Ajax Netwerk
donderdag 27 november 2014 - 18:03                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » Vakantie 2010

HR

Deze topic is open en bestaat uit 23 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 23 »

HR

Sultan
Icoon

Uit: Geldrop
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Uploads: 16
Reg.: 16 maart 2001

Gisteren heb ik dan toch maar mijn vakantie geboekt, ondanks dat ik eigenlijk niet weg kan bij school. Ik zit nu in mijn laatste studiejaar, waar ik de Master volg. In feite zou ik nu vanaf Januari tot begin September naar school moeten, maar dat zie ik niet echt zitten zonder vakantie. Dus gisteren toch maar eind juli een vakantie geboekt.

Ik ga naar Cuba samen met mijn vriendin op basis van Flexi Fly and Drive voor 15 dagen. Dat houdt in dat we bij aankomst in Cuba een auto krijgen en een lijst van hotels door het gehele land. De eerste nacht wordt het hotel sowieso geregeld, daarna kunnen we zelf invullen waar we naartoe gaan en hoe lang. Per nacht dienen we een voucher in te leveren bij het hotel waar we blijven slapen en in de ochtend kunnen we er gewoon ontbijten. Onze auto zal een Skoda Fabia Combi zijn.

Om alvast een indruk te geven waar we allemaal naartoe willen:

Uiteraard Havana:
forumillustratie

Santiago de Cuba
:
forumillustratie

Trinidad:
forumillustratie

Soroa:
forumillustratie

Peninsula de Zapata:
forumillustratie

Chorro de Maita:
forumillustratie

Cayo Coco:
forumillustratie

Gran PN Sierre Maestra:
forumillustratie

Valle de Vinales:
forumillustratie

forumillustratie

En nog veel meer... Als er iemand ooit is geweest in Cuba en nog enkele mooie hotspots weet, dan horen we dat heeel graag. Ook qua geldzaken enzo, aangezien er niet gepint kan worden. Hoe hebben jullie dat daar gedaan?

Ofwel... ik heb er al zin in :B

[Dit bericht is veranderd door Sultan (op 20 januari 2009 14:37:43).]
HR
HR

Robehr
Vedette

Uit: Breda
Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 18 september 2004

quote:HR
Scholes schreef:

(...)

Helemaal mee eens. Daarom vind ik die massale vakantie adressen ook niet echt fantastisch. Ik erger me bijvoorbeeld dood aan 'adje patatje' (zoiets) in Blanes.

Begin Januari was ik in Vianden, Luxemburg. Een ontzettend klein plaatsje ergens achteraf. Het eerste beste restaurant wat ik tegenkom heeft een Nederlandse menu kaart op de deur hangen met daarop een bordje 'Wij hebben frikandellen!'. Mijn eerste reactie, met een bedroevend gezicht, was dan ook 'het is toch niet waar :I '

Maar ik heb het idee dat het weinig uitmaakt of je nu in Lapland, Blanes of Vianden vertoeft. Nederlands zijn overal.
HR
Ben met mijn ouders vroeger altijd in de meest waanzinnige vakantieplaatsen geweest, niet qua land maar meer van daar ga je niet zo snel op vakantie. En altijd waren er nog wel 1 á 2 Nederlandse gezinnen. In het zelfde hotel ook nog. Maar uit de Gogo gids moet je niks bestellen, alle plaatsen die daarin staan zitten vol met Nederlanders. Daarom ga ik ook liever niet meer naar een bestemming uit zo'n gids, ook al ben ik pas 23.

[Dit bericht is veranderd door Robehr (op 20 januari 2009 15:17:57).]
HR
HR

martijn_88
Talent

Vak: 425
Reg.: 29 mei 2003

Diego Dijk schreef:

nee ben 2 jaar geleden in siofok geweest. Vraag me af welke tenten jullie zijn geweest want veel meer was er toch niet dan de aqua en die andere apres ski tenten?

Zit te denken om naar Kroatie te gaan navalja of iets dergelijks. Op youtube staan er leuke filmpjes zoek maar is op island pag daar heb je het ZRCE beach waar het vanaf 2uur 'los' gaat door e dj's die 's avonds in de clubs draaien (als ik de internet verhalen moet geloven). Meer mensen met ervaring?
HR
Novalja, het dorp zelf is niet veel te beleven. Paar leuke eettentjes en kroegjes waar je wat kan drinken.

Zo'n 2 a 3 kilometer van Novalja ligt het strand Zrce. Wat je daar mee maakt is ongekend. In de middaguren begint het feest tot in de ochtenduurtjes. Gemiddelde leeftijd van het publiek ligt rond de 22 a 33 jaar. Tot nu toe nog weinig Nederlands daar. Erg mooie vakantie gehad afgelopen jaar.

http://nl.youtube.com/watch?v=wmGrlTdu7ho&feature=related
HR
HR

Diego Dijk
Ballenjongen

Uit: Lutjebroek
Vak: 127
Reg.: 30 januari 2004

martijn_88 schreef:

(...)

Novalja, het dorp zelf is niet veel te beleven. Paar leuke eettentjes en kroegjes waar je wat kan drinken.

Zo'n 2 a 3 kilometer van Novalja ligt het strand Zrce. Wat je daar mee maakt is ongekend. In de middaguren begint het feest tot in de ochtenduurtjes. Gemiddelde leeftijd van het publiek ligt rond de 22 a 33 jaar. Tot nu toe nog weinig Nederlands daar. Erg mooie vakantie gehad afgelopen jaar.

HR
Klinkt erg goed. Hoe ben je gegaan? Wij zijn van plan met de auto te gaan. En heb je zelf hotel geregeld of via beachmasters of iets dergelijks?
Was het 's avonds ook goed te doen? En hoe is het land?
HR
HR

Matiz
Bankzitter

Uit: Ede
Reg.: 11 december 2004

Iemand ervaring met Argelès sur Mer? Wij zijn de afgelopen twee jaar naar Spaanse badplaatsen geweest en willen nu eens wat anders. Af en toe wel uitgaan, maar ook wat actievere dingen. Is Argelès sur Mer daarvoor geschikt?
HR
HR

fritsindespits
Geselecteerd voor Oranje

Uit: zevenhoven (zh)
Reg.: 22 maart 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 20 januari 2009 om 18:53:02.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 306  MSN: stephan_de_g@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
zo het plan volledig omgegooid, geen stedentrip meer maar een busje kunnen ritselen dus met een mannetje of wat naar Zuid-Frankrijk of Italië. Iemand goede sites/tips waar je leuke huisjes/villa's/appartementen kan huren?
HR
HR

Jan410
Basisspeler

Vak: -
Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 30 april 2006

Sultan schreef:

Als er iemand ooit is geweest in Cuba en nog enkele mooie hotspots weet, dan horen we dat heeel graag. Ook qua geldzaken enzo, aangezien er niet gepint kan worden. Hoe hebben jullie dat daar gedaan?

Ofwel... ik heb er al zin in :B
HR
Ik ben in November in Cuba geweest, dus kan je het een en ander vertellen.
Ten eerste hotspots: das natuurlijk lastig omdat het nogal met smaak en toeval samenhangt.
Zo vond ik Trinidad kut, maar het kan e mee te maken heben dat we er 5 dagen 'vast' zaten omdat er een orkaan op komst was. Dan gaat elk pitoresk plaatsje vervelen.

Ik vond cienfuegos erg mooi, een zonsondergang bij de pier mag je daar eigenlijk niet missen.
Bovendien heb ik in de sierra maestra een begr beklommen wat egr cool was.

Ten tweede: geld.
Je kan in Cuba inderdaad niet pinnen. Ik heb in nederland een zooi cash gepint, wat je daar kan omwisselen. Je kan echter ook met je credicard geld opnemen. Voor beide moet je bij een bank of groot hotel zijn, en dat is noet overal en altijd te vinden...vooruit plannen dus.
Pas op de je niet geflest wordt met de lokale pesos. Deze zijn 25 keer minder waard dan toeristen pesos. Officieel mogen alleen cubanen de lokale pesos gebruiken, maar niemann zal jou tegenhouden. Als iets te eten/drinken meer dan 8 pesos kost, is het nationaal geld, maar de cubanen zullen jou 8 pesos gewoon aannemen natuurlijk.

Ten derde: tips.
Als je een beetje ervaren reiziger bent hoef ik geen tips te gevev over de gevaren. Er zijn oplichters en ze zullen je aanspreken. Dreigen met de politie is genoeg. (NIEMAND wil in een Cubaanse cel komen)
Het grootste probleem in cuba is het eten. Als je waarde hecht aan lekker en gezond eten: good luck. Ik zou , hoe burgelijk het ook voelt, wat back-up meenemen uit Nederland....Ik at soms een paar dagen aleen maar cubaanse koekjes en droog brood omdat er simpelweg niets te krijgen was in de kleine dorpjes. Ik had een moord gedaan voor een sultana.

Owja nog een tip: cola is veelal duurder dan rum. Als je eve niet oplet aan de bar schenken ze soms 'stiekum' wat extra rum bij, om te besparen op cola. :B

en als laatste....Cuba is ee combinatie van de lrelaxheid van de carribean, en de destimulatie van het communisme. Alles gaat langzaam...geniet daarvan!

[Dit bericht is veranderd door Jan410 (op 20 januari 2009 19:58:45).]
HR
HR

Robehr
Vedette

Uit: Breda
Vak: 420
Reg.: 18 september 2004

martijn_88 schreef:

(...)

HR
Welk appartement had je en waar? En hoeveel kost het met de taxi ofzo om bij dat strand te komen?
HR
HR

Sultan
Icoon

Uit: Geldrop
Uploads: 16
Reg.: 16 maart 2001

Jan410 schreef:

(...)

Ik ben in November in Cuba geweest, dus kan je het een en ander vertellen.
Ten eerste hotspots: das natuurlijk lastig omdat het nogal met smaak en toeval samenhangt.
Zo vond ik Trinidad kut, maar het kan e mee te maken heben dat we er 5 dagen 'vast' zaten omdat er een orkaan op komst was. Dan gaat elk pitoresk plaatsje vervelen.

Ik vond cienfuegos erg mooi, een zonsondergang bij de pier mag je daar eigenlijk niet missen.
Bovendien heb ik in de sierra maestra een begr beklommen wat egr cool was.

Ten tweede: geld.
Je kan in Cuba inderdaad niet pinnen. Ik heb in nederland een zooi cash gepint, wat je daar kan omwisselen. Je kan echter ook met je credicard geld opnemen. Voor beide moet je bij een bank of groot hotel zijn, en dat is noet overal en altijd te vinden...vooruit plannen dus.
Pas op de je niet geflest wordt met de lokale pesos. Deze zijn 25 keer minder waard dan toeristen pesos. Officieel mogen alleen cubanen de lokale pesos gebruiken, maar niemann zal jou tegenhouden. Als iets te eten/drinken meer dan 8 pesos kost, is het nationaal geld, maar de cubanen zullen jou 8 pesos gewoon aannemen natuurlijk.

Ten derde: tips.
Als je een beetje ervaren reiziger bent hoef ik geen tips te gevev over de gevaren. Er zijn oplichters en ze zullen je aanspreken. Dreigen met de politie is genoeg. (NIEMAND wil in een Cubaanse cel komen)
Het grootste probleem in cuba is het eten. Als je waarde hecht aan lekker en gezond eten: good luck. Ik zou , hoe burgelijk het ook voelt, wat back-up meenemen uit Nederland....Ik at soms een paar dagen aleen maar cubaanse koekjes en droog brood omdat er simpelweg niets te krijgen was in de kleine dorpjes. Ik had een moord gedaan voor een sultana.

Owja nog een tip: cola is veelal duurder dan rum. Als je eve niet oplet aan de bar schenken ze soms 'stiekum' wat extra rum bij, om te besparen op cola. :B

en als laatste....Cuba is ee combinatie van de lrelaxheid van de carribean, en de destimulatie van het communisme. Alles gaat langzaam...geniet daarvan!
HR
Kijk, dat klinkt goed. Bedankt voor je tips met het geld, dat is namelijk mijn grootste zorg vooraf. Maar zo lijkt het wel erg makkelijk. Een creditcard hebben we sowieso.

Met het eten... tja, in Costa Rica was ik gewend geraakt aan bruine bonen met rijst elk moment van de dag, dus dat zal vast ook daar goedkomen. Iedere avond iets sterks drinken voor het slapen gaan om de 'bacteriën' weg te spoelen, dus wat extra rum ipv cola is alleen maar goed.

Met de gevaren; wat heb jij zoal te horen gekregen van zulke mensen? Zijn het vaak mensen die iets aan je proberen te verkopen op straat, of echt rare snuiters die je zomaar even aanspreken. En ik las ook enorm veel over lifters; helaas, die mogen niet met me mee :)
HR
HR

Jan410
Basisspeler

Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 30 april 2006

Sultan schreef:

(...)

Kijk, dat klinkt goed. Bedankt voor je tips met het geld, dat is namelijk mijn grootste zorg vooraf. Maar zo lijkt het wel erg makkelijk. Een creditcard hebben we sowieso.

Met het eten... tja, in Costa Rica was ik gewend geraakt aan bruine bonen met rijst elk moment van de dag, dus dat zal vast ook daar goedkomen. Iedere avond iets sterks drinken voor het slapen gaan om de 'bacteriën' weg te spoelen, dus wat extra rum ipv cola is alleen maar goed.

Met de gevaren; wat heb jij zoal te horen gekregen van zulke mensen? Zijn het vaak mensen die iets aan je proberen te verkopen op straat, of echt rare snuiters die je zomaar even aanspreken. En ik las ook enorm veel over lifters; helaas, die mogen niet met me mee :)
HR
In Costa Rica was het eten veel beter dan in Cuba. Ik was eind orkaanseizoen in Cuba, en de complete oogst was mislukt. Aangezien importeren bizar duur is voor Cuba, blijft er weinig over(Behalve in Havanna en Santiago dan).

De gevaren: Cubanen zijn meesterlijke hustlers geworden, omdat ze officieel niet op toeristen af mogen stappen (oid). Die papi's handelen dus vaak sneakier dan je gewend bent. Van geweld heb ik niets gehoord, maar het gebeurt je ongetwijfeld dat het kopje kofie dat je net hebt gedronken 'opeens' 3 euro kostte. Gewoon niet betalen dus. Ook bestaan er de meest fantasievolle verhalen van Cubanen die geen melk/luiers voor hun kinderen kunnen kopen. Als je belooft vor een paar dollar te helpen, krijg je de rekening van 100 luiers :B .

Oh ja, menig Cubaan is ze vriendelijk je te vertellen waar je de échte goede sigaren kan kopen, of waar de buena vista social club die avond optreedt...Als je vats betaald schrijft de persoon in kwestie wel even een toegangskaartje voor je uit ;) .

Als je eenmaal gewend bent geraakt hieraan (trust me, het is erger dan costa rica) wordt het wel een bron van humor....

'Realy?? you can show me the REAL cuban sigars?? I'll buy 200!"
HR
HR

Sander_AFCA
Vedette

Vak: 409
Reg.: 14 oktober 2003

8 dagen Mallorca B)
HR
HR

viertien
Regelmatige invaller

Uit: Bergen
Vak: 410
Reg.: 19 maart 2003

Aquilani schreef:

(...)

Heel persoonlijk zou ik nooit langer dan een dag naar Venetie gaan, vanwege die massa's toeristen en het feit dat er volgens mij verder niets te doen is. Het ligt er ook een beetje aan waar je voor komt (kunst en cultuur of vooral uitgaan, of allebei)
Over Rome (en in mindere mate Florence) kan ik je veel vertellen, mocht je het willen ;)
HR
ja natuurlijk, alle tips voor vakantie in italie zijn welkom :B
HR
HR

mafkeezz18
Jeugdspeler

Uit: Valkenswaard
Droomaankoop: Jeremain Lens
Reg.: 16 maart 2005

Ga dit jaar naar chersonissos voor 15 dagen, wel zin in!!!

Afgelopen jaren in de zomer naar deze plaatsen geweest
2005 --> Salou (was klote, alleen maar jongens)
2006 --> Lloret de mar (zeker de moeite waard qua stappen, veel leuker dan naar salou)
2007 --> Blanes (rustiger qua stappen dan Llorett, wel leuk qua terrasjes)
2008 --> Porec (kroatie)
Was zeker de moeite waard qua eettentjes en terrasjes. Erg goedkoop ook vergeleken met spanje. Verder heel veel mooie vrouwen (vooral italiaans/spaans/kroaats) en leuke clubs, alleen vrij weinig (stuk of 4 goede tentjes)

Dit jaar een keertje griekenland dus en volgend jaar waarschijnlijk albufeira of tunesie, iemand die weet of die 2 iets zijn?
HRHR
HR

retuow
Regelmatige invaller

Reg.: 11 oktober 2004

viertien schreef:

(...)

ja natuurlijk, alle tips voor vakantie in italie zijn welkom :B
HR
Vertel ... Waar wil je naar toe in Italië?/Wat wil je weten van Rome?

Ik zat afgelopen jaar op camping 'Internacionale', in Trevignano. Vlakbij een 'Nederlandse kolonie', in Bracciano... 1200 plaatsen had ik gelezen ofzo.. Allebij de campings liggen aan het 'Laggo di Bracciano', maar zie 'Roma Flash' (Volgens mij heette die camping zo) als een soort van concentratiekamp, waarbij weleens in het Nederlands tripjes worden georganiseerd, maar waar je neit op die camping hoeft te staan. Camping 'Internacionale' was lekker rustig, ik zat binnen 15 meter aan het meer :) Wat wel weer het nadeel was, zelfs op een buitenalndse camping kom je (te)veel Nederlanders tegen. Tenminste, ik kan er niet tegen.

Bracciano/Trevignano liggen beiden rond de 30 kilometers van Rome af. Goed te doen met de trein.
Ga alleen bij het Colosseum niet met die leuke mannetjes met zwaardjes op de foto. Ordinaire oplichters zijn het, maar je moet wel een beetje achterlijk zijn om daar nog in te trappen. Zelfde is in Milaan met de 'duivenvoer-verkopers'. Ze pakken altijd de meest kwetsbare, mensen met kleine kinderen, of mensen die er gewoon achterlijk uitzien :B

Qua uitgaan, weet ik niet zo superveel, behalve dat je vanaf het water een lichte bass nog hoorde van een discotheek in de buurt.

Qua cultuur: Rome=Cultuur. Vaticaan=Cultuur
Je zou er een hele boel over kunnen vertellen, en er zijn genoeg plekken om te bezichtigen; voor mij teveel voor 2 vakanties.
Aanrader is toch wel vrijdagavond een avondje/nachtje Rome. Enkele leuke pleinen, waar er gewoon een leuk sfeertje is. *Afgelopen jaar lag er ook een zwerver midden op het plein te slapen :D

Wat absoluut geen indruk op mij heeft gemaakt, is Pisa. Als je er naar toe gaat, reken er op dat je na 2 uur écht uitgekeken bent.

Virenze is leuk, Milaan ook. Venetië... Het is maar waar je van houdt. Gondelvaren is duur, maar dat weet je als het goed is al van te voren. Het is massatoerisme, alhoewel ik ergere verhalen gehoord heb dan ik zelf meegemaakt heb; namelijk dat je bijna werd meegesleurd door de massa. Dit was afgelopen zomer, en die daarvoor, niet het geval.

*Nu wachten op de reactie van Aquilani, die zal er (gezien zijn naam) over alles meer te vertellen hebben.

*Qua winkelen is Rome wel ideaal, je hebt er alles, al moet je het wel vinden. Kan me ook nog 1 dure mall herinneren. Tip: Neem genoeg drinken mee
Tip 2: Die bussen zijn niet eens zo heel duur, als je maar een beetje kan afdingen. Meestal zijn het studenten die jou lokken, krijgen ze een beetje 'commisiegeld' van.
HR
HR

Gianni Bugno
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 429
Reg.: 21 november 2002

Wanneer mensen het woord Rome in de mond nemen, krijg ik altijd spontaan heimwee.

Ben er drie jaar geleden alweer voor het laatst geweest, maar Rome staat bij mij met stip bovenaan qua steden. Zoals retuow hierboven ook al zegt: Je heb alles in Rome.

Daarbij is het eind februari al langzaam richting de twintig graden aan het gaan. Het is dat ik dit jaar in april een weekje New York pak, anders was ik na het lezen van de berichten over Rome zo vertrokken.. B)
HR
HR

RZ129
Vedette

Vak: 129
Reg.: 14 augustus 2004

retuow schreef:

(...)

Vertel ... Waar wil je naar toe in Italië?/Wat wil je weten van Rome?

Ik zat afgelopen jaar op camping 'Internacionale', in Trevignano. Vlakbij een 'Nederlandse kolonie', in Bracciano... 1200 plaatsen had ik gelezen ofzo.. Allebij de campings liggen aan het 'Laggo di Bracciano', maar zie 'Roma Flash' (Volgens mij heette die camping zo) als een soort van concentratiekamp, waarbij weleens in het Nederlands tripjes worden georganiseerd, maar waar je neit op die camping hoeft te staan. Camping 'Internacionale' was lekker rustig, ik zat binnen 15 meter aan het meer :) Wat wel weer het nadeel was, zelfs op een buitenalndse camping kom je (te)veel Nederlanders tegen. Tenminste, ik kan er niet tegen.
HR
Ben vorig jaar 3 weken in Italie geweest waarvan anderhalve week op de camping Roma Flash. Ik kan me niet vinden in jouw concentratiekamp vergelijking. Zo heb ik het absoluut niet meegemaakt.

Daarbij moet ik wel zeggen dat het heel veel uitmaakt waar je staat op die camping. Het eerste deel vanaf het strandje staat volledig tussen bomen (geen zon) en daar zijn veel plaatsen erg dicht op elkaar. Wij stonden echter wat meer naar boven (tegenover de vaste huisjes) en daar was het prima toeven. Ruime plekken, veel zon en in ieder geval toen wij er waren was het een mix van nationaliteiten.

Bracciano is een gezellig plaatsje en vanuit daar zit je zo in Rome. Vanuit Bracciano zijn we enkele keren naar de kust geweest (Santa Severa dacht ik), 2 dagen naar Rome en een dag naar Tivoli.

Daarna nog 1 week richting Gardameer. Als je een NL kolonie wilt tegenkomen moet je daarheen. Ik had het idee dat heel Vinkenslag daar zat. Gelukkig weinig op die camping gezeten.
HR
HR

viertien
Regelmatige invaller

Uit: Bergen
Vak: 410
Reg.: 19 maart 2003

Dank voor jullie ervaring,tot nu.
waar we heen willen in italie? ja, er werd geoperd Venetie, maar ik begreep dat dat voor jongeren niet heel super is.
misschien wat steden daar om heen, of een hele andere leuke plaats..sugestie's welkom.
HR
HR

0634
Moderator

Reg.: 2 januari 2006

RZ129 schreef:
Daarna nog 1 week richting Gardameer. Als je een NL kolonie wilt tegenkomen moet je daarheen. Ik had het idee dat heel Vinkenslag daar zat. Gelukkig weinig op die camping gezeten.
HR
Klopt ja. Vorig jaar zaten wij daar ook. Meer Nederlanders, Duitsers en Denen dan Italianen. Maar best gezellig verder. Je moet ervan houden, dat wel.

viertien schreef:

Dank voor jullie ervaring,tot nu.
waar we heen willen in italie? ja, er werd geoperd Venetie, maar ik begreep dat dat voor jongeren niet heel super is.
misschien wat steden daar om heen, of een hele andere leuke plaats..sugestie's welkom.
HR
Venetie is aardig om een keertje te zien, maar na een dagje ben ik het daar wel zat. Niet veel bijzonders. Als je wil stappen kan je Rimini proberen. Genoeg uitgaansgelegenheden. Niet echt mijn cup of thea, maar als je op zoek bent naar horeca en strand kan je daar wel terecht.

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 29 januari 2009 21:52:24).]
HR
HR

retuow
Regelmatige invaller

Reg.: 11 oktober 2004

RZ129 schreef:

(...)

Ben vorig jaar 3 weken in Italie geweest waarvan anderhalve week op de camping Roma Flash. Ik kan me niet vinden in jouw concentratiekamp vergelijking. Zo heb ik het absoluut niet meegemaakt.

HR
Concentratiekamp is wel overdreven ja... Maar ik ging op een vrijdag mee met de trip 's avonds in Rome, georganiseerd door 2 Nederlanders van RomaFlash, en mijn eerste indruk was van een soort van concentratiekamp. Alles ongelovelijk dicht op elkaar.

Het is waar men van houdt, ik heb afgelopen jaar 2 plaatsen aangehouden, het jaar daarvoor 3. Op de drukkere campings heb je meer faciliteiten, maar minder rust. Ik, maar dan met nadruk ik, vind het daar gezelliger. Mensen lijken tenminste minder chagrijnig ;)

Half jaar geleden heb ik vlakbij Genoa gestaan, en dus bij Rome.
Vorig gestaan in Sistiana, een keer vlakbij Firenze en in Trentino.
En het jaar dáárvoor, vlakbij Milaan.

Dit jaar naar Frankrijk en/of Kroatië, waar precies, is nog onbekend :denk
HR
HR

Aquilani
Lid 2de elftal

Uit: Amsterdam
Reg.: 2 september 2006

Ik ben 2x bij Lago di Bracciano geweest, vond het erg mooi. Van het dorpje weet ik weinig, maar het is met de auto goed te doen vanuit Rome.

Verder is het er in de zomer nogal leeg, niet zo leeg als de Italianen zelf altijd zeggen maar de verhouding toeristen/Romeinen verandert dan wel drastisch, wat je vooral buiten het centrum ziet.

In principe kan je in Rome zeer goed uitgaan, als je de goede plekken kent. In het oude centrum vind je vooral cafés enzo vol met Amerikanen, discotheken zijn er vooral buiten het centrum, in Testaccio en Garbatella. In de zomervakantie kan je er alleen niet op rekenen dat ze open zijn..

Maar mijn favoriet is toch wel gewoon bier drinken op een van de talloze pleintjes, altijd een goede sfeer en je kan tenminste gewoon roken :)

Ohja, vanuit Rome ben je binnen een half uur met de metro in Ostia, aan de kust. Daar kan je even lopen of een paar haltes met de bus naar het strand (Cancello 8!) Maar pas dus vanwege de brandende hitte wel op met verbranden, anders kan je de volgende dag gewoon niet buiten komen..
HR
HR

Shaar11amici
Geselecteerd voor Oranje

Uit: MJ Neverland!!
Reg.: 9 september 2008

Heb 75procent van afrika gezien,heb iets met afrikanen,weet niet wat het is.
De safari´s in Namibie en Botswana,Mombasa beach in Kenia ook wel aardig toen ik er was,lekker duiken enzo daar.
In het zuiderlijk van Afrika praten ze beetje vreemd,soms ontdek je zowat Nederlandse woorden of in de buurt.
Verder in Togo in Lome erg genoten,Ghana in Accra ook wel,landen zoals Nigeria en Rwanda zou ik maar overslaan...1e week in lagos en Nigeria zag ik 2 groepen op elkaar afrennen met messen en alles,deed me voor dat het een voetbalrel was terwijl dat niet zo was natuurlijk.Maar de rest van de tijd in Nigeria zat ik ver van Lagos centrum ,namelijk een uur of 2 rijden in een afgescherm gebied waar alleen de zakenmannen leefde,veel Israeliers en wat Hollanders ook.
Alleen maar villa´s,zelfs gewoon een bioscoop,zwembaden,alles gewoon zo anders als Lagos centrum.
Rwanda mist de helft van de bevolking gewoon benen en lopen ze op krukken,was vreemd om te zien.

Nee Kenia Mombasa wel 1 van de vetste keren,ik weet nog dat ik er was en ik was met een meid in de kamer daar en ik had Ajax live opstaan want die moest toen voor CL spelen voor de zoveelste keer in Milano tegen AC in de groepsfase,kon er niet heen want was in Kenia.
Maar VDV krijgt een easy bal voor het inschieten op 2 meter van het goal en die mist gewoon de gelijkmaker,naja dat meissie die toen bij me was in de hotelkamer die schrok echt wat er de minuten erna volgde. :B

Maar zo zijn er veel meer landen waar het best wel vet is,alleen moet je soms de enorme armoede uit je hoofd zetten en weten waar je heen kunt gaan en waar niet,een lokale iemand die je een continu opweg helpt en met je meegaat zelfs soms is soms wel fijn.

Zuid Afrika in Johannesburg in een hele zieke club geweest toen door een lokale bekende van me meegenomen,zo een club met allerlei van die Puff Daddies.

AFRIKA MAAAAAAAAAAAAAAAAAAN

[Dit bericht is veranderd door Shaar11amici (op 30 januari 2009 18:46:23).]
HR
HR

Smoking
Talent

Uit: Ouderkerk aan de Amstel
Vak: 425
Reg.: 3 oktober 2007

2006: Zuipcamping in Nijkerk volgens mij. was wel geinig voor een weekie maar niet zo super tof.

2007: Lloret de Mar, uitgaan was vet, was met Strandmeesters dus NL gehalte was hoog. Alleen wel veel gestoorde Italianen daar die ook tegen plaatselijke ME vochten :p

2008: Chersonissos, tot nu toe mooiste vakantie :) Zat All-in hotel net buiten Chersonissos dus geen kosten met uiteten ofzo. Uitgaan alle tenten wel afgeweest. Pas als ik lam was naar het Hof van Holland of Japapaah beetje brullen met de boertjes daar :P Iedereen aan het Grolsch wij aan de Heinie ofcourse. (verschil moet er wezen :P) Om 4 uur alles dicht daar en om 5 uur sochtends naar The Local Bar (Alleen voor personeel of Ieren of nuchtere mensen) Dan tot 8 uur sochtends nog met personeel uit Kreta lullen of Nederlands tegen Ierse wijven lullen die je dan verwart aankijken en denken dat je Duits bent :P En om 08:15 taxi naar het hotel voor 6 euro en dan aan het ontbijt aanschuiven met je lamme hoofd (Met veel bekijks van de gezinnetjes) Waren 2 mooie weken ;)
HR
HR

jellie
Vedette

Reg.: 13 september 2002

Shaar11amici schreef:

Heb 75procent van afrika gezien,heb iets met afrikanen,weet niet wat het is.
De safari´s in Namibie en Botswana,Mombasa beach in Kenia ook wel aardig toen ik er was,lekker duiken enzo daar.
In het zuiderlijk van Afrika praten ze beetje vreemd,soms ontdek je zowat Nederlandse woorden of in de buurt.
Verder in Togo in Lome erg genoten,Ghana in Accra ook wel,landen zoals Nigeria en Rwanda zou ik maar overslaan...1e week in lagos en Nigeria zag ik 2 groepen op elkaar afrennen met messen en alles,deed me voor dat het een voetbalrel was terwijl dat niet zo was natuurlijk.Maar de rest van de tijd in Nigeria zat ik ver van Lagos centrum ,namelijk een uur of 2 rijden in een afgescherm gebied waar alleen de zakenmannen leefde,veel Israeliers en wat Hollanders ook.
Alleen maar villa´s,zelfs gewoon een bioscoop,zwembaden,alles gewoon zo anders als Lagos centrum.
Rwanda mist de helft van de bevolking gewoon benen en lopen ze op krukken,was vreemd om te zien.

Nee Kenia Mombasa wel 1 van de vetste keren,ik weet nog dat ik er was en ik was met een meid in de kamer daar en ik had Ajax live opstaan want die moest toen voor CL spelen voor de zoveelste keer in Milano tegen AC in de groepsfase,kon er niet heen want was in Kenia.
Maar VDV krijgt een easy bal voor het inschieten op 2 meter van het goal en die mist gewoon de gelijkmaker,naja dat meissie die toen bij me was in de hotelkamer die schrok echt wat er de minuten erna volgde. :B

Maar zo zijn er veel meer landen waar het best wel vet is,alleen moet je soms de enorme armoede uit je hoofd zetten en weten waar je heen kunt gaan en waar niet,een lokale iemand die je een continu opweg helpt en met je meegaat zelfs soms is soms wel fijn.

Zuid Afrika in Johannesburg in een hele zieke club geweest toen door een lokale bekende van me meegenomen,zo een club met allerlei van die Puff Daddies.

AFRIKA MAAAAAAAAAAAAAAAAAAN
HR
Mis Madagascar nog. Als je van duiken houdt dan is dat natuurlijk wel het walhalla. Verder vond ik Mombassa inderdaad ook wel aardig. Beetje erg veel stewardessen alleen in de resorts. Massages overigens geweldig daar.
HR
HR

Zwanenburg
Regelmatige invaller

Uit: zwanenburg
Vak: 125
Reg.: 3 december 2002

Afgelopen week ook me vakantie geboekt.
Vliegen in juni naar Los Angeles, waar een auto klaar staat voor 2 weken. Ga dan 2 weken door West Amerika rondreizen: Los Angeles, San Fransisco, Las Vegas, Death Valley, Grand Canyon enz enz. Hotels zijn al geboekt en heb gelukkig navigatie in de auto. We hebben extra betaald voor de auto, waardoor ik een dikke Amerikaan heb(nieuwste Dodge Charger B) )
Aangezien het een druk schema is en we niet echt kunnen uitrusten hebben we een week verlenging op Hawaii erbij geboekt, en ook daar weer een week een auto.
Niet op zo'n toeristisch eiland als Honolulu met een plek als Waikiki wat er uit ziet als Lloret, maar het kleine beeldschone eiland Kauai.

p.s. enige nadeel is dat me vakantiedagen er doorheen schieten en hierdoor twijfel over Marseille, misschien onbetaald verlof dan maar.
HR
HR

lars91
Regelmatige invaller

Uit: Brunssum
Droomaankoop: Khalid Boulahrouz
Reg.: 8 mei 2007

In mei 10 dagen na spanje (Malgrat de Mar zo'n 40 km boven Barcelona). In augustus twee weken naar kroatie (porec. Spanje wordt waarschijnlijk veel op het strand liggen en een dagje of twee barcelona, hoevaak je er ook komt blijft een machtige stad. Twee jaar terug messi nog een handje gegeven :B. Kroatie zal waarschijlijk veel ondernomen worden.

[Dit bericht is veranderd door lars91 (op 28 februari 2009 17:14:02).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 23 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » Vakantie 2010

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat moet Ajax het eerst doen met het kapitaal?

Arena kopen
Eigen stadion bouwen
Aandelen inkopen en van de beurs gaan
Spelers aantrekken
Jeugdopleidingen in andere landen opzetten
Iets anders
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 18,1% dat Feyenoord wint van Sevilla FC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van ADO Den Haag-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!