Ajax Netwerk
dinsdag 29 juli 2014 - 20:50                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 79 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 79 »

HR

Peter
Moderator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Droomaankoop: -
Reg.: 5 juni 2001

In deze topic kan je films bespreken die je in de bioscoop hebt gezien. Voor het bespreken van films die je op DVD hebt gezien kan je terecht in deze topic.

quote:HR
Peter schreef:

The Lady in the Water

De nieuwste film van M. Night Shalyman heeft me positief verrast. Ik ging er redelijk cynisch heen en kwam er uit met het gevoel dat ik een leuk sprookje met een aanvaardbare moraal heb gezien. Een concierge die getekend is door zijn verleden merkt vreemde dingen op in het zwembad van het 'blok' waar hij verantwoordelijk voor is. Op een dag vist hij een vrouw uit het zwembad en begint zijn kennismaking met een oude beschaving. Gaandeweg worden er steeds meer mensen betrokken. 6,5

World Trade Center

In de pers en op internet werd gesuggereerd dat de nieuwe film van Oliver Stone voor Europa wat minder geschikt zou zijn vanwege het sentimentele aspect van de film. Puur Amerikaans. Vandaar dat ik ook hier ietwat cynisch heen ben gegaan. En ook hier ben ik teruggekomen op mijn vooroordeel. Je moet je nl. de vraag stellen: wat is Amerikaans? Over welke Amerikaanse waarden gaat dit? En dat blijken heel positieve waarden te zijn: verantwoordelijkheid en samenwerking.

Dit is het verhaal van twee politieagenten die uit het puin van de Twin Towers gehaald zijn en elkaar in leven hebben gehouden. In de eerste 45 minuten van de film zien we wat we allemaal kennen van 11/09, maar dan kleinschaliger. We zien wat er op de grond gebeurde, de paniek en we zien de instorting van binnenuit. Daarna komt de overlevingsstrijd en de onzekerheid bij de familieleden.

Eigenlijk is het bizar: een soort feel-good film van Oliver Stone, die nergens bombastisch is. Aan de andere kant is het logisch dat de film is geworden zoals hij is geworden: het gaat over normale mensen en hun kracht om te overleven in uitzonderlijke omstandigheden. 8

Tip: http://thedeparted.warnerbros.com/
HR

Peter schreef:

My super ex-girlfriend

Comedy waarin Uma Thurman een superheldin speelt en een van die Wilsons die....achlaatmaar... 4

Brick

(...)

In ��n woord: geweldig. De donkere zijde van het highschoolleven op een anonieme plek ergens in de VS. Vervreemdend, stilitisch zeer goed, mooi verhaal met wendingen en prima geacteerd. Er spelen voornamelijk onbekende acteurs mee. De hoofdrol wordt gespeeld door Joseph Gordon-Levitt, die ik in de sitcom '3rd Rock from the Sun' maar een irritant mannetje vond, maar nu is uitgegroeid tot een echte karakteracteur. Zijn rol is 'Mysterious Skin' was al prima, deze rol, die van onderkoelde late tiener die staande blijft in de wereld van de zelfkant (de film is een soort River's Edge) is ook zeer goed.

Dit is de goeie kant van cult.

8,5
HR

KevinAFCA schreef:

Gisteren naar de sneak preview geweest. Het werd snakes on a plane met Samuel L. Jackson

(plaatje)

Leuke combiniatie film van actie en humor. Soms wel ergonrealistisch. Af en toe was het wel flink schrikken.

Cijfer; 6,5

IMDB Snakes on a planeHR
[Dit bericht is veranderd door Mr M (op 9 februari 2008 13:28:49).]
HR
HR

Giel_no.8
Regelmatige invaller

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 27 maart 2002

Een paar dagen geleden naar Zwartboek geweest. Ik vond het een mooie film, wat mij betreft zeker n van de beste Nederlandse producties die ik heb gezien. Ik las in het vorige topic al dat iemand Johnny de Mol nogal storend vond; 100% mee eens! Niet zozeer hem als acteur, maar vooral de rol vond ik totaal niets toevoegen, irritant zelfs. Ondanks dat was de film toch zeer zeker de moeite waard: een 8.5.
HR
HR

litost
Vedette

Reg.: 17 augustus 2002

Zwartboek is idd een mooie film. Ik ga niet vaak naar de film, maar vond het deze keer zeker de moeite waard.

Johnny de Mol heeft een storende rol. Maar dat is juist de bedoeling. In het verzet zaten niet alleen vaderlandslievende, daadkrachtige mannen en vrouwen. Er zaten ook rare lui tussen. Op zich wel goed om een eerlijk beeld te schetsen. Alleen dat ene moment vond ik ook wat overdreven, ja. Irritant zelfs. :B

Die vrouw van achter de balie bij Baantjer had ik ook liever niet willen zien.

Desondanks.. 9
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000

Instead of Bad Movies, Cinema Shows None

The owner gives workers a paid vacation and closes for two weeks to protest 'lousy material.'

By Bob Secter, Chicago Tribune
September 29, 2006

HOOPESTON, Ill. The "closed" sign went up a few weeks ago on the flashy neon marquee outside the Lorraine Theatre, but the 84-year-old movie palace on Main Street hasn't played its last picture show. Business isn't bad. It's the movies that are wretched.

";Both theaters in Hoopeston are closed because of such poor film choices available," explains a recording on the Lorraine's customer hotline. "Go to Danville to see 'Jackass 2.' "

Lorraine owner Greg Boardman put his two screens on hiatus rather than sell tickets to the gross-out and freakout fare he said Hollywood distributors had made available in recent weeks. Boardman said he'd rather show nothing than such recent offerings as ";Beerfest," "The Covenant" or the "Jackass" sequel, which topped the nation's box office last week despite being panned by critics.

"There's just so much lousy material out there people vomiting on the screen," said Boardman, 52, who grew up watching movies in the Lorraine and now runs the business from Northern California. "I have one of the finest sound systems in the world, and I don't want to waste it on such drivel."

When the town got its break from Hollywood, so did the Lorraine staff: two paid weeks off.

The protest ends today, when the Lorraine resumes operation with the new animated children's movie "Open Season" as well as Disney's recently released football movie, "Invincible."

This isn't a crusade launched by a G-rated puritan. The Lorraine has featured its share of R-rated fare, including ";Brokeback Mountain" and "Miami Vice." And there are plenty of action movies, the better to show off the rippling eight-channel digital sound system, a top-of-the-line feature rare even in big cities.

The Lorraine, opened in 1922 as a vaudeville house, was purchased in 1987 by Boardman, who repaired and reopened it.

In a business dominated by nationwide chains, Boardman is a small fry. But he says that keeps the business fun and gives him the freedom to do what he wants including making his screens dark. HR
Dat is nog eens een statement maken. Als je alleen maar flutfilms krijgt, ga je toch gewoon dicht? Weet niet of het de meest slimme beslissing is, maar vooruit... ;B
HR
HR

joodseKIP
Basisspeler
Korsakov Jr

Uit: Alblasserdam
Vak: 409
Reg.: 10 juni 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 3 oktober 2006 om 09:51:48.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: frankip_6@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

litost schreef:

Zwartboek is idd een mooie film. Ik ga niet vaak naar de film, maar vond het deze keer zeker de moeite waard.

Johnny de Mol heeft een storende rol. Maar dat is juist de bedoeling. In het verzet zaten niet alleen vaderlandslievende, daadkrachtige mannen en vrouwen. Er zaten ook rare lui tussen. Op zich wel goed om een eerlijk beeld te schetsen. Alleen dat ene moment vond ik ook wat overdreven, ja. Irritant zelfs. :B

HR
Welk ene moment dan?Als hij die SD'er neerschiet?

Ik vond het een hele goede film en heb me totaal niet gestoord aan de rol van johnny de mol.

9,5
HR
HR

Peter
Moderator

Ik heb me niet gestoord aan de rol van Johnny de Mol, maar aan Johnny de Mol zelf. De manier waarop hij hem speelde zie je terug in veel van zijn rollen (zie 06/05). de Mol behoort mij net te veel tot het standaartriedeltje soapacteurs die vaste prik zijn voor bepaalde films. Helaas. het zal best een goeie vent zijn hoor, maar als ik hem zie spelen zie ik Johnny de Mol die een rol speelt. Geen acteur die onzichtbaar wordt in zijn rol.
HR
HR

Klasbakken
Legende

Uit: Heerhugowaard
Vak: -
Reg.: 10 juli 2002

Peter schreef:

Ik heb me niet gestoord aan de rol van Johnny de Mol, maar aan Johnny de Mol zelf. De manier waarop hij hem speelde zie je terug in veel van zijn rollen (zie 06/05). de Mol behoort mij net te veel tot het standaartriedeltje soapacteurs die vaste prik zijn voor bepaalde films. Helaas. het zal best een goeie vent zijn hoor, maar als ik hem zie spelen zie ik Johnny de Mol die een rol speelt. Geen acteur die onzichtbaar wordt in zijn rol.

HR
Vond het ook de dissonant in de film. Hoorde er eigenlijk helemaal niet in thuis, maar heb mij er inderdaad ook niet aan gestoord. Vond het een goede, onderhoudende film. Leuke complottheorie, al lag het er wel dik bovenop allemaal.

Maar ik heb me vermaakt!
HR
HR

Peter
Moderator

Er komt een nieuwe film Troje en Alkexander-stijl. Ditmaal over de herosche strijd om Thermophylae:

http://www.apple.com/trailers/wb/300/

http://300themovie.warnerbros.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Thermopylae

En het is bekend wie The Joker gaat spelen in de nieuwe Batman film van Christopher Nolan (Batman Begins)

http://www.imdb.com/title/tt0468569/

[Dit bericht is veranderd door Peter (op 8 oktober 2006 11:42:03).]
HR
HR

Sven
Administrator

Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000

Dat laatste is al een tijdje bekend hoor, Peter. ;)

Robert De Niro's nieuwe film als regisseur

The Good Shepherd

met; Matt Damon, Angelina Jolie, Robert De Niro, William Hurt, Alec Baldwin, Joe Pesci, John Turturro.
HR
HR

Peter
Moderator

Gisteravond: C.r.a.z.y. (voor de tweede keer) en een voorpremiere van de nieuwe film van Woody Allen: Scoop.

Komedie van en met Woody Allen waarin journaliste Scarlett Johansson op zoek gaat naar een seriemoordenaar en verliefd wordt op de charmante verdachte.

Wanneer de Amerikaanse studente journalistiek Sondra Pransky (Scarlett Johansson) in Londen naar de show van goochelaar Sid Waterman (Woody Allen) gaat, gebeurt er iets merkwaardigs. Op het toneel neemt de geest van de dode journalist Joe Strombel contact met haar op. Strombel is namelijk nog altijd vastbesloten om achter een tip aan te gaan, die de identiteit van een Londense seriemoordenaar - de Tarod Card Killer - zou kunnen onthullen. Hij geeft Sondra de ultieme scoop en samen met de aarzelende Sid gaat ze op onderzoek uit. De jacht leidt naar de knappe Engelse aristocraat Peter Lyman (Hugh Jackman) en Sondra vreest al snel dat deze liefde van haar leven wel eens de levensgevaarlijke scoop zou kunnen zijn die ze zoekt. HR
Hij heeft wat minder goede films gemaakt de afgelopen jaren, maar Matchpoint leek hij de stijgende lijn te hebben ingezet. En dat houdt hij vol. Scoop is een film vol zelfspot (Allen speelt een uitgebluste goochelaar wiens trucjes doorzichtig is) met een aardig verhaaltje en hilarische momenten en scherpe oneliners. Goed acteerwerk van Johansson, Allen en Jackman. M.a.w. een lichte film waar je voor je pleizer heen gaat. 7
HR
HR

Nihad
Idool

Uit: Delft
Vak: 412
Reg.: 31 juli 2001

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 9 oktober 2006 om 11:04:48.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: nihad412@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik heb gisteren ook eens Zwartboek gezien. De beelden die ik ervan zag beloofde veel goeds. Ik realiseerde gisteren me nog dat het de eerste Nederlandse film is die ik in de bioscoop ging zien. Zegt genoeg over de Nederlandse film dus ;)

Ik zal gelijk eerlijk zijn: De film is verschrikkelijk gehypt. De film zelf heeft een goede vaart, zodat je op zich nooit verveeld en het idee hebt dat je naar iets heel goeds zit te kijken. Verder was het acteerwerk van Carice van Houten behoorlijk (zo bijzonder was het nou ook weer niet) en zag de film en haar decors er prima uit. Je had echt het gevoel dat je een beetje bij zat.

Desondaks ben ik niet onder de indruk. Het verhaal zelf is diepteloos, oppervlakkig. Geen verhaal waar je je hersenen voor hoeft te breken of uit de bioscoop komt en er nog over denkt. Geen meerdere verhaallijnen, maar welgeteld eentje. Dat van Elis de Vries. Aan het eind van de film wordt alles aanelkaar geknoopt en we leefden nog lang en gelukkig. Paul Verhoeven op zijn best. Verder stoorde ik me weer aan het Nederlandse kwaaltje van te veel bloot. De schaamhaar blondeerscene had er niet in hoeven te zitten en Carice der tieten hadden we ook wel wat minder mogen zien.

Het meest irritante aan de film waren Johhny de Mol en Frank Lammers. De Mol kan niet acteren, klaar. Waarom hij dan gecast wordt is mij elke keer een raadsel. Hij was verschrikkelijk irritant in zijn rol. Frank Lammers kreeg vrijdag nog een gouden kalf voor zijn rol in Nachtrit. Nou zal hij daar best behoorlijk geaccteerd in hebben, maar het feit dat de beste man zichzelf nooit geleerd heeft om zijn Brabantse accent af te leren zegt veel over zijn talenten. Ik heb nooit het idee dat zijn personages die hij speelt ook werkelijk verschillen van hem zelf.

Waarom Theo Maassen een rolletje kreeg was mij helemaal bijster. Dat stemmetje van hem is eerder vermakelijk en amussant dan dat het serieus is.

Al met al: De film an sich is best de moeite waard om te zien en ik snap wel dat menig hem erg goed vinden. Ik zelf was verre van onder de indruk. De film leed nog te veel aan Nederlandse film kwaaltjes.

7
HR
HR

Peter
Moderator

Vriendjespolitiek bij de casting als kwaaltje? ;) Ik snap ook niet wat de Mol en Theo Maassen er deden.

[Dit bericht is veranderd door Peter (op 9 oktober 2006 11:12:56).]
HR
HR

Nihad
Idool

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 9 oktober 2006 om 11:13:23.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: nihad412@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik begrijp het ook niet.

Te vaak zien we dezelfde acteurs in de grotere Nederlandse films. En werkelijk niemand zet daar vraag tekens bij. Dat is zo funest voor die industrie en de doorstroom van nieuwe talenten.
HRHR
HR

Peter
Moderator

Is het een goed teken of een slecht teken als je je koffie in Cinerama gratis krijgt? :B

An inconventient truth

Al Gore toont de feiten over de klimatologische veranderingen en schetst hun gevolgen als we geen maatregelen nemen. Het lijkt soms op de grote Al Gore-show, maar het is functioneel. Hij legt wie hij is en waarom hij zich met dit verhaal bezig houdt. Voor iemand die het milieu volgt zal deze documentaire weinig schokkend zijn. Anderen zullen aan het nadenken worden gezet. 7,5

The Devil wears Prada

Ik denk dat zelfs de grootste Meryl Streep-hater positierf verrast zal zijn. Een meisje komt te werken bij modeblad en krijgt te maken met de dictatoriale eindredactrice, oppervlakkige collega's die niets anders kunnen dan haar afbreken en problemen op het thuisfront omdat ze 24/7 beschikbaar moet zijn. Ja, er zitten flink wat clich's in. Ja, het verhaal is redelijk voorspelbaar. maar het acteren van Meryl Streep, Anne Hathaway en Stanley Tucci maakt veel goed. Daarnaast is dit gewoon een film over vrouwen die sterk durven te zijn. Of moeten zijn. 8
HR
HR

Sirius
Vedette

Uit: Amsterdam ZO
Vak: 428
Reg.: 5 mei 2002

Zo, nu maar eens een post over een film van een wel erg luchtig kaliber:

Jackass 2

Ik kan mij voorstellen dat mensen er helemaal niets aan vinden, ik kan mij ook voorstellen dat deze mensen dan blijkbaar geen gevoel voor humor hebben want zelfs de grootste chagrijn moet nu wel overstag gaan. Leuker (lees: ongecensureerd :))dan de reguliere uitzendingen en extremer dan de 1e Jackass film

Een dikke 10 (niet al te serieus nemen natuurlijk) omdat ik van de 1.5 uur misschien 5 minuten niet gelachen heb...heerlijk amusement B)

[Dit bericht is veranderd door Sirius (op 12 oktober 2006 23:29:43).]
HR
HR
Wat moet ik me precies voorstellen bij nog extremer?

Is het alleen groter opgepakt en gevaarlijker of is het ook gewoon ronduit vies geworden?

Dit omdat ik ook iets meekreeg over lichaamsvloeistoffen en dat vind ik dan wel weer erg ver gaan. :P

[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 13 oktober 2006 00:25:28).]
HR
HR

Revo
Legende

Uit: Overslag/Tilburg
Vak: 413
Reg.: 20 augustus 2002

ArenA schreef:

Is het alleen groter opgepakt en gevaarlijker of is het ook gewoon ronduit vies geworden?

Dit omdat ik ook iets meekreeg over lichaamsvloeistoffen en dat vind ik dan wel weer erg ver gaan. :P
HR
Haha de Fart-O-Matic :D :\(

Ik zeg het niet snel maar 2 doet niet onder voor 1. Kijken die hap!
HR
HR

Sirius
Vedette

Uit: Amsterdam ZO
Vak: 428
Reg.: 5 mei 2002

ArenA schreef:

HR
Extremer in de zin van wat gevaarlijker, cht vies wordt het nooit :denk :B

Ik ga hem binnenkort denk ik nog maar een keer kijken :)

Revo schreef:

(...)

Haha de Fart-O-Matic :D :\( HR
De baardgroei van de terrorist ;)

[Dit bericht is veranderd door Sirius (op 13 oktober 2006 22:19:18).]
HR
HR

"Orlando moet dood"

(filmfocus.nl) - Orlando Blooms personage, Will Turner, uit de Pirates of the Caribbean-reeks legt in het vierde deel waarschijnlijk het loodje. De producenten zien zich daartoe genoodzaakt om zo de kosten te drukken. Volgens hen kan de piratensaga heel goed zonder de Britse hartendief. De producenten tasten wel diep in de buidel voor zijn collega's Keira Knightley en Johnny Depp. Dit heeft een anonieme bron bij productiemaatschappij Disney verteld aan de Britse tabloid The Daily Star Sunday.

De bron legt uit: "Het succes van de 'Pirates'-reeks komt door Johnny als Captain Jack Sparrow en Keira als Elizabeth Swann." Verder vertelt hij aan de sensatiekrant dat er momenteel wordt gewerkt aan het script voor het vierde deel. " Behalve Will Turner is er ook besloten om andere, kleinere personages te schrappen. "

Het is momenteel nog onbekend wanneer het vierde deel in de bioscoop verschijnt. Nummer drie, Pirates of the Caribbean: At Worlds End, draait vanaf 24 mei 2007 in de bios.
Bron msn.filmfocusHR
Er komt dus zeer waarschijnlijk ook een deel 4 aan.

Hoewel ik genoten heb van de eerste 2 delen en deel 3 dus 24 mei in de bioscopen te zien zal zijn vraag ik me af of het niet teveel gaat worden.

[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 14 oktober 2006 22:40:54).]
HR
HR

Peter
Moderator

Ik vrees dat er in deel 3 zo'n eiland als te zien was in King Kong komt...
HR
HR

afca mokum
Vedette

Vak: -
Reg.: 15 augustus 2003

Vanmiddag Braveheart gezien. Wat een superfilm, shame on me dat ik deze nog nooit eerder haden gezien. Ook heb ik de laatste tijd wat films van James Cagney gezien. Dit waren allen maffia film uit de jaren 30 van de vorige eeuw zoals, The public Enemy, Angels with dirty faces en The roaring twenties. En nog de film Little Caesar. Ook al een gangsterfilm uit die periode.
HR
HR

drievierdrie
International

Vak: 430
Reg.: 24 mei 2006

gkan niet wachten tot ik naar Borat kan! liljkt me een fantastische comedy
HR
HR

El Paco
Internationale topspeler

Uit: Almelo
Uploads: 1
Reg.: 11 juni 2001

Afgelopen weekend The Departed gekeken van Martin Scorsese.
met o.a.: Leonardo Dicaprio, Matt Damon, Martin Sheen, Mark Wahlberg, Jack Nicholson en Alec Baldwin.

Een gangster infiltreert in het politiekorps van Boston. Tegelijkertijd werkt een undercover-agent zich op in de gangsterwereld. Wat zal er gebeuren wanneer hun wegen elkaar kruisen? Wat volgt is een gevaarlijk kat- en muisspel.

Gebaseerd op de film
Uitstekend acteerwerk, goed verhaal en voor mij al de beste film van het jaar 2006!
Een 9!
HR
HR

Drifter
Vedette

Reg.: 1 oktober 1999

Onder de 'o' van overbodige onzin:

October 16, 2006 - Universal Pictures and Michael Bay's Platinum Dunes production company have been developing a remake of the Alfred Hitchcock suspense classic The Birds for over a year now. The powers-that-be are reportedly eager to take the next step in the development process and attach a star.

According to TMZ.com, Universal is poised to make an offer to scream queen Naomi Watts (The Ring, King Kong) to star in the film. The role would be the one played by Tippi Hendren in the original film. TMZ also claims that screenwriter Leslie Dixson (The Thomas Crown Affair) has come onboard the pic.
HR
HR

Nihad
Idool

Echt, die gasten bedenken helemaal niks nieuws. Vreselijk dit.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 79 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 40,0% dat Almere City FC wint van MVV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!