Ajax Netwerk
zaterdag 25 oktober 2014 - 03:25                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » [Centraal] Vakantie Topic

HR

Deze topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 15 »

HR

John Gijsbert Heitinga
Legende

Vak: 127
Droomaankoop: -
Reg.: 1 oktober 2002

Maar even een nieuwe topic openen voor de vakanties in 2008.

Wij willen in juni/juli 3 tot 4 weken een rondreis maken door Sumatra, Java, Bali en eventueel Lombok.

Iemand ervaringen hiermee? Tips ed Ik hoor het graag!

[Dit bericht is veranderd door Sven (op 8 februari 2008 16:54:04).]
HR
HR

Des Keizers Schaar
Vedette

Uit: Haarlem
Vak: 413
Reg.: 15 mei 2001

WTF?Je hebt er al helemaal zin in!Haha ach ja,heb je wat om naar uit te kijken. :)

Volgens jaar 16 dagen Kenia.Combi van een safari en een zon,zee,strand vakantie.
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000

Je kunt je planning maar bijtijds in orde hebben, he? Komend jaar ga ik in ieder geval geen verre vakantie doen. Wij wisselen het altijd om, het ene jaar ver, het andere jaar lekker lui in de buurt. Het zal wel Zuid-Frankrijk worden. Lekker beetje luieren aan het strand met een flinke stapel boeken bij me. Ja, dat komt wel goed. ;)
HR
HR

Aaaajax no1
Idool

Vak: 126
Reg.: 17 september 2005

quote:HR
John Gijsbert Heitinga schreef:

(...)

Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn ;) Zeker als je alles zelf wil regelen is het wel handig om op tijd je route uit te stippelen.

Je weet het ook al vroeg trouwens! ;) :)
HR
Heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat het bij mij/ons een chersonnisos wordt. Maar eerst een midweekje centerparcs wsl met oud en nieuw om vervolgens miss een wedstrijdje (met een ruim weekend Engeland) te bekijken. Ken iemand miss aan tickets komen, voorkeur Liverpool, Manu of tottenham. Want op internet kom k niet goedkoper uit dan 100 euro's!
HR
HR

JoodRD
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 21 mei 2000

Aan tickets komen is heel makkelijk (zeker wedstrijden tegen de wat mindere goden). Je moet gewoon 'lid' worden van de club, kost meestal maar een aantal pond.
HR
HR

koen
Lid 2de elftal

Uit: Amsterdam
Vak: 423
Reg.: 22 december 2002

Wij willen in juni/juli 3 tot 4 weken een rondreis maken door Sumatra, Java, Bali en eventueel Lombok.

HR
Ik ben op Sumatra, Java en Bali geweest. Erg bijzonder. Op Sumatra is het Tobameer erg mooi. Verder ben ik in Bukkitingi en Bengulu geweest.

Op Java ben ik in Jakarta, Bandung, Yogyakarta en Surabaya geweest. Die laatste stad is niet erg bijzonder. In de omgeving van Yogyakarta zijn vooral de Prambanan en de Borobudur de mooiste bezienswaardigheden. Maar toen ik er vorig jaar was, was er net een aardbeving geweest. Door de hele stad zag je mensen in tentenkampen doorbrengen. Toch wel confronterend. Ik weet niet of ze al er weer een beetje bovenop zijn. Jakarta en Bandung zijn vooral erg groot. Bij Bandung heb je nog een dode vulkaan die je kan bezoeken (ik ben alleen de naam even kwijt).

Bali is het meest toeristisch. Ik ben in Ubud en omgeving geweest. Het is er erg mooi, maar toch te veel gericht op de toeristen, naar mijn smaak. Maar ook niet verwonderlijk, want de hele Balinese economie draait op het toerisme en sinds de aanslagen in Kuta van een paar jaar geleden, koesteren ze natuurlijk elke toerist die er komt.

Lombok ben ik niet geweest, dus daar kan ik niets over vertellen. :) Maar als je plannen nog niet vast staan wil ik Flores wel aanraden (1 eiland ernaast). We hebben er een tocht van oost naar west gemaakt. En vanuit Labuan Bajo (West-kust) kun je naar Komodo of Rinca, daar leven de komodo-veranen. ;)

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
HR
HR

contract of the century
Idool

Vak: 424
Reg.: 17 maart 2003

koen schreef:

(...)

Ik ben op Sumatra, Java en Bali geweest. Erg bijzonder. Op Sumatra is het Tobameer erg mooi. Verder ben ik in Bukkitingi en Bengulu geweest.

Op Java ben ik in Jakarta, Bandung, Yogyakarta en Surabaya geweest. Die laatste stad is niet erg bijzonder. In de omgeving van Yogyakarta zijn vooral de Prambanan en de Borobudur de mooiste bezienswaardigheden. Maar toen ik er vorig jaar was, was er net een aardbeving geweest. Door de hele stad zag je mensen in tentenkampen doorbrengen. Toch wel confronterend. Ik weet niet of ze al er weer een beetje bovenop zijn. Jakarta en Bandung zijn vooral erg groot. Bij Bandung heb je nog een dode vulkaan die je kan bezoeken (ik ben alleen de naam even kwijt).

Bali is het meest toeristisch. Ik ben in Ubud en omgeving geweest. Het is er erg mooi, maar toch te veel gericht op de toeristen, naar mijn smaak. Maar ook niet verwonderlijk, want de hele Balinese economie draait op het toerisme en sinds de aanslagen in Kuta van een paar jaar geleden, koesteren ze natuurlijk elke toerist die er komt.

Lombok ben ik niet geweest, dus daar kan ik niets over vertellen. :) Maar als je plannen nog niet vast staan wil ik Flores wel aanraden (1 eiland ernaast). We hebben er een tocht van oost naar west gemaakt. En vanuit Labuan Bajo (West-kust) kun je naar Komodo of Rinca, daar leven de komodo-veranen. ;)

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
HR
Koen, je doet je afkomst geen eer aan door Sulawesi niet te noemen. Dat eiland, ook wel bekend als Celebes, is gewoon een must om te bezoeken als je naar Indonesië gaat. De Toraja-landen (centraal in het eiland) staan bekend om hun ceremoniële begrafenissen die je als toerist ook kan aanschouwen. Je voelt je pas echt op vakantie als je daar een week lang, dag in dag uit, klamme rijst eet en 's nachts niet slaapt omdat die slangen maar tegen je deur aan blijven rijden. Tegen een permanente staat van misselijkheid en diarree moet je dan ook wel bestand zijn. Een absolute aanrader dus!
HR
HR

AFC Ajax is the Best
Vedette

Uploads: 1
Reg.: 10 mei 2003

koen schreef:
Jakarta en Bandung zijn vooral erg groot. Bij Bandung heb je nog een dode vulkaan die je kan bezoeken (ik ben alleen de naam even kwijt).
HR
Bedoel je de misschien de Tangkuban Perahu?

edit: nu de goede link!

[Dit bericht is veranderd door AFC Ajax is the Best (op 19 oktober 2007 14:38:38).]
HR
HR

koen
Lid 2de elftal

Aah....Ik werd naar de Engelse wikipedia gestuurd. Ik heb het nederlandse artikel gezien. Het lijkt er wel op, maar hier staat dat ie actief is en bij mijn weten was de vulkaan dood..

[Dit bericht is veranderd door koen (op 19 oktober 2007 14:38:46).]
HR
HR

koen
Lid 2de elftal

@ CotC: blijkbaar is mijn vorige post weg, maar ik heb sulawesi dus niet genoemd, omdat wel erg afwijkt van het schema van JGH. Maar je hebt helemaal gelijk. Sulawesi is ook fantastisch!
HR
HR

Des Keizers Schaar schreef:

Volgens jaar 16 dagen Kenia.Combi van een safari en een zon,zee,strand vakantie.
HR
Mag ik vragen hoe je aan Kenia komt?

Ik was dit jaar bezig om te kijken of een safari in Zuid-Afrika iets was, met daarbij misschien nog een enkele dag strand erbij.

Heb je Zuid-Afrika overwogen en voor Kenia gekozen of was Kenia je 1e keus en waarom?
HR
HR

afca mokum
Vedette

Reg.: 15 augustus 2003

In juni een weekje all-in Turkije (koesedassie ofzoiets :D )
HR
HR

Johnny Heitinga
Icoon

Uploads: 1
Reg.: 24 juli 2005

afca mokum schreef:

In juni een weekje all-in Turkije (koesedassie ofzoiets :D )
HR
Aah lekker is dat, gewoon relaxed chillen daar. Heb ik ook wel weer zin in. Voor mij zit er de komende tijd niet veel in denk ik. M'n ouders gaan in mei naar Italie maar daar heb ik weinig behoefte aan (alleen al de autoreis..). Ik hoop dat we in de zomer nog op vliegvakantie gaan. Even lekker weg, maakt me niet uit waarna toe ;) Heb waarschijnlijk geen geld om met vrienden in de zomer weg te gaan.
HRHR
HR

SuperSeven
International

Vak: 422
Droomaankoop: Me Zelf
Reg.: 20 september 2005

Afgelopen zomer naar de Algarve (Portugal) geweest.
Echt in een woord geweldig! Heeft alles.

Komend jaar weet ik nog niet
HR
HR

JL20
Vedette

Uit: 0172
Reg.: 19 maart 2004

Waarschijnlijk gaan we met een groep naar Kroatië..
HR
HR

fritsindespits
Geselecteerd voor Oranje

Uit: zevenhoven (zh)
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 22 maart 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 28 november 2007 om 14:17:45.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 306  MSN: stephan_de_g@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

JL20 schreef:

HR
het is een keer leuk geweest hoor, niet álles van me naäpen buurman:P (blitse rotonde trouwens :B ) Het wordt dus ook kroatië. Heel misschien toch nog een keer naar Bulgarije, dat beviel goed. Alleen val je dan denk ik wel weer in de herhaling...
HR
HR

0634
Administrator

Reg.: 2 januari 2006

JL20 schreef:

HR
Hostel wel eens gezien ....? :B
HR
HR

Sultan
Icoon

Uit: Geldrop
Uploads: 16
Reg.: 16 maart 2001

0634 schreef:

(...)

Hostel wel eens gezien ....? :B
HR
Dat speelt zich af in Slowakije, niet in Kroatie ;)

Op het lijstje staan bij mij:
- Portugal
- Egypte
- Griekenland

Ga met mijn vriendinnetje en waarschijnlijk gaat het Portugal worden. Zelf ga ik 4 januari nog naar Venezuela, ook niet geheel onaardig dacht ik zo...

[Dit bericht is veranderd door Sultan (op 5 december 2007 20:31:06).]
HR
HR

Luis Alberto Suarez
Vedette

Vak: 425
Reg.: 17 november 2005

22 Dec tot 30 dec naar Hurgada me ouders hebben het weer net geplant wanneer ajax moet spelen :\( gelukkig 30 dec om vijf uur sochtends vroeg treug zodat ik optijd Vvv - Ajax kan zien. maar baal verschrikkelijk dat ik 2x ajax mis

laatste keer dat ik ga..
weet iemand trouwens waar ik voetbal daar kan kijken ;) ( ajax)

[Dit bericht is veranderd door Luis Alberto Suarez (op 6 december 2007 20:51:51).]
HR
HR

HJanneman
Talent

Uit: 050
Reg.: 28 juni 2007

Vorig jaar ook in Portugal geweest.
Vind het daar een stuk relaxter dan in Spanje.
In Portugal zijn de mensen ook wat rustiger(en spreken beter Engels dan de Spanjaarden..niet allemaal uiteraard).
Ze laten je in winkels bijv. gewoon met rust, soms wordt er even gevraagd of je geholpen wil worden, net zoals hier.
Het is vrij goedkoop om er naartoe te gaan, wij twee weken zaten in Monte Gordo(3 km. van de Spaanse grens).
3 km verderop betaal je zo €200,= meer, omdat de Spaanse prijzen aan de Costa de la Luz nu eenmaal een stuk duurder zijn dan aan de Algarve.
Wel moet ik zeggen dat je daar op veel rustigere stranden ligt dan aan de Portugese Algarve.
Wij hebben daar dan ook wel eens aan het strand gelegen(400 meter voor jezelf).
Bovendien is het leven(eten, drinken) in Portugal aangenaam betaalbaar, voor 12 euro p.p. heb je voor, hoofd en nagerecht inclusief 2 drankjes.
Als je in Portugal naar de Algarve gaat, raad ik je http://www.primaverareizen.nl aan om eens op te kijken.
Alles was top geregeld, bij aankomst kreeg je een 'overlevingszak eten, drinken' voor de eerste 2 dagen(tuurlijk ga je direct zelf naar de winkel voor je eigen merkartikelen, maar toch erg attent).

Een tripje naar Lisboa is erg aan te raden, erg mooie/overwldigende, historische stad.
HR
HR

Moussa Dembele
Icoon

Uit: Winterswijk
Reg.: 13 januari 2006

Na 2 jaar Kreta willen we het dit jaar wat dichterbij houden. Duin en Strand in Renesse staat op de nominatie. 4 jaar terug ook geweest. Was wel chill...
HR
HR

HR
Ik ben afgelopen zomer in Java en Bali geweest.
We bleven eerst 3 dagen in yohyakarta. Een stad waar echt ontzettend veel te zien was. We hadden hiervoor gekozen omdat het er leuker scheen te zijn dan Jakarta zelf. Daarna zijn we het binnenland van java ingetrokken voor de rijstvelden e.d
Echt een aanrader dit gebied!!

Wij twijfelen nog waar we dit jaar heengaan.
Mallorca, Ibiza, Lloret, Chersonisos keuze zat. Maar even afwachtten waar we wat goeds vinden!
HR
HR

AFCA 428
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Reg.: 6 september 2005

Tips voor een niet al te dure maar relaxte vakantie in zuid Europa? Uiteraard wel gelegenheden om uit te gaan :)
HR
HR

Sluk
Idool
Nr.2 Ajax Quiz Seizoen 2002/2003

Uit: Hilversum
Vak: 116
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 3 september 2002

Nog geen idee waar we heen gaan, in ieder geval geen last minute dit jaar :B Bulgarije, Portugal of Spanje is een optie, of door vorig jaar misschien toch veilig voor een Grieks eiland kiezen.
HR
HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001

Ik wilde dit jaar 4 weken naar Afrika gaan maar dat zit er denk ik niet in vanwege werk en wat nieuw aan te schaffen huishoudelijke dingen ;) Namibië, Botswana of Kania wachten maar tot volgend jaar ;)

Ik doe dit jaar wel een paar stedentripjes. Begin juli in ieder geval naar Stockholm, en voorts wil ik wel eens een weekendje naar Madrid.

Wat is trouwens de beste tijd van het jaar om naar Rome te gaan?
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 15 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » [Centraal] Vakantie Topic

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 59,5% dat Heracles Almelo wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Go Ahead Eagles:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!