Ajax Netwerk
dinsdag 16 september 2014 - 06:55                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » Ergernissen? Klein of groot,deel ze hier!

HR

Deze topic is open en bestaat uit 77 pagina's: « 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... 77 »

HR

quote:HR
Skywalker schreef:

(...)

Volgens mij is dit een vrij land.....
HR
Dat is het niet, anders zouden we ook vrijuit mogen bellen overal en mogen roken waar we zouden willen. Echter omdat een groot deel van de bevolking zich daar aan stoort zijn daar regels voor gekomen.

Maar iedereen is vrij om op vakantie te gaan waar ze willen, daarom zeg ik ook duidelijk mensen zouden zelf moeten zien dat ze overlast veroorzaken en zelf de keuze moeten maken om zich aan te passen.

Maar het is hetzelfde als bellende en rokende mensen, zélf zien ze het niet.
HR
HR

RZ129
Vedette

Vak: 129
Droomaankoop: -
Reg.: 14 augustus 2004

Ik erger me aan de egoistisch ingestelde types als ArenA die vinden dat, voor hun eigen gemak, kinderen maar niet met het vliegtuig mogen... En dat is niet alleen maar omdat ik sinds een half jaar zelf vader ben. Niet alle kinderen krijsen in een vliegtuig. Ik vlieg vaak en echt krijsende kinderen ben ik zelden tegen gekomen overigens.

Daarnaast bepaalt iedereen zelf wel waar ze heen gaan met hun kind. Of dat nou Texel is of de andere kant van de wereld. Het kind merkt het dan minder/niet, de ouders wel en die willen er misschien wel ff lekker naar de zon. Ik heb een hekel aan vakantiehuisjes en vooral in Duitsland. Gelukkig kan ik zelf bepalen waar ik heen ga.

Ouders moeten uiteraard niet hun kind door het vliegtuig laten rennen en al het mogelijke doen om ze tot bedaren te krijgen als dat nodig is.
HR
HR

RZ129 schreef:
En dat is niet alleen maar omdat ik sinds een half jaar zelf vader ben.HR
Dat was mijn vraag geweest, maar die beantwoord je al. Jij bent vader en ziet dus het probleem niet meer.

Het is hetzelfde als rokers, een meerderheid van de rokers ziet het probleem ook niet en snapt niets van het verbieden van roken in openbare plaatsen.

RZ129 schreef:

Ik erger me aan de egoistisch ingestelde types als ArenA die vinden dat, voor hun eigen gemak, kinderen maar niet met het vliegtuig mogen...HR
Ik zou zeggen kijk eens om je heen wanneer je een keer in een vliegtuig zit en je kind stopt niet met huilen hoeveel egoistische personen er in een vliegtuig zitten.
HR
HR

RZ129
Vedette

Reg.: 14 augustus 2004

ArenA schreef:

(...)

Ik zou zeggen kijk eens om je heen wanneer je een keer in een vliegtuig zit en je kind stopt niet met huilen hoeveel egoistische personen er in een vliegtuig zitten.
HR
Zal ongetwijfeld zo zijn. Niet alleen in een vliegtuig.
Helaas is de verdraagzaamheid steeds verder te zoeken. Zo kun je aan de gang blijven. Ouderen in de supermarkt houden mij ook wel is op. Mogen ze dan niet meer in de supermarkt komen of doe ik er wat langer over?

Dat was mijn vraag geweest, maar die beantwoord je al. Jij bent vader en ziet dus het probleem niet meer.HR
Een erg snelle aanname van je. Alleen een totaal verkeerde. Ook voordat ik zelf vader was had ik dezelfde mening die ik nu heb.

Het is hetzelfde als rokers, een meerderheid van de rokers ziet het probleem ook niet en snapt niets van het verbieden van roken in openbare plaatsen.HR
Een meerderheid ja. Dus niet iedereen.
Als jij stelt dat kinderen van 0 - 5 niet in een vliegtuig mogen heb je het over al deze kinderen. Dit terwijl genoeg kinderen in deze groep weinig tot geen problemen zullen geven.
HR
HR

0634
Legende

Vak: -
Reg.: 2 januari 2006

ArenA schreef:
Iedereen heeft het recht om te doen wat ze willen. Willen mensen met een kind op vakantie moeten ze dat doen, willen mensen een hond laat ze een hond nemen.

Maar je maakt nu een verschil tussen overlast van een krijsend kind en bijv. hondenpoep en bellende mensen in een treincoupe.

Als een hond van de buren het nodig vind om een grote hoop voor jouw voordeur neer te leggen is dat een probleem neem ik aan? Zit er iemand naast je in de trein erg luid te bellen een half uur lang dan zal jij je eraan storen neem ik aan?

Maar is het een kind waar je overlast van hebt dan moet dit geaccepteerd worden? Wat is het verschil?

HR
Er is geen verschil. Als een hond in mijn tuin poept zeg ik daar namelijk wat van. Als een kind voor overlast zorgt, moet je vooral precies hetzelfde doen.

Maar ga geen onzin roepen dat mensen geen honden mogen houden of met kinderen op vakantie mogen gaan.

Ja het kind kan er niets aan doen, maar de ouders wel. Die maken de keuze om in een vol vliegtuig te gaan zitten en voor overlast te zorgen richting tientallen tot honderden mensen.HR
Je weet het verschil blijkbaar niet tussen het individu of het geheel. Ik ben vaak genoeg met mijn kinderen in het vliegtuig gestapt en nimmer renden ze door het toestel en op een enkele krijs na, heeft niemand overlast gehad.

Toch vind jij dat ik niet mag vliegen.

Nee, daar ga je de fout in.

Mensen moeten meer rekening met anderen gaan houden, als iedereen dat zou doen zou er flink wat minder overlast zijn. Niets voor niets mag je bijv. niet meer overal bellen en niet overal meer roken. Er komen ook steeds meer hotels waar kinderen niet meer welkom zijn. Puur voor overlast van kinderen, door ouders die hun kinderen hun gang maar laten gaan.HR
Nee, jij gaat hier de fout in. Jij stelt onomwonden dat mensen met kinderen voor overlast zorgen. En dat is gelul. Ik zorg helemaal niet voor overlast en toch wil jij mij van alles verbieden.

En hou op met dat rookverbod of bellen in de auto. Dat is geen vergelijk. Daar zitten gevaren aan, aan kinderen niet. Daarom wordt roken verboden en bellen op bepaalde plekken. Voor de volksgezondheid. Niet voor mensen die niet kunnen hebben. Het enige gevaar is een onoplettende ouder, die je zeker hebt, of een zeurende chagrijn die geen geluid wilt horen in openbare ruimtes.

Bovendien is er altijd een alternatief, ook voor die hotels waar je met kids niet mag komen, want daarnaast staat er eentje speciaal voor kinderen ingericht. Met een kinderzwembad, waar ik helaas van jou niet naartoe schijn te mogen.

Een kind van 0 tot 5 jaar merkt inderdaad niet het verschil in de zomer of het met 20 graden op het strand van Zandvoort zit of op het strand van Koss.
Een kind speelt net zo fijn met andere kinderen of in het zand.HR
Wat een onzin. Een kind van 0-5 heeft liever iedere dag strandpret met een mooi zonnetje dan dat hij binnen naar de regen staart. Dáárom gaan wij op vakantie naar warme landen. Puur voor het weer.

Ik zal dan ook zelf wanneer ik kinderen krijg/neem nooit op vakantie gaan met een vliegtuig tot ze oud genoeg zijn hiervoor.HR
Prima, vergeet je paraplu niet.

Oh, en kom vooral ook niet in treinen, bussen of winkels. Daar lopen mensen die niet gestoord willen worden.

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 12 januari 2011 17:47:56).]
HR
HR

RZ129 schreef:

Zal ongetwijfeld zo zijn. Niet alleen in een vliegtuig.
Helaas is de verdraagzaamheid steeds verder te zoeken. Zo kun je aan de gang blijven. Ouderen in de supermarkt houden mij ook wel is op. Mogen ze dan niet meer in de supermarkt komen of doe ik er wat langer over?
HR
Het heeft niet met meer verdraagzaamheid te maken. Zoals ik al eerder aangaf als iemand aangesproken gaat worden op zijn luide belgedrag in een trein, spreek jij dan die persoon aan op het feit dat hij best wat verdraagzamer mag zijn en niet zo moet zeuren?

Nee, je zal zeggen goed dat iemand er nog wat van durft te zeggen.

Verder mogen ouderen er best iets langer over doen. Zij hebben immers geen keuze om het sneller te kunnen doen en moeten toch eten. Ik snap wel dat er soms mensen zijn die klagen waarom ze 's avond boodschappen doen terwijl ze er de hele dag de tijd voor hebben, maar persoonlijk heb ik daar geen last van maar begrijpen doe ik het wel.

RZ129 schreef:

Een meerderheid ja. Dus niet iedereen.
Als jij stelt dat kinderen van 0 - 5 niet in een vliegtuig mogen heb je het over al deze kinderen. Dit terwijl genoeg kinderen in deze groep weinig tot geen problemen zullen geven.
HR
Inderdaad, echter zo is het vaker in de maatschappij een kleine groep verpest het voor de meerderheid.

0634 schreef:

Er is geen verschil. Als een hond in mijn tuin poept zeg ik daar namelijk wat van. Als een kind voor overlast zorgt, moet je vooral precies hetzelfde doen.

Maar ga geen onzin roepen dat mensen geen honden mogen houden of met kinderen op vakantie mogen gaan.HR
Ik zeg nergens dat mensen met kinderen niet op vakantie mogen.
Ik zeg alleen dat mensen rekening met anderen mogen houden en wanneer ze kinderen hebben onder een leeftijd van 5 eens moeten nadenken of ze uren moeten vliegen met een klein kind terwijl ze in eigen of een land dichterbij ook prima op vakantie kunnen voordat ze anderen overlast bezorgen.

Hetzelfde gaat op voor honden, ik zeg nergens dat mensen geen hond mogen.
Mensen moeten echter eerst nadenken voordat ze een hond nemen of ze ook daadwerkelijk voor een hond kunnen zorgen. Vele kunnen dat niet met als gevolg dat er wekelijks honden bij een asiel worden afgegeven, maar dat is een totaal andere discussie. Om wel dichterbij het onderwerp te komen, vind ik dat mensen die in een tussenwoning of flat wonen geen hond moeten nemen die de hele dag blaft wanneer het baasje de hele dag aan het werk is. Het is pure overlast zonder rekening te houden met anderen.

0634 schreef:

Je weet het verschil blijkbaar niet tussen het individu of het geheel. Ik ben vaak genoeg met mijn kinderen in het vliegtuig gestapt en nimmer renden ze door het toestel en op een enkele krijs na, heeft niemand overlast gehad.

Toch vind jij dat ik niet mag vliegen.
HR
Inderdaad.

Zoals ik al zei een kleine groep verpest het wellicht voor een grote groep.
Vergelijk het met een kleine groep Ajax of Feyenoord supporters waardoor er van beide geen supporters meer aanwezig mogen zijn in onderlinge duels.
De overgrote meerderheid zit toch netjes op zijn stoel? Ja klopt, maar een deel niet.

Als jij aangeeft dat jouw kinderen niet door het vliegtuig rennen dan heb jij je kinderen goed op lopen voeden. Er zijn uit mijn persoonlijke ervaring tig die dat niet hebben gedaan.

0634 schreef:

Nee, jij gaat hier de fout in. Jij stelt onomwonden dat mensen met kinderen voor overlast zorgen. En dat is gelul. Ik zorg helemaal niet voor overlast en toch wil jij mij van alles verbieden.HR
Je betrekt het alleen maar op jezelf, wie heeft het dan over individu of het geheel? Jouw kinderen zorgen niet voor overlast, dat wil niet zeggen dat jouw kinderen representatief zijn voor een groter geheel.

0634 schreef:

En hou op met dat rookverbod of bellen in de auto. Dat is geen vergelijk. Daar zitten gevaren aan, aan kinderen niet. Daarom wordt roken verboden en bellen op bepaalde plekken. Voor de volksgezondheid. Niet voor mensen die niet kunnen hebben. Het enige gevaar is een onoplettende ouder, die je zeker hebt, of een zeurende chagrijn die geen geluid wilt horen in openbare ruimtes.HR
Over bellen in de auto hebben we het helemaal niet over, tevens over gezondheidsrisico's met roken. We hebben het over overlast, je gaat nu over op een ander onderwerp wat hier niets mee te maken heeft.

0634 schreef:

Wat een onzin. Een kind van 0-5 heeft liever iedere dag strandpret met een mooi zonnetje dan dat hij binnen naar de regen staart. Dáárom gaan wij op vakantie naar warme landen. Puur voor het weer.HR
Jij hebt het telkens over regen, alsof het altijd regent in Nederland wat niet zo is. Ik trek de vergelijking dat je voor een leuke vakantie voor je kind niet ver naar het buitenland hoeft en ook zeker niet omdat het nooit mooi weer is in Nederland of omstreken.

0634 schreef:

Oh, en kom vooral ook niet in treinen, bussen of winkels. Daar lopen mensen die niet gestoord willen worden.HR
Ik heb geen enkel probleem om mij te bevinden in drukke treinen, bussen of winkels. Ik houd alleen wel rekening met het feit dat als ik wil bellen ik dit niet ga doen op een van die plekken en ik daar even mee wacht tot ik buiten sta.

Overigens nog even een stukje. Huilende kinderen zijn dus op de vliegtuig stoel na de grootste irritatie in het vliegtuig. Zelfs nog erger dan het schoppen tegen je vliegtuig stoel.

Zeker het onderste stukje is een grote bevestiging wat ik eerder schreef.

Stoel in ligstand grootste irritatie tijdens vliegen

ROTTERDAM - Irritatie no.1 tijdens het vliegen: het onaangekondigd in de ligstand zetten van de vliegtuigstoel. Dat is de uitkomst van een enquête die WorldTicketCenter.nl hield onder 500 klanten.

Maar liefst 23 % noemt dit zijn grootste irritatie tijdens het vliegen. Op nummer twee staat huilende kinderen.

onaangekondigd in de ligstand zetten van de vliegtuigstoel - 23%
huilende kinderen - 15 %
schoppen tegen de stoel in de rug - 12 %
stinkende medepassagiers - 11 %
weinig beenruimte - 9 %
onhygiënische toiletten - 8 %
passagiers die onmiddellijk opstaan na de landing, terwijl het lampje riemen vast brandt - 6 %
passagiers die klappen na een landing - 5 %
slecht kunnen slapen in een vliegtuigstoel - 4 %
overige irritaties - 7%.

Opvallend is dat de klanten die huilende kinderen als grootste irritatie noemen bijna allemaal kinderloos zijn. ,,De ondervraagde klanten die kleine kinderen hebben, irriteren zich wel degelijk aan huilende kinderen, maar kunnen het naar eigen zeggen niet maken om dit als grootste irritatie te noemen, aangezien hun eigen kinderen deze irritatie ook veroorzaken tijdens een vliegreis'', aldus Rémi Wouters, Marketing Manager. Het percentage klanten dat zich het meeste irriteert aan huilende kinderen ligt dus in werkelijkheid een stuk hoger.'HR
[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 12 januari 2011 20:14:48).]
HR
HR

0634
Legende

ArenA schreef:
Ik zeg nergens dat mensen met kinderen niet op vakantie mogen.
Ik zeg alleen dat mensen rekening met anderen mogen houden en wanneer ze kinderen hebben onder een leeftijd van 5 eens moeten nadenken of ze uren moeten vliegen met een klein kind terwijl ze in eigen of een land dichterbij ook prima op vakantie kunnen voordat ze anderen overlast bezorgen.
HR
Nou, ik heb erover nagedacht en ja hoor, vliegen met kinderen kan prima.

Inderdaad.

Zoals ik al zei een kleine groep verpest het wellicht voor een grote groep.
Vergelijk het met een kleine groep Ajax of Feyenoord supporters waardoor er van beide geen supporters meer aanwezig mogen zijn in onderlinge duels.
De overgrote meerderheid zit toch netjes op zijn stoel? Ja klopt, maar een deel niet.HR
Nee, dat zei je niet, dat zeg je nu.

Als jij aangeeft dat jouw kinderen niet door het vliegtuig rennen dan heb jij je kinderen goed op lopen voeden. Er zijn uit mijn persoonlijke ervaring tig die dat niet hebben gedaan.HR
En op basis daarvan moet ík naar een lullig huisje in Duitsland?

Je betrekt het alleen maar op jezelf, wie heeft het dan over individu of het geheel? Jouw kinderen zorgen niet voor overlast, dat wil niet zeggen dat jouw kinderen representatief zijn voor een groter geheel.HR
Tuurlijk betrek ik het op mezelf. Jij nuanceert het nu wat maar in jouw eerste post zei je letterlijk dat als je op reis wil je dan maar geen kinderen moet nemen. Plus dat je je kapot ergert aan mensen die op vliegvakantie gaan met kinderen.

Dat ben ik dus. Je ergert je dus aan mensen als ik. Ik zou niet weten hoe ik dat niet op mezelf zou kunnen betrekken.

Jij trekt een paar vervelende kinderen als maatstaf voor allen en bepaald op basis daarvan dat ik niet kan vliegen met mijn gezin. Ik kan je vertellen dat ik zoveel heb gevlogen dat ik echt wel weet dat er af en toe een jankerd tussenzit. En ook wel eens ouders die niet opletten. Helemaal waar. En best irritant zo af en toe. Maar dát zijn juist degenen die niet representatief zijn.

Mogen kinderen van jou trouwens wel in de trein? Of bus? Of mogen mensen zonder auto gewoon per definitie geen kinderen nemen of altijd thuisblijven?

En je bepaalt ondertussen ook nog even dat het toch geen zin heeft omdat kinderen net zo goed op Texel kunnen zitten. Jij bepaalt dus ook nog even hoe wij van een vakantie kunnen genieten. Geen rekening houdende met omstandigheden als weer, mijn dochter van 8 en dat wij als ouders ook nog eens meegaan. Allemaal mogen we niet vliegen omdat jij je wel eens zou kunnen ergeren.

Misschien is het een goed idee voor jou om niet in de schoolvakantie in een chartertje te stappen en naar de bekende vakantie eilanden te vliegen. De 'buggy'-vluchten overslaan, zeg maar.

Overigens nog even een stukje. Huilende kinderen zijn dus op de vliegtuig stoel na de grootste irritatie in het vliegtuig. Zelfs nog erger dan het schoppen tegen je vliegtuig stoel.

Zeker het onderste stukje is een grote bevestiging wat ik eerder schreef.HR
Waarvan is het een bevestiging dan? Dat een huilend kind irritant kan zijn?

Heb je soms ook een artikel dat aantoont dat de lucht blauw is en de zee nat?
HR
HR

0634 schreef:

Nou, ik heb erover nagedacht en ja hoor, vliegen met kinderen kan prima.
HR
Vliegen met kinderen kan inderdaad prima, zolang ze er oud genoeg voor zijn.
Iets wat voor vele activiteiten op gaat. Zo zou je naar mijn mening je kind niet mee moeten nemen naar een restaurant waar je van het kind verwacht dat hij of zij 2 uur of langer op zijn stoel blijft zitten als het daar nog niet oud genoeg voor is (afgezien van een pannekoeken restaurant of McDonalds etc).

0634 schreef:

Nee, dat zei je niet, dat zeg je nu.
HR
Als je refereert naar; De overgrote meerderheid zit toch netjes op zijn stoel?
Dan heb ik het over de Ajax en Feyenoord supporters niet de kinderen, maar mijn klacht ging over huilende kinderen op vluchten niet over rondrenende kinderen in vliegtuigen. Dat laatste is een toevoeging die je er soms bijkrijgt.

0634 schreef:

En op basis daarvan moet ík naar een lullig huisje in Duitsland?
HR
Dat dat niet goed genoeg is voor jou dat kan, vele mensen hebben het daar echter prima naar hun zin hebben en nemen genoegen met het samenzijn van het gezin ook al is het geen 30 graden zoals aan de middellandse zee.

Overigens is het "lullig huisje in Duitsland" eigenlijk nog een directe belediging voor mensen die ieder jaar naar zo'n huisje gaan/moeten om vakantie te vieren die een verdere bestemming niet kunnen betalen, maar er wel ieder jaar hard voor werken.

0634 schreef:

Tuurlijk betrek ik het op mezelf. Jij nuanceert het nu wat maar in jouw eerste post zei je letterlijk dat als je op reis wil je dan maar geen kinderen moet nemen. Plus dat je je kapot ergert aan mensen die op vliegvakantie gaan met kinderen.

Dat ben ik dus. Je ergert je dus aan mensen als ik. Ik zou niet weten hoe ik dat niet op mezelf zou kunnen betrekken.HR
Ik erger me aan mensen die wanneer ze kinderen krijgen denken hetzelfde leventje (verre reizen) te moeten voorzetten als daarvoor en dus met zeer jonge kinderen uren in een vliegtuig gaan zitten terwijl ze net zo goed dichtbij huis ook kunnen genieten van een goede lekkere vakantie waar het kind zelf geen verschil ziet.

Ik heb zelf verschillende Centerparcs etc in Belgie, Duitsland en Luxemburg gezien als klein kind en kan je zeggen ik heb niets gemist hoor en kan je het verschil ertussen niet vertellen. Op die leeftijd maakt het zoals ik al zei niets uit.

0634 schreef:

Jij trekt een paar vervelende kinderen als maatstaf voor allen en bepaald op basis daarvan dat ik niet kan vliegen met mijn gezin. Ik kan je vertellen dat ik zoveel heb gevlogen dat ik echt wel weet dat er af en toe een jankerd tussenzit. En ook wel eens ouders die niet opletten. Helemaal waar. En best irritant zo af en toe. Maar dát zijn juist degenen die niet representatief zijn.
HR
Het is inderdaad gelukkig af en toe, was het een geregeld probleem dan zou ik niet meer Economy vliegen om alleen van dat probleem af te zijn.

Het onderzoekje wat ik dus eerder plaatste laat dus ook zien dat het geen zeer incidenteel geval is, anders zouden die mensen (en ik hoor daar ook bij) zich daar dus niet overduidelijk aan irriteren en het als probleem zien maar gewoon voor een keer accepteren.

0634 schreef:

Mogen kinderen van jou trouwens wel in de trein?
HR
In de trein zou ik daar geen moeite mee hebben, dan schuif ik wel een treinstel op. In een vliegtuig gaat dat wat moeilijker.

0634 schreef:

En je bepaalt ondertussen ook nog even dat het toch geen zin heeft omdat kinderen net zo goed op Texel kunnen zitten. Jij bepaalt dus ook nog even hoe wij van een vakantie kunnen genieten. Geen rekening houdende met omstandigheden als weer, mijn dochter van 8 en dat wij als ouders ook nog eens meegaan. Allemaal mogen we niet vliegen omdat jij je wel eens zou kunnen ergeren.
HR
Je dochter van 8 staat buiten mijn hele punt, wel lezen (0-5) anders kan ik weer opnieuw beginnen.

M.b.t. het weer, ik heb zojuist aangeven dat we in Nederland ook gewoon mooi weer hebben je daarvoor niet perse naar het verre buitenland zou moeten. Wat overigens voor het kind ook veel prettiger is.

Ik bepaal overigens niet hoe jij van je vakantie geniet, maar vind het wel vreemd dat je blijkbaar niet (meer) kan genieten van een locatie dichtbij met je gezin en je daarvoor echt naar het verre buitenland moet waar het minimaal zoveel graden hoger is.

Verder geef ik nogmaals aan dat ik niet een individu ben die zich ergert aan huilende kinderen in een vliegtuig, zie onderzoek.

0634 schreef:
Misschien is het een goed idee voor jou om niet in de schoolvakantie in een chartertje te stappen en naar de bekende vakantie eilanden te vliegen. De 'buggy'-vluchten overslaan, zeg maar.HR
Daar zul je mij niet eens in vinden, dan heb je kans dat ik nooit meer vlieg.
Zeker niet wanneer mensen na afloop nog even gezellig gaan klappen voor de piloot (overigens ook een ergenis bij veel mensen) dat zou ik niet overleven.

0634 schreef:
Waarvan is het een bevestiging dan? Dat een huilend kind irritant kan zijn?HR
Dat heel veel mensen die vliegen huilende kinderen als een grote bron van ergenis zien, aangezien ik nu als een individu gezien wordt waar ik echter één van vele ben. Daarnaast het punt wat ik ook wil aangegeven dat mensen met kinderen het probleem niet meer zien.
HR
HR

0634
Legende

Ik denk niet dat mensen beledigd zullen zijn over die Duitslandopmerking. Ieder zijn eigen ding gelukkig en ik zal niet beweren dat zij beter hun vakantie elders zouden kunnen vieren. Zo ben ik ook niet beledigd dat mijn gezin wordt neergezet als irritant huilende kinderen met onoplettende ouders die beter zouden moeten weten.

Verder probeer jij natuurlijk wel te bepalen waar ik naartoe moet op vakantie Sorry hoor, maar hoe kom je op zoiets. Het is toch wel van een ongekende arrogantie om te gaan bepalen dat ik niet mag vliegen omdat jij je ergert en dan ook nog eens bepaalt wat ik leuk vind om te doen.

En dan dat onderzoek. Ik zeg niet dat het niet irritant kan zijn. Sterker, ik irriteer me ook wel eens aan kinderen. Ik irriteer me aan zoveel dingen. Maar ik irriteer me ook aan hondepoep op het speelveldje hierachter.. Dat mijn zoon weer thuiskomt met poep onder zijn schoenen. Toch vind ik niet dat honden verboden moeten worden. Evenmin ga ik beweren dat konijnen veel leukere huisdieren zouden zijn.

We leven in een samenleving. Dat houdt in dat we het samen moeten doen. Ouders moeten inderdaad op hun kroost letten, het is ronduit asociaal om dat niet te doen, maar mensen die zich in openbare gelegenheden bevinden moeten zich ook realiseren dat daar ook anderen zijn waar je wel eens last van kan hebben. Dat geeft je niet het recht om mensen dingen te onthouden. Iets meer verdraagzaamheid zou fijn zijn.

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 13 januari 2011 08:37:27).]
HR
HR

Hendrix
Idool

Reg.: 9 december 2005

Die hele ergernis gaat natuurlijk nergens over. Wat een zure, zeikerige mentaliteit. Denk aan je zen, zou ik zeggen.

En als je jankende kinderen irritant vindt, wees dan een vent en spreek de ouders erop aan, in plaats van alle ouders met jonge kinderen een reis per vliegtuig te willen verbieden. Wat een arrogantie.

En nee ik ben zelf geen ouder.
HR
HR

Ajax de Koninklijke
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 127
Reg.: 27 mei 2000

Boek lezen in de trein, in de 'STILTE coupé´. Muisstil daar, tot op een moment ik een grappig stuk lees.

Mijn mondhoeken krullen en ik maak een ietsiepietsie, zacht vermakelijk geluid en dat dan meteen zo´n eikel naar je toe komt: Hé, Hé het is de stilte coupé hè!

T*ring, als mensen zich daar al aan ergeren, wat zullen zij dan veel ergenissen hebben! :D
HR
HR

Johnny Sprinter
Bankzitter

Vak: 426
Reg.: 3 oktober 2008

Ik heb nog nooit in een stilte coupe gezeten die ook echt stil was. Dat kunnen ze net zo goed afschaffen want dat werkt voor geen meter.
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Ajax de Koninklijke schreef:

Boek lezen in de trein, in de 'STILTE coupé´. Muisstil daar, tot op een moment ik een grappig stuk lees.

Mijn mondhoeken krullen en ik maak een ietsiepietsie, zacht vermakelijk geluid en dat dan meteen zo´n eikel naar je toe komt: Hé, Hé het is de stilte coupé hè!

T*ring, als mensen zich daar al aan ergeren, wat zullen zij dan veel ergenissen hebben! :D
HR
Jezus. Weer een treffend voorbeeld van hoe weinig tolerant mensen zijn (geworden)....
HRHR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

ArenA schreef:

(...)
M.b.t. het weer, ik heb zojuist aangeven dat we in Nederland ook gewoon mooi weer hebben je daarvoor niet perse naar het verre buitenland zou moeten. Wat overigens voor het kind ook veel prettiger is.Ik bepaal overigens niet hoe jij van je vakantie geniet, maar vind het wel vreemd dat je blijkbaar niet (meer) kan genieten van een locatie dichtbij met je gezin en je daarvoor echt naar het verre buitenland moet waar het minimaal zoveel graden hoger is.
HR
Waarom ga JIJ dan niet naar België, Luxemburg, Duitsland of zelfs Frankrijk met Thalys?

Hoef jij je niet te ergeren en Zuid-Frankrijk is nog best warm. Als ik naar Amerika zou willen met mijn zoontje is dat mijn zaak. Kan natuurlijk ook met de boot, maar dan ben je minstens 2 weken langer onderweg, betaal jij mij het loon dat ik dan mis loop? De vakantie zou dan langer moeten duren. 2 weken minimaal loon extra plus het geld voor een langer verblijf. Zo niet heb je mijn kind, mijn stoeltje op slaapstand, de wc's, het benen strekken of mijn gesnurk maar te tolereren. Zo niet, pak JIJ maar een latere vlucht... Of de boot.

Overigens, jij gooit het op opvoeding. Mijn zoontje heeft ADHD. Zal dus druk zijn, ook in een vliegtuig. En wat daarvan zou mijn schuld zijn? Als ik hem op zijn drukke gedrag aanspreek gaat hij JUIST huilen. Niet vreemd als papa zegt dat je iets fout doet en je weet niet wat, of je kan er niets aan doen. Ik zou zeggen, bij lange vluchten krijg je oordopjes en oogkleppen, doe die in en op of hou het gezeik voor je.

Niks persoonlijks overigens hoor :)

[Dit bericht is veranderd door D-Tagz (op 16 januari 2011 07:32:59).]
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Ajax de Koninklijke schreef:

HR
Jezus wat triest zeg. Wat heb je gezegd? Dat hij zich niet zo moet aanstellen hopelijk?
HR
HR

BillyTheKid
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Zwolle NL
Reg.: 5 april 2000

Hendrix schreef:

Die hele ergernis gaat natuurlijk nergens over. Wat een zure, zeikerige mentaliteit. Denk aan je zen, zou ik zeggen.

En als je jankende kinderen irritant vindt, wees dan een vent en spreek de ouders erop aan, in plaats van alle ouders met jonge kinderen een reis per vliegtuig te willen verbieden. Wat een arrogantie.

En nee ik ben zelf geen ouder.
HR
Dat blijkt, want geloof me, het komt voor dat een kind, ook jouw toekomstige kind, gewoon niet stopt met huilen/klieren ookal wil je dat als ouder nog zo graag. Vooral kindjes met karakter hebben dat wel eens.
Frank Zappa zei et ooit al: "The more boring a child is, the more the parents, when showing off the child, receive adulation for being good parents — because they have a tame child-creature in their house."
HR
HR

BillyTheKid
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Zwolle NL
Reg.: 5 april 2000

ArenA schreef:

(...)

HR
Je hebt helemaal gelijk dat huilende kinderen irritant zijn, ik heb 3 jonge kinderen en ken het probleem. Ik weet ook dat je er als ouder niet altijd iets aan kan doen.

Je kunt kinderen echter niet op een hoop gooien met irritante zaken als gewoontes(roken, stinken) of objecten(files, flitspalen). Het zijn kinderen, het zijn mensen, je hebt er gewoon mee te dealen. Ik erger me ook aan domme mensen, dom gelul in een trein kan irritanter zijn dan kinderen. Maar ik heb er mee te leven, ik kan nooit het voorstel doen "Lager dan universitair, niet met de trein." En dat kan jij ook niet zeggen van kinderen in een vliegtuig.

Waar dit wegkomt, ik weet et niet, tis een beetje die ego-cultuur van tegenwoordig, kinderen zijn lastig, de "eigenaren" moeten het maar oplossen en "uit mijn buurt blijven".
Vergeet niet, de oorzaak en de reden van ons bestaan is voortplanting, wees blij dat er mensen zij die die verantwoordelijkheid nemen.
En minder filosofisch: Zorg nu maar dat jezelf ook kinderen krijgt, want zonder wordt je na je 40e een karikatuur van je egocentrische zelf, tot mijn ergenis :)
HR
HR

DAMSCO
Regelmatige invaller

Vak: 428
Reg.: 7 oktober 2008

Zat laatst ook in het vliegtuig een film te kijken op het scherm voor me. Precies in die stoel voor me zat dus een kind van 5 ofso. Nja je raad het al, heletijd omdraaien, me aan te staren, hand voor het scherm etc. Gelukkig zeiden die ouders er na 20 secs wat van. Heel erg irritant ja. Maar om nou te zeggen dat die ouders hun kinderen niet mee moet nemen in een vliegtuig gaat wel te ver.
HR
HR
Aan wannabee-insiders, Zeer vermoeiend.
HR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Aan clubs die denken dat ze voor een appel en een ei kunnen shoppen bij Nederlandse clubs terwijl ze een veelvoud aan tv-gelden etc incasseren.

Zo'n bod van Liverpool spreekt weinig respect uit en als ze ook nog eens buiten Ajax om hebben onderhandeld met het kamp Suarez is helemaal over the top.

De vraagprijs van Ajax is mi alleen al zo hoog om een standpunt in te nemen tov zulke clubs. Chapeau! Geven ze een mooi signaal af naar de buitenwereld :P
HR
HR

Ajacied91
Regelmatige invaller

Uit: Westland,
Reg.: 10 oktober 2007

Ik erger me aan de mensen die het beleid mbt de ov-chipkaart hebben bedacht. Mijn chipkaart is dus kapot gegaan(terwijl die gewoon in mijn portemonnee zat) en nu moet ik een nieuwe aanvragen. Waarschijnlijk gaat het drie weken duren voordat ik de nieuwe pas binnen heb en kan gebruiken. Tot die tijd moet ik alle vervoerkosten(lees 15 dagen; €10,-per dag = circa 150 euro)zelf betalen en deze worden niet vergoed :I
Dat gaat dus lekker weer wat knaken kosten :denk
HR
HR

Misjel
Veelbelovend talent

Vak: 425
Reg.: 12 april 2010

De vriendenloterij :denk

Hebben me de afgelopen dagen al 4 keer gebeld, krijg telkens dezelfde vrouw aan de lijn die elke keer op exact dezelfde manier een soort van bandje afspeelt, en tegen wie ik nu ook al vier keer heb gezegd dat ik niet geintereseerd ben.

Waarom een kwartier later de telefoon weer gaat en dit figuur alweer vergeten is dat ze me gesproken heeft :B
HR
HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 30 november 2003

Misjel schreef:

Hebben me de afgelopen dagen al 4 keer gebeld, krijg telkens dezelfde vrouw aan de lijn die elke keer op exact dezelfde manier een soort van bandje afspeelt, en tegen wie ik nu ook al vier keer heb gezegd dat ik niet geintereseerd ben.

Waarom een kwartier later de telefoon weer gaat en dit figuur alweer vergeten is dat ze me gesproken heeft :B
HR
Dan moet je gewoon gaan beginnen over het weer, of je haar kan uitnodigen voor een drankje of of zij misschien is geïnteresseerd in een weekendje voetbal kijken met jou. Door zulke dingen houden ze vaak sneller op dan door te zeggen dat je niet geïnteresseerd bent ;).
HR
HR

koenniej
Talent

Uit: Heemskerk
Vak: 430
Reg.: 24 april 2007

Misjel schreef:

HR
Zelfde verhaal hier :denk Ben al 3x gebeld door ze.Vind het wel raar dat Ajax zomaar je gegevens aan hun verstrekt.
HR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Spanningen rondom transferdeadlines B)
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 77 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » Ergernissen? Klein of groot,deel ze hier!

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 100,0% dat FC Barcelona wint van APOEL FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Paris Saint-Germain FC:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!