Deze topic is open en bestaat uit 23 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 23 »
Sultan
Icoon
Uit: Geldrop
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Uploads: 16
Reg.: 16 maart 2001

Robehr
Vedette
Uit: Breda
Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 18 september 2004
quote:Ben met mijn ouders vroeger altijd in de meest waanzinnige vakantieplaatsen geweest, niet qua land maar meer van daar ga je niet zo snel op vakantie. En altijd waren er nog wel 1 á 2 Nederlandse gezinnen. In het zelfde hotel ook nog. Maar uit de Gogo gids moet je niks bestellen, alle plaatsen die daarin staan zitten vol met Nederlanders. Daarom ga ik ook liever niet meer naar een bestemming uit zo'n gids, ook al ben ik pas 23.
Scholes schreef:
(...)
Helemaal mee eens. Daarom vind ik die massale vakantie adressen ook niet echt fantastisch. Ik erger me bijvoorbeeld dood aan 'adje patatje' (zoiets) in Blanes.
Begin Januari was ik in Vianden, Luxemburg. Een ontzettend klein plaatsje ergens achteraf. Het eerste beste restaurant wat ik tegenkom heeft een Nederlandse menu kaart op de deur hangen met daarop een bordje 'Wij hebben frikandellen!'. Mijn eerste reactie, met een bedroevend gezicht, was dan ook 'het is toch niet waar'
Maar ik heb het idee dat het weinig uitmaakt of je nu in Lapland, Blanes of Vianden vertoeft. Nederlands zijn overal.
martijn_88
Talent
Vak: 425
Reg.: 29 mei 2003
quote:Novalja, het dorp zelf is niet veel te beleven. Paar leuke eettentjes en kroegjes waar je wat kan drinken.
Diego Dijk schreef:
nee ben 2 jaar geleden in siofok geweest. Vraag me af welke tenten jullie zijn geweest want veel meer was er toch niet dan de aqua en die andere apres ski tenten?
Zit te denken om naar Kroatie te gaan navalja of iets dergelijks. Op youtube staan er leuke filmpjes zoek maar is op island pag daar heb je het ZRCE beach waar het vanaf 2uur 'los' gaat door e dj's die 's avonds in de clubs draaien (als ik de internet verhalen moet geloven). Meer mensen met ervaring?
Diego Dijk
Ballenjongen
Uit: Lutjebroek
Vak: 127
Reg.: 30 januari 2004
quote:Klinkt erg goed. Hoe ben je gegaan? Wij zijn van plan met de auto te gaan. En heb je zelf hotel geregeld of via beachmasters of iets dergelijks?
martijn_88 schreef:
(...)
Novalja, het dorp zelf is niet veel te beleven. Paar leuke eettentjes en kroegjes waar je wat kan drinken.
Zo'n 2 a 3 kilometer van Novalja ligt het strand Zrce. Wat je daar mee maakt is ongekend. In de middaguren begint het feest tot in de ochtenduurtjes. Gemiddelde leeftijd van het publiek ligt rond de 22 a 33 jaar. Tot nu toe nog weinig Nederlands daar. Erg mooie vakantie gehad afgelopen jaar.
http://nl.youtube.com/watch?v=wmGrlTdu7ho&feature=related
Matiz
Bankzitter
Uit: Ede
Reg.: 11 december 2004
fritsindespits
Geselecteerd voor Oranje
Uit: zevenhoven (zh)
Reg.: 22 maart 2003
Jan410
Basisspeler
Vak: -
Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 30 april 2006
quote:Ik ben in November in Cuba geweest, dus kan je het een en ander vertellen.
Sultan schreef:
Als er iemand ooit is geweest in Cuba en nog enkele mooie hotspots weet, dan horen we dat heeel graag. Ook qua geldzaken enzo, aangezien er niet gepint kan worden. Hoe hebben jullie dat daar gedaan?
Ofwel... ik heb er al zin in
Robehr
Vedette
Uit: Breda
Vak: 420
Reg.: 18 september 2004
quote:Welk appartement had je en waar? En hoeveel kost het met de taxi ofzo om bij dat strand te komen?
martijn_88 schreef:
(...)
Novalja, het dorp zelf is niet veel te beleven. Paar leuke eettentjes en kroegjes waar je wat kan drinken.
Zo'n 2 a 3 kilometer van Novalja ligt het strand Zrce. Wat je daar mee maakt is ongekend. In de middaguren begint het feest tot in de ochtenduurtjes. Gemiddelde leeftijd van het publiek ligt rond de 22 a 33 jaar. Tot nu toe nog weinig Nederlands daar. Erg mooie vakantie gehad afgelopen jaar.
http://nl.youtube.com/watch?v=wmGrlTdu7ho&feature=related
Sultan
Icoon
Uit: Geldrop
Uploads: 16
Reg.: 16 maart 2001
quote:Kijk, dat klinkt goed. Bedankt voor je tips met het geld, dat is namelijk mijn grootste zorg vooraf. Maar zo lijkt het wel erg makkelijk. Een creditcard hebben we sowieso.
Jan410 schreef:
(...)
Ik ben in November in Cuba geweest, dus kan je het een en ander vertellen.
Ten eerste hotspots: das natuurlijk lastig omdat het nogal met smaak en toeval samenhangt.
Zo vond ik Trinidad kut, maar het kan e mee te maken heben dat we er 5 dagen 'vast' zaten omdat er een orkaan op komst was. Dan gaat elk pitoresk plaatsje vervelen.
Ik vond cienfuegos erg mooi, een zonsondergang bij de pier mag je daar eigenlijk niet missen.
Bovendien heb ik in de sierra maestra een begr beklommen wat egr cool was.
Ten tweede: geld.
Je kan in Cuba inderdaad niet pinnen. Ik heb in nederland een zooi cash gepint, wat je daar kan omwisselen. Je kan echter ook met je credicard geld opnemen. Voor beide moet je bij een bank of groot hotel zijn, en dat is noet overal en altijd te vinden...vooruit plannen dus.
Pas op de je niet geflest wordt met de lokale pesos. Deze zijn 25 keer minder waard dan toeristen pesos. Officieel mogen alleen cubanen de lokale pesos gebruiken, maar niemann zal jou tegenhouden. Als iets te eten/drinken meer dan 8 pesos kost, is het nationaal geld, maar de cubanen zullen jou 8 pesos gewoon aannemen natuurlijk.
Ten derde: tips.
Als je een beetje ervaren reiziger bent hoef ik geen tips te gevev over de gevaren. Er zijn oplichters en ze zullen je aanspreken. Dreigen met de politie is genoeg. (NIEMAND wil in een Cubaanse cel komen)
Het grootste probleem in cuba is het eten. Als je waarde hecht aan lekker en gezond eten: good luck. Ik zou , hoe burgelijk het ook voelt, wat back-up meenemen uit Nederland....Ik at soms een paar dagen aleen maar cubaanse koekjes en droog brood omdat er simpelweg niets te krijgen was in de kleine dorpjes. Ik had een moord gedaan voor een sultana.
Owja nog een tip: cola is veelal duurder dan rum. Als je eve niet oplet aan de bar schenken ze soms 'stiekum' wat extra rum bij, om te besparen op cola.![]()
en als laatste....Cuba is ee combinatie van de lrelaxheid van de carribean, en de destimulatie van het communisme. Alles gaat langzaam...geniet daarvan!
Jan410
Basisspeler
Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 30 april 2006
quote:In Costa Rica was het eten veel beter dan in Cuba. Ik was eind orkaanseizoen in Cuba, en de complete oogst was mislukt. Aangezien importeren bizar duur is voor Cuba, blijft er weinig over(Behalve in Havanna en Santiago dan).
Sultan schreef:
(...)
Kijk, dat klinkt goed. Bedankt voor je tips met het geld, dat is namelijk mijn grootste zorg vooraf. Maar zo lijkt het wel erg makkelijk. Een creditcard hebben we sowieso.
Met het eten... tja, in Costa Rica was ik gewend geraakt aan bruine bonen met rijst elk moment van de dag, dus dat zal vast ook daar goedkomen. Iedere avond iets sterks drinken voor het slapen gaan om de 'bacteriën' weg te spoelen, dus wat extra rum ipv cola is alleen maar goed.
Met de gevaren; wat heb jij zoal te horen gekregen van zulke mensen? Zijn het vaak mensen die iets aan je proberen te verkopen op straat, of echt rare snuiters die je zomaar even aanspreken. En ik las ook enorm veel over lifters; helaas, die mogen niet met me mee
Sander_AFCA
Vedette
Vak: 409
Reg.: 14 oktober 2003
viertien
Regelmatige invaller
Uit: Bergen
Vak: 410
Reg.: 19 maart 2003
quote:ja natuurlijk, alle tips voor vakantie in italie zijn welkom
Aquilani schreef:
(...)
Heel persoonlijk zou ik nooit langer dan een dag naar Venetie gaan, vanwege die massa's toeristen en het feit dat er volgens mij verder niets te doen is. Het ligt er ook een beetje aan waar je voor komt (kunst en cultuur of vooral uitgaan, of allebei)
Over Rome (en in mindere mate Florence) kan ik je veel vertellen, mocht je het willen
mafkeezz18
Jeugdspeler
Uit: Valkenswaard
Droomaankoop: Jeremain Lens
Reg.: 16 maart 2005
retuow
Regelmatige invaller
Reg.: 11 oktober 2004
quote:Vertel ... Waar wil je naar toe in Italië?/Wat wil je weten van Rome?
viertien schreef:
(...)
ja natuurlijk, alle tips voor vakantie in italie zijn welkom
Gianni Bugno
Vedette
Uit: Amsterdam
Vak: 429
Reg.: 21 november 2002
RZ129
Vedette
Vak: 129
Reg.: 14 augustus 2004
quote:Ben vorig jaar 3 weken in Italie geweest waarvan anderhalve week op de camping Roma Flash. Ik kan me niet vinden in jouw concentratiekamp vergelijking. Zo heb ik het absoluut niet meegemaakt.
retuow schreef:
(...)
Vertel ... Waar wil je naar toe in Italië?/Wat wil je weten van Rome?
Ik zat afgelopen jaar op camping 'Internacionale', in Trevignano. Vlakbij een 'Nederlandse kolonie', in Bracciano... 1200 plaatsen had ik gelezen ofzo.. Allebij de campings liggen aan het 'Laggo di Bracciano', maar zie 'Roma Flash' (Volgens mij heette die camping zo) als een soort van concentratiekamp, waarbij weleens in het Nederlands tripjes worden georganiseerd, maar waar je neit op die camping hoeft te staan. Camping 'Internacionale' was lekker rustig, ik zat binnen 15 meter aan het meerWat wel weer het nadeel was, zelfs op een buitenalndse camping kom je (te)veel Nederlanders tegen. Tenminste, ik kan er niet tegen.
viertien
Regelmatige invaller
Uit: Bergen
Vak: 410
Reg.: 19 maart 2003
0634
Moderator
Reg.: 2 januari 2006
quote:Klopt ja. Vorig jaar zaten wij daar ook. Meer Nederlanders, Duitsers en Denen dan Italianen. Maar best gezellig verder. Je moet ervan houden, dat wel.
RZ129 schreef:
Daarna nog 1 week richting Gardameer. Als je een NL kolonie wilt tegenkomen moet je daarheen. Ik had het idee dat heel Vinkenslag daar zat. Gelukkig weinig op die camping gezeten.
quote:Venetie is aardig om een keertje te zien, maar na een dagje ben ik het daar wel zat. Niet veel bijzonders. Als je wil stappen kan je Rimini proberen. Genoeg uitgaansgelegenheden. Niet echt mijn cup of thea, maar als je op zoek bent naar horeca en strand kan je daar wel terecht.
viertien schreef:
Dank voor jullie ervaring,tot nu.
waar we heen willen in italie? ja, er werd geoperd Venetie, maar ik begreep dat dat voor jongeren niet heel super is.
misschien wat steden daar om heen, of een hele andere leuke plaats..sugestie's welkom.
retuow
Regelmatige invaller
Reg.: 11 oktober 2004
quote:Concentratiekamp is wel overdreven ja... Maar ik ging op een vrijdag mee met de trip 's avonds in Rome, georganiseerd door 2 Nederlanders van RomaFlash, en mijn eerste indruk was van een soort van concentratiekamp. Alles ongelovelijk dicht op elkaar.
RZ129 schreef:
(...)
Ben vorig jaar 3 weken in Italie geweest waarvan anderhalve week op de camping Roma Flash. Ik kan me niet vinden in jouw concentratiekamp vergelijking. Zo heb ik het absoluut niet meegemaakt.
Aquilani
Lid 2de elftal
Uit: Amsterdam
Reg.: 2 september 2006
Shaar11amici
Geselecteerd voor Oranje
Uit: MJ Neverland!!
Reg.: 9 september 2008
Smoking
Talent
Uit: Ouderkerk aan de Amstel
Vak: 425
Reg.: 3 oktober 2007
jellie
Vedette
Reg.: 13 september 2002
quote:Mis Madagascar nog. Als je van duiken houdt dan is dat natuurlijk wel het walhalla. Verder vond ik Mombassa inderdaad ook wel aardig. Beetje erg veel stewardessen alleen in de resorts. Massages overigens geweldig daar.
Shaar11amici schreef:
Heb 75procent van afrika gezien,heb iets met afrikanen,weet niet wat het is.
De safari´s in Namibie en Botswana,Mombasa beach in Kenia ook wel aardig toen ik er was,lekker duiken enzo daar.
In het zuiderlijk van Afrika praten ze beetje vreemd,soms ontdek je zowat Nederlandse woorden of in de buurt.
Verder in Togo in Lome erg genoten,Ghana in Accra ook wel,landen zoals Nigeria en Rwanda zou ik maar overslaan...1e week in lagos en Nigeria zag ik 2 groepen op elkaar afrennen met messen en alles,deed me voor dat het een voetbalrel was terwijl dat niet zo was natuurlijk.Maar de rest van de tijd in Nigeria zat ik ver van Lagos centrum ,namelijk een uur of 2 rijden in een afgescherm gebied waar alleen de zakenmannen leefde,veel Israeliers en wat Hollanders ook.
Alleen maar villa´s,zelfs gewoon een bioscoop,zwembaden,alles gewoon zo anders als Lagos centrum.
Rwanda mist de helft van de bevolking gewoon benen en lopen ze op krukken,was vreemd om te zien.
Nee Kenia Mombasa wel 1 van de vetste keren,ik weet nog dat ik er was en ik was met een meid in de kamer daar en ik had Ajax live opstaan want die moest toen voor CL spelen voor de zoveelste keer in Milano tegen AC in de groepsfase,kon er niet heen want was in Kenia.
Maar VDV krijgt een easy bal voor het inschieten op 2 meter van het goal en die mist gewoon de gelijkmaker,naja dat meissie die toen bij me was in de hotelkamer die schrok echt wat er de minuten erna volgde.![]()
Maar zo zijn er veel meer landen waar het best wel vet is,alleen moet je soms de enorme armoede uit je hoofd zetten en weten waar je heen kunt gaan en waar niet,een lokale iemand die je een continu opweg helpt en met je meegaat zelfs soms is soms wel fijn.
Zuid Afrika in Johannesburg in een hele zieke club geweest toen door een lokale bekende van me meegenomen,zo een club met allerlei van die Puff Daddies.
AFRIKA MAAAAAAAAAAAAAAAAAAN
Zwanenburg
Regelmatige invaller
Uit: zwanenburg
Vak: 125
Reg.: 3 december 2002
lars91
Regelmatige invaller
Uit: Brunssum
Droomaankoop: Khalid Boulahrouz
Reg.: 8 mei 2007
Deze topic is open en bestaat uit 23 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 »
Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » Vakantie 2010

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 95,7% dat Roda JC wint van De Graafschap. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.