Deze topic is open en bestaat uit 70 pagina's: « 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 70 »
Drie Kruizen
Legende
Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 28 november 2004
quote:Als je een Gooische R irritant vindt, moet je wel plat Amsterdams praten? Wat een ontzettend domme opmerking. Wat is er beschaafd aan zo'n rrrrrrrrrrrrrr trouwens?
Ajax de Koninklijke schreef:
Mensen die zeiken over een rrrr, terwijl dat gewoon beschaafd is!
Zelf praten ze waarschijnlijk plat Amsterdams, zeggen ze ken ipv kan en denken ze dat ze geciviliseerd praten!
Burzlew
Legende
Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002
quote:Kom eens naar café Wildschut op 't Roelof Hartplein. Hoe mensen praten maakt me niet zo heel veel uit (behalve als 't van onder de rivier komt
Grazie Roma schreef:
(...)
Sommige buurten in Amsterdam zijn erg aan het veryuppen helaas. Ik hoor in de Watergraafsmeer ook steeds meer RRRRRR volk dan Amsterdammers...jammer.
Ajax de Koninklijke
Vedette
Vak: 127
Reg.: 27 mei 2000
quote:Dit was natuurlijk even een reactie op een Amsterdammer en een semi- Amsterdammer. Ik ben zelf geboren en getogen in Amsterdam, ken het Amsterdamse taaltje vloeiend, maar spreek dat zeer zeldzaam. Ik spreek vanuit mijzelf ABN, en helaas of juist gelukkig met een rrrr door mijn opvoeding. Het is maar hoe je het opvat.....
Drie Kruizen schreef:
(...)
Als je een Gooische R irritant vindt, moet je wel plat Amsterdams praten? Wat een ontzettend domme opmerking. Wat is er beschaafd aan zo'n rrrrrrrrrrrrrr trouwens?
wat zeg je nu?
Legende
Reg.: 19 april 2006
quote:Wedden dat ik kan horen dat je uit Amsterdam komt?.
(...)
Dit was natuurlijk even een reactie op een Amsterdammer en een semi- Amsterdammer. Ik ben zelf geboren en getogen in Amsterdam, ken het Amsterdamse taaltje vloeiend, maar spreek dat zeer zeldzaam. Ik spreek vanuit mijzelf ABN, en helaas of juist gelukkig met een rrrr door mijn opvoeding. Het is maar hoe je het opvat.....
Ik ben trots om Amsterdammer te zijn. Ik ben trots dat ik Amsterdams praat. Ik ben echter nog trotser op het Feit dat ik bij een sollicitatie of etc. Beschaafd Nederlands praat en geen persoon kan horen waar ik vandaan kom!
SuperSlavia
Vedette
Reg.: 8 januari 2003
Ajax de Koninklijke
Vedette
robbertb
Vedette
Uit: amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 3 september 2007
quote:Nou ben ik er ook geboren en getogen, maar dat lukt mij dus niet. Ik praat prima ABN, kan dat hele Amsterdamse accent goed weglaten. Alleen die verdraaide 'S' ipv 'Z' blijft wel een probleem; die kan ik gewoonweg niet anders 's'eggen
(...)
Dit was natuurlijk even een reactie op een Amsterdammer en een semi- Amsterdammer. Ik ben zelf geboren en getogen in Amsterdam, ken het Amsterdamse taaltje vloeiend, maar spreek dat zeer zeldzaam. Ik spreek vanuit mijzelf ABN, en helaas of juist gelukkig met een rrrr door mijn opvoeding. Het is maar hoe je het opvat.....
Ik ben trots om Amsterdammer te zijn. Ik ben trots dat ik Amsterdams praat. Ik ben echter nog trotser op het Feit dat ik bij een sollicitatie of etc. Beschaafd Nederlands praat en geen persoon kan horen waar ik vandaan kom!
Ajax de Koninklijke
Vedette
quote:
robbertb schreef:
(...)
Nou ben ik er ook geboren en getogen, maar dat lukt mij dus niet. Ik praat prima ABN, kan dat hele Amsterdamse accent goed weglaten. Alleen die verdraaide 'S' ipv 'Z' blijft wel een probleem; die kan ik gewoonweg niet anders 's'eggen
Lukt dat jou wel?
AFC Romalona
Regelmatige invaller
Vak: 406
Reg.: 13 mei 2006
Drie Kruizen
Legende
Reg.: 28 november 2004
quote:Misschien moet je even lezen waar het over gaat.
AFC Romalona schreef:
Ohnee, zijn we bij het punt gekomen dat iedereen nu opschept over het feit dat ze in Amsterdam ''geboren en getogen'' zijn? Heel bijzonder hoor, de helft van dit netwerk is Amsterdammer.
AFC Romalona
Regelmatige invaller
quote:Ik vond het zo onbelangrijk, dus ik sloeg het lekker over.
Drie Kruizen schreef:
(...)
Misschien moet je even lezen waar het over gaat.
BeeDeeVee
Icoon
Uit: Thuis
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 23 november 2004
quote:Kennelijk vond je het nog wel zo belangrijk dat je er wel op meende te moeten reageren.
AFC Romalona schreef:
(...)
Ik vond het zo onbelangrijk, dus ik sloeg het lekker over.
AFC Romalona
Regelmatige invaller
quote:kennelijk niet. ik reageerde om te laten zien dat mensen dom bezig zijnhiero
BeeDeeVee schreef:
(...)
Kennelijk vond je het nog wel zo belangrijk dat je er wel op meende te moeten reageren.
robbertb
Vedette
Uit: amsterdam
Reg.: 3 september 2007
quote:Nou ga even lezen dan, voor je dit soort simpele dingen roept. Of beter nog: reageer niet als je totaal geen idee hebt waar je over praat en te lui bent om het na te lezen. Ben je zelf ook wat minder dom bezig hiero.
AFC Romalona schreef:
(...)
kennelijk niet. ik reageerde om te laten zien dat mensen dom bezig zijnhiero.
ontopic: tomatensoep eten als je een brandende bovenlip hebt
Ajax de Koninklijke
Vedette
T-Bag
Moderator
Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004
Johnny Sprinter
Bankzitter
Vak: 426
Reg.: 3 oktober 2008
quote:Mensen die dit topic te serieus gaan nemen
robbertb schreef:
(...)
Nou ga even lezen dan, voor je dit soort simpele dingen roept. Of beter nog: reageer niet als je totaal geen idee hebt waar je over praat en te lui bent om het na te lezen. Ben je zelf ook wat minder dom bezig hiero.
Maduroman
Vedette
Winnaar Europees Klassement Ajax Netwerk VoVo 2007/2008
Vak: 430
Reg.: 30 september 2005
ThomasNR1
Bankzitter
Uit: almere
Vak: 411
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 30 juli 2004
quote:die staat zeker ook in mijn top 10... op straat kan je er weinig van zeggen, maar zelfs bij mij in de winkel gaan die gasten een discussie met je aan als je vraagt of ze die muziek uit willen zetten...
Maduroman schreef:
Muziek uit telefoons waarbij geen headset ofzo is aangesloten vind ik heel irritant. Ik zat gisteren in de trein en toen kwam er zo'n gozertje tegenover me zitten, legt zijn telefoon op het tafeltje en ja hoor: 'Lil Wayne.
Vond ie het vreemd toen ik vroeg of hij geen dopjes bij hem had...
Zlatan-9
Icoon
Uit: -
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 4 juni 2002
quote:Pff jah erg irritant ook zeg. Ben blij dat ik niet vaak meer met het openbaar vervoer hoef te gaan,zit je net rustig in een bushokje komt er een knaapje aan met muziek uit de telefoon,met een mooie blik in zijn ogen van 'heb je een probleem'..
Maduroman schreef:
Muziek uit telefoons waarbij geen headset ofzo is aangesloten vind ik heel irritant. Ik zat gisteren in de trein en toen kwam er zo'n gozertje tegenover me zitten, legt zijn telefoon op het tafeltje en ja hoor: 'Lil Wayne.
Flippie de tuinkabouter
Internationale topspeler
Uit: Weesp
Vak: 116
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 21 juli 2003
quote:Daarvoor heb ik op mijn telefoon muziek van rammstein staan en ook een heel irritant langdurig piepend geluid dan leg ik mijn telefoon er gewoon naast, kijken wie het langer volhoud.
Maduroman schreef:
Martijnx
International
Uit: Den Haag
Vak: 413
Reg.: 17 augustus 2001
quote:Op het tafeltje.....perfecte plaats om mijn koffie te laten vallen!
Maduroman schreef:
Sevic
Talent
Reg.: 16 augustus 2007
quote:... die hardnekkige taalfout.
Flippie de tuinkabouter schreef:
Ik irriteer me aan
AFC Romalona
Regelmatige invaller
Locris
Vedette
Uit: Chaos.....
Reg.: 8 januari 2009
Deze topic is open en bestaat uit 70 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 »
Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » Ergernissen? Klein of groot,deel ze hier!

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 78,1% dat VVV Venlo wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.