Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 75 »
AFCA 428
Legende
Uit: Amstelveen
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005
Peter
Moderator
Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Droomaankoop: -
Reg.: 5 juni 2001
Sven
Administrator
Uit: ...Barendrecht...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000
Peter
Moderator
Peter
Moderator
quote:[Dit bericht is veranderd door Peter (op 27 februari 2007 17:05:27).]
Sven schreef:
Suspension of disbelief, Peter.![]()
300 lijkt me echt geweldig. Zo mooi gestileerd, veel geweld, (die boom met lijken uit de trailer alleen al) maar het is een vrije vertaling naar een graphic novel, dus dat neemt waarschijnlijk vrijwel zeker wat vrijheden met de waarheid...Maar het ziet er zo lekker uit...
Sven
Administrator
Sven
Administrator
quote:
Peter schreef:
Hehe, Helen Mirren is door Elisabeth II op de lunch gevraagd, samen met de regisseur en de scenarioschrijver. na de Oscars zei ze nog zoiets niet te verwachten
quote:
Mirren Laughs Off Royal Invitation Rumors
Dame Helen Mirren has categorically dismissed reports she's been invited to visit Queen Elizabeth II at Buckingham Palace in the wake of her success in the movie The Queen. Oscar-winner Mirren was said to have been asked to lunch with the British monarch along with screenwriter Peter Morgan and director Stephen Frears, who also both received Academy Award nominations. But the actress insists the invitation was a media myth. She says, "No - not a true story. Not a true story. We will never (hear a response from the Palace), I don't think. And if we did, I wouldn't tell you anyway." In fact Mirren is relieved not to have received an invitation to visit the woman she portrayed, as she would be stuck for words. She adds, "I have thought about that. You know, what would I do? I don't think I could handle that. No. 'Thank you, Ma'am, for being who you are, and allowing me to be you.' I mean what do you say? Very, very difficult."
Peter
Moderator
BoudStyle
Idool
Uit: Abcoude
Vak: 420
Droomaankoop: Nicklas Helenius
Reg.: 17 juli 2003
quote:Je zou echt eens Jesus camp moeten kijken. Echt vakwerk in een documentary traditie. Knappe montage en mooi in beeld gebracht. Stuk beter gedaan dan An Inconvenient Truth. Maarja, Global warming is hot.
Peter schreef:
Het was ook wel een beetje een Al Gore-avond, maar dat is wel terecht. Leuk van Film1 dat ze het gratis hebben uitgezonden.
Peter
Moderator
Drifter
Vedette
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 oktober 1999
Peter
Moderator
Sven
Administrator
Drifter
Vedette
BoudStyle
Idool
quote:Onhandig in elkaar gezet is nou het laatste wat je kan zeggen over Jesus Camp. Als ik er beroepsmatig naar kijk (ik ben een editor) dan zie ik juist zeer mooie en ingetochen montage.
Drifter schreef:
Als Peter de film Jesus Camp had gezien, zou hij gewoon kunnen zeggen dat het geen betere film is dan An Inconvenient Truth. Het onderwerp is boeiend, daar niet van, maar de film is onhandig in elkaar gezet, eindigt abrupt en gebruikt als rode lijn een soort verteller die steeds in heel scherpe bewoordingen duidelijk maakt wat aan de beelden over had moeten worden gelaten.
Sven
Administrator
quote:Variety.com
Rising son shines on 'Indy'
LaBeouf may become Ford's kin
By PAMELA MCCLINTOCK
Indy, you're a dad.
Shia LaBeouf is in final talks to star in Steven Spielberg's "Indiana Jones 4" as the son of the adventuresome archaeologist to be played once again by Harrison Ford.
Spielberg and George Lucas' Lucasfilm, which is producing "Indiana 4" for Paramount, are keeping the storyline under tight wraps. David Koepp ("Spider-Man"penned the script.
Neither Par nor Lucasfilm would confirm that talks are under way with LaBeouf.
Spielberg is set to begin lensing "Indiana Jones 4" in June. Pic, which resurrects the lucrative franchise after nearly 20 years, is set to unspool May 22, 2008, taking advantage of the Memorial Day holiday.
LaBeouf stars in two upcoming DreamWorks pics, "Disturbia" and summer tentpole "Transformers." Thesp also provides the lead voice in Sony's upcoming toon "Surf's Up!"
Sven
Administrator
quote:Als ze het maar góed doen...Dan kan het leuk worden...
Spielberg verfilmt Kuifje
Vrijdag 9 maart 2007 - BRUSSEL - De Amerikaanse filmmaker Steven Spielberg zet zijn tanden in de Vlaamse stripheld Kuifje. Zijn filmstudio DreamWorks heeft Studio's Hergé toegezegd een serie films over Kuifje te maken.
Nick Rodwell, topman van Studio's Hergé en getrouwd met de weduwe van de schepper van Kuifje, heeft dat gisteren bekendgemaakt.
De eerste film moet over twee jaar uitkomen. Het is nog niet bekend of het een tekenfilm of een speelfilm wordt. Een verfilming van de Kuifje-verhalen was een oude wens van de in 1983 overleden tekenaar Hergé. Spielberg wilde de avonturen van de Vlaamse verslaggever al eerder verfilmen, maar toen Hergé in de kleine lettertjes las dat de filmmaker de klus ook kon uitbesteden, weigerde hij zijn handtekening onder het contract te zetten.
Het nieuws van de verfilming komt in het jaar dat Hergé honderd jaar zou zijn geworden.
Peter
Moderator
Peter
Moderator
Drifter
Vedette
quote:Beroepsmatige argumentatie zegt me niet zo heel veel: er zijn genoeg trainers die geen ploeg kunnen opstellen en regisseurs die geen film kunnen maken. Je eigenlijke argumentatie bevindt zich dus in de woorden "mooi" en "ingeto(ch/g)en". Dat zijn alleen zulke algemene vaststellingen dat ze je beroep op je beroepskennis niet echt dragen. Los daarvan heb ik ook een workshop videomontage gevolgd, maar daar ging het me niet zozeer om.
Onhandig in elkaar gezet is nou het laatste wat je kan zeggen over Jesus Camp. Als ik er beroepsmatig naar kijk (ik ben een editor) dan zie ik juist zeer mooie en ingetochen montage.
quote:Moore is eigenlijk een personage in zijn films: hij interviewt, vertelt, provoceert, etc. In die zin is het ook veel makkelijker te aanvaarden dat hij zijn film aanstuurt via een voice-over dan dat dat gebeurt door een radio-DJ die niets te maken heeft met het Jesus Camp, maar een beetje de politieke commentator speelt.
Die radio verteller heb je wel gelijk in, maar hij doet in feite niks anders dat Michael Moore doet met zijn voice overs in Bowling for Columbine.
quote:Je hebt al de quote van die televisiepriester die ergens iets beweert in de zin van "als wij ons erachter zetten, is de verkiezing voorbij". Combineer je dat met de radio-uitzendingen over de verkiezing van die rechter, dan kan je als kijker zelf de optelsom wel maken. Zeker als de film handig in elkaar is gezet. Vertrouw je niet op de kwaliteit van je materiaal, dan voeg je een voice-over toe om het allemaal nog eens uit te leggen.
Maar als je die verteller in zijn context ziet (de verkiezing van een nieuwe rechter in de supreme court, waar de film ook mee begint) dan voegt hij wel degelijke een extra laag toe in de docu.
Sven
Administrator
BoudStyle
Idool
quote:Ok, we verschillen kennelijk fundementeel van mening.
Ik bekijk film meestal eerder als een verhaal dan als een technisch werkstuk. Dat betekent niet dat ik iets niet kan waarderen als het technisch goed in elkaar steekt (en dat me ook opvalt). Maar in het geval van Jesus Camp viel me vooral op dat het verhaal horizontaal is: er zit geen logische ontwikkeling in, er is geen structuur te ontwaren, behalve dan die kadervertelling. Dat bedoelde ik met "onhandig in elkaar gezet".
quote:Achja, Die radiouitzending was wel een debat tussen Mike Papantonio (radio presentator alla Andries Knevel) & Becky Fischer. Dit heb je misschien gemist, en zou de boel kunnen verduidelijken. Hij heeft wel degelijk iets te maken met JC aangezien hij er met haar over in debat gaat.
In die zin is het ook veel makkelijker te aanvaarden dat hij zijn film aanstuurt via een voice-over dan dat dat gebeurt door een radio-DJ die niets te maken heeft met het Jesus Camp, maar een beetje de politieke commentator speelt.
Je hebt al de quote van die televisiepriester die ergens iets beweert in de zin van "als wij ons erachter zetten, is de verkiezing voorbij". Combineer je dat met de radio-uitzendingen over de verkiezing van die rechter, dan kan je als kijker zelf de optelsom wel maken. Zeker als de film handig in elkaar is gezet. Vertrouw je niet op de kwaliteit van je materiaal, dan voeg je een voice-over toe om het allemaal nog eens uit te leggen.
quote:Hmm, ik weet niet echt of ik dit als een belediging moet opvatten of dat je jezelf gewoon onhandig uitdrukt.
Beroepsmatige argumentatie zegt me niet zo heel veel: er zijn genoeg trainers die geen ploeg kunnen opstellen en regisseurs die geen film kunnen maken. Je eigenlijke argumentatie bevindt zich dus in de woorden "mooi" en "ingeto(ch/g)en". Dat zijn alleen zulke algemene vaststellingen dat ze je beroep op je beroepskennis niet echt dragen. Los daarvan heb ik ook een workshop videomontage gevolgd, maar daar ging het me niet zozeer om.
Drifter
Vedette
BoudStyle
Idool
Peter
Moderator
Deze topic is open en bestaat uit 75 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 »
Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 16,8% dat BVB Dortmund wint van Bayern München. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.