Ajax Netwerk
zaterdag 23 augustus 2014 - 07:32                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... 80 »

HR

Marcelo Bielsa
Legende

Uit: Oostvoorne
Vak: -
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

Ik had van te voren wel zoiets van Bane wordt een betere Bad guy dan The Joker maar in mijn ogen mist hij behoorlijk wat.

The Joker was geniaal en had iets magisch.. The Joker en Batman in de comics geen betere tegenstanders en ook in de filmwereld is dit voor mij zo.

Bane is verder wel top!
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 424
Droomaankoop: -
Reg.: 20 januari 2007

Hij mist een hype die Ledger(hij overleed) wel had :P Wat mist hij dan volgens jou? Welbespraakt, gek, sterk, destructief.....

Ik blijf het vinden dat TDK door bepaalde redenen erg overhyped is en een van die redenen is het gedoe rondom Ledger. Daardoor heeft die film een fanbase over de hele wereld gekregen die Batman eerst niet had(getuige het veel minder grote succes van Batman Begins). Dan kan de film erna er niet meer overheen en dat proef ik bij de meeste mensen. Terwijl Rises op veel punten toch veel meer te bieden heeft dan the Dark Knight. Al is het alleen al het drama rondom Wayne dat beter werkt en de actie/special effects.

Moet nog even de film laten bezinken, maar tot nu toe is dit mijn volgorde van goed naar slecht:

1. The Dark Knight Rises 4 uit 5 sterren.
2. Batman Begins 4 uit 5 sterren.
3. The Dark Knight 3,5 uit 5 sterren

[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 21 juli 2012 00:30:26).]
HR
HR

Iceman
Vedette

Uit: Leiden
Vak: 410
Droomaankoop: Jari Litmanen
Reg.: 10 augustus 2003

Mijn god, net terug uit de bios. Wist niet dat ie zo lang duurde maar mijn god wat heb ik genoten. Had nog wel 4 uur bij gemogen, wat mij betreft.

Nu ff laten bezinken....
HR
HR

Iceman
Vedette

Uit: Leiden
Vak: 410
Droomaankoop: Jari Litmanen
Reg.: 10 augustus 2003

quote:HR
rep_robert schreef:

Overigens is Bane wel een stuk toffer dan the Joker. Veel dreigender, destructiever, pakt Batman echt hard aan(hij kleineert hem echt op ongekende manieren) en veroorzaakt een chaos van ongekende grootte. Daarom is TDKR epischer en mooier dan TDK. Hij combineert het gekke karakter van the Joker daadwerkelijk met brute (daad)kracht. Iets wat ik in het vorige deel toch miste op een ontruimd ziekenhuisje na.

Ik pis waarschijnlijk tegen een boel benen. Maar zo heb ik het ervaren.
Daar doet de stomme twist van Nolan aan het einde geen afbreuk aan.
HR
Het ligt er maar net aan waar je van houdt. Joker is een onvoorspelbare maniak waar geen bloed door de aderen stroomt maar pure waanzin.

Overigens, die plottwist ja, Bane was in een klap van zijn "voetstuk" gevallen bij mij. Vooral toen 'ie opeens tranen met tuiten huilde.

Verder? Gigantisch, groots, meeslepend, onvoorspelbaar....HEERLIJK.
Heb nooit een film meerdere malen in de bios gezien, maar neem me het niet kwalijk als ik besluit nog 5 keer naar TDKR te gaan.

Catwoman was ook goed uitgewerkt. Geil, atletisch, komisch, nooit wetende of ze nou "good or evil" is...

Wat ik wel jammer vond, ik had verwacht dat zoals in de strip, Bane het einde was van Batman. Vooral tijdens het gevcht waarin Batsie compleet vernederd en afgeslacht werdt dacht ik nu heeft ie inderdaad zijn rug gebroken en neemt Gordon-Levitt het masker over. Is Bane in het eindgevecht opeens geen enkele partij meer voor Baman... :denk
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

rep_robert schreef:

Overigens is Bane wel een stuk toffer dan the Joker. Veel dreigender, destructiever, pakt Batman echt hard aan(hij kleineert hem echt op ongekende manieren) en veroorzaakt een chaos van ongekende grootte. Daarom is TDKR epischer en mooier dan TDK. Hij combineert het gekke karakter van the Joker daadwerkelijk met brute (daad)kracht. Iets wat ik in het vorige deel toch miste op een ontruimd ziekenhuisje na.

Ik pis waarschijnlijk tegen een boel benen. Maar zo heb ik het ervaren.
Daar doet de stomme twist van Nolan aan het einde geen afbreuk aan.
HR
Serieus, ik vond Bane een soort 'Hannibal Lecter on steroids'. Hij bepaalt voor een groot deel hoe je de film ervaart. Bij mij in de bioscoop keken veel mensen elkaar na enkele zinnen al aan, wat is dit voor nep gast met een nep stem. Nolan neemt een grote gok en ik weet nu al dat veel kritiek zal komen op the main villain.
Het Batman universum heeft weinig geduchte tegenstanders die op gelijke voet staan met The Joker, ik had The Riddler geprefereerd over de angstaanjagende, maar ook wat bleekjes en doorsnee uitgewerkte en uitgevoerde Bane.
Overigens in de comic
Klik hier om de spoiler te bekijken

Het is een lange, indringende zit, maar niet alles is even goed uitgewerkt. Leuk dat

Goede trilogie (kan Michael Bay een puntje aan zuigen ;))

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 21 juli 2012 01:57:11).]
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

Ik blijf de kritiek op Ledger maar raar vinden. Dwars doen om het dwars doen. Het is geen hype, dat is een behoorlijke afbreuk aan zijn acteerprestatie. Zet zijn Jo0ker eens naar Jack Nicholson of Cesar Romero. De Joker van Ledger is de meest psychotische. Die van Nicholson is dreigend en half campy en Romero vooral campy. Ledger heeft er iets moois van gemaakt, wat ook in dezelfde mate gewaardeerd zou zijn als hij niet zou zijn overleden. Daar kan hij ook weinig aan doen, nietwaar?

Enfin, stiekem hoop ik wel op een vierde deel of een
. Mijn verstand zegt me dat dat niet gaat gebeuren en dat Nolan
er voor de symboliek bij heeft gehaald, maar toch.. ;)
HR
HR

0634
Legende

Reg.: 2 januari 2006

Die hype vind ik ook wat overdreven: Ledger was immers voortreffelijk. Echter vind ik wel dat tov TDK Batman Begins nogal onderschat werd. Vond ik een prima film die eigenlijk bijna anoniem is in vergelijking met TDK en dat zou best te maken kunnen hebben met Ledgers dood. Hazes stond ook pas op 1 toen hij dood was.

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 21 juli 2012 08:50:54).]
HR
HR

Marcelo Bielsa
Legende

Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

rep_robert schreef:

Hij mist een hype die Ledger(hij overleed) wel had :P Wat mist hij dan volgens jou? Welbespraakt, gek, sterk, destructief.....

Ik blijf het vinden dat TDK door bepaalde redenen erg overhyped is en een van die redenen is het gedoe rondom Ledger. Daardoor heeft die film een fanbase over de hele wereld gekregen die Batman eerst niet had(getuige het veel minder grote succes van Batman Begins). Dan kan de film erna er niet meer overheen en dat proef ik bij de meeste mensen. Terwijl Rises op veel punten toch veel meer te bieden heeft dan the Dark Knight. Al is het alleen al het drama rondom Wayne dat beter werkt en de actie/special effects.

Moet nog even de film laten bezinken, maar tot nu toe is dit mijn volgorde van goed naar slecht:

1. The Dark Knight Rises 4 uit 5 sterren.
2. Batman Begins 4 uit 5 sterren.
3. The Dark Knight 3,5 uit 5 sterren
HR
De Joker is altijd de grootste vijand geweest van Batman, In TDK konden ze niet zonder elkaar en eigenlijk elkaar ook niet doden en dat wilde ze niet.
Er zat een chemie tussen die 2 dat ik bij Bane niet zag, Joker was slim destructief en wilde eigenlijk maar dat de wereld zou branden.

Bane had/heeft een bepaalde doel.

Ik ging zoals gezegd de bios is van Bane gaat de Joker zwaar overtreffen, ik kwam eruit met een geweldig gevoel van een topfilm maar was voor mij al snel duidelijk dat TDK een betere film was dan TDKR.

Dat Ledger overleden is heeft voor mij de film niet beter gemaakt, ik had de Joker ook absoluut niet (als Ledger nog leefde) terug willen zien in TDKR.

Ik vond het overigens jammer dat ik nergens een WTF momentje had in de film..

[Dit bericht is veranderd door Marcelo Bielsa (op 21 juli 2012 08:58:29).]
HR
HR

ElSalvador74
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 7 augustus 2004

Brave viel wat tegen. Ook door 3D-bril die tevens als zonnebril werkte...
HR
HR

DarkChild
Moderator

Iceman schreef:

Ik ben bezig een nieuwe filmsite ala Moviemeter te ontwikkelen, vind Moviemeter qua mogelijkheden en techniek erg gedateerd.

Hebben jullie als filmkenners enige suggesties? Wat missen jullie bij Moviemeter bijvoorbeeld?
HR
Een 'wat-vinden-anderen-van-een-film-site' als moviemeter moet het hebben van:

-overzichtelijkheid
-een duidelijk en zo betrouwbaar mogelijk 'stem' systeem (dus niet dat 5 sterren geneuzel, waar reviewers in hun posts nog gaan omrekenen)
-spoiler moderatie (dit is lastig en tijdrovend, maar gebruikers willen zo veel mogelijk de eigen keuze hebben om plotelementen wel of niet tot zich te nemen)
-een catchy naam/url
HR
HR

wd
Vedette

Uit: -
Vak: 426
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 4 december 2001

Misschien kunnen mensen mij hier helpen. Ben op zoek naar een film waarin 2 tienermeisjes in een buitenwijk (al dan niet met hun vriendjes, weet ik even niet meer) drugs/wiet gaan halen en wel erg onder de indruk zijn van de ambiance (lees: nieuwsgierig). Gaan later met z'n tweeën nog een keer terug en leren wat donkere jongens of Mexcianen kennen en komen uiteindelijk bij zo'n gang thuis. Van het een komt het ander en 1 meisje wordt soort van gegangraped, soort van 'ontgroening'. Achteraf heeft ze heel veel spijt.. Mensen enig idee over een titel? Het verhaal kan niet helemaal kloppen, maar in grote lijnen wel.
HR
HR

wd
Vedette

Iceman schreef:

Ik ben bezig een nieuwe filmsite ala Moviemeter te ontwikkelen, vind Moviemeter qua mogelijkheden en techniek erg gedateerd.

Hebben jullie als filmkenners enige suggesties? Wat missen jullie bij Moviemeter bijvoorbeeld?
HR
Mooi initiatief! Zal het niet immens moeilijk worden om een database à la Movie Meter of IMDB te creëren? Of kan je die databases overhevelen? Ik zou je wel aanraden om mensen in te kunnen laten schrijven door middel van inloggen via Facebook account, dat is veel laagdrempeliger dan een account aanmaken.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

wd schreef:

Misschien kunnen mensen mij hier helpen. Ben op zoek naar een film waarin 2 tienermeisjes in een buitenwijk (al dan niet met hun vriendjes, weet ik even niet meer) drugs/wiet gaan halen en wel erg onder de indruk zijn van de ambiance (lees: nieuwsgierig). Gaan later met z'n tweeën nog een keer terug en leren wat donkere jongens of Mexcianen kennen en komen uiteindelijk bij zo'n gang thuis. Van het een komt het ander en 1 meisje wordt soort van gegangraped, soort van 'ontgroening'. Achteraf heeft ze heel veel spijt.. Mensen enig idee over een titel? Het verhaal kan niet helemaal kloppen, maar in grote lijnen wel.
HR
Taken?
HRHR
HR

wd
Vedette

Loki schreef:

(...)

Taken?
HR
Nope. Het is wel een wat onbekendere titel met relatief onbekende acteurs/actrices. Amerikaans.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Loki schreef:

(...)

Taken?
HR
Het plot van Taken gaat toch wel een stukje anders?

Bedoel je niet de film Chaos (2005) (met pikant genoeg een grote rol voor Sage Stallone)

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 21 juli 2012 20:35:14).]
HR
HR

MightyM
Ballenjongen

Uit: Amersfoort
Reg.: 6 februari 2006

wd schreef:

HR
Havoc?
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 22 juli 2012 om 09:00:26.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Het rape gedeelte en de 2 meisjes klonk als Baise Moi, maar het is Amerikaans hoorde ik... Dus dan weet ik het niet...
HR
HR

Skywalker
Icoon

Uit: Dagobah
Droomaankoop: Daniel Jarl
Reg.: 27 juli 2000

MightyM schreef:

(...)

Havoc?
HR
Als Anne Hathaway en Joseph Gordon-Levitt (makkelijk te onthouden) meedoen moet het Havoc zijn, inderdaad.
HR
HR

Aquilani
Basisspeler

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 2 september 2006

Uitstraling en uiterlijk van Bane was geweldig, maar die stem en manier van praten.. Jammer vond ik dat. Verder een mooie film, maar er was vond ik toch wat te weinig actie en spektakel. Ik vond de vorige beter.
HR
HR

ElSalvador74
Legende

Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 7 augustus 2004

Heb het vast gemist, maar wat vonden jullie van Prometheus?
HR
HR

D-Tagz
Vedette

Uit: Lelystad
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Gerard Deulofeu
Reg.: 13 april 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 22 juli 2012 om 12:10:44.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: Pjfj-lievense@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik vond het een geweldige film, met eigenlijk maar 1 minpunt. Ik vond het op sommige stukken meer een standaard (goede) actie/terroristenfilm als een Batman film. Vooral toen
dat haalde me een beetje uit het Batman gevoel.

Wel gaaf dat
HR
HR

Robehr
Idool

Uit: Breda
Reg.: 18 september 2004

Ik vind het juist ontzettend gaaf dat
eigenlijk. Vond het een meesterlijke film, beter dan de vorige.

[Dit bericht is veranderd door Sven (op 22 juli 2012 20:06:33).]
HR
HR

rep_robert
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 424
Reg.: 20 januari 2007

Skywalker schreef:

Ik blijf de kritiek op Ledger maar raar vinden. Dwars doen om het dwars doen. Het is geen hype, dat is een behoorlijke afbreuk aan zijn acteerprestatie. Zet zijn Jo0ker eens naar Jack Nicholson of Cesar Romero. De Joker van Ledger is de meest psychotische. Die van Nicholson is dreigend en half campy en Romero vooral campy. Ledger heeft er iets moois van gemaakt, wat ook in dezelfde mate gewaardeerd zou zijn als hij niet zou zijn overleden. Daar kan hij ook weinig aan doen, nietwaar?
HR
Probleem is dat een psychoot spelen niet het allermoeilijkste is in mijn ogen. Een ingetogen, dramatische rol goed overbrengen op het scherm vind ik veel meer vergen van een acteur dan een acteur die zich helemaal mag uitleven met gekke bekken trekken en vreemde tikken vertonen. Het is dan ook vaak dat mensen die gekken spelen vaak de hemel in geprezen worden. Voorbeeld: Iemand als Michael Caine wordt erg onderschat in deze Batman reeks. Sterker nog, je hoort er niemand over. Terwijl hij toch echt geweldig speelt.
Nog een voorbeeld. Johnny Depp speelt al zijn hele carriere allerlei gekke personages en daarom vind iedereen hem zo goed. Terwijl hij in mijn ogen zijn beste rol heeft gespeeld in een ontroerende film als What's Eating Gilbert Grape.
Overigens vind ik the Joker van Jack Nickelson ook erg goed geacteerd, het is alleen een ander soort (geschreven) Joker dan Ledger, trouwer aan de comics/cartoons. Dus ze vallen eigenlijk niet te vergelijken.

. The original and currently dominant image is of a highly intelligent psychopath with a warped, sadistic sense of humor, while other writers have portrayed him as an eccentric pranksterHR
[Dit bericht is veranderd door rep_robert (op 23 juli 2012 14:16:11).]
HR
HR

Aquilani
Basisspeler

Reg.: 2 september 2006

ElSalvador74 schreef:

(...)

beide. 2 weken gleden Rouille: ge-wel-dig!
gisteravond naar Le prenom. ook meer dan prima!
HR
Gisteren Le Prenom gezien, was heel erg leuk! Ik zag in de filmreclame ook aankondigingen van een nieuwe Franse film, la neige sur le Kilimandjaro, die zag er ook interessant uit.
HR
HR

Saviola
Basisspeler

Reg.: 29 december 2004

Weet nog steeds niet helemaal wat ik van de The Dark Knight Rises moet vinden. Uiteraard een goede film, maar episch? Dat denk ik niet.
The Dark Knight was echt een sneltrein, a 100 mile ride on a very bad road. Joker was geniaal, gestoord, charimatisch, en de plottwists waren goed.
Enige minpunt aan Batman Begins was, dat de schurk niet geen grootse reputatie had vanuit de comics(voor het grote publiek althans). Maar BB had wel als enigste het echte gotham gevoel, een surrealistische stad met futuristische trekjes.
Dat werd per film minder. Bij TDKR heb je echt het idee dat je eigen naar New York zit te kijken ipv Gotham.

En :

Bane chant is wel geniaal, weer eentje voor op de ipod in de sportschool.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 80 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Supporterscontact » The Movie Topic [Deel 4]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Eto'o halen als die kans er is?

Ja, natuurlijk
Ja, alleen als hij binnen salarisplafond blijft
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 76,6% dat Go Ahead Eagles wint van FC Dordrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!