Deze topic is open en bestaat uit 70 pagina's: « 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... 70 »
ArenA
Moderator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2009/2010; meer prijzen
Uit: Nijkerk Gld
Vak: 420
Droomaankoop: -
Reg.: 18 april 2002
quote:Dat is het niet, anders zouden we ook vrijuit mogen bellen overal en mogen roken waar we zouden willen. Echter omdat een groot deel van de bevolking zich daar aan stoort zijn daar regels voor gekomen.
Skywalker schreef:
(...)
Volgens mij is dit een vrij land.....
RZ129
Vedette
Vak: 129
Reg.: 14 augustus 2004
ArenA
Moderator
quote:Dat was mijn vraag geweest, maar die beantwoord je al. Jij bent vader en ziet dus het probleem niet meer.
RZ129 schreef:
En dat is niet alleen maar omdat ik sinds een half jaar zelf vader ben.
quote:Ik zou zeggen kijk eens om je heen wanneer je een keer in een vliegtuig zit en je kind stopt niet met huilen hoeveel egoistische personen er in een vliegtuig zitten.
RZ129 schreef:
Ik erger me aan de egoistisch ingestelde types als ArenA die vinden dat, voor hun eigen gemak, kinderen maar niet met het vliegtuig mogen...
RZ129
Vedette
Vak: 129
Reg.: 14 augustus 2004
quote:Zal ongetwijfeld zo zijn. Niet alleen in een vliegtuig.
ArenA schreef:
(...)
Ik zou zeggen kijk eens om je heen wanneer je een keer in een vliegtuig zit en je kind stopt niet met huilen hoeveel egoistische personen er in een vliegtuig zitten.
quote:Een erg snelle aanname van je. Alleen een totaal verkeerde. Ook voordat ik zelf vader was had ik dezelfde mening die ik nu heb.
Dat was mijn vraag geweest, maar die beantwoord je al. Jij bent vader en ziet dus het probleem niet meer.
quote:Een meerderheid ja. Dus niet iedereen.
Het is hetzelfde als rokers, een meerderheid van de rokers ziet het probleem ook niet en snapt niets van het verbieden van roken in openbare plaatsen.
0634
Administrator
Vak: -
Reg.: 2 januari 2006
quote:Er is geen verschil. Als een hond in mijn tuin poept zeg ik daar namelijk wat van. Als een kind voor overlast zorgt, moet je vooral precies hetzelfde doen.
ArenA schreef:
Iedereen heeft het recht om te doen wat ze willen. Willen mensen met een kind op vakantie moeten ze dat doen, willen mensen een hond laat ze een hond nemen.
Maar je maakt nu een verschil tussen overlast van een krijsend kind en bijv. hondenpoep en bellende mensen in een treincoupe.
Als een hond van de buren het nodig vind om een grote hoop voor jouw voordeur neer te leggen is dat een probleem neem ik aan? Zit er iemand naast je in de trein erg luid te bellen een half uur lang dan zal jij je eraan storen neem ik aan?
Maar is het een kind waar je overlast van hebt dan moet dit geaccepteerd worden? Wat is het verschil?
quote:Je weet het verschil blijkbaar niet tussen het individu of het geheel. Ik ben vaak genoeg met mijn kinderen in het vliegtuig gestapt en nimmer renden ze door het toestel en op een enkele krijs na, heeft niemand overlast gehad.
Ja het kind kan er niets aan doen, maar de ouders wel. Die maken de keuze om in een vol vliegtuig te gaan zitten en voor overlast te zorgen richting tientallen tot honderden mensen.
quote:Nee, jij gaat hier de fout in. Jij stelt onomwonden dat mensen met kinderen voor overlast zorgen. En dat is gelul. Ik zorg helemaal niet voor overlast en toch wil jij mij van alles verbieden.
Nee, daar ga je de fout in.
Mensen moeten meer rekening met anderen gaan houden, als iedereen dat zou doen zou er flink wat minder overlast zijn. Niets voor niets mag je bijv. niet meer overal bellen en niet overal meer roken. Er komen ook steeds meer hotels waar kinderen niet meer welkom zijn. Puur voor overlast van kinderen, door ouders die hun kinderen hun gang maar laten gaan.
quote:Wat een onzin. Een kind van 0-5 heeft liever iedere dag strandpret met een mooi zonnetje dan dat hij binnen naar de regen staart. Dáárom gaan wij op vakantie naar warme landen. Puur voor het weer.
Een kind van 0 tot 5 jaar merkt inderdaad niet het verschil in de zomer of het met 20 graden op het strand van Zandvoort zit of op het strand van Koss.
Een kind speelt net zo fijn met andere kinderen of in het zand.
quote:Prima, vergeet je paraplu niet.
Ik zal dan ook zelf wanneer ik kinderen krijg/neem nooit op vakantie gaan met een vliegtuig tot ze oud genoeg zijn hiervoor.
ArenA
Moderator
quote:Het heeft niet met meer verdraagzaamheid te maken. Zoals ik al eerder aangaf als iemand aangesproken gaat worden op zijn luide belgedrag in een trein, spreek jij dan die persoon aan op het feit dat hij best wat verdraagzamer mag zijn en niet zo moet zeuren?
RZ129 schreef:
Zal ongetwijfeld zo zijn. Niet alleen in een vliegtuig.
Helaas is de verdraagzaamheid steeds verder te zoeken. Zo kun je aan de gang blijven. Ouderen in de supermarkt houden mij ook wel is op. Mogen ze dan niet meer in de supermarkt komen of doe ik er wat langer over?
quote:Inderdaad, echter zo is het vaker in de maatschappij een kleine groep verpest het voor de meerderheid.
RZ129 schreef:
Een meerderheid ja. Dus niet iedereen.
Als jij stelt dat kinderen van 0 - 5 niet in een vliegtuig mogen heb je het over al deze kinderen. Dit terwijl genoeg kinderen in deze groep weinig tot geen problemen zullen geven.
quote:Ik zeg nergens dat mensen met kinderen niet op vakantie mogen.
0634 schreef:
Er is geen verschil. Als een hond in mijn tuin poept zeg ik daar namelijk wat van. Als een kind voor overlast zorgt, moet je vooral precies hetzelfde doen.
Maar ga geen onzin roepen dat mensen geen honden mogen houden of met kinderen op vakantie mogen gaan.
quote:Inderdaad.
0634 schreef:
Je weet het verschil blijkbaar niet tussen het individu of het geheel. Ik ben vaak genoeg met mijn kinderen in het vliegtuig gestapt en nimmer renden ze door het toestel en op een enkele krijs na, heeft niemand overlast gehad.
Toch vind jij dat ik niet mag vliegen.
quote:Je betrekt het alleen maar op jezelf, wie heeft het dan over individu of het geheel? Jouw kinderen zorgen niet voor overlast, dat wil niet zeggen dat jouw kinderen representatief zijn voor een groter geheel.
0634 schreef:
Nee, jij gaat hier de fout in. Jij stelt onomwonden dat mensen met kinderen voor overlast zorgen. En dat is gelul. Ik zorg helemaal niet voor overlast en toch wil jij mij van alles verbieden.
quote:Over bellen in de auto hebben we het helemaal niet over, tevens over gezondheidsrisico's met roken. We hebben het over overlast, je gaat nu over op een ander onderwerp wat hier niets mee te maken heeft.
0634 schreef:
En hou op met dat rookverbod of bellen in de auto. Dat is geen vergelijk. Daar zitten gevaren aan, aan kinderen niet. Daarom wordt roken verboden en bellen op bepaalde plekken. Voor de volksgezondheid. Niet voor mensen die niet kunnen hebben. Het enige gevaar is een onoplettende ouder, die je zeker hebt, of een zeurende chagrijn die geen geluid wilt horen in openbare ruimtes.
quote:Jij hebt het telkens over regen, alsof het altijd regent in Nederland wat niet zo is. Ik trek de vergelijking dat je voor een leuke vakantie voor je kind niet ver naar het buitenland hoeft en ook zeker niet omdat het nooit mooi weer is in Nederland of omstreken.
0634 schreef:
Wat een onzin. Een kind van 0-5 heeft liever iedere dag strandpret met een mooi zonnetje dan dat hij binnen naar de regen staart. Dáárom gaan wij op vakantie naar warme landen. Puur voor het weer.
quote:Ik heb geen enkel probleem om mij te bevinden in drukke treinen, bussen of winkels. Ik houd alleen wel rekening met het feit dat als ik wil bellen ik dit niet ga doen op een van die plekken en ik daar even mee wacht tot ik buiten sta.
0634 schreef:
Oh, en kom vooral ook niet in treinen, bussen of winkels. Daar lopen mensen die niet gestoord willen worden.
quote:[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 12 januari 2011 20:14:48).]
Stoel in ligstand grootste irritatie tijdens vliegen
ROTTERDAM - Irritatie no.1 tijdens het vliegen: het onaangekondigd in de ligstand zetten van de vliegtuigstoel. Dat is de uitkomst van een enquête die WorldTicketCenter.nl hield onder 500 klanten.
Maar liefst 23 % noemt dit zijn grootste irritatie tijdens het vliegen. Op nummer twee staat huilende kinderen.
onaangekondigd in de ligstand zetten van de vliegtuigstoel - 23%
huilende kinderen - 15 %
schoppen tegen de stoel in de rug - 12 %
stinkende medepassagiers - 11 %
weinig beenruimte - 9 %
onhygiënische toiletten - 8 %
passagiers die onmiddellijk opstaan na de landing, terwijl het lampje riemen vast brandt - 6 %
passagiers die klappen na een landing - 5 %
slecht kunnen slapen in een vliegtuigstoel - 4 %
overige irritaties - 7%.
Opvallend is dat de klanten die huilende kinderen als grootste irritatie noemen bijna allemaal kinderloos zijn. ,,De ondervraagde klanten die kleine kinderen hebben, irriteren zich wel degelijk aan huilende kinderen, maar kunnen het naar eigen zeggen niet maken om dit als grootste irritatie te noemen, aangezien hun eigen kinderen deze irritatie ook veroorzaken tijdens een vliegreis'', aldus Rémi Wouters, Marketing Manager. Het percentage klanten dat zich het meeste irriteert aan huilende kinderen ligt dus in werkelijkheid een stuk hoger.'
0634
Administrator
quote:Nou, ik heb erover nagedacht en ja hoor, vliegen met kinderen kan prima.
ArenA schreef:
Ik zeg nergens dat mensen met kinderen niet op vakantie mogen.
Ik zeg alleen dat mensen rekening met anderen mogen houden en wanneer ze kinderen hebben onder een leeftijd van 5 eens moeten nadenken of ze uren moeten vliegen met een klein kind terwijl ze in eigen of een land dichterbij ook prima op vakantie kunnen voordat ze anderen overlast bezorgen.
quote:Nee, dat zei je niet, dat zeg je nu.
Inderdaad.
Zoals ik al zei een kleine groep verpest het wellicht voor een grote groep.
Vergelijk het met een kleine groep Ajax of Feyenoord supporters waardoor er van beide geen supporters meer aanwezig mogen zijn in onderlinge duels.
De overgrote meerderheid zit toch netjes op zijn stoel? Ja klopt, maar een deel niet.
quote:En op basis daarvan moet ík naar een lullig huisje in Duitsland?
Als jij aangeeft dat jouw kinderen niet door het vliegtuig rennen dan heb jij je kinderen goed op lopen voeden. Er zijn uit mijn persoonlijke ervaring tig die dat niet hebben gedaan.
quote:Tuurlijk betrek ik het op mezelf. Jij nuanceert het nu wat maar in jouw eerste post zei je letterlijk dat als je op reis wil je dan maar geen kinderen moet nemen. Plus dat je je kapot ergert aan mensen die op vliegvakantie gaan met kinderen.
Je betrekt het alleen maar op jezelf, wie heeft het dan over individu of het geheel? Jouw kinderen zorgen niet voor overlast, dat wil niet zeggen dat jouw kinderen representatief zijn voor een groter geheel.
quote:Waarvan is het een bevestiging dan? Dat een huilend kind irritant kan zijn?
Overigens nog even een stukje. Huilende kinderen zijn dus op de vliegtuig stoel na de grootste irritatie in het vliegtuig. Zelfs nog erger dan het schoppen tegen je vliegtuig stoel.
Zeker het onderste stukje is een grote bevestiging wat ik eerder schreef.
ArenA
Moderator
quote:Vliegen met kinderen kan inderdaad prima, zolang ze er oud genoeg voor zijn.
0634 schreef:
Nou, ik heb erover nagedacht en ja hoor, vliegen met kinderen kan prima.
quote:Als je refereert naar; De overgrote meerderheid zit toch netjes op zijn stoel?
0634 schreef:
Nee, dat zei je niet, dat zeg je nu.
quote:Dat dat niet goed genoeg is voor jou dat kan, vele mensen hebben het daar echter prima naar hun zin hebben en nemen genoegen met het samenzijn van het gezin ook al is het geen 30 graden zoals aan de middellandse zee.
0634 schreef:
En op basis daarvan moet ík naar een lullig huisje in Duitsland?
quote:Ik erger me aan mensen die wanneer ze kinderen krijgen denken hetzelfde leventje (verre reizen) te moeten voorzetten als daarvoor en dus met zeer jonge kinderen uren in een vliegtuig gaan zitten terwijl ze net zo goed dichtbij huis ook kunnen genieten van een goede lekkere vakantie waar het kind zelf geen verschil ziet.
0634 schreef:
Tuurlijk betrek ik het op mezelf. Jij nuanceert het nu wat maar in jouw eerste post zei je letterlijk dat als je op reis wil je dan maar geen kinderen moet nemen. Plus dat je je kapot ergert aan mensen die op vliegvakantie gaan met kinderen.
Dat ben ik dus. Je ergert je dus aan mensen als ik. Ik zou niet weten hoe ik dat niet op mezelf zou kunnen betrekken.
quote:Het is inderdaad gelukkig af en toe, was het een geregeld probleem dan zou ik niet meer Economy vliegen om alleen van dat probleem af te zijn.
0634 schreef:
Jij trekt een paar vervelende kinderen als maatstaf voor allen en bepaald op basis daarvan dat ik niet kan vliegen met mijn gezin. Ik kan je vertellen dat ik zoveel heb gevlogen dat ik echt wel weet dat er af en toe een jankerd tussenzit. En ook wel eens ouders die niet opletten. Helemaal waar. En best irritant zo af en toe. Maar dát zijn juist degenen die niet representatief zijn.
quote:In de trein zou ik daar geen moeite mee hebben, dan schuif ik wel een treinstel op. In een vliegtuig gaat dat wat moeilijker.
0634 schreef:
Mogen kinderen van jou trouwens wel in de trein?
quote:Je dochter van 8 staat buiten mijn hele punt, wel lezen (0-5) anders kan ik weer opnieuw beginnen.
0634 schreef:
En je bepaalt ondertussen ook nog even dat het toch geen zin heeft omdat kinderen net zo goed op Texel kunnen zitten. Jij bepaalt dus ook nog even hoe wij van een vakantie kunnen genieten. Geen rekening houdende met omstandigheden als weer, mijn dochter van 8 en dat wij als ouders ook nog eens meegaan. Allemaal mogen we niet vliegen omdat jij je wel eens zou kunnen ergeren.
quote:Daar zul je mij niet eens in vinden, dan heb je kans dat ik nooit meer vlieg.
0634 schreef:
Misschien is het een goed idee voor jou om niet in de schoolvakantie in een chartertje te stappen en naar de bekende vakantie eilanden te vliegen. De 'buggy'-vluchten overslaan, zeg maar.
quote:Dat heel veel mensen die vliegen huilende kinderen als een grote bron van ergenis zien, aangezien ik nu als een individu gezien wordt waar ik echter één van vele ben. Daarnaast het punt wat ik ook wil aangegeven dat mensen met kinderen het probleem niet meer zien.
0634 schreef:
Waarvan is het een bevestiging dan? Dat een huilend kind irritant kan zijn?
0634
Administrator
Hendrix
Idool
Uit: Amsterdam
Vak: 427
Reg.: 9 december 2005
Ajax de Koninklijke
Vedette
Uit: Amsterdam
Vak: 127
Reg.: 27 mei 2000
Johnny Sprinter
Bankzitter
Vak: 426
Reg.: 3 oktober 2008
Skywalker
Icoon
Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000
quote:Jezus. Weer een treffend voorbeeld van hoe weinig tolerant mensen zijn (geworden)....
Ajax de Koninklijke schreef:
Boek lezen in de trein, in de 'STILTE coupé´. Muisstil daar, tot op een moment ik een grappig stuk lees.
Mijn mondhoeken krullen en ik maak een ietsiepietsie, zacht vermakelijk geluid en dat dan meteen zo´n eikel naar je toe komt: Hé, Hé het is de stilte coupé hè!
T*ring, als mensen zich daar al aan ergeren, wat zullen zij dan veel ergenissen hebben!
D-Tagz
Vedette
Uit: Lelystad
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006
quote:Waarom ga JIJ dan niet naar België, Luxemburg, Duitsland of zelfs Frankrijk met Thalys?
ArenA schreef:
(...)
M.b.t. het weer, ik heb zojuist aangeven dat we in Nederland ook gewoon mooi weer hebben je daarvoor niet perse naar het verre buitenland zou moeten. Wat overigens voor het kind ook veel prettiger is.Ik bepaal overigens niet hoe jij van je vakantie geniet, maar vind het wel vreemd dat je blijkbaar niet (meer) kan genieten van een locatie dichtbij met je gezin en je daarvoor echt naar het verre buitenland moet waar het minimaal zoveel graden hoger is.
Burzlew
Legende
Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002
quote:Jezus wat triest zeg. Wat heb je gezegd? Dat hij zich niet zo moet aanstellen hopelijk?
Ajax de Koninklijke schreef:
Boek lezen in de trein, in de 'STILTE coupé´. Muisstil daar, tot op een moment ik een grappig stuk lees.
Mijn mondhoeken krullen en ik maak een ietsiepietsie, zacht vermakelijk geluid en dat dan meteen zo´n eikel naar je toe komt: Hé, Hé het is de stilte coupé hè!
T*ring, als mensen zich daar al aan ergeren, wat zullen zij dan veel ergenissen hebben!
BillyTheKid
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Zwolle NL
Reg.: 5 april 2000
quote:Dat blijkt, want geloof me, het komt voor dat een kind, ook jouw toekomstige kind, gewoon niet stopt met huilen/klieren ookal wil je dat als ouder nog zo graag. Vooral kindjes met karakter hebben dat wel eens.
Hendrix schreef:
Die hele ergernis gaat natuurlijk nergens over. Wat een zure, zeikerige mentaliteit. Denk aan je zen, zou ik zeggen.
En als je jankende kinderen irritant vindt, wees dan een vent en spreek de ouders erop aan, in plaats van alle ouders met jonge kinderen een reis per vliegtuig te willen verbieden. Wat een arrogantie.
En nee ik ben zelf geen ouder.
BillyTheKid
Geselecteerd voor Oranje
Uit: Zwolle NL
Reg.: 5 april 2000
quote:Je hebt helemaal gelijk dat huilende kinderen irritant zijn, ik heb 3 jonge kinderen en ken het probleem. Ik weet ook dat je er als ouder niet altijd iets aan kan doen.
ArenA schreef:
(...)
DAMSCO
Regelmatige invaller
Vak: 428
Reg.: 7 oktober 2008
afca1900
Idool
Winnaar Beker Klassement Ajax Netwerk VoVo 2011/2012; meer prijzen
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 26 februari 2005
T-Bag
Moderator
Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004
Ajacied91
Regelmatige invaller
Uit: Westland,
Reg.: 10 oktober 2007
Misjel
Talent
Vak: 425
Reg.: 12 april 2010
Van de film
Legende
Reg.: 30 november 2003
quote:Dan moet je gewoon gaan beginnen over het weer, of je haar kan uitnodigen voor een drankje of of zij misschien is geïnteresseerd in een weekendje voetbal kijken met jou. Door zulke dingen houden ze vaak sneller op dan door te zeggen dat je niet geïnteresseerd bent
Misjel schreef:
De vriendenloterij![]()
Hebben me de afgelopen dagen al 4 keer gebeld, krijg telkens dezelfde vrouw aan de lijn die elke keer op exact dezelfde manier een soort van bandje afspeelt, en tegen wie ik nu ook al vier keer heb gezegd dat ik niet geintereseerd ben.
Waarom een kwartier later de telefoon weer gaat en dit figuur alweer vergeten is dat ze me gesproken heeft
koenniej
Talent
Uit: Heemskerk
Vak: 430
Reg.: 24 april 2007
quote:Zelfde verhaal hier
Misjel schreef:
De vriendenloterij![]()
Hebben me de afgelopen dagen al 4 keer gebeld, krijg telkens dezelfde vrouw aan de lijn die elke keer op exact dezelfde manier een soort van bandje afspeelt, en tegen wie ik nu ook al vier keer heb gezegd dat ik niet geintereseerd ben.
Waarom een kwartier later de telefoon weer gaat en dit figuur alweer vergeten is dat ze me gesproken heeft
T-Bag
Moderator
Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004
Deze topic is open en bestaat uit 70 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 »
Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » Ergernissen? Klein of groot,deel ze hier!

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 62,7% dat FC Volendam wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.