.nl op comedy central!!!
HR
HR

Vero Possumus
Talent

Vak: 430
Reg.: 23 oktober 2007

Sjoerd Juh. schreef:

(...)

Jij hoeft er toch geen tonnen voor te betalen? Of wel soms? Of erger je soms ook aan auto's die, omdat ze rood zijn en er sportief uit zien, voor 4 ton over de bank vliegen?
HR
Maar het kan wel met overheidstonnen gesubsidieerd worden. Ik ben geen cultuurbarbaar en kan zeker genieten van een mooie voorstelling of tentoonstelling, maar ik vind het goed dat er flink gesneden wordt in de kunstsubsidies. Kunst- en cultuurinstellingen hebben veel lang, veel te gortig aan het subsidieruif gezeten. Goede kunst komt altijd wel boven, dood hout moet gewoon weggesneden worden. Er zijn de laatste jaren heel veel producties geweest waar geen hond op af kwam, maar daar zit wel voor een heel hoop subsidie aan vast. Daarnaast moet erkent worden dat over het algemeen de bovenlaag van de samenleving een groot deel van het kunstaanbod tot zich neemt. Als zij dat van belang acht, dan mag men dat ook best financieren zoals dat in de VS gebeurd. Als je minder hebt, moet je ook creatiever denken en het lijkt me dat er nogal wat creatieve mensen rondlopen in de kunstwereld.
HR
HR

Sicko
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 6 juli 2008

Mensen die de functie agent of parkeerbeheerder uitoefenen.
HR
HR

Aquilani
Basisspeler

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 2 september 2006

Mensen die bij het fitnesscentrum een uur lang kapot zitten te gaan op zon fiets en hem dan niet schoonmaken, terwijl die letterlijk onder het zweet zit.
HR
HR

Tikkie Terug

Niet geregistreerd

Sicko schreef:

Mensen die de functie agent of parkeerbeheerder uitoefenen.
HR
Mensen die agenten de schuld geven van het falen de overheid die hen aanstuurt.

Parkeerbeheerder ben ik met je eens ;)
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

BillyTheKid schreef:

(...)

Het heeft er wel mee te maken dat je het niet ziet. En dat geeft niks, je moet alleen accepteren dat er ook kunst gemaakt wordt die jij niet "ziet". Precies daarom wordt er ook kunst gemaakt die jij enorm ziet. En ik niet.
HR
Nee, daar heeft het niet mee te maken. Ongetwijfeld zal er ook vaak kunst zijn waarin ik het niet zie, maar zelfs als ik het wel zie, vind ik het nergens op slaan.

Nou moet ik wel zeggen dat ik het verkeerd neerzette, ik erger me niet zozeer aan kunst, wat iemand mooi vind moet ie zelf weten. Ik erger me alleen aan kunst als ik ernaar móét kijken en een kunstenaar me, met een stem alsof ie manisch depressief is of net wakker, uitlegt wat het idee erachter is. Dan vraag ik me echt af of dat soort gasten het echt zo zien, of dat ze gewoon lui zijn. Wat overigens ook mag, maar dan ook geen subsidie. Kom op, zeg.
HR
HR

Drie Kruizen schreef:

(...)

Nee, daar heeft het niet mee te maken. Ongetwijfeld zal er ook vaak kunst zijn waarin ik het niet zie, maar zelfs als ik het wel zie, vind ik het nergens op slaan.

Nou moet ik wel zeggen dat ik het verkeerd neerzette, ik erger me niet zozeer aan kunst, wat iemand mooi vind moet ie zelf weten. Ik erger me alleen aan kunst als ik ernaar móét kijken en een kunstenaar me, met een stem alsof ie manisch depressief is of net wakker, uitlegt wat het idee erachter is. Dan vraag ik me echt af of dat soort gasten het echt zo zien, of dat ze gewoon lui zijn. Wat overigens ook mag, maar dan ook geen subsidie. Kom op, zeg.
HR
Helemaal mee eens,
Ik erger me vooral aan 'kunst' op rotondes. Gewoon een stelletje stalen buizen, waar ik dan iets in moet zien.
HRHR
HR

Aquilani
Basisspeler

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 2 september 2006

Isabel schreef:

(...)

Helemaal mee eens,
Ik erger me vooral aan 'kunst' op rotondes. Gewoon een stelletje stalen buizen, waar ik dan iets in moet zien.
HR
Zoals dit ding, waar iedereen in Nieuw Sloten zich al 18 jaar van af vraagt wat het voor moet stellen.

forumillustratie
HR
HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 14 augustus 2001

Aquilani schreef:

(...)

Zoals dit ding, waar iedereen in Nieuw Sloten zich al 18 jaar van af vraagt wat het voor moet stellen.

(plaatje)
HR
Allez! Iedereen ziet dat dit een draadloze microfoon op zijn kop in het gras met flaporen is.... ;B
HR
HR

fredmod
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Emmeloord
Reg.: 13 november 2004

Hoe leuk ik het soms ook vind om de in de wandelgangen te lezen van het o zo onbetrouwbare VZ ( voetbalzone ) erger ik me echt werkelijk kapot aan de foutieve informatie die er zo vaak opstaat zie berichtje hieronder:

Phil Neville loopt inmiddels al jaren rond in de Premier League, maar vooralsnog is hij nog niet klaar met het voetballen op het hoogste niveau. De vleugelverdediger van Blackburn Rovers kampte dit seizoen met veel blessures, waardoor hij niet wist of hij op niveau kon spelen. De oud-speler van Manchester United heeft echter aangegeven dat hij in elk geval nog twee jaar door wil in de Premier League. (Diverse Engelse media)

Vooral de suggestie dat in diverse engelse media word geschreven dat Phil Neville( het broertje van de recent gestopte Gary Neville ) al jaren speelt bij Blackburn Rovers terwijl hij al inmiddels een aantal jaar aanvoerder is bij EVERTON................
HR
HR

Sjoerd Juh.
Regelmatige invaller

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 11 juni 2011 om 23:58:48.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Vero Possumus schreef:

(...)

Maar het kan wel met overheidstonnen gesubsidieerd worden. Ik ben geen cultuurbarbaar en kan zeker genieten van een mooie voorstelling of tentoonstelling, maar ik vind het goed dat er flink gesneden wordt in de kunstsubsidies. Kunst- en cultuurinstellingen hebben veel lang, veel te gortig aan het subsidieruif gezeten. Goede kunst komt altijd wel boven, dood hout moet gewoon weggesneden worden. Er zijn de laatste jaren heel veel producties geweest waar geen hond op af kwam, maar daar zit wel voor een heel hoop subsidie aan vast. Daarnaast moet erkent worden dat over het algemeen de bovenlaag van de samenleving een groot deel van het kunstaanbod tot zich neemt. Als zij dat van belang acht, dan mag men dat ook best financieren zoals dat in de VS gebeurd. Als je minder hebt, moet je ook creatiever denken en het lijkt me dat er nogal wat creatieve mensen rondlopen in de kunstwereld.
HR
Dat is wat iedereen roept, maar helaas liggen de feiten anders. Zie bv: http://www.robbertvanheuven.nl/?p=345
HR
HR

Vero Possumus schreef:

(...)

HR
Natuurlijk heb je helemaal gelijk, daarom willen ze het volgende;

Culturele instellingen die in de toekomst voor subsidie in aanmerking willen komen, moeten voortaan zeker 17,5 procent eigen inkomsten hebben. Voor podiumkunsten geldt een minimum van 21,5 procentHR
En zelfs dat percentage is natuurlijk veel en veels te laag, maar het is een begin.

Over de kunstwerken naast de weg etc. Ik stoor me daar ook verschrikkelijk aan.
Het volgende is dat ze een kunstwerk hier in Amersfoort langs de A28 willen zetten, de keuze had je uit 3 kunstwerken. Na het zien van de kunstwerken hadden veel mensen de mening dat dit duidelijk weggooien van het geld is.
Het zal ook meegeholpen hebben dat de 3 "kustwerken" gewoon geen kunst waren, maar gewoon troep volgens vele inwoners.

Een lokale partij kwam daardoor ook in opstand en wilde de inwonders ook de keuze geven om tegen een kunstwerk te stemmen. Maar daar dachten hoe kan het ook anders een paar mensen van de linkse partijen anders over.

Let vooral op het vetgedrukte gedeelte waar je mond bijna van openvalt..

Als toetje stond op 12 april een motie van Trots op Nederland op de agenda van de raad. Daarin werd gesteld dat de inwoners van Vathorst niet serieus genomen worden bij de keuze voor een kunstwerk bij de afrit van de A28 naar de wijk Vathorst. De bewoners kunnen kiezen uit drie kunstwerken, maar Trots wilde er een vierde mogelijkheid aan toevoegen, namelijk 'geen kunstwerk'. Het geld zou terug moeten vloeien naar 'de wijk zelf, in de ruimste zin van het woord'. Als toelichting volgde dat de bestemming dan zelfs uiteindelijk ook nog wel eens kunst zou kunnen worden. GroenLinks stemde verdeeld en Hiske Land legt uit waarom.

Twee principes komen hier tegenover elkaar te staan: inspraak van mensen in hun eigen woonomgeving versus de functie van kunst in de openbare ruimte. Hiske Land, fractie­voorzitter van GroenLinks en woordvoerder cultuur, heeft in dat kader aangegeven dat zelfs 'lelijke' kunst een toegevoegde waarde heeft als markeer- en oriëntatiepunt: "Daar, bij dat lelijke beeld, moet u linksaf".

Uiteindelijk stemde de fractie van GroenLinks verdeeld. De ene helft ging voor de maximale inspraak van de bewoners van Vathorst. De andere helft koos voor het handhaven van de financiën met de bestemming 'kunst in de openbare ruimte'. Principieel, gezien het belang van kunst in de dagelijkse leefomgeving. Ook vanwege het feit dat het geld - afkomstig uit de eenprocents­regeling bij nieuwbouw­projecten – deze bestemming heeft. En zeker in tijden dat de kunst- en cultuur­sector zo onder druk staat.

De motie van Trots werd aangenomen met 22 stemmen voor en 14 tegen. Voor waren Trots, VVD, CDA, CU, BPA, Groep Van Vliet, BPA, één PvdA-fractielid en twee GroenLinks-fractieleden. Tegen waren vijf PvdA-fractieleden, twee GroenLinks-fractieleden, D66 en SPHR
En dit is het geworden!

forumillustratie

Idee: De contouren van een oude boerderij, met op de schoorsteen plek voor een ooievaarsnest, als lijntekening in het landschap. Het ontwerp verwijst naar de voormalige agrarische functie van het gebied waarin de wijk Vathorst gebouwd is. Door een schijnbaar simpele lijntekening in de ruimte ontstaat een ruimtelijke ervaring voor de weggebruiker, zowel vanaf de snelweg als vanaf de ontsluitingsweg naar de wijk. Het geeft karakter aan het landschap, dat vaak vanaf de snelweg niet meer goed te ervaren is.
Bijzonderheden: Het werk is 10 meter hoog en op de schoorsteen van de hoeve komt een ooievaarsnest. De kans is groot dat het nest daadwerkelijk bewoond gaat worden door een ooievaarspaar.

Dit afschuwelijke ding gaat dus duizenden euro's kosten.
HR
HR
forumillustratie

Dit soort dingen dus, ookal staat deze dan niet op een rotonde.
HR
HR

Sjoerd Juh.
Regelmatige invaller

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 12 juni 2011 om 01:10:42.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

ArenA schreef:

En zelfs dat percentage is natuurlijk veel en veels te laag, maar het is een begin.
HR
Even los van dat de werken in kwestie inderdaad foeilelijk zijn... Maar de parcentage is helemaal geen 'begin.' Dat percentage is al jaren zo, wat dat betreft veranderd er dus niet.

Het is een goed staaltje van het leugenwerk van Kwalbe...
HR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Misschien is het makkelijker om je maar gewoon te ergeren aan kunstenaars,want zonder hen zouden die foeilelijke ´creaties´ er simpelweg niet zijn en scheelt je ook nog eens een hoop subsidie.... :B
HR
HR

Willy Wonka
Vedette

Vak: 406
Droomaankoop: Isaac Cuenca
Reg.: 26 januari 2004

Aquilani schreef:

(...)

(plaatje)
HR
Dit zou een molen voor moeten stellen.
HR
HR

yoranovich
Lid 2de elftal

Uit: Hilversum
Vak: 420
Droomaankoop: Alexandre Pato
Reg.: 11 juni 2009

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 13 juni 2011 om 10:46:34.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 417778480  MSN: yoranotter@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Mensen die een heel forum wijten aan zeiken.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

yoranovich schreef:

Mensen die een heel forum wijten aan zeiken.
HR
Kan opluchten, hoor. Even eruit, om daarna weer vrolijk verder te gaan met je dag. ;)
HR
HR

RvE
Lid 2de elftal

Vak: 425
Reg.: 16 juni 2009

Aquilani schreef:

Mensen die bij het fitnesscentrum een uur lang kapot zitten te gaan op zon fiets en hem dan niet schoonmaken, terwijl die letterlijk onder het zweet zit.
HR
Eens!!! Of mensen die meer met hun blackberry bezig zijn terwijl ze een aparaat bezet houden.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 77 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » Ergernissen? Klein of groot,deel ze hier!

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie moet Ajax zich nog versterken?

Niet, Ajax is compleet als Blind blijft
de verdediging
het middenveld
de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 4,2% dat FC Groningen wint van Ajax. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor FC Groningen-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!